In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bobientje 14

27 jan 2024, 17:14

Goede namiddag dames.

Vandaag wasdag,aja de zon was van de partij.
Deel op het rekje,een deel buiten.

Gisteren naar een lezing geweest van Dirk draulans,
ging over onze “ genen “ heel interessant.
Voor herhaling vatbaar,
Heb mij voor de 2 volgende sprekers ook al ingeschreven.

Toen ik daarjuist boodschappen deed,
Zag ik een luchtballon, kreeg zowaar een goed gevoel,
dat ruikt naar lente,of het is omdat ik het zo graag wou.
De zon die op onze huid schijnt,en warmte geeft,ik snak ernaar.🌞

HVT groot feestje voorbereiden,is altijd leuk,
maar brengt ook de nodige stress mee,dat ondervind ik toch
Zal de oude dag zijn zeker.🙃

Kleinzonen serieus de griep te pakken,jongste ( 24 ) goed ziek
Alle communicatie met dochter gaat nu per telefoon.

Ik ga iets zoeken om te eten, aan allen smakelijk

Nog een gezellige avond en een deugd doende slaap 😴

Aan zij die pijn hebben of zich niet zo goed voelen, veel beterschap.

Dames tot de volgende………

krakje

27 jan 2024, 20:34

gisteren op bezoek gegaan naar vriendin die verjaarde,
samen een glaasje en koekje genomen op haar dag van geboorte,
de tijd was zo om, ze is gevlogen , dus naar huis en maar tv gezien,
stond deze morgen niet graag op, was nog zo zalig in warm bedje,
vandaag al was gedaan en is droog, strijken kan wachten,
wat puzzels ingevuld, gepraat met zonen, de dag gaat zo voorbij,
nog een fijne avond van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

clive

28 jan 2024, 09:12

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Sorry dat ik een tijdje niet hier geweest ben, maar heb een hele zware opstoot gehad. Mijn voet had automatisch rust. Kon bijna niets van mijn HH aan, ja, wat stofzuigen en daar is het bij gebleven. Ben enorm achter met de was. Maar voel me nu een heel stuk beter, dus ik kan er terug tegen aan.

Vandaag moeten we in Turnhout zijn in de garage, manlief wilt graag een nieuwe auto, een elektrische en dus een automatiek. De kleur mag ik kiezen. De wachttijd erop valt enorm mee. We nemen Matice mee. Kunnen we daarna nog wat wandelen met hem.

Zo, ik wens jullie allemaal een rustige zondag. Een dikke knuffel voor hen die ziek zijn of last hebben.

Oma-C

28 jan 2024, 10:17

Goedemorgen allemaal :)
een stralende zon en blauwe lucht
dat doet deugd :wink:
Geniet van wat kan en heel veel
sterkte en beterschap aan onze zieke vrienden :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

28 jan 2024, 10:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisterennamiddag een fietstochtje gemaakt, goed ingeduffeld was het goed te doen. Als de zon schijnt , geeft dat toch direct een ander gevoel. Onderweg een tas koffie gedronken. We waren nog op tijd thuis, zodat manlief nog een stukje naar het veldrijden kon kijken.

Manlief is aan de croque monsieurs bezig, die klaarmaken en bakken dat kan hij. We gaan op tijd eten, want in de namiddag gaan we wandelen, is ook al een hele tijd geleden door het weer.
Hopelijk gaan de temperatuur flink stijgen, want nu is het nog frisjes, heel frisjes. Het had toch harder gevroren dan voorspeld.

Dames, tot morgen en maak er een mooie zondag van.

Helena van Troje

28 jan 2024, 11:35

Hallo allemaal!

Ik heb genoten van mijn ochtendlijke fietstocht naar de naburige gemeente om brood te gaan halen.
Zalig! Ik ga toch eens kijken voor een gesloten helm voor in de winter.

Clive een serieuze opstoot.
Dat verklaart dus waarom ik deze week ook kriegel rondliep omdat alles overal pijn deed.
Ik zal het nooit leren denk ik.
Heel dikwijls als jij schrijft dat je een opstoot had, heb ik diezelfde periode ook veel last gehad.
Minder beperkend dan bij jou alleszins.
Met goede moed er weer tegenaan!

Wat we verder nog gaan doen vandaag dat zal de toekomst uitwijzen.
Voorlopig ben ik aan het genieten in mijn zeteltje in het zonnetje.
En aan het grezzelen van de vuile ruiten.

Dames geniet van het zonnetje.

Als ik zo dames schrijf denk ik soms nog aan de enige heer die ooit raad kwam vragen op huishoudelijk gebied. Langsom aan vertelde die meer en meer over zichzelf.
Ik hoop dat die zijn draai terug gevonden heeft in het leven.

Bobientje 14

28 jan 2024, 15:01

@ HVT wat die helm betreft,
ik heb er 2 eentje die een wintervoering heeft, met oorpats,
is heel comfortabel voor in de winter.
De andere heeft ook meer openingen,
maar die heeft achteraan een klepje,waar een regenhoesje inzit,
dat houd ook wind tegen.
Ikzelf kan niet tegen wind aan mijn hoofd en oren,
Tijdens de zomer draag ik altijd een winddichte hoofdband onder mijn helm,
om mijn oren te beschermen.
Je kan ook gewoon je helm houden, en een hoofd beschermer kopen.
Ik koop veel fietsgerief bij A.S Adve…..
Wil me helemaal niet moeien hoor, is gewoon mijn ervaring met helmen
Fiets al 12 jaar met e-bike en helm 😉
Zelfs tijdens de zomer leg ik een doekje in mijn helm, voor de wind,
dat valt niet op.😁
Nog veel fietsplezier, ik wacht nog wat, ben een echte koukleum.

Nu cross kijken……

Helena van Troje

28 jan 2024, 16:36

Bedankt Bobientje voor de tips.
Ik kocht mijn helm bij de fietswinkel waar ik mijn elektrische fiets kocht.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een regenjasje voor mijn helm.
Online geraakte ik er niet aan uit.
Ik moet echt de moeite doen om ofwel met de hulp naar AS te gaan.
Ofwel moet ik naar de fietsenwinkel.
Die het dichtbij is natuurlijk toe op maandag als de hulp komt.
De mijne ligt in de stad, waar we zo min mogelijk willen inkomen met de auto.
Langs Rome rond kilometers voor niets rijden omdat er een onnozel kieken het goed gedacht gehad heeft dat je niet meer in de stad mag komen met de wagen voor het klimaat....
Dat ze stoppen met bommen en raketten smijten overal in de wereld en dat ze op de aarde blijven en geen energie verspillen met lanceringen van raketten en dies meer....Er zal al heel veel minder uitstoot zijn op die manier. Sorry, maar het is echt frustrerend als je niet 100% mobiel meer bent hier te wonen.

Ik zou zo graag een bepaald matje hebben d van bij Dille en Kamille.
Ik kan dat niet vervoeren in de fietstas.
Ik zie me zo gauw nog niet met dat geval op de bus stappen, weegt een beetje teveel voor mij.
Allez dus dan maar geen matje hé...dank u wel stadsbestuur of komen jullie het brengen misschien?

Oma-C

28 jan 2024, 17:00

Afbeelding

Een gezellige dag verder allemaal en voor later slaapwel
fijn zo'n zonnige dag als vandaag,
warme jas aan en een wandelingetje gedaan :lol:

Muddy Maddy

29 jan 2024, 08:45

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft blijkbaar besloten dat ik portier moet spelen. euch... neen, ik vertik het. neen, zei ik. ik doe het niet. wel, verdorie, die kater weet echt op welke knoppen hij moet drukken. nu zal het zeuren om eten beginnen zeker? hij heeft nog een randje vet van de hesp in zijn extra pot liggen. die van Lilly was rap op. we gingen tonijn geven, zet ik dat klaar vergeet ventje het te geven. ofwel wilde hij niet want Lilly, die hier inmiddels is, heeft al 2 nachten rond 4 u komen knuffelen. vind ventje te vroeg.
dus we hebben gezamelijk de hesperolletje gemaakt. de aardappel had iets meer gekookt kunnen zijn. ( die wordt onderaan geplet) en er was ook te weinig kaassaus vond ventje. ja, maar dan moest ik een nieuwe portie maken,. als ik me niet hou aan de richtlijnen moet ik maïzena gebruiken of ik krijg ze niet dik. vandaag lasagne en morgen gaan ze aan het huis werken. ik ga dan wel alleen naar de dokter voor de bloedbespreking. het zal weer geen fraai beeld geven en ik moet ze nog op de hoogte brengen van het "zoemen" als ik op mijn zij lig.

vandaag krijgt moeder voor de eerste keer eten thuis geleverd. zo zal ze extra vitamintjes binnen krijgen. en ze kan het in 2 verdelen want het zijn grote porties. ventje zegt dat het lekker eten is want tijdens het waken bij zijn moeder kregen zij ook maaltijden aangeboden, soms zelfs zonder dat ze het vroegen. moeder is benieuwd. ventje gaat dan dinsdag langs om te vragen of ze niets nodig heeft en zal het wel horen. hij gaat dan na de werken in het huis de dingen gaan halen en brengt ze dan naar mijn moeder zodat hij een deel van de werken in het centrum zelf vermijd. ventje zus is toch rap moe. het zal een pak sneller gaan als de kinderen eenmaal mee helpen. in het weekend proberen ze naar het containerpark te gaan. wij moeten ook nodig eens gaan. maar de onze is maar de woensdag en de zaterdag open. elke keer is het hier (nog) gratis. voor grof vuil moet je bellen en betalen.

er staat het een en ander op het programma. ik moet nog de openingsuren van Julia's zoeken. het zit daar als wij passeren altijd veel volk. vooral als ze in de zomer hun overdekt terras/tent gezet hebben. het lijkt me supergezellig met al die lichtjes. de prijs is ook supergezellig maar valt eigenlijk mee vind ventje. En ik heb Frank beloofd als hij komt stucken: hij een grote steak met frieten krijgt als vergoeding. groenten moet hij al genoeg eten met ventjes zus haar vitaminenregime opdat ze meer energie zou krijgen en haar weerstand en zo.
ventje zegt dat er deze week een heleboel pakjes gaan toekomen. dat is fijn maar ik heb geen jota hoe laat ze toekomen en de inhoud. ben ik niet thuis: postpunt. ik ga mijn plannen niet overhoop gooien om hier te zitten wachten en wortel te schieten. morgen ben ik al niet thuis vanaf kwart na 11.

de diepvries komt donderdag en ik heb al uiensoep aangekruist. nu moet ik nog weten of ventje snertsoep met rookworst moet hebben want hij wil alleszins iets van ijs nu we plaats hebben en we hebben fricandellen nodig. die kan hij wel goedkoper krijgen in de carref. maar dan moet ik ze wel noteren. onze beenhouwer had vroeger verse uiensoep in de koeling. en er ging erg veel tomatensoep over de toonbank. al dan niet met balletjes.

Ik ga nog eens kijken hoe het met mijn teljorenspel gaat, de laatste tijd krijg ik bitter weinig punten en er moet nog een koffietje gezet worden.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

29 jan 2024, 09:45

Goedemorgen seizoentjes allemaal :wink:
geniet van deze zonnige dag
één per één dag en zo wordt het stilaan lente
maar morgen is er weer 'kans op regen' :roll:
niks aan te doen.... :?
Maak het beste van deze dag en geniet van wat kan en mag

Helena van Troje

29 jan 2024, 11:59

Als het morgen regent, zien we dat morgen wel.
Vroeger wisten we dat niet op voorhand.
Ik zou liever hebben dat het nog een dagje droog is, want ik moet morgen met de fiets naar het centrum.
De badkamer is al gedeeltelijk gepoetst.
De rest is voor de hulp.
Samen eerst boodschappen doen.
Het lijstje ligt al klaar.
De was hangt te drogen buiten.
Ik hou het graag bij.
Ik hoop dat K. nog tijd heeft om te strijken.
Het is niet veel.
Maar gedaan is gedaan.

Zo ik ga een boke eten anders ben ik niet klaar voor als K. er is.
Maak er een fijne dag van allemaal.

anjelierken

29 jan 2024, 11:59

Afbeelding

Hallo iedereen,

In de verte voel je precies de lente al. De vogels fluiten en als de zon schijnt is het heel aangenaam.
Daarstraks 2 eekhoorns achter elkaar zien rennen op een boom, was mooi om te zien. Toevallig dat we dat zagen.

De wandeling gisteren was heel mooi, voor herhaling vatbaar. Bij de inschrijving kregen we 2 bonnetjes voor een gratis pannenkoek. De bedoeling was bij terugkomst de pannenkoek te eten. Kom ik binnen, staat er daar een rij van hier tot in Tokio 8O en het bakken zelf was op een slakkengangetje. Heb er voor gepast, hebben een frisdrank gedronken. Er waren mensen bij die meer dan 1 half uur hebben staan aanschuiven. Nee bedankt, daar doe ik niet aan mee. Wel een heel mooi initiatief van het bestuur, maar niet praktisch.

Tijdens het voederen van de kippen, merkte ik dat er een kip te weinig was. Dus eens goed rond gekeken en ... ze zat bij buurman. Gemerkt dat ze onder de draad was gekropen. De draad was hoog van de grond omdat de betonnen plaat (door ouderdom) gevallen was. Manlief en ik hebben wel wat moeite gehad die te pakken, want die zat op een moeilijk bereikbare plaats. Maar allez, het is gelukt, ze heeft al haar pluimen nog :D Manlief heeft ondertussen ervoor gezorgd dat dat niet meer kan gebeuren.

Dames, tot morgen allemaal.

krakje

29 jan 2024, 15:47

de dekentjes van de dieren zijn gewassen
en buiten gedroogd ze liggen terug was zalig in de zon,
de kuis ook gedaan door dochter kan er weer beetje tegen,
en zo is januari bijna aan zijn einde, en hopen dat volgende maand ook goed is,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

29 jan 2024, 15:56

Gezellige dag verder en voor later slaapwel
tot morgen allemaal :wink: