In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zwanenmeer, dat was indertijd bij ons moeder ook zo dat ze zo dicht bij de huizen kwamen jagen.
Te weten dan dat er altijd een bende kinderen op de wei en in het bos aan het spelen was.
Wij hebben daar dikwijls ambras mee gemaakt.
Vervelendste was dat er nog familie van ons moeder bij die jagers was.
De juffrouw heeft een bed gekozen en is nu een middagdutje aan het doen.
Vanmorgen hebben we met de poppen gespeeld en gepuzzeld.
Aandoenlijk de bezorgdheid voor haar broertje.
Ze had een gehaktbal mogen kiezen om bij haar boke te eten deze middag.
Ik vond dat best wel een hele hap en vroeg of ze die helemaal ging opeten.
"Dan zou broer wel verdriet hebben. Als je hier snijdt dan eet ik dit stuk op en het ander is dan voor broer"
Ben eens benieuwd hoelang ze gaat slapen.
Dakwerker ging vandaag nog komen zien.
Verzekering is verwittigd.
De chauffageman ging ook binnenspringen, dus ik durf hier niet bougeren.
Ik moest er zo eens ene mislopen.
Ondertussen heeft het hier al gegoten, de zon heeft al geschenen, de wind is al lelijk te keer gegaan.
Nog een prettige dag iedereen.
Te weten dan dat er altijd een bende kinderen op de wei en in het bos aan het spelen was.
Wij hebben daar dikwijls ambras mee gemaakt.
Vervelendste was dat er nog familie van ons moeder bij die jagers was.
De juffrouw heeft een bed gekozen en is nu een middagdutje aan het doen.
Vanmorgen hebben we met de poppen gespeeld en gepuzzeld.
Aandoenlijk de bezorgdheid voor haar broertje.
Ze had een gehaktbal mogen kiezen om bij haar boke te eten deze middag.
Ik vond dat best wel een hele hap en vroeg of ze die helemaal ging opeten.
"Dan zou broer wel verdriet hebben. Als je hier snijdt dan eet ik dit stuk op en het ander is dan voor broer"
Ben eens benieuwd hoelang ze gaat slapen.
Dakwerker ging vandaag nog komen zien.
Verzekering is verwittigd.
De chauffageman ging ook binnenspringen, dus ik durf hier niet bougeren.
Ik moest er zo eens ene mislopen.
Ondertussen heeft het hier al gegoten, de zon heeft al geschenen, de wind is al lelijk te keer gegaan.
Nog een prettige dag iedereen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Even theepauze, bbrrr een erg koude wind vandaag
maar niks aan te doen, warm blijven is best...
Helena, hopelijk houden ze woord
want die mannen zijn niet te schatten
momenteel een beetje zon zolang het duurt... hier ook
al veel regen en veel wind...
zwanenmeer zo dicht hier bij mij ?... je zal weer genoten hebben van het ballet
en die jagers houden met niks rekening, tot er iets gebeurd...
anjelierken misschien heeft woef last van het
strooizout aan z'n pootje, ik heb daar in de week
iets van gelezen dat dat strooizout giftig is voor een hond
Als mijn theetje op is ga ik nog wat verder puzzelen
in mijn boek... een fijne dag verder allemaal en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Eenzaam ben ik vandaag absoluut niet geweest..
Alleen kwam iedereen tegelijk:
Mama die de kindjes kwam halen, de chauffage man, de dakwerker en dan nog telefoon!
Help, dat is deze kluizenaar helemaal niet meer gewoon.
Het goede nieuws is dat de verwarming gemaakt is.
Er was wel degelijk een stuk dat moest vervangen worden.
Hopelijk probleem opgelost.
Het andere goede nieuws is dat de dakwerker gevonden heeft waarlangs het water binnen sijpelde.
Eerder binnen liep.
Het slechte nieuws is dat het geen werkje voor hem gaat zijn.
Er is een rubber stuk gegaan aan het hellend glas boven.
Hij heeft het zaakje voorlopig gered met siliconen.
Morgen de firma contacteren die me eventueel kan helpen.
De oorspronkelijke firma is ermee gestopt nog niet zo heel lang geleden.
Ik begin te snappen waarom de meeste mensen naar een appartementje trekken..
Even goed kan je daar ook miserie hebben...
Behalve dan een lekkend dak.
Of je bovenbuur moest de kraan van zijn bad laten lopen.
Of zoals, als we nog niet lang in ons eerste appartementje woonden.
Daar moesten we een darm van de wasmachine in de douche leggen als afloop.
Alleen was de buurvrouw dat vergeten en gaan werken.
Het water stroomde van de trappen...
