In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

na een ochtend met veel op de grond terecht tekomen .Had ik veel werk met scherven rapen .Dus zal ik voorzichtig moeten zijn dat er weer niks sneuvel .Ja de linker arm wil nu nog minder meer .Dus oppassen en hopen dat het niet teveel gebeurd .Heb wel al een blokje rond en ontbijt is ook al gepasseerd .Nu nog zomerkleren naar boven doen en dat van de winter naar beneden .Ben daarmee al dagen bezig want een trap doen is voor mij een zware inspanning .Ik kan beneden een kleine kleerkast zetten daar door dat verhuis met kleren .Kan aan buren vragen om te helpen maar ik probeer altijd eerst om het zelf te doen .Val niet graag iemand lastig en moeilijk ga ook .Iets na de middag kinesist en verder zal ik zien wat de dag met zich mee breng .geniet van jullie dag groetje
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Moedig Bekske!
Hulp vragen is ook sterk zijn hoor!
Zegt degene die ook altijd alles zelf wil beredderen.
Hulp vragen is ook sterk zijn hoor!
Zegt degene die ook altijd alles zelf wil beredderen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vanmorgen lag Lilly in het zeteltje. Ze lag daar zo vredig. Straks moet ik er haar uitjagen want ik moet mijn kleren aantrekken en mee naar Brugge gaan met een deel eten. We gaan in de voormiddag want na 13 u komt de diepvries en moeten we zeker thuis zijn omdat we dingen nodig hebben. Het is een volledig nieuwe verkoper. Onze vaste is met pensioen.
Ventje was op boodschap en zelfs met briefje, de helft vergeten. Gelukkig was hij geen witlof en prei vergeten. Ik wil zondag witlof met hesp en kaas maken. Wintereten. Hoop dat er binnenkort hutsepot verkocht wordt. Toen de Johan nog dat klaarmaakte zat er in het vlees veel vet en hij verkocht gebakken worstjes bij. Neen, ik eet veel liever een gekookte worst. Mijn moeder keek raar toen ik dat zei. Bij ventje thuis was er altijd gekookte worst, naast het gewone hutsepot vlees. Bij ons geen grove stukken dat je moest smeuzen. Ventje zijn vader was altijd van dienst. Hij maakte heerlijk smakelijke hutsepot. Doordat het zo grof gemaakt was, bleef er veel smaak achter. Bij mijn moeder was dat platgekookt.
De katten kunnen een eindje verder met hun eten ondanks dat ventje twee dozen purina vergeten was. Nu doen ze zich weer te goed aan vlootjes. Die komen van het kruidende vat waar ze in promo stonden en ik het wel eens wilde meebestellen omdat ik mousse voor mijn haar nodig had. Ik had geluk dat het een succes werd.
Ik heb redelijk goed geslapen ondanks de vreemde dromen.
Fijne dag seizoentjes
Vanmorgen lag Lilly in het zeteltje. Ze lag daar zo vredig. Straks moet ik er haar uitjagen want ik moet mijn kleren aantrekken en mee naar Brugge gaan met een deel eten. We gaan in de voormiddag want na 13 u komt de diepvries en moeten we zeker thuis zijn omdat we dingen nodig hebben. Het is een volledig nieuwe verkoper. Onze vaste is met pensioen.
Ventje was op boodschap en zelfs met briefje, de helft vergeten. Gelukkig was hij geen witlof en prei vergeten. Ik wil zondag witlof met hesp en kaas maken. Wintereten. Hoop dat er binnenkort hutsepot verkocht wordt. Toen de Johan nog dat klaarmaakte zat er in het vlees veel vet en hij verkocht gebakken worstjes bij. Neen, ik eet veel liever een gekookte worst. Mijn moeder keek raar toen ik dat zei. Bij ventje thuis was er altijd gekookte worst, naast het gewone hutsepot vlees. Bij ons geen grove stukken dat je moest smeuzen. Ventje zijn vader was altijd van dienst. Hij maakte heerlijk smakelijke hutsepot. Doordat het zo grof gemaakt was, bleef er veel smaak achter. Bij mijn moeder was dat platgekookt.
De katten kunnen een eindje verder met hun eten ondanks dat ventje twee dozen purina vergeten was. Nu doen ze zich weer te goed aan vlootjes. Die komen van het kruidende vat waar ze in promo stonden en ik het wel eens wilde meebestellen omdat ik mousse voor mijn haar nodig had. Ik had geluk dat het een succes werd.
Ik heb redelijk goed geslapen ondanks de vreemde dromen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Heb al efkes niet geweest, door 'omstandigheden' ......
Mijn hart gaat tekeer als ik lees wat er allemaal moet doorstaan worden .
Jullie weten toch dat je jaarlijks betaald voor je mutualiteit ? En weet dan ook dat je maar contact moet maken met de mualiteit, we betalen er toch voor ? Jaarlijks ?
Hoeveel mensen betalen dat zonder dat ze het nodig hebben ?
Als je kan, maak er gebruik van, van ondervinding gesproken.
En ja, ik heb het niet over 'verzorging' , het geldt voor meer van hun producten, maar als je niets vraagt, dan kom je niet ver......
Sorry voor mijn 'inmenging' , mijn (gekregen van dochter) lasagne roept dat hij klaar is, dus ... etenstijd hier !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Mijn hart gaat tekeer als ik lees wat er allemaal moet doorstaan worden .
Jullie weten toch dat je jaarlijks betaald voor je mutualiteit ? En weet dan ook dat je maar contact moet maken met de mualiteit, we betalen er toch voor ? Jaarlijks ?
Hoeveel mensen betalen dat zonder dat ze het nodig hebben ?
Als je kan, maak er gebruik van, van ondervinding gesproken.
En ja, ik heb het niet over 'verzorging' , het geldt voor meer van hun producten, maar als je niets vraagt, dan kom je niet ver......
Sorry voor mijn 'inmenging' , mijn (gekregen van dochter) lasagne roept dat hij klaar is, dus ... etenstijd hier !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: bedankt voor de tip. Maar zo erg als bij jouw is het nog niet. Hier is het meestal 2 à 3 keer per maand een verkeerde zending. Het huisnummer klopt altijd, niet de straat.
Clive: dan weeg je evenveel als ik. Ik schommel ook altijd rond de 50 kg. Is voor mij ook een goed gewicht. Ben altijd mager geweest , mijn beide opa's waren ook magere mensen.
Over de covid: manlief neemt de griep - covid vaccin, ik enkel de griep. Vorig jaar heb ik dat ook zo gedaan.
Volgens zoon moeten we ons ook laten inenten tegen de windpokken. Als je dat op latere leeftijd krijgt , wordt je heel ziek en het komt meer en meer voor. (Zoon zit in de medische sector). Ook als je als kind de windpokken hebt gehad , kun je het krijgen, is een andere variant. Zullen dat eens bespreken met huisarts.
De handgel heb ik ook steeds bij mij. Ik ontsmet nog regelmatig mijn handen zeker buitenshuis.
Tot morgen, allemaal.
-
De grote taak van vandaag is uitgevoerd.
In ruil daarvoor zal deze keer poets toch iets uitzonderlijks moeten doen van mij.
Eén keer per jaar moet die taak uitgevoerd, graag of node.
En ik mag een durf niet meer.
En neen ik ga de kinderen daar niet mee belasten.
Maar het moet gedaan.
Zo vlug ik deze zomer kilo's kwijt was ,zo vlug komen ze er nu bij.
Maar vanaf 1 oktober moet ik opnieuw met de statines en de metformax beginnen.
Schijnt dat je daar van afvalt.
Ik twijfel of ik een covid vaccin wil hebben.
Al iedere keer miserie met bloeddruk verhoging na de spuit.
En niet eventjes, maar maanden voor alles weer in orde is.
Ondanks medicatie.
Net nog maar een tetanus rappel gekregen.
Nog maar wat inentingen bij:
Rode hond, hepatitis B, tyfus, paratyfus, geel koorts, polio, pokken, tbc, pneumovax, griep, covid...menengitis.
En dan vergeet ik nog een en ander....zou ik beschermd zijn?
Ik zal eens gaan zien of de was droog is.
Nog een fijne namiddag en avond.
In ruil daarvoor zal deze keer poets toch iets uitzonderlijks moeten doen van mij.
Eén keer per jaar moet die taak uitgevoerd, graag of node.
En ik mag een durf niet meer.
En neen ik ga de kinderen daar niet mee belasten.
Maar het moet gedaan.
Zo vlug ik deze zomer kilo's kwijt was ,zo vlug komen ze er nu bij.
Maar vanaf 1 oktober moet ik opnieuw met de statines en de metformax beginnen.
Schijnt dat je daar van afvalt.
Ik twijfel of ik een covid vaccin wil hebben.
Al iedere keer miserie met bloeddruk verhoging na de spuit.
En niet eventjes, maar maanden voor alles weer in orde is.
Ondanks medicatie.
Net nog maar een tetanus rappel gekregen.
Nog maar wat inentingen bij:
Rode hond, hepatitis B, tyfus, paratyfus, geel koorts, polio, pokken, tbc, pneumovax, griep, covid...menengitis.
En dan vergeet ik nog een en ander....zou ik beschermd zijn?
Ik zal eens gaan zien of de was droog is.
Nog een fijne namiddag en avond.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Zo, moeder is even bevoorraad. Maandag de rest. Ik ben toch niet meegeweest. Toen ventje binnenstapte komt de riethuisstraat er buiten! Ze was afgekomen en was niet meer boos op moeder.
Ze is waarschijnlijk tè nieuwsgierig.
Diepvries is ook geweest. Vriendelijke gast. Daarna hebben we onze garnaalkroketten opgegeten. Moeten nieuwe frituurolie. Lilly is mee naar beneden geweest en is buiten. Gimly's waterfontein is ververst. Begon een beetje lawaai te maken.
Buren V zijn ook al op. Er moet iemand vandaag werken. De lichten in de veranda waren aan en die op de koer die mij storen. Nu heb ik verduistering achteraan en kan gelijk wie het licht buiten aanlaten. Ik zie het alleen als ik naar de badkamer ga. Donderdag waren ze weer bezig met boren, kloppen en klieven. Zo te horen aan de kant van de schoorsteen. Dat dat huis nog rechtstaat, zei ventje met al die gaten....Tsja.
Rika gaat aan. Ze staat nu geprogrammeerd. Ferm makkelijk. Ze zal tot 10 u aanstaan en vanavond om 6 uur weer aan tot 8. Hebben we een gezellig vuurtje voor bij de TV.
Ventje neemt alleen het Covid vaccin. Ik allebei. De griepspuit ligt al in de frigo. In oktober worden ze gezet.
Over vaccinaties gesproken: ventje moest er ooit een voor gele koorts! Hij moest daarvoor naar lombardsijde. Ik mocht mee. Of ik bang was van naalden, vroeg de dokter ginder. Het was een redelijk grote naald. Pats, in de achterbil. Of ventje er iets van gevoeld heeft, geen idee. Het schijnt dat Polio ook weer in opmars is. TBC ook. Ventje las een artikel over sociale woningen die niet voldoen aan de EPC waarde. Ik vind die EPC zakkenklopperij. Moeder haar huis zal zeker de normen niet halen.
Vriend ventje belde deze week. Hoe het ging. Zijn vrouw zit ook in de zorg. Ventje vertelde dat moeder had gezegd dat als ze een kuisvrouw nodig had, het geen "zwarte" mochten zijn. Ze is er bang van. Als ze een vrouw van 86 een rasist gaan vinden staat dat de maandag in de krant. Wij waren dat ook zeiden ze bij de poetsdienst. Jaja. Ze kunnen amper Nederlands en permiteren zich veel. Je hebt uitzonderingen. Nu doen we hetzelf. Ach, ja: deden het zelf want nu met moeder kan er de helft van de tijd niets gedaan worden. Ventje hoopte op een rustige periode, eens niet heen en weer naar Brugge, behalve voor mijn behandeling. Het lot besliste anders. Moeder is een ferme fan van de filè americain van onze beenhouwer. Ventje moet nu 3 potjes halen.
Ik heb de gordijnen open. Er zit een duif op het dak van de baron. Normaal zou Gimly daarvoor van zijne tak maken. Maar Gimly voelt zich niet lekker. Lilly is al binnen. Eer ze binnen kwam moest de juffrouw nog rek en strek oefeningen doen. Dan is ze naar boven gerend. Ze moet en zal dan haar verhaal doen aan ventje.
Ik heb geen idee wat we vandaag gaan eten. Voor zondag weet ik het wel want ik had het voorgesteld. Ik heb liever prei dan witlof. Ventje belde voor de melk. Of dat ook halfvolle mocht zijn. Ja, wij zijn geen melkdrinkers. Ventje was dat vroeger wel.
Het is bijna tijd om de korte broek weer op te bergen. Ventje vind het koud worden. Als het aan hem lag, bleef hij heel het jaar door in korte broek. Ja, maar dan zal het van een merk zijn. De duif heeft een vriendinnetje zie ik juist. Tortelduifjes. Tortelen ze het hele jaar door? Ik moet nog de libelle lezen. Ventje was de TV gids vergeten maar moeder kent de programatie van buiten. Het is ook gedaan met de wijvenfilms op Wijf Tv zoals ventje dat kleurrijk zei. Ze ziet live action vanuit dat zeteltje aan het raam. Behalve als een een bestelwagen voor het venster staat.
Ik ga eens mijn bonussen binnenhalen. Eerst bij Hay-Day. Dat spelen we al jaren. Dan bij verschillende sites waar je filmpjes kan bekijken. Soms is dat lang, soms is dat kort. Ik weiger echter een abonement te nemen.
Je hangt daar dan aan vast.
Zo, Veel sterkte en moed aan de zieken
Verder een fijne dag seizoentjes.
Zo, moeder is even bevoorraad. Maandag de rest. Ik ben toch niet meegeweest. Toen ventje binnenstapte komt de riethuisstraat er buiten! Ze was afgekomen en was niet meer boos op moeder.
Diepvries is ook geweest. Vriendelijke gast. Daarna hebben we onze garnaalkroketten opgegeten. Moeten nieuwe frituurolie. Lilly is mee naar beneden geweest en is buiten. Gimly's waterfontein is ververst. Begon een beetje lawaai te maken.
Buren V zijn ook al op. Er moet iemand vandaag werken. De lichten in de veranda waren aan en die op de koer die mij storen. Nu heb ik verduistering achteraan en kan gelijk wie het licht buiten aanlaten. Ik zie het alleen als ik naar de badkamer ga. Donderdag waren ze weer bezig met boren, kloppen en klieven. Zo te horen aan de kant van de schoorsteen. Dat dat huis nog rechtstaat, zei ventje met al die gaten....Tsja.
Rika gaat aan. Ze staat nu geprogrammeerd. Ferm makkelijk. Ze zal tot 10 u aanstaan en vanavond om 6 uur weer aan tot 8. Hebben we een gezellig vuurtje voor bij de TV.
Ventje neemt alleen het Covid vaccin. Ik allebei. De griepspuit ligt al in de frigo. In oktober worden ze gezet.
Over vaccinaties gesproken: ventje moest er ooit een voor gele koorts! Hij moest daarvoor naar lombardsijde. Ik mocht mee. Of ik bang was van naalden, vroeg de dokter ginder. Het was een redelijk grote naald. Pats, in de achterbil. Of ventje er iets van gevoeld heeft, geen idee. Het schijnt dat Polio ook weer in opmars is. TBC ook. Ventje las een artikel over sociale woningen die niet voldoen aan de EPC waarde. Ik vind die EPC zakkenklopperij. Moeder haar huis zal zeker de normen niet halen.
Vriend ventje belde deze week. Hoe het ging. Zijn vrouw zit ook in de zorg. Ventje vertelde dat moeder had gezegd dat als ze een kuisvrouw nodig had, het geen "zwarte" mochten zijn. Ze is er bang van. Als ze een vrouw van 86 een rasist gaan vinden staat dat de maandag in de krant. Wij waren dat ook zeiden ze bij de poetsdienst. Jaja. Ze kunnen amper Nederlands en permiteren zich veel. Je hebt uitzonderingen. Nu doen we hetzelf. Ach, ja: deden het zelf want nu met moeder kan er de helft van de tijd niets gedaan worden. Ventje hoopte op een rustige periode, eens niet heen en weer naar Brugge, behalve voor mijn behandeling. Het lot besliste anders. Moeder is een ferme fan van de filè americain van onze beenhouwer. Ventje moet nu 3 potjes halen.
Ik heb de gordijnen open. Er zit een duif op het dak van de baron. Normaal zou Gimly daarvoor van zijne tak maken. Maar Gimly voelt zich niet lekker. Lilly is al binnen. Eer ze binnen kwam moest de juffrouw nog rek en strek oefeningen doen. Dan is ze naar boven gerend. Ze moet en zal dan haar verhaal doen aan ventje.
Ik heb geen idee wat we vandaag gaan eten. Voor zondag weet ik het wel want ik had het voorgesteld. Ik heb liever prei dan witlof. Ventje belde voor de melk. Of dat ook halfvolle mocht zijn. Ja, wij zijn geen melkdrinkers. Ventje was dat vroeger wel.
Het is bijna tijd om de korte broek weer op te bergen. Ventje vind het koud worden. Als het aan hem lag, bleef hij heel het jaar door in korte broek. Ja, maar dan zal het van een merk zijn. De duif heeft een vriendinnetje zie ik juist. Tortelduifjes. Tortelen ze het hele jaar door? Ik moet nog de libelle lezen. Ventje was de TV gids vergeten maar moeder kent de programatie van buiten. Het is ook gedaan met de wijvenfilms op Wijf Tv zoals ventje dat kleurrijk zei. Ze ziet live action vanuit dat zeteltje aan het raam. Behalve als een een bestelwagen voor het venster staat.
Ik ga eens mijn bonussen binnenhalen. Eerst bij Hay-Day. Dat spelen we al jaren. Dan bij verschillende sites waar je filmpjes kan bekijken. Soms is dat lang, soms is dat kort. Ik weiger echter een abonement te nemen.
Je hangt daar dan aan vast.
Zo, Veel sterkte en moed aan de zieken
Verder een fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goedemorgen iedereen,
Van spuiten gesproken....
ik heb de griepspuit en een spuit tegen RSV
Klaarliggen in de koelkast voor als de huisarts
komt begin oktober hij kan de prikken dan zetten
Voor covid ga ik bij de apotheek op 2 Oktober
Dat is zo afgesproken...
Die RSV prik had de Nefroendocrinoloog
voorgeschreven toen ik eergisteren in de kliniek
op controle moest, die spuit is 3 jaar geldig.
Ik heb geen last van een of andere spuit, nooit gehad.
Sterkte aan wie het nodig heeft en tot later....
Van spuiten gesproken....
ik heb de griepspuit en een spuit tegen RSV
Klaarliggen in de koelkast voor als de huisarts
komt begin oktober hij kan de prikken dan zetten
Voor covid ga ik bij de apotheek op 2 Oktober
Dat is zo afgesproken...
Die RSV prik had de Nefroendocrinoloog
voorgeschreven toen ik eergisteren in de kliniek
op controle moest, die spuit is 3 jaar geldig.
Ik heb geen last van een of andere spuit, nooit gehad.
Sterkte aan wie het nodig heeft en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zondagmorgen iedereen,
met een mooie blauwe lucht en een zonnetje
bijna geen wind en we krijgen zo'n 20°
heerlijk toch? mooi wandel of fietsweer
Geniet van wat kan en mag....
hier wordt het een klein wandelingetje
kort na de middag, en daarna rust
bij de WK wielrennen vanuit Rwanda-Afrika
De heren starten al binnen een kwartiertje.
het wordt een zware rit
Ja Bekske, eind volgende maand moet
de klok terug verzet worden.
Fijne dag en hou jullie zo gezond mogelijk..!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Annelies, dan ben jij ook zo'n fijntje, af en toe wat moeilijk om mooie basisstukken te vinden modegewijs vind ik wel. Maar liefst een kilootje te weinig dan teveel.
Oma-C. en Bekske verzorg jullie goed en hoop dat voor HVT alles al een beetje beter is.
Ik ga dadelijk alles stofzuigen en opruimen waar nodig is. Dan gaan we wandelen met Matice. En maken er vandaag een luie zondag van. Ik denk dat ik ga kleuren., dat ontspant mij enorm .
Ik wens ieder op zijn manier een mooie zondag toe.
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen die er eentje nodig heeft.
-
Het is hier weer dieseltjes modus.
Ik geraakte niet wakker en geraakte niet uit bed.
Het was nota bene 9:00 uur als ik mijn ogen open deed.
Terwijl het meestal rond half zeven is.
Ik heb toch maar een bescheiden takenlijstje gemaakt.
Ook al geraakt niet alles gedaan, het geeft een beetje overzicht.
Geen wolkje aan de lucht hier.
Ik denk dat de boodschappen met een ommetje langs het park gaan gebeuren.
Hopelijk zijn de grote werken aan de bomen in de dreef nu gedaan.
Morgen avond komt oudste kleindochter logeren.
Er is een feestje in het centrum en ze moet vroeg op voor het werk.
Het solliciteren kan opnieuw beginnen voor haar.
De seizoensjob zit erop.
Ze zal toch wat minder kieskeurig moeten worden in haar eisen.
Anderzijds snap ik ook wel dat je je werk een beetje graag moet doen.
Een zalige zondag gewenst aan iedereen!
Ik geraakte niet wakker en geraakte niet uit bed.
Het was nota bene 9:00 uur als ik mijn ogen open deed.
Terwijl het meestal rond half zeven is.
Ik heb toch maar een bescheiden takenlijstje gemaakt.
Ook al geraakt niet alles gedaan, het geeft een beetje overzicht.
Geen wolkje aan de lucht hier.
Ik denk dat de boodschappen met een ommetje langs het park gaan gebeuren.
Hopelijk zijn de grote werken aan de bomen in de dreef nu gedaan.
Morgen avond komt oudste kleindochter logeren.
Er is een feestje in het centrum en ze moet vroeg op voor het werk.
Het solliciteren kan opnieuw beginnen voor haar.
De seizoensjob zit erop.
Ze zal toch wat minder kieskeurig moeten worden in haar eisen.
Anderzijds snap ik ook wel dat je je werk een beetje graag moet doen.
Een zalige zondag gewenst aan iedereen!