In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

30 jan 2024, 08:40

Afbeelding

clive

30 jan 2024, 08:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Voel me nog niet 100%. Ben net een dieseltje. Manlief heeft zondag een auto gekozen, de leveringstijd zou meevallen. Probleem met onze auto nu is dat hij al serieus oud is, hij is vorig jaar dan wel nog door de keuring geraakt, maar daar zeiden ze dat er één of ander onderdeel tegen de volgende keuring vervangen zou moeten worden. Ik weet niet meer precies welk onderdeel dat was, wel dat het heel duur was om te vervangen en deze kost is eigenlijk nimmer verantwoord voor onze oude auto nu. Wij zijn er altijd heel tevreden mee geweest en het zal even slikken zijn als ik dat oude trouwe beestje verkocht zie worden.
Van de nieuwe heb ik wel de kleur mogen kiezen, heb gekozen voor donker antraciet. Voor de oude had ik destijds rood gekozen, maar wou nu wel eens iets anders.

Moeten vrijdag naar de dierenarts voor Matice zijn spuitjes. Is hij heel erg bang van. Da verstopt ze achter zijn rug zodat hij ze niet ziet . Matice duwt dan zijn snoet heel hard tegen mij aan, onze held. En als ze dan reeds gegeven zijn en hij ziet ze per toeval toch nog, volgt er een klaaglijk blafje tot hij zijn snoepje krijgt. Dan begint hij terug te kwispelen en is alle "leed" vergeten. Gelukkig prikt onze DA heel goed.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Muddy Maddy

30 jan 2024, 09:12

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren heeft ventje nieuw beddengoed gelegd. voor hem geen flanel. hij zou zijn bed uitdrijven. mijn flanneleke ligt er. ik heb het heerlijk warm gehad. ik had Lilly haar voeteind fleece ook gewassen en die lag dus al klaar. normaal is ze naar beneden maar deze keer bleef ze een poosje liggen op bed nadat ze inpectie had gedaan..ze had 's morgens eerst flink "geholpen" met ventje. ( vechten met de afgetrokken donsdekens) en over, op en onder kruipen en wandelen op het bed enz. maar ik heb wel niet goed geslapen. heb ik altijd als ik naar de dokter moet. zeker nu omdat ventje ook de hele morgen en middag weg is.

Moeder had gisterenmorgen kip zoetzuur gekregen het was een groot stuk maar ze heeft hem helemaal opgegeten. ze heeft nu nog soep en een rijstpapje. eerste geleverde maaltijd al een succes. wat ze vandaag gaat eten weet ik niet want het is maar op ma-woe-vrij dat ze laat leveren. ze krijgt ook een mooie korting omdat ze diabetes heeft want dat hadden we gemeld.
ventje moet er zijn voor een betaling en daarvoor gebruikt hij mijn bevestigingsbakje. ik heb daar ook een rekeningentje staan met niet veel op. maar zo geraakte ik aan dat bakje. er ligt er hier ook een van onze normale bank. de rietenstraat zal daar zitten want die komt met de boekjes dat is vriendin 2. ventje zei dat zij geen zaken had met hetgeen hij komt doen. ofwel zal ze uit nieuwsgierigheid blijven zitten en poberen af te luisteren of ze pakt haar biezen. ik vind haar een vreselijke bemoeial. en op de koop toe is dat nog verre familie. :roll:

vandaag komen er pakjes af maar als ik er niet ben, leveren ze maar bij 't postpunt. lowie, de tekkel begint te blaffen als die Lilly in de tuin ziet of hoort. en ik denk dat Lilly zich daar bitter weinig van aan trekt. gisteren had buurvrouw hem een cape aangedaan want het was koud. ventje heeft de stoof aangestoken. komt daar dan nog bij dat ik niet hard genoeg geschoven heb naar boven om de ketel aan te zetten. dus ja, het bleef hier koud. ( 17°) en dus de stoof aan. er zit een heel art decomeubel in.( dat zat vol mieter) en nu is het als je er voorbij loopt wamer aan de stoof. dus die 2 bakken kunnen weer mee. en gevuld worden. en er kan weer gebrand worden. Frank doet ook een deel mee want die heeft ook een stoof maar die wil een Pelletkachel zetten als hij met pensioen gaat. ( is nog 4 jaar) maar die pelletkachel moet speksteen bevatten dan blijft de warmte langer.

Ann-sophie is eindelijk haar kisten komen halen van toenderijd op kot. ze dacht dat ze ze kwijt was. ze moet wel nog haar servies dat ze wil komen halen. en die identieke kisten zijn voor de tweeling. je kan ze nu wel heel goed uit elkaar houden want Gust is een kop groter en robuster en Miel is wat kleiner en fijn van postuur. ze zijn geen eeneige dus de verschillen kon je al zien op de laatste verjaardag van ventjes moeder. daarna is het pijlsnel gegaan. met hun moeder. Van de tweeling nog even iets meedelen: de een is heel rustig en de ander heel wild. en ze kunnen niet zonder elkaar.

Dus zij die aan het opruimen zijn eten daar broodjes en ik eet alleen. ik heb gekozen voor een eitje. dat stond trouwens al op de menu. ofwel vandaag ofwel morgen.
Donderdag komt de diepvries en aangezien de snert in porties komt, staat die ook op de lijst. ik krijg meteen een halve liter uiensoep. is lang geleden. met een kaasbroodje zal dat smaken. de rest moet ik nog opschrijven.
ik moet ook het boodschappenlijstje voor donderdagmorgen klaarmaken.
ventje is nog niet op. Lilly was eerst buiten en daarna met veel vertellement tegen mij binnengekomen, toen is ze hem gesmeerd naar boven. Gimly wilde zijn vlees niet maar ik zei tegen hem dat het heel duur vlees was en dat hij het moest opeten. hij heeft het dan gedaan. ( huismerk Ldl) anders laat ie alles liggen. duur natvoer of niet.

Ik moet nog overleggen met de dokter ivm dat vernieuwde puntensysteem. daar houden ze nu geen rekening met de inkomsten van de partner. anders is het de moeite niet als ze aan het HQ zitten. en zeker vertellen over dat "gezoem" ik heb dat gisteren ook tegen een ex-libelleke gezegd want die gaat verhuizen. haar relatie is ten einde. ik heb dat vernomen tijdens de periode dat Suus hier was en was daar effe niet goed van. maar zij en haar 2 kattinnen gaan zeker op hun pootjes terecht komen. het was 15 jaar geleden dat ze na het sluiten van haar Tendressewinkel in Landen naar Tessenderlo verhuisde. ze blijft in Tessenderlo wonen. alleen aan de andere kant van de stad. ze moet woensdag haar sleutels afgeven. Hier is een stokoude sofa met twee zetels van nadine verkocht geraakt bij Joyce. de anderen kunnen er vanaf 1 februari in. het zijn twee vrouwen. ook Joyce-achtigen zei buurvrouw tegen ventje maar wel heel stil want de rest die bij Joyce zelf stond mocht van niets weten. en nu staat het leeg. of de 2 anderen zich gaan aanpassen is een raadsel. ofwel zijn ze heel stil over hun geaardheid en niet zoals Joyce die het van de daken schreeuwde.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

30 jan 2024, 09:41

Goedemorgen allemaal :wink:
vandaag minder mooi dan gisteren
maar we doen het er mee, we moeten wel
het regent (nog) niet dat is ook al veel :)

Hier geen nieuws, en ik vind dat goed nieuws :lol:
Morgen komt de huisarts voor het maandelijks onderzoek

clive succes met de nieuwe wagen en veel sterkte voor jullie "held" :)

M-M succes bij de dokter.... :)

Een fijne dinsdag allemaal en hou het gezond en veilig :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

30 jan 2024, 11:48

Gisteren heel veel in orde gekregen.
Vandaag een rustig dagje.
Het is hier proper, de was en de strijk zijn uit de voeten.
Voor in de tuin is het nog te vroeg dag.
Dus gaan we niksen vandaag.
Lees: lezen.

Fijne dag nog allemaal.

anjelierken

30 jan 2024, 14:03

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze morgen samen met manlief de fruitbomen gesnoeid, een jaarlijks wederkerend werkje. Was goed buiten, niet te koud en een beetje zon. Hier en daar zie je al knopjes aan de planten en bomen. De gesnoeide takken zijn allemaal verhakseld.

Misschien straks een appeltaartje bakken. Had op internet een filmpje gezien, zag er lekker uit en heb alle ingrediënten in huis. Kan ik morgen een stuk meenemen naar zoon, want voor ons is dat teveel.

Spaanse woef is bang van een puppy, niet te geloven. Zoon van buren heeft een puppy gekocht en die verblijft regelmatig hiernaast. Ze zien elkaar door de omheining en dat kleine ding is helemaal niet bang. Komt grommend en blaffend aangelopen , en die van ons deinst achteruit. Blijft op veilige afstand kijken. We hebben er al om gelachen. Gaan we wandelen is hij vaak agressief naar andere honden toe, maar zo'n kleine puppy, hola :D :D

Dames, tot morgen allemaal.

krakje

30 jan 2024, 20:57

niet veel uitgespookt wel voor eten gezorgd
de tieners zijn weer voor een weekje,
fijne avond voor iedereen, grtjs krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

30 jan 2024, 21:01

Goeienavond allemaal,
nog vlug efkes slaapwel komen zeggen
Tot morgen maar weer :wink:

Oma-C

31 jan 2024, 09:17

Goedemorgen aan iedereen, :wink:
hier een donkere dag maar voorlopig nog droog
het heeft in de nacht geregend, alles ligt nat
en op de garagedaken hierachter liggen plassen :roll:

Straks komt de huisarts voor maandelijks onderzoek
en medicatie voorschriften....

Veel sterkte voor de pijnlijders en heel veel sterkte
voor de zieken onder ons.... mijn kaars brandt voor iedereen
Fijne dag verder en tot later..... :)

Muddy Maddy

31 jan 2024, 10:09

Ventje is weer met spul vanuit het ouderlijk huis afgekomen maar met 1 mooi ding: een eend. waarschijnlijk diende die als snoeppot.
hij heeft ook mijn oude sjakos hersteld want mijn nieuwe....veel plaats maar dat is geen schoudertas. wel een stoeren handtas. tja, was een inkoop inpulsje zeker? Dokter zei ook van probeer je oude te herstellen. deze is wel mooi maar niet praktisch.
zij had goed en slecht nieuws. mijn suikerwaarden staan bijna op normaal. mijn lever dat was te verwachten na het feesten met Suus en het gezoem is wel verontrustend. het kan een voorbode zijn van Cardio Myopathie. nou, die wil ik dus vermijden dus hebben we een maatregel schema opgesteld. in 3 maand tijd moet zeker mijn buikomtrek verminderd zijn want ik lijk nu wel 4 maanden zwanger ( 5 maanden minder dik dan de buik van ventje) Dat was effen slikken want ik bleef maar op een bepaald gewicht, wat me frustreerde. we gaan onze zondagse porto radicaal schrappen.

vandaag nog geen boodschappen en gisteren zijn er 5 pakjes toegekomen. zeg maar gerust pakken. bij de laatste 3 heeft die koerier moeten helpen. die van DHL ( eerste 2) was de nonchalance zelf. gelukkig waren het lichte pakken. en er komen er nog af. eentje kan nog ouderwets betaald worden aan de postbode. ik moest een paar jaar geleden de douanekosten betalen ( waar ventje niets van wist)
en die vrouwelijke postbode stond aan mijn oude voordeur te brullen dat ze d'r geld wilde en nu. verschillende buren hoorden haar. met geld van Vinny en Gimly en wat geld dat in een spaarpoteendje zat, kreeg ik de som bijeen. ze griste dat uit mijn handen en zei dreigend dat die niet meer mocht voorvallen. ik heb iets gemompeld van jaja en nog iets wat op haar overgewicht wees ( sorry, maar ik voelde me vernederd) en haar vuurrood hoofd en smeet de deur dicht zo goed ik kon. en ik denk dat zij achter die brievenbusklachten zat omdat brievenbussen toen aan de gevel moesten hangen. ik heb zelfs een man van het hoofdpostkantoor hier gehad om te controleren of die klacht gegrond was en de bus hangde net zo goed als de richtlijnen voorschreven. ik denk dat hij onderzocht heeft wie die klacht had neergelegd ( want het was niet de eerste keer)

wij eten vandaag zelfgemaakte gehaktballen met gebakken aardappel en voor ventje een gekarameliseerde chicon. want ik had nog een half stonkje witlof over en een stengel prei. het is lang geleden want mijn smaak in gehaktballen mag nu niet meer met tomatensaus zijn, wegens vlekkengevaar. die smaak komt wel nog terug. aangezien we aan tafel zijn beginnen eten ipv voor de tv op dienbladen. een hele verandering.

ventje heeft een spelletjes console gekocht met van die arcadegames van vroeger. dat wilde hij al heel lang hebben en nu bij de laatste solden was die spotgoedkoop geworden dus knip, mee in het winkelmandje. Hij was vroeger verslaafd aan Xevius. elk vrij uur zaten zijn ooit beste vriend en hij in die arcades waar ik onder geen beding binnen mocht. gamen was niets voor meisjes. die hadden niets in de arcades te zoeken.waar is de tijd dat we pioneer 2 speelden op een zondagmiddag? mijn spelletjes zijn echter flipperkasten. zoals T2 en een flipper waar dat mens bovenaan steeds lelijker en lelijker werd. als de bal bovenaan geraakte voor een lange tijd nu zou ik mijn barkruk nodig hebben. en nu mijn teljorengame. maar ik mis ook de" patertjes" flipperbak. we speelden die op Tv en in de plug in daar zit een stekkertje los. dat kan afbreken dus zouden we iemand moeten zoeken die zo'n stuk kan vervangen. maar wie?

Er komen vandaag ook nog spullen toe. ventje gaat om zijn kokosbollen die bij de voorhavenlaan liggen en nog iets dat daar ligt. post Nl was net hier toen ik me stond aan te kleden. eer ik beneden ben is die al lang weg.
Joyce heb ik gisteren voor het laatst gezien. ze kwam de laatste spullen ophalen en schoonpoetsen. daarna stuurde ze een messengerbericht om ons te bedanken voor de 7 jaar dat ze hier woonde. ik had haar al live de beste wensen gedaan.
Een anderhalf uur daarna ( ik zweer het) stuurde Jurgen die naast Joyce had gewoond een bericht op onze burenchat dat zijn vrouw een pakje van Shein miste. nog een die pakjes kwijt raakt. :roll: Carolien is al erg genoeg. :roll: post nl is niet langer verplicht briefjes achter te laten. dus dat zal wel via die koerier zijn. Shein is nog het onderwerp van een telefacts uitzending geweest. Ik kan toch niet in die smalle maten. zelfs bij Wis* is het uitkijken. een 8 XL die past maar een 5 XL is dan weer te klein. en de meeste mooie dingen zijn meestal maar tot een 5. jammer maar helaas.

ventje is net uit bed. de wekker liep af ( de echte, niet Lilly) en hij viel prompt weer in slaap. dat is dus een uur langer dan zijn gewoonte. en sorry ,Anjelier: maar je verhaal van Spaanse woef en een puppy deed me lachen :lol:

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

wilde eend 2

31 jan 2024, 12:22

Dag seizoentjes allemaal .
Dank aan MJ en MM voor de mooie verjaardagskaartjes die vandaag zijn aangekomen. Dat is goed op tijd deze keer :-D //
Vele sterkte en moed aan de zieken en herstellenden .
Hier is het bewolkt , hopelijk komt straks de zon nog door de wolken .
groetjes aan iedereen .

Oma-C

31 jan 2024, 16:08

Goeie middag allemaal, :wink:
mooi weer maar een koud windje vind ik
Dokter is geweest en ben goedgekeurd :)
medicatie staat op de ID-kaart
en kan ik gaan halen bij de apotheek
Dat zal iets voor morgen zijn.
Niet vandaag, ik ben te moe nu :oops:

Een fijne dag verder en voor later een gezellige avond
Groetjes allen en tot morgen :wink:

Helena van Troje

31 jan 2024, 17:19

Oma-C fijn dat de dokter nu tenminste naar jou toekomt in plaats van jij naar hem.
Eer ze hier bij je thuis willen komen moet je bijna dood zijn.
Of achter de hoek wonen, zoals ik, dan komt de jonge dokter wel.

Vlees en kaas zijn besteld.
Uur van ophalen is afgesproken.
Vrijdag nog bij de bakker langs voor de bestelling.
Middelste gaat de bestelling ophalen.
Tafels en stoelen staan klaar in de garage.
Hoge stoel moet nog afgeveegd.
Morgen tafels dekken en stofzuigen.
Ik ga poetsen als ze weg zijn.
Het zal vlug zondag zijn.
Voorlopig hou ik het nog rustig.
Niet zoals bij de pannenkoeken en wafels dat ik eerst heel het huis gekuist heb.
Om dan bekaf te zijn voor we beginnen.
Ik moet nog aan kleine patatjes geraken.
Morgen eens bellen met de dame van Vers&Gezond.
Hopelijk heeft ze veldsla.
Het was behoorlijk fris op de fiets deze morgen.
Het deed wel deugd zo een eindje fietsen.
Zolang dat gaat.
Kine vond het geweldig dat ik tot mijn 74 nog een gewone fiets gebruikt heb.
Van je 75 mag je het je wel gemakkelijker beginnen maken, vond ze.

