In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

11 nov 2022, 10:35

Dag seizoentjes allemaal .
Clive : jouw echtgenoot heeft gelijk : jij denkt altijd aan anderen en probeert overal te helpen waar je kan .
Jij hebt een kaarsje ook echt wel verdiend .
Voor iedereen wens ik , in de mate van het mogelijke ,een goede dag .
Ik heb afgesproken met een vriendin om iets te gaan eten . Ga me nu klaar maken . groetjes !

Oma-C

11 nov 2022, 11:32

Veel sterkte aan wie het nodig heeft

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

11 nov 2022, 14:28

Vooral dat laatste: blijf ademen! :D

Border voor de bloembollen ligt uit te zomeren.
Nog even oprijven seffens.
Morgen bollen planten.

De wasjes hangen ook al te drogen.
Ik snap niet waar ik die was toch altijd vandaan haal.
Gisteren een propere trui aangedaan.
Na mijn avontuur met de dakgoot van het tuinhuis was die heel vuil.
Vandaag alweer een propere uit de kast gehaald.
Voorlopig ben ik nog netjes geweest in de tuin.

Seffens nog een beetje knoeien in de tuin.
Stiekem toch een en ander laten verdwijnen op het veldje

Domme poes heeft ondertussen door dat over het hekje springen efficiënter is dan door de spijlen te glippen.

Ik ontdekte gisteren dat de dakgoot van het tuinhuisje lekte.
In feite was ze overvol afgevallen bladeren.
Dat is altijd een hele karwei die proper te maken.
Ik kon nog net op tijd weg trekken voor ik een geut mooswater over mij kreeg.
Maar op een smetvrije manier lukte het toch niet.
Enfin, die klus is weer geklaard.
Laddertje op, laddertje af.
Kostte wel wat tijd.
Keukendakje is ook vrij van blad.
De andere daken is maar hopen dat de afvoeren niet verstopt geraken...
Daar durf ik niet op om maar te zwijgen van de dakgoten vooraan.

Het was goed bi uiten deze morgen.
Ik kreeg het zelfs te warm.

Nog een beetje verder gaan werken voor de kilte valt.
Fijne dag nog.

mariajohanna

11 nov 2022, 19:57

Fijne avond seizoentjes,
Ja , het is al een tijdje geleden dat ik hier kwam, maar we zijn druk bezig met alles en nog wat.....
Veel tijd voor de pc schiet er tegenwoordig niet over, enkel bij betalingen, en dan het bake weer dicht.
Zelfs 's morgen is het haasten je, spoed je, de wekker wordt om 7.30 u op aflopen gezet en om 9 u gaan we onze dagelijkse wandeling doen, in groep. Bij terugkomst iedereen op de koffieklets, soms worden er al flessen , zoals Porto e.d. geserveerd, voor de liefhebbers.....
Komt de kine, gaan we wat vroeger naar huis, anders wordt er uitgerekend hoeveel tijd ik heb voor het middageten. Natuurlijk zijn de aardappelen al geschild en groenten en vrees voorzien.......
Enfin, het is hier soms wel passen en meten, maar dat is wel goed te combineren met al de rest!
Vandaag naar de 'last post ' geweest, waar we nog een kennis hebben ontmoet die in het rusthuis in Akapella werkzaam is geweest, maar nu bij ons in de flatten werkt als gezinshulp.
Enfin, de tijd vliegt hier voorbij, en we doen hier dingen die ik eerder nooit deed, gewoon omdat we niet buiten kwamen. Hier is het heel anders leven, veel fijne. Goede buren hebben scheelt ook!

En nu nog wat tv kijken, heb juist nog een verjaardagskaartje afgewerkt, want dat moet ook tussendoor gebeuren.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

11 nov 2022, 20:14

Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast weten zijn over een service flat!
Fijn dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben.

Oma-C

11 nov 2022, 21:23

Afbeelding

Slaaplekker straks allemaal
en heel veel sterkte wie het nodig heeft :wink:

anjelierken, voor morgen een fijne huwelijksverjaardag
gewenst, maak er een fijne dag van :)
Tot morgen, dan is het alweer weekend :?

Muddy Maddy

12 nov 2022, 04:54

Goede morgen seizoentjes,

@Anjelier: prettige huwelijksverjaardag! ( hoeveel jaar is het nu?)

Zit hier met een verstopte doch lopende neus en keelpijn. verkoudheid. ja, als je bij de hond slaapt, heb je zijn vlooien. het is nu 03.50. Lilly is meegekomen naar beneden en Gimly loopt hier ook rond. Gisteren liet hij haar nogmaals weten dat Hij Hier De baas Is. ze was een echt onderdanig poessie. zat ze gisteren in het plastic bakje waar ik Gimly's zakjes in steek omdat ventje die lege doosjes en verpakking niet weg doet maar daar ergens laat rondslingeren. het bakje was leeg....tot er een grijs katje haar achterwerkje in zette. If it fits, I sits. heb er een foto van en moet die nog naar Suus sturen. ( maar nu is het een beetje te vroeg) zit al sinds gisteren thee te drinken. mandarijn en appelsien en earl grey. Is de lievelingsthee van King Charles III. weet ik uit een boek van een vroegere huishoudster op zijn buitenverblijf. zij is in ballingschap gemoeten na het schrijven van die memoires. ( omdat er veel in uitkomt hoe de relatie tussen Charles & Diana was) King Charles III heeft ook graag zijn eieren 6 min. gekookt. en dat mag je letterlijk nemen. is het ei 5 min 99 seconden gekookt: hij moet ze niet hebben. zij schreef dat ze net een karton van 30 eieren binnen hadden voor een etentje en na de jacht wilde the King die eieren. iemand is dan nog in 7 haasten naar een boer gereden omdat ze anders geen eieren hadden voor de mergengue of zoiets. die laatste 6 waren dus perfect gekookt. ook had er een gast zich 2 stukken van wild genomen omdat die grote honger had ( was maar 1 stuk pp) en dus moest het vlees van de hond Tiggy ( kip) eraan geloven voor een minder gekende gast op de lijst. Earl grey is ook de drank die ze toeëigenen aan Jean-Luc Picard, kapitein van de Enterprise D. de replicator krijgt dus de opdracht; tea: earl grey hot te horen. nu kan ik eindelijk die theeglazen gebruiken die ik van de cheque van 60 euro kocht om locaal te kopen. ( omdat we zulke brave burgers van zijn badstad geweest zijn. madam wilde er vanaf omdat het de laatste 2 waren en uit de mode en ik kreeg ze voor de prijs van het restje van de cheque van de burgemeester) ik had maar 1 theeglas met zeefje enz maar die afghaanse schoonmaakster heeft 'em gebroken. deze zien eruit als de koffieglazen in zo'n zilveren houder. alleen hier kan je die niet afnemen om ze te wassen. madam vond ze dus niet mooi meer maar ikke wel. zijn wel ( hoop ik) een stuk steviger dan dat uit glas bestaand theeglas. de voorlaatste die dat glas had gebruikt was Hans. dus toen ze die gebroken had was ik droevig maar omdat ze geen nederlands praatte kon ik niet zeggen wat ik voelde ( en dacht) waarom tranen vergieten voor een theeglas? ik denk dat sommigen dat wel zullen begrijpen.
Dus Lilly kwam knuffelen maar ik niesde de ganse tijd. dus ben ik maar opgestaan. als ik straks naar boven ga voor mijn ondergoed te verversen zal ik wat vaseline aan mijn neus smeren want die ziet rood en is pijnlijk. op de koop toe moet ik maandag naar de kapster. gelukkig heb ik nog neusspray die de NKO dokter me voorschreef voor mijn allergiën. ( die is nog goed) anders moet ventje voor zichzelf en mij om neusspray. en ik heb altijd keelpastilles in huis. vroeger hadden ze een goed product dat je ook kon smeren ( gel) maar die mag niet meer gemaakt worden. er is veel dat mij wel helpt die ze dan na een tijdje niet meer indoen zoals de slaapcapsules van het kruidende vat. Jaren geleden gevonden en was daar goed bij maar ze mochten ze dan niet langer verkopen. was op basis van kruiden zoals gedroogd slablad! ik heb dat nog aan Fabiënne gevraagd om na te maken maar van gedroogd slablad had ze nog nooit gehoord. ( en welke gedroogde sla?) zat ook valeriaan in en korenbloem. en die kruiden die je in bulk kan kopen als je een stoombadje voor je huid; camille. kan je ook thee van maken.ikzelf ga een stoombadje voor mijn neus gebruiken met de eucalyptus olie die ik hier nog heb. tea tree kan ik ook gebruiken maar die doe ik in mijn kuiswater samen met lavendelzeep. tea tree werkt ontsmettend. Tieneke gebruikt die verdunde olie voor de tenen als ze rood zien. ( de grote teen meestal) gisteren kreeg ik bericht van google omdat ik de quick sterren had gegeven. emoji's stonden er. 't was van de baas want daar had ik de sleutel van de benedenwc gevraagd. die is altijd dicht en anders moet je naar boven en dat is een heel eind en per stok.... en dan moet ventje aan de andere kant lopen. bij de eerste vaccinatie trappen mogen doen om de uitgang te vinden van de ondergrondse parking. nu is het gemakkelijker: searena is plat. en seffens is het aan de huisartsen om covid spuiten te zetten net als de griep. hopelijk smaakt de camenbert in de oven me. Lilly lust ook rolmops. maar dan veegt ze haar pootjes af aan de fleece. grappig om te zien. er was weinig ui in het potje. en ik had krieltjes gedaan ipv aardappelen. die begonnen te "schieten" dus die knoppen eraf en in stukjes. mijn moeder sprak in de tijd nog van glazen petatten. was dat geen bevrorene uit de grond?
MJ: me dunkt dat je geen tijd meer hebt nu je in de seviceflat zit.
ik ga vandaag verder doen aan de kerstkaartjes. komt m'n balsamicoazijn ook af vandaag. is witte. voor pulled chicken marinade recept. er moet normaal bruine suiker in maar die klets ik eruit. in de meeste marinades in de winkel zit bruine suiker. te zoet vind ventje. ik ook.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
benieuwd wat mijn moeder te zeggen heeft straks. ofwel veel ofwel omdat ik verkouden ben niet veel.
Cats Rule!

Bekske

12 nov 2022, 08:29

Afbeelding

mariajohanna

12 nov 2022, 08:36

Goede morgen, seizoentjes,

Ben vroeg voor mijn doen, sta al ver klaar om straks te stappen....

Tja, M-Helena, ik ben enthousiast, misschien omdat het goed en fijn is hier te mogen wonen..... al besef ik heel goed dat het niet overal 'peis en vree' is elders. Hier zijn al verhalen de ronde gegaan die toch niet OK zijn, en hier zijn er verschillende mensen die blij zijn dat ze ginder weg konden voor hier te komen wonen.....
We zien verder wel..... dag per dag....

Nog even laten weten dat de huw.verjaardag van Anjelierke niet 12/11 is, maar 12/10 was..... (volgens mijn kalender) en nu ga ik me verder klaar maken, anders moeten ze straks wachten op mij, en dat terwijl ik zo vroeg al op was !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

12 nov 2022, 09:54

Afbeelding

Goede morgen en een hele fijne zaterdag
Hier schijnt een stralende zon dus de was kan seffens buiten....
hopelijk komen er weer geen grote vogels die
hun viezigheid laten vallen op de pas gewassen kleren
zoals een paar weken terug :roll: :oops:

Ik weet het niet meer, op mijn verjaardagskalender staat
de huw. verjaardag van anjelierken op 12nov ????

Allen een fijn weekend, en geniet van wat kan
met een jasje aan is het zeker te doen buiten :wink:

anjelierken

12 nov 2022, 10:13

Afbeelding

Hallo iedereen,

Er zal een foutje geslopen zijn in de agenda van Oma-C en MM :D , onze huwelijksverjaardag is op 12/10.
Dank je wel voor de late wensen.
MM: het is 38 jaar.

Die glazen patatten zijn inderdaad bevroren aardappelen. Die zien echt glazig en kun je niet meer eten.

Spaanse woef zit hier bij mij in een hoekje, manlief is aan het dweilen, en dan weet hij niet waar hij heen moet :D . Hij mag op de zetel , maar wil niet. Hij moet dat uit zichzelf doen, als je het hem doet doen, wil hij vaak niet.

Gisteren met de ukkemeisjes naar het bos geweest, er was veel volk. Was plezant, ze mochten over boomstammen lopen, paddestoelen zoeken , lopen door de blaadjes, ze vonden het fijn. En dan op het laatst nog een ijsje eten.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

12 nov 2022, 10:43

@ anjelierken, ik heb de datum veranderd
zal de volgende keer wel juist zijn hoop ik :roll: :oops:

Helena van Troje

12 nov 2022, 10:44

Hallo,

Mijn groootmoeder noemde dat glazemanne.
Verder ga ik jullie laten want ik heb gisteren weer twee keer een serieuze aanval van oogmigraine gehad.
Daar heeft, denk ik, de pc wel mee t maken.
Ik ga dat niet uitproberen.

Geniet van een zalige zaterdag.

wilde eend 2

12 nov 2022, 18:36

Afbeelding
Aan alle seizoentjes : het was een heerlijke herfstdag vandaag .
Ik hoop ook voor iedereen op een goede nachtrust .... zo belangrijk , maar dikwijls moeilijk ..
Heel veel groeten aan iedereen .

Oma-C

12 nov 2022, 21:12

Afbeelding

Hier de hele dag een stralende zon,
mijn was is goed droog geraakt vandaag :)
slaapwel en tot............... :)