In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

06 nov 2018, 09:12

Afbeelding

"Pluk de dag" Goede morgen iedereen
de zon is al van de partij, het geeft een goed gevoel 
ook al geeft ze niet meer zoveel warmte  :roll:

Ik zit nog in ochtendjas, de huistaken zijn bijna klaar voor vandaag
Straks naar de regenkamer en me klaarmaken voor de 
voetenverzorgster, die heeft ook altijd een fijne babbel mee
dat is gezellig en straks heb ik weer fijne voeten... :)

anjelierken, ik heb vroeger ook nog eens pompoentaart
gemaakt en ze  waren er hier ook niet zot van...
maar de vogeltjes waren er bij mee... ik heb het nadien
nooit meer gemaakt, .. verloren tijd hé... :roll:
maar pompoensoep is wel lekker, smakelijk
en fijn dat de oudjes content zijn in hun wzc.

Dag omasenga, ik ben nog niet echt aan 't zoeken hoor voor hulp
maar denk er toch al over na, een goed idee van een briefje hangen
dat voelt minder aan als "commanderen" hé :roll: :wink:
want dat doe ik ook niet graag zeggen doe eens dit of doe eens dat
mijn schoondochter zou het ook wel doen maar die zit al
met haar eigen mama waar ze veel gaat doen,
en ze heeft ook haar eigen huishouden nog...dat wil ik niet :oops:

Aan alle seizoentjes een fijne dinsdag, tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

06 nov 2018, 12:08

Ik ben heel blij met de hulpen die ik heb.
Vandaag heeft K. mee boodschappen gedaan: zware dingen vooral.
Ze heeft geprobeerd een deel van de tapijt boven proper te krijgen.
Ik denk dat we het verkeerde product gebruikt hebben.
Dan hebben we samen een tafel ineen gestoken.
Die stond in het tuinhuis en moet dienen voor zaterdag als al mijn volk komt.
Weeral iets dat we niet aan de jongste hebben moeten vragen.

Ze bood zelfs aan van de dahlia's in de kruipruimte te zetten.
Die moeten eerst nog wat droger zijn.
Volgend keer misschien.

Ik maak ook altijd een briefje, maar we houden er ons niet altijd aan.

Chance van de boontjes, Anjelier.
Pompoen pannenkoeken die zijn lekkerder dan pompoentaart.
Ons dochter heette dat heksenpannenkoeken.

Hoe zou Clive het maken?

Het is hier aan het overtrekken, maar neen hé, want de lakens hangen op...

Nog een zonnige dag verder aan iedereen.

Oma-C

06 nov 2018, 16:32

Afbeelding Goede namiddag iedereen, een mooie zonnige dag en 19° ...
echt niet te geloven op 6 november... maar we kunnen 
het maar gehad hebben   :)
Mijn voetjes zijn weer als nieuw... heerlijk voelt het aan...
Nog één keer komt ze dit jaar, half december en dan is het
de volgende keer weeral een anderjaar
Wat gaat het snel :roll:

Helena,  je moet er ook geluk mee hebben met die hulpen
sommigen mogen geen ramen wassen...  :roll: maar mijn ramen
gaan allemaal naar binnen open, ze moeten er niet voor buiten staan
ze kunnen zonder trapje gepoetst worden... maar omhoog kijken
gaat niet ... dan zwijmel ik achterover  :oops: :oops:
enfin ik zie nog wel...ik moet alleen iemand hebben die in de hoogte
poetst al de rest kan ik zelf nog en de boodschappen doe ik ook nog zelf
jij kan weer gerust zijn wat de dahlia's betreft,
die bevriezen niet meer in de grond :)..

Ik ben ook benieuwd hoe clive het maakt... :lol:ik hoop "goed"
en of M-M al beren geschoten heeft  :lol: :lol: :P

Ik ga nog een koffietje maken en zien wat er te eten valt straks

Allen een fijne avond en tot morgen :)

mariajohanna

06 nov 2018, 18:04

Goede avond iedereen,
Ben vandaag eens naar het nieuwe ziekenhuis geweest, gewoon eens om te zien en de sfeer op te snuiven ....
Het zal wennen worden, voor iedereen.
Heb mijn man in de revalidatie ook gevonden, wel plannetje gevolgd of ik kwam er niet.
Het is allemaal ingedeeld in 'routes', ik vind het stom en onoverzichtelijk.
Er is een winkel in waar van alles te krijgen is, een apotheek, De Lindeboom, heet die, en in plaats van een gewone cafetaria is er een echte Lunch Garden. Aan de kassa kan je jeton kopen voor in een machine te steken om koffie, chocomel, enz. te nemen. Er staan zo verschillende machines. Eten kan je er ook doen, zoals in een andere Lunch Garden, en met de klantenkaart kan je punten sparen.........
Waar gaan we naartoe he, het is wel een ziekenhuis, he......
Enfin, vandaag mijn 'vuurdoop' en morgen ga ik terug ! Dit keer op ziekenbezoek. Vriendin moest een rugoperatie ondergaan, en wie heeft er niet graag bezoek?! En ik ben er geruster in dat ik het vind ! Zal ook meer zelf ontspannen zijn !
Heb zelfs iemand gezien die daar als vrijwilligster werkte en die vroeger vrijwilligster was ik het rusthuis waar mijn ouders waren........ 
Er zijn nog wel 'kinderziektes' zoals ik hoorde van iemand van het personeel, maar het is nog maar pas open, he !
Zal maar oppassen dat ik er zelf niet direct moet geholpen worden...........

En nu een welverdiende rust !

Dames, hou jullie je allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

zwanenmeer

06 nov 2018, 18:11

Goedenavond aan alle seizoentjes :-) 
Hier ook de lakens gewassen en gelukkig droog gekregen... dan slaap je toch precies beter  's nachts .

Ben ook benieuwd hoe het met Clive gegaan is op reis .
Veel moed en courage voor diegenen met ongemakken .

Groetjes aan iedereen ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

06 nov 2018, 21:07

Daar wordt nogal aan ziekenhuis toerisme gedaan de laatste tijd. :wink: :D
En je hoort er van alles over.
De ene is enthousiast en de andere kraakt alles af.
Inderdaad hopelijk een massa kinderziekten die vlug de wereld uit zijn.
Trouwens ik ben ook van plan om eerst eens op prospectie te gaan.
Ik had een afspraak voor volgende maandag, die al eens verzet was.
Nu is die nog eens verzet naar eind december.
Derde keer goeie keer zullen we maar denken.
Als ik het goed verstaan heb had de dokter zelf een ingreep aan de hand.
Tja, die kunnen ook ziek worden hé.
Ik weet al dat de busrit een half uur duurt.
Ik heb geluk. Ik stap hier aan de deur op en ginder aan de deur af!

Het was me het dagje wel vandaag.
Deze namiddag de dahlia's proper gemaakt.
Meteen ook maar alle tuingereedschap proper gemaakt.
Ik heb zo een speciale tafel (potting table) om op te werken.
Die heeft ook een grondige beurt gekregen.
Morgen verder het tuinhuis proper maken.
Het is echt nodig.
Tussen door boven nog geprobeerd die  tapijt verder proper te krijgen.
Onbegonnen werk. Dat wordt een overeenkomst met de dakwerker.
En een  nieuwe vloerbekleding boven.

anjelierken

06 nov 2018, 22:17

Hallookes iedereen,

Oma-C: soms kan het even zoeken zijn naar de geschikte hulp.Bij zoonlief zijn ze nu heel tevreden , maar het is ook al nr.5.Ze zouden het heel spijtig vinden moest ze niet meer komen.
Het gebeurt echt zelden dat ik een taart niet lekker vind.Maar deze pompoentaart was goed voor 1 keer.Worteltaart vind ik heel lekker, manlief minder.Heb ook ooit eens witloofcake met noten gemaakt, was ook lekker.

HVT: van pompoenpannenkoeken heb ik nog nooit gehoord.Zal waarschijnlijk beter zijn dan die taart.

Vannacht is het licht blijven branden in de garage.Toen ik deze ochtend door het raam keek, zag het er heel goed verlicht uit in de garage.Gebeurt wel vaker dat manlief het vergeet.Enkele weken geleden brandde het licht nog in de living.Schrok toen wel als ik de deur opende.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

07 nov 2018, 07:12

Goede morgen seizoentjes,

terug van weggeweest. gisteren nko. moet in december een ct scan laten maken van mijn neus. het tussenschot van mijn neus staat scheef aan de linkerkant. is wss aangeboren of het gevolg van een van mijn vele valpartijen verleden jaar. kan ook al enkele jaren zo zijn want dan was ik ook eens op mijn face gevallen.
Oma C: we hebben uiteindelijk een koe geschoten. nergens, maar dan ook nergens was er plaats om te gaan eten. de tafeltjes die dan vrij waren waren gereserveerd. we zaten op een geven moment tussen de ballenbak ( ventje) gepropt en later ik tussen zo'n zibro kacheltje voor het overdekt terras te verwarmen en ik kan nergens eten waar aan de tafel ernaast gerookt wordt. Twee "dames" ( ik zal ze maar zo noemen maar er bestaat een ander woord voor) dronken elk een reuze gin-tonic, rookten als mijn schoorsteen en besloten dan van nog "effe te lunchen" omdat de zus van een gebeld had dat ze de klein ging gaan ophalen.
aan een andere tafel zaten franstaligen met zo'n vlinderhondje. ik dacht dat honden geen terras op mochten? dat beestje at mee van de tapas. kan niet gezond zijn. enfin zo arrogant dat die deden en ik was al niet echt lekker. serveerster komt vragen wat wij willen drinken, knipt die vent met zijn vingers en ze moest eerst hun tweede bestelling drank opnemen en daarna ons. rolde alle drie met ons ogen. hebben dan besloten die koe te jagen en naar huis te gaan want mijn benen wilden niet mee. en ik had nog eens krampen in mijn buik. morgen alles aan madam den doktoor vertellen. die koe was een laatse optie want ik wilde zo'n pizzabroodje pikant maar ze hadden natuurlijk geen.
schoonmoeder had gebeld. tijdens het consult bij de nko. ventje moet papieren gaan ophalen die hem aanbelangen en die moeten vernield worden. 's middags belde ze nog eens terug want ze was niet zeker of ze al gebeld had. 's avonds naar mijn moeder gebeld. mensen hadden gevraagd waarom ze bij de werken ( bij beide buren) niet naar mij ging. moeder had geantwoord dat ik zelf maar een halve was.
bakker is hier tot het eind van het jaar maar vier dagen in de week meer open.  De rest moeten ze sluiten want de congès moeten genomen worden. winst voor de lidl.
heb weer twee dozen gescoord.
straks weer op "jacht" :wink: het zal een spiering zijn met pickelroomsaus en geschilde kroketten. ondertussen de lege flessen in de glasbol gaan smijten.
ventje was maandag een ex- buur tegen gekomen. die moest hier zijn voor een begrafenis. is al 4 jaar gescheiden. oudste zoon woont bij hem, heeft al 2 jaar een nieuwe koeketiene, zijn zijn laatste dagen bij de scheepvaartpolitie, heeft examen gedaan voor rechercheur en hij woont ook niet meer langs ons kanten. ventje zei dat ik hem niet ging herkend hebben want hij is bijna al zijn haar kwijt.
( ja Gimy, ik ga eens kijken wat jij wilt...)
komen in andere onkosten voor een nieuwe zetel. waar ventje zit, is de onderkant van de zetel, die omhoog kan, helemaal beschimmeld. ruikt ook niet naar pipi ( dachten dat Gimly daar gesproeid had)
als het een nieuwe wordt dan een hoeksalon. zal voor volgend jaar zijn in de solden. ze smijten dan de salons rond je oren. dan zal de afwasmachien moeten wijken. ventje heeft ze nu gedaan. of ik moet enorm veel chans hebben en ze alle twee in de solden aanschaffen. pfftt. dat en al die onderzoeken hoeven volgend jaar voor mij ook niet, maar ik zal wel moeten blijven gaan naar dokter naamgenoot en hopelijk na de ct van de neus niet meer naar patou. de allergie pillen werken en die voor mijn maag moet ik voor eeuwig blijven nemen.
wat ik ook niet meer mag doen, is 's avonds naar stargate kijken. heb weer van alles gedroomd dat maar op sf leek. :oops: gelukkig weet ik niet meer waar het over ging.
gisteren dan ook gaan kijken naar de boekenwinkel. hadden ze de nieuwe ardlidge nog niet. wel moriarty die ingepakt op de kast ligt. verjaardagskado van ventje samen met een nieuwe agenda.
moet nog kijken of de nieuwe goed gevoel bij Jan ligt aangezien die op mijn route ligt.
de 16 de komt de container en schoonmoeder in paniek want de verbodsborden enz. neef heeft een hond geadopteerd. labrador. hij heet Noel. ( de hond, niet de neef) dus ons moeder had "oud" nieuws" te vertellen. ( FB is eerder dan de gazet van de straat)
Fijne dag, toedels!
Cats Rule!

