In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
ajaj, was ik MamyRetro en Mariajohanna vergeten ( en Shiwa met goede tip) da's niet lief van mij, maar had zover niet meer teruggelezen. Voor ik het ga vergeten, ook voor jullie natuurlijk gewoon een fijne warme Kerst , al is het niet zoals vorig jaar.
We gaan er allemaal het beste van maken toch ?
Ook lieve groetjes van Granny M. !
We gaan er allemaal het beste van maken toch ?
Ook lieve groetjes van Granny M. !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Geen feesttafel zoals alle jaren.
Ik steek mijn voetjes onder tafel bij de oudste.
Ik verdwijn even van het toneel tot zaterdag.
Zonder volk en zonder geschenkjes is het toch geen echte kerst vind ik.

Ik steek mijn voetjes onder tafel bij de oudste.
Ik verdwijn even van het toneel tot zaterdag.
Zonder volk en zonder geschenkjes is het toch geen echte kerst vind ik.

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Alles is gehaald om twee dagen te overbruggen met "feestelijk" eten.alhoewel mijn moeder hutsepot niet bepaald feestelijk vind, net als spaghetti eten op zondag.
Het is ook geen weer: regen en ik voel het wel aan de knoken. ook de wind "huilt" hier in de stoof. Hoe gaan ze dat nu doen met hun suggestie van vuurkorven? bovendien is zo'n korf ongezond zegt ventje net.
het is hier een komen en gaan van auto's die hun boodschappen gaan doen. ventje zei dat het overal kalm was. in de ldl was mijn kreeftje een dag eerder toegekomen maar ventje heeft een ultra verse mogen uitkiezen uit de koeling.
het wordt bij ons een kerstavondlunch want als we te laat eten, hebben we het allebei aan de maag.
Aan iedereen een fijne kerstavond toegewenst en laat het smaken! ( Keep Safe!)
Alles is gehaald om twee dagen te overbruggen met "feestelijk" eten.alhoewel mijn moeder hutsepot niet bepaald feestelijk vind, net als spaghetti eten op zondag.
Het is ook geen weer: regen en ik voel het wel aan de knoken. ook de wind "huilt" hier in de stoof. Hoe gaan ze dat nu doen met hun suggestie van vuurkorven? bovendien is zo'n korf ongezond zegt ventje net.
het is hier een komen en gaan van auto's die hun boodschappen gaan doen. ventje zei dat het overal kalm was. in de ldl was mijn kreeftje een dag eerder toegekomen maar ventje heeft een ultra verse mogen uitkiezen uit de koeling.
het wordt bij ons een kerstavondlunch want als we te laat eten, hebben we het allebei aan de maag.
Aan iedereen een fijne kerstavond toegewenst en laat het smaken! ( Keep Safe!)
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
vlug even langskomen om jullie allen
een fijne Kerstavond te wensen
dan douchen en aankleden
Ik ga schoondochter helpen met
alle groentjes klaar te maken,
wij hebben gourmet vanavond
Op tijd naar huis, iedereen moet
voor 24u terug binnen zijn...nachtklok!
Geniet van jullie "kleine" feestjes en hou
het safe, zonder al het "grote" kan het ook gezellig zijn
Mooie feesttafel zag ik bij wilde eend , smakelijk
geniet van de rustige sfeervolle avond met zus
Helena, amuseer je in het kleinere gezelschap
alles is anders dit jaar en we moeten mee
tot later
M-M hutsepot kan smaken en als jullie daar
goesting voor hebben, laat het smaken dan
Ik wens jullie allen een fijne dag en morgen
een aangename kerst
Nog een aangename dag en tot morgen,
bakske gaat toe tot morgen...Merry Christmas!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wilde eend2: wat een mooie uitnodigende tafel, geniet er maar van.
Mammyretro: een mooie foto.
HVT: sober maar mooi.En inderdaad zonder volk en geschenkjes onder de kerstboom is kerst anders.
Ga in de namiddag nog even naar vader.Die hebben daar op de middag al een kerstmaal, daarom dat ik een beetje later ga.En dan , eenmaal thuis, een kleine maaltijd koken.Moet de tafel nog dekken.
Dames, ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen toe.
Wilde eend2: wat een mooie uitnodigende tafel, geniet er maar van.
Mammyretro: een mooie foto.
HVT: sober maar mooi.En inderdaad zonder volk en geschenkjes onder de kerstboom is kerst anders.
Ga in de namiddag nog even naar vader.Die hebben daar op de middag al een kerstmaal, daarom dat ik een beetje later ga.En dan , eenmaal thuis, een kleine maaltijd koken.Moet de tafel nog dekken.
Dames, ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen toe.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Vooraleer ik geschaakt wordt een have dag vroeger dan verwacht, kom ik iedereen nog fijne kerstdagen wensen en petit comité.
Oudste vond het niet kunnen dat ik alleen zou zitten, dus mag ik mee naar zee.
Middelste kleinzoon had een mooi rapport.
De twee groten zijn aan het studeren.
Ons dochter heeft een weekje verlof.
Hou jullie goed allemaal en tot als ik weer opduik.
Iedereen die ene kaartje stuurde nog eens merci.
Dat doet toch deugd.
Oudste vond het niet kunnen dat ik alleen zou zitten, dus mag ik mee naar zee.
Middelste kleinzoon had een mooi rapport.
De twee groten zijn aan het studeren.
Ons dochter heeft een weekje verlof.
Hou jullie goed allemaal en tot als ik weer opduik.
Iedereen die ene kaartje stuurde nog eens merci.
Dat doet toch deugd.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Ook ik kom hier iedereen een fijne kerstavond wensen. Bij ons zal het rustig zijn, met ons twee, straks de menu afhalen in Okay, voor het gemak daar besteld, is maar enkele minuutjes te voet bij ons vandaan.
We hebben gekozen voor de vismenu, en voor nieuwjaar is het de vleesmenu.
Vanavond zijn er allerhande hapjes voorzien.
Zondag naar de kust, de kinders en kl kids gaan ook, dus daar zien we elkaar, op veilige afstand.......
Hier sluit ik nu ook af, moet nog wat voorbereidingen treffen, dan kan ik straks rustig bij manlief zitten en rustig tv kijken.....
Hou het allemaal zo warm en veilig mogelijk en tot..... de volgende....
We hebben gekozen voor de vismenu, en voor nieuwjaar is het de vleesmenu.
Vanavond zijn er allerhande hapjes voorzien.
Zondag naar de kust, de kinders en kl kids gaan ook, dus daar zien we elkaar, op veilige afstand.......
Hier sluit ik nu ook af, moet nog wat voorbereidingen treffen, dan kan ik straks rustig bij manlief zitten en rustig tv kijken.....
Hou het allemaal zo warm en veilig mogelijk en tot..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Fijne kerstdag!
Hier heeft de kreeft me gesmaakt. ventje was wat minder liederijk over zijn biefstukkeuze, bij de beenhouwer had hij beter smakend vlees gehad zei hij.
Ik heb hem "walker Texas Ranger" kado gedaan en ik heb een klok gekregen. niet zo maar een klok,die uit de film "back tot the future". de klok in het labo van doc Brown wiens ogen en staart bewegen. was ik blij mee! Zocht daar al heel lang naar. het is ook tevens het laatste kerstkadootje zei ventje want wie weet dat er volgend jaar gaat gebeuren.
Er waren vandaag nog wat kaartjes toegekomen. Ze hangen/ staan nu allemaal. mijn moeder had er ook eentje voor de kat opgestuurd! dat ie volgend jaar niet meer zo ziek mag zijn.
Vandaag hutsepot en het is er het weer voor. de calemares en garnaalballetjes zijn dan voor zaterdag en zondag spaghetti. dan zijn we weer een paar gewone dagen, waarvan er al drie bezet zijn. het volgende is deze week ergens om losse kazen te gaan voor onze kaasschotel op oudejaar.
Eend op vel zonder saus is voor nieuwjaar. en dan kunnen we beginnen hopen dat we een quasi -normaal jaar tegemoed gaan. Ventjes goede voornemen is elke werkdag verse soep mee te nemen naar het werk en ik maak er geen. ze zeggen dat de weg naar de hel geplaveid ligt met goede voornemens. ik hoop alleen op pijnvrije dagen zodat ik het huishoudelijk werk kan verrichten. meer vraag ik niet.
ik ga nu dat mini- afwasje beginnen en dan even surfen op fb.
later volgt de boerderij en aanverwante spelletjes.
Fijne kerstdag seizoentjes en Keep Safe!
Fijne kerstdag!
Hier heeft de kreeft me gesmaakt. ventje was wat minder liederijk over zijn biefstukkeuze, bij de beenhouwer had hij beter smakend vlees gehad zei hij.
Ik heb hem "walker Texas Ranger" kado gedaan en ik heb een klok gekregen. niet zo maar een klok,die uit de film "back tot the future". de klok in het labo van doc Brown wiens ogen en staart bewegen. was ik blij mee! Zocht daar al heel lang naar. het is ook tevens het laatste kerstkadootje zei ventje want wie weet dat er volgend jaar gaat gebeuren.
Er waren vandaag nog wat kaartjes toegekomen. Ze hangen/ staan nu allemaal. mijn moeder had er ook eentje voor de kat opgestuurd! dat ie volgend jaar niet meer zo ziek mag zijn.
Vandaag hutsepot en het is er het weer voor. de calemares en garnaalballetjes zijn dan voor zaterdag en zondag spaghetti. dan zijn we weer een paar gewone dagen, waarvan er al drie bezet zijn. het volgende is deze week ergens om losse kazen te gaan voor onze kaasschotel op oudejaar.
Eend op vel zonder saus is voor nieuwjaar. en dan kunnen we beginnen hopen dat we een quasi -normaal jaar tegemoed gaan. Ventjes goede voornemen is elke werkdag verse soep mee te nemen naar het werk en ik maak er geen. ze zeggen dat de weg naar de hel geplaveid ligt met goede voornemens. ik hoop alleen op pijnvrije dagen zodat ik het huishoudelijk werk kan verrichten. meer vraag ik niet.
ik ga nu dat mini- afwasje beginnen en dan even surfen op fb.
later volgt de boerderij en aanverwante spelletjes.
Fijne kerstdag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Manlief, Matice en ik wensen jullie allemaal een prettige kerstdag.
Ik hoop dat ieder naar zijn of haar wens, gisteren een mooie dag hebben gehad, ondanks de beperkingen.
Wij zijn gisteren niet geraakt tot aan de hoofdschotel, want we hadden tapas als hapje, daarna verse tomatenroomsoep met balletjes en dan een flink uit de kluiten gewassen warm voorgerecht. We hadden beiden genoeg, ik wil me dan ook niet overeten, dat is zinloos. We hebben dan tafel opgeruimd, vaatwasser gevuld en de keuken afgeveegd, nog genoten van een glaasje rode wijn. En dan waren we beiden moe, Matice was al slapen, we hebben de living opgeruimd, ( vooral speelgoed van Matice) en zijn rond 23.00H rustig gaan slapen.
We pakken vandaag de geschenkjes pas uit.
Muddy Maddy, dan wist ventje heel goed waar je blij mee ging zijn, fijn zo.
Vandaag even vlug met de stofzuiger door het huis wandelen en overal nieuwe theelichtjes zetten en dan is alles weer klaar. Gaan na de wandeling met Matice, een spelletje spelen onder het genot van een drankje en een hapje.
Ook Matice moet zijn geschenkje nog hebben.
Gisterenavond heel veel politie gezien hier in de wijk. Ze waren talrijk aanwezig, onze vrienden.
