In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
we hebben gisteren dus chinees gegeten en wie zat daar de krant te lezen? De vader van de kok. Hij loopt nu met een rollator. hij woont naast het restaurant/take-away op 5 hoog! Maar het lukt hem. Hij is wel niet gelukkig met de westerse geneeskunst. Ze pakken het onderliggend probleem niet aan zegt hij. ventje moest hem gelijk geven. Hij zei dat tradionele chinese geneeskunde mij wel zou helpen. dus ventje was tamelijk laat thuis. ach, een oude man heeft ook zijn praatje nodig. gelukkig was alles nog warm en vandaag eten we de soep op.
De buurtwinkel gaat voor de eerste keer met vakantie. das jammer voor ons want die zijn de zondag de hele dag open.
die hebben het ook wel verdiend want ze werken beide hard. er moet gisteren een pakistaanse feestdag geweest zijn want die kinderen liepen rond met vlaggen en vliegertjes.
Ons Lilly had midden in de nacht een haarbal op de donsdeken van ventje. ocharme. toen ze later terug kwam probeerde ze het te "begraven".
lakens moeten vandaag toch ververst worden. Ik dacht dat ze niet meer terug ging komen maar vanmorgen lag ze weer languit. normaal spuwt ze haar haarballen buiten. Maar ja, nu kon dat niet. ventje is vroeger dan ik opgestaan. ik had vannacht weer wat last van mijn tikker. opletten dus. het is al weer een tijdje aan de gang.
Er zit in huis ook veel vochtigheid dus hebben we Rika moeten aanzetten. Gezellig zo'n vuurtje en Lilly genoot er met volle teugen van. Mies hield ook van een vuurtje. ze lag dan voor de kachel en we moesten haar geregeld omdraaien zodat ze niet aanbrandde. Lilly lag tijdens de warmste momenten van de dag in de volle zon. voor haar, hoe warmer hoe beter. Gimly smeert hem naar boven. boven op het matje aan de badkamer is het koeler. Hij verlaat zijn plaats telkens ik naar de badkamer moet ondanks dat ik met gemak over hem kan stappen. Soms is hij eerder dan ik. hij gaat dan op de trap zitten. als ik gedaan heb keert hij terug.
Ik heb gisteren een lege doos qualitystreet gevuld met schepsnoep en zou nog een tweede doos moeten hebben. we kregen korting terwijl enkele anderen zakjes moesten bijvullen. de reden was dat hun kinderen ongevraagd proefden van het schepsnoep. je kon ze onmogelijk in het oog houden. eentje zat links en de andere rechts.
Clive: succes bij de pneumoloog. ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die last hebben van lange Covid. die hebben blijvende symptomen. Ga je nu al halloween decoratie zetten? je bent er dan wel vroeg bij. ik decoreer niet want ik vertrouw Lilly voor geen haar.
Die heeft Gimly's zetel ingepalmd. er ligt een grijze fleece in en dat vind ze geweldig. haar kerstsok ligt er ook. Daar kan ze uren mee zoet zijn tot ze die ergens smijt waar ze er niet aankan. dan worden wij gesommeerd om die sok te halen.
ventje is om brood en gaat dan de bedden verversen en plooiwerk doen. met hulp van Lilly. ze duikt dan in de te plooien was. rollebolt zich erin. Gimly kijkt dan even en denkt: ik heb een zotte zus.
deze week gaan we toch naar Brugge moeten want mijn bestelling bij Tendresse ligt klaar. en ventje zus heeft nog niet gebeld. ze kan daar echt nonchalant in zijn. Radiostilte noemt ventje dat.
ik ga hier even rondlopen met de swiffer; dan wil Lilly helpen.
Fijne dag seizoentjes
we hebben gisteren dus chinees gegeten en wie zat daar de krant te lezen? De vader van de kok. Hij loopt nu met een rollator. hij woont naast het restaurant/take-away op 5 hoog! Maar het lukt hem. Hij is wel niet gelukkig met de westerse geneeskunst. Ze pakken het onderliggend probleem niet aan zegt hij. ventje moest hem gelijk geven. Hij zei dat tradionele chinese geneeskunde mij wel zou helpen. dus ventje was tamelijk laat thuis. ach, een oude man heeft ook zijn praatje nodig. gelukkig was alles nog warm en vandaag eten we de soep op.
De buurtwinkel gaat voor de eerste keer met vakantie. das jammer voor ons want die zijn de zondag de hele dag open.
die hebben het ook wel verdiend want ze werken beide hard. er moet gisteren een pakistaanse feestdag geweest zijn want die kinderen liepen rond met vlaggen en vliegertjes.
Ons Lilly had midden in de nacht een haarbal op de donsdeken van ventje. ocharme. toen ze later terug kwam probeerde ze het te "begraven".
lakens moeten vandaag toch ververst worden. Ik dacht dat ze niet meer terug ging komen maar vanmorgen lag ze weer languit. normaal spuwt ze haar haarballen buiten. Maar ja, nu kon dat niet. ventje is vroeger dan ik opgestaan. ik had vannacht weer wat last van mijn tikker. opletten dus. het is al weer een tijdje aan de gang.
Er zit in huis ook veel vochtigheid dus hebben we Rika moeten aanzetten. Gezellig zo'n vuurtje en Lilly genoot er met volle teugen van. Mies hield ook van een vuurtje. ze lag dan voor de kachel en we moesten haar geregeld omdraaien zodat ze niet aanbrandde. Lilly lag tijdens de warmste momenten van de dag in de volle zon. voor haar, hoe warmer hoe beter. Gimly smeert hem naar boven. boven op het matje aan de badkamer is het koeler. Hij verlaat zijn plaats telkens ik naar de badkamer moet ondanks dat ik met gemak over hem kan stappen. Soms is hij eerder dan ik. hij gaat dan op de trap zitten. als ik gedaan heb keert hij terug.
Ik heb gisteren een lege doos qualitystreet gevuld met schepsnoep en zou nog een tweede doos moeten hebben. we kregen korting terwijl enkele anderen zakjes moesten bijvullen. de reden was dat hun kinderen ongevraagd proefden van het schepsnoep. je kon ze onmogelijk in het oog houden. eentje zat links en de andere rechts.
Clive: succes bij de pneumoloog. ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die last hebben van lange Covid. die hebben blijvende symptomen. Ga je nu al halloween decoratie zetten? je bent er dan wel vroeg bij. ik decoreer niet want ik vertrouw Lilly voor geen haar.
Die heeft Gimly's zetel ingepalmd. er ligt een grijze fleece in en dat vind ze geweldig. haar kerstsok ligt er ook. Daar kan ze uren mee zoet zijn tot ze die ergens smijt waar ze er niet aankan. dan worden wij gesommeerd om die sok te halen.
ventje is om brood en gaat dan de bedden verversen en plooiwerk doen. met hulp van Lilly. ze duikt dan in de te plooien was. rollebolt zich erin. Gimly kijkt dan even en denkt: ik heb een zotte zus.
deze week gaan we toch naar Brugge moeten want mijn bestelling bij Tendresse ligt klaar. en ventje zus heeft nog niet gebeld. ze kan daar echt nonchalant in zijn. Radiostilte noemt ventje dat.
ik ga hier even rondlopen met de swiffer; dan wil Lilly helpen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede voormiddag iedereen,
ik ben al tot bij de apotheek gewandeld en terug
het is er al warm aan en dan heb ik weinig of geen adem
Allen een fijne nieuwe werkweek allemaal en
geniet van wat kan en mag en tot later............
ik ben al tot bij de apotheek gewandeld en terug
het is er al warm aan en dan heb ik weinig of geen adem
Allen een fijne nieuwe werkweek allemaal en
geniet van wat kan en mag en tot later............
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne namiddag iedereen,
Oei, omaC, bijna geen adem? Moet je dan ook 'puffen' ? Zo zijn al veel mensen geholpen.....
En zo heeft ieder wat, denk ik dan....
Deze voormiddag een 90-jarige hier gevierd, met alles er op en er aan. Van de aperitief tot koffie en lekkers toe. Dat we nu maar juist ons middageten hebben gegeten.
Een mens kan dat gewoon worden, langs de éne kant, maar men is wel uit zijn 'gewone ' doen, vind ik.
Ze zijn nu hier beneden nog aan de opruim bezig, zie en hoor ik, dochter en schoonzoon organiseren dat hier vandaag, morgen is de jarige maar jarig, maar dan vertrekken zij op reis, dus moest de verjaardag vandaag gebeuren.......
Alles is goed gegaan, ze zal tevreden zijn !
En nu is hier de afwas .... Dat heb ik daarstraks hier beneden niet moeten doen !!
Daarna eens langs gaan bij iemand die vandaag ontslagen was uit het ziekenhuis, ze kon direct aanschuiven voor de jarige !
Nu dus mijn afwas !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Oei, omaC, bijna geen adem? Moet je dan ook 'puffen' ? Zo zijn al veel mensen geholpen.....
En zo heeft ieder wat, denk ik dan....
Deze voormiddag een 90-jarige hier gevierd, met alles er op en er aan. Van de aperitief tot koffie en lekkers toe. Dat we nu maar juist ons middageten hebben gegeten.
Een mens kan dat gewoon worden, langs de éne kant, maar men is wel uit zijn 'gewone ' doen, vind ik.
Ze zijn nu hier beneden nog aan de opruim bezig, zie en hoor ik, dochter en schoonzoon organiseren dat hier vandaag, morgen is de jarige maar jarig, maar dan vertrekken zij op reis, dus moest de verjaardag vandaag gebeuren.......
Alles is goed gegaan, ze zal tevreden zijn !
En nu is hier de afwas .... Dat heb ik daarstraks hier beneden niet moeten doen !!
Daarna eens langs gaan bij iemand die vandaag ontslagen was uit het ziekenhuis, ze kon direct aanschuiven voor de jarige !
Nu dus mijn afwas !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede namiddag
oma-c ik zond je een mailtje
hier ook warm ,
moet nog eens de gsm ,kijken ,om internet te vinden
want zal telefoon nodig hebben om te bellen naar mijn man
eind augustus als ik in belgie ben
fijne namiddag iedereen
oma-c ik zond je een mailtje
hier ook warm ,
moet nog eens de gsm ,kijken ,om internet te vinden
want zal telefoon nodig hebben om te bellen naar mijn man
eind augustus als ik in belgie ben
fijne namiddag iedereen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
en ik maar schrijven...
waar is mijn epistel naartoe?
waar is mijn epistel naartoe?
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, als je zo slecht of haast niet slaapt, kun jij jouw dokter dan niet vragen om medicatie voor te slapen. Als je daar niet mee overdrijft zijn hiervan de voordelen groter dan de nadelen van slapeloosheid. Dit laatste put jou fysiek en psychisch uit. Plus je ben door pure vermoeidheid heel emotioneel.
Muddy Maddy, neen hoor.Ga zeer zeker mijn Halloweenspulletjes nog niet plaatsen. Momenteel staat het thematafeltje met daarop de zomerprulletjes hier centraal. Het is zo'n tafeltje dat ik elk van de seizoenen verander. Na de zomer komt de herfst en zet ik daar herfstspulletjes op. Doe dat graag.
Bij de pneumoloog gisteren was het enerzijds goed nieuws, anderzijds minder goed nieuws . Mijn longen hebben door de covid geen of weinig structurele schade ondergaan, dat is het goed nieuws. Maar mijn longfunctie is met sprongen achteruit gegaan en dat is onomkeerbaar Nog zwaardere medicatie moeten mij in staat stellen zo goed mogelijk te functioneren. Alles doen wat ik kan ( en kan nog betrekkelijk veel), maar voor de zoveelste keer is mij gisteren gisteren gezegd na een behoorlijke inspanning even te rusten en letterlijk terug op adem komen. Ach, we slaan ons hier ook wel doorheen.
Zo ik ga er terug aan beginnen. Houd het koel en een dikke knuffel voor ieder die er eentje wil of kan gebruiken. Liefs.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: zoals Clive al aanhaalde waarom geen slaapmedicatie? Het duurt toch al lang en je raakt meer en meer uitgeput. Ik spreek uit ondervinding , heb daar jaren geleden ook mee gesukkeld. Daardoor ben ik ook gestopt met mijn werk, mijn bioritme was volledig in de war.
Net binnen, we hebben een ganse tijd buiten gezeten in het prieeltje. Uit de zon en met een vleugje wind was het daar goed zitten.
Morgen komen de kids. Hoe gaan we die weer bezig houden?
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allen,
ik ben de updates van Windows
aan 't binnenhalen en dat duurt altijd lang
maar 't moet regelmatig gebeuren zodat mijn laptopjes
goed blijven werken.....
Nog een fijne avond allen en tot morgen...
Sterkte aan de zieken en hen die het nodig hebben
ik ben de updates van Windows
aan 't binnenhalen en dat duurt altijd lang
maar 't moet regelmatig gebeuren zodat mijn laptopjes
goed blijven werken.....
Nog een fijne avond allen en tot morgen...
Sterkte aan de zieken en hen die het nodig hebben
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zo hier zijn we dan weer thuis.
De uitvaart was een rustige klassieke begrafenismis.
Helemaal zoals de overledene was.
Rustig, bedaard, bedachtzaam, zorgzaam en toch zelfzeker.
Ik keek altijd naar haar op. De vrouw van de collega van grootvake.
