In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
goede morgen dames,
hier droog maar somber, schemerlampjes nog even aan. Iedereen was weer vroeg uit de veren hier vandaag. Straks komt Poetske, ik zal ook vragen voor de ramen net als HvT en eens lekker schuren in de keuken, gang en achterhal.
Kwam net tot de ontdekking, dat er nog een stuk bananenvlaai in de kelder stond van gisterenmiddag. Had het er nota bene zelf in gezet, zal het proberen om straks met kommeke koffie met P. niet te vergeten. Die verdient dat wel eens en voor mij is het ook geen beproeving
De was steekt al in en de planten binnen zijn ook al lekker toegesproken en begoten.
Kortom, met frisse ( nou ja ) moed de week in !
hier droog maar somber, schemerlampjes nog even aan. Iedereen was weer vroeg uit de veren hier vandaag. Straks komt Poetske, ik zal ook vragen voor de ramen net als HvT en eens lekker schuren in de keuken, gang en achterhal.
Kwam net tot de ontdekking, dat er nog een stuk bananenvlaai in de kelder stond van gisterenmiddag. Had het er nota bene zelf in gezet, zal het proberen om straks met kommeke koffie met P. niet te vergeten. Die verdient dat wel eens en voor mij is het ook geen beproeving
De was steekt al in en de planten binnen zijn ook al lekker toegesproken en begoten.
Kortom, met frisse ( nou ja ) moed de week in !
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen en een fijne maandag
aan alle seizoentjes
Ja clive de beneden moet zorgen voor
het sneeuwruimen maar mijn garage is
één van de vele die naast elkaar staan
in een andere straat, (hier achter de hoek)
en ieder is verantwoordelijk voor z'n eigen
stukje voetpad aan de garage
daar is niks boven...geen appartementen
alleen garages
M-M als het zo verdergaat zullen nog meer mensen
moeten van thuis uit werken, het wordt alleen erger
met die vreemde mutaties, en toch zijn er weer mensen
die zeker weer gaan skiën hoewel het verboden is....
Zo blijft dat spelletje duren en geraken we er nooit vanaf
We zijn er nog niet vanaf zolang mensen dwars gaan liggen
Helena de strijk weggewerkt, mooi als het gedaan is
ik hou het bij dan wordt het nooit veel
Dag Bekske, fijne dag vandaag
mammyretro fijn dat je bij je zus geweest bent en ja
sommige plaatsen hebben veel nat gekregen daar
is het dan veel slijk
anjelierken, lekker wafels gegeten, 't was zondag dan
kan zoiets wel en als je ertegen kan (niet moet letten
op vet of suiker) dan moet je ervan genieten
granny M, heeft ook nog een snoepje staan voor straks bij de koffie
laat het smaken
Allen een fijne dag vandaag, hoewel ze weer sneeuw
en gladheid beloofd hebben
Groetjes iedereen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma Senga: gelukkige verjaardag.
Mammyretro: tof dat je gisteren bij je zus op bezoek bent gegaan.En modder, dat is er nu overal, zeker als je landelijk woont.
Clive: wafels waren heel lekker, manlief zei het ook.Was een ander recept waarin zowel gist als zelfrijzende bloem gebruikt wordt, ja, dan kan het niet anders dan luchtig zijn .Ze waren ook heel krokant.Er waren er enkele over die ik in een aluminiumpapier had gedaan, en deze morgend als ontbijt gegeten hebben, nu waren ze wel zacht geworden , maar nog even lekker.
MM: ik denk ook dat de 3de golf begonnen is, ze kunnen het niet meer stoppen.Het zal overal opduiken.Nog een geluk dat ze het reizen hebben verboden.Als het nog langer duurt, zullen we hier toestanden krijgen zoals in Nederland, waar er rellen uitbreken.Mensen worden het echt moe.
Manlief gaat schilderen, was dit al eerder van plan.Onze deuren zijn wit geverfd en af en toe hebben die eens een nieuwe laag nodig.Nu de vloer volledig afgewerkt is, kan hij aan het werkje beginnen.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma Senga: gelukkige verjaardag.
Mammyretro: tof dat je gisteren bij je zus op bezoek bent gegaan.En modder, dat is er nu overal, zeker als je landelijk woont.
Clive: wafels waren heel lekker, manlief zei het ook.Was een ander recept waarin zowel gist als zelfrijzende bloem gebruikt wordt, ja, dan kan het niet anders dan luchtig zijn .Ze waren ook heel krokant.Er waren er enkele over die ik in een aluminiumpapier had gedaan, en deze morgend als ontbijt gegeten hebben, nu waren ze wel zacht geworden , maar nog even lekker.
MM: ik denk ook dat de 3de golf begonnen is, ze kunnen het niet meer stoppen.Het zal overal opduiken.Nog een geluk dat ze het reizen hebben verboden.Als het nog langer duurt, zullen we hier toestanden krijgen zoals in Nederland, waar er rellen uitbreken.Mensen worden het echt moe.
Manlief gaat schilderen, was dit al eerder van plan.Onze deuren zijn wit geverfd en af en toe hebben die eens een nieuwe laag nodig.Nu de vloer volledig afgewerkt is, kan hij aan het werkje beginnen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren telefoon van TT. N. had hun gebeld dat ze koorts had en zich niet lekker voelde. TT zei dat ze geen risico's wilde nemen. Zonder tegenbericht komt ze binnen 14 dagen weer.
Ventje smst nu dat ze waarschijnlijk ook op 100% telewerk gaan. Straks weet hij meer.
Vannacht was ik ook niet lekker. had het vreselijk warm, misselijk en diarree. Maar was toch aan het piekeren geslagen ivm met ventje's werk en zijn onderhoud met commandant X.
hij wou zijn pensioendatum uitstellen om hun eenheid nog wat te helpen. Eerst was ik er voor, dan tegen en nu tsja. ze gaan toch thuis zitten en dus wie weet wanneer ze ooit aan het werk gaan mogen voor gewoon telewerk. kan al zijn dat hij zeker op de pensioen datum is, als ze weer gewoon telewerk mogen doen.
hier in Oostende is de variant van Zuid- Afrika vastgesteld. In het 'slecht" ziekenhuis, een reva- centrum en Twee flatgebouwen in het centrum. daar zijn ze met mobiele testcentra naartoe.
Hopelijk word onze wijk er niet mee geconfronteerd. dat zou een ramp zijn.
Niemand mag meer op bezoek in de woon-zorgcentra. Ook niet langs hier denk ik.
Omdat N. dus niet kwam hebben we zelf gepoetst. wou mijn clafouti maken maar... ik heb geen een bakblik niet meer. de enige reden waarom ik niets vind is dat mijn eerste poetshulp Arlette dat tijdens het opruimen van de kasten als oud en versleten heeft weggekieperd. heb nog wel een noodoplossing: een bakblik van yorkshire puddings. zou normaal ook moeten lukken. ( denk ik)
Anders zit er niets op dan dinsdag pannekoeken te bakken met peer erin.
De meeste bakblikken op het net waren van silicone. anders betaal je wel erg veel geld voor een ronde bakvorm. met die aankoop gaan we wachten.
Vandaag leesvoer gaan halen, als heb ik zeer weinig goesting. moet ook nog kaartjes maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Gisteren telefoon van TT. N. had hun gebeld dat ze koorts had en zich niet lekker voelde. TT zei dat ze geen risico's wilde nemen. Zonder tegenbericht komt ze binnen 14 dagen weer.
Ventje smst nu dat ze waarschijnlijk ook op 100% telewerk gaan. Straks weet hij meer.
Vannacht was ik ook niet lekker. had het vreselijk warm, misselijk en diarree. Maar was toch aan het piekeren geslagen ivm met ventje's werk en zijn onderhoud met commandant X.
hij wou zijn pensioendatum uitstellen om hun eenheid nog wat te helpen. Eerst was ik er voor, dan tegen en nu tsja. ze gaan toch thuis zitten en dus wie weet wanneer ze ooit aan het werk gaan mogen voor gewoon telewerk. kan al zijn dat hij zeker op de pensioen datum is, als ze weer gewoon telewerk mogen doen.
hier in Oostende is de variant van Zuid- Afrika vastgesteld. In het 'slecht" ziekenhuis, een reva- centrum en Twee flatgebouwen in het centrum. daar zijn ze met mobiele testcentra naartoe.
Hopelijk word onze wijk er niet mee geconfronteerd. dat zou een ramp zijn.
Niemand mag meer op bezoek in de woon-zorgcentra. Ook niet langs hier denk ik.
Omdat N. dus niet kwam hebben we zelf gepoetst. wou mijn clafouti maken maar... ik heb geen een bakblik niet meer. de enige reden waarom ik niets vind is dat mijn eerste poetshulp Arlette dat tijdens het opruimen van de kasten als oud en versleten heeft weggekieperd. heb nog wel een noodoplossing: een bakblik van yorkshire puddings. zou normaal ook moeten lukken. ( denk ik)
Anders zit er niets op dan dinsdag pannekoeken te bakken met peer erin.