Zo nu gaan we een beetje kokkerellen.
Gekarameliseerd witloof met varkenshaasje en kroketjes.
Daar heb ik nu al hel de week zin in en ik geraakte maar niet tot bij de beenhouwer.

Nog een rustige avond en deugddoende nacht voor straks.

Muddy Maddy

01 feb 2024, 09:53

Wel, Helena hier stond er ook gecaramiliseerd witlof op de menu. ventje eet dat graag en hij heeft het zelf klaargemaakt. buiten de aardappel die een beetje uiteen viel maar hij heeft die zo gewoon geplet en hop, dat verdween ook vlotjes. ( moest gebakken worden maar teveel rul) en mijn gehaktballen waren ook goed gelukt.
Vandaag frituursnacks. de menu is al aangevuld tot zondag.

Suus heeft gebeld. heeft een evaluatiegesprek op stapel staan en de upsmuk van d'r CV. ze vertelde dat de bovenburen weer van jetje hadden gegeven zodat het ook de anderen ambeteerde. op een dag smijt er een de andere uit het raam. 8O Politie kent het adres goed. dan blijt het er een tijdje kalm. Suus had donderdag een huilbui en Puk maar troosten ( die is ooch zo lief <3) pas toen ze in bad zat, schoot het haar te binnen dat ze 's morgens vergeten was d'r medicijnen in te nemen. vandaar dat ontroostbaar huilen.
ventje was ondertussen naar het postpunt gegaan en bracht een grote reuzenzak met watterige kokosballen mee. er zat een reepje 'mon cherie' bij en dat was lang lang geleden Suus kende dat niet. wel ja, ik heb dan 's avonds gezondigd en er een opgegeten. :oops: ze smaken precies een beetje anders vond ik.

Ventje is op boodschappenjacht en Lilly was meegekomen naar boven toen hij dat kwam zeggen. begin ik daar ineens klagelijk te miauwen: ze wist niet wat er was met mij. heel voorzichtig kwam ze terug kijken, zo heel op haar ongemakjes. ze was precies ongerust en wilde iets doen voor mij, maar wat?
nou, die miniconsole ( gelijk een echt arcadetoestel maar dan een pak kleiner) is een schot in de roos bij ventje. dat staat binnen handbereik. regelmatig speelt hij Xevius erop, bijvoorbeeld als Suus belt en het lang gaat duren. over bellen gesproken, ik kan straks naar de sociale dienst bellen van mijn ziekenfonds en die klutsers hebben nog altijd niet gerageerd op mijn mail! nou zo rap zijn ze niet verlost van Maddy. ik kan mij daar in vastbijten.

Vandaag en ook morgen komen er nog pakjes af. en dus eentje onder rembours. ik heb 2 paar wollen vingerloze handschoenen besteld bij wis* want ik ben die wollen kwijt. dat en 4 eierdopjes. die stonden al lang op de verlanglijst waarvan ik gezien heb dat er heel veel artikelen al uitverkocht zijn die op mijn lijst stonden. vooral dingen uit Lotr. Lilly zit nu onder de ban van een vogel of 2 op het dak van de baron. ze kijkt en kijkt als gehynotiseerd. Gimly ziet er normaal soms ook en maakt dan een geluidje maar zij? stokstil. Pas als ze weg waren heeft ze geluid gemaakt. nu zit/ligt ze op de kubus te nijmeren. ze is content.

ik ga op zijn minst proberen door de tv gids te geraken want ik ben er nog niet geraakt. de magazines mogen nog effe blijven liggen. ik ben van boek veranderd. misschien dat stephen king mijn leesdip weet te doorbreken.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

01 feb 2024, 10:10

Goede zonnige morgen aan allen, :wink:
hopelijk krijgen we nog zo'n dag als gisteren
Heerlijk dat lentegevoel.... maar we zijn er nog niet :roll:
Toch meepakken wat kan, en ervan genieten....

Het is alweer februari, wat gaat het weer snel :roll:
morgen lichtmis ...... en pannenkoekendag :lol:

Gezellige donderdag allemaal, en hou het veilig :)