In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

26 jun 2021, 08:00

Afbeelding

clive

26 jun 2021, 09:23

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, alles van het licht HH is al gedaan.
Manlief moet het gras nog afdoen en de bloemetjes allemaal bij elkaar zetten, zodat de buren het gemakkelijker hebben om ze water te komen geven. Buurman gaat ze ook allemaal wat extra voeding geven. De bloemetjes zien er steeds beter uit als wij terugkomen dan wij vertrekken :D . Verder lopen ze elke dag eens door het huis om te zien of alles in nog in orde is. En doen dan ' s avonds nog een lichtje aan. En de overburen houden het huis ook in het oog. Gemakkelijk toch als je fijne buren hebt. Manlief is dinsdag dan jarig. Hij heeft zijn geschenkjes al gehad, maar had hem in Texel toch nog graag verrast met iets kleins. Nu moet je weten dat buurman en manlief whisky liefhebbers zijn. Gelukkig met mate, maar zo op een zondagavond kan hem dat smaken, eentje dan wel te verstaan. Nu zei ik dat tegen buurman gisteren dat ik hem nog een klein geschenkje wou kopen en hij zei dat ze daar Texelse whisky hebben. Maar ik weet de smaak niet wat manlief drinkt. Schijnt dan singel malt te zijn, wist buurman mij te vertellen. En hij was zo lief geweest 2 soorten op te zoeken die je daar kan krijgen en had me een berichtje gestuurd. Met de mededeling dat hij die dan ook wel eens wil proeven :D . Normaal is dat tegen mijn principe, alcohol kopen, maar dat is anders. En ik weet dat daar een slijterij is, waar ik die kan vinden.
Buurman en buurvrouw krijgen zoals steeds lekkere Texelse speculoos omdat ze hier voor alles zorgen.

Matice zijn aparte tas is al ingepakt, de voedings- en drinkbak gaan er morgenochtend pas in.
Manlief was gisteren naar de dierenarts gereden voor een nieuwe Seresta halsband en wat reismedicatie voor diarree, koorts en maagmedicatie. Vooral voor koorts had ik graag meegenomen, want als hij koorts heeft, verhoogt die bij Matice razend snel. En er is maar 1 dierenarts op dat ganse eiland. Onze dierenarts vond het een goed idee en heeft alles mooi uitgetypt hoeveel en wanneer we hem iets moesten geven. Hopend dat hij niets nodig gaat hebben natuurlijk. Dierenarts had gezegd als hij koorts zou moeten make, hem zo'n koortsverlagende pil moesten geven en als het niet naar beneden ging, we toch beroep moesten doen op de dierenarts aldaar. Vorige keer dat we in het hotel Opduin waren, was er een hondje plots vrij ernstig ziek geworden en de dierenarts komt dan zelf naar het hotel. Ik heb toen een glimp van hem opgevangen en het zag er mij een serieuze uit. Dat hondje voelde zich gelukkig de volgende dag al beter.

Zo, ik wens iedereen een prettig weekend. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

26 jun 2021, 10:29

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
nog niet veel zon te zien, maar ze probeert... :oops:

clive een fijne vakantie en hopelijk blijft Matice gezond
maar je weet nooit, dus succes ermee :)

Dag Bekske, een aangename zondag
ondanks al de pijn en last, sterkte... :roll:

M-M, hopelijk kunnen jullie BBQ-en, dat wil zeggen
dat het beter weer wordt... afwachten dus...
Ik heb ook een vriendin die Fybromyalgie heeft
en die kan sommige dagen niet uit haar bed van
de last en pijn....het is geen lachertje :roll: :oops:
Ik wens Suus sterkte.... en jou ook... :wink:

Helena, fijn dat je met je zus meekan naar zee
geniet van de dagen en va de gezelligheid :lol:

Alle seizoentjes een fijne zondag gewenst :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

26 jun 2021, 13:54

Hallo iedereen,

Bekske: een mooi plaatje.

MM: graag gedaan.

Clive: geniet van jullie vakantie op Texel.

Heb pompoensoep gemaakt en het rozijnenbrood staat te rijzen.Daar heb ik weinig werk aan, het deeg maak ik in de broodbakmachine en bak af in de oven.

Manlief kijkt naar de Ronde van Frankrijk, dat is iets wat hij altijd volgt.

Voor de rest een rustige namiddag , denk ik.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

27 jun 2021, 04:28

Afbeelding

Oma-C

27 jun 2021, 09:23

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne zondag, de zon is er al
maar we hebben nog wolken :oops:

Ik wens aan alle maatjes een aangename dag,
morgen is er weer een nieuwe werkweek :wink:

clive een goede reis, en hou het veilig :)

mariajohanna

27 jun 2021, 09:31

Fijne zondag allemaal,
Hier ook al zo'n, maar ze twijfelt of ze wel gaat blijven.......
Mijn was is opgeplooid en al in de kasten, vandaag een rustig dagje...... hopelijk geen te zwaar onweer, maar dat hebben we niet in de hand....

Clive, een fijne reis, geniet ervan, en kom behouden terug.

Verder geen nieuws, dus.... goed nieuws dan ! 😉

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende ! 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

27 jun 2021, 09:47

Goede morgen seizoentjes,

Die beloofde zon komt er maar niet door. 't zal dan de pan zijn. met aardappelballetjes.
voor de moment niet veel nieuws.
Fijne zondag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

27 jun 2021, 14:59

Nog een beetje strijken en dan is de wasmand weer leeg tot de volgende lading.
Het ziet er hier dreigend uit, maar op de buienradar vallen we net tussen twee onweersgebieden.
Morgen komt poetsje toch. Ze zal wel met haar gedachten bij haar man in het ziekenhuis zitten.

Deze nacht is het zoveelste achterkleinkind van mijn overleden schoonouders geboren.
Een meisje. Ik ben dus voor de 27ste keer groottante geworden. Tel daar mijn vijf kleinkinderen bij en we zitten aan 32 achterkleinkinderen....

Nog een prettige verderzetting van de zondag.

Oma-C

27 jun 2021, 19:38

Goede avond alle seizoentjes, :wink:
hier was het zonnig tot ongeveer 15u en
toen begon het ineens hard te waaien
en te bliksemen met onweer en een stevige bui :roll:
nu is het over en kan ik naar het voetbal kijken :lol:
M v d Poel heeft de gele trui in de tour :D
goed gereden!

Slaapwel voor straks allemaal
, maar ik ga eerst Nederlandse
voetbal zien en dan onze duveltjes, en duimen dat het goedgaat
tot morgen allemaal.... :wink:

Ja Helena, de bende wordt groot bij jou....
als je die alleemaal een nieuwjaartje moet geven :oops:
maar dat zal niet hé :roll:

Helena van Troje

27 jun 2021, 19:57

Oma-C help! Neen die hoeven geen Nieuwjaar van mij.
Ze krijgen allemaal wel een geschenkje.
Vroeger borduurde ik een slabbetje.
Het zusje van dit kindje is het laatste dat een slab gekregen heeft.
Ik stak daar dan een centje bij.
Dat gaat niet meer, spijtig genoeg.
Enfin, het is niet meer mooi gedaan, ik zal het zo zeggen.
Al bij al is dat nog niet veel als je bedenkt dat er drieëndertig kleinkinderen zijn.

Muddy Maddy

28 jun 2021, 07:04

Goede morgen seizoentjes,

hier is het erg mistig. We hebben gisteren wat zon gezien maar gene vetten.
Kreeg messengerbericht van Buren V. Ze zijn gisteren tot 7 keer toe aangevallen door een meeuw op hun balkon/terras waar de was hangt te drogen. Buurman heeft het opgenomen en het is bangelijk om te zien. heb dan met messenger gebeld en buurvrouw nam op. het schijnt dat er hier een oude man op het hoek appartement ze oud brood te eten geeft. Nu hebben ze natuurlijk een nest. En die vogel(s) verdedigen dat jong. Ze vroeg me op te passen voor Gimly. maar onze broekschijter zal wel sneller binnen zijn dan een woedende meeuw. Buurman V was bijna gepikt door de scherpe bek.
Andere kant kunnen ze nu ook niet meer buiten zitten op hun dakterras want dat nest zit daar niet ver van. Buurvrouw V zal de zaak onderzoeken en er wordt klacht neergelegd. Er is algemeen geweten dat je die meeuwen niet mag voederen. ze zei tegen mij: eerst lawaai van de pizzeria tot een gat in de nacht en nu van ongeveer 4 uur 's morgens kabaal van die meeuwen. En zij moet om 6 uur gaan werken in de week.
Door die commotie is ons Gimly weer onwel. en net vandaag zou Poetske komen. wordt weer leuk. Er zal pas gedweild zijn en dinsdag zie je al niets meer.
ventje had mijn tunieken in de droger gestoken. ze mogen er normaal niet in. maar ja, hij moest die was wel draaien want er zaten dweilen in. vervangpoets heeft ze bijna allemaal gebruikt. ook alle doekjes. Nu heeft Poetske weer verse dweilen en microdoekjes. Ben eigenlijk benieuwd of ze wel komt. Dat ik tegen 11 uur weer geen telefoon krijg van TT of rond 13 uur een smsje dat van haar dat ze zich niet goed voelt. We zullen zien. er moet nog afgewassen worden. mag maar tegen 9 gedaan worden anders is ventje te vroeg wakker en die moet er morgen om 5 u 30 weer uit om zijn routine te doen. Twee dagen. Normaal is het in eerste tenue, maar er is bijna niemand door de Covidmaatregelen. Ook Buurvrouw V denkt dat er in september een nieuwe golf komt met al die slimme die op reis zijn geweest. Liefst niet natuurlijk. anders mag nichtje voor de tweede keer haar dansfeest uitstellen. en ik koop geen nieuwe kleren meer en wacht met de bijpassende ketting en oorbellen, haar en make-up. heb wel een tube waterproof mascara gevonden die nog niet open gedaan is. vroeg aan ventje waarom ik dat gekocht had. hij zei het ook niet te weten. dan zou ik aan de buurvrouw van mijn moeder speciale oog make up remover moeten vragen want je krijgt dat met gewone niet af. maar het zonnehuis is ook niet ver. ben zeker dat Tinneke dat ook verkoopt. moet daar nog naartoe voor een afspraak voor mijn pedi en een nieuwe fles handgel. die bij haar ruikt lekkerder en plakt niet als je die veel gebruikt, zoals die tube in mijn sjakos. maar eerst naar de dokter en zien hoeveel mijn medicijnen gaan kosten. heb gezien dat 1 plantje al uitgebloeid is of kapot is van al die drash national van de laatste tijd.
De Belgen gaan door en de Nederlanders liggen er uit. Suus heeft gesupporterd voor de Belgen. vriendin voor de Nederlanders. als daar maar geen vete uitkomt :D . ventje stuurde Suus een vuilzak met oranje materiaal. ze heeft nog niet geantwoord want ik ken ventjes paswoord van zijn gsm niet. hij kent de mijne wel om bankzaken via de app te doen. zoals het geld van bestellingen met paypal. ik heb geen Visa. ook Wish is ook via paypal, net als de diamanten van hay- day.
Ik ga mijn luie Sims aan het werk zetten en onderzoek verrichten in Innovation Valley waar er dodelijke Robots rondlopen. en moet via Fb naar een groep van the Sims om wat bugs uit mij spel te halen. om 10 uur is er de boerderij.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

