Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
heb afspraak met coif. afgebeld
zag gebuur terug keren
te gladdig zei hij
zag gebuur terug keren
te gladdig zei hij
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Het is serieus winter: mijn veranda deuren zijn toegevroren, ik kan niet buiten.
Nu ik moet niet echt buiten zijn dus het zal wel dooien!
Gelijk heb je meme-rietje, je niet ongerust maken, uw haar zal wel geknipt worden!
In mijn anders drukke straat is er nauwelijks verkeer!
Raar toch hoe oppermachtig het weer is!
hou het veilig allemaal het zal wel beteren.
Nu ik moet niet echt buiten zijn dus het zal wel dooien!
Gelijk heb je meme-rietje, je niet ongerust maken, uw haar zal wel geknipt worden!
In mijn anders drukke straat is er nauwelijks verkeer!
Raar toch hoe oppermachtig het weer is!
hou het veilig allemaal het zal wel beteren.
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Dochter terug thuis, geen blijvende letsels tot op heden gevonden, nog een onderzoek te gaan welke bijna zeker ook niets gaat opleveren.
Normaal kan je zulk iets maar eens in je leven krijgen , een overdruk in de kleine hersenen.
Had haar juist aan de telefoon, klinkt nog een beetje moe maar heeft ze allemaal terug op een rij.
OEF !
De natuur is zo mooi met die witte achtergrond, zou met je mee willen wandelen Rietjes , geen optie weet ik wel, de ongelijke delen bij het stappen laten mijn knietjes niet toe, de koude daarentegen is wel goed.
Bedankt namens de jarige, het koppeltje hun volgende reis is Canada, zijn pas naar De Malediven geweest, een cultuurschok gekregen.
Groetjes en hou jullie haaks er hangt nog sneeuw in de lucht
Corry
Dochter terug thuis, geen blijvende letsels tot op heden gevonden, nog een onderzoek te gaan welke bijna zeker ook niets gaat opleveren.
Normaal kan je zulk iets maar eens in je leven krijgen , een overdruk in de kleine hersenen.
Had haar juist aan de telefoon, klinkt nog een beetje moe maar heeft ze allemaal terug op een rij.
OEF !
De natuur is zo mooi met die witte achtergrond, zou met je mee willen wandelen Rietjes , geen optie weet ik wel, de ongelijke delen bij het stappen laten mijn knietjes niet toe, de koude daarentegen is wel goed.
Bedankt namens de jarige, het koppeltje hun volgende reis is Canada, zijn pas naar De Malediven geweest, een cultuurschok gekregen.
Groetjes en hou jullie haaks er hangt nog sneeuw in de lucht
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Goeiemorgen,
Hier ook een verschil met het drukke verkeer in de straat en als je ze ziet rijden heel voorzichtig.
Indy'ke is nog niet buiten geweest :lol:vannacht als we zijn gaan slapen en hij nog eens buiten moest ocharme had het koud aan zijn pootjes, liep echt daar waar zo weinig mogelijk sneeuw lag :lol:Denkt bij zijn eigen ga zelf maar in de kou je behoefte doen hahaha, gelijk heeft hij
Maar ik moet er subiet toch door en mijn zussen uithalen, we hebben een afspraak bij een makkelaar ivm de erfenis van onkel.
Hier ook een verschil met het drukke verkeer in de straat en als je ze ziet rijden heel voorzichtig.
Indy'ke is nog niet buiten geweest :lol:vannacht als we zijn gaan slapen en hij nog eens buiten moest ocharme had het koud aan zijn pootjes, liep echt daar waar zo weinig mogelijk sneeuw lag :lol:Denkt bij zijn eigen ga zelf maar in de kou je behoefte doen hahaha, gelijk heeft hij
Maar ik moet er subiet toch door en mijn zussen uithalen, we hebben een afspraak bij een makkelaar ivm de erfenis van onkel.
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
Oh, Corry wat goed nieuws van jouw dochter, dat zal alvast een grote opluchting betekenen!
In mijn februari Krantje heb ik deze toepasselijke tekst geschreven:
Het leven is kort, profiteer er NU van
Doe enkel nog het stof af als dat absoluut nodig is
en besef dat het veel leuker is om een wandeling te maken
of een brief te schrijven, een taart of koekjes te bakken en de lepel af te likken
Weeg het verschil af tussen je verlangens, je behoeften en je taken
er blijft niet veel tijd meer over om naar muziek te luisteren, een boek te lezen
vriendschappen te koesteren en het leven volop te leven
profiteer van de buitenwereld, van de zon in je ogen,
de wind in je haren, een lekker etentje, een leuke reis
Want elke dag schuift in het verleden, die komt nooit meer terug!