Altijd mooi gekleed, mooi gekapt, (niet moeilijk als je de chance hebt van goei haar te hebben).
Om door een ringetje te halen!
Ze was ook heel vlug mee met de IT wereld. Kwam door het werk.
Gelukkig gaven ze daar veel bijscholing.
Begin er maar aan: ponsen en dan ms word en ms dos en consorten.
Ik voel mee dadelijk thuis bij de toffe collega's van vroeger van grootvake.
De oude garde. Sommigen herkenden me niet meer.
Zal er oud uit zien...Ben ook zoveel vermagerd.
Er waren nog mensen die ik kende, maar durfde niet er naartoe te gaan.
Eén iemand was nogal vlug weg spijtig genoeg, want daar had ik graag nog iets tegen gezegd.
Het was wel ,een luxe voiture waar ik mocht met meerijden. Grote hoge Volvo met leren zetels en co.
Zoals zo dikwijls gezegd: spijtig dat een mens mekaar alleen terug ziet bij begrafenissen.
Voor de rest vandaag niet veel gedaan.
Morgen ander en beter.
De uitvaart was een rustige klassieke begrafenismis.
Helemaal zoals de overledene was.
Rustig, bedaard, bedachtzaam, zorgzaam en toch zelfzeker.
Ik keek altijd naar haar op. De vrouw van de collega van grootvake.
Altijd mooi gekleed, mooi gekapt, (niet moeilijk als je de chance hebt van goei haar te hebben).
Om door een ringetje te halen!
Ze was ook heel vlug mee met de IT wereld. Kwam door het werk.
Gelukkig gaven ze daar veel bijscholing.
Begin er maar aan: ponsen en dan ms word en ms dos en consorten.
Ik voel mee dadelijk thuis bij de toffe collega's van vroeger van grootvake.
De oude garde. Sommigen herkenden me niet meer.
Zal er oud uit zien...Ben ook zoveel vermagerd.
Er waren nog mensen die ik kende, maar durfde niet er naartoe te gaan.
Eén iemand was nogal vlug weg spijtig genoeg, want daar had ik graag nog iets tegen gezegd.
Het was wel ,een luxe voiture waar ik mocht met meerijden. Grote hoge Volvo met leren zetels en co.
Zoals zo dikwijls gezegd: spijtig dat een mens mekaar alleen terug ziet bij begrafenissen.
Voor de rest vandaag niet veel gedaan.
Morgen ander en beter.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

bedankt iedereen na de middag komt de huisarts ik ga iedere dag achteruit en ben vermagerd .Afwachten dus een totaal ander weer dan gisteren maar geniet om het even hoe .Ik zelf kan even zo niet genieten maarik gun het jullie .Wens iedereen het beste toe groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Alles staat klaar om naar het containerpark gebracht te worden. Donderdag gaan de zakken met spullen mee naar de kledingcontainters en daar zit ook heel wat in. Die antieke kleerkast moet leeg. het voorjaar zal er sneller zijn dan gedacht zei ventje. ik miste een vaas en ja, die zat in een doos boven en ik heb ook nog een terracotta uienpot gevonden! Plus een doos met mijn schelpen en helende kristallen.
we hebben gisteren kunnen buiten middagmalen. Lilly was blij. Die heeft graag dat we er ook bij zijn als ze buiten zit.
Morgen zijn we begot 27 jaar getrouwd. Wie had dat kunnen denken. en dat met ventjes moeder die ferm tegen mij was omdat ik maar een A4 had. ( op haar begrafenis werd daar ook op gehamerd! Diploma's!) Maar ik had wel meer boekkennis dan zij. ik las veel en deed aan zelf-educatie. en ik ben nooit te vies geweest om interims te gaan werken. 't zoontje wel. 6 maand redder aan de kust, 6 maand aan den dop.
de generaal heeft dan aan touwtjes moeten trekken om hem een job bij l'oreal te geven maar daar vonden ze hem als vertegenwoordiger een "mietje". ( hij ziet er ook meisjesachtig uit, qua haar en kleren) uiteindelijk vertegenwoordigd hij een firma in vuilniscontainers.
