In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede natte namiddag
beske doe maar rustig ,
hier ook nat weer ,hoop toch nog wat zomer ,
zoals iedereen denk ik
beske doe maar rustig ,
hier ook nat weer ,hoop toch nog wat zomer ,
zoals iedereen denk ik
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Bekske , doe maar rustig aan. We zien je wel terug als jij er klaar voor bent. Ondertussen ben jij in onze gedachten.
Was even niet hier kunnen komen, mijn laptop had kuren. Manlief heeft hem dan met veel geduld terug aan de praat gekregen.
Onze naaste buren zijn van gisteren terug. Ze hadden helaas hetzelfde weer als wij hier gehad.. Maar ze zijn uitgerust. Vooral buurman had echt wel nood aan rust. Als hij thuis zou blijven, zou hij constant bezig zijn geweest. Hij zag er stukken beter uit dan toen hij vertrok. Dat deed me plezier.
Misschien medio volgende week beter weer. Ben daarstraks al mijn buiten bloemetjes van de plantenrekjes gaan halen en op de grond gezet en de rekjes onder het benedenterras gezet. Want ze voorspellen weer harde windstoten morgen en felle regenbuien. Lekker binnen blijven en het binnen extra gezellig maken is de boodschap. Ga morgen als alles gedaan is, tekenen en schilderen of een boek dat ik deze avond begonnen ben en ook weer zo' n echte pageturner is, lezen. Of beiden, ook dat kan.
Ik wens zonder namen iedereen een zalige slaapwel en een rustige nacht. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Deze voormiddag zon en vanaf de namiddag tot nu regen. Volgens weerbericht zou het morgen echt erg worden met veel wind erbij.
In de voormiddag toch nog even in de tuin gewerkt. Manlief moest een tak van de acaciaboom eraf snoeien. Door de regen kwam een tak heel laag te hangen.
Als warme maaltijd vanavond kip zoetzuur gemaakt met noedels. Was lekker, heb nog genoeg over voor morgen.
Boek is bijna uitgelezen. Je denkt dat je weet hoe het gaat eindigen, en dan krijgt het verhaal een andere wending . Echt verrassend.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier wordt wat afgelezen met dat slecht weer me dunkt.
Ik heb pannenkoeken gebakken.
Vond dat het juiste weer ervoor.
Ik probeer mijn boek te rekken want de bib is pas dinsdag terug open.
Van puur verveling de ontbijtkast eens een grondige beurt gegeven.
Dat is toch vast een man die nooit moet mee poetsen die dat ding ontworpen heeft.
Het is een hoekkast met zo een draaiding in.
We hebben dat én keer eruit gehaald om grondig te poetsen.
We hebben besloten dat dat niet voor herhaling vatbaar was.
Morgen nog zo een herfstweer?
Brrr ik moet er door om brood.
Zal dan van de dichtstbij gelegen bakker zijn vrees ik.
Een rustige avond en deugddoende nacht allen.
Ik heb pannenkoeken gebakken.
Vond dat het juiste weer ervoor.
Ik probeer mijn boek te rekken want de bib is pas dinsdag terug open.
Van puur verveling de ontbijtkast eens een grondige beurt gegeven.
Dat is toch vast een man die nooit moet mee poetsen die dat ding ontworpen heeft.
Het is een hoekkast met zo een draaiding in.
We hebben dat én keer eruit gehaald om grondig te poetsen.
We hebben besloten dat dat niet voor herhaling vatbaar was.
Morgen nog zo een herfstweer?
Brrr ik moet er door om brood.
Zal dan van de dichtstbij gelegen bakker zijn vrees ik.
Een rustige avond en deugddoende nacht allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
dat er ferme windstoten zijn moet ik niet gelezen hebben. ik hoor ze: in de buis van de verwarming, in de stoof, en ik voel ze in m'n botten.
wij hebben hot-dogs gegeten. en 's avonds belde Suus om die hele situatie met Jo uit te leggen en waren we ons venster ' tussen 17.30 en 18 u' om te eten kwijt. zij heeft Jo buitengesmeten nadat die als een vulkaan is uitgebarsten na een argument waarom Suus op de bank sliep. ze mag er nu lang en hard over nadenken eer ze weer bevriend kunnen worden. dat half kalf van een hond is mee. stel je voor: hij is 4 maandjes mevrouw. amehoela: dat beest is bijna 1 jaar! met 1 veeg van die staart kon hij mijn salontafel afruimen. ze kunnen daar ook goed liegen in die asiels. ons Mies was ook geen 2.5 maanden. maar 2 jaar ouder.
gisteren was ik gaan liggen en ventje zat op de wc. wordt er hier hard op de ruit gebonsd. ventje rap naar beneden zonder z'n kont te kunnen afvegen. het was een spaanse firma met 2 dvd's en die koerier moest een nummer hebben. dat hadden wij natuurlijk niet gekregen. hij had instructies dat zelfs niet in de brievenbus te dumpen of aan de buren te geven. na 20 min zoeken zei die eindelijk dat hij wel een kopie van ventjes id-kaart aanvaardde als geldig. jongens, jongens, jongens toch. na een half uur palaveren. hij zag al aan mijn gezicht dat die santeboetiek me niet aanstond. Lilly was naar beneden gevlucht en dus moest ik mijzelf in het deurgat plaseren zodat ze niet voorbij kon flitsen. ja, het was een vreemde stem en dan nog in gebroken nederlands en dan zijn ze roef nergens meer te bekennen. ventje is daarna zijn kont gaan afvegen en een nieuwe onderbroek aan doen en door te sassen. die koeriers zijn altijd zo gehaast. het zijn 2 dvd's in de originele versie maar met spaanse titels. anders zijn ze nergens meer te krijgen. ik zoek ook nog naar Perfect Gentlemen. maar nog niet gevonden. het gaat over een bende dobermans die een heist plegen, getraind door hondenfluitjes door de dief. de honden hebben allemaal gansternamen. maar de dieven worden in de zak gezet door de dobermans zelf die er aan het eind zelf met het geld vandoor gaan. er was sprake van een re-make met die cesar milan. we zijn nu 13 jaar verder en het project zit waarschijnlijk in 'Development Hell' waar voorgestelde films eindigen zonder budget tot er een budget is. wij gaan die vanmiddag bekijken tijdens de aperitief. ik had nog wat coctailworstjes in de pot zitten om bij de tv te eten maar ook die zijn blijven staan. we hebben ruim 2 uur met Suus gevideobeld. ze heeft nu een heel betere relatie met haar familie door die therapie. ze gaan nu regelmatig met z'n allen gaan eten. dat is natuurlijk fijn voor haar. in september moet Suus terug werk gaan vinden. Goofy is geslachtsrijp maar weet niet hoe hij het moet doen! ons Gimly wist het ook niet en heeft het nooit geweten. ja, als je geen ballen meer hebt is de goesting rap over.
en Lilly is gesterilseerd.
de keuken zat weer vergeven van de vleesvliegen dus ventje regelmatig op jacht met de 'tennisracket' om ze te elemineren. die heeft vannacht heel de nacht aangelegen. het is bijna altijd begin augustus dat we dit voor hebben. en tot nu toe hielpen die sodakristallen. ( die vliegen komen af op de restjes die in de zakjes eten zitten van de katten.) maandag begint de zoektocht naar een vaatwasser. eerst online zoeken met de maten want onze kasten staan op pootjes omdat die vloer niet waterpas is. alles helt af naar buurman. dat zie je heel goed aan de verwarming vooraan. gisteren niet kunnen vegen, dus doen we dat vandaag wel.
Anjelier: dat is toch die 7 zussen dat je leest? ik ben er niet eens aan begonnen aan die hype. ik geraakt deze dagen met moeite door een boek. ik zit nog steeds bij edward in de cel. ( the count of montecristo)
clive: wat lees jij? veel plezier met het tekenen en schilderen.
ik ga stoppen.
fijne dag seizoentjes
dat er ferme windstoten zijn moet ik niet gelezen hebben. ik hoor ze: in de buis van de verwarming, in de stoof, en ik voel ze in m'n botten.
wij hebben hot-dogs gegeten. en 's avonds belde Suus om die hele situatie met Jo uit te leggen en waren we ons venster ' tussen 17.30 en 18 u' om te eten kwijt. zij heeft Jo buitengesmeten nadat die als een vulkaan is uitgebarsten na een argument waarom Suus op de bank sliep. ze mag er nu lang en hard over nadenken eer ze weer bevriend kunnen worden. dat half kalf van een hond is mee. stel je voor: hij is 4 maandjes mevrouw. amehoela: dat beest is bijna 1 jaar! met 1 veeg van die staart kon hij mijn salontafel afruimen. ze kunnen daar ook goed liegen in die asiels. ons Mies was ook geen 2.5 maanden. maar 2 jaar ouder.
gisteren was ik gaan liggen en ventje zat op de wc. wordt er hier hard op de ruit gebonsd. ventje rap naar beneden zonder z'n kont te kunnen afvegen. het was een spaanse firma met 2 dvd's en die koerier moest een nummer hebben. dat hadden wij natuurlijk niet gekregen. hij had instructies dat zelfs niet in de brievenbus te dumpen of aan de buren te geven. na 20 min zoeken zei die eindelijk dat hij wel een kopie van ventjes id-kaart aanvaardde als geldig. jongens, jongens, jongens toch. na een half uur palaveren. hij zag al aan mijn gezicht dat die santeboetiek me niet aanstond. Lilly was naar beneden gevlucht en dus moest ik mijzelf in het deurgat plaseren zodat ze niet voorbij kon flitsen. ja, het was een vreemde stem en dan nog in gebroken nederlands en dan zijn ze roef nergens meer te bekennen. ventje is daarna zijn kont gaan afvegen en een nieuwe onderbroek aan doen en door te sassen. die koeriers zijn altijd zo gehaast. het zijn 2 dvd's in de originele versie maar met spaanse titels. anders zijn ze nergens meer te krijgen. ik zoek ook nog naar Perfect Gentlemen. maar nog niet gevonden. het gaat over een bende dobermans die een heist plegen, getraind door hondenfluitjes door de dief. de honden hebben allemaal gansternamen. maar de dieven worden in de zak gezet door de dobermans zelf die er aan het eind zelf met het geld vandoor gaan. er was sprake van een re-make met die cesar milan. we zijn nu 13 jaar verder en het project zit waarschijnlijk in 'Development Hell' waar voorgestelde films eindigen zonder budget tot er een budget is. wij gaan die vanmiddag bekijken tijdens de aperitief. ik had nog wat coctailworstjes in de pot zitten om bij de tv te eten maar ook die zijn blijven staan. we hebben ruim 2 uur met Suus gevideobeld. ze heeft nu een heel betere relatie met haar familie door die therapie. ze gaan nu regelmatig met z'n allen gaan eten. dat is natuurlijk fijn voor haar. in september moet Suus terug werk gaan vinden. Goofy is geslachtsrijp maar weet niet hoe hij het moet doen! ons Gimly wist het ook niet en heeft het nooit geweten. ja, als je geen ballen meer hebt is de goesting rap over.
de keuken zat weer vergeven van de vleesvliegen dus ventje regelmatig op jacht met de 'tennisracket' om ze te elemineren. die heeft vannacht heel de nacht aangelegen. het is bijna altijd begin augustus dat we dit voor hebben. en tot nu toe hielpen die sodakristallen. ( die vliegen komen af op de restjes die in de zakjes eten zitten van de katten.) maandag begint de zoektocht naar een vaatwasser. eerst online zoeken met de maten want onze kasten staan op pootjes omdat die vloer niet waterpas is. alles helt af naar buurman. dat zie je heel goed aan de verwarming vooraan. gisteren niet kunnen vegen, dus doen we dat vandaag wel.
Anjelier: dat is toch die 7 zussen dat je leest? ik ben er niet eens aan begonnen aan die hype. ik geraakt deze dagen met moeite door een boek. ik zit nog steeds bij edward in de cel. ( the count of montecristo)
clive: wat lees jij? veel plezier met het tekenen en schilderen.
ik ga stoppen.
fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zondagmorgen, en ja met regen
niks aan te doen,
en dan is het misschien ook weer "te warm" ?
Zo is er altijd iets wat niet naar onze zin is
Maak er allen een gezellige dag, tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ouder worden.....
Wil je een treinkaartje kopen,
Nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien,
je kaartje komt uit een machine.
Je moet dan overal op drukken
in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij,
achter jou zie je een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.
Bij de bank wordt er geen geld
netjes voor je uitgeteld.
