In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik wens iedereen heel veel moed en geduld en tracht vooral te genieten hoe moeilijk lastig het ook is .Ja ik ben weer heel vroeg heb amper geslapen maar de boodschappen hul sta hier om 8 uur weer aan men deur .Heeft geen zin dat ik nog mails stuurt ik praat tegen een muur denk ik .Waarom weten ze niet uit hun eigen dat je zo vroeg niet kan gaan naar winkel .Afijn ja het is nu zo maar begin het wel stilletjes op mijn heupen ervan te krijgen en waarschijnlijk zal ik volgende week geen hulp hebben .Want de maandag is dan 11 november wat ga nu kunnen meebrengen vraag ik e af maar ja ik zo nog naar een andere winkel willen gaan maar die is nog later open zo ik wens iedereen het beste toe groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Meer mist dan gisteren, maar hopelijk
klaart het op en komt de zon weerom
Dag Bekske, vervelend als mensen niet luisteren
naar wat je zegt, je praat dan tegen muren
wilde eend, is er dan geen ander soort pillen ,
er zijn de soorten, misschien heb je daar minder last en pijn van
ik zou het eens aan de dokter vragen...
ik heb voor mijn diabetes al 4 soorten gehad waar ik ziek
van werd, nu heb ik er een waar ik niet (of minder) ziek van word
Veel sterkte gewenst.....
Voor allen een aangename dag vandaag
en veel sterkte aan hen die het nodig hebben
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ja, Oma C, ik ben hier gisteren niet geweest. ik was rond 04 u naar beneden gegaan omdat het me niet lukte om nog te slapen. Ik heb de Pc aangezet en ben op Fb vezeild waar ik korte filmpjes heb bekeken. En voor ik het wist stond ventje beneden en die moest nog iets halen. En dan ben ik vergeten om hier een parley te komen zetten.
Het was gisteren een rustige dag. Ventje heeft kalkoen in de roze pepersaus gegeten en voor mij was er kip in de roze pepersaus. Met elk 3 minikroketten. Hij zegt dat ik veel gegeten heb. seffens zijn al die kilo's er weer bij en dat is nu ook de bedoeling niet. voorlopig blijf ik langs de 70 hangen en ik moet eigenlijk 65 kg wegen voor mijn hoogte. En dat is een beetje mijn doel.
Het is hier mistig. Waarschijnlijk daarom dat Lilly niet binnen wil. Haar wildernis in de mist heeft ze denk ik nog niet meegemaakt. Ik moest vanmorgen weer de Pc die een update gedaan had verzetten van brouwser. Ze willen me "bing" door de strot duwen en daar heb ik geen zin in. Ik wil mijn Google workspace blijven behouden.
Het is tijd dat Frank mijn nek gaat behandelen. Mijn rug mag ie er dan ook nog eens bij doen. Nu met die mist voel ik dat meer. het zal weer een snelle hap zijn en hopen dat er plaats is want verleden keer waren alle zitplaatsen beneden bezet. De mensen zien dat ik met een wandelstok loop en toch gewoon kijken hè, en blijven zitten. De manager kan ook die klanten niet verplichten plaats te maken voor mij hè. En ginder moet je weten waar je kan zitten zonder dat je last hebt van de automatische deur: als er veel wind is of al het koud is, mag je je jas aanhouden. Tsja, er zijn ergere dingen.
Als ventje gewassen en aangekleed is , dan is het mijn beurt. en dat is dan overal smeren voor die droge huid van mij. Anders heb ik weer schaaf en schuurplekken op mijn huid. Of ik krab aan mijn beenmet alle gevolgen van dien. En ja: ik heb jeukwerende zalf.
Helena: King Charles III praat ook tegen zijn planten en bomen. Dus misschien dat ze gaan willen luisteren als je dat weetje aan je plant/boom/struik verteld.
Gimly is hier weer aan het zeuren om eten en Lilly is binnen. Ze gaat zich nu opwarmen aan Rika op haar groene doos. ( of toch niet)
Ventje kan sinds Nederland grenscontroles uitvoert geen DVD's meer bestellen op de blauwe bol. Mijn agenda die hier gaat liggen komt van een andere online winkel. Mijn afspraken staan nu op de Gsm. daarna schrijf ik die in een papieren agenda.
Het is tijd voor mijn ochtendroutine.
Fijne dag seizoentjes
Ja, Oma C, ik ben hier gisteren niet geweest. ik was rond 04 u naar beneden gegaan omdat het me niet lukte om nog te slapen. Ik heb de Pc aangezet en ben op Fb vezeild waar ik korte filmpjes heb bekeken. En voor ik het wist stond ventje beneden en die moest nog iets halen. En dan ben ik vergeten om hier een parley te komen zetten.