Zo, ik wens ieder nog een hele mooie dag. Liefs en een dikke knuffel van ons alle 3.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Eén "feestdag" voorbij...
Ja ze zijn er weer de "feestdagen" ....met al het opgeklopt gedoe...ik haat het
Feesten is er hier niet meer bij... trouwens verjaardagen vieren
doe ik al lang niet meer... het klinkt misschien raar maar ik ben
nooit fan geweest van verplicht feest vieren...
ik deed mee met de rest van de wereld omdat het nu eenmaal
zo gedaan wordt maar nooit van harte....
En nu ik oud ben heb ik al dat verplicht gedoe van mij afgeschud...
en als ik eerlijk mag zijn voel ik me er heel wat rustiger bij...
geen gedraaf meer op zoek naar geschenken voor iedereen...
we hebben al vanalles teveel, wat koop je dan nog....
Geen uitgebreide diners meer bereiden... dagelijks koken
is al meer dan genoeg gevraagd...
het klinkt saai ik weet het maar dat opgeklopte gedoe moet ik niet meer.
Toch wens ik iedereen een veilig eindejaar en een hoopvol en gezond 2021
Wij hebben het heel rustig gehouden gisteravond
en om 11u lag ik in mijn bedje
geen politie gezien onderweg naar huis (met zoon)
Het is maar 15 minuutjes tevoet
het was heel stil buiten... en weinig verkeer...
Allen een gezellige kerstdag, maak er het beste van
en vooral... blijf veilig...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne Kerstdag voor iedereen.....
Gisteren waren het hier allerlei 'hapjes', voor vanmiddag had ik menu besteld bij 'Okay', (is wel voor 2 personen, of eten voor 2 dagen als je alleen bent) de menu van vis, dus vissoep, st.jacobsschelpen, (deze 2 al heel lekker), tongrolletjes, groentjes en puree ( daarmee moeten we wat wachten, het is allemaal wat teveel achter elkaar, voor onze 'ouderdom'
).
Er was ook een fles wijn inbegrepen in de menu en alles werd netjes gegeven in een erg bruikbare zak.... ook al een kado op zich.....
Dessert is er niet bij, maar, als we zin hebben, er is altijd ijs en frisco in de vriezer........
.
Dat is dus ons 'kerstmaal', en ik kan dit echt aanbevelen wie nog moet 'kiezen' voor eindejaar..... Dan hebben we geopteerd voor de menu met vlees, ben ook benieuwd of dat 'aanslaat'...

Zo, nu is het nieuws bezig, dames, wij laten het eten intussen nog wat zakken.... de hoofdschotel zal wat moeten wachten, denk ik.....

Maak er nog een prettige dag van, het zonnetje is hier ook al van de partij !
Gisteren waren het hier allerlei 'hapjes', voor vanmiddag had ik menu besteld bij 'Okay', (is wel voor 2 personen, of eten voor 2 dagen als je alleen bent) de menu van vis, dus vissoep, st.jacobsschelpen, (deze 2 al heel lekker), tongrolletjes, groentjes en puree ( daarmee moeten we wat wachten, het is allemaal wat teveel achter elkaar, voor onze 'ouderdom'
Er was ook een fles wijn inbegrepen in de menu en alles werd netjes gegeven in een erg bruikbare zak.... ook al een kado op zich.....
Dessert is er niet bij, maar, als we zin hebben, er is altijd ijs en frisco in de vriezer........
Dat is dus ons 'kerstmaal', en ik kan dit echt aanbevelen wie nog moet 'kiezen' voor eindejaar..... Dan hebben we geopteerd voor de menu met vlees, ben ook benieuwd of dat 'aanslaat'...
Zo, nu is het nieuws bezig, dames, wij laten het eten intussen nog wat zakken.... de hoofdschotel zal wat moeten wachten, denk ik.....
Maak er nog een prettige dag van, het zonnetje is hier ook al van de partij !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen