In de Vier Seizoenen reeks 42 Lente 2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

31 mei 2026, 13:31

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat was dat gisterenavond. Hagelbollen zo groot als pingpongballetjes. Natuurlijk met de nodige schade. Serre kapot , dak van garage lekt , dak van veranda is ook beschadigd maar regent niet door. Iedereen heeft hier schade , ook in de naburige gemeenten. Auto's geblutst en vele met kapotte voorruit.
Verzekering is verwittigd.
Ik heb deze voormiddag alle glas uit de serre opgeruimd, zeker 1 uur mee bezig geweest.
Manlief was ondertussen buurman gaan helpen.
Straks alle bladeren van de eik die op het gazon liggen, wegharken.
Zoiets hadden we nog nooit gezien , toch niet in het echt.

Bekske: dat alles goed mag gaan.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

31 mei 2026, 16:05

Een fijne zondagavond allemaal
en sterkte voor al wie het op een of andere manier
nodig heeft

Afbeelding
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

31 mei 2026, 20:58

zondag voor eten gezorgd en verder maar kruiswoordraadsels invullen tussen door,
voorlopig de was gedaan, deze nacht weer geregend goed voor alles wat in de tuin staat,
tot nu vandaag niks regen gezien, zon even geweest maar meer bewolkt,
nergens geweest dus weet ik niet veel te vertellen, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Muddy Maddy

01 jun 2026, 11:20

Goede morgen seizoentjes,

Het is nog altijd warm in de slaapkamer. Toch erin geslaagd wat te slapen. Mijn gezicht ziet nog groen/geel van die val. Heb wel arnica zalf. Lilly is boven aan het "meehelpen" met het aftrekken van het bed. Dan valt ze de lakens aan. Ze probeerde gisteren aan de nieuwe stoelen te krabben. Natuurlijk mag ze dat niet! En ze wist het. Het was een rustige zondag; Ventje heeft een van onze oude poetshulpen terug gezien toen hij naar het buurtwinketje ging. Die kwam altijd te laat bij mij en moest dan nog eten.

Als we terug zijn van Maiden in the park ga ik mijn nek laten denerveren. Vandaag verder doen om te kast te vullen met glazen die we wel willen houden. Nu we weten dat we alles in het containerpark kunnen achterlaten is het tijd om zo weinig mogelijk te houden. Een mens verzamelt veel.
Anjelier; dat was dan een heel hevig onweer bij jullie.
Aan allen een aangename maandag.
Cats Rule!

wilde eend 2

01 jun 2026, 12:11

Anjelier : wat erg voor jullie dat er zoveel schade is door de hagel . Ik zag het op het TV nieuws / je zal het maar meemaken .. Veel moed ..
MM : voor jou ook beterschap : langzaam vooruit . Het herstellen heeft zijn tijd nodig .
Oma C : gelukkig is het minder warm : we kunnen een beetje herademen .
Aan Alle seizoentjes : veel moed en beterschap voor wie het kan gebruiken .
[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/kaarsen]Afbeelding[/ur

krakje

01 jun 2026, 20:49

maandag dochter kwam haar werkjes weer doen om de 14 dagen,
ja tussendoor is het babbelen over alles, daarna geen goesting om vers eten te maken,
zoon stelde voor kipfilet met appelmoes, oké, maar had nog wat overschot van gisteren
dus dat erbij wel het smaakte bij iedereen goed, ook is mijn gezin met een persoon
vergroot tot maandag morgen, kleindochter is hier nu ook, dus zijn wij met 5 personen
dag en nacht, 2 honden en 4 poesen, dus heb ik deze week veel werk,
zo zal het bij iedereen wel eens iets zijn dat werk mee brengt,
grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

02 jun 2026, 08:53

Afbeelding
fijne dinsdag iedereen zal enkele dagen afwezig morgen vroeg om 6.30 uur moet ik al in ziekenhuis zijn voor de stent .groetje

Oma-C

02 jun 2026, 10:53

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink:
Vannacht al wat regen gehad
en nu is het weer aan 't regenen
het was voorspeld en goed voor de tuintjes :mrgreen:

Iedereen een aangename week ondanks de regen,
het was nodig en zolang het niet tot overstromingen leidt :roll:
Na regen komt weer zonneschijn hoop ik :lol: (en niet te heet :oops: )

Muddy Maddy

02 jun 2026, 12:03

Ja, de regen is eindelijk gekomen. Lilly is vanmorgen ziek geweest. En even daarvoor Gimly. Eerder had ze op de nieuwe lakens haar haarbal gehad. Ik moet binnenkort toch met haar naar de dierenartse voor een rappel.
Vandaag komt ook de diepvries. Ventje zit in Brugge en is weer zijn telefoon vergeten. Ik ging normaal meegaan maar ik voel me niet goed. Het zal wel overgaan.

De zon is komt af en toe piepen. Ventje is vanmorgen vroeg opgestaan. Hij heeft weer last van slapeloosheid. Het helpt ook niet dat Lilly 's nachts af en toe gaat keppen. Dan gaat ze hem zelfs aflikken. Hij is haar "kitten" zeggen ze.

Aan allen nog een prettige dinsdag.
Cats Rule!

clive

02 jun 2026, 12:08

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Anjelier en manlief, dit plaatje is speciaal voor jullie. Jullie hebben jammerlijk heel wat schade opgelopen. Ik hoop dat alles in orde komt. Probeer er niet teveel over te piekeren, dat is natuurlijk vlugger gezegd dan gedaan. Sterkte en veel liefs.

Matice kieperde deze ochtend een tas koffie om omdat hij plots op tafel sprong, wat hij eigenlijk nooit doet. Ik zag het in een fractie van een seconde gebeuren en sloeg de omvallende tas met mijn hand van hem weg, zodat hij geen hete koffie op zich kreeg. Het duurde maar even en onze livingtafel en vloer lagen vol met koffie plus was ook de tas stuk. Manlief en ik eerst Matice nog eens nagekeken, maar hij had geen druppel op zich gehad. Dat was het belangrijkste. Na een half uurtje was alles al proper gepoetst.

Heb sinds een tijdje de indruk dat buurvrouw met wie ik ga wandelen, terug veel meer struikelt. Ze heeft haar kruk aan de ene kant en ik loop aan de andere kant zodat ik haar stevig kan vasthouden. Gisteren heb ik haar daar voorzichtig op gewezen, maar ze vond het zelf ook. Ze zegt dat ze het gevoel heeft dat haar benen/ voeten sneller gaan dan haar lichaam. Heb haar gezegd dat ze terug eens naar haar huisarts moet gaan en die hetzelfde verteld wat zij tegen mij zei. Helaas, ik ben geen dokter en ik ben ook geen 76. Als ik gezondheidsgewijs niet met haar kan gaan wandelen, blijft zij ook thuis. Als dat een paar maanden geleden gebeurde, deed ze met haar kruk toch nog een klein ommetje in de wijk. Maar nu durft ze dit ook niet meer.
Oud worden, een deugd zeggen ze dan 8O .

Matice is een powernapke aan het doen.

Ik ga niet alle namen noemen. Sterkte voor wie het kan gebruiken en liefs voor jullie allemaal.

anjelier

02 jun 2026, 15:52

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: dank je wel.
We hebben alles opgeruimd en manlief heeft alles tijdelijk gerepareerd, behalve de serre , dat gaat niet. Ik heb nu een "openluchtserre" , ze wordt goed verlucht en ik moet niet gieten :D Gelukkig trekken we het ons niet teveel aan, het is nu zo. Er zijn hier mensen in de buurt die veel meer schade hebben.

Net thuis van bij zoon. Manlief verft de kamer van ukkemeisje 1. Ze had de kleur zelf gekozen en dat was appelblauwzeegroen. De kamer is geverfd en ik moet zeggen het is mooi. De plafond is in het wit. Het zal helemaal tot zijn recht komen als de meubelen erin staan.

Daarstraks aardbeitjes getrokken , er zijn erbij met gaten in, waarschijnlijk van die hagelbollen. Wilt ge geloven dat de afdrukken van die hagelbollen zichtbaar zijn in de aarde . Buurvrouw vertelde dat gisteren ook.

Tot morgen, allemaal.

krakje

02 jun 2026, 20:19

wat een weertje is het geweest, regen en veel regen met onweer erbij,
toch hadden we werkjes te doen binnen in huis, wat opkuisen en stofzuigen,
daarna voor eten gezorgd, kleinzoon vroeg bloemkool met die saus die jij voor jou maakt,
dus dat heb ik gedaan, wel ze hebben allen goed gegeten het was lekker beter als witte saus,
ja met 5 man aan tafel is wel gezellig maar brengt wel veel werk mee,
geniet van de momenten dat je kunt, en rust voor je moe bent, vergeet dat niet dat rusten,
grtjs van krakje,
Afbeelding

Muddy Maddy

03 jun 2026, 10:49

Vannacht kreeg ventje plots geen lucht meer. Benauwend. Het is lang geleden dat hij nog zo'n aanval gehad heeft. Lilly was nergens te bekennen gisteren. Ze lag op de nieuwe stoelen die in kuipvorm zijn. Ze lag goed verstopt. We hebben dat ook al een keer meegemaakt met een logeerpoes toen we nog op het appartement woonden. Hij lag ook op een stoel onder de tafel en verborgen onder het tafelaken. Hij noemde Pinkie, was een kater en was verzot op bier! Likte het schuim van je glas. Ik heb nooit afscheid kunnen nemen want ze haalden hem opnieuw op toen ik was gaan werken in de bios. Hij is later vermist en ventje denkt dt hij het bij ons te goed had en ons gezocht heeft. Ook hadden we een logeervogel. Pierre en dat was een vuile vogel. Hij wilde geen bad! Neen, helemaal niet. Toen Anjelier vertelde over dat vogeltje moest ik daaraan denken.

Het zal hier plezant worden met het nieuwe afvalbeleid. GFT. Om de 14 dagen komen ze maar voor het restafval. Moeder zegt dat er veel gaan sluikstorten en ventje is het daarmee eens. Het zal moeilijk worden voor gezinnen met kleine kinderen. Denk maar aan de pampers. Wij kunnen het nog buiten op de koer zetten
Maar als je op een appartement woont met een klein balkonnentje... :?

Aan allen een fijne woensdag..
Cats Rule!

Oma-C

03 jun 2026, 11:15

Goede morgen (bijna middag) :wink:
flink wat frisser 17° en alles ligt nat....
het ziet er naar uit dat we nog regen krijgen zo donker :roll:
Ach we zien het wel, pakken wat komt, het is niet anders.

clive, buurvrouwtje niet stevig meer te been :roll:
heeft ze al aan een een rollator gedacht?
daar heeft ze steun aan en ze kan ook even zitten
als ze moe is, (ik kan niet meer zonder) :?
mooie uitvinding, er zijn er in alle prijsklassen
en bij de ziekenkas kan dat ook gehuurd
of gekocht worden. 't is maar een tip hé :)

Allen een fijne woensdag vandaag, ik ga nog
efkes wat HH-taken doen ... tot later :)

Muddy Maddy

04 jun 2026, 10:46

Margriet Hermans is overleden. En in Engeland zitten ze tot over hun oren in een schandaal omdat de politie iets verkeerds gedaan heeft.
Wat is er nu erger?
Ok, ik hoef zaterdag nu eens niet te bellen naar mijn moeder omdat ze gisteren al met me gepraat heeft. En ze ziet me maandag toch. Ik heb eigenlijk niet veel zin om te gaan. Maar ja. Sinds ze de Q. verbouwd hebben hangt daar een verdacht geurtje. Een beetje zoals een rioolgeur. Maandag verbouwen ze een gedeelte van de carref. Ze gingen normaal heel de boel platsmijten maar 1 heeft bezwaar aangetekend.
Mijn moeder gaat nu ook haar rollator gebruiken als ze verder op boodschap moet. Ze krijgt normaal haar tv gids via de facteur maar er was iets misgelopen.
Er was gisteren echt helemaal niets op de tv.
Gimly ligt te snurken. En Lilly heeft een ekster die haar eten komt opeten bijna te pakken gehad.
Aan allen een fijne donderdag.
Cats Rule!