Het was gisteren een rustige dag. Ventje heeft kalkoen in de roze pepersaus gegeten en voor mij was er kip in de roze pepersaus. Met elk 3 minikroketten. Hij zegt dat ik veel gegeten heb. seffens zijn al die kilo's er weer bij en dat is nu ook de bedoeling niet. voorlopig blijf ik langs de 70 hangen en ik moet eigenlijk 65 kg wegen voor mijn hoogte. En dat is een beetje mijn doel.
Het is hier mistig. Waarschijnlijk daarom dat Lilly niet binnen wil. Haar wildernis in de mist heeft ze denk ik nog niet meegemaakt. Ik moest vanmorgen weer de Pc die een update gedaan had verzetten van brouwser. Ze willen me "bing" door de strot duwen en daar heb ik geen zin in. Ik wil mijn Google workspace blijven behouden.
Het is tijd dat Frank mijn nek gaat behandelen. Mijn rug mag ie er dan ook nog eens bij doen. Nu met die mist voel ik dat meer. het zal weer een snelle hap zijn en hopen dat er plaats is want verleden keer waren alle zitplaatsen beneden bezet. De mensen zien dat ik met een wandelstok loop en toch gewoon kijken hè, en blijven zitten. De manager kan ook die klanten niet verplichten plaats te maken voor mij hè. En ginder moet je weten waar je kan zitten zonder dat je last hebt van de automatische deur: als er veel wind is of al het koud is, mag je je jas aanhouden. Tsja, er zijn ergere dingen.
Als ventje gewassen en aangekleed is , dan is het mijn beurt. en dat is dan overal smeren voor die droge huid van mij. Anders heb ik weer schaaf en schuurplekken op mijn huid. Of ik krab aan mijn beenmet alle gevolgen van dien. En ja: ik heb jeukwerende zalf.
Helena: King Charles III praat ook tegen zijn planten en bomen. Dus misschien dat ze gaan willen luisteren als je dat weetje aan je plant/boom/struik verteld.
Gimly is hier weer aan het zeuren om eten en Lilly is binnen. Ze gaat zich nu opwarmen aan Rika op haar groene doos. ( of toch niet)
Ventje kan sinds Nederland grenscontroles uitvoert geen DVD's meer bestellen op de blauwe bol. Mijn agenda die hier gaat liggen komt van een andere online winkel. Mijn afspraken staan nu op de Gsm. daarna schrijf ik die in een papieren agenda.
Het is tijd voor mijn ochtendroutine.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dank je oma C voor de goede raad . heb inderdaad al veel eerder aan de dokter gevraagd voor een andere pil en ook geprobeerd maar dat was nog veel erger. /Je wordt daar zo moedeloos van , dat zal jij ook al wel ondervonden hebben .
Bekske : heel veel moed en sterkte met al je vrienden , de dieren .
En ja : die "huishoudhulp" , blijkbaar meer tegenwerking dan hulp bij jou . Zucht .//
Clive : ik hoop van harte dat Matice terug hersteld is en dat je niet naar de DA moet .
Ook voor jezelf heel veel sterkte . Ik leef echt met je mee .
Aan alle seizoentjes : hopelijk een rustige dag .
Ik wou gaan wandelen maar zo lang die dichte mist niet optrekt blijft het te koud.
Heel veel groeten aan iedereen !
Bekske : heel veel moed en sterkte met al je vrienden , de dieren .
En ja : die "huishoudhulp" , blijkbaar meer tegenwerking dan hulp bij jou . Zucht .//
Clive : ik hoop van harte dat Matice terug hersteld is en dat je niet naar de DA moet .
Ook voor jezelf heel veel sterkte . Ik leef echt met je mee .
Aan alle seizoentjes : hopelijk een rustige dag .
Ik wou gaan wandelen maar zo lang die dichte mist niet optrekt blijft het te koud.
Heel veel groeten aan iedereen !
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Wilde eend, het spijt me te lezen dat je je helemaal niet goed voelt door jouw medicatie. Hoop dat er een andere oplossing voorhanden is.
Gisteren na het licht HH en terwijl manlief met Matice in zijn kielzog in de tuin bezig was, een nieuwe tekening begonnen in mijn Walt Disney nummerriek kleurboek. Deze maal is het Sneeuwwitje geflankeerd door een aantal kabouters. Ik heb haar gezicht af en het voorpand van haar blouse en daar ben ik bijna 4 uur zoet mee geweest. Heel ontspannend. Doe dat echt heel graag. Dan ben ik gestopt, want manlief was klaar in de tuin en we moesten ook nog eten. Tafel opgeruimd waar mijn kleurgerief lag en alles terug ordelijk in de box gelegd en dan maar meteen tafel gedekt. Ik had het me gisteren gemakkelijk gemaakt. Had een wok gemaakt van kippenreepjes en wokgroenten natuurlijk. Had het heel goed gekruid, het was een beetje spicy. Goed voor ons, maar had wat overgelaten voor Matice zonder kruiden. Hij eet dat dolgraag. Dat is voor vanavond voor bij zijn hondenvoeding. Hij heeft geen diarree meer en zijn vervelende kuch is ook gedaan.
Manlief heeft deze week verlof genomen.
Zo, ik ga terug beginnen. Aan alle zieke maatjes en zij die herstellende zijn, veel moed en van harte beterschap.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
De mist blijft hangen, vind het fris buiten.
Straks de terrasplanten die nog buiten staan, binnen zetten. Het wordt te koud s' nachts. Ik ga die in de veranda zetten, daar hebben ze genoeg licht en vriest het niet.
Heb boven al gepoetst.
De gevulde omelet gisterenavond was lekker, dochter vond het ook. Is voor herhaling vatbaar en bovendien is het vlug klaar.
Morgennamiddag gaan manlief en ik naar dokter voor de griepspuit. Die heeft bepaalde uren en data waarop enkel griepspuiten worden gezet.
Tot morgen iedereen,
-

Goede bijna avond allemaal,
binnen een uurtje is het weeral donker
zeker nu het niet licht werd vandaag....
De mist is blijven hangen en met momenten
nog dikker geworden, en ja het was killig en kouder
je voelt het eens zo goed dat het nu herfst is
Op de middag nog efkes een boodschap gedaan,
straks is het gebraad met broccoli in roomsaus
smaakt altijd, en de rest van het gebraad opsnijden
voor bij de boterham, zo'n stukje is altijd teveel voor 1 pers.
gezellige dag verder en voor later slaapwel
beterschap en sterkte voor onze zieken
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

even binnen buiten om jullie het beste te wensen.Ondanks dat het gisterenavond koud was heb ik toch weer genoten van mijn gezelschap en viervoeters om onze ronde te doen .Goed aangekleed gaat het en het is droog dat is voornaamste warmer za niet veel meer worden .We zijn aan de voorlaatste maand van jaar maar voorlopig is het nog droog en dat is goed om buiten te komen .Zal vandaag laat op de avond zijn dat we onze ronde kunnen doen.Want hij moet laat werken maar we zin allemaal goed zichtbaar de honden hun gekleurde halsband ik heb ook iets met verlichting aan dat werk wel op batterijen .De halsbanden van de hun halsbanden is tussendoor op de laden zoals een telefoon .Heb zelfs licht op de hondenbuggy staan ik gebruik die om een steun te hebben ook lig daar van alles in wat we nodig hebben als zeeen tussenstop doe .zo ik wens jullie allemaal het beste toe en geniet van iedere dag dat komt kijk niet teveel achteruit .Want dat is voorbij en geef het een plaatsje desnoods iedereen zal wel een rugzak dragen denk ik toch de ene zwaarder dan de andere maar toch hou de moed erin groetje
-

Goede morgen Bekske en krakje,
Hier weer een erg mistige ochtend
en geen wind, dus het blijft hangen
Het is slechte lucht voor de mensen
met ademhalingsproblemen
Bekske, ik heb een gewoon fluojasje over de kleding
het kost zo goed als niks en je bent heel goed zichtbaar
Maak er toch een aangename dag van....
Veel sterkte en moed aan wie het kan gebruiken...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Mooi plaatje Oma C!
Gisteren dus een behandeling gekregen en het probleem situeert zich dus in de nek. Ook de rekening gekregen en ik moet er nog een blaadje bijsteken want ik had geen briefje van de dokter. Ik stond ook op de CM dus ik denk dat zus ventje ferm verstrooid geweest is. opgelost met een kleefbriefje van mijn mutualiteit. Maar ik kan de brief nog niet opsturen zolang ik geen doktersbewijsje heb en ik moet binnen 14 dagen naar de dokter. in het vervolg vraag ik er 2! hou ik er een bij voor het geval de boekhouding van zus ventje weer in het 100 loopt.
Die zit weer met d'r schildklier en is weer aan het sterven.
En de "generaal" eist dat ze hem alle avonden belt! Hij blijft bellen tot er opgenomen wordt. Hun moeder is nu een jaar overleden en het mag ophouden zei Frank. Ik moet hem gelijk geven. dat sloopt iemand.
Vanmiddag komt de diepvries. We gaan spruitjes indoen en bloemkoolroosjes. Omdat we niet kunnen rekenen op het uur dat die komt, eten we elke apart een potje carbonara. Er is nog een restje geraspte kaas.
Oei, het is al bijna na tienen. Ik ga mijn ochtendroutine doen.
Fijne dag seizoentjes
Mooi plaatje Oma C!
