In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

16 feb 2025, 06:20

Afbeelding
fijne zondag mama inge,an-w,michiel dvd,jadi ,zonnebloemetje en de andere leutertjes
geniet van jullie zondag groetje

mama-inge

16 feb 2025, 10:08

Goedemorgen en een fijne dag.
Vanmorgen uitgeslapen tot half 10.
Eerst maar eens ontbijten en verder zien we wel hoe de dag loopt.

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

16 feb 2025, 10:27

Afbeelding
Ho ho , straks mogen de kindjes de slede uithalen . Of een sneeuwpop maken .
Wat een mooi winterlandschap en dit halverwege van de maand Februari ..
De bomen hebben een wit kleedje aan, en het wit tapijt op ons doodlopend asfalt straatje, verraden dat er al iemand door de "versche" sneeuw is gelopen.
Oeps door mijn "genieterkensmoment" vergeet ik jullie een fijne zondag toe wensen ..
En o nee , ik ga nu niet buiten. Zo bang om te vallen en arm/been te breken.
Dan ben ik letterlijk en figuurlijk beroofd van mijn vrijheid . . Mag er niet aan denken ..
Wat de dag brengt , och .. . even denken . . Eerst genoten van een pistolet ontbijt met de zoon. Onderwerpen als kinderprogramma's van vroeger kwamen aan bod .. En dat we vroeger we veel gekeken hebben naar de "Ollandse" zenders. En toen kwam VTM enz . .
Verder zien we wel wat de dag brengt .. We nemen zoals het komt, en vergeten niet te genieten van de momenten ..
Voilà c' est ça
Kortom we hebben een mooi landje dat soms door de Belgen zelf niet gewaardeerd wordt .
Zonnebloemetje , ik verdraag ook 's avonds een volle warme maaltijd niet meer . Vroeger gingen ventje en ik naar de Chinees op Valentijn. En het restaurant dat je bedoelt weet ik wat je bedoelt hoor . Oeije opletten hoor , verdorie je bent al eens zwaar op de tafel gevallen. Gelukkig was het de tafel maar , maar toch .. Er bestaan geen slimme ongelukken hé .. .
Nog niet gedacht om eens de rollator te proberen ? ? ? . . zomaar eens zeggen hoor .. misschien sta je dan vaster op uw benen .
Inge daar kan een mens echt wel deugd van hebben van een wandeling.. Maar bij mij worden het al mini wandelingetjes maar soit wandeling is wandeling denk ik dan .. Ik ben buiten geweest en dat telt . Een goede nachtrust gehad zo te lezen
Hallo bekske ook voor u een fijne zondag met uw schatjes
En op het gezegende uur 9.52u ligt het hier nog allemaal wit .. Maar de zon is van de partij dus ja . . 't is aan het veranderen stilletjes aan
Oeps mijn rijtje is teneinde
Ik wens iedereen die nu niet noem, omdat ik niemand wil vergeten een fijne zondag toe
alleen . . . Remie .. . . :( :?: :!: :roll:
toedeloe
menu: fijne diepvries friet- steak- salade met natuursaus op de menu kaart staat er 28€ woeha .. grapjeuu .. het is uit "moeders keuken" =gratis natuurlijk
*** oeps vergeten op "verstuur" te klikken= haast en spoed is zelden goed
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

16 feb 2025, 10:46

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

16 feb 2025, 10:54

Afbeelding
**** Gezichtsbedrog : het is wel degelijk de sneeuwbloemen op de balustrade .. Niet op de bomen, mooi vind ik dat.. Dit beeld zie ik als ik opkijk van mijn laptop :D
PS wat moeite met de foto hier op sennet te krijgen, maar uiteindelijk gelukt ..

Anne_marie

16 feb 2025, 17:09

Op naar de lente! De tuin in een voorgaand jaar.
Ik kan niet wachten....
Nog een fijne avond allemaal.
Ps. mis Remie ook....

Afbeelding
Afbeelding

An-W

16 feb 2025, 19:03

Deze zondag overpeinzing kreeg ik toegestuurd van mijn yoga/mindfulness lerares.
Ik vond hem erg mooi , dus deel ik hem even met jullie :wink:

Afbeelding

Elke seconde verlaat iemand deze wereld... Leeftijd heeft er niets mee te maken... We staan allemaal in deze lijn zonder het te beseffen... We weten nooit hoeveel mensen voor ons in de rij staan... We kunnen niet uit de rij stappen om vervolgens weer achteraan te sluiten
Niemand kan deze rij vermijden.
Dus.... Terwijl we in de rij staan te wachten...
Laat momenten tellen...Maak 't verschil... Pleeg dat telefoontje... Stel prioriteiten... Maak tijd... Geef mensen 't gevoel dat ze er toe doen... Laat je stem horen...
Maak de kleine dingen groot.
Laat iemand glimlachen... En vooral je zelf...
Maak die verandering... Zet jezelf bovenaan het prioriteiten lijstje...
Zorg ervoor... Dat je mensen vertelt dat ze geliefd zijn.... Wees er zeker van... Dat je nergens spijt van hebt.... Heb lief... Sluit Vrede zover het mogelijk is... Zorg dat je er klaar voor bent...
Deze wereld laat je achter je... Met de wens dat je nog graag 5 minuten extra zou willen hebben... Dus wordt elke dag wakker met het besef dat 't leven een geschenk is...!!! En haal er het beste uit...!!! En leef je leven zoals jij dat wilt en niet hoe andere jou willen zien...

Fijne avond allemaal .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

16 feb 2025, 20:14

Afbeelding
An bedankt om die overpeinzing met ons te delen ..Zo'n tekst doet mij eens deugd .
Het is zo waar , en ook ben je rijk of arm voor iedereen is het gelijk . . Geen voorkeursbehandeling ..
* Ik schrok wel toen ik las dat elke seconde iemand hier de aarde verlaat ..
Ik wens intussen iedereen een super fijne rustige avond toe ..
Remi in gedachten bij ons, mijn kaarsje brandt
Voor straks slaap wel
En tot morgen bij leven en welzijn . .

zonnebloemetje

16 feb 2025, 21:16

een goeie zondagavond iedereen

deze voormiddag naar Celine geweest om mijn nageltjes weer mooi te laten doen
en na de middag op de koffie bij een nichtje en een beetje laat thuisgekomen
dus ben ik nu echt moe en er is maar één ding wat ik wil en das mij ASAP in mijn zetel laten vallen
en morgen zal ik wel op iedereen antwoorden

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske

17 feb 2025, 07:24

Afbeelding
goede dag iedereen ja het is vriesweer .Maar beter dit weer met af en toe zon dan hoge temperaturen en regen .Dat is mijn mening geniet van jullie dag groetje

zonnebloemetje

17 feb 2025, 11:01

een goeie maandagmorgen iedereen

efkes tussenin want een voormiddag is toch zo kort
hier is het zonnig en droog en nu staat de thermometer nog op 0° aan de schaduwkant
maar als het winter is mag het ook winterweer zijn vind ik

Bekske ook een goeie morgen en je hebt gelijk , ik heb het weer ook liever zo dan al die regen

An , ja we staan er zeker eens bij stil dat het leven zo kort kan zijn , maar we kunnen er niks aan veranderen hé , dus zeker genieten als dat kan en doen wat we graag doen

jadi hier was er gisteren toch wat minder sneeuw gevallen , het was een heel dun laagje
en een rollator gaat niet bij mij door mijn evenwichtsprobleem , ik heb het al geprobeerd en ik heb ook niet genoeg steun doordat ik zo weinig kracht heb in mijn benen

Anne-marie leuk zo'n bloementuin

inge groot gelijk dat je wat lang uitslaapt op zondag

Remie we denken aan jou hoor

marietteke , michiel , Adam , Yuna en miesje
ook een goeie morgen voor jullie

voor iedereen nog een aangename zonnige maandag verder

tot later

Afbeelding

mama-inge

17 feb 2025, 11:52

Goedemorgen en een fijne dag.
Het was knap koud vannacht.
Thermometer in de auto gaf -11 aan.
Jongste zoon had bedacht dat hij wel met mee mee kon, maar het viel hem vies tegen door de kou.
Inmiddels de slaap weer uit en de wasmachine staat aan.
Verder nog wel het 1 en ander te doen in huis.

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

17 feb 2025, 12:43

Afbeelding
Zennnn . .. zo voel ik me voor het ogenblik ..

Hallo goede middag iedereen
Het zonnetje is er, deze morgen staande pede naar de markt geweest. Het was zalig uitwaaien .. Al stonden er niet veel kramen toch heb ik er van genoten , aansluitend een kleine mini wandelingetje ..
Het rook langs het water naar de Lente vond ik dan , en dat bracht wel gelukzalige kriebelingen met zich mee..
Daarom doen we het
Ik ga ook niet meer omkomen van de honger, want alles zit al in frigo en diepvries ..
We kunnen er weer een paar dagen tegenaan
Zonnebloemetje zo te lezen heb jullie een super fijn weekend gehad .. Blij dat jullie er van genoten hebben . Oeps dat is jammer wat rollator historie betreft .. Ik dacht met twee handen kon je steunen maar jij voelt je zelf het best natuurlijk.. Dubbel opletten is de boodschap hoor.. En als je nu nog buiten moet opletten er kunnen gladde plekken op het voetpad zijn .
Inge wablief - 11°C dat is niet niks
Remie , we denken aan je ..
Mijn rijtje is teneinde , dus wens ik iedereen die ik nu onbewust vergeet ook een fijne dag toe
toedeloe
menu: Ik kan kiezen uit kalkoenboutje in jager saus (kippekraam) of een half ribbetje ..

zonnebloemetje

17 feb 2025, 18:21

een goeie avond alweer

de avond is alweer in aantocht , maar de dagen zijn toch al wat langer geworden
en nog een goeie maand en het zomeruur komt er weer aan

jadi mijn probleem is dat ik met die rollator moet rijden en die dus moet sturen terwijl ik stap
en daar kan ik bijlange niet zo goed op door steunen als op mijn kruk , want ik heb steeds minder kracht in mijn benen en dat gaat dus niet
en ik heb er aan gedacht dat je misschien naar de markt zou zijn , dus groot gelijk hoor dat je een frisse neus bent gaan halen , en vandaag ben ik niet buiten geweest , alleen ventje die naar zijn garage is geweest met iets voor de vuilzak

inge amai -11° , das echt wel koud bbbrrrrrr
dan zou ik niet buiten komen denk ik

mijn koekebroodje staat af te koelen voor morgenochtend
want doordat we gisteren zoveel weg waren had ik er geen kunnen bakken en dus is ventje deze morgen naar de bakkerij geweest aan de overkant om verse boterkoeken en ze waren echt lekker ,
mjammie dat heeft gesmaakt

allé ik ben er mee weg sè

Afbeelding

mama-inge

17 feb 2025, 18:58

Fijne avond
Wat was weg gewerkt en wat huishoudelijke klusjes gedaan
En nu met de beentjes omhoog voor de tv
Afbeelding