In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

25 jan 2024, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Kan geen oefeningen doen vandaag. Was gisteren aan het wandelen met Matice en had mijn voet om geslagen en die verkeerde beweging schoot in mijn rug. Met een beetje moeite thuis gekomen en zag dat mijn voet dikker was. Die voet viel nog mee, maar de pijn in mijn rug, daar heb ik serieuze pijnstillers moeten voor nemen. En het is nog niet over. Dus mijn HH zal gedaan worden op een zeer rustig tempo.

Had gisteren voor de wandeling nog lekkere soep gemaakt, bonensoep. Bij het avondeten vroeg ik manlief of hij een tas ( soeptassen van Blond Amsterdam ) soep moest hebben en dat wou hij. Met als gevolg dat we na de soep geen honger meer hadden. Dus is de steak voor vanavond, geen probleem.

Bekske, beterschap en ook voor manlief van Anjelier.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

25 jan 2024, 10:02

Goede donderdagmorgen allemaal :wink:
Hier schijnt een zonnetje, zolang het duurt
maar ik ben er blij mee :)

clive sterkte en laat de voet maar wat rusten
het zal voor de rug ook beter zijn veel sterkte
en desnoods naar een dokter :roll:

We hebben bericht gekregen van "Be-Alert"
dat er een sterke Geurhinder is en dat ze
zoeken waar het vandaan komt....
Geen ramen openzetten nu :roll:

Allen een fijne donderdag en hou het veilig :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

25 jan 2024, 12:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ania: ik maak meestal spaghetti de woensdag, is gemakkelijk. Ik bereid de saus een dag op voorhand , dan hoef ik enkel op de dag zelf die op te warmen en spaghetti de koken. Ik neem altijd capellini, is veel fijner. De ukjes eten dat heel graag, dus .

Toen ik deze morgend naar de supermarkt reed, geen mist. Als ik later uit de supermarkt kwam, flink wat mist. Toen ik nog binnen was, dacht ik dat de ruiten bedampt waren.

Manlief is al veel beter, moet morgen wel naar huisarts voor de oren uit te spuiten. Hij doet nu 4x per dag een speciale olie erin, volgens huisarts zitten de beide kanten dicht. Dat kwam enkele dagen geleden zo ineens dat die aan 1 kant niks meer hoorde.

Daarstraks nieuw batterijtje gestoken in thermometer. Die thermometer is al oud en dat was nog steeds het 1ste batterijtje. Nu vind je die soort ( van batterijen) niet gemakkelijk. Dus naar apotheker geweest en die ging dat voor ons dat bestellen, dus zo gezegd , zo gedaan. Apotheker stond er zelf versteld van dat dat ding zo oud was, maar ja, zolang dat nog werkt. En gaat een thermometer vlug kapot? Ik denk het niet. En zoveel gebruik je dat niet hé.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

25 jan 2024, 12:18

Voor Oma Senga : als je kan meelezen : een fijne verjaardag !
Afbeelding
// Voor diegenen ( oma C ) die Senga nog kennen van bij de libellekes : vandaag verjaart zij . Maar ik krijg geen antwoord aan de telefoon, sinds vorige week, .straks nog eens proberen . Hopelijk is ze niet naar het ziekenhuis ...
Clive : voet omgeslagen . Dan maar weer rusten , ook voor de rugpijn . Veel beterschap !
Ook aan de andere seizoentjes : veel moed voor wie het kan gebruiken .

Bobientje 14

25 jan 2024, 13:19

Goede middag seizoentjes.

Aan oma Senga, gelukkige verjaardag,ook nog gekend.

Ben aan de boven poetst bezig,
doe dat niet zo graag, maar moet gebeuren hé.
Eerst een theetje kunnen we verder doen.

Gisteren naar de luisterdokter ( zoals HVT dat zo mooi zegt) geweest.
Jaren van intense zorg,en nu naar niets hakken er flink in.

Ga verder doen met de kuis,altijd blij gevoel als het gedaan is.

Aan alle seizoentjes die het lastig hebben,of ziek zijn.
heel veel beterschap gewenst

Tot de volgende ……….

Oma-C

25 jan 2024, 14:11

Afbeelding

Voor Oma-Senga een fijne verjaardag vandaag
hopelijk is alles er goed en kan ze het lezen
:lol:

Oma-C

25 jan 2024, 14:16

Goede middag allen, het zonnetje is weg
niks aan te doen gelukkig is het niet echt koud vandaag

Ik moest vanmorgen stoppen met pc want ze
kwamen van Luminus nieuwe gas en elektra-meters
plaatsen in de kelder en ik heb zoveel mogelijk stekkers
uitgetrokken.... je weet nooit wat er kan gebeuren :roll:
Nu is alles gedaan en heb ik alles weer aangesloten
en het werkt voorlopig weer zoals het hoort :?
Een fijne dag verder, ik ga nog een kleine wandeling doen :)

krakje

25 jan 2024, 20:25

aan allen een fijne donderdagavond,
geniet van pc, tv of een boek met tasje thee erbij,
meer moet dat niet zijn, grtjs krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

26 jan 2024, 08:21

Afbeelding

Oma-C

26 jan 2024, 09:40

Goede vrijdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Hier zachte regen en een donkere dag :oops:
maar hij zal ook wel weer passeren zeker :roll:
Ik ga er het beste van maken, zoals altijd....

Veel sterkte aan allen die ziek zijn en pijn hebben :roll:
Veel beterschap, het is zo lastig als er iets niet goed is :?

Muddy Maddy

26 jan 2024, 10:05

Goede morgen seizoentjes,

ventje gaat straks naar 't stad. die speciale papieren laten in vullen. het is een oorkonde. voor degene die dit niet weten: vroeger waren medailles voor militairen zo een beetje hun "pensioen". ze kregen daar ook een geldelijke vergoeding voor. zo konden ze verder leven. nu is die vergoeding van de laatste medaille van ventje iets van minder dan 2 euro waard.
Daarna gaat hij om mijn pakje van de doemart. en dan gaat hij naar ' boekenvoordeel' voor de goedkope dvd's. of hij iets zal vinden naar zijn goesting is de vraag. of het boekenvoordeel nog bestaat is ook de vraag. er veranderd daar zoveel. ventje gaat op de randparking staan. sinds zijn pensioen mag hij hem niet meer op de parking van de kazerne zetten. je kon dat aanvragen maar ventje heeft daar dan niet meer om gekeken. dat was tijdens de pandemie. en dan mocht je niet veel.

gisteren met -6 euro af Mc D besteld. ik had een burger samourai besteld. dat was een gewone cheeseburger maar met andere saus! ( daar kunnen ze dan meer centen voor vragen!) in nog geen 30 min. had ik mijn eten. ventje heeft hem een tip gegeven ( zonder dat die online komt te staan) de volgende keer wel geen sesambroodje op de bacons want ventje verslikte zich fel. en het was ook lang geleden dat we nog een orginele milkshake hadden. ik met vanille en ventje met banaan. en ik heb er lang over gedaan over mijn shake eer die op was. via die Mc D in de vlaanderenstraat bestellen we nog regelmatig. ik vraag me af waarom dat vroeger per bromfietsjes was en nu met gewone fietsen. mag zeker niet meer voor de een of andere milieuwet? of is het gewoon het bedrijf die dat gezegd heeft? take-away zelf?

voila: ventje is al in stad: 09.18. dus nu alles op zijn gemakje. rustig langs de yachthaven naar het stadhuis en is hij op tijd voor zijn afspaak. de Mercator ligt nu aan de zijkant ipv het midden. er zouden tal van voordelen zijn als ze langs de kaai ligt. aan de overkant ligt er een verlaten fusierestarant op vlotters. als ik me niet vergis is er daar ooit brand uitgebroken toen het gerenoveerd werd, voor er andere uitbaters zouden intrekken. de brand was ongelukkig zeiden ze. niets wees op kwaad opzet. wat eigenlijk niets wil zeggen. waar ooit de gekende "lange muur" was is daar een modern flatgebouw. ondanks de beweringen dat de lange muur daar toch terug zou in trekken. ze zouden nu op de groentenmarkt zitten meen ik ergens gelezen te hebben de tweede keer dat we daar geweest waren met die ex-vriendin uit leuven was het er druk, heet en ze kwamen maar niet af. dus zijn we gewoon weggegaan. het buffet geurde heerlijk maar ik kon er niet langer tegen. waar we dan naartoe zijn gegaan weet ik niet meer. toch alleszins waar het rustiger en koeler was.

