NACHTUILTJES(6) 2021
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal,
het is weeral lang geleden dat ik me nog gemeld heb. Ik kom wel alles lezen en geniet van jullie berichtjes en beelden.
Hier gaat alles zijn gangetje en elke maandag zit ik vanaf 08.00u in het ziekenhuis aan de naald. Ik krijg dezelfde chemo als reeds al die jaren maar deze sessie van 18 maandagen is het wel wat anders verlopen dan voordien. Ik heb plots een heftige allergische reactie gedaan en moest telkens afgekoppeld worden. Kreeg dan een spuit Medrol 80 die die allergie moest onderdrukken. Daarna terug aangekoppeld en kreeg ik de rest van de chemo. Daardoor werden die sessies natuurlijk verlengd en was ik eerst rond19.00 uur terug thuis. Eenmaal was het 21.30u. Dit is viermaal gebeurd en telkens werd de toediening verlangzaamd om die allergie te vermijden. Nu wordt een zakje twee uren toegediend en een zakje vijf uren. Daarbij komt er voor, tussen en na de chemo de spoeling van telkens een half uur, en dan kun je wel uitrekenen hoelang het duurt.
Vandaag liep het dan weer mis en stelde men vast dat de chemo die twee uren moet lopen nauwelijks gelopen had en dus waren er bijna drie uren voorbij zonder dat ik chemo gehad had maar wel spoelmiddel. Gevolg: is zat er om twintig voor negen nog en werd naar de kliniek gebracht want de dagkliniek sluit om 18.00u. Het is me toch altijd iets. Een van de verpleegsters zei dat ze me volgende maandag zeker driemaal zal komen controleren om dit in de toekomst te voorkomen. Ze weten gewoon niet wat er gebeurd is, en ik natuurlijk nog veel minder. Nu ja, het is weer voorbij en laat ons hopen dat dit niet meer gebeurt. Het is heel erg vermoeiend maar vroeg gaan slapen zit er niet in want ik krijg cortisone bij die chemo en dan word ik hyper en kan niet slapen. Dat duurt twee avonden en daarna ben ik dan des te meer vermoeid. Ik ken de afloop en houd er dan ook rekening mee. Dus als jullie allemaal met de oogjes dicht liggen zit ik hier nog wakker te wezen en zal eens aan jullie denken. Ik krijg ook blaren op de huid van mijn voeten, echte grote blaren en die moeten dan drogen en daarna kan de huid verwijderd worden. Maar dat is natuurlijk pijnlijk en een mens weet nauwelijks welke schoenen nog aan te doen. en zo sukkelen we maar verder.
Fijne avond allemaal en blijf gezond. Aan ziek zijn is geen vreugde te rapen, en ik kan het weten.
Liefs van Michelly
het is weeral lang geleden dat ik me nog gemeld heb. Ik kom wel alles lezen en geniet van jullie berichtjes en beelden.
Hier gaat alles zijn gangetje en elke maandag zit ik vanaf 08.00u in het ziekenhuis aan de naald. Ik krijg dezelfde chemo als reeds al die jaren maar deze sessie van 18 maandagen is het wel wat anders verlopen dan voordien. Ik heb plots een heftige allergische reactie gedaan en moest telkens afgekoppeld worden. Kreeg dan een spuit Medrol 80 die die allergie moest onderdrukken. Daarna terug aangekoppeld en kreeg ik de rest van de chemo. Daardoor werden die sessies natuurlijk verlengd en was ik eerst rond19.00 uur terug thuis. Eenmaal was het 21.30u. Dit is viermaal gebeurd en telkens werd de toediening verlangzaamd om die allergie te vermijden. Nu wordt een zakje twee uren toegediend en een zakje vijf uren. Daarbij komt er voor, tussen en na de chemo de spoeling van telkens een half uur, en dan kun je wel uitrekenen hoelang het duurt.
Vandaag liep het dan weer mis en stelde men vast dat de chemo die twee uren moet lopen nauwelijks gelopen had en dus waren er bijna drie uren voorbij zonder dat ik chemo gehad had maar wel spoelmiddel. Gevolg: is zat er om twintig voor negen nog en werd naar de kliniek gebracht want de dagkliniek sluit om 18.00u. Het is me toch altijd iets. Een van de verpleegsters zei dat ze me volgende maandag zeker driemaal zal komen controleren om dit in de toekomst te voorkomen. Ze weten gewoon niet wat er gebeurd is, en ik natuurlijk nog veel minder. Nu ja, het is weer voorbij en laat ons hopen dat dit niet meer gebeurt. Het is heel erg vermoeiend maar vroeg gaan slapen zit er niet in want ik krijg cortisone bij die chemo en dan word ik hyper en kan niet slapen. Dat duurt twee avonden en daarna ben ik dan des te meer vermoeid. Ik ken de afloop en houd er dan ook rekening mee. Dus als jullie allemaal met de oogjes dicht liggen zit ik hier nog wakker te wezen en zal eens aan jullie denken. Ik krijg ook blaren op de huid van mijn voeten, echte grote blaren en die moeten dan drogen en daarna kan de huid verwijderd worden. Maar dat is natuurlijk pijnlijk en een mens weet nauwelijks welke schoenen nog aan te doen. en zo sukkelen we maar verder.
Fijne avond allemaal en blijf gezond. Aan ziek zijn is geen vreugde te rapen, en ik kan het weten.
Liefs van Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
dag Michelle een grote virtuele knuffel
Rietjes proficiat
voetbal zegt me niks, eigenlijk geen enkele sport

dag Michelle een grote virtuele knuffel
Rietjes proficiat
voetbal zegt me niks, eigenlijk geen enkele sport

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle uiltjes,
een grijze dinsdag na een nachtje regen
Rietjes, de 2e prik goed doorstaan goed zo
Meme-rietjes ik zou me rot vervelen als ik geen sport had
goed dat we allemaal anders zijn hé...
Michelly jij hebt weer veel last, we kunnen je alleen
veel sterkte wensen, met een virtuele knuffel
en hopen dat deze chemo dan aanslaat
Je bent een sterke Dame
maar daarom is het niet minder moeilijk
Ik bewonder jou
Hier alles rustig en ik ga verder mijn HH doen
Groetjes aan allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Michelly, sterkte alle pijntjes zijn vergeten als je dit van jou lezen, knuffel!
Rietjes, mijn dochter is 46 jaar
Oma-c, het was terug erg in de ronde, hoe gekwetst zullen ze deze morgen aan de start staan!
Fier op Tim Merlier, met de hulp van Van de Poel
Ideaal weertje
Greetie
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag greetie, erg hé....
Ja het is onverantwoord dat ze zoveel renners
langs die bochtige smalle wegen tegen zo'n
snelheid naar beneden jagen
want zo is het toch...?
ze riskeren hun leven elke keer...ja 't was weer erg.
Ik ben benieuwd wanneer ze in opstand gaan komen
of moeten er eerst doden vallen

Ja het is onverantwoord dat ze zoveel renners
langs die bochtige smalle wegen tegen zo'n
snelheid naar beneden jagen
want zo is het toch...?
ze riskeren hun leven elke keer...ja 't was weer erg.
Ik ben benieuwd wanneer ze in opstand gaan komen
of moeten er eerst doden vallen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goed nieuws Eleanor is thuis, moet medicatie nemen, kinesist komt om slijmen los te kloppen
Was er erg aan toe.
Yorkske, daarom heb ik zoveel bewondering voor jou, jij maakt een vuist, ik wacht tot het beter gaat.
Michelly, moedig om zo vrijuit te schrijven, achter deze tekst zit veel verdriet. Steun vanuit je omgeving maakt voor jou het vechten waard.
Kijk nu en dan naar de koers, als ze in de bergen komen is de omgeving welke het meest me aantrekt.
Vraag me soms af hoe kunnen ze de renners in peloton erkennen.
Het is hun beroep, hoor ik jullie denken
Kleinzoon en Ineke zijn geweest, was weer fijn om hen te zien, bepaalde onderwerpen worden niet besproken, met respect naar hen.
Mijn tuintje is verdrietig, bloemen laten hun kopjes hangen ze zijn de regenbuien beu en ik ook .
Wij hebben veel musjes en meesjes in onze tuin, heb mezenbollen verdoken in appelboompje hangen, een lust en leven om te zien.
De rapporten van onze kindjes zijn super goed, moeilijke tiener heeft haar best gedaan om met goed resultaat op internaat te gaan.
Voor de rest niet veel te melden, dagelijkse kost waarvan ik hoop terug variatie erin te kunnen brengen.
Corry

ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede middag allen
Michelly jou verhaal gelezen, hoe kunnen ze zich zo vergissen
hoop voor jou dat zoiets niet meer gebeurt
verder wens ik je veel sterkte, je bent de moedigste dame die ik ken
je moet en kan blijven vechten tegen die vuile ziekte, dikke duim van mij
Yorkske jij bent ook zeer moedig, ik zou je niet na kunnen doen, veel sterkte
Corry wat een lief bolletje, geniet er van, ze zijn zo vlug groot
Verder heb ik alles bijgelezen
Wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Michelly jou verhaal gelezen, hoe kunnen ze zich zo vergissen
hoop voor jou dat zoiets niet meer gebeurt
verder wens ik je veel sterkte, je bent de moedigste dame die ik ken
je moet en kan blijven vechten tegen die vuile ziekte, dikke duim van mij
Yorkske jij bent ook zeer moedig, ik zou je niet na kunnen doen, veel sterkte
Corry wat een lief bolletje, geniet er van, ze zijn zo vlug groot
Verder heb ik alles bijgelezen
Wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Groetjes van assa
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeieavond
Potverdorie Frankje had dan toch laten weten dat je vandaag kwam stappen, ik had net zo goed kunnen meestappen, mijn ventje was de hele dag gaan klussen bij een vriend en ik zat thuis. Wij konden elkaar gezelschap houden en samen genieten van de mooie voor jouw onbekende streek. Het weer was wel niet ideaal hé om van de mooie vergezichten te genieten, druilerig...
Niets anders achter zoeken hé uiltjes
Ik zal W vragen nog eens een paar wandelingen door te sturen hoor, we hebben er heel wat van Le Nord en van Heuvelland.
Potverdorie Frankje had dan toch laten weten dat je vandaag kwam stappen, ik had net zo goed kunnen meestappen, mijn ventje was de hele dag gaan klussen bij een vriend en ik zat thuis. Wij konden elkaar gezelschap houden en samen genieten van de mooie voor jouw onbekende streek. Het weer was wel niet ideaal hé om van de mooie vergezichten te genieten, druilerig...
Niets anders achter zoeken hé uiltjes
Ik zal W vragen nog eens een paar wandelingen door te sturen hoor, we hebben er heel wat van Le Nord en van Heuvelland.
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Toch even kunnen lachen
Een heel moeilijk voormiddag gehad voor mezelf in het ziekenhuis..
Komt goed ...
Maak jullie geen zorgen
gewoon .............ik kom oud
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Een tip voor alle lezers, zelfs voor zij die niet zo van boeken houden.
't is geen zeemzoet liefdesverhaal, geen thriller, geen historische man, geen autobiografie....
maar iets dat voor de meesten van ons zo herkenbaar is.
Ons Moeder : verhalen uit de tijd van toen - Julien Van Remoortere
't is geen zeemzoet liefdesverhaal, geen thriller, geen historische man, geen autobiografie....
maar iets dat voor de meesten van ons zo herkenbaar is.
Ons Moeder : verhalen uit de tijd van toen - Julien Van Remoortere
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Frankje, dat zal Rietjes spijten
Corry, Eleonor thuis, de papa zal ook blij zijn wanneer komt hij naar huis?
Oma-c het einde was terug spannend, ben blij voor Cavendish
Ook zeer emotioneel, het wordt wat afgewend de eerste vier dagen
Opgestaan met regen, vervelen doe ik me niet,tussen de regen een toerke met de fiets
Een vriend komt een muggenraam plaatsen in de slaapkamer daar is het een dubbel raam die open kan heb het dan maar uit te nemen als het nodig is
Greetie