De meeste bakblikken op het net waren van silicone. anders betaal je wel erg veel geld voor een ronde bakvorm. met die aankoop gaan we wachten.
Vandaag leesvoer gaan halen, als heb ik zeer weinig goesting. moet ook nog kaartjes maken.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
't zag er een mooie zonsopgang uit
maar ze is terug achter de dikke grijze
wolken gekropen,
het weer een mooie dag als gisteren
maar we zien wel wat we krijgen...
M-M, 't is overal erg gesteld met het virus
en we weten niet wat er nog komt
moeilijk om vooruit te kijken, en al helemaal
niet om plannen te maken, vandaag zijn
we goed en en morgen zijn we misschien ziek
moeilijk om te plannen, alleen voorzichtig zijn
en dan nog....straks weet je misschien méér.
In Nl blijft die opstand maar duren die hooligans
amuseren zich elke avond weer met alles te ruïneren
en te plunderen, mijn dochter zegt dat het echt bangelijk is.
stel je voor dat ze een ziekenhuis aanvallen, schandalig!!!
Gelukkig is het hier wat braver,
Ik wens iedereen een fijne dinsdag, blijf safe en gezond
als het kan... we moeten altijd met 2 woorden spreken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo,
MM als ik me goed herinner maakte ons moeder haar clafoutis in een vuurvaste schotel.
Is dat geen optie?
Zeg, die A. dat was me er toch eentje, me dunkt.
Zijn jouw hulpen poetshulpen of gezinshulpen?
Volgens de slaap-app zou ik slecht geslapen hebben.
Me dunkt ik ben goed uitgeslapen en verkwikt.
Ik was om zeven uur al klaar wakker.
Al de rest van het beddengoed in de wasmachine gestoken.
De badhanddoeken en matjes toch maar in de linnendroger gestoken.
Alhoewel, het terras is droog dan droogt de was meestal ook aan de draad.
Vandaag ga ik werk uit d hoek moeten zoeken.
De strijk is bij, de kuis is gedaan, de was zit nog in de machine.
Soep maken is voor vanavond.
Je ziet de natuur openbloeien.
De katjes aan de hazelaar worden met de dag groter.
De bergsteentijm heeft al nieuwe blaadjes.
Ik heb hem nog niet uit zijn wintersilhouet gehaald.
Zal me daar straks eens mee bezig houden.
En de smeerwortel is weer terrein aan het veroveren.
Die moet ook op tijd ingetoomd worden.
Me dunkt ik krijg de lentekriebels.
Nog een maandje wachten.
Hopen dat ze nu weer niet in het begin van het seizoen gaan vinden dat je in het tuincentrum wel besmet wordt en in de Carrefour niet...
Het is me wat daar in Nederland.
Hersenloze mensen, ze moesten allemaal flink ziek worden en heel veel afzien zonder hulp.
Dat is nu eens mijn venijnige kant die bovenkomt se.
Dames al te gader geniet van het zonnetje.
MM als ik me goed herinner maakte ons moeder haar clafoutis in een vuurvaste schotel.
Is dat geen optie?
Zeg, die A. dat was me er toch eentje, me dunkt.
Zijn jouw hulpen poetshulpen of gezinshulpen?
Volgens de slaap-app zou ik slecht geslapen hebben.
Me dunkt ik ben goed uitgeslapen en verkwikt.
Ik was om zeven uur al klaar wakker.
Al de rest van het beddengoed in de wasmachine gestoken.
De badhanddoeken en matjes toch maar in de linnendroger gestoken.
Alhoewel, het terras is droog dan droogt de was meestal ook aan de draad.
Vandaag ga ik werk uit d hoek moeten zoeken.
De strijk is bij, de kuis is gedaan, de was zit nog in de machine.
Soep maken is voor vanavond.
Je ziet de natuur openbloeien.
De katjes aan de hazelaar worden met de dag groter.
De bergsteentijm heeft al nieuwe blaadjes.
Ik heb hem nog niet uit zijn wintersilhouet gehaald.
Zal me daar straks eens mee bezig houden.
En de smeerwortel is weer terrein aan het veroveren.
Die moet ook op tijd ingetoomd worden.
Me dunkt ik krijg de lentekriebels.
Nog een maandje wachten.
Hopen dat ze nu weer niet in het begin van het seizoen gaan vinden dat je in het tuincentrum wel besmet wordt en in de Carrefour niet...
Het is me wat daar in Nederland.
Hersenloze mensen, ze moesten allemaal flink ziek worden en heel veel afzien zonder hulp.
Dat is nu eens mijn venijnige kant die bovenkomt se.
Dames al te gader geniet van het zonnetje.