Goede morgen seizoentjes,
't was gisteren plezant op het afscheidsfeestje. bijna een volle zaal. denk niet dat het op het verjaardagsfeestje vanmiddag zoo plezant gaat zijn.

een emotioneel moment toen hij zijn afscheidsbrief voorlas. maar het gebouw is verkocht. wat er in de plaats zal komen? geen idee.
op het zelfde moment hield de chiro een Kip & Ribavond. in de zaal vuurtoren. de zaal van de parochie. daar stonden ze in de rij. buurman V had ik met een oranje hoodie zien weggaan. ik denk dat hij gecamoufleerd was als wortel.

waar mijn ouders vroeger woonden daar was aan de overkant ook een dame die hele dagen niets anders droeg dan oranje. dus kreeg ze de bijnaam: carotte. dat was mijn vader die daar opkwam. en ik weet niet hoe het kwam maar die waren ook alle dagen voor veiligheidscamera aan 't spelen. telkens als ik naar mijn vriend Ghislain ging, die porto verkocht en half-edelstenen hadden ze het gezien. dus ging er al snel een gerucht dat ik er mee te doen had.

toen zijn moeder een keer op bezoek kwam is hij meegegaan naar buiten en heeft haar omhelst en gezoend. voila, zei die: ze kunnen nu denken dat ik er ook mee te doen heb.

hij beweerde dat hij & zijn vrouw waarmee hij 2 kindjes had, elkaar al 2000 jaar kenden nog in de tijd van atlantis. de mytische gezonken stad. en dat ze elkaar telkens weer vonden. ja, maar na X-aantal jaren huwelijk was het 2000 jarige sprookje ook voorbij toen hij er met een andere vrouw vandoor ging. tsja. daar kon ik niets mee te maken hebben want ik was in die periode bij ventje. we stonden op het punt te gaan samenwonen na 6 maanden. vond schoonmoeder veel te vroeg. maar ventje wilde al uit huis gaan want neef Frè die toen geboren was palmde een kamer in. ventje zag de bui al hangen toen zijn zus beviel van Anne-Sophie. zijn twee kamers gingen naar de kinderen gaan. ja, want die moesten ook ergens slapen. ventje heeft in de tijd heel veel voor Frè gezorgd. en op zijn beurt was die dol op ventje. toen ik in the picture kwam en ventje mij naar mijn avondwerk moest voeren, ging Frè's sirene open. 3 huizen verder. zijn nonkel was weg! Een ramp! ja, want ventje was er ook meer mee bezig. papfles geven enzo. Toen we eens naar daar gingen om de klein te zien vertelden we dat aan zijn madam. die schoot in de lach. ben te weten gekomen dat ventjes zus de kleine van Frè eigenlijk niet zo heel graag ziet. de tweeling heeft haar voorkeur. haar man heeft gezegd dat ze ging moeten leren dat kind graag te zien. mijn moeder had een foto gezien en ze is een heel schoon kindje. de tweeling is te klein zei moeder. ventje heeft zo het gedacht dat zij ook outcast zijn omdat ze zo ver wonen. in de gehuchten rond Kortrijk. en wij zaten in engeland en nu aan zee. Oostende ligt ook niet dicht bij de deur.
gisten moest ik weer postpunt zijn voor de dochter van buurvrouw. Sinds we de reuling niet meer zien is ze heel wat opgewekter en beleefder. hij kwam hier met zijn brooddoos 's middags. reed met een donkerrode kleine mercedes. vast een zeker ofwel een leasing of van zijn vader gekregen. of het kon ook een salariswagen zijn. enfin, we zien hem hier niet meer. good ridance, goodbye denk ik.
in de namiddag een "ping". de burenchat. het gaat niet goed met overbuurman zijn moeder. is nu op paliatieve. we wisten direct wie thuis was en wie niet. buurvrouw, Joyce en "heeft iemand een pakje van mij gezien" Carolien. alleszins is overbuurman overstuur. Seffens nog een begrafenis.

ja, als je nummer op is...en daarna komt de ruzie over de erfenis. been there. did not get the t-shirt. enfin, nog even over dat afscheidsfeestje: de dansgroep nu met een jongen kwam hun laatste optreden doen. dat zwart meisje die meedeed had gevoel voor ritme. en ik heb ook gedanst! op zo'n tegelplakker van vanille Ice. de DJ kende de band Yazoo niet en ook niet Tom Jones met the art of noise. cover van zijne purpelen hoogheid. was aan het "draaien" met spotify en 2 usb sticks. en Tom heeft dan nog voordien geslowd met zijn man. de dansgroep moet nu een zaaltje huren. Sinds de braderie zijn ze er op vooruit gegaan. er zijn ook foto's genomen. wel vroeg ze toestemming. heb ik meteen ook een alibibi. trouwens mijn locatie staat altijd aan. je weet nooit. De recherche kan ineens aan uw deur staan. heb dat ook al meegemaakt in engeland. twee agenten aan de deur. of ik iets gezien had? nope. overbuurvrouw in de sociale woningen had d'r vent met een aardappelmesje gestoken omdat hij haar zoon ging buitensmijten. wij noemden hem de burgemeester. was zeer vigilant over de parkeerplaatsen. en bovendien hadden de agenten het verkeerde huisnummer genoemd. en daar zou ik ook niets van gezien hebben want de tv stond ver van het raam. en ons Mies lag aan de venster maar die sliep. zelfs de vuile vuilniskar mocht passeren, ze keek eens op en sliep dan verder. Gimly gaat er vandoor als die hem hoort en Lilly is nieuwsgierig. als ze ten minste aan het raam zit. ik was de afwas gaan doen vrijdagmorgen en ineens stond ze naast me. Mieuw? ze was wel praatziek gisteren. veel mieuwtjes. ze had honger. ik zie de contoeren van mijn tuinkot. zonsopgang is aan het aankomen. Morgenochtend een vroege opstaander want we moeten eerst naar de buurtgemeente. boodschappen. en de bank. hier hebben we geen bankautomaat meer. weer een beslissing van zagemeelhoofden.

ze houden toch geen rekening met de oudere mensen en degene die slecht te been zijn of geen auto hebben. Gimly heeft een vogel gezien. is aan het mekkeren. Lilly doet dat niet.
Wilde eend: toch erg sneu dat je weer worsteld met gezondheidsproblemen. maar ja, niets aan te doen. we moeten het inderdaad pakken zoals het is.
Clive zal al in Texel zitten. hopelijk bringt ze zon mee als ze terug komt.
ik ga hier een voederen. Lilly is weer naar boven. slaapies doen. Gimly is een lichte slaper geworden sinds zij hier is. Geen koffie deze morgen want ik ga er genoeg moeten drinken op het familiefeestje. en van koffie in de namiddag slaap ik 's nacht niet zo goed.
Fijne dag iedereen wat je vandaag ook gaat doen of moet doen.