Oma-C

07 nov 2018, 10:02

Afbeelding Een goed woensdagmorgen iedereen... :wink:
de zon probeert maar 't lukt nog niet goed...
en het is weer frisser...
Maar het kon erger zijn ... ik heb jaren geweten dat het algesneeuwd had :roll:

Hier in de buurt zijn ze (speciale firma) bezig met de boompjes te snoeien
elk jaar gebeurt dat zodat ze een mooie vorm houden
dan kunnen de mannen van de groendienst komen 
om al een deel bladeren weg te halen, want 't is al de moeite :roll:
ik ben heel voorzichtig buitenwant die vochtige bladeren kunnenglad zijn :oops:

Helena, dat wordt een overeenkomst met de dakwerker
als die de vlek gemaakt heeft en je krijgt het niet goed :roll:
Hopelijk geen echte discutie... en kan het tapijt vervangen worden..
en ja dokters zijn ook mensen en kunnen ook mankementen hebben :roll:

M-M, daar bij die rokende klanten was ik zeker niet blijven zitten
dan eet ik liever thuis iets, maar ja op een buitenterras kan je niet
reclameren hé...en als ze dan nog een voorkeursbehandeling willen :roll: :twisted:
nee... niet mijn soort :oops:
En boeken koop ik niet meer... ik ga naar de boekerij voor leeswerk
en als een boek niet voorradig is dan reserveer ik die, ze laten dan weten
wanneer ik die kan komen halen..er kruipt veel geld in boeken
en waar blijf je er mee :roll: ik heb voor ik verhuisde 3 caddy's boeken
naar de bib gebracht gratis voor niks want ze betalen er niet voor
maar ik vond het zonde om ze bij het papier te doen, niemand wilde ze
zelfs niet gratis (op 2e hands) ik had ze allemaal wel 3 keer gelezen :roll:

zwanenmeer, het zal gisteren goed gedroogd hebben, en ik vind ook
dat je heerlijk slaapt tussen buiten gedroogde lakens 
Ik hoop ook dat clive een fijne vakantie heeft :)

anjelierken, ai het licht laten branden als je slaapt, nergens voor nodig
maar 't kan gebeuren hé... 

M-J, ook op ontdekking in de kliniek.... ja het worden
als echte supermarkten... maar als de verzorging is zoals het moet :roll: :oops:

Alle seizoentjes een gezellige woensdag...tot later...

Muddy Maddy

07 nov 2018, 10:24

vandaar dat wij die koe "geschoten" hebben, Oma C. hebben die dan 's avonds met pepersaus en frietjes verorberd. en neen, wij zijn ook niet blijven zitten, omwille van de rokers en de franstalige klanten :roll: met je vingers knippen alsof de serveerster een beest was :roll: ( hij had beter zijn hond(je) opgegeten- zou even groot voorgerecht zijn als tapas :roll:) en die " rokende lunchende dames" reuze gin drinken en te voet zijn, kan ik nog begrijpen, maar ze waren met de auto. ( dat begrijp ik dus niet.) gaan in het vervolg ook een tafeltje reserveren. naar stad was geen optie meer, de konterdam ligt open: hadden al in de file gestaan, brug open, was 10 min voor mijn afspraak daar, en heb een uur moeten wachten: typisch.
ventje zag dat ik het al moeilijk had. ( ikzelf voel me redelijk, maar aan mijn gaan te zien, wordt het pas duidelijk dat ik moeilijk te been ben.- seffens op krukken of met een rollator.) en keuken van ons ander resto-ke is maar open tot 13.30. resto van het shopping was dicht.
MJ: een lunchgarden in een ziekenhuis? what next? een Mc D? of die nieuwe keten: burger king?
de luit. gaat liever naar de quick ( waar het op gekwakt wordt) dan naar de mc d.
aangezien er geen enkele flessen melk verkocht worden in de lidl ( zo'n half literke) heb ik naar de automaat moeten gaan. want ik moet puree maken voor vanavond. denk dat ik er gestoofde prei ga bij doen. en nu eerst een brief maken voor de ziekenbond, dan kan die morgen als ik naar madam doktoor gaat in de scheefstaande bus.
toedels!
Cats Rule!

mariajohanna

07 nov 2018, 11:21

Goede morgen, dames,
Hier heeft het wat geregend, maar de moeite niet, het terras is terug al droog....
Binnen 10 dagen is onze vakantieganger ( Clive en echtgenoot) terug thuis, benieuwd wat prioritair was : vakantie of pup......
Ik gok op vakantie, als die voorbij is is het voorbij en pup blijft, als hij er is.
Deze namiddag terug 'op Prospectie ' ,zoals MH het zo mooi zegt ! Deze keer niet 'incognito' , maar als echte ziekenbezoeker ! Ik weet al waar de kortste wc's zijn, hoe en waar ik koffie of chocomel  kan bekomen, dat je niet zomaar kan denken dat elke lift toegankelijk is (ben gisteren, met veel geluk, met een vriendelijke man , met badge, mee de lift in gemogen.)
Tja, als je die dag moet werken, en je vergeet je badge......, ga dan maar terug naar huis, verloren dag... . '
Nu ga ik eens mijn doppen ook gebruiken om al die computers te inspecteren die links staan, direct als je binnen bent. Ik geloof dat het te maken heeft met afspraken ed ,en verderop staan zetels waarin je blijkbaar goed zit, voor te wachten tot je nummertje afgeroepen wordt......
Er liepen gisteren ook geweldig veel mensen rond, waaronder ik, die er niks te zoeken hadden, gelijk ik dus ook 😲, maar die wel interesse hebben hoe iets reilt en zeilt.....
En, MH, ik kraak niets af hoor, en de kinderziektes die gaan er op den duur toch uit ! 
Ik stond zo in het winkeltje (Jaja, dat is er ook 😉), kwam er een verpleegster binnen met 4 flesjes water onder de arm. De ander : amaai, waar hebt ge die vandaan, en nogal 4.
De ander : werken zonder drinken, no way, heb een mail naar de grote baas gestuurd en hier zie, ik heb mijn gerief, he ! De verkoopster zei niks meer. En ik, onnozel weg (😉) moet je dat dan ook betalen?! 
Ze deed nogal wat !!!

Neen, vandaag ga ik dus 'op ziekenbezoek 😀', voor echt (gisteren ben ik ook tot bij haar geraakt, met veel moeite, haar kamergenote stond mij aan de deur op te wachten. Maar ik was incognito, heb wel gezweet onderweg....... Dacht dat ik het niet ging vinden.....)
Ga toch mijn 'plannetje' bij de hand houden, want het is verwarrend.
En geraak ik 'op den dool' , ..... dan heb ik nog de 'hulplijn' , he ! Ze mag niet uit bed (rugoperatie) maar ze kan richtlijnen geven, zoals gisteren......
Wat mij wel opviel is, dat ge niks verpleging tegen komt in de gangen. OK, heb er wel 10 gezien, maar het was 'briefing' , en o w als je ze dan stoort (weet ik nog van in Duffel)........

Nu ga ik beginnen te kokkerellen, alles staat al klaar, maar het zet zichzelf nog niet op ! Aardappelen met roDames, de kool en blinde vinken.........

Dames, thanks om naar mijn (misschien) gezaag te luisteren, maar voor de echt geïnteresseerden raad ik toch aan om op voorhand toch een kijkje gaan te nemen....... je weet echt niet wat je ziet en wat je te wachten staat ! 

Tot ..... de volgende !

Helena van Troje

07 nov 2018, 14:25

Ja, MJ, de break in de voormiddag en de namiddag is afgeschaft.
Vroeger mochten we een kwartiertje pauzeren als de verzorging gedaan was.
Ons hoofd stond daar zelfs op dat iedereen iets gaan drinken was in de voormiddag.
Ik weet niet hoe dat in de CAO onderhandeld is, maar in de bouw is dat in elk geval regel.
Ik dacht dat dat overal was, dat je na een paar uur werken even mocht onderbreken.
Het is uiteraard niet de bedoeling van daar een uur voor uit te trekken.
Na een goed kwartiertje stond onze bazin recht en keek op haar uurwerk, dat deed ze wel eens meer op een dag...
Dan was het opnieuw werken geblazen.
Dat is de slinger van Foucauld die slaat de ene keer naar rechts door en de ander keer naar links, maar meestal komt die terug in het midden hangen. Het personeel zal wel een middel vinden om die regels eruit krijgen.
Ja, ik heb bij de eerste fusie al gezegd dat de Duffelse wind door de gangen waaide en inderdaad het is nog erger geworden, dus...Vroeger had elk nog zijn entiteit, maar nu zijn zij de grote baas terug en de rest zal het geweten hebben.
Persoonlijk ben ik absoluut niet te spreken over de drie maanden die grootvake in Duffel doorgebracht heeft.
De houding van de verpleging daar was absoluut beneden alle peil.
Wij waren Gasthuisberg gewoon, waar respect was voor de familie van de patiënt.
Enfin, er was serieus onderscheid des persoons.
Onze jongste die slaagde er steevast in om om half negen 's avonds nog binnen te glippen en tot elf uur te blijven. terwijl ze mij buiten bonjourden om acht uur. Bezoek is gedaan mevrouw!!!!!!!!
Grootvake lag alleen op de kamer om medische redenen. En lawaai dat ik maakte in mijn eentje niet te geloven! :roll:Ik weet het, het is voorbij, maar het ligt nog altijd zwaar op mijn maag.

Zelf krijg ik om de zoveel maand een brief om te vertellen dat mijn gezinshulp recht heeft op een kwartiertje rust om iets te drinken in de loop van de voormiddag. Ik vind dat maar niet meer dan normaal. Koffie en water staan altijd klaar en ze wil geen koekje omdat ze anders te dik wordt. Ook goed.

Dat was vast in Duffel dat je de briefing niet mocht onderbreken. Dus bij voorkeur niet dood gaan bij de dienstoverdracht, zorgen dat je op tijd de pan gevraagd hebt...Bij ons was het de gewoonte dat er één iemand op de belletjes lette en de mensen aan de bureau te woord stond.He tis maar hoe je je organiseert.

Ik ga nog wat verder doen in mijn tuinhuis. Het grootste schab is afgewassen en herschikt. Nu de kast uitmesten. Dat is de moment want het regent hier maar dan kan ik binnen verder doen. Alle rommel staat onder het afdakje.

Dames allemaal tot in den draai!

Oma-C

07 nov 2018, 17:27

Een goede avond iedereen,  17 uur en al bijna donker...
de dagen worden hoe langer hoe meer korter...
Hier is het in de namiddag beginnen regenen... dat had deweerman voorspeld...

Ik ga eens kijken in de vriezer wat er nog te eten valt... 
ik heb nog erwtensoep... met een broodje erbij dus genoeg ...
Ik wens iedereen hier bij de seizoentjes een gezellig warme avond
en een goeie nachtAfbeelding

mariajohanna

07 nov 2018, 18:32

Goede avond, dames.
Vandaag een ander weertje, met die regen. Het is belangrijk nog niet genoeg maar alle beetjes helpen.

Ben dus terug naar ziekenhuis geweest en de bus aan Mechelen station tot ziekenhuis is inderdaad een half uurtje. Eerst natuurlijk mijn eerste bus nog, ook ongeveer een half uurtje......

