NACHTUILTJES (16)2019
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie maandagmorgen.... alweer
Alles gaat weer zijn gewone gang met pijntjes en zorgen hier en daar
't hoort bij het leven van een senior
helaas voor de enen wat meer dan voor de anderen
Michelly daar aan de naald (hopelijk werd het niet uitgesteld) een stevige schouderklop.
Meme-RIetje, Duits met haar op is ook niet mis hoor en je broer kent toch wel nog nederlands zeker.
Drink eerst een stevige schnaps en 't komt vanzelf
Alles gaat weer zijn gewone gang met pijntjes en zorgen hier en daar
't hoort bij het leven van een senior
helaas voor de enen wat meer dan voor de anderen
Michelly daar aan de naald (hopelijk werd het niet uitgesteld) een stevige schouderklop.
Meme-RIetje, Duits met haar op is ook niet mis hoor en je broer kent toch wel nog nederlands zeker.
Drink eerst een stevige schnaps en 't komt vanzelf
Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Ben al thuis van deze namiddag! Chemo niet doorgegaan want conditie ondermaats volgens de oncoloog. Als ik nu chemo krijg, lig ik binnen enkele weken terug in het ziekenhuis. Moet 1 of 2 weken aansterken. Volgende week volgende poging en dan zien we wel wat het wordt. Ik baal van mezelf! Maar het is wat het is en ik kan het niet veranderen. Bedankt lieve vrienden voor jullie niet aflatende steun. Ik kan het gebruiken
Michelly
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Nog eens op reis in Portugal:
Paaltjes.
Vandaag zagen we paaltjes voor honderd jaar ver. Ze maten 30 bij 30cm en waren een 60cm hoog, enkele jaren terug in het wit geschilderd maar nu al wat verweerd door strakke bergwinden.
Ze zoomden de wegen van de Siera de Alvao af, een woeste bergketen met dorre vegetatie en grillige rotsen. Je had hier beter je stuur goed vast, de wegen waren vaak maar 3 à 4 meter breed en slingerden zich soms scherp omhoog, dan weer onheilspellend omlaag. De neus van de auto wees soms danig de lucht in, dat we niet zeker waren of we wel nog zouden ‘landen’. We waagden ons ver van de beschaving, hier was echt geen teken van leven meer te bekennen.
De Portugezen zouden echte vleeseters zijn, maar we vragen ons af waar ze dat vlees dan wel vandaan halen. We zagen hier noch varken noch koe, noch geit noch schaap. We hoorden wel enkele belletjes in de verte die op een kudde zouden wijzen, maar we zagen geen levende ziel.
Zo desolaat en ruw als het gebergte hier was, zo fijn en pittoresk lagen de schaarse kleine dorpjes tegen de scherpe flanken aangeleund. Hoe hoger we kwamen, hoe schraler het groen en hier en daar zagen we sporen van vroegere brandhaarden. De vermoeide, grauwgranieten rotsformaties waren ooit als vloeibaar gesteente de speelbal geweest van oud aards geweld en leken nu tot rust te zijn gekomen. We kamen ook langs de ‘Figas de Ermelo’, die de hoogste watervallen van Portugal zouden zijn. Waarschijnlijk in het regenseizoen, dan….
Voor onze bergtocht hadden we Vila Real aangedaan, een lauw stadje met een naar adem happende kleinhandel. We zagen er fletse winkeltjes met droeve collecties uit vervlogen tijden.
Daarna was het ook naar Casa Mateus gegaan, de geboorteplaats van de wereldbekende Mateus-rosé. Deze wijn wordt hier al lang niet meer gemaakt, maar dit blijft wel gewijde grond: een sierlijke villa met bijhorende tuin, een beetje vergane glorie maar toch nog charmant. Het korstmos op de oude pinakels, de grote groeven in de kasseien en de scherpe geur van de allochtone cipressen wekten een zweem van melancholie.
Het verliep niet allemaal zo vlot als ik het hier schrijf.
Zo kwamen we onderweg door een klein bergdorpje. Je zag het al van ver: de asfaltweg ging over in een kasseiweg, die steeds maar versmalde en stilaan nog de breedte had van de boerenkarren uit de negentiende eeuw. Er was nog een fontein en een schandpaal, mestvaalten, een wasplaats en een oude kapel. Maar geen wegwijzers. Nodig voor een verre vreemdeling want in het dorpje ontsprongen nog enkele andere kasseiwegen.
Maar daar liep de redding, daar liep een boer. Een jonge, frisse bruingetaande boer nog wel. Dus ging onze ruit naar beneden en werd die Messias naar de juiste weg voor de cascadas gevraagd in onze beste interpretatie van hedendaags Portugees.
Hij antwoordde in wel héél plat Portugees. Waarschijnlijk een inheems dialect, maar we werden er niet veel wijzer van. Niet dat we van gewoon Portugees zoveel wegdragen, maar hier waren we niks mee. Gelukkig had hij nog een hoofdknik die ongeveer in de richting van één van de kasseistraatjes ging. We waagden het er op en hij zwaaide ons niet na.
Het kwam goed uit.
Zo zie je maar, met de juiste gebarentaal kom je al heel ver…

Zowaar een Agfa/Kodak winkel!

De woestenij van de Siera Alvao

Paaltjes!
Paaltjes.
Vandaag zagen we paaltjes voor honderd jaar ver. Ze maten 30 bij 30cm en waren een 60cm hoog, enkele jaren terug in het wit geschilderd maar nu al wat verweerd door strakke bergwinden.
Ze zoomden de wegen van de Siera de Alvao af, een woeste bergketen met dorre vegetatie en grillige rotsen. Je had hier beter je stuur goed vast, de wegen waren vaak maar 3 à 4 meter breed en slingerden zich soms scherp omhoog, dan weer onheilspellend omlaag. De neus van de auto wees soms danig de lucht in, dat we niet zeker waren of we wel nog zouden ‘landen’. We waagden ons ver van de beschaving, hier was echt geen teken van leven meer te bekennen.
De Portugezen zouden echte vleeseters zijn, maar we vragen ons af waar ze dat vlees dan wel vandaan halen. We zagen hier noch varken noch koe, noch geit noch schaap. We hoorden wel enkele belletjes in de verte die op een kudde zouden wijzen, maar we zagen geen levende ziel.
Zo desolaat en ruw als het gebergte hier was, zo fijn en pittoresk lagen de schaarse kleine dorpjes tegen de scherpe flanken aangeleund. Hoe hoger we kwamen, hoe schraler het groen en hier en daar zagen we sporen van vroegere brandhaarden. De vermoeide, grauwgranieten rotsformaties waren ooit als vloeibaar gesteente de speelbal geweest van oud aards geweld en leken nu tot rust te zijn gekomen. We kamen ook langs de ‘Figas de Ermelo’, die de hoogste watervallen van Portugal zouden zijn. Waarschijnlijk in het regenseizoen, dan….
Voor onze bergtocht hadden we Vila Real aangedaan, een lauw stadje met een naar adem happende kleinhandel. We zagen er fletse winkeltjes met droeve collecties uit vervlogen tijden.
Daarna was het ook naar Casa Mateus gegaan, de geboorteplaats van de wereldbekende Mateus-rosé. Deze wijn wordt hier al lang niet meer gemaakt, maar dit blijft wel gewijde grond: een sierlijke villa met bijhorende tuin, een beetje vergane glorie maar toch nog charmant. Het korstmos op de oude pinakels, de grote groeven in de kasseien en de scherpe geur van de allochtone cipressen wekten een zweem van melancholie.
Het verliep niet allemaal zo vlot als ik het hier schrijf.
Zo kwamen we onderweg door een klein bergdorpje. Je zag het al van ver: de asfaltweg ging over in een kasseiweg, die steeds maar versmalde en stilaan nog de breedte had van de boerenkarren uit de negentiende eeuw. Er was nog een fontein en een schandpaal, mestvaalten, een wasplaats en een oude kapel. Maar geen wegwijzers. Nodig voor een verre vreemdeling want in het dorpje ontsprongen nog enkele andere kasseiwegen.
Maar daar liep de redding, daar liep een boer. Een jonge, frisse bruingetaande boer nog wel. Dus ging onze ruit naar beneden en werd die Messias naar de juiste weg voor de cascadas gevraagd in onze beste interpretatie van hedendaags Portugees.
Hij antwoordde in wel héél plat Portugees. Waarschijnlijk een inheems dialect, maar we werden er niet veel wijzer van. Niet dat we van gewoon Portugees zoveel wegdragen, maar hier waren we niks mee. Gelukkig had hij nog een hoofdknik die ongeveer in de richting van één van de kasseistraatjes ging. We waagden het er op en hij zwaaide ons niet na.
Het kwam goed uit.
Zo zie je maar, met de juiste gebarentaal kom je al heel ver…

Zowaar een Agfa/Kodak winkel!

De woestenij van de Siera Alvao

Paaltjes!
Ivette
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
BEDANKT VOOR DE VELE VERJAARDAGSWENSEN

Zondagavond hebben we rustig gevierd met twee buurtkoppels niet teveel had schrik dat het vermoeiend zou zijn voor A. , hij heeft ook veel gebabbeld.
Deze middag naar feest van jongsye broer 50 jaar getrouwd spijtig moet nu overal alleen gaan ,
Morgen dagreis van de kvlv eerst naar Handzame en dan verder tegen de de schreve naar een hoppe onderneming daartussen veel eten en drinken!
Woensdag etentje s middags met A. zijn ex collega's terug heel spijtig dat ik alleen moet gaan maar hij wil het zo!
Veel te veel in korte tijd!
Michelly, veel sterkte pas gelezen dikke knuffel en we denken heel veel aan jou veel moed !
Ivette, je verhaal ga ik woensdagavond lezen, wil het niet missen!
Memerietje, Guten avond

Yorkske, kopje op!
Woensdagavond vertel ik verder
Slaap wel
Greetie
Zondagavond hebben we rustig gevierd met twee buurtkoppels niet teveel had schrik dat het vermoeiend zou zijn voor A. , hij heeft ook veel gebabbeld.
Deze middag naar feest van jongsye broer 50 jaar getrouwd spijtig moet nu overal alleen gaan ,
Morgen dagreis van de kvlv eerst naar Handzame en dan verder tegen de de schreve naar een hoppe onderneming daartussen veel eten en drinken!
Woensdag etentje s middags met A. zijn ex collega's terug heel spijtig dat ik alleen moet gaan maar hij wil het zo!
Veel te veel in korte tijd!
Michelly, veel sterkte pas gelezen dikke knuffel en we denken heel veel aan jou veel moed !
Ivette, je verhaal ga ik woensdagavond lezen, wil het niet missen!
Memerietje, Guten avond
Yorkske, kopje op!
Woensdagavond vertel ik verder
Slaap wel
Greetie
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Jazeker Michelly blijven we u steunen! Ik bedank u ook voor uw moed om verder uw triestige ervaring van uw ziekte met ons te delen! Hopelijk lukt het dan volgende week, ik wens het u van harte!
Gisteren ook naar de R2 zomertrofee gekeken?
Ik vrees dat Niels de mensen en dan vooral de jongeren zo inpalmt dat niemand anders een kans maakt!
Het is hem gegund hij is een harde werker een knappe en geen dikke nek!
Mijn favoriet was de broers comme il faut met stilte na de storm maar daarop kunnen ze niet met hun handjes zwaaien hé!
Nu kruip ik er in want ik moet vroeg op: ik "moet" naar de markt hé!!!
Gisteren ook naar de R2 zomertrofee gekeken?
Ik vrees dat Niels de mensen en dan vooral de jongeren zo inpalmt dat niemand anders een kans maakt!
Het is hem gegund hij is een harde werker een knappe en geen dikke nek!
Mijn favoriet was de broers comme il faut met stilte na de storm maar daarop kunnen ze niet met hun handjes zwaaien hé!
Nu kruip ik er in want ik moet vroeg op: ik "moet" naar de markt hé!!!
Ivette
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Michelly schreef: ↑19 aug 2019, 22:12Ben al thuis van deze namiddag! Chemo niet doorgegaan want conditie ondermaats volgens de oncoloog. Als ik nu chemo krijg, lig ik binnen enkele weken terug in het ziekenhuis. Moet 1 of 2 weken aansterken. Volgende week volgende poging en dan zien we wel wat het wordt. Ik baal van mezelf! Maar het is wat het is en ik kan het niet veranderen. Bedankt lieve vrienden voor jullie niet aflatende steun. Ik kan het gebruiken
Michelly
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen allen
Even komen bijlezen en daarna in actie schieten
Poetske is er...
Wens jullie een fijne dag toe
toedeloe
menu: kotelet met gestoofd prei en een cripsyburger voor mijn ventje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Voor iedereen een mooie zonnige dag, de volgende dagen zullen zomers worden.
Kindjes komen voor een overnachting, morgen naar papa.
Ben er niet rouwig om, heb teveel last met mezelf, zit in mijn hoofd, vervolgens rug, verder knietjes, zona ligt op de loer, in een woord heb betere tijden gehad.
Komt wel goed, word behandeld.
Michelly, als ik jou lees zijn mijn klachten niemendalletjes. We kunnen niet in de toekomst kijken, hoop voor jou nog heel veel mooie dagen al zijn die op het ogenblik ver weg.
Greetie, de drukte aan de kust loopt op zijn einde, volgende week maandag pijnkliniek, woensdag kinesist. Misschien dinsdag of donderdag. IK TRAKTEER OP EEN GLAASJE
Yorkske, het ritme van je leven ligt hoger dan je aankan, toch wil je op volle toeren draaien. Hebt ook al die beslommeringen rondom niet nodig, voel met je mee.
Ivette neemt ons mee naar Portugal. mooi in woord en beeld.
Jadi, de laatste zomer op bet platte land, missen zeker, comfort zal veel goed maken, tijd om andere dingen te doen, hoop van harte nog vele jaren samen
Mémé-rietje, broertje en zijn vrouwtje op bezoek, laat ons ook eens kennis met hen maken.
Ga aan de slag er moet straks eten op tafel komen, mijn ventje kijkt tv, een bezigheid waarvan hij meer en meer geniet. Het is bijna als bij de jongeren hun smartphone. 🥺 Gelukkig heb ik mijn IPad, jammer boeken lezen is verleden tijd, heb een app om luisterend lezen geïnstalleerd.
Tot later
Corry
Voor iedereen een mooie zonnige dag, de volgende dagen zullen zomers worden.
Kindjes komen voor een overnachting, morgen naar papa.
Ben er niet rouwig om, heb teveel last met mezelf, zit in mijn hoofd, vervolgens rug, verder knietjes, zona ligt op de loer, in een woord heb betere tijden gehad.
Komt wel goed, word behandeld.
Michelly, als ik jou lees zijn mijn klachten niemendalletjes. We kunnen niet in de toekomst kijken, hoop voor jou nog heel veel mooie dagen al zijn die op het ogenblik ver weg.
Greetie, de drukte aan de kust loopt op zijn einde, volgende week maandag pijnkliniek, woensdag kinesist. Misschien dinsdag of donderdag. IK TRAKTEER OP EEN GLAASJE
Yorkske, het ritme van je leven ligt hoger dan je aankan, toch wil je op volle toeren draaien. Hebt ook al die beslommeringen rondom niet nodig, voel met je mee.
Ivette neemt ons mee naar Portugal. mooi in woord en beeld.
Jadi, de laatste zomer op bet platte land, missen zeker, comfort zal veel goed maken, tijd om andere dingen te doen, hoop van harte nog vele jaren samen
Mémé-rietje, broertje en zijn vrouwtje op bezoek, laat ons ook eens kennis met hen maken.
Ga aan de slag er moet straks eten op tafel komen, mijn ventje kijkt tv, een bezigheid waarvan hij meer en meer geniet. Het is bijna als bij de jongeren hun smartphone. 🥺 Gelukkig heb ik mijn IPad, jammer boeken lezen is verleden tijd, heb een app om luisterend lezen geïnstalleerd.
Tot later
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede dinsdagmorgen, en heel speciaal voor Michelly een bloemetje
om moed te brengen... hopelijk spoedig wat aangesterkt
zodat de uitgestelde 'naald' toch kan doorgaan
we blijven duimen...
Yorkske, zoveel plannen, loop jezelf niet voorbij...
Corry, jammer dat je in de lappenmand zit... je kan vechten wat je wil
maar als het lichaam tegenwringt geraak je niet vooruit.... ook sterkte
jadi geniet van wat kan,eens je op je plaats zit dan heb je meer tijd
om alles te doen wat je graag doet
Dag frankje, je hebt je werk wel met t foto's recht zetten
en je eigen Gimperwerkjes,.... mooi
Bekske, boodschappen doen.... een mens heeft wat nodig elke week...
Ivette, greetie, Rietje, meme-rietje en alle uiltjes ik stuur
een zonnige groet van hieruit...
het zou een dag als gisteren worden met na de middag
zware wolken en regen... maak er het beste van ....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
vrouwtje was niet mee, zij heeft reuma
en had te veel pijn
maar hij had wel twee ongetrouwde dochters mee
foto's volgen
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51