Het duurde wel even eer ik door had wat er gaande was.
De huisbaas was niet geneigd vlug af te komen om de hoofdkraan dicht te draaien.
Behalve van ons appartement wist ik ook niet van wie welke kraan was...
Tot morgen!
Alleen kwam iedereen tegelijk:
Mama die de kindjes kwam halen, de chauffage man, de dakwerker en dan nog telefoon!
Help, dat is deze kluizenaar helemaal niet meer gewoon.
Het goede nieuws is dat de verwarming gemaakt is.
Er was wel degelijk een stuk dat moest vervangen worden.
Hopelijk probleem opgelost.
Het andere goede nieuws is dat de dakwerker gevonden heeft waarlangs het water binnen sijpelde.
Eerder binnen liep.
Het slechte nieuws is dat het geen werkje voor hem gaat zijn.
Er is een rubber stuk gegaan aan het hellend glas boven.
Hij heeft het zaakje voorlopig gered met siliconen.
Morgen de firma contacteren die me eventueel kan helpen.
De oorspronkelijke firma is ermee gestopt nog niet zo heel lang geleden.
Ik begin te snappen waarom de meeste mensen naar een appartementje trekken..
Even goed kan je daar ook miserie hebben...
Behalve dan een lekkend dak.
Of je bovenbuur moest de kraan van zijn bad laten lopen.
Of zoals, als we nog niet lang in ons eerste appartementje woonden.
Daar moesten we een darm van de wasmachine in de douche leggen als afloop.
Alleen was de buurvrouw dat vergeten en gaan werken.
Het water stroomde van de trappen...
Het duurde wel even eer ik door had wat er gaande was.
De huisbaas was niet geneigd vlug af te komen om de hoofdkraan dicht te draaien.
Behalve van ons appartement wist ik ook niet van wie welke kraan was...
Tot morgen!
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Helena : het troost me wel een beetje dat jullie zo lang geleden ook al problemen hadden met jagers / die denken echt dat ze zich alles kunnen permitteren en dat doen ze dus ook ... 
Vandaag nog telefoontje gekregen van de politie : niks tegen te doen / die jagers mogen tot aan uw huis komen op voorwaarde dat ze niet in de richting van de huizen schieten ... grrr....
Aan alle seizoentjes : hou u warm binnen : en voor iedereen een goede nachtrust ..

Vandaag nog telefoontje gekregen van de politie : niks tegen te doen / die jagers mogen tot aan uw huis komen op voorwaarde dat ze niet in de richting van de huizen schieten ... grrr....
Aan alle seizoentjes : hou u warm binnen : en voor iedereen een goede nachtrust ..

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, fijn gepuzzeld vandaag. Het was dan ook geen weer om een hond door te jagen.
Zwanenmeer, dan waren jullie die 2 extreem mooie dames op de Meir
Hoop dat de jager(s) wat meer rekening houden met het jagen zo kort bij de huizen.
HVT, dan iedereen gelijk bij jou thuis, hoop dat het probleem van de koepel voorlopig dan opgelost is tot er een firma komt.
Anjelier, hoop dat Spaanse Woef niets ernstigs heeft aan zijn pootje. Matice heeft vorige vrijdag nog 2 spuiten gehad waarvan 1 voor kennelhoest. Een aantal jaren geleden, denk een jaar of 10, moest dat niet meer. Maar dan kwam de buitenlandse invasie van pups en die brachten de kennelhoest terug in het land. Misschien zelfs nog iets langer geleden. Weet alleszins dat onze eerste Labrador Basil jaren geen spuit tegen kennelhoest moest hebben en dan plots weer wel.
Ben vandaag op bezoek geweest bij Baby C. Is een heel ander babytje dan Baby D was. Baby C is lang en heeft lange dunne beentjes en dunne armpjes, het tegenovergestelde dus. Ex- buurmeisje zag er goed uit.
Matice had hier net zijn stout periode, rondrennen met een bal en overal opspringen en nu is hij na een dreigement weer zoet. Is moe aan het worden , denk ik. Nu ja, het is en blijft nog wel even een puppy. Zou hem echt nimmer kunnen missen.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens elk nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten.
Liefs aan jullie allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje is klacht gaan neerleggen tegen de politiezone waardat plakaat stond. agent van dienst in zone Blankenberge had nog nooit gezien dat er daar iets stond!
verzekering is verwittigd en vandaag naar de garage. Hopelijk hebben ze een nieuwe spiegel in voorraad en zal het vlug opgelost zijn. Het ging weer tè goed. Dan Mams verwittigd dat ventje niet afkwam. Om 12 u 30 kwam ventje thuis, best dat ik 2 picollo's meehad en extra broodbeleg. Onze oude bakker Lieven is er helemaal mee opgehouden. heb dan een klantenkaart, maar je mag die gebruiken in onze andere filialen. Ja, ik ga helemaal naar het hol van pluto gaan voor een tijgerbroodje.