In de ingang staan zo allemaal computer schermen , je steekt er je identitritskaart
in en er komt direct een nummertje uit met je naam er ook op dat ze dan, als je verder gaat en in de zeteltjes gaat zitten, afroepen. Kan zijn dat je zelfs de gewenste dokter moet invullen, maar dat heb ik niet gedaan......
Er was trouwens al een scherm waar 'buiten gebruik' opgeplakt was. Soit, er waren nog schermen genoeg en er stond een mevrouw bij die wat uitleg gaf.
Ik vind het eigenlijk wel wenselijk dat je een bus eerder neemt om alles goed te laten doordringen, tenzij je natuurlijk op spoed terecht komt.....
Wat gebeurt is bij de man van een dame die op mijn bus zat en vertelde dat haar man dus daar op spoed lag en er voorlopig moest blijven, er was geen bed meer vrij.........
Hebben tv daar geplaatst, led-licht bijgeplaatst, wat verwarming bijgezet...... gezellig zeg......
Kom ik op het vierde, bij vriendin, en daar was het volle bak van volk. Ben niet zo lang gebleven, veel te druk.
Vraag aan haar kamergenoot hoe de scan, die ze gisteren moest laten nemen, goed verlopen was, zei die dat het niet doorgegaan was daar de scanmachine oververhit was en in brand gevlogen was. De brandweer heeft het moeten komen blussen. Rond half vier zijn ze haar dan komen halen met bed en al, voor de scan te maken......... Heb haar moed ingesproken........ Kwam nog een koppel binnen voor ik weg was en die wisten te vertellen dat er bovenaan op de parking een botsing gebeurd was, voor hun neus....... Ook schrikken.......
Ook hoorde ik dat er een lokaal was, voor het personeel, waar blijkbaar allemaal kastjes zijn, en die waren allemaal stuk. Slecht materiaal gebruikt.

Ik ga er nog efkes proberen weg te blijven als klant, denk ik.

Nu ga ik wat tv kijken, bekomen van alle indrukken van vandaa.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en ......'tot de volgende.

Muddy Maddy

08 nov 2018, 07:04

Goede morgen seizoentjes,

straks naar de dokter. 't zal nu eens ik zijn die mijn levensverhaal moet vertellen en over de 15 min per patiënt zit.
als ik het zo hoor HVT: heb jij even "goede" ervaringen als ik in het serruys. ( dat ander ziekenhuis) de eerste keer dat ze me naar daar brachten, was er daar een "heks" van een verpleegster en stuurden ze direct een psychiater op m'n dak! wel positief van de icu. daar waren ze zeer vriendelijk en hebben mijn haar gewassen om al het bloed eruit te krijgen tegen dat ventje kwam. had ik make-up bij gehad hadden ze dat ook aangedaan.
NL post is net zo de pedalen kwijt als b-post. ze belden gisteren meerdere keren aan om een pakje kwijt te geraken. bleef maar herhalen dat de dame in kwestie thuis was en dat ze langer moesten bellen, madam onkruid pakte het dan aan, en ineens ging de deur toch open ( wat had ik gezegd) en moest madam onkruid pakje terug geven. wat een circus! de laatste keer dat ze voor haar een pakje leverden stond ze net onder de douche en heeft ventje het dan aangepakt. ze waren nog geen 5 seconden weg ( net niet met gierende banden) en daar was K. als ik nu een pakje verwacht dat ze niet in mijn brievenbus kunnen frommelen hang ik een blaadje op waarop staat dat ik moeilijk te been ben maar wel thuis en ze even moeten wachten. wat ze vervolgens niet doen. maar nog 1 keer een briefje van het afhaalpunt in mijn bus en ze krijgen mijn brievenbus sleutel niet, want ze mogen dat niet vragen zei een FB- vriendin. die moet als ze kaartjes verzend naar de buurtgemeente gaan anders komen ze niet toe bij de mensen.
vanavond frietjes. ik ben volgens FB een feestelijke fricandel. :D
moet naar de brievenbus met een enveloppe voor het ziekenfonds en twee kaartjes.
morgen is de beenhouwer open. ik heb voor morgen weer scampi pannetje. ze waren aan -30%.
vandaag ook de apotheek. weer een blankenbergse rekening.
verder zetels zoeken op het net. had er een gezien krek de zelfde als de mijn bij meubels W te deinze en gent. ventje wil er geen meer van supersalon want die houden uitverkoop wegens waterschade van verleden jaar.
Fijne dag , toedels!
Cats Rule!