In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

25 jun 2018, 12:36

Dag seizoentjes allemaal , 

Clive en MM  :   veel moed en beterschap / rusten is het beste medicijn ... 

Dit weekend ben ik in Antwerpen naar het eindejaars gala van de leerlingen van de balletschool geweest . Het thema was dit jaar de "Bolero"  van Ravel / en wat hebben we genoten !!! wat een talent !! bij die jongeren van 11 tot 18 jaar :-) Vrijdag avond bij de premiere was koningin Mathilde er ook .. ze zat in de rij vlak achter ons ..  Wat een gedoe met veiligheidsmensen en politie als er zo iemand komt .... 
Nu terug in werk modus hier geraken ... dat is wat anders .... :oops: :oops: :oops:

Aan all seizoentjes :  hopelijk een rustige, fijne dag ! 


Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 jun 2018, 17:18

binnen en buiten
ben moe

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 jun 2018, 18:10

Afbeelding

Goede namiddag iedereen, het is een mooie
zonnige dag geworden en dat was fijn...
Vanmiddag mijn jobke gaan doen in het andere huis
en dan wat boodschappen...
De Aldi is hier weer helemaal veranderd... alles verzet
en nu is het weer zoeken waar alles staat....
Dat doen ze met de bedoeling dat je langer rondloopt
en meer zou kopen... omdat je meer ziet...
Ik heb alleen gehaald wat ik nodig had... ik laat me
niet verleiden door hun truken  :roll: :oops:

Helena, rusten als je moe bent... dat is het enige wat helpt
neem je tijd... niemand zit achter je veren... :?

zwanenmeer genoten in de koekenstad, goed voor jou... :wink:

clive hou je kalm en rustig, niks gaat lopen en veel beterschap!!

Aan  iedereen]/b] een gezellige avond en en goeie nacht straks...
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 jun 2018, 19:34

Trots op mijn oudste kleindochter: ze is geslaagd! 
Middelbaar is voorbij
Ze kan aan het hoofdstuk hogeschool beginnen.

Trots op mijn dochter ook die geslaagd is in haar tweede bachelorjaar.
Nog een jaartje te gaan!
Ze doet het toch maar op haar 44ste!

Oei, ik zou bescheidener moeten zijn, maar ik ben zo blij voor allebei.

Gisteren en eergisteren  heeft de dochter in totaal 74km gestapt, sponsoring voor Natuurpunt!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

25 jun 2018, 20:02

Dat is dan wederkerig een proficiat voor de dochter hé HvT  :Den de kleindochter  :lol:

Oei, nu moest ik me toch weer inloggen zeker  8O

Gisteren was het ontbijtbuffet grandioos. Ik kon nadien makkelijk wachten tot 's avonds voor een bescheiden avondmaal (een kleine gevulde paprika en anders niets).

Vandaag beetje minder leuk, naar de kliniek voor een ct-scan van de schildklier. Is natuurlijk geen erg onderzoek. Nu maar afwachten of alles status quo gebleven is, dat weet ik vrijdag.

Dames, nog een fijne avond.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 jun 2018, 07:36

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, bedankt voor het overzichtje. Hou me wel kalm hoor, moet vandaag voor de eerste keer naar kine. Moet dat wel te voet doen, maar gelukkig is dat niet zo ver en ga 5 minuutjes eerder vertrekken dan normaal. 

Zwanenmeer, dank je voor de beterschapswensen. Vond het zo fijn te lezen dat jullie zo'n prachtige dag hebben mogen beleven. 

HVT, rust je maar goed uit. 

Wij hebben ons ingeschreven voor een puppy, maar hij zal hier pas aankomen in maart volgend jaar ongeveer. Maar zaterdag mogen we naar de mama en zeer waarschijnlijk naar de papa gaan kijken. Verheug me daar zo ontzettend erg op. Het is een Australian Cobberdog en het is een hondje dat precies  voor mijn karakter gemaakt is en hij voor mij. Is ook hoog sensitief en wordt ook " gebruikt" als hulphond. Heeft een heel zacht karakter en houdt van intellectuele uitdagingen, zoals houten spelborden die ze moeten openschuiven om er  dan een snoepje in te vinden. En die heb ik nog staan van Niels. Die mensen hebben maar 2 nestjes op iets meer dan een jaar en ze worden gekweekt op pure gezondheid. Het is dan ook nog een prachtige hond ook. Hij kan natuurlijk Niels of geen van mijn andere viervoeters vervangen, maar dat is ook niet de bedoeling, iedere hond is anders en heeft zijn eigen karakter als individu. Nu hoop ik maar dat zaterdag de mensen van de hondjes mij geschikt vinden om een pup te mogen hebben van hen. Pas dan zal het benauwd gevoel op mijn borstkas dat ik heb sinds het inslapen van Niels weggaan, hoop ik. Duimen jullie mee voor zaterdag dan ?

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne en zonnige dinsdag. 
Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 jun 2018, 09:20

Afbeelding

Een goede dinsdag gewenst.... de zon is nog onderweg
maar even geduld en dan lukt dat wel denk ik :wink:

Helena, proficiat voor de prestaties van dochter en kleindochter
daar is tijd en geduld in gekropen en dan nog stappen voor een goed doel
ook bewonderenswaardig... en ja je mag er fier op zijn... :)

clive in "blijde verwachting" voor een nieuwe pup... :)
geniet ervan het zal je weer blij maken...
je hebt tijd om er stilaan naartoe te leven...
het wordt weer een jong geweld in huis :lol:
Hopelijk komt alles in orde..

wingerd genoten van  het ontbijtbuffet... plezant  :)
en succes met de ct-scan... een goede uitslag gewenst...

Hier is de zon net aangekomen, hopelijk bij jullie ook..?
een fijne dag allemaal en tot later :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 jun 2018, 11:16

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes, 

Ben net terug van de kine en zie nu net dat ik over 2 berichtjes heen gelezen heb in alle haast deze ochtend. 

Wingerd, ik wens jou enorm veel succes met jouw onderzoek en hoop van harte dat alles goed mag zijn. 

HVT, een dikke proficiat voor dochter en kleindochter. 

Zwanenmeer,  dan waren jullie de VIPS als Koningin Mathilde achter jullie zat.  :D

Zo, ga even uitpuffen van de kine en ga dan langzaam maar zeker wat doordoen in het HH. 

Liefs aan jullie allemaal. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 jun 2018, 14:21

Hier heeft de zon gewonnen van de wolken.
Ik zal de gelukwensen overmaken aan de betrokkenen. :) 

En Clive, uiteraard ben ik, nieuwsgierig als ik ben, gaan piepen hoe zo'n Australian Cobberdog eruit ziet.
Weet je welke kleur het zal worden? 
Maart is nog lang hé! Nog een hele zwangerschap  :?

Gisteren en vandaag erin geslaagd de bovenverdiepingen te poetsen, ramen inclusief.
Een bende lego dat stof stond te vergaren in een opwelling in een curverbox in de kast gezwierd.
Als ze nu alle weken zouden komen dan liet ik het staan.
Ik ben het beu altijd voorzichtig te moeten zijn om niet over de vliegtuigen te moeten vallen.
En nu voel ik me weer schuldig net of ze niet welkom zijn, maar ja, ze komen dan ook weinig of niet...

Ik ben nog altijd aan het overwegen de bovenverdiepingen van nieuwe vloerbekleding te voorzien.
Niet nodig vinden de kinderen. Dat maakt uw huis niet meer waard en de koper zwiert dat er toch allemaal uit.
En als ik nu zelf eens liever netjes zit met fatsoenlijke vloerbekleding, zou dat dan geen rol mogen spelen?
Tenslotte gebruik ik drie van de vier kamers boven op heel regelmatige basis.
Hoe meer ik dan stelselmatig leeg maak hoe minder dat in een keer moet als ze komen leggen.
Probleem is dat ik graag kurk zou hebben en dat er nergens op openbaar vervoer afstand een toonzaal is.
Hang ik dus van de kinderen af, want naar Schelle ga ik niet zelf rijden en evenmin naar ergens tegen Leuven of in Brussel.
Ze zitten almaar te zeggen dat ik goed onderweg ben naar de tachtig en de negentig, jawel, dan wil ik tot dan nog wel in een deftig onderhouden woonst wonen.

Wat een gefilosofeer weer...

Seffens n og maar eens naar d kine. ik ben me aan het afvragen of ik dat nog lang ga volhouden en of dat veel nut heeft, gezien het feit dat ik even goed dagen heb dat ik verga van de pijn.

Keep on smiling, ik zal er mezelf nog eens aan herinneren... 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 jun 2018, 17:53

Afbeelding

Helena, moeilijk natuurlijk....jij moet zelf beslissen wat je doet met die vloeren
maar ik kan alleen uit ondervinding de kinderen gelijk geven
Wie het ooit koopt heeft een ander goesting en die veranderen zoveel
dat ik spijt had van sommige investeringen... maar ja ...je weet niet
hoelang je er nog woont ...dat is de vraag natuurlijk :roll:

Allen een gezellige avond en een rustige nacht en tot morgen
ik ga de eitjes afkoelen ..en krabsla maken...
Smakelijk wie nog aan tafel gaat
Laatst gewijzigd door Oma-C op 27 jun 2018, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 jun 2018, 06:39

Goede morgen seizoentjes!

Ik ben sinds gisterenmorgen thuis maar heb de pc niet aangehad wegens geen tijd want er moesten boodschappen gedaan worden, mijn valies uitgepakt en dingen al in de wasmachine om die ziekenhuisgeur eruit te krijgen. Gimly was zeer blij me terug te zien. zijn verjaardagskado is onderweg.
ventje is vandaag gaan werken en ik heb A. vandaag. die belde me gisteren. de buro had het verzuimd om haar te verwittigen dus had ze zelf een mail gestuurd. ik heb haar verwittigd dat het hier niet proper-proper is want een man alleen, die gaat werken en dan nog zijn vrouw moet gaan bezoeken en pas later dan gewoonte thuis is,... Maar gisteren was zijn "viesgezinde bui" over. mijn verblijf had niet langer meer mogen duren want ventje zat op zijn tandvlees. Dinsdag is hij officeël  in verlof en dan moet ik op consult naar de NKO.
ik had ginds een toffe kamergnote, ze stuurde me gisterenavond een messengerbericht dat ze verder in een boek aan het lezen is dat ik haar geleend heb en ze nog niemand nieuws bij zich heeft. morgen mag zij naar huis en raar maar waar: wij wonen niet zo heel ver van elkaar en een tante van haar woont nog dichter. die heeft hetzelfde boek geleend in de bib in bredene. ze zou dus theoretisch donderdag al mijn boek brengen als het uitgelezen is. Vrijdag ga ik naar ons moeder. die is dinsdag met een vriendin naar Sluis geweest om weg te zijn en mosselen te gaan eten, maar de mosselen vielen tegen. de andere vriendin ging ook meegaan maar zij had last van een mannelijke miauw.
hoorde toen ik weg ging dat ik een soort zonnetje op de afdeling was en er veel het spijtig vonden dat ik al weg ging. ( verpleging èn patiënten)
vanavond de restjes van onze bbq en morgen frietjesavond. we kunnen ze weer op het terras opeten want binnen is het ook al Rode duivels wat de klok slaat, en het zou nog aangenaam weer zijn.
ik heb ginder ook kaartjes leren maken van iemand van de afdeling. ons moeder zou ons moeder niet zijn als ze in de action al iets gekocht had om kaartjes te maken! maar ze zal allicht maar de basis mee hebben en niet wat er verder moet gebruikt worden om zo'n kaartje in elkaar te steken. dat wordt dus en tripje naar ava papierwaren. ( of een soortgelijke winkel) naast lezen, nog een dure hobby erbij.
gisteren een lang praatje gemaakt met Joyce, onze transgender. in augustus is alles eindelijk gedaan en mag de papierwinkel veranderd worden. ze zei een feestje te willen geven. bleek dat Joyce ook Steve Coopman kent met wiens moeder de mijne naar de bank gaat elke vrijdag. huisdokter wil dat moeder een alarm draagt maar ze wil niet. zal dan vrijdag eens goed moeten inpraten. het zou mij een piece of mind geven.
Bon, het zou een mooie dag worden. A. zal de ramen willen doen, maar er is een grote stapel strijk. we zien wel.
Fijne woendag allen, ik ga nog een kopje koffie drinken en mijn ontbijtgranen naar binnen spelen. mijn pillenontbijt minus 1 pil heb ik al genomen. Groetjes!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 jun 2018, 07:33

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, welkom terug !!!

HVT, de kleur van de pup kun je niet op voorhand kiezen, want ze bestaan in meerdere kleuren. Ben echt zenuwachtig voor zaterdag. 

Oma-C, heerlijk marktweer. 

Deze ochtend opgestaan zonder stem, het zat er gisteren al aan  te komen, mijn keel doet ook een beetje pijn, maar niet erg veel. Weet niet waar ik het opgelopen heb. 
En vandaag kan ik de was buiten hangen, heerlijk vind ik dat. Maar eerst naar de kine. 

Ga niet alle namen noemen , maar wens jullie allemaal een zonnige woensdag. Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 jun 2018, 09:18

Afbeelding

Goede zonnige morgen iedereen...

M-M fijn dat je weer thuis bent...
ik heb al meer dan een jaar een alarmknop daar is niks raars aan..
zeker is zeker!!!

clive waar jij die energie blijft halen na een ingreep met volledige narcose..?
ik hoop dat je niet een van de dagen een weerbots krijgt... :roll: :oops:

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag en tot later..
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

27 jun 2018, 11:11

Dag seizoentjes allemaal ;
MM : blij dat je hier weer terug bent ! :-)  

Proficiat aan de studenten !  je moet het maar doen in deze moeilijke stresserende tijd ! 

Verder voor iedereen een fijne , zonnige dag . Hier ook proberen wat aan het HH te doen ....  :oops:

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 jun 2018, 13:58

Hallo, hallo!

Al twee dagen het systeem: "eerst werken en dan pc" toegepast.
Dat scheelt veel in hetgeen je gedaan krijgt voor de middag.
Nog drie ruiten en ik ben er door.Dan zijn alle ramen gepoetst van boven naar beneden.
Die drie dacht ik had J. gedaan verleden week, maar op mysterieuze wijze zijn die weer niet meer om door te kijken.
Ik dacht mevrouw de heilige boon Joke Schauvliege voor te zijn.
Straks mogen we van madame de minister weer niet meer poetsen met water en moeten we ons samen douchen.
Wie ga ik daar voor uithalen?
Voor de plantjes heb ik voorlopig nog twee tonnen regenwater van 250 liter elks.
Straks ga ik toch stiekem nog eens door gieten,de laatste keer.

Clive je moet niet ver zoeken naar de oorzaak van je keelpijn. Dat is gewoon de schade die aangebracht is door de tube van de narcose. Kan soms lang aanslepen.
Dan is het helemaal gelijk een zwangerschap: even lang wachten en niet weten wat er gaat te voorschijn komen.

Vandaag dus al hard gewerkt.

Morgen na de middag heeft iemand uit de buurt me uitgenodigd voor een tasje koffie.
Nooit gedacht dat wij nog goeie kameraden zouden worden.
Maar ja, ook nooit gedacht dat ik ooit nog zoveel steun zou gehad hebben aan een goede collega van grootvake.
Zo zie je maar...

Ik ga nog een beetje lezen tot het klokje afloopt. Dan doen we verder.
Moet ook nog naar de bib de beenhouwer en de bakker en naar de Spar. Heb daar echt geen goesting voor.
En dan nog ergens eetbare aardappelen vinden. Ik weet waar ik die kan vinden, maar dan moet ik met de auto op schok en daar heb ik ook geen zin in. Dan lukt dat niet, ook niet.

Dames tot lezen.