welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

31 mei 2025, 20:33

zomerweertje vandaag,
warme zon maar nu met moment wat donkere wolken
hoop niet op een onweer, moet er niet van hebben,
kan bijna het einde van mijn moeders stamboom afsluiten,
dit is de derde stamboom van familie die ik bijeen gesprokkeld heb
en daarna stop ik er mee, geniet van alles wat je nog kunt,
ook de maand mei is voorbij en juni zal dan hoop ik de zomer meebrengen,
grtjs van krakje,

Oma-C en bekske voor beide sterkte voor alles

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

01 jun 2025, 12:48

Afbeelding
ben een paar dagen niet geweest omdat er hier niet zo best gaat .WIl je iets meer weten gaat naar mijn welkom in een knus hoekje 6. ga er nog iets posten van wat er de afgelopen dagen geweest is wens iedereen een fijne dag toe groetje geniet van jullie zondag
zelf even buiten strijd geweest doordat ik enorm ziek geweest ben door iets te eten .Wat ik normaal vroeger goed kon verdragen .Maar ook problemen met de viervoeter .Zal super blij zijn als die onderzoeken gedaan zijn woensdag .Dat is bang afwachten want ik en de buur ziet dat ze achteruit aan gaan is .Ook is niet meer zoals vroeger ze ligt bijna 23 uur in de mand .Ze wil mee buiten savonds voor blokje rond maar nog geen 10 minuten later ga ze liggen .Dus word ze in de buggy gelegd en dan een beetje verder waar ze snuffelde en haar behoefte deed laten we ze weer even uit om daarna weer de buggy in .Naar de tuin gaat ze nog amper eten doet ze amper woensdag een handvol en gisteren een beetje .Dan ben ik zelf niet zo denderend want ik heb nu op een andere plaats enorm veel pijn bij gekregen .De huisarts komt vrijdag .Morgen zal het een zware dag worden .De nieuwe elektrische toestellen worden geleverd .In de late namiddag kinesist en dan nog met de viervoeters buiten blokje rond .Zal super blij zijn als ik terug kan wassen alsook om de andere toestellen te kunnen gebruiken .Zal wel even zoeken zijn om alles onder de knie de krijgen .Maar met veel geduld en boterhammen zal het wel lukken denk ik .Hopelijk voel ik me morgen beter dan nu .groetje

Oma-C

01 jun 2025, 17:59

Afbeelding

Bekske, ik brand een kaars om beterschap
want het ziet er bij jullie niet echt goed uit....
Ik kan je alleen maar sterkte wensen,
en ook voor je hondje.... goede moed knuffel... :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

02 jun 2025, 08:26

Afbeelding
oma c bedankt voor je steun.Nu wachten op een berichtje wanneer ze de elektrische toestellen gaan leveren .Ze gingen iets laten weten want ik moet er hier drie weg zetten want anders kunnen ze op straat en dat is de bedoeling niet .Hier zijn al vele tranen gevloeid omwille van een viervoeter .Ben me er op voorbereiden om stilaan afscheid er van de nemen .Dus afwachten wat de dierenarts voor nieuws zal hebben woensdag .Ze ligt weer een boom door te zagen ik hoor ze heel goed .De twee anderen lopen ook weinig rond en zijn voorzichtig als ze er voorbij gaan .In de late namiddag kinesist en daarna met de avond blokske rond .En dat zal het voor vandaag zijn.Heb zopas een bestelling geplaatst om woensdag te leveren .Het is veel goedkoper om op deze manier boodschappen te doen.Ze kwam toch maar alleen om boodschappen te doen .Ja nu kom ik wel niet meer in een winkel .Maar heb toch ook alles wat ik nodig heb in feite .Nu een ontbijt en nog een en ander opzij zetten voor als ze komen leveren vandaag .Voel me wel niet te best maar even op de tanden bijten en daarna rusten .Dan misschien vanavond de wasmachine opzetten want ik heb nu meer was liggen dan men gewoonte is .Maar met de hand wassen zag ik niet ziggen .En zo zal ik wel leren om er mee te werken juist als de andere toestellen .Was wel een grote uitgave maar toch zal ik uitsparen op elektriek en water .Alsook deze winkel was goedkoper dan ergens anders .Heb hier ook een goede som uit gespaard .nu snel ontbijten en daarna zie ik wel groetje geniet van jullie dag

Oma-C

02 jun 2025, 09:01

Afbeelding

Goedemorgen Bekske,
Ik wou dat ik iets anders en vrolijks kon schrijven
maar ik heb echt met je te doen... heel veel sterkte
en succes met de nieuwe toestellen het zal weer wennen zijn! :)

