In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

18 mei 2025, 12:36

Niet veel tijd.
Moest ik niet meer langs kunnen komen tot volgende vrijdag of zaterdag!

anjelierken

18 mei 2025, 14:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

Net terug van weg geweest. Jaarlijks gaan we eens naar een grote rommelmarkt en op de middag gaan we daar iets eten. Straks nog even met Spaanse woef wandelen, want die heeft gisteren ook niet uit wandelen geweest.

Manlief kwam gisteren thuis van bij zoonlief met hoofdpijn. Had dat wel verwacht. Hij heeft artrose in zijn nek
en als je dan veel moet bukken voor een karweitje, heeft hij het meestal zitten. Eenmaal thuis een kersenpitjekussentje opgewarmd en in de nek gelegen , en daarna een uurtje geslapen en het was over.

Nog geen zon gezien vandaag, op de markt was het frisjes, maar we waren erop gekleed.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

18 mei 2025, 21:18

Afbeelding

Een gezellige avond iedereen, :wink:

Ja anjelierken, ik heb daar ook last van
ook van omhoog kijken.... goede nacht :)

Helena, een fijne vakantie gewenst... :)

Slaapwel allemaal en tot morgen :!:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

19 mei 2025, 08:45

Goede morgen seizoentjes,

Is mijn vorige Pc met de recupel meegegeven, gaat een die e book uitgeverij werken aan een software bug die me verhinderde hoofdstukken door te sturen! Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. :roll: Weer hun venster open en de vertaler. Weet nog niet goed of ik het wel wil. Weer 26 hoofdstukken van 5000 woorden opnieuw tikken? En dan te horen: neen, dit nemen we niet aan?

Vandaag met moeder naar de bank. Aangezien de bank niet ver van het cashpoint is, kan ze dan haar centen afhalen. Wij gaan weer thuiskomen met een pfft gevoel. We vinden dat zo moeilijk om tot ginder te gaan.We zijn de feeling kwijt. De feeling met onze geboortestad. tekens we hier terug zijn is het pfft. We hebben dan geen zin meer in iets.
Ge hebt daar gewoond tot 1998 en dan verkas je voor 7 jaar naar engeland en spoelt aan in 2005 in Oostende. Op 1 augustus wonen we hier 25 jaar. Waar is de tijd? Weggevlogen.

Het belooft een zonnige dag te worden. Geen idee hoe warm. Ik heb niet langer een meteo op mijn taakbalk.
Maar goed; het zonnetje schijnt en dus moet mijn humeur dat ook worden. ( Hoop ik)
Deze die op vakantie zijn gaan het goed stellen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

19 mei 2025, 09:26

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Een zonnige dag , maak er het beste van :)

M-M, elke dag een korte wandeling doen en
buiten komen in het zonnetje daar krik je van op :)

Sterkte en moed aan hen die het kunnen gebruiken,.. :?

Bekske

19 mei 2025, 09:27

Afbeelding

anjelierken

19 mei 2025, 13:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik heb de eerste bloemkool geoogst in de serre. Deze middag klaargemaakt koud met mayonaise en het was lekker. Heb nog genoeg voor morgen. Ik vind het koud lekkerder dan warm met melksaus. Zeker als het warm is buiten.

Buurman heeft al eitjes van zijn nieuwe kippen. Hier nog niks gezien. Maar zolang kan dat niet meer duren, die kippen zijn allemaal ongeveer even oud.
Gisteren op de markt de prijs gezien voor een gewone legkip = 12,50 €.

Straks wandeling met vrouwengroepje. Het is in eigen dorp, ik kan te voet naar het startpunt gaan.

Tot morgen, allemaal.

wilde eend 2

19 mei 2025, 13:51

Even binnen en buiten om de groetjes te doen ..
Vandaag toch maar het gras gemaaid op een hoge stand en proberen de madeliefjes te laten staan.. (amai wat een stof !! van die droge aarde .. 8O 8O )
Ook elke dag schotels met water bijvullen voor de dieren want met de droogte hebben ze het moeilijk ..
Nu maar een bad nemen om het stof af te spoelen ..
Heel veel moed en sterkte voor wie het kan gebruiken ..

Oma-C

19 mei 2025, 20:56

Gezellige avond iedereen :wink:
en voor straks slaapwel, tot morgen :)

wilde eend, voor eind van de week is er regen voorspeld
de aarde zal er blij mee zijn... :roll:

Anjelierken, hopelijk snel een eitje van eigen kippen,
(ondanks het P-fas gedoe) 8O

Goede moed aan de zieken... :?

Afbeelding

Bekske

20 mei 2025, 08:15

Afbeelding

Oma-C

20 mei 2025, 09:00

Afbeelding

Zonnige goede morgen aan allen.. :wink:

Goede moed en sterkte aan de zieken.. :?

Oma-C

20 mei 2025, 20:43

Allemaal een gezellige avond verder en tot morgen :wink:

Afbeelding

Bekske

21 mei 2025, 08:10

Afbeelding

Muddy Maddy

21 mei 2025, 08:48

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren had Lilly een haarbal, vandaag Gimly. :roll: En we weten nog niet wanneer ze deel 2 van de isolatie doen. Binnen 3 weken staat het huis eindelijk! op de markt. Het zijn nu echt de laatste loodjes.

Zondag ben ik over Gimly gestruikelt, die slentert ook zo..... :? en vanmorgen zag ik aan mijn ogen toch dat ik op m'n bakkes ben gegaan. Ik hen dus twee blauwe ogen. letterlijk en figuurlijk. :oops: Vandaar dat ik aan Frank ga tips vragen om op te staan indien ventje niet aanwezig is zoals de 6 de juni heel de dag naar een hard rock festivalletje. Heb geen zin om iemand op te bellen. En vandaag ga ik normaal niet buiten omdat er geen zon is. Ventje gaat boodschappen doen omdat er geen kaas is voor Lilly. Moet ik toch weg, er bestaat CC creme.

Suus heeft gisterenavond gebelt. Via ventje omdat ik tijdelijk onbereikbaar was toen mijn sim kaart op de fritz ging. Vandaag nog naar d'r vriendin bellen die een mooi drakentekening van een lieve draak in mijn kleuren heeft gemaakt. Als ik er een foto van kan maken en dit hier zetten dan kan ik het laten zien.

Was gisteren stijf van maandag zoveel rond te lopen door die bankzaken. :?
Een grijze dag vandaag en ja, het gaat regenen. Waarschijnlijk vrijdag. En dan zien we wel weer.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

21 mei 2025, 08:57

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
de week gaat weer middendoor

Bekske mooi jouw plaatje weeral :) beterschap!

M-M, beterschap gewenst!

Fijne dag, hier kruipt de zon af en toe weg :?