Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

viv

10 mei 2019, 14:08

Het leek deze morgen een grijze, natte dag te worden maar nu komt de zon er toch weer door!

Bedankt Corry, dit hoekje blijft toch speciaal voor mij - ik kom er telkens een beetje "thuis". Ben blij te lezen dat het bij jullie zijn gangetje gaat - daar zijn we al blij mee hé
Goed te lezen ook dat de operatie bij de dochter van Rietjes goed verlopen is. Duim voor een spoedig herstel!

Voormiddag ben ik nog in de weer geweest met de nodige attesten voor de erfopvolging. Normaal is alles in orde nu maar de afhandeling zal nog weken op zich laten wachten. Er is blijkbaar een probleem bij de databank erfenissen bij de notarissen! Toen mijn man overleden is moest ik drie maanden wachten voor ik aan mijn eigen centen kon - wij hadden nochtans een huwelijkscontract. Moest bedelen bij de bank om wat geld te krijgen om boodschappen te doen, te tanken, etc. Dacht dat dit nu beter geregeld is maar blijkbaar toch niet helemaal...

Gisteren ben ik voor het eerst sinds lange tijd weer een wandelingetje gaan maken aan het Schulens Meer. De namiddag klaarde het nog op en pas tegen de avond begon het weer te regenen. Aan de natuur te zien is het nog duidelijk lente ondanks de frisse temperaturen.

Nu het toch droog lijkt te blijven ga ik eens tot in de stad wandelen - is ook lang geleden...

Afbeelding

meme-rietje

11 mei 2019, 08:55

goeie morgen allemaal
deze avond uitgenodigd door V. op een etentje voor Moederdag
de zon schijnt, maak er een mooie dag van
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

11 mei 2019, 09:40

Goede morgen allemaal !

Als je door het raam kijkt, is het precies zomer, als je buiten komt, dan kan je best nog een jasje verdragen. Toch wil ik naar buiten, straks eens met de fiets een tochtje maken, en vanmiddag naar een nieuw restaurantje in St.Idesbald. Hoorde van maten
dat het best meevalt, en ja, dat er nog mensen zijn die risico nemen, dat moeten we toch steunen.
Gisteren avond heb ik bezoek gehad van Sylvia, mijn oudste dochter en Lennert, mijn kleinzoon van 14. Het is een gezellige avond geworden, een wandeling rond de sportvelden, en dan een etentje samen, en een beetje bijpraten. Ze heeft gelukkig nog veel plannen, en goede moed. Het laatste jaar was zeker niet gemakkelijk voor haar, en ook voor Lennert, een jongen die overal over nadenkt en zo een eigen mening heeft.
Eind juni komt Lennert 3 dagen bij mij logeren, terwijl zijn mama met de vriendenkring van de Club-supporters kan genieten van een mini-reisje.
Ik kijk er al naar uit.

Rietjes ben heel blij voor je dochter dat alles goed verlopen is, 7 galstenen, ze moet toch heel veel pijn geleden hebben. Nu nog een goed herstel !

Michelly, Mijn duim heb je zeker ! Ik denk ook vaak aan jou, zoals vele maatjes hier, en bewonder je voor je levensmoed. Geniet maar zoveel je kan, maar ik ben het eens met Yvette, geen overdaad, want dat moet je achteraf bekopen.

Corry, ik denk dat ik wel met de tram kan komen naar Wenduine, ik zou het tof vinden jullie eens terug te ontmoeten. Ben heel dankbaar dat je nog zo een samenkomst wil organiseren. Laat maar iets weten.

Alle maatjes, nog een zonnige mooie zaterdag, probeer er maar van te genieten.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

11 mei 2019, 10:20

Gelukkig dat velen onder ons een hechte band hebben met hun kinderen.
Ik zie dat omadina weer deugd aan haar hartje had gisteren met het bezoek van haar dochter en Lennert die haar heel nauw aan het hart liggen. Zij hebben ook geluk dat oma nog zo sportief is en paraat om een wandeling met hen te doen.

Ik denk ook dat uw dochter veel moet afgezien hebben Rietjes, 7 stenen het is niet niks hé, hopelijk volgt een volledig, spoedig herstel!

Pas verleden week heeft Christa me verteld dat Sander ophoudt met zijn café in Lichtervelde.
De hoofdreden is dat zij het niet meer aankan om hem zoveel te helpen, zij heeft een zware verantwoordelijke baan op het gemeentehuis, haar eigen huishouden en dan de boekhouding, de opkuis enz bij Sander, zij werd toch ook al 59 jaar op 7 april, kan ook die stress niet meer volhouden!
Kijk eens op de site van het Laatste Nieuws :www.hln.be bij regio, Lichtervelde, er staat een mooie foto met dito tekst van Sander.
Ook de foto in het Nieuwsblad is mooi maar die tekst kan ik niet lezen op de PC.

Afbeelding

Afwachten hoe alles verder zal verlopen maar het wordt in ieder geval minder onzeker want een kleine zelfstandige moet wel aan alle kanten veel betalen en soms verdient hij weinig !

Het zonnetje schijnt, ik zal maar eens naar de glascontainer trekken, tot later!
Ivette

Erika1

11 mei 2019, 11:28

Yvette, ik heb je de tekst doorgestuurd :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

11 mei 2019, 12:30

Goeiemiddag

Ik volg hoor, ook al schrijf ik niet veel
en
probeer met alle lief en leed mee te leven :wink:
Oud maar niet Out

Ivette

11 mei 2019, 12:31

Erika, waar staat die tekst dan? Ik stuur u eens mijn e-mail adres in uw privé box. Bedankt hoor
Ivette

Erika1

11 mei 2019, 13:12

Voor Yvette, dacht dat het gelukt was via privebericht ( niet dus ) :lol: heb het uwe wel ontvangen thx.

Sander Haeghebaert (28), drijvende kracht achter café De Piraat in Lichtervelde, gooit het roer om. Binnen het half jaar houdt het jongerencafé op de markt van Lichtervelde op te bestaan. “Ik ga blijven voor leven in de brouwerij zorgen in Lichtervelde, maar daar heb ik niet noodzakelijk een café voor nodig.”
Sander nam in 2013 het voormalige café De Kring over en herdoopte het tot café De Piraat. Met de regelmaat van de klok pakte de jonge cafébaas er uit met evenementen en stuntjes. Zo schreef hij in nog het officieuze wereldrecord bartending op zijn naam en vierde hij het vijfjarige bestaan van het café met duizend liter rum-cola. Telkens lokten die evenementen veel volk. Maar toch trekt hij in oktober de deuren van het café definitief achter zich dicht.
Nachtcafé
“Ergens hebben die evenementen er ook voor gezorgd dat De Piraat een echt nachtcafé geworden is”, zegt Sander. “’s Avonds is het hier doorgaans erg rustig en pas als de andere cafés op de markt gesloten zijn komt iedereen naar hier. Dat zorgt wel voor wat feestjes, maar tegelijk weegt dat op de gezondheid. Op de lange termijn is dat niet meer leefbaar. Het moment is gekomen om eens van een ander leven te proeven. Na mijn studies (Sander studeerde multimedia in het secundair - red.) ben ik via De Zwaan in de horeca gerold en daar ben ik altijd in actief gebleven. Ik zeg niet dat ik nooit terug opnieuw café ga houden, maar op z’n minst wil ik toch eens weten hoe een ‘normaal’ leven voelt.”

Ivette

11 mei 2019, 15:25

Dank u wel Erika!
Jammer maar dit komt van hln (Het Laatste Nieuws) dat kan ik ook lezen.
Van Het Nieuwsblad echter kan ik het niet lezen, zou me eerst moeten abonneren wat ik niet ga doen!
Ivette

rvh1

12 mei 2019, 06:50

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Fijne zondag !
De dames wens ik ook een fijne moederdag ,
dat jullie allemaal aangenaam mogen verrast worden
Geniet nog van deze hopelijk mooie dag
Groetjes
Robert

corry

12 mei 2019, 08:46

Afbeelding

Voor alle moeders ❤️

Goedemorgen

Een samenkomst aan zee, het proberen waard.
Wie niet kan om eender welke reden is jammer maar te begrijpen.

DINSDAG, WOENSDAG Of VRIJDAG in de maand juni, laat maar weten ik pas me aan .

Nog een fijne feestdag, wij vieren het in augustus.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

12 mei 2019, 09:21

goeie morgen iedereen
gisteren avond een lekkere en leuke avond gehad
en terug een boeket bloemen
was middernacht toen ik thuis was
en nog altijd veel verkeer op de autostrade

Afbeelding

meme-rietje

12 mei 2019, 09:23

voor mij liefst de vrijdag
wand de dinsdag komt poetske
en de woensdag naar de gastjes tenzij het de derde woensdag van de maand is

Ritavdm

12 mei 2019, 09:51

Goeiemorgen

Afbeelding

voor alle vrouwen want we hebben toch allemaal dat "moederen" in ons.

Vanmorgen ontbijt aan de deur en straks (deze namiddag) met de kids en hun aanhang aan de koffietafel; meer moet dat niet zijn.

M..ke had een mooi gedichtje voor zijn mama vanmorgen : Met of zonder gal, je bent de liefste van al ☺ de deugniet.

Voor mij ook liefst op vrijdag maar niet op 7 juni.
Oud maar niet Out

Erika1

12 mei 2019, 10:26

Voor alle vrouwen, moeders

Afbeelding

Sorry Yvette, de foto is anders wel dezelfde en ik denk dat de tekst ook dezelfde zal zijn. Alleen anders geschreven toch dezelfde inhoud.

Ik wil ook wel naar zee, alleen zijn mijn dagen heel beperkt enkel vrijdag 14e en vrijdag 28e en zelfs dat nog onder voorbehoud dat er niets tussenkomt zoals extra feest of koffietafel.