Gisteren dus een behandeling gekregen en het probleem situeert zich dus in de nek. Ook de rekening gekregen en ik moet er nog een blaadje bijsteken want ik had geen briefje van de dokter. Ik stond ook op de CM dus ik denk dat zus ventje ferm verstrooid geweest is. opgelost met een kleefbriefje van mijn mutualiteit. Maar ik kan de brief nog niet opsturen zolang ik geen doktersbewijsje heb en ik moet binnen 14 dagen naar de dokter. in het vervolg vraag ik er 2! hou ik er een bij voor het geval de boekhouding van zus ventje weer in het 100 loopt.
Die zit weer met d'r schildklier en is weer aan het sterven.
Vanmiddag komt de diepvries. We gaan spruitjes indoen en bloemkoolroosjes. Omdat we niet kunnen rekenen op het uur dat die komt, eten we elke apart een potje carbonara. Er is nog een restje geraspte kaas.
Oei, het is al bijna na tienen. Ik ga mijn ochtendroutine doen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Weer een mistige en vochtige dag. En koud vind ik. Als ik om 14:00H ga wandelen met Matice, doe ik hem zijn hoody aan. Die is warm want zelfs voor hem is die vochtige lucht niet goed. Zelf ga ik een sjaal aandoen en draag die voor mijn mond.
Gisteren naar S*M geweest. Manlief had graag een cargo broek gehad. Ik moest hem dan toch nog iets kopen voor zijn Sint en ik was blij dat hij zei wat hij graag wou. Het is een kaki geworden en voor daarop heb ik hem een zachtoranje hoody gekocht. Had nog meer dan 30€ op mijn klantenkaart staan, maar heb die laten staan voor een volgend keertje. Er staat nu iets meer dan 40€ op. Manlief was er echt heel blij mee. Hij staat er ook mooi mee. Zelf moest ik niets hebben.
Morgen moet Matice naar zijn trimster. Dan worden zijn krullen weer wat gekortwiekt, wordt hij gewassen en alles erop en eraan.
Zo, ik ga vandaag nog wassen en ga de boven doen, want morgen heb ik minder tijd ( trimster).
Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs aan jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Waar blijft dat zonnetje dat op mijn weerkaart getekend was?
Clive, ik vind het al een paar dagen redelijk koud.
De laatste tijd heb ik het vlug koud.
Met de fiets heb ik een superfluojasje aan.
Een praktisch nieuwjaarsgeschenk van de dochter.
Brrr...ik zie er tegenop buiten te gaan werken.
Het zal toch moeten wil ik die knollen binnen krijgen.
En nog altijd zie ik sporen van slakken op het terras.
Waar blijven die beesten vandaan komen?
Alle beschikbare blaadjes geraken op.
Nu zijn ze dan maar aan de resterende salvia begonnen.
Spijtig voor hen, maar ze hebben er een nieuwe lading biologische slakken korrels bij gekregen.
Alle andere middeltjes falen:bier, eierschalen enz...
Niet in mijn bloemenborders!
Plaats genoeg ernaast.
Ondanks de grijze luchten een fijne dag gewenst!
Clive, ik vind het al een paar dagen redelijk koud.
De laatste tijd heb ik het vlug koud.
Met de fiets heb ik een superfluojasje aan.
Een praktisch nieuwjaarsgeschenk van de dochter.
Brrr...ik zie er tegenop buiten te gaan werken.
Het zal toch moeten wil ik die knollen binnen krijgen.
En nog altijd zie ik sporen van slakken op het terras.
Waar blijven die beesten vandaan komen?
Alle beschikbare blaadjes geraken op.
Nu zijn ze dan maar aan de resterende salvia begonnen.
Spijtig voor hen, maar ze hebben er een nieuwe lading biologische slakken korrels bij gekregen.
Alle andere middeltjes falen:bier, eierschalen enz...
Niet in mijn bloemenborders!
Plaats genoeg ernaast.
Ondanks de grijze luchten een fijne dag gewenst!
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 05 nov 2024, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Het is niet alleen koud buiten, maar ook donker binnen.
Heb me toch ook al een warmere trui aangetrokken. Aan die eerste kou moet je wennen.
Straks naar de huisarts voor de griepspuit. Ga zo dadelijk een boterhammetje eten.
Daarstraks nog even onkruid verwijderd van tussen de aardbeien. Nu de aarde vochtig is, gaat dat goed. De spinazie in de serre voeding gegeven, want ze staat er maar dunnetjes bij. Zie dat er aan de blaadjes geknaagd is, dus slakken. Had dat wel gedacht, die zitten overal. De veldsla is nog nergens te bespeuren.
Tot morgen iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Heb er nog juist één uit de brievenbus gegooid!
Zelfs je post eten ze op.
Ik ga die loopeenden van de buur eens lenen denk ik.
Zelfs je post eten ze op.
Ik ga die loopeenden van de buur eens lenen denk ik.