Mijn spreuk van de maand:
GUN ANDEREN MAAR HUN GELIJK
WANT DAT BETEKENT NOG NIET
DAT JIJ ONGELIJK HEBT!
Ik heb niet alles zelf bedacht wel wat veranderd aan spreuken die ik vooral hier vind.
Gisteren kreeg ik van één van onze leden een echte lof-mail op mijn Krantje wat voor mij een heel mooi verjaardagsgeschenk was of: soms kan ik ijdel zijn!
En nu een beetje voortdoen en dan ook aan "ons" boek beginnen, Greetie!
In mijn februari Krantje heb ik deze toepasselijke tekst geschreven:
Het leven is kort, profiteer er NU van
Doe enkel nog het stof af als dat absoluut nodig is
en besef dat het veel leuker is om een wandeling te maken
of een brief te schrijven, een taart of koekjes te bakken en de lepel af te likken
Weeg het verschil af tussen je verlangens, je behoeften en je taken
er blijft niet veel tijd meer over om naar muziek te luisteren, een boek te lezen
vriendschappen te koesteren en het leven volop te leven
profiteer van de buitenwereld, van de zon in je ogen,
de wind in je haren, een lekker etentje, een leuke reis
Want elke dag schuift in het verleden, die komt nooit meer terug!
Mijn spreuk van de maand:
GUN ANDEREN MAAR HUN GELIJK
WANT DAT BETEKENT NOG NIET
DAT JIJ ONGELIJK HEBT!
Ik heb niet alles zelf bedacht wel wat veranderd aan spreuken die ik vooral hier vind.
Gisteren kreeg ik van één van onze leden een echte lof-mail op mijn Krantje wat voor mij een heel mooi verjaardagsgeschenk was of: soms kan ik ijdel zijn!
En nu een beetje voortdoen en dan ook aan "ons" boek beginnen, Greetie!
Ivette
-
veve - Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Goedemiddag allemaal!
Mooi Rietjes daar op jullie wandeling!
Corry fantastisch dat het weer goed gaat met je dochter!
Yvette hele mooie tekst hoor!
Ik ben deze morgen al te voet naar de markt geweest om vis te kopen, had mijn bottines aan en was warm ingeduffeld, de voetpaden waren bijna overal sneeuwvrij!
Toen ik thuiskwam begon het heel lichtjes te sneeuwen bah nog meer viezigheid, ik vertik het om mijn auto uit te halen, doe alles zoveel mogelijk te voet al durf ik best rijden hoor in de sneeuw!
39 jaar geleden werden wij de trotse ouders van dit klein wondertje...

Toen was het prachtig weer eind januari en dan begin februari met een strakke blauwe hemel en de zon hoog aan de hemel!
Deze namiddag ga ik weer te voet naar de zangles, een flinke wandeling maar is gezond voor het lijf!
Zo ik ga even mijn Libelle inkijken, nog een gezellige donderdag en tot later, daag!
Mooi Rietjes daar op jullie wandeling!
Corry fantastisch dat het weer goed gaat met je dochter!
Yvette hele mooie tekst hoor!
Ik ben deze morgen al te voet naar de markt geweest om vis te kopen, had mijn bottines aan en was warm ingeduffeld, de voetpaden waren bijna overal sneeuwvrij!
Toen ik thuiskwam begon het heel lichtjes te sneeuwen bah nog meer viezigheid, ik vertik het om mijn auto uit te halen, doe alles zoveel mogelijk te voet al durf ik best rijden hoor in de sneeuw!
39 jaar geleden werden wij de trotse ouders van dit klein wondertje...

Toen was het prachtig weer eind januari en dan begin februari met een strakke blauwe hemel en de zon hoog aan de hemel!
Deze namiddag ga ik weer te voet naar de zangles, een flinke wandeling maar is gezond voor het lijf!
Zo ik ga even mijn Libelle inkijken, nog een gezellige donderdag en tot later, daag!
One life...live it !
-
Goede middag
Ivette mooie tekst samengesteld, je mag trots zijn, met 78 jaar nog zo bij de pinken, houden zo!
Veveke , het laat mijn hart sprongetjes maken als ik zulke foto,s zie, ze komen al een beetje uit de oude doos, zeker het behang achteraan.😂
Het is hier putje winter bijna geen volk, de sneeuw wordt niet weggedaan . Blijf verstandig binnen, al is een winterlandschap aan zee ook heel mooi.
