NACHTUILTJES (3) 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

26 jul 2020, 11:22

Dag Ivette,
Fijn dat je toch een fijne vakantie had
Ja op een gegeven moment zegt je lichaam
dat het niet meer gaat, hoe graag je het ook
zou willen :roll:
Jammer maar je hebt er mooie herinneringen aan
en je kan via de kinderen nog meeleven met
al hun mooie wandelingen...
Vervelend als het lichaam stop zegt
de geest wil wel maar als de rest niet meer meewil :oops:
Welkom terug en dank voor de mooie foto"s :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

rinske

26 jul 2020, 13:00

Afbeelding

Een fijne zondag allemaal :)
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."

jadi

27 jul 2020, 09:14

Afbeelding
Goede morgen deze morgen
Het ligt nat, dus geregend... Maar het droogt mooi op , en als we de weerberichten mogen geloven zal het deze namiddag weer mooi weer zijn.
Wat de dag brengt weet ik nog niet..
Ik wens jullie allen een fijne dag toe
toedeloe
menu: kip (verleden week stond er te veel volk aan het kraam)dus 2de poging deze week
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

meme-rietje

27 jul 2020, 09:22

goeie morgen allemaal
mooie foto's gezien en heb heimwee
lang geleden dat ik nog in Duitsland was
was meer de streek van Cohem en Koblenz
nu woont mijn broer in de streek van Hannover
maar ben daar nog niet geweest
vind het een beetje ver om daar alleen naar toe te rijden

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

27 jul 2020, 09:48

Afbeelding
Afbeelding

Eentje van toen en van nu. Mijn hart smelt bij het kijken ernaar.

Goede natte maandagmorgen.

Ivette, mooie foto’s , herinneringen koesteren, er komt een tijd dat alles minder gaat, we moeten er ons bij neerleggen.

We hebben al zachte regenbuien gekregen, nu een ferme vlaag die overkomt.

Kom mijn huis niet uit, heb meer dan voorraad genoeg.
Uitgezonderd naar Huis Aan Zee gaan, daar zijn de maatregelen terug strenger geworden, toch mag ik nog altijd op bezoek komen zelfs op de kamers.

Ik voel me in eigen streek niet veilig, de overrompeling van toeristen laat een gevoel van angst om besmetting na.

Met zen allen benieuwd wat er uit de bus gaat komen, jammer we waren zo goed bezig.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

27 jul 2020, 10:33

Goeie natte grijze morgen... hier dan toch, maar koud is het niet !

Ivette, je laat ons werkelijk watertanden.
Je hebt genoten ook al is het misschien de laatste keer geweest op die manier maar je zult vast en zeker nog heel lang kunnen nagenieten van al je mooie foto's, je volle mappen info over de streek, de belevenissen van je kinderen als ze die kant op gaan.
Ik weet je hebt een deeltje van je hart verloren aan de streek en 't zal niet makkelijk aanvaarden zijn dat het niet meer lukt zoals het moet... maar kijk eens naar je geboortedatum :wink: :?: . Ik denk dat ze niet dik lopen die nog kunnen wat jij kunt op die leeftijd. Een dikke troostknuffel :wink:

Corry, moeilijke beslissing de kleintjes al dan niet laten komen.
Mooi die foto's van toen en nu, ze zijn nog altijd even mooi.

Meme-Rietje, ja 't zijn hele afstanden om alleen te rijden hé naar je broer toe.
Wat doe je eraan :?: :?: Wachten tot hij zelf komt :?

De knie van W houdt stand en wordt elke dag beter, gisteren toch alweer een wandelingetje van 4 km gedaan zonder klachten. Nog enkele dagen goed inwrijven en ontstekingsremmer nemen en 't komt allemaal weer in orde.

'k wou dat Corona zo makkelijk te behandelen was :roll: , 't wordt alsmaar erger en bangelijk.
Please mensen hou jullie aan de regels !
Oud maar niet Out

Oma-C

27 jul 2020, 10:38

Goedemorgen alle uiltjes,
zoals Rietje vraagt: hou het veilig
ik kwam dit tegen en vond het toepasselijk
Als iedereen nu z'n gezonde verstand gebruikt :oops:
Ik zou ze dankbaar zijn...
Groetjes allen en dank voor de mooie foto's :wink:

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ivette

27 jul 2020, 10:55

Goeiedag allemaal,
Ik heb al veel van mijn opgenomen programma's bekeken. Alleen bij Switch is het misgelopen: het begon veel te laat en van geen enkele dag weet ik of de kandidaat gewonnen heeft, nu vanaf vandaag kan ik het weer volgen met nieuwe kandidaten!
Heb je ook nog eens gekeken gisterenavond naar achter de wolken? Het blijft toch een schitterende film hé!
Buiten een hele mand bezwete T-shirts, broeken enz. die ik door het slechte weer nog niet kan wassen kom ik al weer op mijn effen. Net als Corry kom ik mijn huis niet uit, ik heb nog voorraad genoeg!
Ik moet ook nog iets naars vertellen: toen we de laatste avond heerlijk gegeten hadden in Annweiler en tevreden naar hun auto terugkeerden zag ik een vrouw staan kijken naar de zijkant van hun auto. We waren direct gealarmeerd, zo zag Christa direct een ferme buil met nog witte verf erop van de auto ernaast die rechts vooraan krassen had. Ik vermoed dat die vrouw heel content was toen ze hoorde dat wij buitenlanders waren, ze ontkende direct dat zij tegen hun auto gereden had. Luc fotografeerde alles, ook haar nummerplaat. Toen we dit vertelden aan onze verhuurster bood ze direct aan om mee te gaan naar de politie in Annweiler. Ze vertrokken rond 19u30 , ik bleef "thuis". Daar was het politiekantoor al dicht, zijn ze naar Landau gereden. De politie daar "had geen tijd" dus toen ze om 22u arriveerden waren ze nog geen stap verder. Onze behulpzame verhuurster belde echter 's morgens de politie van Annweiler die ter plaatse kwam, de foto's en de schade opnam en zeer vriendelijk was. Maar of ze nu nog wat zullen horen of een gunstig gevolg mogen verwachten blijft afwachten natuurlijk! (wordt vervolgd)

En nu moet ik met pijn in het hart de Meibloem verwittigen dat ik niet meer mee kan op hun lange reizen met 2 overnachtingen onderweg! Als er door de oprukkende Corona nog kan met de bus gereisd worden kan ik misschien nog mee in het voor- of najaar op een 5 daagse. Dit jaar kon geen enkele busreis doorgaan wat een enorm verlies is voor deze kleine familie busmaatschappij! Mens wordt dat een lastige mail maar ja...het moet!
Tot later allemaal!
PS, Rietjes ik heb uw posting hierboven gelezen en...zitten schreien want je kent me zo goed dat je weet dat het mij veel pijn doet dat ik het niet meer aankan.
Er is inderdaad een stukje van mijn hart voor altijd achtergebleven in de Pfalz, 40 jaar is een heel stuk van mijn leven geweest, sinds 1980 kwam ik er, samen met mijn man tot een jaar voor hij stierf. Ik heb deze rustige, goedkope streek ook velen leren kennen en waarderen, ben daar wel fier op.
Christa en Luc gaan beslist volgend jaar terug en zagen nu al opdat ik nog mee zal gaan maar om hen tot last te zijn of daar alleen gedropt te worden bij mijn vrienden, nee dank u!
Rita bedankt voor uw troostende woorden, erkennen dat men oud wordt is lastig!
Ik doe stilletjes voort en ben blij dat ik nog van vele andere dingen genieten kan!
Nu moet ik wortels stoven, een broodje gehakt maken, aardappels schillen, al laat maar ik heb tijd en ...het zal smaken! doeiiii
Ivette

corry

27 jul 2020, 12:09

Hoe mooi is dit, heb het al doorgezonden naar de familie Flodder, de naam waar wij mekaar, dochter , partner en haar gezin via berichten mekaar vinden. 🥰

Bedankt Frankje 👍🤗

jadi

28 jul 2020, 09:15

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Ik wil/moet het kort houden.
Plicht roept
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: gehaktballetjes met macaroni in tomatensaus.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

meme-rietje

28 jul 2020, 09:47

goeie morgen iedereen
nu weer die nieuwe regels
je zou er down van worden :cry:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

28 jul 2020, 09:57

Goeiemorgen.... Piekermorgen

Ik raak er maar niet uit wie er nu in die bubbel van 5 moet.
Moet ik nu één van mijn kinderen verstoten voor een maand ?
Mogen mijn kinderen dan hun zus niet meer zien ?
Mogen mijn schoonkinderen dan hun eigen ouders niet meer zien ?
Mag ik mijn zus en broers niet meer zien ???

Dat er iets moest gebeuren daar ben ik volledig mee akkoord maar zo drastisch voor families !
Beter strenger optreden voor zij die geen normen hebben en aan alles hun voeten vegen.

Buiten sporten (lopen en fietsen oa) met 50 zou dan wel nog mogen !
Ooit al eens een groep wielertoeristen voorbijgekomen ? Zweet en snot vliegt in het rond :roll: , dat mag :evil:

Ik voer mijn eigen regels in en probeer het zo veilig mogelijk te doen.

'k moet hoognodig naar de Bib, 'k zit zonder leesvoer iets wat me haast nooit overkomt
maar
'k had per vergissing een Engelstalig boek mee :roll: (enkel naar de titel, het plaatje en de schrijfster gekeken en die stond bovendien niet op zijn plaats in de bib) en dan nog eentje die niet aan de verwachtingen voldoet ook.

Middagactiviteit dus met de fiets naar de bib
Menu : WAP (zo zeggen ze het op kamp)
Oud maar niet Out

Ivette

28 jul 2020, 10:12

Heel mooie fotocreatie Frankje!
Rietjes het is inderdaad allemaal ingewikkeld met hun bubbel van vijf!
Ik ben al vandaag niet naar de markt, zal weer zoveel mogelijk thuis blijven, ben bang!

Ik heb dus mijn reis bij het busbedrijf de Meibloem in Tielt volgend jaar afgezegd en kijk eens wat een lief antwoord ik kreeg van de cheffin, ik was er erg van “gepakt”:

Onderwerp: RE: Salzkammergut

Beste Yvette
We vinden het allemaal heel jammer als we jou als klant zullen moeten missen, want je bent altijd zo positief en optimistisch naar ons en de klanten toe. Maar als het echt moeilijk voor je wordt, dan kunnen we niet anders dan dit te aanvaarden.
Maar wie weet - als de corona dreiging tegen volgend jaar 100% onder controle mag komen - dat we elkaar toch nog eens bij een of ander reisje mogen ontmoeten.
Wil je me jouw rekeningnummer bezorgen a.u.b . dan storten we de € 200 voorschot van Salzkammergut terug.
Charlotte is nu met haar man in Oostenrijk / Zwarte Woud … een beetje prospectie en ontspanning samen.
Laat zeker niet na om - als je er zin in hebt - ons een mailtje te sturen met één of ander weetje over een interessante reisbestemming.
Hou het veilig en gezond Yvette en altijd welkom bij ons in Tielt.
Beste groeten van ons allemaal !

Ik was er door ontroerd,zo blij als ik "welkom" ben! Toen ik mijn werk moest opzeggen na de geboorte van Nik en er hier toen nog geen kinderopvang was kreeg ik ook de melding dat ik altijd terug welkom was. Toen ik door de ziekte van mijn man ook hier een tijdje wegbleef was ik ook "terug welkom"; Zelfs nu na mijn Pfalz vakantie was ik hier "terug welkom" dat doet me heeeeeel veel plezier, bedankt ervoor!

Ik heb gewassen, zal het buiten hangen nu, tot later!
Ivette

Ritavdm

28 jul 2020, 10:33

Ivette, mensen als jij zijn altijd en overal welkom :wink:
Oud maar niet Out

corry

28 jul 2020, 11:51

Opgestaan met een heel ander gevoel dan de dag voordien.
Zaterdag samenkomst bij ons dochter, wij hebben afgehaakt, laat ze maar in hun bubbel blijven.
Het is al moeilijk genoeg om te kiezen.
Kleinzoon heeft de mama van zijn kinderen kunnen overtuigen om ze niet naar Antwerpen te zenden.
Daags nadat ze daarvan terug komen is het aan hem om ze op te vangen. Met zijn suikerziekte nog meer angst voor besmetting.
Wij hebben ook de beslissing genomen om onze kindjes in de vakantie niet op te vangen.
Het is hier heel druk, je kan kinderen niet verbieden om met andere contact te hebben, dus liever niet .
Het doet wat met een mens, gelukkig zijn we nog met zijn tweetjes.
Kleintje zal het erg vinden, maar ook begrijpen.
Ivette, je bent een dame met pit en positieve instelling, jammer dat de leeftijd een spelbreker is om voluit te gaan.Ondergaan en blijven wie je bent 👍

Nog een fijne dag

Tot dan

Corry