In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

26 jan 2021, 10:36

Hallo iedereen,

Er zit een 1ste lading gordijnen in de wasmachine, daarna nog een 2de.De andere zullen voor morgen zijn.
Manlief is aan het verven, gisteren 2 deuren gedaan, vandaag ook 2.
Dus tegen eind deze week zou alles in orde moeten zijn.

Ga straks eens in de serre kijken, had daar een tijdje geleden spinazie gezaaid, en die staat nu goed uit .Vanavond spinaziestoemp met boerenworst.Met verse spinazie is dat altijd heel lekker.En op die stoemp doe ik ook altijd een schepje pickles, zo aten wij het thuis altijd, ofwel met een beetje mosterd.Maar mosterd heb ik niet in huis, ik gebruik dat niet omdat manlief daar allergisch voor is( ons kinderen ook ).Die krijgen dan een brandend gevoel in de mond.

De zon schijnt hier volop.Dat doet een mens al eens deugd.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

26 jan 2021, 10:53

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik ben laat vandaag, maar was gisteren begonnen aan de kleerkast, daar liggen de kleren voor elke dag. Had alle T- Shirts van mij gesorteerd en alle zomerpyjama's. Daar mocht heel veel van weg.
Dus heb ik gisteren alle shirts gewassen en alle zomerpyjama's . Op kort programma gedaan, want die moesten maar opgefrist worden. En dan ben ik deze ochtend vroeg begonnen met de strijk. Kan ik die morgen in een opgeruimde kast leggen. Moet vandaag nog een gedeelte doen, daar liggen de kleren van de hondenschool. Maar ook hiervan mag veel van weg.
Volgende week is de vestiairekast in de hal aan de beurt. Heb in de ACT*ON, mandjes gekocht voor de accessoires in te leggen, zoals sjaals, mutsen, buffs, handschoenen enz. Dat ligt nu vreselijk slordig bij omdat dat allemaal door elkaar ligt en met de mandjes zou dan alles gesorteerd zijn. Aan de jassen moet ik niets doen, die hangen er nog allemaal keurig bij.

Matice heeft net zijn volledig ontbijt op ,zag ik toen ik even naar beneden ging omdat melk moest hebben.

Zo, ga beginnen aan het licht HH en dan doordoen aan de kast. Rond 14.00h stop ik dan even om met Matice te gaan wandelen.

Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs.

Helena van Troje

26 jan 2021, 14:09

Wel heel toevallig, maar een andere internet kennis heeft ook mandjes gekocht om sjaals buffs handschoenen en co in te sorteren bij de kapstok... 8O :D

Oma-C

26 jan 2021, 15:30

Fijne namiddag, alle seizoentjes :wink:
het wandelingetje heeft deugd gedaan
't was 4° buiten maar er is bijna geen
wind en dan voelt dat minder koud aan
een uurtje weggeweest en we zien wel
wat we morgen krijgen, een dag met de keer :lol:
Nu een kopje thee en even hier lezen en kijken
straks eens zien of er iets van sport op tv is
anders zal het nog wat prutsen zijn :lol:
en vanavond op tijd mijn kofferke in,
heerlijk tussen de flanellen lakens en hopen
op een heerlijke nachtrust....

Ik wens jullie allen een fijne dag verder en voor
later een fijne slaap, tot later.... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

26 jan 2021, 19:38

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

HVT, wat een toeval, die mandjes voor in de vestiairekast :D . Moet ze er nog inzetten hoor. Want eerst moet die kast volledig leeggemaakt worden en alles gesorteerd worden, zodat alles een beetje bij elkaar blijft liggen. Had vandaag dan doorgedaan aan de kast boven en ben nu een beetje " uitgesorteerd" voor een tijdje :) .

Oma-C, het was inderdaad heerlijk buiten vandaag . Heb genoten van de wandeling met Matice. Zag op TV dat ze terug rellen in Nederland verwachten. Hoop dat de woonplaats van jouw dochter buiten schot blijft

Baby C is vandaag al 2 geworden. Wat vliegt de tijd. Maandag komen ex- buurmeisje en baby C, zijn geschenkje halen. Hij is gek op Bumba en op alles wat wielen heeft. Heb hem dus de Bumbaloopmotor gekocht.
Heb daar ferm moeten naar zoeken. In de 2 speelgoedwinkels waar ik normaal ga, hebben ze niets van Bumba en dan ben ik online verder gaan zoeken. Maar overal waar ze hem hadden, was hij uitverkocht, maar tenslotte heb ik hem dan ergens in een speelgoedwinkel ergens in West-Vlaanderen gevonden en hij was er nog iets goedkoper ook. Plus, 2 dagen later was hij al hier. Denk dat hij hem mooi gaat vinden, de mama waar ik een fotootje van dat ding had naar toegestuurd, was toch al reuze enthousiast.
Doe dat thans niet zo graag online iets kopen, maar nu ben je af en toe genoodzaakt het toch te doen. En vind dat wachten op dat pakje altijd zo vervelend omdat ik de bel niet overal hoor. Moet mij zo eens een draagbare bel aanschaffen, dat zou handig zijn.

Zo, ik ga eruit. Ik wens elk van jullie nog een gezellige avond en voor later vandaag een goede nachtrust.
Liefs aan jullie allen.

Helena van Troje

26 jan 2021, 21:59

Inderdaad echt handig zo een draagbare bel, als je tenminste niet vergeet dat je ze hebt.
Dan heb je voor zoals ik de eerste keer, dat je niet weet waar dat muziekje vandaan komt.

Bekske

27 jan 2021, 08:48

Afbeelding

Muddy Maddy

27 jan 2021, 09:15

Goede morgen seizoentjes,

ventje is heel vroeg opgestaan, diens piekermolentje was aangeslagen en nu is hij weer in bed gekropen om zijn koude voeten te verwarmen en zich aan te kleden want hij moet nog naar de bakker.
we eten immers hamburgers met spek. ( en kaas en ui en augurk)
Morgen moet hij naar de kazerne, zet mij bij moeder af en haalt me dan op. we kunnen niet blijven eten want ventje staat op "de klok".
Gisteren kip in de pan gegeten, nu was het vel krokant. ( pan moet wel nog afgewassen worden :?)
De kogel is door de kerk, ventjes opvolger is gekend en hij mag hem opleiden via zijn nieuwe pc, daar staat skype op. Dus dan moet dan ik heel heel stilletjes zijn want ventje heeft zo'n hoofdtelefoon met micro niet. Dus volgende week zit hij twee dagen in brugge, 1 x om die pc te calibreren en een twee dag om papierwerk te halen. dan maandag erop start de opleiding.
Hopelijk verloopt alles vlotjes. ventje moet nog twee medailles en is aan het kijken wanneer hij die kan kopen. je besteld die dan en ze leveren die aan huis zoals de pakjesdienst. Ieper is nu een soort kledij en assecoires verzendpunt.
Nu ventje thuis is, kan er weer alle dagen soep gegeten worden en elke week een nieuwe soort.
De volgende zal waarschijnlijk witte kool en wortel soep zijn.
Nu eerst naar de sims, die hun opdrachten geven, dan criminal case en de boerderij. Klondike is tussendoor want die heeft een zeer lange laadtijd.
Ook nog een kopje koffie maken en dan pillen en ontbijt.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive

27 jan 2021, 09:16

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, moest lachen met jouw draagbare bel :D Ik moet minstens 3 keer per week aan manlief vragen even naar mijn GSM te bellen, wegens onvindbaar.

Het licht HH van de 2 benedenverdiepingen is al gedaan, want het is woensdag vandaag en dan poets ik boven alles. Is mijn minst favoriete poetsdag. Ga er nu aan beginnen. Dan ben ik misschien al klaar voordat ik namiddag met Matice ga wandelen.

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een fijne woensdag. Liefs.

Oma-C

27 jan 2021, 09:42

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
vandaag geen zonnetje denk ik, het is grijs
en regenachtig, nu ja, we doen het ermee :oops:

clive, weeral woensdag, de week is weeral half
en je bent op schema met jouw werk zo te zien...
fijn dat baby C blij zal zijn met de bumba-loopmotor :wink:

M-M dan is de kogel door de kerk en is de vervanger
van je man aangewezen, dan kan jouw man hem opleiden
hopelijk klikt het goed en kan en wil hij alles aannemen
Dat is een hele taak voor je ventje :?

Helena, ja een draagbare bel geeft spoken in huis hé :lol: :lol:
dat is wennen, mijn schoondochter heeft zo'n geluidjes
op haar I pad... dat is soms ook grappig, ze hoort wie er belt :)

Ik wens jullie allen een aangename dag, blijf gezond en safe

Helena van Troje

27 jan 2021, 10:57

Goede voormiddag allemaal,

Dacht al dat ik geen reactie kon plaatsen.
Het duurde wel even voor sennet reageerde.
Al twee gelukte telefoontjes achter de rug.
Ik verschoot dat ik bij het eerste telefoontje dadelijk aansluiting kreeg.
Ik was al ingesteld op:"Voor Nederlands druk 1" en zo verder.
Bij het tweede telefoontje was ik aangenaam verrast over de aard van de inlichtingen die ik kreeg.
Toch maar eens inlichtingen gevraagd over bepaalde service flats.
Ik heb zo een buikgevoel dat ik daar wel wil terecht komen.
Maar nog niet nu.
Inschrijven op de passieve wachtlijst na corona, zei de vriendelijke mevrouw aan de telefoon.
Nu nog wat detective werk doen via via om inlichtingen uit de eerste hand van bewoners.
Voorlopig blijven we evenwel hopelijk nog een tijdje waar we zijn.
Misschien straks nog eens mijn zus gaan ambeteren, maar dat is niet zo een telefoonliefhebber.
Die haar tuintje grenst aan het WZC, die heeft dus regelmatig babbeltjes met de mensen die er wonen.
Als ze tenminste buiten mogen komen....nu met corona zijn ze daar een beetje streng in.

De zon is hier heel veel moeite aan het doen om er door te komen, maar ze slaagt niet echt in haar pogingen.
Blij dat ik alles in huis heb.

Maak het gezellig in huis vandaag!

anjelierken

27 jan 2021, 11:13

Hallo iedereen,

Ik wist niet dat dat bestond een draagbare bel, is natuurlijk wel handig.

Ben al op de baan geweest, eerst naar de droogkuis om de mantels, daarna de viswinkel en als laatste de dagbladhandelaar.Elke week koop ik daar de dag allemaal voor vader.Doe dat vaak op 1 rit verschillende winkels aandoen.En straks naar de kiné.Volgende week zou het de 9de beurt zijn.

Manlief is het schuifraam aan het verven, de gordijnen die daaraan hangen, was ik morgen.Dan is alles gewassen van gordijnen.

Gisteren witloofsoep gemaakt, heel lekker, misschien een ideetje voor MM.Je hebt ajuin, witloof,wit van prei, aardappel en 1 appel nodig.Op het einde mixen.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

27 jan 2021, 14:15

Er wordt al druk aan de lente schoonmaak gewerkt, lees ik al hoewel in zulke tijden ben je al blij dat er weer een werkje gedaan is, wat eigenlijk al een tijdje lag te wachten . Bij mij toch, alhoewel ik naderhand denk: dat is toch eigenlijk niet zoveel moeite.
En deuren al geverfd lees ik, dat is weer goed gewerkt van de echtgenoot !
Heb vandaag het bed verschoond, da's ook altijd een turnoefening op zich die grote overtrek erover te hijsen. Maar redelijk rap gelukt .
Het wil hier niet echt licht worden en het regent, ik twijfel nog over een blokje rond. Ze zijn hier in de wijk weer aan het werken aan de voetpaden voor de verandering, dus blubberboel.
HvT, dat is een grote beslissing om te nemen al heb je nog tijd, dan kun je misschien langzaam aan het idee wennen. Moeilijk hoor... Jij bent ook zo'n tuin-vrouw, denk dat je dat het meest zou missen.
Tot in den draai allemaal !

Helena van Troje

27 jan 2021, 15:14

Oma-C: wel, in die voorziening mag je mee in de tuin werken, als je dat graag doet en nog kan!

Oma-C

27 jan 2021, 15:19

@ Helena, :roll: ik was niet degene die
zei dat je de tuin zou missen dat was granny M :oops:
en fijn dat je daar nog zou kunnen tuinieren :lol:

Allemaal een fijne avond nog, het zal vroeger
donker zijn dan de vorige dagen, hier is
het niet meer droog :roll: :oops: