Goede morgen seizoentjes,
Zo, moeder is even bevoorraad. Maandag de rest. Ik ben toch niet meegeweest. Toen ventje binnenstapte komt de riethuisstraat er buiten! Ze was afgekomen en was niet meer boos op moeder.

Ze is waarschijnlijk tè nieuwsgierig.
Diepvries is ook geweest. Vriendelijke gast. Daarna hebben we onze garnaalkroketten opgegeten. Moeten nieuwe frituurolie. Lilly is mee naar beneden geweest en is buiten. Gimly's waterfontein is ververst. Begon een beetje lawaai te maken.
Buren V zijn ook al op. Er moet iemand vandaag werken. De lichten in de veranda waren aan en die op de koer die mij storen. Nu heb ik verduistering achteraan en kan gelijk wie het licht buiten aanlaten. Ik zie het alleen als ik naar de badkamer ga. Donderdag waren ze weer bezig met boren, kloppen en klieven. Zo te horen aan de kant van de schoorsteen. Dat dat huis nog rechtstaat, zei ventje met al die gaten....Tsja.
Rika gaat aan. Ze staat nu geprogrammeerd. Ferm makkelijk. Ze zal tot 10 u aanstaan en vanavond om 6 uur weer aan tot 8. Hebben we een gezellig vuurtje voor bij de TV.
Ventje neemt alleen het Covid vaccin. Ik allebei. De griepspuit ligt al in de frigo. In oktober worden ze gezet.
Over vaccinaties gesproken: ventje moest er ooit een voor gele koorts! Hij moest daarvoor naar lombardsijde. Ik mocht mee. Of ik bang was van naalden, vroeg de dokter ginder. Het was een redelijk grote naald. Pats, in de achterbil. Of ventje er iets van gevoeld heeft, geen idee. Het schijnt dat Polio ook weer in opmars is. TBC ook. Ventje las een artikel over sociale woningen die niet voldoen aan de EPC waarde. Ik vind die EPC zakkenklopperij. Moeder haar huis zal zeker de normen niet halen.
Vriend ventje belde deze week. Hoe het ging. Zijn vrouw zit ook in de zorg. Ventje vertelde dat moeder had gezegd dat als ze een kuisvrouw nodig had, het geen "zwarte" mochten zijn. Ze is er bang van. Als ze een vrouw van 86 een rasist gaan vinden staat dat de maandag in de krant. Wij waren dat ook zeiden ze bij de poetsdienst. Jaja. Ze kunnen amper Nederlands en permiteren zich veel. Je hebt uitzonderingen. Nu doen we hetzelf. Ach, ja: deden het zelf want nu met moeder kan er de helft van de tijd niets gedaan worden. Ventje hoopte op een rustige periode, eens niet heen en weer naar Brugge, behalve voor mijn behandeling. Het lot besliste anders. Moeder is een ferme fan van de filè americain van onze beenhouwer. Ventje moet nu 3 potjes halen.
Ik heb de gordijnen open. Er zit een duif op het dak van de baron. Normaal zou Gimly daarvoor van zijne tak maken. Maar Gimly voelt zich niet lekker. Lilly is al binnen. Eer ze binnen kwam moest de juffrouw nog rek en strek oefeningen doen. Dan is ze naar boven gerend. Ze moet en zal dan haar verhaal doen aan ventje.
Ik heb geen idee wat we vandaag gaan eten. Voor zondag weet ik het wel want ik had het voorgesteld. Ik heb liever prei dan witlof. Ventje belde voor de melk. Of dat ook halfvolle mocht zijn. Ja, wij zijn geen melkdrinkers. Ventje was dat vroeger wel.
Het is bijna tijd om de korte broek weer op te bergen. Ventje vind het koud worden. Als het aan hem lag, bleef hij heel het jaar door in korte broek. Ja, maar dan zal het van een merk zijn. De duif heeft een vriendinnetje zie ik juist. Tortelduifjes. Tortelen ze het hele jaar door? Ik moet nog de libelle lezen. Ventje was de TV gids vergeten maar moeder kent de programatie van buiten. Het is ook gedaan met de wijvenfilms op Wijf Tv zoals ventje dat kleurrijk zei. Ze ziet live action vanuit dat zeteltje aan het raam. Behalve als een een bestelwagen voor het venster staat.
Ik ga eens mijn bonussen binnenhalen. Eerst bij Hay-Day. Dat spelen we al jaren. Dan bij verschillende sites waar je filmpjes kan bekijken. Soms is dat lang, soms is dat kort. Ik weiger echter een abonement te nemen.
Je hangt daar dan aan vast.
Zo, Veel sterkte en moed aan de zieken
Verder een fijne dag seizoentjes.