Want dat is tegen de cultuur,
nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent,
anders krijg je nog geen cent.
Om je nog meer te plezieren,
mag je internetbankieren
Allemaal voor jouw gemak,
alles onder eigen dak.
Niemand die er ooit om vroeg:
blijkbaar is het nooit genoeg.
Man, man, man wat een geploeter,
alles moet met een computer
Anders doe je echt niet mee.
Op www en punt Be
vind je alle informatie,
wie behoedt je voor frustratie?
Als dat ding het dan niet doet,
dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft,
je hebt immers Microsoft.
Ach, je gaat er onderdoor,
je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid,
oud worden in deze tijd.
-----------------------------------------
Wil je een treinkaartje kopen,
Nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien,
je kaartje komt uit een machine.
Je moet dan overal op drukken
in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij,
achter jou zie je een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.
Bij de bank wordt er geen geld
netjes voor je uitgeteld.
Want dat is tegen de cultuur,
nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent,
anders krijg je nog geen cent.
Om je nog meer te plezieren,
mag je internetbankieren
Allemaal voor jouw gemak,
alles onder eigen dak.
Niemand die er ooit om vroeg:
blijkbaar is het nooit genoeg.
Man, man, man wat een geploeter,
alles moet met een computer
Anders doe je echt niet mee.
Op www en punt Be
vind je alle informatie,
wie behoedt je voor frustratie?
Als dat ding het dan niet doet,
dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft,
je hebt immers Microsoft.
Ach, je gaat er onderdoor,
je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid,
oud worden in deze tijd.
-----------------------------------------
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oei oei oei oma-C...
Blij dat ik er door de kinderen toe gedwongen werd me met die computer in te laten.
Nood breekt wet.
In feite dank ik dat aan de holebi gemeenschap in de tijd.
De pc was iets discreters dan telefoons en post.
Zolang de mama's en de papa's "het" niet wisten, zie je.
Ach waar is de tijd, begin jaren negentig.
De oudste was de pionier hier in huis.
De middelste verdient er zijn brood mee.
Gezien dat ik nog net toekom tot morgen met brood.
We gaan niet op avontuur met de fiets dus.
Wat ik vandaag ga doen?
Een plan opstellen hoe ik mijn slaapkamer ga leegmaken voor de plaatsing van de nieuwe vloerbekleding.
De datum valt erg ongelukkig.
Ik ben net thuis van verlof.
Het ging niet anders want de plaatser gaat de week erna in verlof voor veertien dagen.
Gelukkig voor mij heeft die man de verkoper achter zijn garen gezeten want die liet maar niets weten.
Ineens ging het vooruit. De plaatser heeft jaren ervaring en gezag!
Een vriendelijke maar besliste mens en zoals hij het ziet zo gaat het gebeuren....
Probeert die moedige zon toch door te breken hier?
Het klaart een beetje uit.
Maar voor hoelang?
We zien wel.
Ondertussen sparen we water en moeten we geen bloemen gieten.
Dames en dieren maak er een fijne zondag van.
Blij dat ik er door de kinderen toe gedwongen werd me met die computer in te laten.
Nood breekt wet.
In feite dank ik dat aan de holebi gemeenschap in de tijd.
De pc was iets discreters dan telefoons en post.
Zolang de mama's en de papa's "het" niet wisten, zie je.
Ach waar is de tijd, begin jaren negentig.
De oudste was de pionier hier in huis.
De middelste verdient er zijn brood mee.
Gezien dat ik nog net toekom tot morgen met brood.
We gaan niet op avontuur met de fiets dus.
Wat ik vandaag ga doen?
Een plan opstellen hoe ik mijn slaapkamer ga leegmaken voor de plaatsing van de nieuwe vloerbekleding.
De datum valt erg ongelukkig.
Ik ben net thuis van verlof.
Het ging niet anders want de plaatser gaat de week erna in verlof voor veertien dagen.
Gelukkig voor mij heeft die man de verkoper achter zijn garen gezeten want die liet maar niets weten.
Ineens ging het vooruit. De plaatser heeft jaren ervaring en gezag!
Een vriendelijke maar besliste mens en zoals hij het ziet zo gaat het gebeuren....
Probeert die moedige zon toch door te breken hier?
Het klaart een beetje uit.
Maar voor hoelang?
We zien wel.
Ondertussen sparen we water en moeten we geen bloemen gieten.
Dames en dieren maak er een fijne zondag van.
-

Goedemiddag Seizoentjes,
Maar binnen blijven vandaag en het hier extra gezellig maken. Het licht HH is al gedaan. Heb wel nog een strijkje staan, maar dat is echt weinig en ik moet morgen toch wassen, dus.
Heb overal al nieuwe theelichtjes gezet, die doe ik straks aan rond 13:00H met een aperitiefje en een klein hapje. En ik ga dan ook al mijn plaats op tafel opeisen
Harlan Coben en het boek heet de ontdekking. Maar ik ga dus tekenen/schilderen want ik heb de nare gewoonte als ik in de zetel een boek lees, in slaap te vallen en dan ben ik boos op mezelf.
Manlief had deze ochtend vroeg, Matice uitgelaten en was Matice zijn regenjas vergeten aan te doen met als resultaat natte hond. Hij is eindelijk droog geraakt, hebben hem dan geborsteld en hebben zijn " hondenparfum" gebruikt . Nu ziet hij er terug fatsoenlijk uit en hij ruikt hemels.
Oma-C, dat is een mooie tekst die je gepost hebt. Helaas is het ook de waarheid. Dankjewel dat je hem met ons gedeeld hebt.
Moet nog 1 ding doen en dat is het bed opmaken, laat dat in de ochtend altijd een hele poos luchten.
Ik wens iedereen weersgewijs een rustige zondag. Liefs aan jullie allen en sterkte voor wie het nodig heeft. Liefs.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ik dacht dat we een rustige zondag zouden hebben, niet dus. Deze morgend rond 6 u hevige wind, het rammelde hier langs alle kanten. Ons raam staat op een kiertje, en ik hoorde dat er iets viel, nochtans een zacht geluid. Manlief had het ook gehoord.
Toen ik later in de tuin kwam , zag ik dat de acaciaboom omver lag ( die had manlief gisteren nog gesnoeid).
We hadden wel al gezien dat die scheef groeide , en nu lag hij op de grond. Het paadje naar achteren was lag bezaaid met bladeren en takken, daar was geen doorkomen aan.
Manlief en ik hebben al de gehele voormiddag bezig geweest, hij de takken doorzagen en ik de takken op het gazon op een hoop gedaan. Zodat we door kunnen. We hebben lichte schade aan prieeltje en tuinhuis, maar echt weinig .Mijn beplanting daarentegen is allemaal geknakt, dat zal voor volgend jaar zijn, dat dat terug goed komt.
Manlief weet de volgende dagen wat te doen, geleidelijk aan zal hij alles opruimen.
En daarna zien we wel of we een nieuw een boom aanplanten of niet. Die boom was rot vanbinnen, langs de buitenkant zag je daar niks aan. Vind het wel spijtig, maar ja, het is nu zo.
Zo, het is een heel epistel geworden
Fijne zondag allemaal en tot morgen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
de zon komt op aan de spuikom. ik ben in blijde verwachting van een steelstofzuiger. gekocht omdat het altijd was van : ik ga wel eens naar die filter kijken.
toen ventje zag dat er een QR code stond en ik die aan het inscannen was vroeg hij wat ik nu weer aan het uitspoken was. ik zei hem dat ik dus een nieuwe steelstofzuiger met uitwasbare filter had gekocht. daarop kreeg ik te horen: jeuken ze in je zakken? neen, helemaal niet maar ik was het beu. ik heb op dezelfde site een inbouwafwasmachine gezien maar ik moet eerst weten of ze die komen aansluiten die mannen. maar voor de afwasmachine nog wel verder kijken. zegt hij tegen mij maar ik wilde de 'invictus' stofzuiger kopen. sorry. het duurde me te lang. wanneer ging je kijken naar die filter en de invictus kopen? met st-juttemis zeker heb ik tegen hem gezegd. hij heeft er geen antwoord op gegeven alleen mompelde hij iets van: jij hebt ook geen geduld. ik heb hem de rest van de dag niet meer aangekeken. Lilly voelde aan dat het scheef zat en heeft de hele dag in haar hangmandje gelegen. ook vannacht is ze niet op bed komen slapen. enkel tegen de ochtend komen knuffelen. lamskoteltjes gegeten waarvan vandaag de afwas van gedaan wordt. moet ventje naar de drankencentrale dan kan hij me afzetten aan het shopping. ik ga om kaarsen. als ik het zo niet ga doen komt het er nooit van. ventje zit liever op zijn reet dan productief te zijn. jammer dat ik het zo moet zeggen.
anjelier: jammer van die boom en de schade aan je tuinhuis & prieeltje. gelukkig heb jij een manlief die wel de mouwen opstroopt en zegt: we gaan eraan beginnen. boomrot zie je inderdaad niet aan de buitenkant. dat moet wel een werkje geweest zijn, een omgevallen boom op te ruimen. en je hebt antwoord op de vraag: als er in een bos een boom valt hoor je dat dan?
Helena: ik wist niet dat je oudste aan de wieg stond van de holebi gemeenschap? en zij gebuikten dus een pc om elkaar te spreken. goed gevonden in een tijdsgeest waarin dat allemaal niet zo gemakkelijk werd aanvaard. kijk maar naar mijn schoonvader: die was een trannie. toen hij erop betrapt werd, is hij verbannen naar de zolder. hij was alleen nog goed genoeg om geld in het laadje van schoonmoeder te brengen. en die "vogelde" er op los met de generaal. doet me eraan denken dat ik nog naar Suus moet mailen in verband met haar nieuw kapsel dat ze wil. en kom net tot de conclusie dat de gsm maar 4% jus heeft, dus rap aan de kabel.
Oma C: je slaat de nagel op de kop met dat gedicht. jammer dat mijn moeder niet mee is met de pc en de gsm. vader is op de kar van de pc gesprongen om spelletjes te spelen. hij had wel geen internet. nu wil moeder dat wel maar geen gsm. begrijpe wie begrijpen kan. moeten degene die haar huis kopen daar niet achter kijken redeneerde ze. 2 maanden later is ze dat vergeten.
en als ik dingen zeg die gebeurd zijn, heb ik dat gedroomd. zo beweerde ze gisteren bij hoog en laag dat ze niet voor de kat van de buren was gaan zorgen verleden zaterdag. tot halfweg de conversatie.
buren waren met de kinderen 2 daagjes naar duitsland. dus toch gelijk gehad! ik ben om 9 u 's morgens nog niet dronken hoor! wel klink ik zo als je me uit mijn slaap belt. wat normaal is.
Lilly & Gimly waren alle twee beneden tot ik 20 voor 7 opstond. ik dacht dat ze wel gingen blijven. jammer genoeg zijn ze alle twee naar boven gegaan. Lilly zal wel op bed liggen en hij aan het matje voor de badkamer.
morgen gaan we naar de pizzahut op st-michiels. daarna naar deleis ginder en geld afhalen bij de bank van mijn moeder met mijn kaart. die liggen alle 3 niet ver van elkaar. vorige keer had ventje geen hard seltzer gevonden maar wijn in blik met spuitwater :die een spritser genoemd wordt. ik ga het hem nu eens tonen welke merken het zijn. hij had verkeerd gekeken. ja, das rap willen zijn.
ik ga dit epistel afsluiten en verder zoeken naar een betaalbare vaatwas die ze komen aansluiten.
Fijne dag seizoentjes
de zon komt op aan de spuikom. ik ben in blijde verwachting van een steelstofzuiger. gekocht omdat het altijd was van : ik ga wel eens naar die filter kijken.
anjelier: jammer van die boom en de schade aan je tuinhuis & prieeltje. gelukkig heb jij een manlief die wel de mouwen opstroopt en zegt: we gaan eraan beginnen. boomrot zie je inderdaad niet aan de buitenkant. dat moet wel een werkje geweest zijn, een omgevallen boom op te ruimen. en je hebt antwoord op de vraag: als er in een bos een boom valt hoor je dat dan?
Helena: ik wist niet dat je oudste aan de wieg stond van de holebi gemeenschap? en zij gebuikten dus een pc om elkaar te spreken. goed gevonden in een tijdsgeest waarin dat allemaal niet zo gemakkelijk werd aanvaard. kijk maar naar mijn schoonvader: die was een trannie. toen hij erop betrapt werd, is hij verbannen naar de zolder. hij was alleen nog goed genoeg om geld in het laadje van schoonmoeder te brengen. en die "vogelde" er op los met de generaal. doet me eraan denken dat ik nog naar Suus moet mailen in verband met haar nieuw kapsel dat ze wil. en kom net tot de conclusie dat de gsm maar 4% jus heeft, dus rap aan de kabel.
Oma C: je slaat de nagel op de kop met dat gedicht. jammer dat mijn moeder niet mee is met de pc en de gsm. vader is op de kar van de pc gesprongen om spelletjes te spelen. hij had wel geen internet. nu wil moeder dat wel maar geen gsm. begrijpe wie begrijpen kan. moeten degene die haar huis kopen daar niet achter kijken redeneerde ze. 2 maanden later is ze dat vergeten.
Lilly & Gimly waren alle twee beneden tot ik 20 voor 7 opstond. ik dacht dat ze wel gingen blijven. jammer genoeg zijn ze alle twee naar boven gegaan. Lilly zal wel op bed liggen en hij aan het matje voor de badkamer.
morgen gaan we naar de pizzahut op st-michiels. daarna naar deleis ginder en geld afhalen bij de bank van mijn moeder met mijn kaart. die liggen alle 3 niet ver van elkaar. vorige keer had ventje geen hard seltzer gevonden maar wijn in blik met spuitwater :die een spritser genoemd wordt. ik ga het hem nu eens tonen welke merken het zijn. hij had verkeerd gekeken. ja, das rap willen zijn.
ik ga dit epistel afsluiten en verder zoeken naar een betaalbare vaatwas die ze komen aansluiten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Aangename maandagmorgen alle seizoentjes
om 7u scheen de zon en om 8u was het
grijsbewolkt...afwachten wat we krijgen
Wel redelijk wat wind....
Voor allen toch een fijne dag vandaag...
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, het spijt me te lezen dat jullie stormschade hebben. Wij hebben toen we nog veel bomen in de tuin hadden, ook stormschade door een treurwilg die afbrak. Dat is lang geleden, want onze Niels leefde toen nog. Ik was die gaan binnenhalen, want hij stond naast die boom. Voelde ik het onheil nu of was het iets anders, maar ik ben Niels toen gaan halen door hem met zijn halsband door te trekken en op dat moment een vreselijk gekraak en daar ging de mastodont. We waren met ons tweetjes juist uit de gevarenzone. Hij lag voor een deel over de omheining op straat en ik heb toen de brandweer gebeld en die zijn dan de boom in stukken komen zagen en hebben de straat vrij gemaakt. Na dit gebeuren hebben we een boomsnoeier uitgenodigd om al de bomen te komen controleren. En buiten 1 boom, die er nu nog staat, waren alle bomen ziek en niet tegen een storm of rukwinden bestand. Dus hebben we alle bomen ( buiten die er nu nog staat) laten wegdoen en de boomwortels laten uitfrezen. Daar hing dan wel een aardig prijskaartje aan, maar ik was en ben nu geruster als het waait , wetende dat er nu geen bomen kunnen omwaaien. En het is zoals je zegt, als dat pas gebeurd is, lijkt het wel of dat nooit meer in orde gaat komen. Ik wens jou en manlief veel sterkte met de opruim. Moest ik bij jou in de buurt wonen, ik zou echt komen helpen.
Gisteren leuk getekend en geverfd. Had een grappige Pluto gemaakt. En hij was aardig goed gelukt. Tafel opgeruimd en alles van het tekenmateriaal terug in de juiste zakken gedaan. Wou dan meteen de tafel dekken voor het avondeten, maar wij hadden beiden met een glaasje wijn bitterballetjes uit de oven gegeten en toen zei manlief dat hij geen honger meer had en eerlijk gezegd, ik ook niet.
Dus had ik nog een hele poos vrij om in mijn boek te lezen.
Manlief werkt vandaag van thuis uit, dus heb ik de 2 benedenverdiepingen al opgeruimd en gestofzuigd. Moet ik hem niet storen. Ik ga een extra taak doen, namelijk boven een kamer die er rommelig bijligt, volledig opruimen. Als het mij vandaag niet volledig lukt, dan doe ik er morgen wel aan verder.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal. En zie, de zon komt te voorschijn.