Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

03 okt 2019, 10:14

Goeiemorgen,
Hier miezert het maar gisteren wel de was nog droog gekregen :mrgreen:
Ja Yvette in Duitsland is het feestdag :wink:

Omadina een gelukkige verjaardag xxx

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

03 okt 2019, 10:42

Afbeelding

Gelukkige Verjaardag oma-Dina , blijf gezond en geniet van alles wat je dierbaar is.

Goedemorgen

Ben even aan een pauze toe, zo gaat dat als je ouder bent en de sleet zijn werk heeft gedaan.

Niet bij de pakken blijven zitten, straks naar Blankenberge, eerst het zeetje zien dan Kerkstraat aandoen.

Groetjes tot in den draai welke mijn vaste klant geworden is, gelukkig na de middag beter.😳

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

03 okt 2019, 10:53

Goedemorgen vanuit mijn zonnige living!
Eerst en vooral Omadina feliciteren met haar verjaardag...en dat je nog veel mag genieten van het tennis zoals op het plaatje van Erika!
Afbeelding
Mooie bewerking Corry!
Gisteren een topdagje gehad met mijn vriendin uit Koksijde, veel bijgepraat gaan eten en gaan shoppen!
Onze tuinman is ook geweest gisteren en alles is weer mooi gesnoeid, kortom onze tuin en hagen staan weer netjes!
En ik...ja ben deze morgen voor de eerste keer in jaren weer gaan sporten, en ben supercontent dat ik de stap gezet heb, kan er met de fiets naartoe want ligt hier aan mijn achterdeur dus dat is ook mooi meegenomen!
Deze namiddag zangles en dan ga ik naar de koers kijken hier in ons stadje, allez tis te zeggen meer naar de mensen kijken die er rondlopen dan naar de renners, we hebben vipkaarten gekregen dus dat is ook gratis drank en eten in de viptent.
En nu ga ik mijn verse spinazie wassen, dus deze middag op het menu gestoomde zalm met spinazie!
Nog een fijne donderdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

viv

03 okt 2019, 10:55

Goede morgen

Dat denk je goed Erika :lol:
Was gisteren niet al te hoopvol naar het stadion vertrokken . De sfeer was verzekerd dat wel, zeker met al die Limburgers met Italiaanse roots. En helemaal niets van rellen zoals vorige zaterdag in Sint Truiden.
Daar hou ik dus helemaal niet van. Wat is dat toch met voetbal dat het dit precies uitlokt? Dat zie je in andere sporten toch niet.
Enfin gisteravond was het goed - zo kan het dus ook.
Eindelijk stond er weer een ploeg die op die van vorig seizoen leek.
Heb de match dus gezien Ivette :-) Leuk dat jij dat toch nog altijd volgt. Heb wel al kou geleden want het was frisjes.

Omadina, ik wens je van harte een heel gelukkige verjaardag!

Ben de laatste tijd heel weinig thuis geweest... Doe nu oa ook op donderdag vrijwilligerswerk :-)

Mooie foto's Rita van Wimereux. Dat brengt herinneringen van lang geleden terug. Het jaar dat onze papa gestorven was (1992) was voor gezin een moeilijke, zware periode. Papa was toen nog maar net op pensioen en was daar nog niet vergeten. Om wat op adem te komen mochten we met het gezin een weekend gaan logeren in het vakantiehuis van zijn baas, in Wimereux. Ik heb een foto ingescand want toen was alles nog analoog :-) Ons mama had toen ook al witte sneakers aan ;-)
Het weer was stormachtig...maar dat weekend had ons toch deugd gedaan.

En nu moet ik alweer weg... We gaan deze middag wandelen met de groep gepensioneerden van Ter Heide zoals ik al eerder schreef. Hopelijk blijft het droog. Momenteel schijnt de zon maar het heeft ook al geregend. Wisselvallig herfstweer maar met gepaste kledij zullen we er wel tegen kunnen. En achteraf tateren, dat kunnen we evengoed als de Oaserkes aan zee :-)

Fijn dag nog iedereen!

Afbeelding

Ivette

03 okt 2019, 14:25

Eigenlijk moest ik me schamen, ik moet hier altijd eerst van anderen gelukwensen lezen voor ik iemand zelf feliciteer maar bij deze: heel gelukkige verjaardag en doe er maar nog vele gezonde jaren bovenop met veel wandel- en fietstochten, tennismatchen, TV kijken en alle andere dingen die je lief zijn!
Maar bovenal: veel vriendschap en de liefde van jouw kinderen en kleinkinderen.

Afbeelding

We hebben vanmiddag lekkere mossels gegeten, supers van de Colruyt, eet ik liever dan Jumbo's die dan toch gemengd zijn met kleinere exemplaren en die ik taaier vind.
Allemaal waar wat je daar zegt over het voetbal Viv, ik ben blij dat ik geen voetbalsupporters heb want een feest is het meestal niet meer!
Nu ga ik koffie maken en zorgen voor mijn hart= een stukje donkere chocolade eten!!!Doeiiii
Ivette

omadina

03 okt 2019, 17:48

Goede avond aan jullie allemaal !

Eerst en vooral, hartelijk dank voor jullie gemeende en lieve verjaardagswensen ! En voor de mooie plaatjes, en de mooie rozen, mijn lievelingsbloemen !

Ik ben bij mijn oudste dochter gaan logeren van zondag tot gisteren avond.
Alles is prima gegaan. Lennert was super blij . Mijn oudste dochter was met de supportersclub van Club Brugge naar Real Madrid, voor de match op maandagavond. Ze heeft nog geen verlof genomen dit jaar en er dan maar met enkele vrienden een midweek van gemaakt, en de stad Madrid bezocht. Vandaag is ze terug thuis. Ik gun haar dat zeker, en het was voor mij ook een leuke ervaring en ook hun hondje Simba was heel lief.
Ik heb alles bij gelezen en genoten van de mooie natuurfoto's van Rietjes., a nog een heel gelukkige verjaardag aan je man Rietjes. Jullie hebben dat passend gevierd, zo midden de mooie natuur. Wat worden jouw kleinkinderen ook al groot, ja de tijd staat niet stil ...

Maatjes, beloofd, ik zal hier eens vaker iets schrijven, nu alles wat rustiger is. Vanaf volgende week is het winterseizoen en spelen we weer binnen. Ik heb me ingeschreven, en verlang al tot maandag voor mijn eerste match. Erika, dank voor het mooie plaatje, maar als ik mijn benen nog zo in de lucht laat zwieren ????? hahaha.

Voor jullie allemaal nog een goede avond, en voor wie graag voetbal ziet, er zijn twee wedstrijden op tv, hoorde ik vandaag. Ja Viv, jammer van die supporters die tumult maken, in mijn ogen zijn dat geen echte supporters maar herriemakers. Ze zouden moeten streng optreden tegen die gasten.

Nog een gezellige avond,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

04 okt 2019, 09:04

Afbeelding

Elkeen heeft daar ervaring mee. Moeilijke dagen komen en gaan.

Michelly, voor jou zijn het vele emmers die je vulde met de wil om te leven
Terug opname in kliniek 😢
Hoop dat deze strijd je nog vele momenten geeft welke je zo koestert. ❤️

En op consultatie geweest, twee spuiten cortisone, optie rechter knie kijkoperatie, meniscus flapje welke uitsteekt wegsnijden. Prothese ? Knie moet totaal versleten zijn anders niet. Mijn leeftijd speelt een rol, de dokter wist me te melden: als je mijn moeder moest zijn zou ik je niet opereren. Indien je voor een prothese kiest moet je een ander dokter raadplegen.Binnen 6 weken terug op consultatie. Zal die kijkoperatie maar laten doen, zo is het ook geen leven.

Ga eens aan mijn ventje vragen de TV af te zetten, naar de badkamer gaan zodat ik hier even een Franseslag kan slaan waar zijn zetel staat. Volgende week pijnkliniek hoop dat hij terug mee op den draai kan. Over draaien gesproken 🤢 van rechtzitten op de onderzoektafel naar ligstand overgaan, joepie zag ze vliegen 😳

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

04 okt 2019, 10:19

goeie morgen iedereen
zonneke schijnt, doet deugt

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

04 okt 2019, 10:51

Goeiemorgen,

Amai mijn klossen, heb tot nu in bed gelegen :oops: of ik verlegen ben? Nee hoor heeft eens deugd gedaan :mrgreen:

Ritavdm

04 okt 2019, 14:06

Goeiemiddag

Kil, winderig maar nog steeds droog; de was die ik vanmorgen ophaalde bij de bomma hangt dus buiten...
wel in de gaten houden dat het niet gaat regenen :roll:
opdracht die ik gegeven heb aan mijn ventje als hij tenminste niet in slaap valt bij het lezen vd krant :lol:

Tijd om te koken had ik ook niet deze voormiddag en dus is het een luie-vrouwen-maaltijd geworden :roll: , lasagne vd winkel in de oven schuiven. Mag af en toe wel eens hé.

Terwijl we op stap waren deze morgen ben ik ook weer eens in de boekhandel binnengestapt, resultaat : een hele lijst "nog te lezen".
Ja ik neem steeds pen en papier mee en noteer dan de populaire titels in de winkel om ze later bij de bib te halen.

Michelly, je weet ik heb echt met jou te doen en bewonder je om je doorzettingsvermogen. Knuffel !

Corry, nieuwe knie geen optie :| dan zal het blijven sukkelen moeten zijn maar misschien kan er toch al het een en ander hersteld worden met de kijkoperatie.

Werelddierendag, ik blaf nog altijd het liefst zelf en fluiten doet mijn ventje de hele dag door... dus geen nood aan dieren hier in huis.
In het home van de bomma is er deze namiddag dierenzegening :D , leuk idee om de oudjes weer eens te animeren. Ze kijkt er in ieder geval al naar uit.
Oud maar niet Out

omadina

04 okt 2019, 17:37

Hallo,

Goede avond, mag ik al zeggen, ja de tijd vliegt zo voorbij, zeker als je aan het lezen bent.
Rietjes ; ik ben deze voormiddag naar de bib geweest, en weer mijn voorraad boeken meegebracht.
Ik zocht al een hele tijd het boekje "Kwikzilver", in de afdeling waargebeurde verhalen van de schrijfster Ann De Craemer, de dochter van mijn nichtje, langs mijn vaders kant. Mijn vader was de de oom en dooppeter van haar moeder, dus haar grootvader en mijn pa waren broers. De namen van nog levende personen zijn veranderd, maar ik herken zo goed wat bij ons thuis ook leefde en hoe mijn pa dingen vertelde over de familie.

En vanmiddag, bij mij was het een ingevroren pizza , in de oven laten bakken, want er waren werken aan de waterleiding in de straat, en geen druppel uit te kraan. We waren wel vooraf verwittigd. Dat is nu al verholpen.

Corry, wat op dit plaatje staat wat je hier post is zeker waar, het is niet die laatste druppel ...
Hopelijk wordt je geholpen met en menuscus-operatie, en wordt Staf geholpen in de pijnkliniek, zodat jullie weer kunnen genieten van een wandeling.

Michelly, je weet dat iedereen hier met je meeleeft, veel goede moed, we blijven duimen.
Nog eens dank aan jullie allemaal om gisteren aan mijn verjaardag te denken. Vandaag is mijn jongste dochter Ilse, de mama van Danté en Mauro verjaard, ze is 40 geworden. Ik belde ze vanmorgen en ze gaan vanavond haar verjaardag vieren bij een etentje !

Goed, Vera Maria, dat je weer gaat sporten, ik ben niet nieuwsgierig, in de sporthal, of op de watewy ?Veel succes !

Aan alle maatjes, zeker ook de Limburgse maatjes, hou jullie allemaal goed, nu het wat frisser wordt...
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

05 okt 2019, 01:26

Happy Birthday Viv
Ik kan niet zo mooi bewerken zoals Corry dat kan, heb mijn best gedaan :mrgreen:

Afbeelding

Ritavdm

05 okt 2019, 09:14

Goeiemorgen

Eerst en vooral VIV in de bloemetjes zetten !

Afbeelding

Geniet nog maar heel lang van alles wat je graag doet : fotograferen, wandelen, je inzetten voor de medemens, supporteren voor Genk.....
Oud maar niet Out

meme-rietje

05 okt 2019, 09:24

goeie morgen iedereen
proficiat viv met je verjaardag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

05 okt 2019, 09:43

Afbeelding

Dag Viv, ik wens je een heeeeeel gelukkige verjaardag en doe er maar nog vele gezonde jaren bij.
Rietjes heeft hierboven al de juiste wensen geschreven, ook ik wens je dat allemaal!
heel genegen,
Ivette