In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Wat een wind. Toen manlief vanmorgen de luiken openden, moest hij ze goed vasthouden.
Koud is het niet.
De hondenwas is aan het draaien. Spaanse woef zijn jasje zat onder de moddervlekken , vooral op zijn buik.
Zondag tijdens de wandeling was er een stuk bij dat vrij modderig was. Hij doet dat jasje wel niet graag aan, maar als het koud moet, moet dat.
MJ: veel beterschap.
De buikgriep doet de ronde alsook de griep. Vanmorgen Dr. Van Ranst gehoord op de radio, dat de griep op zijn hoogtepunt is en dat het zeker 1 week duurt eer je ervan genezen bent. Ook als je de griepspuit hebt gehad, kun je nog griep krijgen, maar milder.
Tot morgen iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Inderdaad veel wind!
Ik vloog ineens tegen 25 per uur naar de aquarel les.
Dat was wel niet de bedoeling.
Mijn "kunstwerkje" viel best mee.
Maar de juf heeft nog wat geholpen.
We hebben best wat afgelachen.
Brrr... het was niet warm op de fiets.
Ik geraak ook niet warm.
Het is hier nochtans niet koud in huis.
Seffens nog een pullover extra aandoen.
Ik wens iedereen nog een aangename avond en rustige nacht voor straks.
Ik vloog ineens tegen 25 per uur naar de aquarel les.
Dat was wel niet de bedoeling.
Mijn "kunstwerkje" viel best mee.
Maar de juf heeft nog wat geholpen.
We hebben best wat afgelachen.
Brrr... het was niet warm op de fiets.
Ik geraak ook niet warm.
Het is hier nochtans niet koud in huis.
Seffens nog een pullover extra aandoen.
Ik wens iedereen nog een aangename avond en rustige nacht voor straks.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

we staan klaar om er in de vliegen zodat er een paar huishoudelijke werkjes gedaan zijn .Want het is dagelijks in stukjes en brokjes dat ik nu iets doe .Kan voorlopig niet veel doen want moet voordurend rusten .Maar ja met veel geduld komt alles in orde .Al de derde avond als we half weg zijn savonds om ons blokje rond de gaan zetten ze hier boven hun sluizen open .De twee avonden was het meer gedruppel maar gisteren hebben we toch een tijdje moeten schuilen .We waren niet ver van die plaats om te schuilen want nu stonden de sluizen goed open .We hebben maar 1 plaats waar we dat kunnen doen een geluk dat we er nog niet voorbij waren .Anders waren we verzopen waterkiekens geweest .Maar deze avond zal niet zijn dat we buiten gaan doordat hij laat moet werken en hang ook af wat ze hierboven van plan zijn .Nu ondervind ik toch dat die speciale halsbanden al iets resultaat geven .Hij mag nu al meer aan de twee komen .Dus volhouden en hopen dat het nog meer verbeterd kost wel iets maar als zich daardoor beter voelen ben ik blij dat ik hen daarmee kan helpen .het ochtend concert is bezig hier door de gevleugelde dat is iedere dag zo als ik opstaat .Straks levering aan huis en dan staan de viervoeters klaar om te zien of er niets lekkers voor hen bij is .Zo ik ga er aan beginnen geniet van jullie dag en hou de moed erin groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeiemorgen allemaal,
Hier was vannacht regen en er zit
nog wat gereed denk ik, zo'n grijze lucht
De wind is ietsje minder zo te horen...
Beterschap en fijne dag iedereen en
sterkte aan wie het kan gebruiken... tot later...........
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
https://sl.bing.net/fLD3Bgtru8
Goedemorgen Seizoentjes,
Niet veelte vertellen vandaag. Gisterenavond toen we slapen gingen, de mand van Matice extra gecontroleerd of zijn pluchen kuiken er nog inlag. Er lag ook nog een beertje bij, dat is hij dan komen halen uit zijn speelgoedboxen in de living, want manlief en ik hadden het beertje er niet ingelegd.
Zo, ik ga er eens terug invliegen, enfin, insukkelen is een betere term
.
Moet vandaag ook naar de kine, als ik daarvan niet te moe ben, ga ik nog proberen met Matice te gaan wandelen. Gisteren nog eens in het bos geweest, dat viel mee ondanks de dagenlange regen. Had wel rubberen laarsjes met teddy gevoerd, aan. Die heb ik afgewassen toen we terug thuis waren. Zo blijft daarvan de glans bewaart. Het zijn er donkerblauwe met een wit en rood pluchen accent aan de buitenkant en die zijn echt wel heel warm.
Zo, ik wens iedereen die zich niet goed voelt heel veel beterschap. Griep is een echte plaag nu, dus doe zoals ik en draag een mondmasker als je je buiten tussen de mensen begeeft.
Liefs aan jullie allemaal.
Goedemorgen Seizoentjes,
Niet veelte vertellen vandaag. Gisterenavond toen we slapen gingen, de mand van Matice extra gecontroleerd of zijn pluchen kuiken er nog inlag. Er lag ook nog een beertje bij, dat is hij dan komen halen uit zijn speelgoedboxen in de living, want manlief en ik hadden het beertje er niet ingelegd.
Zo, ik ga er eens terug invliegen, enfin, insukkelen is een betere term
Moet vandaag ook naar de kine, als ik daarvan niet te moe ben, ga ik nog proberen met Matice te gaan wandelen. Gisteren nog eens in het bos geweest, dat viel mee ondanks de dagenlange regen. Had wel rubberen laarsjes met teddy gevoerd, aan. Die heb ik afgewassen toen we terug thuis waren. Zo blijft daarvan de glans bewaart. Het zijn er donkerblauwe met een wit en rood pluchen accent aan de buitenkant en die zijn echt wel heel warm.
Zo, ik wens iedereen die zich niet goed voelt heel veel beterschap. Griep is een echte plaag nu, dus doe zoals ik en draag een mondmasker als je je buiten tussen de mensen begeeft.
Liefs aan jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zo een laarsjes zou ik ook wel willen om in de tuin te werken.
Nu doe ik het met de gewone blauwe die iedereen heeft of het scheelt niet veel.
Goei dikke sokken en een warm zooltje erin.
Ik ben tevreden met mijn werk vandaag.
Keuken, eethoek en beneden zithoekje hebben een grondige beurt gehad.
Stoelen met nat afgewassen.
Blijkbaar was dat al geleden van voor kerst en nieuwjaar te zien aan de plakkerigheid.
En de kruimels die overal tussen zaten.
En ze weet het hé, dat ik niets zal zeggen, de poets.
Ik zal ze nu maar verslijten gelijk ze de laatste tijd is.
Nog twee jaar zegt ze...
Wat gooien ze dan binnen, wie weet?
Of wie weet ben ik er dan niet meer.
Heb ik me voor niets zorgen gemaakt.
Drie keer proper water moeten nemen voor 50m2!
Nu ga ik een beetje luierikken.
Straks nog eten maken.
Verse spinazie en hamburger.
Nog een fijne rest van de dag voor iedereen.
Nu doe ik het met de gewone blauwe die iedereen heeft of het scheelt niet veel.
Goei dikke sokken en een warm zooltje erin.
Ik ben tevreden met mijn werk vandaag.
Keuken, eethoek en beneden zithoekje hebben een grondige beurt gehad.
Stoelen met nat afgewassen.
Blijkbaar was dat al geleden van voor kerst en nieuwjaar te zien aan de plakkerigheid.
En de kruimels die overal tussen zaten.
En ze weet het hé, dat ik niets zal zeggen, de poets.
Ik zal ze nu maar verslijten gelijk ze de laatste tijd is.
Nog twee jaar zegt ze...
Wat gooien ze dan binnen, wie weet?
Of wie weet ben ik er dan niet meer.
Heb ik me voor niets zorgen gemaakt.
Drie keer proper water moeten nemen voor 50m2!
Nu ga ik een beetje luierikken.
Straks nog eten maken.
Verse spinazie en hamburger.
Nog een fijne rest van de dag voor iedereen.
-
Goede middag allen,
het weer weet niet goed wat het wil,
de wind is koud en toch is het 10° buiten
Ik ben alleen maar tot aan de brievenbus geweest
en dan terug binnen, en ik had een coupe Einstein
clive, dank voor de lieve kaart...
sterkte ook voor jou...
De keukenkasten zijn weer uitgewassen en dat is
buiten de gewone huistaken weer genoeg voor vandaag
Zopas efkes de suikerwaarden (heel de maand moeten prikken)
doorgegeven aan de kliniek nu wachten op de reactie....
en rusten.... Mr M zegt dat het genoeg is voor vandaag....

Nog een fijne dag verder, ik moet dringend nog eens bijlezen
dat is door mijn draaikop efkes geleden....
Groetjes allen en tot morgen...
Straks broccoli in kaassaus met een kipfiletje
het weer weet niet goed wat het wil,
de wind is koud en toch is het 10° buiten
Ik ben alleen maar tot aan de brievenbus geweest
en dan terug binnen, en ik had een coupe Einstein
clive, dank voor de lieve kaart...
De keukenkasten zijn weer uitgewassen en dat is
buiten de gewone huistaken weer genoeg voor vandaag
Zopas efkes de suikerwaarden (heel de maand moeten prikken)
doorgegeven aan de kliniek nu wachten op de reactie....
en rusten.... Mr M zegt dat het genoeg is voor vandaag....

Nog een fijne dag verder, ik moet dringend nog eens bijlezen
dat is door mijn draaikop efkes geleden....
Groetjes allen en tot morgen...
Straks broccoli in kaassaus met een kipfiletje
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
De strijk is al achter de rug en er staat al een nieuwe wasmand te wachten op de wasmachine, allemaal ophangwas vandaag, morgen de was die in de droogkast mag.
Ben al in de douche geweest, want word om 10:00H bij de kapper verwacht. Haartjes terug wat blonder laten maken en de puntjes eraf. Vind dat mijn haar afziet door dit weer buiten ondanks ik het met de juiste producten ( voor mijn haar dan ) verzorg. Dadelijk eens een babbeltje doen met de kapster. Manlief kan mij brengen, maar naar huis komen is met de bus.
Zie dat ik nog ruim de tijd heb om de snijbloemetjes te verzorgen, ( wat korter maken en nieuw water erbij) en dan de keuken volledig opruimen en afvegen. Kan misschien dan nog een deel van de living afvegen, we zullen zien.
Manlief was gisteren in BXL gaan werken en heeft ' s avonds 1 uur gedaan over 10 kilometer
Ik wens alle zieken of zij die met last een spoedig herstel toe. De kaarsjes branden hier voor diegenen die er eentje nodig hebben.
Zo, ik ga er terug aan beginnen. Lieve knuffel aan jullie allemaal.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik wens iedereen heel veel moed en geduld en tracht te genieten want de dagen vliegen voorbij .Nog enkele huishoud werkjes doen want ik probeer iedere dag een beetje te doen .Gisteren avond na 21.30 uur nog blokje rond met de drie .Hij is rechtstreeks van zijn werk naar hier gekomen .De regen was opgehouden en hij dacht nu van profiteren Want hij weet hoe graag ze hier buiten gaan .Nu liggen ze nog in dromenland ik schrok van eentje vannacht die was aan dromen met gegrom en enorme bewegingen dat ze maakte .Het zijn die me op de been houden en zeker hun steun en liefde dat ze geven .Die vriendschap is enorm zoals de buur zei gisteren ik geniet ervan om hen dat plezier te doen om blokje rond te gaan .Je ziet zegt hij aan hun snuitjes dat ze er plezier van hebben met hun kwispelendestaart .Vooral de kleinste die loop liever buiten als het donker is .Maar toch zien ze alles wat wij niet direkt zien .Nu als het klar is langzaam aan beginnen .Een slak doet er langer over als het maar gedaan is .Als je oud word krijg je van alles behalve haar en tanden .Dat hoorde ik mijn moeder altijd zeggen .groetje iedereen
-

Goeiemorgen allemaal,
Regen hier en wat wind met zo'n 6°
en zoals gewoonlijk als het papier buiten
gezet moet worden... alles regent nat
Allemaal een fijne donderdag en veel sterkte
aan de zieken, goeie moed, mijn kaars brandt
voor al wie het nodig heeft....
Ik ga aan de dagelijkse huistaken beginnen,
Groetjes en tot...................
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Al 3 dagen een extra warmtepleister moeten plakken. Dat vochtig weer!
En Gimly gaf vanmorgen weer een serenade. Lilly moest weer gediend worden en ventje is met haar bord in de regen naar buiten moeten gaan want ze wilde het achteraan opeten.
Vandaag gaat ventje de wekelijkse boodschappen doen. Ervan profiteren om mijn leesvoer in te halen. ik heb toch geen deathline bij Alphanovel. Ik heb wel al 10 hoofdstukken. Je geraakt makkelijk aan 3000 woorden.
Ik heb de indruk als ge naar filmpjes moet kijken voor een beloning die steeds langer worden
Kijk, vroeger was het maximaal 1 van 30 seconden en nu bijna een minuut.
Anders niets veel meer te vertellen buiten dat het weer regent.
Fijne dag seizoentjes
Al 3 dagen een extra warmtepleister moeten plakken. Dat vochtig weer!
En Gimly gaf vanmorgen weer een serenade. Lilly moest weer gediend worden en ventje is met haar bord in de regen naar buiten moeten gaan want ze wilde het achteraan opeten.
Vandaag gaat ventje de wekelijkse boodschappen doen. Ervan profiteren om mijn leesvoer in te halen. ik heb toch geen deathline bij Alphanovel. Ik heb wel al 10 hoofdstukken. Je geraakt makkelijk aan 3000 woorden.
Ik heb de indruk als ge naar filmpjes moet kijken voor een beloning die steeds langer worden
Anders niets veel meer te vertellen buiten dat het weer regent.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Hallo iedereen,
Al naar de supermarkt geweest. Ik liep er precies alleen, bijna geen volk. Denk dat het weer er ook voor iets tussen zit. Wel gemakkelijk , ben je vlug terug buiten.
Voor vandaag binnenblijfdag , als je zo naar buiten kijkt.
Als menu vol au vent met rijst. Manlief eet dat eens graag. Heb vol au vent gekocht in de supermarkt. Vroeger thuis maakten we dat zelf. Dat was veel lekkerder, dan hetgene je nu koopt. Wel veel werk, maar je had er dan ook soep van. Voor 2 mensen moet je dat niet zelf maken, je hebt veel te veel.
Tot morgen iedereen.
-

Goedemorgen iedereen,
de laatste dag van januari, het gaat weer snel...
Geen regen momenteel, hopelijk krijgen we wat zon vandaag
Sterkte aan al wie het kan gebruiken en op naar een mooi weekend
-

Hallo iedereen,
Het is hier rustig in ons hoekje.
Daarstraks vloog er hier enkele malen een legervliegtuig over, die vloog in rondjes. Binnen hoor je het niet, maar manlief was met Spaanse woef gaan wandelen en merkte het op.
Vol au vent van gisterenavond was lekker, en vooral vlug klaar en weinig afwas. Ik had nog boucheés staan, die in de oven opgewarmd , gevuld met vol au vent en daarbij rijst. Manlief was content dat er eens weinig afwas was, want ja, hij is hier de afwasser van dienst
Tot morgen iedereen.