In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

03 aug 2024, 08:40

Goedemorgen allen, :wink:
Een heel fijn weekend gewenst
en word of blijf gezond .....sterkte!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

03 aug 2024, 08:40

Goede morgen seizoentjes,

Helena: mijn deelneming. en ik wil maar zeggen dat je de enige niet bent die achteraf iets te weten komt.

Anjelier: je hebt gelijk. de mensen weten niet goed hoe ze moeten omgaan met de dood en hoe ze de nabestaanden behandelen. Ik heb dat ook gezien toen ventje zijn moeder overleden was. Je mag verdriet hebben, maar dat mag precies niet te lang duren.

Ik zat gisteren niet goed in mijn vel. en vandaag is dat niet veel beter maar we gaan er het beste van maken. We hebben immers nog de avondmarkt. Gisteren was er hier een openluchtconcert en die hadden een piano mee! de dag ervoor was er een optreden en die drummer kon precies maar 1 maat slaan. tsja; ze heten niet allemaal Phil collins. De drummer en later leadzanger toen Peter Gabriël weg was uit de band Genensis.
wie de groepen waren die hier een openluchtcencert gaven, weet ik niet maar de laatste groep ( die met de piano) had veel meezingers met een lied over de lange nelle.

ventje kreeg gisteren Stefaan aan de telefoon en die vroeg hem of hij niet meeging met de 'old skool rockers' naar een tributeband van Iron Maiden. ze hebben beiden evenveel zin. ( weinig) ventje ging er nog eens over nadenken. dan belde hij naar een vriend die in de walen woont en er ook een is of die ook dat mailtje van die vermoorde collega gekregen had want hij stond ook in CC. neen dus. punt is dat de naam van de overledene zelf ook in CC staat. het mailtje is opgesteld in 2009 en ergens begin dit jaar en nu verzonden. ik vind het verdacht.

De nieuwe sensorvuilnisbak staat op zijn plaats. het onderstel van de blauwe zak moet nog afgewassen worden. ik denk dat ik dat wel weer zal doen.
Het is hier zwaarbewolkt en zwoel. Buren V hadden gisteren hondenpoep aan hun deur liggen. en met Cooper en Lowie zou de conclusie rap getrokken kunnen zijn maar tot nu toe praten ze nog met elkaar. heb ze gehoord aan het open raam toen ik boven was. Buren moeten vandaag naar een trouw en vertrekken morgen naar het noorden van Frankrijk met Cooper. het zuiden is moordend heet. ze gaan maar voor 1 week want ze weten niet hoe Cooper zal reageren. het kan heel goed verlopen maar Cooper kan de hele campercar bewaken en blijven blaffen. Normaal is dat Lowie omdat die veel kleiner is. met blaffen voelt hij zich groot en sterk. Beiden zijn al gewent aan Lilly en ventje maar mij zien ze zelden dus moet Cooper de aandacht trekken en dan doet Lowie mee.

Chloe blijft thuis en Lowie dus ook. 't is weer af met lief nummer zoveel. ze woont nu weer thuis. die heeft sjans dat ze hier nog onderdak kan vinden.
Deze komende week moet ventje nog eens naar mijn moeder want die zal zonder centen zitten. de opruimwerken aan het ouderlijk huis liggen tijdelijk stil omdat zijn zus veel moet werken èn de zorg voor Suzanne heeft. die gaat dus niet mee op reis. Opa & Oma langs de andere kant betalen alles. nu gaat zus ventje er toch mee door om het oudelijke huis tijdelijk te verhuren na kosten en baten berekend te hebben voor die Co Housing van Margaux. die moet naar Afrika vertekken maar haar visum is niet in orde. bij de andere 4 wel. maar het wordt wel verkocht en zodra er een koper is moeten ze eruit. veel zal het nu niet meer opbrengen met de verkoopprijzen zo laag.

We eten vandaag dus camenbert in de oven en die moet ik nog uithalen. Gisteren was het de koude visschotel en Gimly moest ook een stukje. hij liet het niet liggen. Daarna kreeg Lilly haar deel. Voldaan heeft ze dan de hele middag geslapen en lag dat nog te doen maar dan aan mijn kant toen ik naar beneden kwam. ik zet me er dan altijd bij. zij slaapt verder. Vannacht maakte ze me wakker door tegen mijn rug te duwen. ik wil mijn knuffel van allebei.

Als ik nog koffie wil voor ik naar mijn moeder bel zal ik dat nu moeten doen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

03 aug 2024, 09:25

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben om iets voor 06:00H opgestaan, ik strijk altijd in de garage, daar de deur naar de tuin opengezet zodat er wat frisse lucht binnen kon, Matice wakker gemaakt en dan de volledige strijk gedaan. En meteen daarna mijn reva-oefeningen gaan doen. En nu is het bijna 09:00H. Een voormiddag is inderdaad vlug voorbij.
Straks alles nog even stofzuigen, dan is alles weer netjes. Manlief gaat nu de boodschappen doen, want buurvrouw belde gisterennamiddag of we zin hadden in een BBQ. Ze hebben een luifel, dus het weer doet er niet zo toe. Rond 13:45H moeten we dus hierlangs zijn. En morgen moeten we in China Town zijn, een Chinese vriend heeft ons uitgenodigd om Dimsum te gaan eten. Dat schijnen allemaal hapjes te zijn en wordt genomen voor ontbijt of als lunch. We moeten daar om 13:00H zijn. Dus mijn voornemen te knutselen aan de mappen van Matice valt een beetje in het water. Heb er nog veel werk aan, want ons laatste bezoek aan Texel er nog niet in en het dagje Domburg ook nog niet. Dat zal dan voor een ander weekend zijn. Maandag moet ik dan om 13:30H bij de pneumoloog zijn en dinsdagnamiddag bij de manicure. Zo druk, dat heb ik eerlijk gezegd niet graag. Maar de dimsum was al erg lang afgesproken, maar de BBQ wist ik pas van gisteren.
Anjelier zal dat wel kennen Dimsum.

Zo, ik ga badje in, ruim dan badkamer en slaapkamer op en maak het bed op en stofzuig daar. Dan nog de 2 benedenvediepingen stofzuigen en dan ben ik klaar. Ga een shortje en een wit mouwloos bloesje aandoen.

Ik wens de zieken en herstellenden veel sterkte e wens elkeen een heel fijn weekend. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Helena van Troje

03 aug 2024, 12:44

Goede middag,

Genietend van een verplichte rustpauze.
Ik zou eens moeten kijken hoeveel de luchtvochtigheid bedraagt want de knoken spelen weer op.
Nochtans alweer acht uur geslapen vannacht.
Gisteren ook mijn slaapdoel gehaald.
Ik ga nog overstag gaan en mij in de rode kamer installeren.
De donkerste, rustigste, meest frisse kamer van het huis.
Van mijn grote slaapkamer een immense dressing maken. :?

Poes heeft het gevonden.
Tegenwoordig slaapt ze in de lavabo op de blauwe kamer.
Dat is geen kat in een zak, maar een kat in de pompbak.
Stoelgang is iets meer gebonden, door de medicatie denk ik.
De medicatie is een soort pasta die ik door haar korreltjes doe.
Ze eet alles vlotjes op, pasta incluis.
Ze mag volgens de instructies op de zak 61gr korreltjes krijgen per dag.
Dat is wel bitter weinig volgens mij.
En volgens haar ook.

Alweer een lading was in de machine.
Bedje verschoond.
Zo blijf ik wel bezig als ik op twee plaatsen slaap.
Als er iemand moest denken dat er hier kamers ongebruikt blijven...
Behalve de gele kamer waar in de winter dan wel de was opgehangen wordt.

Zo, we gaan eens kijken wat we op onze boterham gaan smeren.
Het is wel hard dat Poes echt niet anders krijgt dan de korrels.
Maar zolang die diarree blijft blijf ik onverbiddelijk.

Fijne dag nog met af en toe wat zon tussen de wolken.

mariajohanna

03 aug 2024, 13:19

Fijne namiddag iedereen,
Een onverbiddelijk MH..... , je hebt volkomen gelijk. Ik ken dat systeem met de 3 honden van dochterlief, 2 kleine en 1 scheper..... achter hun huis is een bos, ze lopen daar geregeld, en fretten daar waarschijnlijk ook van alles op..... de 'rest' is voor de baasjes.....
Maar ...... Kom niet aan de poor, dan heb je het wel geweten, 1 begint de 'lofzang' en de 2 anderen volgen !
Ik heb al gezegd dat ze hun deur nooit op slot moeten doen....... maar, of ze zouden bijten of knappen, daar zou ik dan ook mijn hand niet voor in het vuur steken, zoals gezegd wordt..... !

Zover de diertjes (zijn wel schatjes ).....
Tegen 15 u zijn we uitgenodigd voor een BRILJANTE jubilee te vieren, met een hapje en een drankje, al moeten we dat niet letterlijk nemen, zoals ik al wel gedacht had, hun kennende.........!

En nu gaan we ons wat klaarmaken.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 aug 2024, 18:49

Voor allen een gezellige avond nog en voor later: Slaapwel :wink:

Afbeelding

anjelierken

03 aug 2024, 21:13

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is hier al heel donker en het is nog geen 21u. Volgens buienradar komt er regen.

Deze namiddag gekeken naar het wielrennen op de Olympische Spelen. Fenomenaal hoe Evenepoel gewonnen heeft , en dan te bedenken dat hij in de laatste kilometers lek reed. Manlief geraakte er niet over uit gepraat.
Vind dat de Belgen het al goed gedaan hebben op de Spelen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

03 aug 2024, 21:21

Ziezo, we zijn juist thuis van het briljante feest !
Het is heel fijn geweest, met, na het hapje en het drankje , een serieus koud buffet. Van de overschot kunnen ze nog een feest doen........
Als dessert hadden ze een heuse ijskreem-kar laten komen en iedereen kon buiten zijn bestelling doen aan de kar en binnen op het gemakske opeten......
Aan de caloriekes is vandaag niet gedacht ! :D
We hebben onze 2 mede-reizigers netjes thuis afgezet en dan ook naar huis !

En het is nog goed buiten. Het zou goed geweest zijn ook voor een serieuze wandeling, maar er komen nog dagen.......

De jubelarissen gingen te voet afzakken naar huis, arm in arm, zoals zoveel jaren geleden ! Ik wil dat eerst nog wel eens zien ! Qua afstand zou dat wel te doen zijn, maar hij heeft nu bepaald geen ' 0,0 ' gedronken...... :D

Nu in alle rust nog wat tv kijken.

Veel sterkte aan de zieke maatjes hier , hopelijk betert het vlug bij de enen en zijn de uitslagen goed bij de anderen....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

04 aug 2024, 07:28

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Vroeg wakker geworden ondanks het gisteren laat geworden was op de BBQ bij onze naaste buren. Maar het was heel leuk geweest. Buurvrouw had bijna voor een gans leger vlees gekocht :D , maar ze was de 2 worstjes voor onze Matice niet vergeten. We hadden de deur naar de tuin opengelaten, zodat hij onbezorgd de tuin in kon als hij daar zin in had. Het schuifraam boven had ik ook niet dicht gedaan want we zitten letterlijk langs onze tuin. Ik vond het gisteren qua temperatuur zeer goed te doen. Had voor ' s Avonds een licht sweatertje bij maar heb het niet nodig gehad. Buurman wou om 17:30H ongeveer per se mee met manlief om Matice eten te geven. Matice had rijst om op te eten en dan daarover zijn 2 gebakken worstjes.
Hij at eerst de worstjes op en stopte dan met eten. Maar toen we dan thuiskwamen had hij toch zijn volledige bak leeg gegeten. Hij is toen we binnen waren weer onmiddellijk gaan slapen.

Deze middag dan dimsum gaan eten. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. En of ik dat lust, zal wel.
Weet mijn outfit al. Manlief heeft liever dat ik sneakers draag als we naar stad gaan. Heb een mooi zijden kleedje met een roze patroontje in. Ik doe dan mijn sneakers aan die roze accenten hebben en neem voor alle zekerheid mijn roze trenchcoat mee.

Ik wens iedereen een mooi gevulde zondag toe. Liefs en een dikke knuffel van ons alle 3.

Oma-C

04 aug 2024, 08:59

Voor iedereen een goede zondagmorgen :)
Maak er een fijne dag van!

Afbeelding

Muddy Maddy

04 aug 2024, 10:19

Goede morgen seizoentjes,

Helena: de luchtvochtigheid ligt tegen de 80%.

Clive: dim-sum zijn hapjes in deeg die gestoomd worden in zo'n mandje. je hebt er alle vullingen in, kip, varken, eend,rund garnalen, noem maar op. meestal neem je zo'n hapje met je stokjes en doopt die in de soyasaus. ik heb het al gegeten maar ik ben er wel geen echte fan van.

Gisteren was het maar een trieste avondmarkt. geen droge vis, geen druppel om te drinken( alleen jenerverkotjes). ze hielden een actie bij florette en deelden minworteleltjes uit. hup 2 zakken voor mij, 3 voor ventje. er was wel een schepsnoepkraam maar geen zwarte of rode muizen. en ik ben in discussie gegaan met de vertegenwoordigers van Jack Russel, een merk in dierenvoeding dat vers gemaakt wordt waarom katten gediscrimineerd worden tegen over honden. voor honden kon je een proefpakket krijgen voor katten niet. tenzij je bestelde kreeg de hond een pakket .voor katten kreeg je 20% korting bij honden 30%. vond ik dus niet fair. ik mocht nog aandringen tot ik een ons weegde: ik kreeg enkel korting en geen proefpakket. ik heb dan gezegd dat ik hun tijd verspilde ( en ik mijn adem) en dat liedje is nog niet uitgezongen. ik zoek gewoon nog andere troeven.

Thuis hebben we dan zelf een druppel gedronken en begonnen naar de film Venom 2 te kijken. begonnen tot ik moe werd en besloot te gaan slapen. Buren staan vertrekkensklaar. toen ik mijn moeder zei dat ik niet nu maar de week erop naar Frank moet voor een behandeling was ze teleurgesteld. dat is nu al de tweede maal dat er 5 weken tussen zitten.
ventje moet naar de dokter omdat zijn voet pijn doet. steken ze hem in gips dan kan hij geen auto rijden. hij vermoed een haarscheurtje sinds hij op dat ijs gevallen is en doordat hij in het ouderlijk huis ook miste van trap. weer verzwikt. en als ik zeg: ga naar de dokter dan doet die dat net niet. 6 weken gips en dan valt alles in het water. niet meer tot Brugge kunnen rijden dat zal zijn zus en mijn moeder niet leuk vinden. ( ik ook niet want hij mag beneden in de zetel slapen)

hopelijk kan hij zich behelpen met tape. anders moeten we de boodschappen laten thuis leveren. er is hier ook geen enkele buur die zou zeggen: kom ik help je even. :? çe la vie. een taxi naar brugge is te duur. bussen rijden sporadisch. en je moet op de andere baan staan om er een te nemen en tot daar geraak ik niet.

maandag vervalt de klusjesdag want de lakens moeten gedaan worden. met deskundige hulp van Lilly. dinsdag dan weer een andere taak die maandelijks gedaan wordt en de week is ook om.
Lilly had haar kerstsok gevuld met kattenkruid naar buiten gesleept. toen het begon te regenen die binnen gepakt en ze deed vrolijk verder. die heeft dat echt als prooi in haar muiltje.

wij waren amper 20 min binnen toen het begon te regenen en de avondmarkt leeg liep. toch hebben ze tot na middernacht muziek gedraaid. er stond ook een eendjeskraam voor de kinderen. lang geleden dat ik dat nog gedaan heb. dat was een van de weinige dingen die ik wel mocht op een kermis. dat en een ritje met de paardenmolen. ze gaven mij om de een of andere reden altijd de flosh. dat was een gratis ritje.
buurman V is aan het stofzuigen. dat betekend bezoek vanavond. 't zal wel zijn kijvende moeder zijn en zijn onderdanige vader. 't is daar soms zo erg dat hij klusjes moet uitvinden om weg te zijn. vandaar de vraag aan mij om voor klusjes te zorgen.

ventje zal vanmiddag wel naar de chinees moeten gaan. ( wel geen dim-sum) Eend is lang geleden. ik ben benieuwd wat de aperitief zal zijn. het is vandaag tijd voor CSI: NY. lekker bingewatchen. de aperitief zal wel voor vanavond zijn want we hebben geen brood. omdat het droge worsten kraam er ook niet stond zal ik online moeten bestellen bij M- Meats. daar hebben ze ook die worst met roquefort. vandaag besteld, morgen geleverd.

Ik ga koffie zetten
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

04 aug 2024, 19:47

Een gezellige avond verder en voor straks slaapwel,
tot morgen als alles goed is.....

M-M, veel beterschap voor jouw man, pijn hebben is lastig :roll:
en 80% vochtigheid, ik weet het, ik voel het.... :roll: :oops:

Afbeelding

anjelierken

04 aug 2024, 20:42

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: dimsum is bijna hetzelfde als dumplings. Ik vind dat lekker. Schoondochter maakt dat vaak. Haar ouders bereiden die zelf. Voor het deeg heb je enkel bloem, zout en water nodig. Ze hebben dat ooit eens hier klaargemaakt met een vulling van gehakt met daarin uien en het groen van prei ( dat geeft een pittige smaak). Je kan het idd stomen of bakken.

Vandaag bij zoon geweest om de dieren te verzorgen, morgen bij dochter.
Ik verveel me niet gauw :D

Hier had het vannacht goed geregend, alhoewel we niks hebben gehoord. Aan de achterdeur was er een emmer blijven staan , en daar was toch redelijk water in.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

05 aug 2024, 08:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hmm, de dimsum is niet echt mijn kopje thee. Manlief het zijne ook niet. Hebben wel alles geproefd, maar neen, niet echt mijn smaak. Gelukkig was het gezelschap heel fijn en van onze Chinese vriend kregen we alle uitleg. We waren met 8 personen. De daarbij geserveerde thee vond ik wel heel lekker. Als het kannetje leeg is, zet je het gewoonweg terug op de draaischijf met het dekseltje open en dan wordt het automatisch bijgevuld . Het was leuk om eens mee te maken.

Deze namiddag naar de pneumoloog, ben benieuwd naar het resultaat of mijn longen door de covid schade hebben opgelopen. Eerlijk gezegd, hoe ik mij voel sinds die covid, vrees ik van wel. Ben zeer vlug in ademnood ondanks de reeds sterkere medicijnen. Ach ja, er zijn ergere dingen. We zullen wel zien.

Verwacht vandaag ook een pakje, heb nu al een paar Halloweenspulletjes gekocht. Kwam vorig jaar wat ledkaarsen tekort en een Halloweentrol. Als het pakje niet voor 12:30H hier is, nemen de buren het aan.

Zo, ga mijn oefeningen doen en dan begin ik aan het HH. Dat gaat vlug gedaan zijn, want we zijn dit weekend bijna niet thuis geweest. Even overal stofzuigen en de 2 benedenverdiepingen vlug steamen en dan is alles weer netjes. Ga de wasbag contoleren of ik voldoende was heb voor 1 wasmachine te vullen.

Ik wens iedereen met last een spoedig herstel. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

05 aug 2024, 08:07

Afbeelding

Afbeelding