In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Straks naar de yoga en daarna eens kijken bij een sportles voor 60 plussers .
Wordt gratis aangeboden door de gemeente , 12 lessen en mijn man heeft ook interesse , zit ook evenwicht en val-training bij , dus kijken en proeflesje doen .
Vanmiddag staat de markt op het programma .
Fijne vrijdag allemaal.

Straks naar de yoga en daarna eens kijken bij een sportles voor 60 plussers .
Wordt gratis aangeboden door de gemeente , 12 lessen en mijn man heeft ook interesse , zit ook evenwicht en val-training bij , dus kijken en proeflesje doen .
Vanmiddag staat de markt op het programma .
Fijne vrijdag allemaal.

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag.
Het zonnetje schijnt, maar nog best een frisse wind die er staat.
Vanmorgen, na mijn slaapje, naar Duitsland geweest te tanken en wat boodschappen gedaan.
Vanavond moet jongste zoon weer te sporten.
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Het zonnetje schijnt, maar nog best een frisse wind die er staat.
Vanmorgen, na mijn slaapje, naar Duitsland geweest te tanken en wat boodschappen gedaan.
Vanavond moet jongste zoon weer te sporten.
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

* Ik heb eens een bloemetje bij om het hier wat op te fleuren ..
Hopelijk kan Remie nog eens langs komen zien, want die bloemetjes zijn zeker ook voor hem zeg maar een opkikkertje
Zet je allen , drink een tas koffie . Het is van "Het huis" en vertel maar ..
Dat doe ik ook ..
Een wit tapijt op de daken daarmee begon we deze morgen .
En nu komt het zonnetje in al zijn glorie, het streelt mijn gezicht achter het glas, wat mij een zalig gevoel geeft.
Mijn windmolentje zegt ik wil , maar kan niet .. Zo voorzichtig mogelijk enkele tikjes en dat is het.
De vogeltjes springen van tak tot tak, en zijn aan het tatteren niet te doen .
Zo'n symfonie daar kan een mens toch van genieten . En het brengt nog rust ook .
Eerst een slurpje van mijn te warme zwarte koffie. . . . Zo we kunnen weer wat verder . .
Tja verder, maar wat kan ik nog vertellen ? . .
Mijn bobijntje is al teneinde , maar één ding weet ik zeker hoe dan ook van die 1ste maart ga ik genieten .
An en hoe is die proefles bevallen ? Maandag laatst was er weinig volk bij ons op de markt . Maar het weer was ook dat niet . Wat voeding betreft stonden er wel veel kramen, textiel minder het is nog winter en te vroeg voor zomerkleren hé.
Inge telkens jij Duitsland schrijft , moet ik aan mijn schoonfamilie denken en de jacobskoffie en, de heerlijke charcuterie en . . en . . de "wein" . . enz. .
Ik ben door hen dan ook 50j gebrainstormd geweest .. woeha
Zonnebloemetje, ik durf het bijna niet vragen hoe is het met de ambetante jeuk ? . . Ik hoop echt dat het al wat minder erg is in momenten ..
Hallo Bekske
Oeps ! Ik ben aan het einde van het scrollen . Wens iedereen op zijn manier een fijne eerste dag van Maart toe ..
toedeloe
menu: dit wordt biefstuk met wortels en erwtjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
een goeie middag allemaal
net terug van enkele nodige boodschappen en ondanks dat er een waterzonnetje af en toe komt piepen is het echt wel koud met nu 7° en een koud verraderlijk windje
gisteren had ik voor de eerste keer poetshulp en das heel goed meegevallen , want ze is precies zoals ik heel proper om te kuisen en hopelijk kunnen we haar lang houden om te komen poetsen
maar nu gaat het voor mij niet meer met die spierziekte
jadi mijn uitslag is op sommige plaatsen ietske beter maar op andere plaatsen komt er toch nog steeds weer wat nieuwe bij die erg kan jeuken en dus moet er hier heel veel gesmeerd worden met verschillende créme 's en daar heb ik een hekel aan , maar soit er over zagen helpt toch niet hé
ik maak me echt zorgen om Remie die we hier al een tijdje missen
Bekske hoe gaat het nu met jou , vlug weer beterschap hoor

