In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

17 feb 2025, 19:32

Oeeee Inge -11 dat is koud .
Toen ik vanmorgen wegfietste was het -4 hier en dat vond ik al koud genoeg haha.
Hoe zou het toch met Remie gaan . Hopelijk is geen bericht goed bericht .
Wat jammer dat je niet met rollator kunt lopen Z'bloemeke .
Jadi naar de markt geweest .

Fijne avond voor allemaal hier , toedeloe en slaap lekker .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

18 feb 2025, 07:19

Goedemorgen en een fijne dag.
Temperatuur ligt weer rond dezelfde waarden als gisteren, heb ik het idee.
Ben nog niet buiten geweest, man heeft vanmorgen de kranten gedaan en was ook al met de honden eruit, toen ik van bed kwam.

Kinderen liggen nog te slapen, ze hebben vakantie.
Ik ga nog wat huishoudelijke klusjes doen en eind van de ochtend een afspraak.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

18 feb 2025, 08:31

Afbeelding
ps ik kan ook niet met een rollator gaan om dat de linkerkant niet mee wil ik ga met een vierpootwandelstok.

jadi

18 feb 2025, 12:09

Afbeelding
Hallo iedereen, het zonnetje maakt toch veel goed hé ..Alhoewel het heerlijk is achter glas, toch vind ik het koud buiten .
Ik weet niks te vertellen , alleen dit :
Fijne dag iedereen
toedeloe
menu: ribbetjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

18 feb 2025, 17:11

een goeie namiddag iedereen

vandaag weer een zonnige droge koude dag , maar ik moest niet buiten zijn
deze voormiddag een grote pot verse erwtensoep gemaakt met spekjes , mjammie dat smaakte
en nu ze in de frigo staat zal ze morgen nog veel lekkerder zijn
en ventje is deze voormiddag ook naar de kapper geweest om zijn pluimen wat in te korten , allé ja zo noemt hij dat dan en in het naar huis rijden dan ook maar de carwash binnengereden en onze auto vlug gewassen zodat hij er weer als nieuw uitziet , want deze morgen waren er enkele meeuwen boven gevlogen die zich niet hadden ingehouden om er hun K.. te laten vallen op onze auto en dus is dat ook weer opgelost hé

jadi je hebt gelijk het is koud buiten , maar toch droog want volgende week en eind deze week word er alweer regen voorspeld met wat hogere temperaturen , nu ja we kunnen er niks aan veranderen
en is je voet alweer te doen met minder pijn ????????????

Bekske ik zie hier soms oudere mensen voorbij gaan met een rollator die echt wel normaal kunnen stappen en dat gaat goed zo te zien , maar ik kan bijna niet meer stappen en die rollator is ook geen wondermiddel als je bijna geen kracht meer hebt om te stappen , en groot gelijk dat je dan iets anders gebruikt dat beter gaat en je moet altijd doen waar jij je het best bij voelt , want iemand anders kan niet weten wat jij voelt

inge wat leuk dat de kinderen vakantie hebben

ik moet steeds aan Remie denken , hoe zou het met hem zijn ?????

voor iedereen verder nog een fijne dinsdag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

18 feb 2025, 18:17

Afbeelding

mama-inge

18 feb 2025, 18:48

Fijne avond.
Man is met jongste zoon naar de sporthal.
En ik hang voor de tv met oudste zoon.
Genoeg gedaan in huis vandaag.

Zonnebloemetje, je bent niet de enige.
Elke keer als ik hier kom, hoop ik op een berichtje dat alles oké is.

Bekske

19 feb 2025, 01:15

Afbeelding
ps ik gebruik een vierpoot wandelstok omdat die blijft staan . een andere wandelstok of kruk moet ergens tegen staan .Ja ik ben nu aan spoken de oogluiken sluiten voorlopiig niet .

jadi

19 feb 2025, 09:59

Afbeelding
Goede morgen ♪♫ Goede morgen ♪♫
De zon, mooie heldere hemel, geen zuchtje wind, droog wat kan een mens nog meer verlangen. Dan nog een dampende tas koffie en het is compleet
Aan iedereen een super mooie woensdag gewenst ..
Het is nog vroeg veel kan ik nog niet vertellen .. Net klaar met wat hatelijke werkjes namelijk de broodnodige betalingen en E-box nagekeken..
Enfin tot nu toe lukt het mij om dit zelf op te lossen, en moet ik geen beroep doen op de kinderen ..
Al is dat via via lees maar omwegen maar het lukt me , en dat telt..Gisteren meer dan een uur bezig geweest om een nieuwe lamp in de dampkap te draaien .. Ik ben gekrompen en mijn armpjes zijn wat te kort gekomen. :lol: Dus ik moest gokken maar het is me gelukt ..
Opgeven staat (nog) niet in mijn boekje ..Maar het kriebelt serieus als het me niet in één keer lukt ..
Tja en verder , e wel ik ga op boodschappen en ga er mijn tijd voor nemen ..
Even slenteren in de warenhuis(en).
Mijn koffietje is leeg, laarsjes heb ik al aan. En nu vooruit met de geit ..
Zonnebloemetje die lekkere erwtensoep klaargemaakt , njam njam laat het jullie smaken dat is eten en drinken samen . Ja ja voet is weer (bijna) goed. Vandaag gestart met onderhoudspil en nu maar hopen dat het weg blijft . . Voorzichtig zijn , dat je niet valt Zonnebloemetje, want slimme ongelukken gebeuren niet .. Mag er niet aan denken dat je voet/arm breekt .. Dan zou je nog verder van huis zijn dan .
Ik heb eens zitten denken , . . . die rollator staat op wieltjes dus die staat niet echt stabiel op de grond . Nu kan ik er inkomen waarom het niet lukt met een rollator .. Jij moet iets hebben dat muurvast op de grond staat om je steun met uw armen te kunnen geven .
Weet je ik kan op geen bureaustoel zitten, die schiet altijd van onder mijn poep weg .. hi hihi
Inge ene zoon op stap met man, en de andere solidair met de mama tv kijken . En avondrust is zalig net voor je gaat slapen is de adrenaline weg en dat moet om een goede nachtrust te hebben
Bekske amai dat is wel heel vroeg dat je het deurtje open doet .Hopelijk heb je achteraf nog wat kunnen slapen
Ja zo'n wandelstok heb ik ook al gezien bij mensen ..
Ann ik zwaai even naar je .
Remie dat is nu wel heel lang dat je niet meer bij ons kan komen . Man man , we missen u . . . .♥
Oeps ik ben beneden gescrold , er zit er dan niks anders meer op dat te stoppen zekers
Fijne dag aan allen die ik nu onbewust vergeet
toedeloe
menu: dat zie ik wel als ik boodschappen ga doen
Laatst gewijzigd door jadi op 19 feb 2025, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnebloemetje

19 feb 2025, 11:54

een goeie morgen en middag iedereen

hier is het zonnig en droog en nu 3°
daarjuist bezoek gekregen van iemand om wat paperassen in orde te doen , want dat moet ook gebeuren hé
en de rest van de dag zijn we waarschijnlijk thuis , we zullen wel zien

Bekske oei zo vroeg al op den draai in de wandelgangen van sennet
hopelijk heb je nog genoeg kunnen slapen , want genoeg slapen is nodig voor de gezondheid

jadi gelukkig aan de beterhand , allé dan kunnen we misschien binnenkort eens koffieklets houden , wie weet

inge alweer vroeg uit bed zeker

tis alweer bijna tijd voor het middageten
hier een kom zelfgemaakte erwtensoep
en daarna spaghetti maison

voor alle leutertjes nog een aangename woensdag verder

tot later

Afbeelding

An-W

19 feb 2025, 15:15

Goedemiddag allen ,

Haha Jadi , dat van op bureaustoel met wieltjes zitten ken ik ook , die schiet ook altijd van onder mijn poep weg :lol:

Z'bloemeke hier is het ook koud , vanaf morgen komt warmere lucht het land binnen .

Heb al 2 supermarkten afgelopen voor wat boodschappen en nu lekker aan de thee .

Fijne middag nog allen .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

19 feb 2025, 18:16

een goeie avond al bijna weer

de avond is alweer aan 't komen en dadelijk gaan er wat lampjes aan om het wat gezellig te maken
en ook de overgordijnen dicht doen als het te donker word
morgenvoormiddag naar de kiné en daarna nog naar de Colruyt om de wekelijkse boodschappen te doen
en in de namiddag een afspraak bij de dokter
dus een drukke dag morgen en niet veel thuis overdag

An ook al de nodige boodschappen gedaan , ja een mens moet toch eten hé want anders zullen we het niet lang volhouden

oeps het word nu toch wel heel rap donker , dus dadelijk eens wat licht maken sè

tot later allemaal

Afbeelding

jadi

19 feb 2025, 19:10

Afbeelding
Op zijn sokken is de avond gekomen . . stilletjes, om dan over te gaan naar de nacht
Het was een beetje fris vandaag maar al bij al een mooie dag . .
Yip Zonnebloemetje een koffie klets .. altijd paraat daar voor . En paperassen in orde gebracht . Dat is altijd een opluchting als zo'n bewerking geklaard is .
Hier ook sfeerlampjes aan, en mijn kaarsje brandt ook elke avond . Voor iedereen die het nodig kan hebben. .
Hi hi An jij ook in duel met een "wieltjesstoel".. Ik moet hem tegen de muur zetten en dan mij neer zetten. En ik durf dan niet meer veranderen van houding. Gegarandeerd dat ik met mijn poep op de grond beland. Maar voor mijn eigen veiligheid is hij naar een student die kon hem gebruiken op zijn kot.
Mijn menu vanmiddag en leid me niet in bekoring kalkoen met heerlijke saus en puree .. Njam njam
Deze avond een stutje met varkenstong in vinaigrette en een grote tas zelfgemaakte soep..
Salut en de kost
en tot morgen
zwaai zwaai

zonnebloemetje

19 feb 2025, 20:43

jadi ik zal de eerstvolgende dagen eens mijn kalender bekijken
en je dan iets laten weten

voor iedereen geniet nog van jullie avond verder
en dat zullen wij ook doen

Afbeelding

mama-inge

19 feb 2025, 22:04

Ik kom nog even vlug binnen waaien om fijne avond te wensen.
Vanmorgen inderdaad vroeg op, was ook nog behoorlijk koud.
Toen ik naar huis zou, wou de auto niet starten.
Heb een poos op man moeten wachten en was in en in koud geworden.
Na een warme douche, nog een beetje geslapen.
We hebben visite gehad vandaag.
Vrienden van ons met de kinderen, nog voor de verjaardagen van onze bengels.
Vanavond naar de hondenschool geweest en ik zit nu bij te komen van alle drukte.
Zo de honden eruit voor de nacht en daarna ga ik ook richting bed.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft