In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo hier ben ik nog eens ,
was zalig op 't fietske , effe m'n hoofd leegmaken ,
dan vergeet je effe die coronatoestanden vind ik ,
in de zooplus was geen volk , dus heb gerust maar gerief kunnen nemen ,
ik wou ook nog in aveve stoppen , maar daar kuiste ze de kar niet af ,
en ben dan maar terug gegaan ,
zondag is mijn zoon en schoondochtertje nog langs geweest ,
ze waren aan 't wandelen met Sookie , jeetje die is weeral gegroeid ,
we hebben wel onze afstand bewaart hoor ,
maar ik was zo blij dat ik ze effe kon zien ,
bloemeke wel handig zoveel stofzuigers ,
Bertje , goe bezig op uwe home trainer ,
dat noem ik nog eens "disipline" hebben hoor
fijne dag aan alle leuterkens
geluk vind je onverwacht
-
ghyra - Lid geworden op: 16 mei 2005, 19:39

hallo allemaal
hopelijk verder met iedereen alles goed.....
het is wat maar we moeten nog volhouden samen komen we er
het valt niet mee maar we klussen maar
gister en vandaag de tuin gedaan,met hogedruk
bedankt veertje.....groetjesssss
had wel in vogelvlucht gelezen,maar weet het niet meer
sterkte voor de zieken,en veel beterschap.....
wens jullie toch fijne paasdagen pas goed op jezelf
ga alleen naar de camping daar de tuin doen......
weet niet of ik al internet heb dus groetjesssssssssssssssssssssss
groetjes GHYRA
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

*Deze zitten aan onze voordeur aan de trap...
Goede morgen iedereen, de zon is er hé...
Zalig ontbeten op ons terras.
Wel nog een fleeceke aan, maar het was te doen
Wat de dag brengt, ewel kuizen.Poetske komt nog
altijd niet...Maar ik doe het in etappen..
Verder zien we wel wat de dag brengt, mss wandelingetje in het park
of een fietsritje..
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: zelfgemaakte hamburgers met rauw witloof en patatjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie avond leutertjes allemaal
vandaag geen tijd gehad voor mijn pc
dus kom ik iedereen nog rap een rustige nacht wensen
slaapwel allemaal en tot morgen

vandaag geen tijd gehad voor mijn pc
dus kom ik iedereen nog rap een rustige nacht wensen
slaapwel allemaal en tot morgen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
halloooo een goeie morgen allemaal
over het weer zal ik maar niks zeggen want dat kan echt niet beter voor de tijd van 't jaar en dus zijn we alweer content hé
wat er vandaag op mijn programma staat dat zal ik nog wel zien want het hangt er een beetje van af hoe ik me voel met al mijn mankementen en hoe het gaat als ik aan iets bezig ben
in het weekend hebben wij hier iets voor gehad
enkele huizen verder zijn hier sinds enkele maanden nieuwe buren komen wonen en het zijn nog jonge mensen , en vrijdag kort na de middag zagen wij hen hier alsmaar voorbij lopen en toen mijn ventje naar buiten ging wisten ze te vertellen dat ze hun poesje kwijt waren
en 's avonds rond 21u en toen was het al donker kwamen ze aanbellen om te vragen of ze onder onze auto mochten kijken want ze hadden hun poesje horen miauwen onder onze auto , maar ze konden er niet aan want dat poesje zat helemaal in 't midden onder een plaat achter de motor onder onze auto en dus heeft mijn ventje zijn rolcrick uitgehaald en onze auto een groot stuk opgekrikt en toen is de buurvrouw onder onze auto gaan liggen en kon ze juist de achterpootjes van hun poesje vastgrijpen die uit zaten van onder die plaat en toen heeft haar vriend haar bij haar voeten van onder onze auto getrokken en zo had ze het poesje ook mee aan zijn pootjes , en ze waren super content dat mijn ventje hen geholpen had door onze auto op te krikken en wij waren zelf content dat ze hun poesje terug hadden
allé nu ga ik verder doen sè want de tijd gaat snel
voor alle leutertjes nog een fijne donderdag verder
daaaaag

over het weer zal ik maar niks zeggen want dat kan echt niet beter voor de tijd van 't jaar en dus zijn we alweer content hé
wat er vandaag op mijn programma staat dat zal ik nog wel zien want het hangt er een beetje van af hoe ik me voel met al mijn mankementen en hoe het gaat als ik aan iets bezig ben
in het weekend hebben wij hier iets voor gehad
enkele huizen verder zijn hier sinds enkele maanden nieuwe buren komen wonen en het zijn nog jonge mensen , en vrijdag kort na de middag zagen wij hen hier alsmaar voorbij lopen en toen mijn ventje naar buiten ging wisten ze te vertellen dat ze hun poesje kwijt waren
en 's avonds rond 21u en toen was het al donker kwamen ze aanbellen om te vragen of ze onder onze auto mochten kijken want ze hadden hun poesje horen miauwen onder onze auto , maar ze konden er niet aan want dat poesje zat helemaal in 't midden onder een plaat achter de motor onder onze auto en dus heeft mijn ventje zijn rolcrick uitgehaald en onze auto een groot stuk opgekrikt en toen is de buurvrouw onder onze auto gaan liggen en kon ze juist de achterpootjes van hun poesje vastgrijpen die uit zaten van onder die plaat en toen heeft haar vriend haar bij haar voeten van onder onze auto getrokken en zo had ze het poesje ook mee aan zijn pootjes , en ze waren super content dat mijn ventje hen geholpen had door onze auto op te krikken en wij waren zelf content dat ze hun poesje terug hadden
allé nu ga ik verder doen sè want de tijd gaat snel
voor alle leutertjes nog een fijne donderdag verder
daaaaag

Joehoe !!!!!....
Ik ben hier deze morgen niet geraakt.
Al heel vroeg op boodschappen...
Naar de colruyt de rij stond (bijna) tot aan den Aldi
En nu moeten we weer vertrekken
Oma haar pakketje brengen
En dan kunnen we even "vitrine" zwaaien
Amai Zonnebloemetje wat een verhaal zeg ,en gelukkig met een goede afloop...Ik ben ook blij voor die
mensen maar ook voor jullie..Jullie dag is zo al geslaagd..
Fijne namiddag iedereen
toedeloe
menu: koude visschotel aangekocht in voor ons bekend viswinkel niet lekker en we moesten zoeken
naar de vis...
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeieavond
gisteren toch een fiettochtje gedaan ,
want het was zo'n heerlijk weertje ,
en voordemiddag dan was het helemaal niet te druk ,
ook hier in onze omgeving hoor ,
deze foto is al wat langer geleden ,
jadi die eitjes zien er lekker uit ,
ik heb er ook gaan halen bij Leonidas , hier bij ons ,
het liefste van al , mag ik witte met pistache ,
jadi wat mooie figuurtjes , staan die bij jou thuis ?
bloemeke wat een verhaal , met happy end , fantastisch !
je ventje is toch 'n schatje hoor
halo bekske ,
Ghyra , ja het is nu echt wel "klusjestijd "
goed dat we dat nog kunnen hé
Bert , ja er zijn nog altijd mensen , die het niet goed begrijpen hoor ,
hier in onze blok zijn er ook nog altijd twee mensen die bij elkaar kruipen ,
mijn buurvrouwtje kwam voor corona elke dag bij mij ,
nu zien we mekaar alleen vanop afstand , op mijn terras ,
en zij beneden ,
ik probeer ook zo weinig mogelijk de lift te nemen ,
dus met de trap , en ..zonder handen
allee ik wens iedereen een fijne avond ,
morgen alweer vrijdag , weer een weekje verder ,
we komen er wel doorheen hoor ,
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie zonnige morgen alweer
daarjuist van ons lekker koekebroodje gegeten sè en dat smaakte
mijn ventje is nu naar buiten met eten voor de vogeltjes en de duifjes die hier bij ons in de tuin komen eten en veel van die vogeltjes wonen ook in onze tuin , want hier is alles een beetje aangepast in onze tuin voor de vogeltjes en ook voor andere beestjes
tis vandaag vrijdag en het weekend staat ook alweer voor de deur en morgen is het dus alweer wasjes dag
vorige zaterdag heb ik al de zomerlakens opgelegd want met die dikke flanelle lakens zouden we deze week toch te warm gehad hebben en met die zomerlakens was dat juist van pas
marietteke ja mijn ventje staat altijd klaar om iemand te helpen , zo is hij hé
en das een mooie foto hoor van jou
jadi wij waren zelf blij dat de buren hun poesje terug hadden , en dat beestje kon waarschijnlijk zelf niet meer van tussen die plaat onder onze auto want ze zat nog juist met haar achterpootjes uit , dus was ze er waarschijnlijk op haar buik tussen gekropen
Bekske ook een goeie morgen voor jou
omadina , Bertje , ghyra , miesje , Sita en Lenk
ook voor jullie een fijne vrijdag verder
allé ik ben er mee weg sè
daaaaaag

daarjuist van ons lekker koekebroodje gegeten sè en dat smaakte
mijn ventje is nu naar buiten met eten voor de vogeltjes en de duifjes die hier bij ons in de tuin komen eten en veel van die vogeltjes wonen ook in onze tuin , want hier is alles een beetje aangepast in onze tuin voor de vogeltjes en ook voor andere beestjes
tis vandaag vrijdag en het weekend staat ook alweer voor de deur en morgen is het dus alweer wasjes dag
vorige zaterdag heb ik al de zomerlakens opgelegd want met die dikke flanelle lakens zouden we deze week toch te warm gehad hebben en met die zomerlakens was dat juist van pas
marietteke ja mijn ventje staat altijd klaar om iemand te helpen , zo is hij hé
en das een mooie foto hoor van jou
jadi wij waren zelf blij dat de buren hun poesje terug hadden , en dat beestje kon waarschijnlijk zelf niet meer van tussen die plaat onder onze auto want ze zat nog juist met haar achterpootjes uit , dus was ze er waarschijnlijk op haar buik tussen gekropen
Bekske ook een goeie morgen voor jou
omadina , Bertje , ghyra , miesje , Sita en Lenk
ook voor jullie een fijne vrijdag verder
allé ik ben er mee weg sè
daaaaaag

Goede morgen allen, vandaag goede vrijdag...morgen stille zaterdag, en dan Pasen..De klokken van Rome zijn terug...Dus eitjes droppen in de tuin..
Paasmaandag komt er ook nog aan, dus het wordt een stralend paasweekend à la côte de maison..
Meer weet ik niet te vertellen...
hou jullie goed, hou jullie gezond
Menu:koude schotel à la Jadi
toedeloe
.@ Zonnebloemetje kleine poesje durven al een experimenteren hé.Ooit hoorden we miauwen, en een kitten was in de holle knotwilg gevallen...En toch hebben we dat schatteke er uit gekregen.Amai dat was nogal 't één en 't ander. Met de ijzers waar men een kalfje hielp geboren worden is het ons geluk..Gelukkige hadden we heel goede buren die ons hielpen
-
Bert
Hey leutertjes,
amai dat is hier nog kalmer dan op straat.
Hier gaat alles z'n gewone gangetje, enkel naar buiten om de boodschappen te doen.
En zeker nu een koppel verre vrienden het corona virus betrapt hebben.
Mijn vriend woont zeer afgelegen, zo'n 200 meter van de straat en geen buren in de omtrek.
Hij komt weinig van zijn erf, is altijd in de stallen bezig met paarden.
Nu ligt hij reeds een week op intensieve met zuurstof.
Zijn echtgenote kwam enkel buiten om te winkelen. Daar moet ze het betrapt hebben.
Waarschijnlijk aan een winkelkar en de handjes niet goed gewassen of ontsmet. Wie zal het zeggen.
Zij heeft 2 dagen in de kliniek gelegen en is nu thuis maar kan nog niets doen wegens de
vermoeidheid die gepaard gaat met deze ziekte.
Het was even slikken toen ik dit nieuws kreeg.
Dat is echt triestig. En dan zijn er nog die geen afstand kunnen (willen) houden in de supermarkt.
Hier leven er een paar die het zien als een spelletje.
Ze nodigen vriendjes uit van de kinderen om te komen spelen en trekken zich echt van niets aan.
Ik ben misschien aan het zagen, maar ik geef het toe dat ik echt bang ben van dit virus.
Ik had laatst geschreven dat mijn nieuw compresseurke olie lekte. Vandaag brengen ze een nieuwe, nu eentje zonder olie. En de vorige moet terug mee. Die heb ik moeten verpakken in de originele verpakking, maar die was in stukken gesneden om dat ding daar uit te krijgen. Dus maar wat samen geplakt. Wat een gedoe allemaal. Normaal moet men de verpakking niet houden, dat is niet verplicht. Maar allé, het is opgelost.
Marietteke, prachtige foto van u. En nog veel fiets plezier. Het is mooi weer daarvoor hé.
Bloemeke, een hele gebeurtenis bij jullie met die poes. Gelukkig goed afgelopen.
Nog een geluk dat uw ventje zo'n rolcric heeft, want niet iedereen heeft dat hé.
Ik heb al verhalen gehoord van katten die tussen de riemen terecht gekomen waren en die dood teruggevonden werden.
Jadi, mooie paasversiering. Nu nog een boom in je living.