28 jun 2021, 07:24

Afbeelding

Oma-C

28 jun 2021, 09:53

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
de zon kruipt al weg :oops: laat ons hopen
dat ze hierboven niet te lelijk gaan doen
want ze durven overdrijven vind ik :oops:
Weer een gewone werkweek en we zullen ons
daar maar aan houden, 't is maandag :)

gisteren hebben de duivels gewonnen, het
was spannend en nipt maar winnen is winnen :?
Nederland deed het minder goed en die zijn al naar huis
het hele Oranjelegioen kan z'n wonden likken
volgende keer beter, wij Belgen zien wel hoe ver
we nog geraken :oops: :roll: elke match is anders.

Hopelijk hebben clive en haar familie het goed
in Texel met mooi weer, wind is daar wel altijd veel :roll:

Bekske een aangename dag en hopelijk helpen
de nieuwe pillen tegen je pijn.. héél vervelend als
de andere (voorlopig) niet gemaakt worden....
Ik heb ook 2 soorten die al een tijdje niet beschikbaar zijn
maar daar is een generische variant voor :?

M-M, ja het zou best kunnen dat er weer een golf
aankomt met al die gekken die zo nodig naar
die gevaarlijke landen gaan en daar dan het
beestje meebrengen, zelfs als je de prikken hebt
gehad kan je nog mensen besmetten, al wordt je
er zelf niet zo ziek van, we zullen moeten afwachten... :roll:

Helena, zo'n grote familie, ik mag er niet aan denken :oops: :oops:
je kan dat toch moeilijk allemaal uiteen houden :oops: :roll:

Ik ga nog wat huistaken doen, rustigaan want ik vind
het warm als ik bezig ben :oops: zweetweer :roll:
groetjes allen en tot later :)

Helena van Troje

28 jun 2021, 10:08

Hallo dames en dieren,

Hier wordt het terug donkerder.
Heb slecht geslapen vannacht.
Meestal de zondag voor de poetsvrouw komt.
Ik denk dat ik bang ben de wekker niet te horen.

Tja oma-C als je trouwt met de oudste van tien kinderen krijg je vanzelf een grote familie bijeen.
Ik probeer de administratie bij te houden in de vorm van een adressen bestand, dat grootvake indertijd gestart is.
Verder tracht ik de geboortes bij te houden. De adressen in de pc en de rest in een schriftje.

De stofzuiger ronkt, de boven is al gedaan.
Vandaag zingt ze niet gelijk anders...
Ik durf niet goed vragen hoe het gaat.

Straks deftig koken. Gisteren een pizza gegeten.
Dat is in feite geen eten vind ik maar ja...beter dan niets.

Ik vind het voorlopig maar frisjes.

Nog een aangename maandag aan allen!