Enfin, Zoals Helena zegt: familieleden komen elkaar alleen tegen op begafenissen tegenwoordig. Zus ventje ging als ze 60 werd een feest geven.
we wachten er nog altijd op en van de klein van neef hebben we al 3 verjaardagen gemist. of zijn het er 4? bij de tweeling was er geen doop (+ feest) omdat ze willen dat de kereltjes dat zelf later moeten beslissen. ja, dat zijn moderne ouders. ik heb net een bericht verstuurd naar de klein van neef ( allez naar haar moeder) kaartjes zitten er dit jaar niet in. het lukt me niet.
seffens vragen aan ventje als die op is om Dr H te leggen. zowel in de nek als de rug en je kan die samen laten werken. ik moet ook nog op zoek naar een zwart jeansjasje. de winkel ging me een mail sturen als ze het terug binnen hadden.( verdwenen in cyberspace)
We zijn nog aan het debateren of we naar de chinees gaan morgen ofdat we de rit wagen naar het laatste restaurantje waar we geweest zijn. Ventje zou heel graag een triple carolus met ingeinfuseerde whisky drinken. als die dat drinkt wordt het een taxi en eentje van oostende naar bredene? mmm, zal een duur uitje worden. en dat is dan heen en terug hè. je kan immers niet voorzichtig genoeg zijn want de politie waakt. en op dronken rijden is er een rijverbod van 14 dagen en je rijbewijs ingetrokken + dat je dan nog voor de politierechter mag komen om het uit te leggen.
ventje staat op en het containerpark gaat maar om 10 uur open. jammer dat wij maar 1 keer per maand mogen. bij de andere parken is het betalen per kilo. ventje had hout gezaagd tot de circelzaag van mijn vader stopte en tot nu toe geen reactie van Frank. dus containerpark.
Gimly en Lilly hebben eten en zij was vanmorgen hem aan het aflebberen en hij liet het toe. Gisteren rook hij aan haar kontje! Geen idee wat dat betekend.
Fijne dag seizoentjes
Alles staat klaar om naar het containerpark gebracht te worden. Donderdag gaan de zakken met spullen mee naar de kledingcontainters en daar zit ook heel wat in. Die antieke kleerkast moet leeg. het voorjaar zal er sneller zijn dan gedacht zei ventje. ik miste een vaas en ja, die zat in een doos boven en ik heb ook nog een terracotta uienpot gevonden! Plus een doos met mijn schelpen en helende kristallen.
we hebben gisteren kunnen buiten middagmalen. Lilly was blij. Die heeft graag dat we er ook bij zijn als ze buiten zit.
Morgen zijn we begot 27 jaar getrouwd. Wie had dat kunnen denken. en dat met ventjes moeder die ferm tegen mij was omdat ik maar een A4 had. ( op haar begrafenis werd daar ook op gehamerd! Diploma's!) Maar ik had wel meer boekkennis dan zij. ik las veel en deed aan zelf-educatie. en ik ben nooit te vies geweest om interims te gaan werken. 't zoontje wel. 6 maand redder aan de kust, 6 maand aan den dop.
de generaal heeft dan aan touwtjes moeten trekken om hem een job bij l'oreal te geven maar daar vonden ze hem als vertegenwoordiger een "mietje". ( hij ziet er ook meisjesachtig uit, qua haar en kleren) uiteindelijk vertegenwoordigd hij een firma in vuilniscontainers.
Enfin, Zoals Helena zegt: familieleden komen elkaar alleen tegen op begafenissen tegenwoordig. Zus ventje ging als ze 60 werd een feest geven.
seffens vragen aan ventje als die op is om Dr H te leggen. zowel in de nek als de rug en je kan die samen laten werken. ik moet ook nog op zoek naar een zwart jeansjasje. de winkel ging me een mail sturen als ze het terug binnen hadden.( verdwenen in cyberspace)
We zijn nog aan het debateren of we naar de chinees gaan morgen ofdat we de rit wagen naar het laatste restaurantje waar we geweest zijn. Ventje zou heel graag een triple carolus met ingeinfuseerde whisky drinken. als die dat drinkt wordt het een taxi en eentje van oostende naar bredene? mmm, zal een duur uitje worden. en dat is dan heen en terug hè. je kan immers niet voorzichtig genoeg zijn want de politie waakt. en op dronken rijden is er een rijverbod van 14 dagen en je rijbewijs ingetrokken + dat je dan nog voor de politierechter mag komen om het uit te leggen.
ventje staat op en het containerpark gaat maar om 10 uur open. jammer dat wij maar 1 keer per maand mogen. bij de andere parken is het betalen per kilo. ventje had hout gezaagd tot de circelzaag van mijn vader stopte en tot nu toe geen reactie van Frank. dus containerpark.
Gimly en Lilly hebben eten en zij was vanmorgen hem aan het aflebberen en hij liet het toe. Gisteren rook hij aan haar kontje! Geen idee wat dat betekend.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!