In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert
Oeps, heb ik ergens iets gemist???
Remie, gefeliciteerd met de verjaardag van uw schoondochter dus. Had ik niet in de gaten.
An, ik heb een stamboom van de familie maar niet zelf gemaakt hoor.
Loopt terug tot ergens in de jaren 1800. En ondertussen zou die moeten bijgewerkt worden
maar ik zie dat niet zitten om alleen te doen.
marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, Tontoos, granny M, puzzel, gerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi, Bekske, frankje en ghyra
nog een fijne avond verder.
Een boer loopt op een ochtend naar zijn weilanden.
Op een gegeven moment komt die boer de Pastoor tegen en al pratend lopen ze samen verder.
En die boer loopt alsmaar op te scheppen over zijn kwaliteiten als boer.
Als ze bij het eerste weiland zijn aangekomen zegt die boer: "Moet je dit weiland van mij eens zien.
Mooi groen gras, goed vlak gemaakt, dat heb ik toch maar effe goed gedaan!"
Waarop die Pastoor zegt: "met Gods hulp he?
"Ja ja, met Gods hulp." zegt de boer met tegenzin.
Als ze bij het tweede weiland van die boer zijn aangekomen zegt die boer prompt van:
"Dit weiland is ook van mij, kijk, geen onkruid, geen kuilen, dat heb ik toch maar even weer goed gedaan he? Waarop de Pastoor weer antwoordt: "Maar met Gods hulp he?
"Ja ja, ook met Gods hulp hoor", zegt die boer.
Bij het derde weiland van die boer zegt die Pastoor: "Is dit weiland ook van u?"
"Ja." zegt de boer.
"Nou” zegt die Pastoor dit ziet er niet zo mooi uit met al dat onkruid en stenen en zo.".
"Tja," zegt de boer, "dat heeft 'ie alleen gedaan."
Remie, gefeliciteerd met de verjaardag van uw schoondochter dus. Had ik niet in de gaten.
An, ik heb een stamboom van de familie maar niet zelf gemaakt hoor.
Loopt terug tot ergens in de jaren 1800. En ondertussen zou die moeten bijgewerkt worden
maar ik zie dat niet zitten om alleen te doen.
marietteke, miesje, An-W, thijli, mama-inge, Tontoos, granny M, puzzel, gerda,
Remie, Lenk, Sita, Bloemeke, jadi, Bekske, frankje en ghyra
nog een fijne avond verder.
Een boer loopt op een ochtend naar zijn weilanden.
Op een gegeven moment komt die boer de Pastoor tegen en al pratend lopen ze samen verder.
En die boer loopt alsmaar op te scheppen over zijn kwaliteiten als boer.
Als ze bij het eerste weiland zijn aangekomen zegt die boer: "Moet je dit weiland van mij eens zien.
Mooi groen gras, goed vlak gemaakt, dat heb ik toch maar effe goed gedaan!"
Waarop die Pastoor zegt: "met Gods hulp he?
"Ja ja, met Gods hulp." zegt de boer met tegenzin.
Als ze bij het tweede weiland van die boer zijn aangekomen zegt die boer prompt van:
"Dit weiland is ook van mij, kijk, geen onkruid, geen kuilen, dat heb ik toch maar even weer goed gedaan he? Waarop de Pastoor weer antwoordt: "Maar met Gods hulp he?
"Ja ja, ook met Gods hulp hoor", zegt die boer.
Bij het derde weiland van die boer zegt die Pastoor: "Is dit weiland ook van u?"
"Ja." zegt de boer.
"Nou” zegt die Pastoor dit ziet er niet zo mooi uit met al dat onkruid en stenen en zo.".
"Tja," zegt de boer, "dat heeft 'ie alleen gedaan."
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
-

Dure maand februari voor ons aan verjaardagscadeaus altijd. Als eerste was deze maand Eva onze kleindochter aan de beurt, eergisteren onze schoondochter de moeder van Eva en vandaag is onze oudste zoon Marco jarig.
Daar rijden we zo even (onverwachts voor hem) naar toe om zijn cadeau af te geven en te feliciteren met ’n ellenboogje, hij werkt toch de laatste tijd voor het merendeel vanuit huis in Gouda
Oh ja, na deze drie komen er nog 3 achteraan deze maand, 2 broers en ‘n schoonzus..!

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Bert
Dag allemaal,
Remie, gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon.
D'as 3 op een rij.....

Remie, gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon.
D'as 3 op een rij.....
-
Bert
Er gaat een Nederlander naar Afrika en neemt er allemaal foto's van dieren.
Dan komt hij terug in België en denkt: "Die beesten kennen wij hier niet".
Dus hij besluit om een lezing te gaan houden over al zijn foto's.
Hij maakt een groot bord "A.S. VRIJDAG, LEZING OVER AFRIKAANSE DIEREN. KOMT ALLEN".
De zaal zit stampvol...
De Nederlander begint en zegt: "Kijk jongens, dit beest heeft lange manen, een lange staart en venijnige tanden.
En hij heet een dangeroe.
Het hele publiek: "Goh, een dangeroe! Die kennen wij hier niet."
Hij neemt de volgende foto en zegt: "Kijk jongens, dit beest heeft een stokje en een staartje en hij heet een dangeroe.
Het hele publiek: "Goh, een dangeroe! Die kennen wij niet."
Dan neemt hij de volgende foto en zegt: "Kijk jongens, dit beest heeft hele grote oren, een lange slurf en hij is nog nooit naar de tandarts geweest en hij heet een dangeroe.
Het hele publiek: "Goh, een dangeroe! Die kennen wij hier niet".
Dan houdt hij op met de lezing en dan is er een Belg, en die denkt: "Er klopt hier iets niet".
Alleen hij weet niet wat. Dus hij stapt naar die Nederlander die naar Afrika is geweest en vraagt:
Hoe zit het nu: dat eerste beest was een dangeroe, dat tweede was een dangeroe en dat derde was ook al een dangeroe?
Dan zegt de Nederlander: "Ja dat zit zo: ik ging een reservaat binnen en daar stond een groot bord:
"All animals are dangeroes".
Dan komt hij terug in België en denkt: "Die beesten kennen wij hier niet".
Dus hij besluit om een lezing te gaan houden over al zijn foto's.
Hij maakt een groot bord "A.S. VRIJDAG, LEZING OVER AFRIKAANSE DIEREN. KOMT ALLEN".
De zaal zit stampvol...
De Nederlander begint en zegt: "Kijk jongens, dit beest heeft lange manen, een lange staart en venijnige tanden.
En hij heet een dangeroe.
Het hele publiek: "Goh, een dangeroe! Die kennen wij hier niet."
Hij neemt de volgende foto en zegt: "Kijk jongens, dit beest heeft een stokje en een staartje en hij heet een dangeroe.
Het hele publiek: "Goh, een dangeroe! Die kennen wij niet."
Dan neemt hij de volgende foto en zegt: "Kijk jongens, dit beest heeft hele grote oren, een lange slurf en hij is nog nooit naar de tandarts geweest en hij heet een dangeroe.
Het hele publiek: "Goh, een dangeroe! Die kennen wij hier niet".
Dan houdt hij op met de lezing en dan is er een Belg, en die denkt: "Er klopt hier iets niet".
Alleen hij weet niet wat. Dus hij stapt naar die Nederlander die naar Afrika is geweest en vraagt:
Hoe zit het nu: dat eerste beest was een dangeroe, dat tweede was een dangeroe en dat derde was ook al een dangeroe?
Dan zegt de Nederlander: "Ja dat zit zo: ik ging een reservaat binnen en daar stond een groot bord:
"All animals are dangeroes".
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, het is nog koud maar zonnig en droog.. Stilaan wordt die vriesperiode afgesloten.
De kindjes zijn op school, dikke mutsen, sjaals, en wantjes die soms hangen te bengelen uit hun manteltje..
De sjaal, mutsen en zelfs wantjes die langs het doodlopend straatje liggen dit gebeurd bijna dagelijks
Ik raap die op en breng ze naar school. Zo is mijn goede daad zoals bij de scouts dan ook gedaan.
. . . . . Ik ben aan het denken wat ik nog kan schrijven. Eigenlijk weet ik niks meer te vertellen
Zo mijn koffietje is uit, en nu ga ik vlug enkele boodschappen doen dan moet ik ook niet meer buiten.
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: karnemelkpatatjes met melkerijboter er op en een gebakken eitje zo eet mijn ventje die het liefst.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Remie , gefeliciteerd met je zoon .
Leuke sneeuwpop puzzel . Ga hem straks maken .
Ben even klaar met de stambomen, en ja dat zijn eigenlijk ook puzzels he ?
Mijn man moet nog even oude foto's scannen ( als onze oude scanner/printer het nog doet hopelijk ) en dan ben ik er klaar mee .
Bert , leuke mopjes weer . Een dangeroe hahaha.
En dat spreukje van dat slechte slapen slaat ook op mij helaas .
En Lenk heeft daar ook last van weet ik . Veel mensen nu.
Bekske en Frankje , mooie bewerkingen weer .
Jadi , lief dat jij verloren wantjes , mutsjes , sjaals terug brengt naar het schooltje .
Allemaal hier
wens ik een fijne dag .
Ik ga koffie drinken en krantjes lezen.
Toedeloe

Remie , gefeliciteerd met je zoon .
Leuke sneeuwpop puzzel . Ga hem straks maken .
Ben even klaar met de stambomen, en ja dat zijn eigenlijk ook puzzels he ?
Mijn man moet nog even oude foto's scannen ( als onze oude scanner/printer het nog doet hopelijk ) en dan ben ik er klaar mee .
Bert , leuke mopjes weer . Een dangeroe hahaha.
En dat spreukje van dat slechte slapen slaat ook op mij helaas .
En Lenk heeft daar ook last van weet ik . Veel mensen nu.
Bekske en Frankje , mooie bewerkingen weer .
Jadi , lief dat jij verloren wantjes , mutsjes , sjaals terug brengt naar het schooltje .
Allemaal hier
wens ik een fijne dag .Ik ga koffie drinken en krantjes lezen.

Toedeloe

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Gaan we zo beginnen..
..................................................................................

Een Belg gaat naar de dierenarts met zijn hond.
Dierenarts: "Maar, jou hond heeft maar 1 poot?"
Belg: "Ja, ik heb die zo gekregen."
Dierenarts: "Maar, jou hond heeft maar 1 oog?"
Dierenarts: "Maar, jou hond heeft maar 1 oor?"
Dierenarts: "Sorry meneer, maar we zullen jou hond moeten afmaken."
Belg: "tja, oké dan maar."
Een week later:
De Belg telefoneert naar de dierenarts: "Is mijn Hond al af?!?"

Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
goedemorgen
Ha ha ha geweldige moppen weer hier.
Remie gefeliciteerd met je zoon en ook nog met je schoondochter.
Belt-Schutsloot en de Weerribben is een prachtige omgeving om te varen,wij waren hier ook vaak met de boot.
Maar is voor jou wel wat ver weg natuurlijk,wij zaten ook heel veel in Friesland,wat dan ook prachtig is ,is Kalenberg en Wetering.Maar ik denk dat jij ook wel meer mooie plaatsen weet.
Jadi ik heb me daar geen voorstelling van wat jij gaat eten.
Ik wil volgende week eens weer een lekkere pan Hachee maken,ook meteen voor de kinderen.
fijne dag allen.
Ha ha ha geweldige moppen weer hier.
Remie gefeliciteerd met je zoon en ook nog met je schoondochter.
Belt-Schutsloot en de Weerribben is een prachtige omgeving om te varen,wij waren hier ook vaak met de boot.
Maar is voor jou wel wat ver weg natuurlijk,wij zaten ook heel veel in Friesland,wat dan ook prachtig is ,is Kalenberg en Wetering.Maar ik denk dat jij ook wel meer mooie plaatsen weet.
Jadi ik heb me daar geen voorstelling van wat jij gaat eten.
Ik wil volgende week eens weer een lekkere pan Hachee maken,ook meteen voor de kinderen.
fijne dag allen.
Iedere dag een lach
Bedankt, over 'n paar uur hebben we er weer één.