Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

23 okt 2020, 13:16

Goeiemiddag

Het gaat inderdaad van kwaad naar erger :roll:
Bangelijk, ook bij I al verschillende collega's thuis.

Maatregelen verstrengd
maar volgens mij nog lang niet streng genoeg.
  • Sluit alle culturele centra
    Geen enkel sportactiviteit laten doorgaan
    Hotels sluiten, zodat er geen achterdeurtjes zijn om toch uit te gaan eten
    Winkelen per één
Deze voormiddag heb ik me alvast voorbereid om de Sint te helpen
en 't is gelukt :wink:
Recept van meme-Rietje

Afbeelding

Viv, jouw foto's zijn super
nogal iets anders dan mijn amateuristisch gedoe
tja het toestel is ook niet hetzelfde hé :lol:
'k zal het maar daarop steken
Oud maar niet Out

Ritavdm

23 okt 2020, 19:26

Nog maar eens gewandeld, de longen vullen met frisse zeelucht kan toch alleen maar goed doen.
In de duinen voelde het echt zomers aan, je zou zowaar in short en t-shirt hebben kunnen wandelen.
Het was er natuurlijk ook heel veilig want nauwelijks mensen en zij die er waren stapten spontaan opzij bij het kruisen.

In de schoolomgeving waar onze wagen geparkeerd stond, andere soep... de helft van de jongeren kent blijkbaar het verschil niet tussen een mondmasker en een slabbetje. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

omadina

24 okt 2020, 08:44

Goede morgen,

Gisteren was het een heel mooie herfstdag. Heb er dan ook van geprofiteerd om in de namiddag zo veel mogelijk buiten te zijn.

Gisteren ben ik bij de huisarts geweest voor een jaarlijkse bloedafname voor onderzoek. Hij had dat aangeraden, ik ben geen held om prikken te krijgen maar heb het dan toch maar gedaan.
Gisterenavond was het resultaat al binnen en belde hij me op. Gelukkig alles ok, en hij raadde me nog aan verder te sporten en veel te wandelen. Daar probeer ik me dan ook aan te houden.

Mooie foto's heb ik hier bewonderd, van ons Viv, en ook van Ritavdm, mooi hé de duinen in de herfst.
Ik woon niet ver van de Hoge Blekker, is wel lastig stappen natuurlijk, is de hoogste duin, zo een 33 m. hoog.

Ik wens jullie allemaal een gezellig weekend, hou jullie veilig en gezond !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

24 okt 2020, 09:01

goeie morgen allemaal
inderdaad mooie foto's en lekkere klaaskoeken

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

24 okt 2020, 09:30

Goeie morgen

Winderig en lichte regen
'k denk dat het een binnen-zaterdag wordt
met vanalles en nog wat oa
experimenteren in de keuken : pasta met spinazie, champignons, spekblokjes, kersttomaatjes....
klinkt (euhhhh leest) niet slecht hé

De was zit in de machine...
en ik hoef er niet naar om te kijken tot ze signaal geeft
daarna in de droogkast of misschien aan de lijn

toch wel een verschil bij onze ouders hé die het nog met de tobbe en wasbord moesten doen

Afbeelding

Meme-Rietje, de klaaskoeken waren echt super lekker.
Meestal gooi ik die losse receptenblaadjes weg na één keer klaargemaakt te hebben, anders krijg ik mijn receptenlades niet meer open :lol:
maar deze heb ik toch bewaard hoor.

Wij hadden voor de eerste novemberweek een weekje geboekt aan de kust.
Nu kreeg ik zonet een mailtje binnen van het hotel dat het niet kan doorgaan, 'k had het eigenlijk al verwacht hoor en ben er blij om dat ze zelf annuleren; ik zou het anders gedaan hebben met een klein verlies. Nu niet, 'k bewaar het voor betere tijden. Wanneer komen die ?????
Oud maar niet Out

vera-maria

24 okt 2020, 12:06

Goedemorgen allemaal!
Gisterenavond zijn we naar de schouwburg geweest naar Jef Neve, het was mooi hij is een goede pianospeler en een sympathiek persoon!
In de schouwburg was alles coronaproof hoor...iedereen hield afstand en droeg een mondmasker en tussen iedere bubbel waren er 2 plaatsen vrij, en op de rij voor en achter je zat er niemand.
Vandaag eens wandelen en verder niet speciaals!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

granny M

24 okt 2020, 18:59

Ivette,
Dank je wel voor de tip, ik heb "Florian" meteen geprogrammeerd :D Altijd leuk om ( al is het niet vanavond ) weer te zien.

Voor iedereen een fijne Zaterdagavond/nacht èn een uurtje langer slapen morgen .....
En liefst allemaal gezond blijven !

meme-rietje

25 okt 2020, 06:16

goeie morgen iedereen
ja we zijn hier al
gisterenavond was ik opeens verschrikkelijk moe
en viel in slaap voor de tv
maar deze morgen was ik dan verschrikkelijk vroeg waker was nog maar 5h.

Afbeelding

Ritavdm

25 okt 2020, 08:27

Goeiemorgen

Wat brengt de dag ?

Gewoon wat op ons afkomt, geen plannen...
't mag niet :wink:
wel eerst een strijkje wegwerken
dat mag/moet nog altijd :lol:
Oud maar niet Out

corry

25 okt 2020, 09:19

Afbeelding

Eleanor op haar kussen welke wij haar gaven.
Krijg haar regelmatig te zien, als Tom en Mama buiten gaan roken belt kleintje via vidiocol me op.
Laat haar zusje zien, kijk met grote ogen naar een vreemd iemand. Romy zegt dan , kijk Eleanor dat is poesie. 🥰

De dagen gaan voorbij , nu en dan een korte wandeling in de buurt proberen met stok omdat rechtse knie met de laatste spuit een marteling was , kan deze wel wat steun gebruiken. Assistente stak verkeerd , kwam bloed inplaats van water door de verwonding.

Heb van overbuur nieuw leesvoer verkregen waarbij het laatste boek van de schrijfster van de zeven zussen.
Ikke blij 😁

Groetjes en vingers 🤞

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

25 okt 2020, 10:00

Dank u wel, Granny M , ik laat het weten aan de mensen die liefhebbers zijn van het genre omdat ze soms zelf niet letten op de Duitse programma's.
Er was natuurlijk geen sfeer als met een volle zaal publiek maar ze hadden toch weer hun best gedaan met die afstand blokken, de dansers en zangers op afstand. Wel vond ik de lazerstralen soms wat hard Het viel me op dat bijna niemand nog schoenen draagt, iedereen loopt op (meestal witte)sportsavatten (ik krijg natuurlijk rode streepjes onder dat woord maar foert, het zijn toch geen sportschoenen! (dat woord is wel juist, zo leert men bij toch!) Die jongen van 12 jaar heeft goed aangekondigd en gezongen, hij heeft de branie om Florian op te volgen!

Ik vermoed dat ik mijn Jo Claes thrillers even zal moeten achterwege laten ik sukkelde gisterenavond met een veel te hoge bloeddruk, heb een pilletje genomen en toch genoten van de show. Gisteren zouden we 61 jaar getrouwd geweest zijn, oktober =slechte maand
Het wordt weer een zware Coronatijd, ik prijs me gelukkig dat ik nog mijn TV en mijn PC heb en hoop dat ik er gezond door kom, wens het u ook allemaal!
Nog een aangename zondag...
Ivette

Michelly

25 okt 2020, 16:22

[Wat ik aan het doen ben? Aan het proberen om een dode zondag te vullen met een en ander. Het regent al bijna de hele dag met af en toe een korte pauze maar niet lang genoeg droog om een korte wandeling te maken. Na de felle windvlagen van gisterenavond en voorbije nacht ligt de hele gazon en terras weer vol stekelige omhulsels van beukennootjes. Die geven een knappend geluid als je erover heen loopt en moeten steeds weer bijeen gekeerd worden vooraleer de gazon gemaaid kan worden. Ze springen anders alle kanten op en liefs van al tegen de grote vensters en glazen deuren. Heb net naar een film gekeken die ik gisterenavond had opgenomen. Dat is ook dagvulsels natuurlijk. Daarna weer wat gelezen maar het boek is niet echt mijn dada. Bij gebrek aan een beter, lees ik het dan toch maar uit. Moet tot woensdag wachten vooraleer ik nieuwe boeken kan halen in de BIB; Zal beter moeten opletten want het beurt regelmatig dat ik boeken ontleen, die ik al eerder gelezen heb. De korte inhoud lezen helpt niet, want die lees ik ook van boeken, die ik dan toch niet meeneem. Dus nu tokkel ik maar wat en sluit me af van het commentaar van de koers waar M. naar kijkt. Wens iedereen nog een warme, droge en aangename zondag.
Michelly/i]
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Ritavdm

25 okt 2020, 17:25

Bèkkes het begint al duister te worden 8)
Geef mij toch maar het zomeruur.

Gelukkig is het droog gebleven tot voor een half uur
zodat we toch "toertje Vaart" hebben kunnen doen
(= plaatselijke wandeling van zo'n 6 km)
Veel viel er niet te zien of te beleven buiten paddestoelen die we onderhand wel moe gezien zijn en nog wat omgevallen bomen en uitgewaaide takken ten gevolge van de passage van Odette en haar maatjes in het begin vd week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelly, ik heb dat ook al verschillende keren voorgehad dat ik boeken meebreng die ik eerder al gelezen heb.
'k heb eens de vraag gesteld of ze dat niet kunnen programmeren dat het systeem je verwittigt als je eenzelfde boek een tweede keer inscant.
Het antwoord was : het kan maar mag niet voor de wet op de privacy :x :x
Begrijpe wie kan :roll:

Menu : kortelet met lekkere gratinaardappel met witloof en boursin (meme-RIetje :wink:
Er zijn er waarschijnlijk die zich afvragen waarom ik vaak meme-Rietje benoem bij een bepaald gerecht.
Het zit zo ; telkens zij naar een kookdemonstratie gaat (Ferm, Femma, enz...) bezorgt ze mij de receptenblaadjes omdat ze weet dat ik graag experimenteer.
Oud maar niet Out

Ivette

25 okt 2020, 18:07

Af en toe neem ik ook nog eens een al gelezen boek mee maar ik heb een schrift waarin ik de 1e letter van de achternaam van de schrijver in gekleurde hoofletter schrijf. Als ik vermoed dat ik er meerdere van die schrijver ga lezen laat ik veel plaats eronder.
Soms als ik na het lezen van de korte inhoud een vermoeden heb dat ik die al gelezen heb raadpleeg ik mijn schrift (neem er ook soms de tijd niet voor!)
De bibPC heeft het een tijdje gemeld als je een al gelezen boek meenam maar ook hier heeft een zinloze privacy wet dat afgeschaft jammer!
Ik heb al mijn spreuk klaar enz want morgen schrijf ik mijn Okra Krantje nu wil ik eten en rustig TV kijken, ik mag me niet opjagen!
Ik vind dat vervroegde uur ook ambetant, zo vroeg donker= zo lange avonden.
Mijn Madam was content: ik heb ze een heel uur laten rusten en nu slaat ze weer lustig
Goeienavond!
Ivette

meme-rietje

26 okt 2020, 08:33

goeie morgen allemaal
hier donker en regen
alles is zooooo triestig, maar ja

Afbeelding