De vogeltjes zijn ons dankbaar, hebben roodborstjes, meesjes , kauwtje een, merel een, eksters twee , vier mussen en een heel veel kraaien. Mooi om de rangorde te volgen. Roodborstjes aan de top wat kibbelen betreft.
Ga eens naar de buren gluren daar is altijd iets te beleven.
Corry
Ivette mooie tekst samengesteld, je mag trots zijn, met 78 jaar nog zo bij de pinken, houden zo!
Veveke , het laat mijn hart sprongetjes maken als ik zulke foto,s zie, ze komen al een beetje uit de oude doos, zeker het behang achteraan.😂
Het is hier putje winter bijna geen volk, de sneeuw wordt niet weggedaan . Blijf verstandig binnen, al is een winterlandschap aan zee ook heel mooi.
De vogeltjes zijn ons dankbaar, hebben roodborstjes, meesjes , kauwtje een, merel een, eksters twee , vier mussen en een heel veel kraaien. Mooi om de rangorde te volgen. Roodborstjes aan de top wat kibbelen betreft.
Ga eens naar de buren gluren daar is altijd iets te beleven.
Corry
-
Rietjes - Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Goedemorgen
De engeltjes hebben nog maar eens hun bedje opgeschud deze nacht, zo'n 3 cm witte pluimpjes
Nu mijn W een paar keer sneeuw geruimd heeft bij de buren was buurvrouw vandaag eens extra vroeg eraan begonnenen om toch maar de eerste te zijn en ook bij o s te ruimen. T'is een schat v een burvrouw zoeen wens ik iedereen toe
De engeltjes hebben nog maar eens hun bedje opgeschud deze nacht, zo'n 3 cm witte pluimpjes
Nu mijn W een paar keer sneeuw geruimd heeft bij de buren was buurvrouw vandaag eens extra vroeg eraan begonnenen om toch maar de eerste te zijn en ook bij o s te ruimen. T'is een schat v een burvrouw zoeen wens ik iedereen toe
Oud maar niet out !
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
zoals Rietjes zegt van die engelkes,hier ook
anders geen nieuws
buiten morgen is het Indra haar verjaardagsfeest
maar met zo'n weer zie ik me niet naar daar rijden

zoals Rietjes zegt van die engelkes,hier ook
anders geen nieuws
buiten morgen is het Indra haar verjaardagsfeest
maar met zo'n weer zie ik me niet naar daar rijden

Groetjes van meme-rietje,
-
Oei Michelly zo'n dag vol tegenslagen kunt u best missen!
Alhoewel als het maar stoffelijke schade is en uw kleinzoon niets mankeert, een auto kan men kopen een kleinzoon niet dus een geluk bij een ongeluk!
Hou u maar lekker binnen, een val gaat pijlsnel maar de herstelling veel langzamer!
Alle Okra Gits bestuursleden kregen gisteren een brief van onze penningmeester dat hij er mee ophoudt.
Een belangrijke persoon waarvan ik niet weet hoe en wie hij gaat vervangen worden.
Aan mij moeten ze niets MEER vragen, het secretariaat en mijn Krantje is voldoende!
Rustig afwachten, misschien draait hij nog bij!
Ik ga me er in elk geval niet druk in maken.
Ik werd gisteren verbaasd door een mail van mijn huisdokter die me een gedicht schreef t.g.v.gedichtendag hij schreef dat hij daarbij speciaal aan mij gedacht heeft, ja hij kent me heel goed hé!
Eens proberen of ik het hier kan plaatsen:
Bij dag slaagt men erin om te vergeten
hoe diep zich de verraderlijke pijn
sluw als een slang in ’t hart heeft vastgebeten.Bij dag slaagt men erin gewoon te zijntevreden en zelfs opgewekt te heten.
Gewillig drinkt men de goedkope wijn
der alledaagsheid, tegen beter weten,
en laat zich troosten door de zonneschijn.Alleen de nacht, genadeloos, ontdekt
hoe tevergeefs de ziel zich tracht te warmen
aan ’t droombeeld, door herinnering gewekt.En elke nacht opnieuw, zonder erbarmen,
doorvlijmt het lichaam, weerloos uitgestrekt,
hetzelfde heimwee naar dezelfde armen.Hanny Michaelis (1922 – 2007)
Schoon hé!
Alhoewel als het maar stoffelijke schade is en uw kleinzoon niets mankeert, een auto kan men kopen een kleinzoon niet dus een geluk bij een ongeluk!
Hou u maar lekker binnen, een val gaat pijlsnel maar de herstelling veel langzamer!
Alle Okra Gits bestuursleden kregen gisteren een brief van onze penningmeester dat hij er mee ophoudt.
Een belangrijke persoon waarvan ik niet weet hoe en wie hij gaat vervangen worden.
Aan mij moeten ze niets MEER vragen, het secretariaat en mijn Krantje is voldoende!
Rustig afwachten, misschien draait hij nog bij!
Ik ga me er in elk geval niet druk in maken.
Ik werd gisteren verbaasd door een mail van mijn huisdokter die me een gedicht schreef t.g.v.gedichtendag hij schreef dat hij daarbij speciaal aan mij gedacht heeft, ja hij kent me heel goed hé!
Eens proberen of ik het hier kan plaatsen:
Bij dag slaagt men erin om te vergeten
hoe diep zich de verraderlijke pijn
sluw als een slang in ’t hart heeft vastgebeten.Bij dag slaagt men erin gewoon te zijntevreden en zelfs opgewekt te heten.
Gewillig drinkt men de goedkope wijn
der alledaagsheid, tegen beter weten,
en laat zich troosten door de zonneschijn.Alleen de nacht, genadeloos, ontdekt
hoe tevergeefs de ziel zich tracht te warmen
aan ’t droombeeld, door herinnering gewekt.En elke nacht opnieuw, zonder erbarmen,
doorvlijmt het lichaam, weerloos uitgestrekt,
hetzelfde heimwee naar dezelfde armen.Hanny Michaelis (1922 – 2007)
Schoon hé!
Ivette
-
veve - Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Goedemorgen allemaal!
Weer een sneeuwlaagje bij grr...blij dat we al in februari aanbeland zijn...de lente komt dichterbij!
Yvette inderdaad een heel schoon gedicht!
Wij zijn gisterenavond naar het Concertgebouw in Brugge gaan kijken naar ‘ Het Weiner Strauss symhponisch orkest’ was heel mooi!
Zaterdag gaan we naar een opera van ‘Don Giovanni’ en zondag naar ‘Aida’ van Verdi!
Ja ik hou van opera enzo maar ook van verschillende muziekgenres!
Niet veel op mijn programma vandaag, deze namiddag Elise afhalen van school en deze avond naar het nieuwjaarsfeestje van de toneelgroep waarin ik speel!
Ik ga in bad...wens jullie nog een fijn weekend en tot later, daag!
Weer een sneeuwlaagje bij grr...blij dat we al in februari aanbeland zijn...de lente komt dichterbij!
Yvette inderdaad een heel schoon gedicht!
Wij zijn gisterenavond naar het Concertgebouw in Brugge gaan kijken naar ‘ Het Weiner Strauss symhponisch orkest’ was heel mooi!
Zaterdag gaan we naar een opera van ‘Don Giovanni’ en zondag naar ‘Aida’ van Verdi!
Ja ik hou van opera enzo maar ook van verschillende muziekgenres!
Niet veel op mijn programma vandaag, deze namiddag Elise afhalen van school en deze avond naar het nieuwjaarsfeestje van de toneelgroep waarin ik speel!
Ik ga in bad...wens jullie nog een fijn weekend en tot later, daag!
One life...live it !
-

Goedemorgen
Michelly, als je zelf aan het vechten bent voel je des te meer iemand Andes haar strijd.
Komt goed met je kleinzoon, een groot geluk bij een ongeluk zo kan je het ook bekijken.
Wat je lichaam met je doet maakt meer angsten los, daar zijn geen woorden voor om je gerust te stellen.
Je boek zit nog diep in mijn geheugen en volg je bezorgdheid . Toch van hieruit positieve gedachten , je strijd is noch niet gestreden !!! 🍀
Rietjes zulke buren vind je overal, zelfs in mijn straatje, een klein voorbeeld: iemand laat een papiertje of plastieken zak achter het vliegt een beetje naar links en naar rechts, buren passeren en laten het liggen het is niet van hen, zelfs mijn ventje doet de moeite niet als hij passeert om het op te rapen , wat gebeurt er, kijk de kat even uit de boom en ga vol collaire de straat op om het in onze vuilbak te gooien. Wij zijn nestbevuilers er zulle grootmachten moeten komen om de wereld van al de achtergebleven rommel te ontdoen. Begin bij jezelf !
Mijn dag sloot gisteren af met een telefoon van kindjes hun mama, bespaar jullie de inhoud maar het heeft me weer opgejaagd.
Groetjes en tot de volgende
Corry