In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

26 apr 2020, 22:07

Hallo iedereen,

Clive: volgens manlief zouden de kappers openen op 18 mei , naar het schijnt lopen de reservaties goed binnen.Alles gaat op afspraak zijn.Ik ga morgen eens bellen en zal wel zien wanneer ik kan gaan, want het is hoog nodig.Anders moet ik zelf met kleurshampoo beginnen.We zien wel.

Wilde eend en Oma-C: hier staan ook verschillende kledingcontainers, maar overal hangt er een briefje aan.Ik weet niet wat erop staat, maar denk dat je er voorlopig geen kleding in mag dumpen.Die ophaaldienst zal niet werken , denk ik.Ik heb hier ook 2 zakken en laat ze voorlopig staan.

In de tuin gezeten deze namiddag, was zalig weer.Nu profiteren , nu het nog kan.Als het dinsdag begint te regenen, kan het voor enkele dagen zijn.Maar de natuur heeft het nodig.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

26 apr 2020, 23:32

Kledingcontainers zijn al een tijdje buiten gebruik.
Er is opslagcapaciteit te kort omdat er geen uitvoer kan gebeuren.
Alles zelf bij houden voorlopig.
Wie weet kunnen er nog mondmaskers uit gemaakt worden uit de oude kleren.

Ik kom voorlopig nog toe met wat in mijn kleerkast hangt.
Ik ga zeker niet naar kledingwinkels.
Ik vind dat anders al vies.
Als ik begin na te denken wie dat allemaal al gepast heeft...

Ik ga morgen gras afrijden dan hoop ik dat het overmorgen regent.

Nu ga ik naar Beddeghem.

wilde eend 2

26 apr 2020, 23:36

Dank allemaal voor de tip van de kledingcontainers ... denk ook dat het voorlopig niet kan ...
:-) Slaap goed iedereen !!!

clive

27 apr 2020, 07:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, jij gaat jouw naaiatelier openen ( proficiat) en geen grote receptie houden en ik die al van plan was van af te komen :D . Fijn van je dat je dat gaat doen. Aan mij is dat echt niet besteed, want jullie weten dat ik dat echt niet kan, naaien, een knoop opzetten is voor mij al een hele klus :oops: en natuurlijk heb ik ook geen naaimachine. Maar ik heb erg veel respect voor diegenen die dat wel kunnen. Gelukkig heb ik een goede naaister als er iets moet versteld worden. Die heeft ook van die gouden handen.

Gisteren buiten in slaap gevallen, ben toch nog meer moe dan ik, denk.

De kledingscontainers zijn hier ook afgesloten. Hou alles bij in stevige vuilniszakken waarin de spullen zitten die echt versleten zijn en ga binnenkort als de dressing in orde is, moet daar nog 2 schuiven doen, de kleerkast doen. Maar hier zit een heel deel kleding in, waar niets aan is en vooral kleding die mij te groot geworden is en ik al een paar jaren nimmer draag. Maar die kleding gaat in bananendozen en die gaan naar mijn vriendin. Heb haar dat gevraagd of ze dat wel wou , want niet iedereen wil dat, maar zij wel . Ze vind me altijd mooi gekleed en ze zei dat ze er zich zelfs op verheugde. Het afgeven is dan wel voor na de coronacrisis. Heb dan ook nog heel wat kleding van manlief dat weg moet, ditmaal wegens te klein geworden, maar daar heb ik helaas nog geen bestemming voor wat zonde is, want daar is ook niets aan.

Ik vind de versoepelingsmaatregelen verwarrend, hebben jullie dat ook of ben ik zo dom ? Er volgt altijd een maar.
Vandaag komt de tuinman de tuin zomerklaar maken, manlief heeft daar echt geen tijd voor, hij maait het gras wel, maar daar blijft het dan ook bij. Tuinman komt 5X per jaar met de juiste meststoffen en ik vind dat handig dat manlief dat nu allemaal nimmer moet doen. Op een uurtje of 2 heeft die dat gedaan en dat is best betaalbaar want alles zit in die prijs, de meststoffen en zijn werkuren, eventueel stukjes bijzaaien enz. Ik doe de tuin niet, dat krijg ik er echt nimmer bijgedaan.

Zo, ik wens elk van jullie een fijne maandag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy

27 apr 2020, 08:25

Goede morgen seizoentjes,

Ik kwam juist van een ander forum en heb daar iets gelezen waarvan mijn haar rechtop ging staan.
schijnt dat er "kliklijnen" bestaan waar men zijn buren en/of anderen die zich niet aan de regels houden kan aangeven. zoals in de oorlog. gelukkig dat wij eenzaten zijn en er niemand komt want hier zijn de regels al ettelijke keren goed met de voeten getreden. moest ik me daar me bezig houden? :roll: de eerste keer dat de polies hier aan mijn deur staat vanwege een overtreding, zie maar zeker dat ik uitvis wie me verklikt heeft en hij/zij gaat er niet goed van zijn nadien!!! Hier in de straat gisteren een 5-tal keer afstand houden geroepen naar de passanten. ( binnen hè- die horen dat nie door dubbel glas)
Zie juist in mijn agenda dat mijn afspraak van de pijn kliniek vrijdag was, maar geschrapt is. niet eerder of juni. *zucht* Gaan weer een gekke week tegemoet en Gimly is weer ziek. ik was dat ook gisterenavond toen ik mijn middagmaal eruit gooide. heb niet tegen ventje gezegd dat het van de pijn was. die was al boos omdat hij een opmerking gekregen had omdat ik een badjas had gewassen en hij had die nat opgehangen = een harde badjas ipv een fluffy een.
ga me vandaag bezig houden met kaartjes want ik moet nu ook voor de jarige schoonbroer en zus maken en voor schoonmoeder. Als die met moederdag iets kreeg van mij bv een zelfgemaakt iets( toen nog in een experimentele fase en van alles) verdween dat naar de keuken om dan later in het niets te verdwijnen. Zo had ventje haar een troll gegeven omdat ze die enge ventjes wel leuk vind en moest hij gezegd hebben dat het van mij kwam? het zelfde resultaat als die Pop die ik gaf ( zo'n sier pop met aangepaste kledij). Later was de uitleg dat nichtje hem gevraagd had om mee te spelen. :roll: :roll: :roll: ( die troll heeft daar lang op het serveerwagentje gestaan maar op een gegeven moment was die ook weg)
Oma C: twijfelen aan mijn verhalen? hoe durf je :lol: 't zijn stuk voor stuk annecdotes van 16 jaar geleden. ( in augustus) er is daar enorm veel uitgehaald van stommiteiten al dan niet onder de invloed van alcohol. zelfs de vrouwen van de officiëren die het KMS hadden gedaan en dus "slimmer" moesten zijn dan wij onderoffciersvrouwtjes staken wat uit. Er was wel 1 onderofficiersvrouw die de kroon spandde maar dat was ik niet, dat was Vicky. zo stond ze daar doodleuk na een mislukte korpsmaaltijd en op de na- receptie aan de vrouw van de toemalige admiraal te vertellen dat haar oudste zoon niet van de chauffeur was van de admiraal maar dat ze aan 15, 5 zwanger was geraakt en geen abortus wilde. Vicky was engelse en ik ken de reden achter het niet afbreken van die zwangerschap. dan kreeg ze een huis van de 'council' ( zeg maar het ocmw hier) een uitkering, geen gas, electriciteit en wat nog meer. maar Madame Admiraal was geschokt omdat die echt dacht dat de oudste dus ook van hun chauffeur was. Toen Vicky niets vermoedend nog een portootje was gaan halen, keek ze me aan en heb ik lichtjes geknikt.
Vicky was de enige die de ettiqette( haar gsm op "full blast" staan had op een etentje) aan haar laars lapte. De schotse vrouw van een onderofficier was altijd zenuwachtig als ze Vicky met haar vettig liverpools accent zag/rook of hoorde. ( rook is sigaretten- ze rookte als een schoorsteen)
Vicky die er later van door ging met haar jongste ( gehandicapte zoon) en een man uit Leeds ( een melkboer) die ze had leren kennen op fb en op een gegeven moment zonder adres achter te laten verdween naar schotland.
( die kleine had hersenverlamming na zijn geboorte- hier- toen konden ze de zorg voor hem hier niet betalen en mocht Vicky naar liverpool gaan wonen bij haar ouders)
Zie al die dingentjes komen soms wel eens terug als mijn piekermolen een nacht aangestaan heeft.
Ventje is op jacht. morgen lees voer.
Fijne dag en Keep safe
Cats Rule!

Oma-C

27 apr 2020, 09:18

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon is er ook net en ja... het zou gaan regenen
en dat is ook nodig,... de tuinen zijn poederdroog :roll:

Dat die kledingbakken afgesloten zijn dat weet ik niet
aangezien al weken niet meer langs die kant buiten geweest ben :oops:
voor mij gaat alles z'n gewone gangetje, alleen worden
de boodschappen thuisgebracht....dat is anders dan normaal :oops:

M-J, gaat zich installeren in haar naaiatelier :lol: , mooi werk... :lol:
mijn schoondochter heeft dat vorige week
ook gedaan en mondmaskers gemaakt voor ons (de familie)
en voor haar hele buurt.. :lol: die mensen waren er heel blij mee
en haar 2 lakens zijn opgeraakt, ik had alle soorten lintjes meegegeven
die ik had en ze heeft alles opgebruikt zelfs andere kleuren, ze zei
het voornaamste is het masker.... niet de kleur van de lintjes en daar
heeft ze gelijk in, want lintjes waren nergens nog te koop :?

M-M, Gimly weer ziek ocharme dat beestje... :roll:
dat is dikwijls de laatste tijd of denk ik dat maar?
en ja die verhalen... je kan er een boek over schrijven :lol:
Ik heb geen verhalen van het verleden.... allemaal buitengesloten
wegens niet leuk en ergerlijk zelfs :oops: ik leef in het heden...
alleen de sterfdata van mijn ouders en geliefden
die heb ik nog in gedachten. Fijne dag voor jou... :)

clive je zal de rust wel kunnen gebruiken na zolang
roofbouw op je gezondheid (sorry dat ik het zo zeg) :oops:
Geniet van de rust en denk aan wat de dokter zei... :roll:

Helena, anjelierken, wilde eend, en wie ik zou vergeten, sorry :oops:
allen een aangename maandag... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

27 apr 2020, 09:52

Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, Clive, ik vind al die regels en uitleg ook héél verwarrend ... en dus blijf ik maar hélemaal binnen . Maar ik loop wel stilaan met mijn hoofd tegen de muur van ellende .. :oops: :oops: :cry: :cry:
Gisteren belde weer een kennis om te gaan wandelen ,maar volgens mij mag die verplaatsing naar daar nog niet met de auto : dus : NEEN . En ook was ik aan de opruiming bezig van de poezenkamer en daar zal ik nog verschillende dagen werk aan hebben ...
Verder weinig (goed ) nieuws / vanmorgen ligt er op straat weer een eekhoorntje van hier doodgereden ... :cry: :cry: Dat zwaar vervoer hier door een woonwijk is moordend voor iedereen. ... Je moest eens zien wat voor barsten er zijn in de binnenmuur van de living , door de tientonners en traktoren die hier voorbij razen...
//// NU ga ik naar de "regenkamer " en daarna proberen mijn haar te brushen ... Groetjes aan iedereen ..

Helena van Troje

27 apr 2020, 11:35

Goede middag,

Was steekt in, een deeltje onkruid uitgedaan onderweg, alles opgeruimd boen en beneden.
Nu eventjes uitlekken, het is ferm warm buiten.
Ondertussen al zeven hondjes met hun baasje zien passeren.
Heel vriendelijk blijven wachten tot ze voorbij mijn brievenbus waren...

Hier gaat alles ook zijn gewone gangetje, buiten dat mijn boodschappen gebracht worden.
Wat die versoepeling betreft:
er zijn mensen die terug aan het werk mogen
we moeten een mondmasker dragen op bus en trein
er zijn kinderen die terug naar school mogen
en voor de rest is alles in de voorwaardelijke wijs
even goed verstrengen de maatregelen terug als het virus terug opflakkert.

Ze hebben dat maar gedaan omdat de politiek en de mensen van unizo en co er de plak op legden.
Ik blijf nog altijd binnen in mijn eigen huis en tuin.
Het is nog altijd geen 4 mei om te beginnen en verder vind ik dat ze veel te vroeg alles gelost hebben.

Ik ben al blij dat de jongste kleinkinderen voorlopig nog niet terug naar school mogen.
Eentje in de kleuterschool en ene in het verkeerde studiejaar om te herbeginnen.
De risico student uit het middelbaar mag ook nog niet terug naar school, oef!
Dat is best wel egoïstisch van mij vrees ik, maar dat komt ervan.
Moest ik nu schoolgaande kinderen hebben, ze bleven gewoon thuis, zo simpel is dat.
Liever een jaar overdoen dan dood.

Voor de rest schijnt hier in het heden de zon en dat vind ik fijn.
En piept de wekker om te vertellen dat mijn machine uitgedraaid is.

anjelierken

27 apr 2020, 13:16

Hallo iedereen,

Straks auto ophalen in de garage, er staan nu zomerbanden op.

Ben mijn toer aan het doen in de tuin, want vannacht gaat het regenen en de volgende dagen ook.Dan moeten we niet meer buiten komen.Volgende dagen ga ik terug mondmaskers maken , heb er nog maar eentje.Ik doe dat eigenlijk niet graag, maar ja, wat moet moet.

Heb van buurman tomatenplantjes gekregen, ga die ook nog in de serre planten.En dan hopen dat er geen koude nachten meer komen.

MM: als ik niet kan slapen s'nachts , kan ik ook denken aan dingen uit een ver verleden.Of aan mensen die allang overleden zijn.Overdag denk je daar niet aan, maar s'nachts wel.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

27 apr 2020, 18:53

Afbeelding

Voor alle dames in ons seizoenshoekje
een rustige avond en straks een deugddoende nacht
Slaaplekker en tot morgen :wink:

wilde eend 2

27 apr 2020, 22:10

Anjelierken en seizoentjes :
Vandaag waren er terug mondmaskers te koop in de apotheek : je mag 5 stuks per persoon kopen aan 1,07 eu per stuk . Voor die prijs begin ik niet aan dat naaiwerk .... Ik heb al meer dan 45 jaar een naaimachine ,maar die maskers maken is heel saai en prullenwerk . ik krijg heel snel rugpijn als ik aan de tafel werk aan de naaimachine .. Daarbij moet je ook geschikt stof hebben en elastieken of linten . Ik heb geen zin om met een stuk van een keukenhanddoek op mijn gezicht naar de winkel te gaan . Enfin , voorlopig kan ik verder .//
In Duitsland hebben ALLE inwoners 3 weken geleden al elk 3 mondmaskers in de brievenbus gekregen .Hier lopen we natuurlijk weer hopeloos achter ...... :roll: :roll: :roll: :wink:
Er is vanavond weer niks op die TV ...... Ik mis het theater en de fijne babbelmomenten met de acteurs na de voorstellingen ...... geduld .... en volhouden ....
Morgen werk ik verder in de poezenkamer .... Slaap goed allemaal !!!

Muddy Maddy

28 apr 2020, 07:24

Goede morgen seizoentjes,

De dagen beginnen op elkaar te trekken. De nachten ook. Er is niets op de tv, dus kijken we maar naar wat er voorgeschoteld wordt op play more en te weten dat we nog zoveel moeten zien.
Gisteren is mijn grijze trui met zwarte sterren toegekomen, een maand eerder. hij moet nog de was in en dan strijken. je kan er zeker geen erwten doorzaaien zoals sommige winkels. doet me denken aan de aflevering 'don't tell the bride' van gisteren. de jurkjes van de bruidsmeisjes. tegen dan is het tijd voor het slechte nieuws. dan een boterhammetje eten en een rustpauze houden.
ik ga een brik soep opentrekken want ik denk dat ik deugd zal hebben van een taske soep nu het weer grijs is en regent.
Ventje was al verder aan het vooruitkijken: na de versoepeling gaan ze die weer versterken en mogen we geen kerst en nieuw meer vieren. :?
Buurman vroeg hoeveel ik voor mijn container had betaald enkele jaren geleden. hij moet immers het huis van zijn overleden schoonmoeder leeghalen.
't is hier weer het dagske, ik vraag om een koffie en krijg diep gezucht. :? seffens doe ik mijn mond niet meer open, dan heeft 'em maar beeld. :(
Morgen is het hier ophalen van vuilzakken. Vrijdag zijn we 1 mei en dan werken ze niet. ik kan al raden wie het weer zal vergeten. Ze zou d'r hoofd nog vergeten als het niet op d'r schouders stond.
ga eerst m'n druppeltjes nemen, heb eergisteren mijn ribben geforceerd en vandaag voel ik die.
had ook gisteren enorme maagzuur na mijn boterhammetje dat ik half-recht/half liggend moest rusten. dat is vandaag ietsje beter.
Fijne dag en Keep safe.
Cats Rule!

clive

28 apr 2020, 09:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, is Gimly al wat beter ? Hoop van harte van wel zodat jullie niet naar de dierenarts moeten gaan.

Oma-C, vandaag is het ( eindelijk) wat aan het regenen, dat is broodnodig voor de natuur. Ook onze gazon kan duidelijk wat hemelwater gebruiken. Die is gisteren verlucht en bemest. Moet manlief zich dat allemaal nimmer in zijn hoofd steken. Heb de tuinman zonet betaald. Anders vergeet ik dat.

Anjelier, jij zult ook de Ukjes wel missen. Gelukkig kun je digitaal contact houden. En tomaatjes gezet. Niets is zo lekker vind ik dan een echte tomaat uit de tuin.

HVT, jij bent druk bezig, hou jij ook maar af en toe rust

Wilde eend, ben een beetje ongerust over jou. Het lijkt me dat je de moed een beetje kwijt bent. Niet te verwonderen met alles wat je meemaakt met de buren + de opgelegde regels. Als ik jou kan helpen, je weet me te vinden, niet aarzelen hoor .

MJ, alles nog oké met jou en manlief. Vind het super dat jij mondmaskers maakt. Zulke gouden handen heb ik helaas niet.

Ik ga vandaag toch langzaamaan wat huishoudelijke taken doen, maar geen zware en al helemaal geen extra taak. Rustig op mijn tempo. We zullen wel zien hoever we komen.

We hadden gisteren omdat de tuinman in de namiddag ging komen, alle buitenspeelgoed opgeruimd van Matice en alles in zijn box buiten gegooid. En dan ook zijn tunnel opgeruimd. Dat vond hij duidelijk niet leuk.
10 minuten later ging ik hem uit de tuin halen en tot mijn grote verbazing had hij op die tijd al, heel zijn box met zijn buitenpeelgoed omgedraaid en alles lag volledig verspreid over de ganse tuin. Op dat moment belde net de tuinman aan, die in de lach schoot en zei dat die arme Matice veel te weinig speelgoed had :D .
Dus terug alles in zijn box gedaan. We hebben besloten de tunnel niet te zetten als het slecht weer is. Hij zit nu terug in zijn hoes. Hij heeft binnen ook meer dan genoeg speelgoed.

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben, als dat zo is, was dat zeer zeker de bedoeling niet.
Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dinsdag. Liefs en heel veel sterkte en moed voor elkeen.

Oma-C

28 apr 2020, 09:17

Oké, dan maar zonder plaatje, het lukt niet
om een plaatje te zetten, de laatste dagen zijn er weer
ambetante dingen bij sennet :roll:
dan geraak ik niet binnen en nu weer geen plaatje :oops:
Maar er zijn ergere dingen... :mrgreen:

wilde eend, die maskers van de apotheek kan je niet uitwassen
wees er voorzichtig mee, en we zijn van deze hele coronawinkel
nog lang niet vanaf.... zolang ze geen vaccin gevonden hebben
zal het ophokken blijven... :oops: .
als we tenminste willen overleven en gezond willen blijven :roll:
Ik kijk terug naar wat onze ouders vroeger deden? die hadden
niet de luxewereld waarin wij leefden voor de corona :roll:
toch raar hoe wij verwend zijn... :mrgreen:

M-M, ik maak vandaag verse soep, en soepkip en groentjes
en ik heb een hele pot soep waarvan een groot deel in de vriezer kan
en van de kip maak ik vanalles, voleauvent, kip curry, en zomeer,
de snippers van het vlees gaan in de soep terug :wink:
(en 't is alles in feite maar zo duur als een brik soep) en ik ben er even
zoet mee...mooi werkje als we toch in ons kot moeten blijven :mrgreen:
fijne dag gewenst... :)

clive, jij was nog over mij heen gesprongen, zo lenig ben je nog :lol:
dank voor je overzichtje... ik hou het kort... :)

Ik wens alle seizoentjes een fijne dinsdag... :wink:

Helena van Troje

28 apr 2020, 10:21

Hallo allemaal,

Dat wordt dan het vet van de bouillon zeven vandaag.
In feite kan dat heel rustgevend zijn zo een kippenbouillon bereiden.
Het gaat lekker ruiken daar bij jullie in de buurt.

Ik had ook zo de indruk dat je het eventjes gehad hebt Wilde Eend.
Wil je geloven dat ik gewoon al geen zin heb in buiten komen.
Als ik dat moet is het voor kine, oogarts, huisarts, gynaecoloog.
Allemaal plaatsen waar er gevaar om de hoek loert.

Vandaag strijkdag.
Mijn gazon is ook blij met het water.
Hij is mooi van ver, maar ver van mooi.
Als ik sterker was had ik al een stuk omgespit en er struiken op geplant.
Als ik dat werkje moet uitgeven ben ik al rap een hoop eurootjes kwijt.
Jongste zou vragen of ik gouden letters op mijn grafzerk wil.
Ja maar, als ik 100 moet worden moe tik nog toekomen ook hé met mijn spaarcentjes.
Dat is wel nog 27 jaar... :?

Maak er een fijne dag van!