In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenavond ,
Remie , jij rustig aan en ook beterschap voor Gina natuurlijk .
Hopelijk heeft de huisarts iets kunnen betekenen voor haar vanmiddag .
Z'bloemeke nog steeds druk met uitpakken en Picasso ook niet hersteld , beterschap nog .
Marietteke en Jadi , het was hier gisteren zo glad en vandaag ook nog een beetje.
Ik ben ook zo bang om te vallen , ik ga dan heel krampachtig lopen . Misschien dat ik wel eens valtraining zou willen volgen in het buurtcentrum hier .
Nu eten maken , gebakken aardappeltjes met sperziebonen en winterpeen , met een gehaktbal.
Verder wens ik iedereen smakelijk eten en fijne avond .

Remie , jij rustig aan en ook beterschap voor Gina natuurlijk .
Hopelijk heeft de huisarts iets kunnen betekenen voor haar vanmiddag .
Z'bloemeke nog steeds druk met uitpakken en Picasso ook niet hersteld , beterschap nog .
Marietteke en Jadi , het was hier gisteren zo glad en vandaag ook nog een beetje.
Ik ben ook zo bang om te vallen , ik ga dan heel krampachtig lopen . Misschien dat ik wel eens valtraining zou willen volgen in het buurtcentrum hier .
Nu eten maken , gebakken aardappeltjes met sperziebonen en winterpeen , met een gehaktbal.
Verder wens ik iedereen smakelijk eten en fijne avond .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Vanmiddag met werk (inval) 2x onderuit gegaan
Voor nu geen rare pijntjes, maar even afwachten als ik morgen ochtend vroeg uit bed stap.
An, dat krampachtig lopen herken ik wel, heb daardoor al een paar dagen last van mij schouders en nek.
Vanmiddag met werk (inval) 2x onderuit gegaan
Voor nu geen rare pijntjes, maar even afwachten als ik morgen ochtend vroeg uit bed stap.
An, dat krampachtig lopen herken ik wel, heb daardoor al een paar dagen last van mij schouders en nek.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Huisarts komt om 8:15 uur zometeen bloed-afnemen van
en dat dan direct te sturen naar het lab van het ziekenhuis. Gisterenmiddag heeft ze ‘n medicijn gekregen om niet uit te drogen.Was weer ’n zware nacht voor ons..!
Sorry voor de nu egoïstische berichten van mijn kant, heb erg met Gina te doen, ik heb ook maar ’n klein hartje..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Gelukkig voor u was het nu deze ochtend om uw ronden te doen niet echt glad in het noorden van Nederland begrijp ik uit de weerberichten toch Inge?
Nog pijn overgehouden van het vallen van gisteren?
Oeps Inge, moet de gladheid daar bij jullie bijstellen zag ik net op het nieuws in Drenthe, nog spiegelglad..!
Laatst gewijzigd door Remie op 18 jan 2024, 07:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
jadi schreef: ↑15 jan 2024, 09:59ik ben gisteren over een pak water gestruikeld die midden in de gang stond. Ik had een pak van 15 blikjes cola Z in mijn handen . Toen ik op de grond lag heb ik netjes dat pak op de grond gezet. Vraag me niet hoe ik het gedaan heb. .
De zoon had zoveel in zijn handen dat hij het pak water even parkeerde midden in de gang.![]()
Vanmorgen kon ik bijna uit mijn bed niet. Lage rugpijn, pijnlijke schouder en zijkant knie (blauw).. Acrobatische toeren moeten uithalen om mijn kousen aan te trekken .
Oei Jadi, lees die nu pas..!
Heeft u nu nog veel last/pijn van dit hachelijke gebeuren?
-
zonnebloemetje schreef: ↑17 jan 2024, 11:19zojuist een ganse tekst geschreven en door mijn haast op het verkeerde knopje gedrukt en alles weg
dus kom ik later nog wel eens terug , maar nu heb ik geen tijd
Logisch, is ook een heel heftige tijd voor jullie geweest met de verhuis en ziekte. Komt allemaal weer op z'n pootjes terecht moet u maar rekenen... komt tijd komt raad.. toch? Houden jullie je maar taai en 'n beetje gedeinsd hoor..!
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Ai Inge ook al gevallen
Het is hier ook weer glad zie ik buiten . Ik blijf maar binnen.
Vandaag oppasdag hier , dus hoef ook niet weg .
Remie , ai weer een nare nacht voor Gina . Is het niet het norovirus ? Dat heerst hier in de omgeving heel erg . Mijn vriendin werkt in een verzorgingstehuis en daar zijn hele afdelingen dicht door dit virus.
Beterschap !
Allemaal fijne dag en als je naar buiten gaat , doe voorzichtig.

Ai Inge ook al gevallen
Het is hier ook weer glad zie ik buiten . Ik blijf maar binnen.
Vandaag oppasdag hier , dus hoef ook niet weg .
Remie , ai weer een nare nacht voor Gina . Is het niet het norovirus ? Dat heerst hier in de omgeving heel erg . Mijn vriendin werkt in een verzorgingstehuis en daar zijn hele afdelingen dicht door dit virus.
Beterschap !
Allemaal fijne dag en als je naar buiten gaat , doe voorzichtig.

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Gelukkig geen klachten overgehouden aan mijn valpartijen.
Vanmorgen dan ook gewoon gewerkt
Op de doorgaande wegen tussen de dorpen en school/busroutes is het prima te doen.
Daar word goed gestrooid
Andere wegen in dorpen zijn inderdaad spiegelglad en het is oppassen geblazen dat je niet onderuit gaat.
Wat ik normaal gesproken fietsend doe, heb ik de afgelopen week veel gelopen
En ook dan maak je nog wel rare schuivers
Veel mensen maken het pad obij hun huis ok niet meer schoon, wat ook erg vervelend is.
Dat was vroeger een vanzelfsprekendheid dat je dat deed en als je buren het niet konden doen, dan hielp je die daarmee.
Straks boodschappen doen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Gelukkig geen klachten overgehouden aan mijn valpartijen.
Vanmorgen dan ook gewoon gewerkt
Op de doorgaande wegen tussen de dorpen en school/busroutes is het prima te doen.
Daar word goed gestrooid
Andere wegen in dorpen zijn inderdaad spiegelglad en het is oppassen geblazen dat je niet onderuit gaat.
Wat ik normaal gesproken fietsend doe, heb ik de afgelopen week veel gelopen
En ook dan maak je nog wel rare schuivers
Veel mensen maken het pad obij hun huis ok niet meer schoon, wat ook erg vervelend is.
Dat was vroeger een vanzelfsprekendheid dat je dat deed en als je buren het niet konden doen, dan hielp je die daarmee.
Straks boodschappen doen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie witte morgen allemaal
vannacht een fijn laagje sneeuw gevallen hier in Brugge en nu sneeuwt het nog rustig verder
deze namiddag moeten we nog enkele nodige boodschappen doen , maar de auto staat voor de deur , dus dat zal wel meevallen en door de sneeuw rijden is voor mijn ventje geen probleem , want hij heeft indertijd nog een slipcursus gevolgd in Turnhout in de slipschool en hij is echt wel een goeie chauffeur , maar als auto mekanieker moet je een goeie chauffeur zijn hé
we zullen vandaag weer tijd tekort komen , maar ja tis nie anders en me erover druk maken heeft geen zin
Remie hopelijk word Gina nu wel geholpen hé , want bij mijn ventje duurde die buikgriep zolang ( bijna 2 weken ) omdat hij de juiste medicatie niet had en dan heeft de huisarts antibiotica voorgeschreven omdat hij dacht dat er een serieuze besmetting in de darmen was , en toen was mijn ventje na enkele dagen al direct veel beter , maar natuurlijk voelde hij zich nog heel flauw omdat hij meer dan een week niet had kunnen eten
veel sterkte voor jullie beiden , we zullen duimen hoor
marietteke hoe is het nu met jou kaakbeen ?????
hopelijk is dat al opgelost
jadi ben je al wat beter na die val ??? goed opletten is de boodschap , want ik moet ook altijd alles traag en voorzichtig doen om niet te vallen en soms heb ik toch prijs
inge oeps ook gevallen , goed opletten als je buitenkomt
An ja het kan gevaarlijk glad zijn met dat weer , dus voorzichtig zijn hoor
allé nu vlug weer verder doen , want de middag is al in zicht
marietteke, miesje, jadi, Remie,
An-Wildflower, mama-inge, Yuna , Anne_marie en Adam2
nog een aangename donderdag verder

vannacht een fijn laagje sneeuw gevallen hier in Brugge en nu sneeuwt het nog rustig verder
deze namiddag moeten we nog enkele nodige boodschappen doen , maar de auto staat voor de deur , dus dat zal wel meevallen en door de sneeuw rijden is voor mijn ventje geen probleem , want hij heeft indertijd nog een slipcursus gevolgd in Turnhout in de slipschool en hij is echt wel een goeie chauffeur , maar als auto mekanieker moet je een goeie chauffeur zijn hé
we zullen vandaag weer tijd tekort komen , maar ja tis nie anders en me erover druk maken heeft geen zin
Remie hopelijk word Gina nu wel geholpen hé , want bij mijn ventje duurde die buikgriep zolang ( bijna 2 weken ) omdat hij de juiste medicatie niet had en dan heeft de huisarts antibiotica voorgeschreven omdat hij dacht dat er een serieuze besmetting in de darmen was , en toen was mijn ventje na enkele dagen al direct veel beter , maar natuurlijk voelde hij zich nog heel flauw omdat hij meer dan een week niet had kunnen eten
veel sterkte voor jullie beiden , we zullen duimen hoor
marietteke hoe is het nu met jou kaakbeen ?????
hopelijk is dat al opgelost
jadi ben je al wat beter na die val ??? goed opletten is de boodschap , want ik moet ook altijd alles traag en voorzichtig doen om niet te vallen en soms heb ik toch prijs
inge oeps ook gevallen , goed opletten als je buitenkomt
An ja het kan gevaarlijk glad zijn met dat weer , dus voorzichtig zijn hoor
allé nu vlug weer verder doen , want de middag is al in zicht
marietteke, miesje, jadi, Remie,
An-Wildflower, mama-inge, Yuna , Anne_marie en Adam2
nog een aangename donderdag verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo , hier wat vlokjes uitgevallen maar niet noemenswaardig . Deze voormiddag dan toch maar eerst mijn broodnodige boodschappen. Ik kon niet anders ,want ik had het restje meergranenbrood deze morgen opgegeten.
Er was niet volk in de winkels gelukkig maar, want ik wou graag tegen de middag thuis zijn ..
En nu . . .e wel ik ga me een cecemel opwarmen , en of het zal smaken

Tut tut tut Remie geen sorry man , kom je maar uw klein hartje luchten bij ons .. Het doet je deugd het eens kwijt te kunnen . . En hopelijk met de nodige medicatie komt alles vlug in orde met Gina♥
Mama-Inge ook gevallen, zo gevaarlijk die vriesplekken .. Gelukkig niks gebroken..Eigenlijk is het verplicht het voetpad sneeuwvrij te maken .
Hallo An-W ook voor u een fijne namiddag, hier schijnt het zonnetje nu
Hé hé Zonnebloemetje blij je terug te zien . . Nog drukke dagen en tijd te kort, doe maar op het gemak . .Alles komt in orde met geduld . . En dat Picske* een goede chauffeur is daar twijfel ik geen minuut aan .
Let maar op dat jij er niet onderuit gaat, want bepaalde plekken zijn nog glad hoor. Och na mijn val ben ik weer (bijna) weer de oude . .Kop van mijn schouder is nog wat koppig, maar komt wel in orde ..
Je zegt daar al zoiets , ik was dit vergeten van Marietteke.. Wacht . . . zal eens mijn stem laten hoor ((((..... Marietteke ! ! !. . .)))) ben je daar ? ? Zeg eens hoe is het nu met uw kaakbeen , hopelijk toch positief nieuws . .
Hopelijk heb ik niemand vergeten . . Als het zo is sorry het is niet moedwillig.
Mijn cecemel is uit en of het gesmaakte . .2x warm, mijn handen aan de tas, en dan nog het drinken .. en dit allemaal voor hetzelfde geld . .woeha
Bon ga wat verder doen in mijn HH = HuisHouden
Toedeloe
O ja menu was: een beetje vol au vent dat ik meebracht van de didactische slagerij schoolwinkel .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Zeggen we allemaal toch..?
Wel 'n gemis voor ons nu ik niet mee aan het verkeer mag deelnemen hoor, neem dat maar gerust van me aan..!
Er is misschien nog ergens 'n sprankje hoop heb ik ergens gelezen, dat ik dat ooit weer mag... maar 't is donders klein hoor vanwege dat die hersentumor 14-1- 2024 verwijderd is, duim maar mee a.u.b.
Fijn dat u er weer bent Zonnebloemetje en Picasso.
Las in 'n berichtje ergens dat jullie nu al niet meer terug wilde naar waar jullie heel heel lang gewoond hebben, toppie..!
-
Inderdaad Inge, wij doen dat nu ook altijd nog bij gladheid, en anders komt onze jongste Peter even aan (woont praktisch om de hoek) om dat te doen.
Zie nu op de klok dat u alweer bijna op pad gaat door weer, wind en kou waarschijnlijk.. toch..?