In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede vrijdagmorgen iedereen,
Bijna weekend en voor velen een lang weekend
want maandag zal er op veel plaatsen
een brug gemaakt worden naar 11nov. op dinsdag.
Hier schijnt het zonnetje en krijgen we misschien
een mooie nazomer-dag net als gisteren
Fijne dag en sterkte aan wie het kan gebruiken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Poes is uit hare doen.
Omdat ik een aanval van oogmigraine had vanmorgen eerstens al terug in bed gekropen in het donker.
Daarna na het ontbijt terug in de zetel gaan liggen.
Eerst voor de old lady gezorgd zo misselijk als ik zelf was.
Nu ben ik er een beetje door en zit aan de pc.
Dat vind ze normaal en eindelijk kon ze nu haar dutje gaan doen!
Katten!Heel de tijd is ze niet van mij weg geweest en bleef ze maar kroelen dat ik zou antwoorden.
Nu wil ze natuurlijk haar zakje voor de middag.
Hoe die hun uur kennen.
Zalig zonnetje, maar de gazon zal moeten wachten.
De Latijnse les ook. Zo spijtig ik zag er zo naar uit.
Ik heb ook terug honger nu.
Dames en dieren een fijne dag nog!
Omdat ik een aanval van oogmigraine had vanmorgen eerstens al terug in bed gekropen in het donker.
Daarna na het ontbijt terug in de zetel gaan liggen.
Eerst voor de old lady gezorgd zo misselijk als ik zelf was.
Nu ben ik er een beetje door en zit aan de pc.
Dat vind ze normaal en eindelijk kon ze nu haar dutje gaan doen!
Katten!Heel de tijd is ze niet van mij weg geweest en bleef ze maar kroelen dat ik zou antwoorden.
Nu wil ze natuurlijk haar zakje voor de middag.
Hoe die hun uur kennen.
Zalig zonnetje, maar de gazon zal moeten wachten.
De Latijnse les ook. Zo spijtig ik zag er zo naar uit.
Ik heb ook terug honger nu.
Dames en dieren een fijne dag nog!
-

Allen een fijne dag nog..;
Heerlijk weer, zalig zonnig en 17°
Teveel voor deze tijd van het jaar
maar we kunnen het maar gehad hebben
De winter is nog lang en wie weet wat we dan krijgen
Ik heb mijn wandelingetje gaan doen en van
de apotheek de voorgeschreven medicatie meegebracht.
groentjes en fruit van de winkel, ik wil hutsepot maken
en invriezen voor de komende koude dagen.....
Vanavond maak ik lekkere mosseltjes klaar

Fijne avond en een rustige nacht....
Veel sterkte aan wie het kan gebruiken....Bekske en Helena...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ondanks Frank's raadgevingen me op te trekken aan iets stevigs mocht ik op de vloer zitten, is het me niet gelukt van de badkamer grond te geraken. Ik mis armkracht. Maandag ander advies vragen. Gelukkig lag ventje nog in bed.
Ik heb nu onlangs last van zeer droge huid. Ik denk dat de pellet kachel er iets mee te maken heeft, maar dan zou hij het ook moeten hebben, zei ventje. Smeren dan maar. 's morgens dag en 's avonds nacht crème. Ik drink voldoende water en cola suikervrij. Geen koffie want dat is per perioden. Thee idem.
Ik heb een prachtige staande lamp gevonden op een website. Op foto is die echt mooi, maar... Is dat ook zo? Denk dat we naar een fysieke winkel gaan mogen gaan, willen we andere lichtbronnen. Dan vinden we alle twee ons goesting. 't is maar effe rijden maar wanneer? Of ze moeten in de meubelwinkel waar we gaan voor stoelen ook tafellampen en staande lampen hebben. Eens de vraag stellen op maps. Ik had 1 volger. Een vriend van ventje waarmee ik op een MMMRPG zat. Een zeer verslavende RPG moet ik zeggen want je moest er dagelijks naartoe. En die was zo ontworpen dat je ook na je dagtaken er naartoe ging om interactie te hebben met andere spelers. Tot laat in de nacht. "Ducky" (de bijnaam van de vriend) besteedde zelfs echt geld om een titel in het spel te kopen. Toen vond zijn vrouw het welletjes.