het is hier heel stil in huis. Gimly zit boven en Lilly ligt op de kubus. ventje had haar erg lang laten buiten zitten met die wind en daar zat ze helemaal voor de deur ineengedoken en het was ferm protest! ik denk niet dat ze nu bij hoorbare wind nog buiten zal willen.
ventje moet de vis nog uit de diepvries halen. ik had gisteren smeerbare camenbert gegeten maar die was te koud geweest en toen Suus belde zag ze dat ik er niet helemaal in orde uitzag. ik had ferme buikpijn met krampen. een erfenis van mijn vader. die kon geen ijskoude dranken verdragen. op kamertemperatuur wel. Suus heeft haar vrijwilligerswerk opgegeven en bijna onmiddelijk begonnen de roddels. die op niets zijn gebaseerd. dat moest ze even kwijt. ze wilde ook deze maand nog om die ovenwanten gaan met katten op maar ze moet nu weer op haar financiën letten dus ik zei dat het geen haast had. ik moet ook nog haar pakje maken.

ventje is al weer buiten het stadhuis. man, dat gaat snel. ze hebben zelfs zijn afspraak vervroegd. hij was idd te vroeg maar ze hadden toch heel veel vrije tijdsloten. hij had gisteren gebeld om een afspraak en ook bij welke dienst hij moest zijn. oei, dat was een moeilijke vraag. ik schakel u even door met de collega's. het was inderdaad de burgerlijke stand waar hij moest zijn. nu nog afwachten wanneer ze dat geld gaan storten. ventjes moeder had een foto van hem een (toen nog Prins) Charles 3 laten afdrukken en er lagen heel wat exemplaren. stieken was ze toch trots maar liet ze het niet blijken. ze werden waarschijnlijk vermoed de zus van ventje uitgedeeld onder de klanten. aan de achterkant staat zijn staatsfoto. bij mijn moeder hangt dit portret ook. vader was daar wel heel trots op. het gebeurd niet alle dagen dat je schoonzoon een prins ontmoet. Sympatique man maar zijn aardrijkskunde kan wel bijgespijkerd worden :lol: hij zag de belgische vlag voor een ander land aan. er kon zelfs een grapje af tussen hen.

zaterdag al aan de voorbereidingen van de hespenrolletjes beginnen. heb ik er dan minder werk aan want ik zal weer mijn barkruk moeten gebruiken. mijn rugpijn speelt me enorme parten. ook ben ik weer ten achter met de flair en de libelle. het is dan mijn nek die tegensputterd. effen spuiten met Perskindol en dat helpt. ik zou eigenlijk voor onmiddelijke verlichting tijgerbalsam nodig hebben. ik ga volgende maand daar voor kijken.dat zou niet duur zijn.
nu nog snel een veenbessensapje en dan pillen. en ik moet de soep nog uithalen. vanmiddag is het soep met een boterham en smeerkaas. die moet ook uitgehaald worden.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

26 jan 2024, 13:09

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een wind buiten ! Ging net de kippen eten geven, amai, ik vind het koud.
Straks nog enkele plantjes afdekken want de komende nachten gaan heel koud worden.
Achter het glas in het zonnetje is het prima.

Deze morgend al een beetje gepoetst boven, als je dat wekelijks doet is het gemakkelijk bij te houden.

Als avondmaal ga ik eens een quiche maken, is lang geleden en heb er zin in. Met oesterzwammen, prei en hesp. Had dat ooit eens bij zoon gegeten, en het viel in de smaak. Manlief eet dat ook eens graag.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

27 jan 2024, 08:38

Afbeelding

Oma-C

27 jan 2024, 09:39

Goedemorgen allemaal :wink:
een mooi zonnetje is er en de vrieslucht
zal gauw weg zijn,... seffens mijn was
buiten hangen, hopelijk droogt het wat :roll:
broodje is aan het bakken...
dus de gewone weekendwerkjes :)
Ik wens jullie allen een fijn weekend
en geniet van wat de planning is :lol:

Helena van Troje

27 jan 2024, 11:52

Was buiten opgehangen.
Was frisjes, maar deed deugd die kou.
Een beetje gerommeld in de garage.
Stilaan beginnen met d grote verhuis voor het "Spetterfestijn" volgende week zondag.
Alle dagen een beetje dan weegt het niet te zwaar.
19 man, ik mag er niet aan denken.
Nog een chinese vrijwilliger vinden om de gourmet stelletjes te plaatsen.
De verlengdraden bijeen zoeken.
De grote boodschappenlijst maken.
Hopen dat we niet te moe zullen zijn.
Hopen dat we niet ziek worden.
Straks als de zon ze niet meer op staat de ruiten kuisen vooraan.
Het is geen zicht nu de zon, er heel de voormiddag op staat.
Ik heb zo de indruk dat ik de ruiten de laatste tijd heel veel zelf gedaan heb....

Zo dames geniet van de dag.
Hoe je hem ook doorbrengen mag.