Bekske

03 jun 2025, 08:13

Afbeelding
bedank voor de steun ga op mijn hoekje terug schrijven hoe het gisteren geweest is dus welkom in een knus hoekje 6
gisteren veel hulp van de buurman gekregen .Na een hele tijd de wachten op de toestellen heeft hij een telefoon gedaan naar de winkel .Om te horen wanneer ze kwamen leveren het was tegen de avond en een 20 minuten tevoren ging het plots slecht met de viervoeter luna .Naar de buurman een berichtje gestuurd hij was onmiddelijk hier heeft dan naar de dierenarts gebeld .Dan had hij luna al ingepakt dat hij juist op punt stond om met haar naar de dierenarts te gaan .En juist op dezelfde tijd stond die hier met de toestellen .Dus kon ik niet mee ze is nu daar bij de dierenarts vandaag gaan ze de onderzoeken doen die voor morgen gepland zijn dus afwachten wat de uitslag ga zijn .Amper geslapen heb zo juist een mail gestuurd naar dierenarts .volgens was ze niet in levensgevaar maar het scheelde niet veel .De toestellen staan geplaatst aangesloten en het is mooier dan in de winkel .Voor de combi diepvriezer frigo was er geen plaats in de keuken .Maar staat op de plaats van diepvriezer van vroeger op een andere plaats Nu de grond poetsen zeker waar de frigo vroeger stond .Had wel de grond proper gemaakt als de oude toestellen weg waren .Zodat het proper is onder de toestellen .Nu afwachten op nieuws van dierenarts dat is nu de vraag wat ze gaan vinden .De dag is dus slecht geeindigd gisteren nu me aan kleden en even met de twee anderen bezig zijn .en dan de schoonmaak geniet van jullie dag groetje

Oma-C

03 jun 2025, 09:08

Afbeelding

Goeiemorgen :wink: een aangename dag vandaag
Hier wil de zon wel maar het lukt nog niet goed
het is droog en er zit een pittig windje
Goed om de was te drogen voor wie moet wassen :)

Bekske, ik hoop dat er goed nieuws komt van Luna
en dat ze snel weer bij jou kan zijn....

Sterkte aan de zieken en hou de moed erin... :?

krakje

03 jun 2025, 21:17

gisteren niet op geweest, had te veel pijn in onderrug,
een warme pitte zak en pijnstiller en stil in zetel zitten en vroeg gaan slapen,
vandaag veel beter, de was gedaan en na de noen een vriendin gaan bezoeken
met 3 andere vriendinnen was gezellig, veel over vroeger gepraat,
wat wil je 2 over de 90 jaar, een van 83 jaar (ikke ) en een van 73 jaar,
de tieners zijn hier terug aangeland, dus voor eten zorgen en veel was,
morgen terug een drukke dag, buurvrouw bezoeken
en s' avonds naar café afspraak met schoolvriendin zal dan wel laat zijn,
goed weer maar toch hier wind, grtjs van krakje,

bekske hoop dat ze Luna kunnen redden,
want het is altijd erg als je een vriendje verliest,
weet je dat je een buurman hebt uit de duizend,
en dat je terug kunt gebruiken duim en geef veel hoop voor je Luna,

Afbeelding,

Bekske

04 jun 2025, 09:46

Afbeelding
hier aan miezeren geniet van jullie dag maak het binnen gezellig
luna is gisteren avond laat naar huis gebracht maar nu nog wachten op de uitslag van bloed zodat ik weet wat er aan de hand is .Ze ziet er iets beter uit maar dan kan ook nog snel veranderen .Moet haar wel een pilletje geven .Twee keer per dag een half .Als het dat is wat de dierenarts denk ja dan is er weinig herstelling .En de medicijnen zullen duur zijn per maand .ik hoop vandaag dat ik meer weet want die spanning is niet goed voor mij .Voel dat mijn hart overuren aan draaien is.De buurman zei gisteren dat ik er niet zo denderend uitzag .Weet ook wel dat ik er goed uitzie maar die spanning doet me geen goed.Ik heb tegen de dierenarts gezegd dat ik nadat ik de uitslag heb er ga over nadenken .Alsook hoe ze binnen enkele dagen ga zijn Nu loop ze terug gewoon maandag avond sloegen haar achterpoten onder haar weg om de zwijgen over de ogen die aan rollen waren .Als ze dit nog krijgteen van deze dagen dan is het met pijn aan men hart dat ik er afscheid van nemen .Want zal zulke toestanden nog volgen denk ik .Nu afwachten op uitslag alsook meer uitleg wat er moet gebeuren alsook de prijs van medicijn enz .IK heb al veel tranen gelaten voor haar en ik hoop op een beetje beter beterschap dan nu .Gisteren kreeg ik geen hap door men keel en nu nog is het wringen om iets binnen te krijgen .Groetje

Oma-C

04 jun 2025, 10:02

Goede morgen Bekske, :)
Ik hoop dat Luna beter wordt want
dure pillen helpen soms ook maar efkes :(
Veel sterkte en moed....

krakje, die pijn in de onderrug heb ik ook
bij de minste inspanning of kleine wandeling
op tijd rusten is de boodschap.... sterkte :?