inge , An en alle andere leutertjes
nog een aangename zaterdag verder
net terug van enkele nodige boodschappen en ondanks dat er een waterzonnetje af en toe komt piepen is het echt wel koud met nu 7° en een koud verraderlijk windje
gisteren had ik voor de eerste keer poetshulp en das heel goed meegevallen , want ze is precies zoals ik heel proper om te kuisen en hopelijk kunnen we haar lang houden om te komen poetsen
maar nu gaat het voor mij niet meer met die spierziekte
jadi mijn uitslag is op sommige plaatsen ietske beter maar op andere plaatsen komt er toch nog steeds weer wat nieuwe bij die erg kan jeuken en dus moet er hier heel veel gesmeerd worden met verschillende créme 's en daar heb ik een hekel aan , maar soit er over zagen helpt toch niet hé
ik maak me echt zorgen om Remie die we hier al een tijdje missen
Bekske hoe gaat het nu met jou , vlug weer beterschap hoor

inge , An en alle andere leutertjes
nog een aangename zaterdag verder

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Zondagmorgen, . . aan mijn linkerhand mijn kopje zwarte dampende koffie, en rechterhand mijn muis. .
We gaan er een lap op geven . We gaan dit en dat doen, en we mogen deze en dat andere ook niet vergeten..En terwijl we bezig zijn kunnen we misschien dat er nog bij nemen .. En ga zo maar verder .. Vol energie in gedachten gaan we weer van alles "verslaan" vandaag . Om dan tegen de avond tot de conclusie te komen , dat we nog geen vierde er van gedaan hebben ..
Tot daar , de intentie is er .. Hier is de zon al goed aanwezig maar het is wel nog frisjes. Het is, als je goed aangekleed bent zalig buiten..
Je zou bijna denken dat de vroege lente er al is . Maar schijn bedriegt we hebben nog de Maartse buien en de Aprilse grillen die aankomen . Al kriebelt , bij mij dan toch, om bloemetjes buiten te zetten .. En nee niet figuurlijk want daar ben ik de "oud" voor .. Het kan nog vriezen en de voetjes (wortels) van de bloemetjes kunnen daar niet tegen .. Ook hun frêle blaadjes zijn te broos..
Intussen is mijn kopje koffie leeg, en moet ik in "gang" schieten .. Maar de veer is wat slapjes , dat mag wel op een zondag denk ik . .
Tja van al mijn voornemens zal er zeker geen vierde van terecht komen . Maar zoals mijn ma zaliger zei " er zal langer werk zijn , dan dat wij er zijn"
Zonnebloemetje fijn te lezen dat je tevreden bent van de poetshulp. Dat is al een zorg minder . Ik wens je veel sterkte en vooral uithoudingsvermogen toe want het is geen lachertje die jeuk.. En die " plakbucht" bedoel zalf .. Eerlijk ik kan daar ook niet zo goed tegen . Maar zoals je zegt , wat moet moet ..Als het maar verbetering met zich meebrengt
An geniet van uw fietstochtje het zonnetje is er al
Inge wat het weer betreft, ik denk dat het weer zo ongeveer is /was zoals bij u ..
Hallo Bekske geniet van je zondag met al uw viervoeters
Tja Remie . . . . . . het doet ons er serieus bij stil staan . .
Er rest mij alleen nog iedereen een fijne zondag toe te wensen
Geniet van de dag , van het moment want dit keert nooit meer terug
Salut en de kost
Van kost gesproken
menu: friet met ossentong in Madeirasaus ( van de slagerij meegebracht)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.