Goede morgen seizoentjes,
Naar pano moet ik nog kijken. stond geprogrammeerd.
ben gaan slapen als de voorbeschouwingen van het voetbal begonnen. Ventje zei: als er daar ene op zijn knie gaat zitten ivm met die BLM dan gaat de tv uit en ga ik ook slapen. maar ze zijn verstandig geworden zei hij. Ventje vond nl dat ze met dat "statement" wilden een voorbeeld geven maar er is altijd altijd tijdens of na zo'n betoging rellen, plunderingen enz en dan was dan precies zei ventje het signaal van die dik- vet betaalde voetballers: 't is okè jongens, van ons mag je!
Granny M, ik eet heel graag vis. ( vooral kreeft

) ben dol op schaal en schelpdieren maar een goed smakend stukje staartvis is ook niet te versmaden. het hoeft niet elke week de zaterdag bv biefstuk zijn zoals thuis. de woensdag waren dat paardenogen met gebakken aardapelen, de zondag kip of biefstuk met friet. je kon op het eten afgaan welke dag we waren.
Ik mocht thuis nooit oefenen in de keuken als ik weer eens een 6 als eindtotaal kreeg en heb mezelf leren koken. ik heb hier maar 1 kookboek liggen en een farde zelf uitgevonden recepten. en talloze receptenartikelen. denk ik dat iets lekker zal zijn? uitscheuren en in de farde. ben ook geabonneerd op de nieuwsbrief: lekker van bij ons.
ik deed dus als studie richting VVKT: alias Voeding (koken) verzorging ( lees poets) Kleding ( lees leren naaien) textiel ( lees strijk) soms waren de modules Kleding & textiel samengevoegd. dan moesten we een patroon leren naaien en strijken van de kleding. (Ik denk maar weet niet zeker dat die richting nu huishoudtechnieken is.)
in verzorging kwam er zeker geen make-up aan te pas!.
Ventje gaat vandaag richting carref. morgen zal daar misschien veel volk zijn. ( met de nieuwe lockdown allen achter wc-papier en spaghetti!!!)
ik heb in mijn kasten toen ik zocht achter producten voor te bakken nog veel pasta gevonden zoals fussili. ( we kunnen nog voort!)
Ik weet nog niet of mijn tweede behandeling bij schoonbroer zal doorgaan. denk van wel. is immers de tweede week van april.heb ondertussen zelf aan mijn tenen geprutst. met een nagelvijl en dat schaartje dat ik X- aantal maanden had gekocht tijdens Lockdown 2. die snokken in mijn voeten zijn vrijwel verdwenen.
Moet vandaag wel kaartjes maken. Dat van Suus moet maandag op de post want ventje gaat zijn kledij inleveren en zijn opvolger een cursus meegeven. hij denkt dat de laatste week voor zijn verlof hij weer alle dagen in de kazene zal moeten zijn voor dit of dat....
Enfin, de koffie is op. de afwas is gisteren gedaan. ik wilde voor ik naar bed ging de afwas doen en ventje heeft dan maar meegeholpen.
Ik ga nu kippensoep maken. ( eerst de soepballetjes uit de diepvries)
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!