Lilly, die nu buiten is, moest gisteren wachten tot de kaas op kamertemperatuur was. Na ongeveer 10 minuten was haar geduld op. Ze begon ambetant te doen. Dan ben ik haar bordje gaan klaarmaken. Ze verslond de kaas.
Dinsdag of woensdag ga ik een nieuwe e-reader hebben. Het is een met een lange batterij duur. 64 GB aan geheugen, verlichting in het toestel. En bijna 1 miljoen titels.(met een abonnement.) Als de letters niet te vergroten zijn dan heb ik nog steeds mijn leesbril. Vooral de lange batterij duur was van belang want aangezien we de 20 ste, 5 uur zonder elektriek zitten. Buurman zal daar geen last van hebben want hij heeft een generator.
Ventje was onderweg, al een half uur, toen moeder belde. Die is nogal rap ongerust. Niet voor mij. Voor ventje want ventje ligt in haar bovenste schuif. Ik doe al het papierwerk. Dat staat vandaag op het programma aangezien ze de rekening gekregen heeft. En daar moeten papieren bij. De dokter had de reden opgeschreven wat ze in het ziekenhuis hadden moeten doen, en die staat mij niet aan. Maar ergens was het te verwachten dat ze die diagnose opgeschreven heeft. In het ziekenhuis was hen bepaalde dingen opgevallen wat ze thuis ook doet. En ik heb de verpleging die dagelijks insuline spuit op de hoogte gebracht.
Vandaag verder doen waar we gisteren gestopt zijn. Halverwege een episode van stargate vond ik het welletjes. Ik slik nu melatonine en dat was aan het inwerken. Ik heb wel lekker geslapen met Lilly op mijn voeten. Ik voel haar nu als ze erop kruipt wat wil zeggen dat ze weer aangekomen is. Ik laat het zo. Ze eet als ze goesting heeft. Ze heeft voedzame korrels. Alleen gaat het natvoer er soms niet in. Recent eet ze uit het bord van Gimly want meneer kieskeur laat het soms liggen en dan is dat een berg. Vanmorgen heb ik hem soep gegeven. Hij kwam in de keuken en miauwde zoals gewoonlijk.
Lilly zat daarstraks buiten aan het keukenvenster raam achteraan. Ik doe de achterdeur open, roep haar en krijg een morrel te horen. En daarna besnuffeld ze de ingang van de achterdeur! Na een paar minuten is ze 'roef' naar binnen gerend, regelrecht naar boven, waar ze haar verhaal aan ventje gaat vertellen. En dat gaat met het nodige mieuw en mrr gepaard. (Doet ze 's nachts ook.)
Het straatlicht is uit, mijn gordijnen zijn open. Toen we onlangs op weg waren, merkte ik op dat er al veel mensen hun kerstboom van stal hebben gehaald. Op de oude baan is er die jaarlijkse pop up en in September stond er al een hele grote kerstboom. Die zijn er vroeg bij. Sommigen vinden dat overdreven. Ben benieuwd wanneer het jaarlijkse vistijn zal plaats vinden want ventje wil gaan helpen.
Ik hoop dat de temperatuur meevalt vandaag want ik wil een eindje gaan wandelen. Naar de buurtwinkel om een ongezonde zak chips met zilverui smaak.
Fijne dag seizoentjes
Ondanks Frank's raadgevingen me op te trekken aan iets stevigs mocht ik op de vloer zitten, is het me niet gelukt van de badkamer grond te geraken. Ik mis armkracht. Maandag ander advies vragen. Gelukkig lag ventje nog in bed.
Ik heb nu onlangs last van zeer droge huid. Ik denk dat de pellet kachel er iets mee te maken heeft, maar dan zou hij het ook moeten hebben, zei ventje. Smeren dan maar. 's morgens dag en 's avonds nacht crème. Ik drink voldoende water en cola suikervrij. Geen koffie want dat is per perioden. Thee idem.