Leutertjes allemaal, ik ben ermee weg.
Tot latersss...
amai dat is hier nog kalmer dan op straat.
Hier gaat alles z'n gewone gangetje, enkel naar buiten om de boodschappen te doen.
En zeker nu een koppel verre vrienden het corona virus betrapt hebben.
Mijn vriend woont zeer afgelegen, zo'n 200 meter van de straat en geen buren in de omtrek.
Hij komt weinig van zijn erf, is altijd in de stallen bezig met paarden.
Nu ligt hij reeds een week op intensieve met zuurstof.
Zijn echtgenote kwam enkel buiten om te winkelen. Daar moet ze het betrapt hebben.
Waarschijnlijk aan een winkelkar en de handjes niet goed gewassen of ontsmet. Wie zal het zeggen.
Zij heeft 2 dagen in de kliniek gelegen en is nu thuis maar kan nog niets doen wegens de
vermoeidheid die gepaard gaat met deze ziekte.
Het was even slikken toen ik dit nieuws kreeg.
Dat is echt triestig. En dan zijn er nog die geen afstand kunnen (willen) houden in de supermarkt.
Hier leven er een paar die het zien als een spelletje.
Ze nodigen vriendjes uit van de kinderen om te komen spelen en trekken zich echt van niets aan.
Ik ben misschien aan het zagen, maar ik geef het toe dat ik echt bang ben van dit virus.
Ik had laatst geschreven dat mijn nieuw compresseurke olie lekte. Vandaag brengen ze een nieuwe, nu eentje zonder olie. En de vorige moet terug mee. Die heb ik moeten verpakken in de originele verpakking, maar die was in stukken gesneden om dat ding daar uit te krijgen. Dus maar wat samen geplakt. Wat een gedoe allemaal. Normaal moet men de verpakking niet houden, dat is niet verplicht. Maar allé, het is opgelost.
Marietteke, prachtige foto van u. En nog veel fiets plezier. Het is mooi weer daarvoor hé.
Bloemeke, een hele gebeurtenis bij jullie met die poes. Gelukkig goed afgelopen.
Nog een geluk dat uw ventje zo'n rolcric heeft, want niet iedereen heeft dat hé.
Ik heb al verhalen gehoord van katten die tussen de riemen terecht gekomen waren en die dood teruggevonden werden.
Jadi, mooie paasversiering. Nu nog een boom in je living.
Leutertjes allemaal, ik ben ermee weg.
Tot latersss...
-
halloooo een goeie middag allemaal
ik heb al wat werkjes buiten gedaan daarjuist en tis al goed warm
dus nu kom ik efkes niet meer buiten maar later zal het wel goed zijn op ons overdekt terras in de schaduw om onze koffie te drinken
Bertje tis toch erg hé dat er nog zoveel mensen zijn die de maatregelen voor dat virus niet serieus nemen en tis nochtans gevaarlijk als je ziet hoeveel mensen er al van overleden zijn
wij stonden gisteren in een winkel aan de vleestoog ons vlees te bestellen en er kwamen 2 mensen voorbij die mijn ventje bijna omver liepen zo heel dicht naast hem en die 1,5m afstand vonden ze dus blijkbaar ook niet nodig en aan de kassa was het weer van dat door een ander persoon
jadi er zijn soms mensen die de brandweer nodig hebben om een poesje te bevrijden die ergens op of onder zit maar als je het zelf kunt is dat natuurlijk veel beter hé en gelukkig heeft mijn ventje veel gereedschap om van alles te doen en doordat hij altijd in een garage gewerkt heeft , heeft hij natuurlijk een werkplaats vol met gereedschap
allé ik ga aan het middageten beginnen sè
eerst een lekker soepje met balletjes
en daarna kippenworst met boontjes in tomatensaus en puree
voor iedereen straks SMAKELIJK
daaaaag

ik heb al wat werkjes buiten gedaan daarjuist en tis al goed warm
dus nu kom ik efkes niet meer buiten maar later zal het wel goed zijn op ons overdekt terras in de schaduw om onze koffie te drinken
Bertje tis toch erg hé dat er nog zoveel mensen zijn die de maatregelen voor dat virus niet serieus nemen en tis nochtans gevaarlijk als je ziet hoeveel mensen er al van overleden zijn
wij stonden gisteren in een winkel aan de vleestoog ons vlees te bestellen en er kwamen 2 mensen voorbij die mijn ventje bijna omver liepen zo heel dicht naast hem en die 1,5m afstand vonden ze dus blijkbaar ook niet nodig en aan de kassa was het weer van dat door een ander persoon
jadi er zijn soms mensen die de brandweer nodig hebben om een poesje te bevrijden die ergens op of onder zit maar als je het zelf kunt is dat natuurlijk veel beter hé en gelukkig heeft mijn ventje veel gereedschap om van alles te doen en doordat hij altijd in een garage gewerkt heeft , heeft hij natuurlijk een werkplaats vol met gereedschap
allé ik ga aan het middageten beginnen sè
eerst een lekker soepje met balletjes
en daarna kippenworst met boontjes in tomatensaus en puree
voor iedereen straks SMAKELIJK
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***