In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeienamiddag iedereen,
warm genoeg?? ja het is hier altijd
van het ene uiterste naar het andere
Hier ook alles afgesloten maar heerlijk
koel binnen... ben benieuwd hoelang het
zal blijven duren......maar het is beter dan die regen
Helena, ja aan een woning van 40 j komen altijd kosten
alles verslijt..... wij ook
anjelierken, die vliegende mieren dat is maar een paar dagen
en dan zijn ze dood, maar 't is een viezigheid als je ze binnen krijgt
M-M ik heb al een hele maand geen vuur meer aan en het is hier 24°
maar geniet van je kachel
Een aangename dag verder aan iedereen, en tot morgen
Clive een fijne vakantie gewenst geniet ervan!!
warm genoeg?? ja het is hier altijd
van het ene uiterste naar het andere
Hier ook alles afgesloten maar heerlijk
koel binnen... ben benieuwd hoelang het
zal blijven duren......maar het is beter dan die regen
Helena, ja aan een woning van 40 j komen altijd kosten
alles verslijt..... wij ook
anjelierken, die vliegende mieren dat is maar een paar dagen
en dan zijn ze dood, maar 't is een viezigheid als je ze binnen krijgt
M-M ik heb al een hele maand geen vuur meer aan en het is hier 24°
maar geniet van je kachel
Een aangename dag verder aan iedereen, en tot morgen
Clive een fijne vakantie gewenst geniet ervan!!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
eindelijk een paar zomerse dagen, geniet ervan,
mijn deur staat wagenwijd open om die warmte binnen te laten,
heb altijd vroeger horen zeggen dat dit goed is voor de muren,
grtjs van krakje,

mijn deur staat wagenwijd open om die warmte binnen te laten,
heb altijd vroeger horen zeggen dat dit goed is voor de muren,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ben eens vroegondanks ik weinig heb geslapen was om 23 uur nog wakker en was om 4.30 uur al wakker .Dus nu al een fris bad genomen met dennen geur als badschuim .Aangekleed ben ik en al een tas thee binnen .Tussen acht en tien levering van boodschappen waar ik weer een mooie som uitspaar .Ja maandag middag met hulp wel naar een winkel geweest maar heb gewonezaken gekocht en toch stond ik verbaasd als ik de rekening zag .Volgendeweek komt de hulp niet dus moetik terug bestellen maandag om woensdag morgen te leveren.Op een maand heb ik toch op die manier een mooiesom uitgespaard .Een mens moet goed zie want wat het kost enz .Hetgeen ik uitspaar gaat apart om onverwachtse rekeningen te betalen .Ik heb van jongaf leren sparen .Ben men moeder daarvoor enorm dankbaar .Hopelijk kunnen jullie genieten van de zon ik iet ik zit met zware hoofdpijn nog erger dan migraine omdat het te klaar voorme is kan tegen geen licht enz .Dat heeft wel eennaam maar als ik dat zeg tegen de mensen denken ze aan iets totaal anders daardoor dat ikhet niet meer noem .Ik wens jullie alle een fijne dag toe en geniet om het even hoegroetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
De tijd is 05.44 en ik ben opgestaan. Om 4.40 u begon Lilly 't een en 't ander uit te spoken. Op de ladenkast van ventje springen, naar de stapel dvd's ( ik denk dat het lege dozen zijn) die daar op de schouw in de slaapkamer staan kijken. ofwel zag ze "iets" vliegen. Dan is ze op bed komen knuffelen. Dan ben ik naar de badkamer gegaan. een beetje nadien kwam ze me achterna om zich eventjes te ploffen op het badkamermatje aan de douche. Daar heeft ze gekeken naar mij. Wat ik aan het doen was.
Gisteren was Gimly, onze ouderdomsdeken jarig en wij hadden dat zelf niet eens door! Hij is 14 geworden. Hij heeft niets speciaals gekregen alleen als hij om eten kwam vragen dan kreeg hij iets. Nu draait hij hier weer rond mij want hij wil waarschijnlijk iets eten.
Gisteren moest ik om 11 u voor mijn haar. ik kom daar binnen en och, neen! Ze had zich vergist! of ik om 12 u 30 kon terug komen? Geen probleem: u vraagt, wij draaien. Ventje was doorgestapt naar den Adil om mijn leesvoer van de dinsdag en stapte nietsvermoedend weer binnen en zag mij nergens. Ik zat thuis. ventje had bij den Adil alleen maar het Tv-boekje ook wel gekend als het herhalingsboekje gevonden. hij moest dus nog te voet naar de carref. om de twee andere magazines. Om 12u 30 ben ik dan voor mijn haartjes geweest. het is al lang geworden. het krult nu naar buiten. In augustus denk ik van er een stukje te laten afknippen. heb een afspraak na de vakantie van Stefanie.
Ventje probeerde gisteren naar de oogarts in het ziekenhuis te bellen. er nam niemand op. Foert. Hij gaat vandaag proberen te bellen. Vandaag staat de was op de to do lijst. ventje moet 1 mand plooien en al 1 mand in de machine steken. dat zal een gekleurde was zijn. Daarna denk ik volgt een tweede kleurwas. Ten slotte moet er nog een witte gedraaid worden en een delicate. Ik ga zelf wat stukken gaan plooien en opbergen want dan weet ik ten minste waar die topjes die op de wastoren liggen, zich bevinden. Die moeten in de kleerkast. Ik heb er een groene van, een lila en een wijrode. ik heb ook nog 3 topjes met spaghettibandjes die ik ook een plaats moet geven. Dit is voor onder een sjiek bloesje ( tuniek) in donker mauve. De insnijding heeft een beetje te veel inkijk.
Ik moet nog ergens een tube dakarin zien op te snorren. Nu ik Bh's draag, schuurt dat en spant dat onder mijn borsten. je zweet daar onder en lap. Als ik nergens naartoe ga, dan blijf ik zitten in wat ik heb aangedaan als ik ging slapen: een pijama broek mèt zakken en een T-shirt.
Ik draag altijd mijn onderbroek. Mijn vestibule hangt dus au naturel te slingeren. Ik zou als ik het schoonheidsideal zou moeten geloven: een borstlift moeten laten doen. maar mijn dokter vertelde dat ze er toch een vulling in steken. een au naturel borstlift wordt door 1 chirurg in het brusselse gedaan. je kan het ook zelf doen met boobtape. en anders is het een kostelijke cosmetische ingreep.
Ik heb net Gimly, die stond te zeuren om een hapje: een beetje natvoer gegeven. Coshida met beefsmaak. Lilly is naar buiten gegaan toen ik opstond maar waar ze nu is, geen idee. Ik kan toch moeilijk een GPS tracker in dat beestje steken en volgen via een app op mijn gsm waar ze is. Lilly moet op 2 juli om 18 u 30 voor haar vaccinatie en die dag is het hier avondmarkt in de Th. Van Loostraat. Of we parking gaan hebben als we terug komen is een raadsel. de oplossing ligt voor de hand. Het kerkplein. Laat iedereen die naar die avondmarkt komt met een voertuig parkeren op het kerkplein. Dan hebben de mensen die in deze straat wonen parking aan hun deur. en op 2 juli staan wij aan de onpare nummers. Maar tegen dat je die oplossing in een vergadering van het gemeentebestuur hebt aangekaart, is er al een hele tijd voorbij.
Vroeger ging de avondmarkt door op de Dr E. Mourau laan. ( de zijkant). dat werd afgesloten voor doorgaand verkeer en daar stonden de avondmarktkramen. Maar nu is de lokatie dus de Th. Van Loo straat. Of de avondmarkt deel uit maakt van de maandelijkse wijkkermis weet ik niet. ik zal daarvoor even naar de Fb pagina van de Opex moeten gaan.Ik woon hier al 19 jaar en soms weet ik van niets.
Ventje heeft toen hij aan het wachten was op mijn terugkomst van de kapper een zakje van B&B waarin vervallen medicijnen zaten gesorteerd. We hebben een BBQ gedaan en we hebben buiten gegeten. Een spekfakkel, een brochette voor mij en een gekruide steak voor ventje. We hebben voor aperitief een JD cola gedronken. Ik las toen het herhalingsboekje. ik heb het mee naar buiten gebracht toen de spekfakkel klaar was. Ventje heeft ook wat rommel op de koer opgeruimd. onder andere alle gebroken potten waar ventplanten in stonden en die Lilly van de vensterbank die uitkijkt in de keuken heeft gekeild. Ik ben even gaan liggen terwijl hij dat deed. Ik was een beetje moe en moest me strekken. Daarna ben ik naar beneden gekomen want ik stond op het punt in slaap te vallen en ventje was naar een documentaire aan het kijken die hij heeft meegebracht van bij zijn moeder. Het was een historische documentaire.
Nu ligt er klaar: the thin red line en de documentaire: het koraalrif. Voor mij ligt CSI NY klaar. Gisteren na die historische documentaire hebben we naar een aflevering van Cold case gekeken en een van 911: Lone star. Tussenin heb ik een geroosterd boterhammetje met mimolettekaas gegeten. weggespoeld met een glas water. En ventje vroeg of ik een leffe wilde meedrinken toen we naar 911: lone star keken. Ik ben na die leffe en het einde van 911: lone star naar boven gegaan. het was toen rond 9 u. Boven is het nog aangenaam om te slapen. Ik ben in mijn bed gekropen en heb liggen nijmeren.Ik noem dat ook mediteren. Of Kel'no reem zoals dat heet in de serie stargate.
Ons Mies was vaak aan het Kel' no reemen. Toen schreef ik nog verhalen op het ter ziele gegane libelleforum. In de rubriek: Kat en hond & co. Daar stonden de avonturen van Mies op. Later is het 4 CC geworden. For crazy cats. de rubriek werd gevolgd door kattenliefhebbers en beantwoord door enkele leden van de 4 CC groep. Veronique Christiaans is er een van. met die ben ik bevriend op Fb. en ik denk dat onze Helena Van Troye zoals ze hier heet, soms ook iets schreef over Koba.
Gimly heeft een vogel gezien en zit nu ernaar te mekkeren. een stout vogeltje. Hij antwoord als ik vraag of het een stout vogeltje is. Lilly kijkt er alleen naar. Dat is als ze op de groen/witte doos ligt naar buiten te kijken. Gisteren lag ze daar ook toen Rika begon te branden. Ze lag unladylike en op een gegeven moment draaide ze zich om en rolde bijna van die doos. Ventje heeft gisteren de aslade en het pelletbakje uitgekuist. Nu is het wachten op de HG Kachelreininger om de binnenkant van Rika proper te houden. Ik weet niet of ventje die daadwerkerlijk besteld heeft want die kwam dan op 27 juli toe.Ventje doet eerst een uitgebreide zoektocht en leest de revieuws. 1 persoon gaf de HG kachelreiniger 1 ster. Wat had die persoon gedaan? de HG Kachelreiniger aan de buitenkant gebruikt terwijl die voor de binnenkant is.
Oma C: Ventje is bezig met het uitrekenen hoeveel pellets hij verbruikt als Rika aangaat. Dan weet hij hoeveel hij er moet indoen als het kouder begint te worden. Dat zal in combinatie zijn met de CV. Hier is het volgens de thermometer/weerstation die op de schouw staat 25°. En Rika is juist in gang gegaan. Ze staat geprogrameerd om om 7 u aan te gaan en brand tot 10 u in de morgen. Buiten is het zonnig en 18° zegt mijn meteobalk die op de PC staat.
Ik ga verder doen aan wat ik wil doen want ventje heeft gezegd dat vandaag een rustdag is. Waarschijnlijk zal hij Zaterdag naar het ouderlijke huis gaan om te helpen op te ruimen en leeg te maken. Zijn zus heeft nog niet gebeld.
einde Parley.
Fijne dag seizoentjes.
De tijd is 05.44 en ik ben opgestaan. Om 4.40 u begon Lilly 't een en 't ander uit te spoken. Op de ladenkast van ventje springen, naar de stapel dvd's ( ik denk dat het lege dozen zijn) die daar op de schouw in de slaapkamer staan kijken. ofwel zag ze "iets" vliegen. Dan is ze op bed komen knuffelen. Dan ben ik naar de badkamer gegaan. een beetje nadien kwam ze me achterna om zich eventjes te ploffen op het badkamermatje aan de douche. Daar heeft ze gekeken naar mij. Wat ik aan het doen was.
Gisteren was Gimly, onze ouderdomsdeken jarig en wij hadden dat zelf niet eens door! Hij is 14 geworden. Hij heeft niets speciaals gekregen alleen als hij om eten kwam vragen dan kreeg hij iets. Nu draait hij hier weer rond mij want hij wil waarschijnlijk iets eten.
Gisteren moest ik om 11 u voor mijn haar. ik kom daar binnen en och, neen! Ze had zich vergist! of ik om 12 u 30 kon terug komen? Geen probleem: u vraagt, wij draaien. Ventje was doorgestapt naar den Adil om mijn leesvoer van de dinsdag en stapte nietsvermoedend weer binnen en zag mij nergens. Ik zat thuis. ventje had bij den Adil alleen maar het Tv-boekje ook wel gekend als het herhalingsboekje gevonden. hij moest dus nog te voet naar de carref. om de twee andere magazines. Om 12u 30 ben ik dan voor mijn haartjes geweest. het is al lang geworden. het krult nu naar buiten. In augustus denk ik van er een stukje te laten afknippen. heb een afspraak na de vakantie van Stefanie.
Ventje probeerde gisteren naar de oogarts in het ziekenhuis te bellen. er nam niemand op. Foert. Hij gaat vandaag proberen te bellen. Vandaag staat de was op de to do lijst. ventje moet 1 mand plooien en al 1 mand in de machine steken. dat zal een gekleurde was zijn. Daarna denk ik volgt een tweede kleurwas. Ten slotte moet er nog een witte gedraaid worden en een delicate. Ik ga zelf wat stukken gaan plooien en opbergen want dan weet ik ten minste waar die topjes die op de wastoren liggen, zich bevinden. Die moeten in de kleerkast. Ik heb er een groene van, een lila en een wijrode. ik heb ook nog 3 topjes met spaghettibandjes die ik ook een plaats moet geven. Dit is voor onder een sjiek bloesje ( tuniek) in donker mauve. De insnijding heeft een beetje te veel inkijk.
Ik moet nog ergens een tube dakarin zien op te snorren. Nu ik Bh's draag, schuurt dat en spant dat onder mijn borsten. je zweet daar onder en lap. Als ik nergens naartoe ga, dan blijf ik zitten in wat ik heb aangedaan als ik ging slapen: een pijama broek mèt zakken en een T-shirt.
Ik draag altijd mijn onderbroek. Mijn vestibule hangt dus au naturel te slingeren. Ik zou als ik het schoonheidsideal zou moeten geloven: een borstlift moeten laten doen. maar mijn dokter vertelde dat ze er toch een vulling in steken. een au naturel borstlift wordt door 1 chirurg in het brusselse gedaan. je kan het ook zelf doen met boobtape. en anders is het een kostelijke cosmetische ingreep.
Ik heb net Gimly, die stond te zeuren om een hapje: een beetje natvoer gegeven. Coshida met beefsmaak. Lilly is naar buiten gegaan toen ik opstond maar waar ze nu is, geen idee. Ik kan toch moeilijk een GPS tracker in dat beestje steken en volgen via een app op mijn gsm waar ze is. Lilly moet op 2 juli om 18 u 30 voor haar vaccinatie en die dag is het hier avondmarkt in de Th. Van Loostraat. Of we parking gaan hebben als we terug komen is een raadsel. de oplossing ligt voor de hand. Het kerkplein. Laat iedereen die naar die avondmarkt komt met een voertuig parkeren op het kerkplein. Dan hebben de mensen die in deze straat wonen parking aan hun deur. en op 2 juli staan wij aan de onpare nummers. Maar tegen dat je die oplossing in een vergadering van het gemeentebestuur hebt aangekaart, is er al een hele tijd voorbij.
Vroeger ging de avondmarkt door op de Dr E. Mourau laan. ( de zijkant). dat werd afgesloten voor doorgaand verkeer en daar stonden de avondmarktkramen. Maar nu is de lokatie dus de Th. Van Loo straat. Of de avondmarkt deel uit maakt van de maandelijkse wijkkermis weet ik niet. ik zal daarvoor even naar de Fb pagina van de Opex moeten gaan.Ik woon hier al 19 jaar en soms weet ik van niets.
Ventje heeft toen hij aan het wachten was op mijn terugkomst van de kapper een zakje van B&B waarin vervallen medicijnen zaten gesorteerd. We hebben een BBQ gedaan en we hebben buiten gegeten. Een spekfakkel, een brochette voor mij en een gekruide steak voor ventje. We hebben voor aperitief een JD cola gedronken. Ik las toen het herhalingsboekje. ik heb het mee naar buiten gebracht toen de spekfakkel klaar was. Ventje heeft ook wat rommel op de koer opgeruimd. onder andere alle gebroken potten waar ventplanten in stonden en die Lilly van de vensterbank die uitkijkt in de keuken heeft gekeild. Ik ben even gaan liggen terwijl hij dat deed. Ik was een beetje moe en moest me strekken. Daarna ben ik naar beneden gekomen want ik stond op het punt in slaap te vallen en ventje was naar een documentaire aan het kijken die hij heeft meegebracht van bij zijn moeder. Het was een historische documentaire.
Nu ligt er klaar: the thin red line en de documentaire: het koraalrif. Voor mij ligt CSI NY klaar. Gisteren na die historische documentaire hebben we naar een aflevering van Cold case gekeken en een van 911: Lone star. Tussenin heb ik een geroosterd boterhammetje met mimolettekaas gegeten. weggespoeld met een glas water. En ventje vroeg of ik een leffe wilde meedrinken toen we naar 911: lone star keken. Ik ben na die leffe en het einde van 911: lone star naar boven gegaan. het was toen rond 9 u. Boven is het nog aangenaam om te slapen. Ik ben in mijn bed gekropen en heb liggen nijmeren.Ik noem dat ook mediteren. Of Kel'no reem zoals dat heet in de serie stargate.
Ons Mies was vaak aan het Kel' no reemen. Toen schreef ik nog verhalen op het ter ziele gegane libelleforum. In de rubriek: Kat en hond & co. Daar stonden de avonturen van Mies op. Later is het 4 CC geworden. For crazy cats. de rubriek werd gevolgd door kattenliefhebbers en beantwoord door enkele leden van de 4 CC groep. Veronique Christiaans is er een van. met die ben ik bevriend op Fb. en ik denk dat onze Helena Van Troye zoals ze hier heet, soms ook iets schreef over Koba.
Gimly heeft een vogel gezien en zit nu ernaar te mekkeren. een stout vogeltje. Hij antwoord als ik vraag of het een stout vogeltje is. Lilly kijkt er alleen naar. Dat is als ze op de groen/witte doos ligt naar buiten te kijken. Gisteren lag ze daar ook toen Rika begon te branden. Ze lag unladylike en op een gegeven moment draaide ze zich om en rolde bijna van die doos. Ventje heeft gisteren de aslade en het pelletbakje uitgekuist. Nu is het wachten op de HG Kachelreininger om de binnenkant van Rika proper te houden. Ik weet niet of ventje die daadwerkerlijk besteld heeft want die kwam dan op 27 juli toe.Ventje doet eerst een uitgebreide zoektocht en leest de revieuws. 1 persoon gaf de HG kachelreiniger 1 ster. Wat had die persoon gedaan? de HG Kachelreiniger aan de buitenkant gebruikt terwijl die voor de binnenkant is.
Oma C: Ventje is bezig met het uitrekenen hoeveel pellets hij verbruikt als Rika aangaat. Dan weet hij hoeveel hij er moet indoen als het kouder begint te worden. Dat zal in combinatie zijn met de CV. Hier is het volgens de thermometer/weerstation die op de schouw staat 25°. En Rika is juist in gang gegaan. Ze staat geprogrameerd om om 7 u aan te gaan en brand tot 10 u in de morgen. Buiten is het zonnig en 18° zegt mijn meteobalk die op de PC staat.
Ik ga verder doen aan wat ik wil doen want ventje heeft gezegd dat vandaag een rustdag is. Waarschijnlijk zal hij Zaterdag naar het ouderlijke huis gaan om te helpen op te ruimen en leeg te maken. Zijn zus heeft nog niet gebeld.
einde Parley.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
het is al geleverd en alles is al op zijn plaats alsook ontbijt binnen .en ze mogen maar om 8 uur bij de mensen bellen maar ik zag hem om 7.50 uur staan heb teken gedaan om maar te lossen anders moest hij nog tien minuten in deauto wachten .Dus konden we als het geleverd was even een praatje doen want anders is het afzetten betalen en weg .Was blij dat hij zo vroeg al was .Ik laat altijd tussen acht en tien leveren je kunt verschillende uren kiezen .Maar dan moet je bvvan acht tot twaalf kiezen dan kun je soms bijna vier wachten zo dat was het en nu rusten .groetje
-
Goedemorgen iedereen,
ik ben al bij de kinderen (die in Oostenrijk gaan fietsen zijn)
de planten gaan verzorgen die hadden dorst door de warmte
en ze slobberden graag het water dat ze kregen
Ik ben vroeg gegaan want overdag heb ik geen adem
Mooi weer maar mensen zoals ik met ademnood
hebben daar last van
Nu rustig de huistaken doen en straks voetbal kijken
hopelijk doen de duivels het beter dan Engeland en Nederland
Fijne dag aan iedereen en hou het veilig..... tot later
ik ben al bij de kinderen (die in Oostenrijk gaan fietsen zijn)
de planten gaan verzorgen die hadden dorst door de warmte
en ze slobberden graag het water dat ze kregen
Ik ben vroeg gegaan want overdag heb ik geen adem
Mooi weer maar mensen zoals ik met ademnood
hebben daar last van
Nu rustig de huistaken doen en straks voetbal kijken
hopelijk doen de duivels het beter dan Engeland en Nederland
Fijne dag aan iedereen en hou het veilig..... tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Mijn vakantie begint vandaag.
Niets op het programma tot zondag.
Voorlopig ben ik wel nog aan het wassen.
Het was gisteren te laat geworden om dat ng te doen.
Als dat zo verder gaat dan denk ik deze maand gewoon de euros weg te geven.
131 € voor die fietscomputer.
212 € voor de herstelling van het lek in het dak.
Zo ga ik niet toekomen vrees ik.
Gelukkig hebben we nog een spaarpotje voor onverwachte uitgaven.
Gelukkig kunnen we die herstellingen nog laten uitvoeren.
Zo moeten we het bekijken.
Het lijkt me minder aangenaam warm dan gisteren.
Starks toch eens proberen hoe het gaat op het terras van mijn buitenverblijf in de tuin.
Soms heb ik zin om mij zo een jaccuzi aan te schaffen voor buiten.
Ze staan in reclame in de Brico.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Moet toch zalig zijn zo buiten in het bad.
Ach ja, zou ik erin en eruit geraken?
Dat is nog de vraag!
Een kommetje met water voor mijn voeten is ook al goed.
Dames geniet van de dag!
Niets op het programma tot zondag.
Voorlopig ben ik wel nog aan het wassen.
Het was gisteren te laat geworden om dat ng te doen.
Als dat zo verder gaat dan denk ik deze maand gewoon de euros weg te geven.
131 € voor die fietscomputer.
212 € voor de herstelling van het lek in het dak.
Zo ga ik niet toekomen vrees ik.
Gelukkig hebben we nog een spaarpotje voor onverwachte uitgaven.
Gelukkig kunnen we die herstellingen nog laten uitvoeren.
Zo moeten we het bekijken.
Het lijkt me minder aangenaam warm dan gisteren.
Starks toch eens proberen hoe het gaat op het terras van mijn buitenverblijf in de tuin.
Soms heb ik zin om mij zo een jaccuzi aan te schaffen voor buiten.
Ze staan in reclame in de Brico.
Heeft daar iemand ervaring mee?
Moet toch zalig zijn zo buiten in het bad.
Ach ja, zou ik erin en eruit geraken?
Dat is nog de vraag!
Een kommetje met water voor mijn voeten is ook al goed.
Dames geniet van de dag!
-
Goedemiddag allen,
Betaling gedaan.....
Dag Helena, bij mijn zoon staat een vaste jacuzzi
in de tuin, een die altijd blijft staan en dag en nacht werkt...
Staat er al meer dan 10jaar en wordt heel veel gebruikt, zomer en winter.
Verbruikt wel stroom, er zijn ook opblaasbare maar of die hetzelfde
comfort geven ik betwijfel de sterkte ervan....
Misschien een googelen met jacuzzi, dan kan je alle gegevens vinden
Succes ermee
Betaling gedaan.....
Dag Helena, bij mijn zoon staat een vaste jacuzzi
in de tuin, een die altijd blijft staan en dag en nacht werkt...
Staat er al meer dan 10jaar en wordt heel veel gebruikt, zomer en winter.
Verbruikt wel stroom, er zijn ook opblaasbare maar of die hetzelfde
comfort geven ik betwijfel de sterkte ervan....
Misschien een googelen met jacuzzi, dan kan je alle gegevens vinden
Succes ermee
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Aan Hvt : wat betreft die jacuzzi en /of zwembad: 2 buren hier hebben dat in hun tuin staan en daar ben ik niet zo blij mee . Daarvoor is blijkbaar een "filter " nodig en vooral voor dat "zwembad " staat die filter en /of waterpomp dag en nacht te zoemen : OOK als ze soms dagenlang niet thuis zijn.
Bij warm weer moet ik wel s' nachts het slaapkamer venster open laten en met het rolluik gedeeltelijk omhoog tegen de warmte . Echt om zot te worden van dat geluid . Ik heb helaas al tinnitus en dan komen die irriterende geluiden er nog eens bij .
/ Ik ben blij als het winter wordt , in de hoop dat ze dan die toestellen af zetten .
Ik hoopte van hier rustig te wonen maar het is zelden echt stil
// ( " Ga dan in een bos wonen " zeggen sommigen dan .... ) Zucht ... /////////////
We proberen ons kalm binnen te houden .. hier ook alle
gordijnen zo veel mogelijk dicht .
Veel sterkte : ook voor Oma C en iedereen die last heeft van de warmte .
Groetjes aan iedereen .
Ik hoopte van hier rustig te wonen maar het is zelden echt stil
We proberen ons kalm binnen te houden .. hier ook alle
gordijnen zo veel mogelijk dicht .
Veel sterkte : ook voor Oma C en iedereen die last heeft van de warmte .
Groetjes aan iedereen .
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ja, die filter van een zwembad maakt lawaai, zo een constant gezoem. Hier bij de buren ook.
Wij slapen in de zomer beneden met open venster, en vonden dat gezoem hinderlijk. Wij hebben daar buurman op aangesproken en nu werkt die filter enkel overdag en niet meer s' nachts. Overdag stoort het ons niet, maar in de nacht is dat anders.
Deze voormiddag in de tuin gewerkt, nu in de namiddag niet meer , te warm.
Heb tegen manlief ook gezegd , dat hij moet stoppen. Die is met een klusje bezig in de tuin.
Vanavond naar de voetbal kijken, ze beginnen al vroeg te spelen. Ik ga het avondeten vroeger klaarmaken, en zorgen dat de afwas gedaan tegen dat ze beginnen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Goede avond allen,
Mail ontvangen van de toeristen
ook warm daar.....tja....
Trieste voorstelling van de Rode duivels vandaag
als ze zo tegen Frankrijk zullen spelen dan heb ik het al gezien
Nog niet veel mooie voetbal gezien op dit EK
Ach ja .... nog en zalige avond en straks een goeie nacht
tot morgen allemaal
Mail ontvangen van de toeristen
Trieste voorstelling van de Rode duivels vandaag
als ze zo tegen Frankrijk zullen spelen dan heb ik het al gezien
Nog niet veel mooie voetbal gezien op dit EK
Ach ja .... nog en zalige avond en straks een goeie nacht
tot morgen allemaal
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond verder.....
Juist nog niet .... gesmolten.
Zijn wel naar vrijbroekpark in Mechelen geweest, fijne wandeling gemaakt tussen de bomen in de schaduw, dan buurvrouw haar verjaardag daar gevierd met een etentje....... nog een extra drankje (was er warm genoeg voor ! ) en ook een ijsje mocht niet ontbreken als afsluiter.
Dan was het echt wel tijd om naar huis te rijden.....
Pfffff, binnen weer voor te stikken....
Goed dat we overal blazers staan hebben....
Vandaag afgelaste petank voor de flatbewoners, wegens de warmte, en morgen ook een afgelaste valpreventie. In de plaats hebben we een uitnodiging voor ijsjes te komen eten, in de cafetaria..... ook goed natuurlijk !
Ja, omaC, geen mooie wedstrijd van de duivels, maar het is wat het is ...
En de toeristen hebben het ook warm, geen wonder he, fietsen vergt ook inspanning..... Dat ze maar genieten.....
En met yakuzzis heb ik geen feeling, gelukkig maar, als ik het zo lees. Gelukkig kan er overlegd worden met de buren, zodat er minder overlast is......
En nu wat tv kijken, dan is de avond weer voorbij.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Juist nog niet .... gesmolten.
Zijn wel naar vrijbroekpark in Mechelen geweest, fijne wandeling gemaakt tussen de bomen in de schaduw, dan buurvrouw haar verjaardag daar gevierd met een etentje....... nog een extra drankje (was er warm genoeg voor ! ) en ook een ijsje mocht niet ontbreken als afsluiter.
Dan was het echt wel tijd om naar huis te rijden.....
Pfffff, binnen weer voor te stikken....
Goed dat we overal blazers staan hebben....
Vandaag afgelaste petank voor de flatbewoners, wegens de warmte, en morgen ook een afgelaste valpreventie. In de plaats hebben we een uitnodiging voor ijsjes te komen eten, in de cafetaria..... ook goed natuurlijk !
Ja, omaC, geen mooie wedstrijd van de duivels, maar het is wat het is ...
En de toeristen hebben het ook warm, geen wonder he, fietsen vergt ook inspanning..... Dat ze maar genieten.....
En met yakuzzis heb ik geen feeling, gelukkig maar, als ik het zo lees. Gelukkig kan er overlegd worden met de buren, zodat er minder overlast is......
En nu wat tv kijken, dan is de avond weer voorbij.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

gisteren was het dag met zware ademproblemen hier .Zelfs een viervoeter had gezien dat ik het moeilijk hadhet water stond in haar ogen .Dat is een heel gevoelige die is enorm bezorgd over mij .Dan blijft ze me in ooghouden en ook volgen doet ze .Deze morgen was ze terug op haar plooi doordatze zag dat ikme beter voel .Nog een warme dag en danword het terug frisser volgens het weerbericht .Nu is het in feite goed de deuren staan open en dekoelte komt binnen de dieren leven terug op .De vogels laten zich horen gisteren als ik hen fris watergafin hun badje hebben ze er van genoten .Ja er staat een badje in vogelkooi want datgebruiken ze dagelijks afijn ja hun kooi is proper gemaakt gisteren .Nu krijgen ze sla om te eten dat lusten ze graag .Ik koop speciaal sla voor henwant zelfkrijg ik het niet binnen .ONdanks het warm weer iseetik dagelijks warm eten .Een koude schotel neen bedank dat lukt me niet om dat te eten .Maar ja zo heeft iedereen zijn keuze ik zo gerust twee keer per dag warm kunnen eten .Dat smaakt bij mij alsook smorgens havermout fijne metversgeperst appelsiensap dan een banaan gepletterd goed mengen en dan nog druiven erbij of een ander soort fruit .Dat ismijn beste maaltijd van de dag .Ja er bestaat fijne havermout vele wetenhet niet .Zelfs in 1 winkel weet ik dat ze volkoren havermout hebben ook fijne .Zo nu mijnontbijt endan mijn resem pillen en de dag kan starten groetje geniet om heteven hoe
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik ben opgestaan rond 10 voor 7 omdat ik niet meer kon slapen. ik heb een mini gezichtsroutine gedaan: ooglotion voor de korstjes en van dat water die als gezichtsreiniger kan dienen. Het was 24 °in die badkamer zei dat digitaal ding dat daar hangt die de tijd weergeeft, de datum en de temperatuur. Maar het badkamer raam staat op een kiep dus had ik het wel fris. Vandaar misschien dat Gimly altijd aan de badkamerdeur ligt. Lilly ligt nog aan het voeteind te maffen.
Ventje heeft Rika op manueel gezet. Het is hier nu warm genoeg. Ze staat er al een week en hij heeft al een gemiddelde van hoeveel kilo ( zakken van 15 kilo pellets) en zakken hij op een week gebruikt.
Kwestie van in de koudere maanden genoeg pellets te hebben.
Vandaag gaat ventje op gewone wekelijkse boodschap naar de carref. dan rijdt hij door naar de buurtgemeente om centen te gaan ophalen aan het cashpoint daar want het onze is nog niet klaar. Hij gaat zaterdag naar het ouderlijk huis en gaat dan altijd eerst bij mijn moeder langs. deze keer heeft ze centjes nodig ( en moet ventje naar haar wasmachine kijken want deze geeft een foutmelding weer). Als hij terug thuis komt en alles wat in de frigo moet erin zit, moet ik klaar staan want ik wil naar de boekhandel en ik heb nog iets nodig van de veritas. ( van die elestische banden om het wrijven van je benen tegen te gaan als je een rok of een kleedje draagt) en ik wil nog een paar kniekousjes of zo'n stay-up panty. Maar vroeger was die stay-up meer stay down, eenmaal die panty gewassen.
( ik praat over het begin van die stay-up panty) Bij de veritas zijn er solden en in de boekhandel is het met een bon vanuit de libelleleesclub. ik heb er maar 1 nodig.
Ventje heeft gisteren een restje oude medicijnen naar de apotheek gebracht en meteen een tube Daktarin meegebracht. Die is voor boven. Die hoeft niet in de frigo als de daktacord die met cortisone is. Hij had ook 2 flesjes Duvel mee omdat hij daar zin in had en of ik er eentje mee wilde drinken? ( daar gaat mijn alcoholdieet, dacht ik) Ik heb wel al een paar blikjes Carlsberg 0,0 gedronken ipv water. Die staan goed fris.
Vandaag eten we mergueze op de BBQ met krieltjes in de oven. we kunnen nog buiten eten wat ik een pluspunt vind. Gisteren hebben we kippenboutjes gegeten die eerst op de bbq werden gebakken en daarna afgebakken in de oven want kip is delicaat. moet helemaal doorbakken zijn. Lilly at tot mijn verbazing ook een stukje. Normaal is Gimly als de kippen bij als er kip op tafel staat maar ik denk dat hij boven moet hebben gelegen. Ventje heeft een kleurwas gedraaid. ik denk dat vandaag er nog een witte moet gedraaid worden.
Gimly heeft net een portietje eten gekregen. hij kwam langs me draaien en kopjes geven aan mijn been. keek me dan met grote groene ogen aan. Die nog heel helder zijn voor zijn leeftijd. ( 14 in kattejaren en hij is nu 72 in mensenjaren)
Gisteren ging ventje dus was gaan plooien en ik heb enkele dingen zelf gedaan omdat ik dan weet waar het ligt, Ik heb een paar kant en klare outfits in de kleerkast gestoken op een kapstok. dan heb ik geen keuze stress. Zaterdag zou er een kledingrek mee naar huis komen en die zal dienen om de kleren die op het altijd overvolle wasrek hangen te hangen als ze uit de wasmachine komen. Ook mijn dagelijkse kloffie zal er dan hangen, en kleren van mij die niet in de droger mogen. ( in plaats van op de strijkplank te liggen
)
Normaal "plooit" Lilly mee, maar gisteren had ze het te warm.
Gimly zit hier opnieuw naast me op de grond en hij klaagt. Honger kan hij onmogelijk hebben. Ik heb dus de achterdeur open gezet en hem
gezegd dat hij een fris neusje moet gaan halen. Waarschijnlijk zal Lilly dan ook af komen.
Ik moet eerlijk gezegd een paar dingen dringend strijken maar strijken is niet direct mijn favoriete bezigheid. ( het is een wijnrode zijden bloes die nog vanuit Gent komt en die ventje mij op een citytrip kadoo deed) en twee topjes voor onder mijn mauve bloes met redelijk diepe inkijk.
over wijnrood gesproken. Ik was dus die topjes aan het opplooien die ik verleden maand gekocht heb en waarvan ik een groene had die iedereen heel mooi vond en ik kijk naar dat topje die normaal wijnrood had moeten zijn. Iemand in China moet dringend zijn zicht laten nazien want ik vind de kleur Fushia!
En ik heb gisteren ook al mijn duurdere lingerie in een rode doos gestoken die ventje vanuit het ouderlijke huis gehaald had.
Fien, de oudste dochter van buurman V rijdt net weg en overbuurman Freddy ging met de twee hondjes gaan wandelen. direct geblaf.
Ik had gisteren op papier de veiligheidsenquette van de politie in de bus gehad. De begeleidende brief zei dat ik deze enquete nog niet had ingevuld en of ik die alsnog kon doen? met groeten van de korpschef. ( natuurlijk niet door hemzelf ondertekend maar via de brief) er zat een enveloppe bij en dus heb ik de enquete dan maar gedaan. in de enveloppe met een plakker erop waar er nog een haartje aanhing. zo, ze hebben nu mijn vingerafdrukken en mijn DNA.
( geen haar op mijn hoofd die aan die enveloppe ging likken: bah, vieze smaak)
Er zit iemand in de kattenbak en zo te horen is dat Lilly. Voor haar is kattenbak gebruik een serieuze aangelegenheid. Eerst moet het gegraven putje voldoen aan haar eisen. Na haar boodschap, moet dat met dezelfde preciesie opnieuw bedekt worden.
Ha, ik hoor ventje opstaan.
fijne dag seizoentjes!
Ik ben opgestaan rond 10 voor 7 omdat ik niet meer kon slapen. ik heb een mini gezichtsroutine gedaan: ooglotion voor de korstjes en van dat water die als gezichtsreiniger kan dienen. Het was 24 °in die badkamer zei dat digitaal ding dat daar hangt die de tijd weergeeft, de datum en de temperatuur. Maar het badkamer raam staat op een kiep dus had ik het wel fris. Vandaar misschien dat Gimly altijd aan de badkamerdeur ligt. Lilly ligt nog aan het voeteind te maffen.
Ventje heeft Rika op manueel gezet. Het is hier nu warm genoeg. Ze staat er al een week en hij heeft al een gemiddelde van hoeveel kilo ( zakken van 15 kilo pellets) en zakken hij op een week gebruikt.
Kwestie van in de koudere maanden genoeg pellets te hebben.
Vandaag gaat ventje op gewone wekelijkse boodschap naar de carref. dan rijdt hij door naar de buurtgemeente om centen te gaan ophalen aan het cashpoint daar want het onze is nog niet klaar. Hij gaat zaterdag naar het ouderlijk huis en gaat dan altijd eerst bij mijn moeder langs. deze keer heeft ze centjes nodig ( en moet ventje naar haar wasmachine kijken want deze geeft een foutmelding weer). Als hij terug thuis komt en alles wat in de frigo moet erin zit, moet ik klaar staan want ik wil naar de boekhandel en ik heb nog iets nodig van de veritas. ( van die elestische banden om het wrijven van je benen tegen te gaan als je een rok of een kleedje draagt) en ik wil nog een paar kniekousjes of zo'n stay-up panty. Maar vroeger was die stay-up meer stay down, eenmaal die panty gewassen.
Ventje heeft gisteren een restje oude medicijnen naar de apotheek gebracht en meteen een tube Daktarin meegebracht. Die is voor boven. Die hoeft niet in de frigo als de daktacord die met cortisone is. Hij had ook 2 flesjes Duvel mee omdat hij daar zin in had en of ik er eentje mee wilde drinken? ( daar gaat mijn alcoholdieet, dacht ik) Ik heb wel al een paar blikjes Carlsberg 0,0 gedronken ipv water. Die staan goed fris.
Vandaag eten we mergueze op de BBQ met krieltjes in de oven. we kunnen nog buiten eten wat ik een pluspunt vind. Gisteren hebben we kippenboutjes gegeten die eerst op de bbq werden gebakken en daarna afgebakken in de oven want kip is delicaat. moet helemaal doorbakken zijn. Lilly at tot mijn verbazing ook een stukje. Normaal is Gimly als de kippen bij als er kip op tafel staat maar ik denk dat hij boven moet hebben gelegen. Ventje heeft een kleurwas gedraaid. ik denk dat vandaag er nog een witte moet gedraaid worden.
Gimly heeft net een portietje eten gekregen. hij kwam langs me draaien en kopjes geven aan mijn been. keek me dan met grote groene ogen aan. Die nog heel helder zijn voor zijn leeftijd. ( 14 in kattejaren en hij is nu 72 in mensenjaren)
Gisteren ging ventje dus was gaan plooien en ik heb enkele dingen zelf gedaan omdat ik dan weet waar het ligt, Ik heb een paar kant en klare outfits in de kleerkast gestoken op een kapstok. dan heb ik geen keuze stress. Zaterdag zou er een kledingrek mee naar huis komen en die zal dienen om de kleren die op het altijd overvolle wasrek hangen te hangen als ze uit de wasmachine komen. Ook mijn dagelijkse kloffie zal er dan hangen, en kleren van mij die niet in de droger mogen. ( in plaats van op de strijkplank te liggen
Gimly zit hier opnieuw naast me op de grond en hij klaagt. Honger kan hij onmogelijk hebben. Ik heb dus de achterdeur open gezet en hem
gezegd dat hij een fris neusje moet gaan halen. Waarschijnlijk zal Lilly dan ook af komen.
Ik moet eerlijk gezegd een paar dingen dringend strijken maar strijken is niet direct mijn favoriete bezigheid. ( het is een wijnrode zijden bloes die nog vanuit Gent komt en die ventje mij op een citytrip kadoo deed) en twee topjes voor onder mijn mauve bloes met redelijk diepe inkijk.
over wijnrood gesproken. Ik was dus die topjes aan het opplooien die ik verleden maand gekocht heb en waarvan ik een groene had die iedereen heel mooi vond en ik kijk naar dat topje die normaal wijnrood had moeten zijn. Iemand in China moet dringend zijn zicht laten nazien want ik vind de kleur Fushia!
En ik heb gisteren ook al mijn duurdere lingerie in een rode doos gestoken die ventje vanuit het ouderlijke huis gehaald had.
Fien, de oudste dochter van buurman V rijdt net weg en overbuurman Freddy ging met de twee hondjes gaan wandelen. direct geblaf.
Ik had gisteren op papier de veiligheidsenquette van de politie in de bus gehad. De begeleidende brief zei dat ik deze enquete nog niet had ingevuld en of ik die alsnog kon doen? met groeten van de korpschef. ( natuurlijk niet door hemzelf ondertekend maar via de brief) er zat een enveloppe bij en dus heb ik de enquete dan maar gedaan. in de enveloppe met een plakker erop waar er nog een haartje aanhing. zo, ze hebben nu mijn vingerafdrukken en mijn DNA.
Er zit iemand in de kattenbak en zo te horen is dat Lilly. Voor haar is kattenbak gebruik een serieuze aangelegenheid. Eerst moet het gegraven putje voldoen aan haar eisen. Na haar boodschap, moet dat met dezelfde preciesie opnieuw bedekt worden.
Ha, ik hoor ventje opstaan.
fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Goeiemorgen iedereen
Weer een prachtige dag hoewel ik moeite heb
met de adem in deze warmte...
Maar ik hou me heel rustig binnen en dan lukt het wel
Een mens moet leren leven met wat kan en wat niet
Ja de duivels, droevig als je weet dat ze het veel beter kunnen...
Gelijkspel is genoeg...? nee nooit...ze moeten telkens spelen om te winnen!!
Dat zullen ze wel voelen als ze tegen Frankrijk komen te staan....
Fijne donderdag allemaal zonder namen...hou het koel .....en tot later......
Weer een prachtige dag hoewel ik moeite heb
met de adem in deze warmte...
Maar ik hou me heel rustig binnen en dan lukt het wel
Een mens moet leren leven met wat kan en wat niet
Ja de duivels, droevig als je weet dat ze het veel beter kunnen...
Gelijkspel is genoeg...? nee nooit...ze moeten telkens spelen om te winnen!!
Dat zullen ze wel voelen als ze tegen Frankrijk komen te staan....
Fijne donderdag allemaal zonder namen...hou het koel .....en tot later......