Bekske

05 jun 2025, 07:55

Afbeelding
gisteren geen goed nieuws gekregen over de viervoeter luna .ze zal een duur medicijn moeten nemen en als ik er mee start moet er 14 dagen later weer bloedonderzoek gedaan worden .De dierenarts zo het brengen als ze dinsdag terug aan werk is of het moet zijn dat de vervangster het zo brengen een van deze dagen .MAAR DAN IS HET BANG AFWACHTEN OF ZE GEEN BIJWERKINGEN KRIJGT VAN MEDICIJN EN HET ZO PAS NA 14 DAGEN BEGINNEN TE WERKEN .HET NOEMT CUSHING DE ZIEKTE .DAN OOK NOG AFWACHTEN OF HET GA HELPEN DAT MEDICIJN .Per maand is dat een grote som voor de medicijn alleen al .Dan die regelmatige bloedonderzoek enz .Heb al de hele nacht er geen van dicht gedaan .Ben benieuwd als de rekening komt van dat onderzoek van dinsdag .Weet niet juist wat ze gedaan hebben maar er meerdere bloedafnames gebeurd afijn ja het zijn mijn zorgen .Gisteren is ze halfweg van blokse rond in de buggy gezet .Eten doe ze amper na enkele happen houd ze op altijd liggen en slapen doe ze nu maar hopelijk krijg ze zo geen aanval als maandag avond .Ze kwispelt wel nog maar heb al vele tranen er voor gelaten .Heb me voorgehouden om toch te starten dus met dat medicijn en na een maand zien wat het geeft .AFIJN ZE IS HIER AL JAREN EN HET DOET ME PIJN EN VERDRIET MET DAT NIEUWS VAN GISTEREN .SORRY MOEST HET EVEN KWIJT GENIET JULLIE VAN JE DAG GROETJE

Oma-C

05 jun 2025, 08:57

Heel veel sterkte Bekske voor jou en voor Luna

Oma-C

05 jun 2025, 20:00

Om hondenbaasjes te waarschuwen... :roll:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250604_95034809

krakje

05 jun 2025, 20:47

gisteren gezellige dag, buurvrouw geweest en in de avond café,
afspraak met schoolvriendin was een tijdje geleden
wegens mijn problemen van gezondheid, was fijn
om elkaar weer eens te zien, veel gepraat over vroeger,
vandaag een ander vriendin gaan bezoeken in rusthuis
samen met nog 3 vrouwen, we laten die niet in de steek
om de 14 dagen gaan we die bezoeken, grtjs krakje,

bekske blijft hoop hebben voor je hondje,
duim ook mee voor zijn gezondheid,
weet wat het is als je het moet afgeven,
voor een trouw hond of dier doe je er alles voor,
veel moed daarvoor,

Oma-C wel met een inspanning in de dag kan ik bij avond
niet meer van pijn, en rusten doe ik regelmatig anders lig ik strijk,
neem bij nieuws gewoon een warme pittenzak en dat help al een beetje,
pijnstiller is als laatste help middel als niet anders kan, gezondheid iedereen,

Afbeelding

Bekske

06 jun 2025, 09:51

Afbeelding
daarjuist weer een afrekening van water uit de brievenbus genomen .Had een klacht tegen de post ingediend .Ik verwachten rekeningen en die waren niet toegekomen .Om te zwijgen over hoe hhet duurt als je post krijgt iemand had een brief naar mij gestuurd en was 14 dagen onderweg ondanks het zelfde gemeente was.heb wel bericht gekregen dat ze het gingen onderzoeken dat er weinig mensen zijn die een klacht durven indienen .Een slechte nacht achter de rug stond er maar voor savonds een stopkonkakt op die piekermolen van mij om het af te zetten .Helaas de piekermolen blijft draaien .Moet nog de rekening van dierenarts krijgen alsook van dat bloedonderzoek van de viervoeter.Zodat ik een beter beeld heb wat het me de maand zo kosten .In elk geval niet goedkoop ik denk om het een maand de proberen om te zien hoe ze is maar het word een zware opgave .Nu moet ze iets innemen om haar op te wekkend maar helaas zie ik daar nog geen verbetering in .De manden is haar liefkozend plekje .Moet de leiband aandoen om in de tuin te gaan waar ze vroeger graag inlooptenmaar nu tegen haar zin .Buurman stuurt een berichtje en wie staat eerst aan de deur zij luna .Maar nog niet halweg plots stop liggen een geluk dat ik een hondenbuggy heb .Dus word juffertje iedere een heel stuk vervoerd en niks belangstelling heeft ze dan .Denk dat ik mijn manier gevonden heb om medicijn te geven nu daarjuist dat toegepast en het was binnen de paar minuten opgelost .Gisteren en tevoren duurde het 10 minuten voordat het binnen had .Eten iets en niks bij manier van spreken .Een handvol en dan nog liggend .IN DE LATE NAMIDDAG KOMT MIJ HUISARTS WEER EENS DIE KOMT OM DE 14 DAGEN .Dat is vind ik snel voorbij die dagen we zijn al aan de zesde maand bezig .Nu even rusten en dan nog enkele huishoud werkjes doen geniet jullie maar van je dag groetje