Hebben dan naar nieuws gekeken en na de film die ik ging bekijken gaan liggen. Had ventje gezegd dat hij me ten laatste om 5 u 30 moest wakker maken. heb dan de cappeline carbonara gemaakt. ventje heeft ze dan in de borden gedaan en later afgewassen.
Kreeg maandag telefoon die weer onderbroken wordt. 1919 gebeld en het was Barbara. S. heeft vrijdag in de sneeuw die er nog lag een arbeidsongeval gehad. Of ik vervanging wilde? Neen. ik heb dan gevraagd of ik S. mocht houden en barbara zei: dat horen we graag. Zij van haar kant had ook al aangegeven na een gesprek bij hen, de eerste keer bij mij, dat ze wilde blijven. Ze gaat dus helpen het hele huis aan de kant te zetten zodat ik in de week dat ze niet komt, het zelf makkelijk kan bijhouden. Dus had respijt gekregen want alle hemden moesten nog in de was en die zaten nog in hun verpakking. Ook moest ik hier de living moppen want verleden week was Gimly ziek geweest en staan de kringen van de flesjes en blikjes aan de voet van de salontafel. Vond dat niet kunnen dat ze ook na de boven en de keuken ook nog mijn living erbij moest nemen omdat er weer sloddervosserij gepleegd is.
Dan als het licht was op boodschap geweest: tube flexium gel gaan halen en de winkel binnen, de bakkerij en dan de beenhouwer. thuis uitgeput. zo'n wind.
kreeg dan nog onder mijn voeten van ventje dat ik de hemden aan het uitpakken was en dat hij dat wel ging doen. Ja, het kapstokrek staat er ook nog en ging zaterdag hangen. het kot was opengewaaid en slot is wel niet helemaal kapot, maar er ontbreekt een vijs die maakt dat je de deuren niet zo helemaal dicht kan krijgen. Je moet duwen. had al spanbanden gevonden die ik eventueel kon gebruiken om het kot bij elkaar te houden. dus dat was het lawaai gisterenmorgen.
later las ik op messenger een boodschap van buren veranda. 1) ik zit 's avonds niet op fb 2) het was maar een klein gebaar om dat via sms te doen of te bellen aan de voordeur.
Ik heb de foto's van P. die op de nieuwjaarsdrink van de buren nam, gekregen van Joyce via messenger. Ik had liever de hard copy's in mijn handen gehad, maar tegenwoordig is alles digitaal. ooit ben ik geintervieuwd geweest voor flair ivm een boek en heb gevraagd dat ze de foto's die ze niet voor het artikel gebruikt hadden naar mij zonden. dat is toen gebeurd. en als je csi mag geloven, wissen kan je doen, maar ze kunnen via de hardware de foto's terug roepen.
Zwanemeer: als er daar een jager in mijn tuin had gestaan dan was ik gaan gillen. ze hebben ooit met zo'n bb-gun vanuit de pub op Mies geschoten,die op een tuinhuisje zat in haar "derde tuin".
Clive: dan heeft baby C iets mee van zijn vader? ook lang?
Helena: oei, dan heb je pech als de firma van je hellend dak er mee gestopt is. siliconen is idd maar een tijdelijke oplossing. Wat een verhaal over je eerste app. een slang in het bad leggen! hoe barbaars! en ook zo'n huisbaas die liever lui dan moe is. heb er ook een stuk of twee in mijn leven gehad.
Oma C: jouw dochter zit dan ergens warm. ik hoorde in de winkel dat het van de week weer gaat vriezen en sneeuwen! heb volgens ventje nog genoeg strooizout en hij zegt dat het gaat smelten want de grond is te warm.
Hoor net van ventje dat het plakaat dat een aanslag gepleegd heeft op tuutje weer op zijn plaats staat. hij gaat wss niet naar Mams, want rijden zonder spiegel is gevaarlijk en zeker op de baan in brugge aan Mams. Hoor net dat ze eerst een bestek gaan opmaken! en dan tuutje gaan herstellen. burocratie. dan kan het duren tot eind volgende maand alvorens ze de herstelling doen. *zucht*
Gimly is terug van boven en ligt op zijn dweil, de deur naar de gang staat open.
Zal ze dan terug toe doen als ik nog een kopje koffie ga maken.
Ieder een fijne dag!
Ventje is klacht gaan neerleggen tegen de politiezone waardat plakaat stond. agent van dienst in zone Blankenberge had nog nooit gezien dat er daar iets stond!
Hebben dan naar nieuws gekeken en na de film die ik ging bekijken gaan liggen. Had ventje gezegd dat hij me ten laatste om 5 u 30 moest wakker maken. heb dan de cappeline carbonara gemaakt. ventje heeft ze dan in de borden gedaan en later afgewassen.
Kreeg maandag telefoon die weer onderbroken wordt. 1919 gebeld en het was Barbara. S. heeft vrijdag in de sneeuw die er nog lag een arbeidsongeval gehad. Of ik vervanging wilde? Neen. ik heb dan gevraagd of ik S. mocht houden en barbara zei: dat horen we graag. Zij van haar kant had ook al aangegeven na een gesprek bij hen, de eerste keer bij mij, dat ze wilde blijven. Ze gaat dus helpen het hele huis aan de kant te zetten zodat ik in de week dat ze niet komt, het zelf makkelijk kan bijhouden. Dus had respijt gekregen want alle hemden moesten nog in de was en die zaten nog in hun verpakking. Ook moest ik hier de living moppen want verleden week was Gimly ziek geweest en staan de kringen van de flesjes en blikjes aan de voet van de salontafel. Vond dat niet kunnen dat ze ook na de boven en de keuken ook nog mijn living erbij moest nemen omdat er weer sloddervosserij gepleegd is.
Dan als het licht was op boodschap geweest: tube flexium gel gaan halen en de winkel binnen, de bakkerij en dan de beenhouwer. thuis uitgeput. zo'n wind.
kreeg dan nog onder mijn voeten van ventje dat ik de hemden aan het uitpakken was en dat hij dat wel ging doen. Ja, het kapstokrek staat er ook nog en ging zaterdag hangen. het kot was opengewaaid en slot is wel niet helemaal kapot, maar er ontbreekt een vijs die maakt dat je de deuren niet zo helemaal dicht kan krijgen. Je moet duwen. had al spanbanden gevonden die ik eventueel kon gebruiken om het kot bij elkaar te houden. dus dat was het lawaai gisterenmorgen.
later las ik op messenger een boodschap van buren veranda. 1) ik zit 's avonds niet op fb 2) het was maar een klein gebaar om dat via sms te doen of te bellen aan de voordeur.
Ik heb de foto's van P. die op de nieuwjaarsdrink van de buren nam, gekregen van Joyce via messenger. Ik had liever de hard copy's in mijn handen gehad, maar tegenwoordig is alles digitaal. ooit ben ik geintervieuwd geweest voor flair ivm een boek en heb gevraagd dat ze de foto's die ze niet voor het artikel gebruikt hadden naar mij zonden. dat is toen gebeurd. en als je csi mag geloven, wissen kan je doen, maar ze kunnen via de hardware de foto's terug roepen.
Zwanemeer: als er daar een jager in mijn tuin had gestaan dan was ik gaan gillen. ze hebben ooit met zo'n bb-gun vanuit de pub op Mies geschoten,die op een tuinhuisje zat in haar "derde tuin".
Clive: dan heeft baby C iets mee van zijn vader? ook lang?
Helena: oei, dan heb je pech als de firma van je hellend dak er mee gestopt is. siliconen is idd maar een tijdelijke oplossing. Wat een verhaal over je eerste app. een slang in het bad leggen! hoe barbaars! en ook zo'n huisbaas die liever lui dan moe is. heb er ook een stuk of twee in mijn leven gehad.
Oma C: jouw dochter zit dan ergens warm. ik hoorde in de winkel dat het van de week weer gaat vriezen en sneeuwen! heb volgens ventje nog genoeg strooizout en hij zegt dat het gaat smelten want de grond is te warm.
Hoor net van ventje dat het plakaat dat een aanslag gepleegd heeft op tuutje weer op zijn plaats staat. hij gaat wss niet naar Mams, want rijden zonder spiegel is gevaarlijk en zeker op de baan in brugge aan Mams. Hoor net dat ze eerst een bestek gaan opmaken! en dan tuutje gaan herstellen. burocratie. dan kan het duren tot eind volgende maand alvorens ze de herstelling doen. *zucht*
Gimly is terug van boven en ligt op zijn dweil, de deur naar de gang staat open.
Zal ze dan terug toe doen als ik nog een kopje koffie ga maken.
Ieder een fijne dag!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, hopelijk hebben ze een nieuwe spiegel in voorraad, want zonder kun je niet. Spijtig dat de poetshulp vandaag niet komt, hopelijk is ze volgende woensdag genezen en kan ze ook de strijk doen.
Baby C. lijkt inderdaad wat op de papa, maar beiden zijn groot. Het is wel een mooi kindje.
Vandaag mijn minst favoriete poetsdag, namelijk de slaapkamers en de badkamer volledig afvegen en dweilen + nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en strijken. Heb nu al de 2 benedenverdiepingen gestofzuigd, opruimen doe ik steeds voor het slapen gaan. Dus daar had ik geen werk aan.
Moet deze week nog naar de dokter geraken, misschien als ik niet te uitgeput ben, vanavond proberen te gaan met de fiets, want voor morgen voorspellen ze weer winterse toestanden en dan fiets ik niet graag en zou dan met de bus naar het dorp moeten, maar daar verlies je dan zoveel tijd mee. Zal vanavond na de strijk van de dekbedden en de opplooi van het badlinnen wel zien.
Matice net terug binnen gelaten, het is berekoud. Zondag voor het eerst om 08.45H naar de echte hondenschool . Heb daar een heel goed gevoel bij. Matice moet uiteraard nog veel leren, maar ook wel iets afleren, namelijk blaffen. Hij heeft zijn stem ontdekt en gebruikt die nu te pas en te onpas als hij in de tuin is. Zaterdag zeiden ze in de puppyschool dat dat enkel een fase is waar ze door moeten en dat je dat moet negeren en dat ze daar als je het constant negeert , automatisch uitgroeien. Het is heel bizar, hij doet het enkel in de tuin. Toen we zaterdag in de stad waren , heeft hij geen enkele keer geblaft, ook niet op andere hondjes. Daar heeft hij het echt goed gedaan, was zelfs voorbeeldig ondanks alle aandacht die hij kreeg van de mensen op straat en personeel in de winkels.
Maar de eigenaar van de hondenschool waar we zondag naar toe moeten is een hondentherapeut, die Niels nog gehad heeft toen hij nimmer de trappen op wou. Heb daar heel veel vertrouwen in.
Weet niet of ik jullie al verteld had dat ik een sterkere leesbril nodig had. Ben die zaterdag dan gaan afhalen en het is echt een wereld van verschil. Heb mijn oude bij de optieker om ook daar nieuwe glazen in te laten zetten, zodat ik er ook beneden eentje heb , maar moet daar dan wel maar 1 glas van betalen. Oogarts zei dat het gewoon mijn leeftijd was. Maar zag wazig bij mijn oude en had dan vlug hoofdpijn als ik aan het lezen was of op computer bezig was. Maar gelukkig is dat nu opgelost.
Kreeg gisterenavond slecht nieuws van een vriendin. Haar broer is recent 2X geopereerd aan een hersentumor, maar het heeft niet mogen baten. Hij krijgt maximum 3 jaar in het allerbeste geval. Haar broer heeft nog 2 kleine kindjes en is juist 32 geworden. Het leven is niet fair.
Zo, ga badje in, want heb gestofzuigd in pyjama. Ga me iets lekker warm en comfortabel aandoen.
Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne dinsdag; Duffel je warm in als je naar buiten moet.
Liefs en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.
-
Goeie morgen met een stralende zon, zolang het duurt
want we mogen nog buien verwachten, zelfs met sneeuw
maar 't is winter en dan is het er de tijd voor...
M-M, dat is zo dat de expert eerst komt kijken
en dan de reparatie, de verzekering ontvangt liever dan te betalen
hopelijk is het snel verholpen...
En hopelijk is de poetsvrouw volgende week genezen
clive een mooie gezonde baby, die kan weer groeien
zo gaat het in het leven... een flinke speelkameraad voor broer D
Die verd*** "K".... veel te jong voor zoiets, maar
het wordt niet gevraagd...je zit er maar mee...
Helena, dikwijls gebeurt dat als je de originele firma
nodig hebt dat die niet meer bestaat...vervelend is dat
waar blijven ze dan met hun garantie?
Vanmorgen was het al vroeger licht en als de zon zou
blijven schijnen zou je vanavond ook al zien dat het langer
licht is...we gaan naar februari...
Alle seizoentjes een fijne dag ... allemaal
en beterschap aan de zieken of de familie die ziek is
-

Wat een mens allemaal hoort, dochter van de buren
is ook naar het eeuwige gegaan, 36 was ze en ook door
die lelijke beest die "K" heet ...ze laat een man en 2 kindjes achter
we horen niks anders tegenwoordig
zo erg voor de achterblijvers... ik ben er echt niet goed van......
Ik wens alle maatjes nog een fijne dag verder... hier komen
al grote wolken opzetten, en de zon kruipt weg
ben benieuwd wat het wordt...
Straks een goede nacht en sterkte wie het kan gebruiken...
-
Kleindochter is opgehaald.
Kine was ziek, dus de papa kon blijven doorwerken.
En ook middageten.
Kine verzet naar donderdag en dus hoop ik maar dat het niet sneeuwt.
Zelf durfde ik niet te bellen om af te zeggen.
Och arme zoon, ik wist niet dat die zo een kuren moest verkopen om dan op tijd te zijn voor mij.
In het vervolg gaan de kleinkindjes voor.
Sorry kine, maar het is niet de eerste keer dat op het nippertje wordt gevraagd om de afspraak te verzetten.
Het is net of alleen de patiënten zich maar te schikken hebben.
Als wij verhinderd zijn moeten we de consultatie betalen...
Nog slecht nieuws: K. is de laatste keer bij mij geweest.
Wordt dichter bij huis gestationeerd.
Ik heb echt goesting om die gezinshulp op te zeggen.
Desnoods komt de poetsvrouw dan maar terug alle weken.
Enfin, ik wacht af tot mijn dossier bekeken is.
En wie ze nu gaan binnen gooien.
Het is de laatste tijd best erg met de jonge kankerpatiënten.
Huisarts zegde laatst ook dat ze al maar jonger en jonger zijn.
Lijkt mij logisch. Tsjernobyl is ongeveer 30 jaar geleden.
Al die jonge mensen zijn toen zonder dat ze het wisten blootgesteld aan een dosis straling.
Nog een fijne avond iedereen!
Kine was ziek, dus de papa kon blijven doorwerken.
En ook middageten.
Kine verzet naar donderdag en dus hoop ik maar dat het niet sneeuwt.
Zelf durfde ik niet te bellen om af te zeggen.
Och arme zoon, ik wist niet dat die zo een kuren moest verkopen om dan op tijd te zijn voor mij.
In het vervolg gaan de kleinkindjes voor.
Sorry kine, maar het is niet de eerste keer dat op het nippertje wordt gevraagd om de afspraak te verzetten.
Het is net of alleen de patiënten zich maar te schikken hebben.
Als wij verhinderd zijn moeten we de consultatie betalen...
Nog slecht nieuws: K. is de laatste keer bij mij geweest.
Wordt dichter bij huis gestationeerd.
Ik heb echt goesting om die gezinshulp op te zeggen.
Desnoods komt de poetsvrouw dan maar terug alle weken.
Enfin, ik wacht af tot mijn dossier bekeken is.
En wie ze nu gaan binnen gooien.
Het is de laatste tijd best erg met de jonge kankerpatiënten.
Huisarts zegde laatst ook dat ze al maar jonger en jonger zijn.
Lijkt mij logisch. Tsjernobyl is ongeveer 30 jaar geleden.
Al die jonge mensen zijn toen zonder dat ze het wisten blootgesteld aan een dosis straling.
Nog een fijne avond iedereen!
-

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, onze innige deelneming voor de buren en hun naasten. Dat zou toch echt niet mogen gebeuren. Inderdaad vreselijk voor de achterblijvers.
HVT, spijtig dat K. nimmer komt. Hoop dat je een goede vervangster krijgt.
Heb boven alles gedaan gekregen, enkel het bed moet nog worden opgemaakt, maar manlief is nog niet thuis.
Heb alle moed bij elkaar geschraapt en naar de dokter gefietst voor de winterprik haar intrede doet, want dan moet ik met de bus en daar verlies je zoveel tijd mee. En moet rekening houden met Matice.
Moet nu een pneumokokkenspuit gaan halen bij de apotheek, dat haast zich wel niet, maar dat stond blijkbaar in de brief van de pneumologe dat ik deze 2 spuiten moest hebben voor mijn longen. Moet ook terug een EMG laten maken van mijn rechter hand en arm. Word daar ' s nachts terug wakker van de pijn . Ben daar al 2 keer van geopereerd, de laatste keer in 2016. Nu ja, er zijn ergere dingen in de wereld.
Matice gaat denk ik voortaan de bankzaken doen en de rekeningen betalen. Post lag beneden op de tafel en mijnheer heeft er zich mee geamuseerd toen ik boven bezig was
Ook het doosje Kleenex dat minder hoog stond heeft er aan moeten geloven. Het had in de garage precies gesneeuwd toen ik even naar beneden kwam om de wasmachine leeg te maken .
Vond het nu al berenkoud buiten op de fiets, brr. Maar nu is het tenminste nog droog.
Zo, ik wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs en een warme sterkteknuffel voor hen die deze kunnen gebruiken.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
Wat erg zo'n jonge mensen met K // En inderdaad , Helena Tsjernobyl is 30 jaar geleden ... kan niet anders dan dat er mee te maken heeft .... Ik leef met jullie mee ...
CLive : ik moest lachen met de kuren die Matice uitsteekt .. tis veel werk maar ook veel vreugde in huis hé..
Aan iedereen : een goede nacht , en sterkte voor wie het kan gebruiken...
Wat erg zo'n jonge mensen met K // En inderdaad , Helena Tsjernobyl is 30 jaar geleden ... kan niet anders dan dat er mee te maken heeft .... Ik leef met jullie mee ...
CLive : ik moest lachen met de kuren die Matice uitsteekt .. tis veel werk maar ook veel vreugde in huis hé..
Aan iedereen : een goede nacht , en sterkte voor wie het kan gebruiken...
en het beste moet altijd nog.... komen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Spaanse woef heeft het hier ook lastig.Draagt een kraag en zijn achterpoot is goed verbonden.Volgens dierenarts heeft hij zijn poot verwondt aan glas of iets scherps.Ook strooizout zal de wonde extra pijnlijk gemaakt hebben.Elke dag pijnstilling en antibiotica.Als hij buiten gaat , moeten we hem een rubberen schoentje aandoen.
Ik herinner me nog goed 30 jaar geleden Tsjernobyl .Toen zeiden ze op het nieuws dat de gevolgen pas over 30 jaar zichtbaar zouden zijn met vele kankergevallen.
Er wordt veel sneeuw verwacht de komende uren.Gelukkig moet ik niet naar vader, zus is van dienst de volgende dagen.
Dames, tot morgen allemaal.
Spaanse woef heeft het hier ook lastig.Draagt een kraag en zijn achterpoot is goed verbonden.Volgens dierenarts heeft hij zijn poot verwondt aan glas of iets scherps.Ook strooizout zal de wonde extra pijnlijk gemaakt hebben.Elke dag pijnstilling en antibiotica.Als hij buiten gaat , moeten we hem een rubberen schoentje aandoen.
Ik herinner me nog goed 30 jaar geleden Tsjernobyl .Toen zeiden ze op het nieuws dat de gevolgen pas over 30 jaar zichtbaar zouden zijn met vele kankergevallen.
Er wordt veel sneeuw verwacht de komende uren.Gelukkig moet ik niet naar vader, zus is van dienst de volgende dagen.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Zwanenmeer, Matice steekt nog veel meer uit dan dit hoor
Moet vandaag terug de vogeltjes eten geven in de tuin, dan denk ik altijd aan jou. Enkel water durf ik bij deze temperaturen niet geven.
Anjelier, arme Spaanse Woef. Moet hij lang in verband ? Vind dat zo zielig als ze iets hebben, ze kunnen het niet zeggen natuurlijk. Is Ukkemeisje intussen genezen ? Hoop van wel en heel veel beterschap voor Spaanse Woef.
Op dit moment zijn de eerste sneeuwvlokjes hier voorzichtig aan het vallen. Dat wordt weer sneeuwruimen deze namiddag. Morgen naar de kapper, maar die woont op stapafstand, dus dat is geen probleem.
Ben wel blij dat ik gisteren al met de fiets naar de dokter ben geweest.
Vandaag licht HH, de was en de strijk + een extra taak als ik daar nog de fut voor heb. Maar voel me goed vandaag, weinig pijn. Heb gisteren voor het slapen gaan dan ook 2 pijnstillers moeten nemen..
Zo, ga plaats maken voor Muddy Maddy en Oma-C.
Wees voorzichtig op de weg als je naar buiten moet en duffel jullie warm in . Ga vandaag in plaats van te gaan wandelen met Matice ( wegens strooizout op de voetpaden , in de tuin een kwartiertje spelen, dat vindt hij even fijn, zolang hij zijn energie maar kwijt kan. Speel dan met een bal met hem. Moet in de lente eens wat buitenspeelgoed voor hem kopen, want hij mag van mij zijn binnenspeelgoed niet naar buiten brengen.
Zo, een warme knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken. Liefs.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ben laat vandaag, niet door uitslapen. Om 20 voor 5 hoorde ik Gimly miauwen. Ben dan eerst naar de badkamer geweest, maar intussen had hij de weg naar de slaapkamer gevonden, waar hij dan ook zijn klepje openzette. Ben dan maar opgestaan, had al een slapeloze nacht achter de rug. Ventje is dan later ook opgestaan omdat er sneeuw lag.( en hij anders ging liggen piekeren)
Geen al te goed nieuws ivm Tuutje. morgen moet ventje een halve dag nemen want juist dan is de expert van de verzekering vrij èn hij mag nog eens opdraven bij de politiezone Blankenberge omdat zijn verslag niet strookt met de bevindingen van de agent die dan ter plaatse was gaan kijken. Ventje voelt zich behandelt als een crimineel. Mams belt nu alle dagen om 5 uur omdat ik niet goed ben van 1) het voorval van maandag èn 2) mijn gewrichten extra pijn doen.
Gisteren drie maal overgegeven van pijn en vermoedelijk stress. neem nu telkens ik iets ga eten anti-emetica. ik begin zo langzamerhand te geloven dat de politiezone kust corrupt is.
Als ik morgen weer een dag heb als gisteren, dan ga ik naar de dokter of moet ventje maar een ambulance bellen als dokter niet vroeg vrij is. ( zodat ik nog naar de apotheek kan)
Sneeuw is geruimd, weet wel niet door wie van de drie. Gisterenavond kwam de dochter van buurvrouw me persoonlijk bedanken voor haar kaartje. Buurvrouw zelf had al me uitgebreid komen bedanken voor haar eigen kaartje.
Mams had gezegd dat het ging sneeuwen en dat was idd het geval toen Gimly kwam "klagen". Ventje is ongeveer 15 min eerder naar het werk, waar hij de hele dag alleen zit, vertrokken want hij heeft geen zijspiegel meer. Op sommige plaatsen vond hij het erg gevaarlijk, maar andere chauffeurs reden alsof er niets lag....
ik zeg dan altijd dat die te vroeg op hun eigen begrafenis willen zijn. ik voel me gewoon niet helemaal in mijn haak. gelukkig heb ik nog kippennuggets om vanmiddag te eten, ventje gaat dan 's avonds kijken voor iets. hij heeft nu een noedelsoep kipsmaak mee.
Gimly is weer gaan liggen op zijn dweil.
Beest was gisterenavond niet op zijn gemak met al mijn projectielbraken, zelfs mijn sokken en sleffers waren onder mijn maaginhoud.
Verder geen nieuws, laat ons hopen dat morgen er beter nieuws is...
Prettige dag allen.
Ben laat vandaag, niet door uitslapen. Om 20 voor 5 hoorde ik Gimly miauwen. Ben dan eerst naar de badkamer geweest, maar intussen had hij de weg naar de slaapkamer gevonden, waar hij dan ook zijn klepje openzette. Ben dan maar opgestaan, had al een slapeloze nacht achter de rug. Ventje is dan later ook opgestaan omdat er sneeuw lag.( en hij anders ging liggen piekeren)
Geen al te goed nieuws ivm Tuutje. morgen moet ventje een halve dag nemen want juist dan is de expert van de verzekering vrij èn hij mag nog eens opdraven bij de politiezone Blankenberge omdat zijn verslag niet strookt met de bevindingen van de agent die dan ter plaatse was gaan kijken. Ventje voelt zich behandelt als een crimineel. Mams belt nu alle dagen om 5 uur omdat ik niet goed ben van 1) het voorval van maandag èn 2) mijn gewrichten extra pijn doen.
Gisteren drie maal overgegeven van pijn en vermoedelijk stress. neem nu telkens ik iets ga eten anti-emetica. ik begin zo langzamerhand te geloven dat de politiezone kust corrupt is.
Als ik morgen weer een dag heb als gisteren, dan ga ik naar de dokter of moet ventje maar een ambulance bellen als dokter niet vroeg vrij is. ( zodat ik nog naar de apotheek kan)
Sneeuw is geruimd, weet wel niet door wie van de drie. Gisterenavond kwam de dochter van buurvrouw me persoonlijk bedanken voor haar kaartje. Buurvrouw zelf had al me uitgebreid komen bedanken voor haar eigen kaartje.
Mams had gezegd dat het ging sneeuwen en dat was idd het geval toen Gimly kwam "klagen". Ventje is ongeveer 15 min eerder naar het werk, waar hij de hele dag alleen zit, vertrokken want hij heeft geen zijspiegel meer. Op sommige plaatsen vond hij het erg gevaarlijk, maar andere chauffeurs reden alsof er niets lag....
Gimly is weer gaan liggen op zijn dweil.
Beest was gisterenavond niet op zijn gemak met al mijn projectielbraken, zelfs mijn sokken en sleffers waren onder mijn maaginhoud.
Verder geen nieuws, laat ons hopen dat morgen er beter nieuws is...
Prettige dag allen.
Cats Rule!