Ik heb een prachtige staande lamp gevonden op een website. Op foto is die echt mooi, maar... Is dat ook zo? Denk dat we naar een fysieke winkel gaan mogen gaan, willen we andere lichtbronnen. Dan vinden we alle twee ons goesting. 't is maar effe rijden maar wanneer? Of ze moeten in de meubelwinkel waar we gaan voor stoelen ook tafellampen en staande lampen hebben. Eens de vraag stellen op maps. Ik had 1 volger. Een vriend van ventje waarmee ik op een MMMRPG zat. Een zeer verslavende RPG moet ik zeggen want je moest er dagelijks naartoe. En die was zo ontworpen dat je ook na je dagtaken er naartoe ging om interactie te hebben met andere spelers. Tot laat in de nacht. "Ducky" (de bijnaam van de vriend) besteedde zelfs echt geld om een titel in het spel te kopen. Toen vond zijn vrouw het welletjes.
Lilly, die nu buiten is, moest gisteren wachten tot de kaas op kamertemperatuur was. Na ongeveer 10 minuten was haar geduld op. Ze begon ambetant te doen. Dan ben ik haar bordje gaan klaarmaken. Ze verslond de kaas.
Dinsdag of woensdag ga ik een nieuwe e-reader hebben. Het is een met een lange batterij duur. 64 GB aan geheugen, verlichting in het toestel. En bijna 1 miljoen titels.(met een abonnement.) Als de letters niet te vergroten zijn dan heb ik nog steeds mijn leesbril. Vooral de lange batterij duur was van belang want aangezien we de 20 ste, 5 uur zonder elektriek zitten. Buurman zal daar geen last van hebben want hij heeft een generator.
Ventje was onderweg, al een half uur, toen moeder belde. Die is nogal rap ongerust. Niet voor mij. Voor ventje want ventje ligt in haar bovenste schuif. Ik doe al het papierwerk. Dat staat vandaag op het programma aangezien ze de rekening gekregen heeft. En daar moeten papieren bij. De dokter had de reden opgeschreven wat ze in het ziekenhuis hadden moeten doen, en die staat mij niet aan. Maar ergens was het te verwachten dat ze die diagnose opgeschreven heeft. In het ziekenhuis was hen bepaalde dingen opgevallen wat ze thuis ook doet. En ik heb de verpleging die dagelijks insuline spuit op de hoogte gebracht.
Vandaag verder doen waar we gisteren gestopt zijn. Halverwege een episode van stargate vond ik het welletjes. Ik slik nu melatonine en dat was aan het inwerken. Ik heb wel lekker geslapen met Lilly op mijn voeten. Ik voel haar nu als ze erop kruipt wat wil zeggen dat ze weer aangekomen is. Ik laat het zo. Ze eet als ze goesting heeft. Ze heeft voedzame korrels. Alleen gaat het natvoer er soms niet in. Recent eet ze uit het bord van Gimly want meneer kieskeur laat het soms liggen en dan is dat een berg. Vanmorgen heb ik hem soep gegeven. Hij kwam in de keuken en miauwde zoals gewoonlijk.
Lilly zat daarstraks buiten aan het keukenvenster raam achteraan. Ik doe de achterdeur open, roep haar en krijg een morrel te horen. En daarna besnuffeld ze de ingang van de achterdeur! Na een paar minuten is ze 'roef' naar binnen gerend, regelrecht naar boven, waar ze haar verhaal aan ventje gaat vertellen. En dat gaat met het nodige mieuw en mrr gepaard. (Doet ze 's nachts ook.)
Het straatlicht is uit, mijn gordijnen zijn open. Toen we onlangs op weg waren, merkte ik op dat er al veel mensen hun kerstboom van stal hebben gehaald. Op de oude baan is er die jaarlijkse pop up en in September stond er al een hele grote kerstboom. Die zijn er vroeg bij. Sommigen vinden dat overdreven. Ben benieuwd wanneer het jaarlijkse vistijn zal plaats vinden want ventje wil gaan helpen.
Ik hoop dat de temperatuur meevalt vandaag want ik wil een eindje gaan wandelen. Naar de buurtwinkel om een ongezonde zak chips met zilverui smaak.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede zaterdagmorgen iedereen,
Vandaag weer een mooi zonnetje dus de was staat te draaien
dan kan die straks buiten om te drogen....
er is geen wind.... de zon zal het moeten doen
Broodje staat ook te bakken en nog een paar huistaken
wachten op mij....en vanmiddag dan mijn klein wandelingetje
Zolang het mooi weer is wil ik buiten zijn
Sterkte aan al wie het kan gebruiken en een fijn weekend allemaal
-
Goede morgen,
Ik leef in blijde verwachting van de ruimer van de septische put.
De oudste komt seffens ook helpen in de tuin.
Poes heeft Alzheimer denk ik.
Ze heeft juist eten gekregen en ze staat daar al terug.
Gedronken heeft ze ook al aan de keukenkraan.
Nu is ze eens gaan inspecteren of er wat te snoepen viel op het aanrecht.
Neen dus, want dat is net afgewassen.
Van armoe zal ze zich maar wat gaan wassen.
Ik durf niet ver uit de buurt van de voordeur.
Anders zou ik al de riek en de schop en nog wat gerief klaar gelegd hebben.
De rest van de bollen kan geplant worden.
Ik zou het liever allemaal zelf doen, maar de rug moet gerespecteerd worden.
Weer vallen en heupen breken is geen optie.
Morgen dus de pannenkoeken en wafels bij de dochter.
Ik heb wel veel moeten inleveren deze herfst.
Auto, oude fiets, tuinbezigheden, familie ontvangen...
Het zij zo.
De zon schijnt, de buurvrouw is al was aan het ophangen.
Maak er een mooie dag van allemaal.
Ik leef in blijde verwachting van de ruimer van de septische put.
De oudste komt seffens ook helpen in de tuin.
Poes heeft Alzheimer denk ik.
Ze heeft juist eten gekregen en ze staat daar al terug.
Gedronken heeft ze ook al aan de keukenkraan.
Nu is ze eens gaan inspecteren of er wat te snoepen viel op het aanrecht.
Neen dus, want dat is net afgewassen.
Van armoe zal ze zich maar wat gaan wassen.
Ik durf niet ver uit de buurt van de voordeur.
Anders zou ik al de riek en de schop en nog wat gerief klaar gelegd hebben.
De rest van de bollen kan geplant worden.
Ik zou het liever allemaal zelf doen, maar de rug moet gerespecteerd worden.
Weer vallen en heupen breken is geen optie.
Morgen dus de pannenkoeken en wafels bij de dochter.
Ik heb wel veel moeten inleveren deze herfst.
Auto, oude fiets, tuinbezigheden, familie ontvangen...
Het zij zo.
De zon schijnt, de buurvrouw is al was aan het ophangen.
Maak er een mooie dag van allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
We hebben 12 km in de benen en de pootjes. En inderdaad zalig zonnig weertje deze voormiddag. Nu is het vooral bewolkt en een beetje kouder.
De rest van de dag zal rustig doorgebracht worden. Spaanse woef is daar al volop mee bezig. In de zetel met de poten omhoog. Die kan zo heel lang blijven liggen en slapen.
Tijdens de wandeling leuke babbels gehad met mede wandelaars. Er was zelfs een oudere dame, die bijna gans haar leven heeft uitgelegd.
Voor vanavond vol au vent met Griekse pasta. Zal vlug klaar zijn, enkel de vol au vent opwarmen en pasta koken.
Tot morgen, allemaal.
-

Goede zonnige zondagmorgen iedereen
't is al heerlijk buiten, geen wind en een stralende zon
Echt mooi wandelweer door de droge bladeren
Geniet zoveel je kan van deze mooie dagen....
Ik heb gisteravond gesloten en heb nu terug geopend
Fijne zondag allemaal
Sterkte en moed aan al wie het kan gebruiken...
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

nu nog verder met bladeren bij een te vegen op het gras.Want ik heb geen boom staan maar twee huizen verder staat een enorme boom de takken komen tot tegen mijn tuin .Heb al vier grote plastieken kuipen bijeen gedaan en opgeraapt en nog ligt er veel .Ook een gedeelte waar pas gras uitkomt dus moeten de bladeren weg .Willen of niet het moet ondanks het enorm moeilijk lastig is voor mij .Had al een rondje buiten geweest met de twee .Dus ben ik buiten nog een tijdje zoet bezig .Geniet van jullie dag groetje
-
Dat hebben wij gisteren gedaan blaadjes geveegd. Buur heeft een eeuwenoude zomereik staan.
Die heeft heel, heel, veel blaadjes.
De sering, de bolplatanen, die laatsten zijn bijna leeg.
Het ziet er zalig uit buiten.
Binnen een half uurtje komen ze me halen.
Voor de eerste keer in jaren geen pannenkoeken en wafels bij mij.
Geen gesleur van tafels en stoelen, geen tafellakens wassen en strijken achteraf.
Het voelt vrij, maar toch voel ik me een beetje ongelukkig.
Ik heb altijd zo gedroomd van een huis vol volk...
Nog maar iets dat ik misschien te vlug heb opgegeven.
Volgend jaar hopelijk terug bij mij.
De laatste val hakt er diep in dan de vorigen.
Gisteren namiddag heel veel gedaan gekregen in de tuin.
De dahlia uitgestoken, de tulpen en hyacinten geplant, gras afgereden, voortuin op winterland gelegd.
Allemaal met de hulp van mijnen oudste, de schat.
Omdat hij weet hoe graag ik hier wil blijven wonen.
Die kine dat helpt toch wel veel.
Nog een zalige namiddag aan iedereen.
Oh la la dat heeft ze nie gezien Poes.
Annette poes van de buren kwam hier weer voorbijgelopen.
Ze had heel veel haast!
Die heeft heel, heel, veel blaadjes.
De sering, de bolplatanen, die laatsten zijn bijna leeg.
Het ziet er zalig uit buiten.
Binnen een half uurtje komen ze me halen.
Voor de eerste keer in jaren geen pannenkoeken en wafels bij mij.
Geen gesleur van tafels en stoelen, geen tafellakens wassen en strijken achteraf.
Het voelt vrij, maar toch voel ik me een beetje ongelukkig.
Ik heb altijd zo gedroomd van een huis vol volk...
Nog maar iets dat ik misschien te vlug heb opgegeven.
Volgend jaar hopelijk terug bij mij.
De laatste val hakt er diep in dan de vorigen.
Gisteren namiddag heel veel gedaan gekregen in de tuin.
De dahlia uitgestoken, de tulpen en hyacinten geplant, gras afgereden, voortuin op winterland gelegd.
Allemaal met de hulp van mijnen oudste, de schat.
Omdat hij weet hoe graag ik hier wil blijven wonen.
Die kine dat helpt toch wel veel.
Nog een zalige namiddag aan iedereen.
Oh la la dat heeft ze nie gezien Poes.
Annette poes van de buren kwam hier weer voorbijgelopen.
Ze had heel veel haast!
-

Goede avond iedereen,
Na een mooie zonnige dag is het weer avond
Hier is de strijk van gisteren opgeruimd
alles weer op z'n plaats, ik hou het graag bij
dan is het nooit heel veel
Nog een fijne dag verder, slaapwel straks
en tot morgen...
Sterkte aan al wie het nodig heeft
-
Het was plezant, ons dochter had er haar werk van gemaakt.
Oudste kleinzoon heeft wafels en pannenkoeken gebakken.
Pompoenwafels, lekker.
Die heeft er wel haar gerief voor, me dunkt, om voor veel mensen te koken.
Grote kommen, genoeg servies en bestek, genoeg pannen en we hadden allemaal ons wafelijzer bij.
Wat maakt dat er met vier wafelijzers tegelijk kon gewerkt worden.
Slaap wel allemaal.
Oudste kleinzoon heeft wafels en pannenkoeken gebakken.
Pompoenwafels, lekker.
Die heeft er wel haar gerief voor, me dunkt, om voor veel mensen te koken.
Grote kommen, genoeg servies en bestek, genoeg pannen en we hadden allemaal ons wafelijzer bij.
Wat maakt dat er met vier wafelijzers tegelijk kon gewerkt worden.
Slaap wel allemaal.