In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond allemaal,
net de vuilzak en papier buitengezet
morgen vuilkar, dan is weer alles weg
Ik heb lekkere confituur gemaakt
van aardbeitjes en rabarber, lekker mmm
niet teveel want voor mij alleen hé
ik heb 8 potjes dus kan ik eventjes verder
voor elke ochtend een boke met verse confituur
Allen een gezellige avond nog
en slaapwel voor straks... tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Donderdag vandaag en geen idee wat er hier gaat gebeuren. Gaat ventje voort dingen verzamelen voor het containerpark?
Vannacht had Gimly de tijd van zijn leven op de zolder. Hij had de zoomies. Das doelloos rondrennen voor de leek. En hele luide miauwen waarschijnlijk aan de velux. Lilly zat aan het venster achter de houten lamellen.
Vanmorgen kwam ik dus beneden en meneer had honger. Hij heeft nu anderhalf zakje binnen en is 'em nu gesmeerd naar boven ( hij weet dat ik boos ben). Zal je hem geheid voor de badkamer zien liggen, op het matje. Dan moet je over hem stappen om binnen te geraken en hij is dan verstoord.
Kattenlogica?
Ik ben van plan weer opnieuw te swifferen. Er zijn hier weer fakken haar en stof te vinden. Een nooit eindigend verhaal. Ventje mopperd dan eens een keer dat het hier nooit in orde gaat geraken.
Er zijn nog zoveel plannen maar je moet de centen er voor hebben en jammer genoeg begint zus ventje weer te twijfelen om het huis toch te kopen!
Maar jongste heeft geen idee waar ze volgend jaar gaat staan na haar stage! En dan zou ventje op de helft moeten wachten want eerst moet Frank hun buitenverblijfje opgeven en daar staat hij niet voor te trappelen. Jesus op een hooivlot.
De steelstofzuiger zou moeten opgeladen worden. Das werkje nummer 1 voor ventje als die opstaat.
Gisteren had hij een nieuwe usb kabel voor mij besteld maar natuurlijk de verkeerde poort.
Mijn 7 led kaarsen staan er maar er kunnen een paar niet branden omdat die verschillende batterijen nodig hebben. Op naar de blauwe bol dus.
En nu de Pc opstarten want ik heb net iets eraf moeten smijten!
Fijne dag seizoentjes
Donderdag vandaag en geen idee wat er hier gaat gebeuren. Gaat ventje voort dingen verzamelen voor het containerpark?
Vannacht had Gimly de tijd van zijn leven op de zolder. Hij had de zoomies. Das doelloos rondrennen voor de leek. En hele luide miauwen waarschijnlijk aan de velux. Lilly zat aan het venster achter de houten lamellen.
Vanmorgen kwam ik dus beneden en meneer had honger. Hij heeft nu anderhalf zakje binnen en is 'em nu gesmeerd naar boven ( hij weet dat ik boos ben). Zal je hem geheid voor de badkamer zien liggen, op het matje. Dan moet je over hem stappen om binnen te geraken en hij is dan verstoord.
Ik ben van plan weer opnieuw te swifferen. Er zijn hier weer fakken haar en stof te vinden. Een nooit eindigend verhaal. Ventje mopperd dan eens een keer dat het hier nooit in orde gaat geraken.
Er zijn nog zoveel plannen maar je moet de centen er voor hebben en jammer genoeg begint zus ventje weer te twijfelen om het huis toch te kopen!
De steelstofzuiger zou moeten opgeladen worden. Das werkje nummer 1 voor ventje als die opstaat.
Gisteren had hij een nieuwe usb kabel voor mij besteld maar natuurlijk de verkeerde poort.
Mijn 7 led kaarsen staan er maar er kunnen een paar niet branden omdat die verschillende batterijen nodig hebben. Op naar de blauwe bol dus.
En nu de Pc opstarten want ik heb net iets eraf moeten smijten!
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Goede middag aan alle seizoentjes .
Hier viel gisteravond eindelijk 1 regenbuitje .. om 20 u ..
Jammer dat enkel het onkruid de bovenhand heeft : een gevecht dat nooit eindigt .. pff.
Ah, de zon komt erdoor ..
heel veel groeten aan alle seizoentjes : veel moed en sterkte voor wie het kan gebruiken..

Hier viel gisteravond eindelijk 1 regenbuitje .. om 20 u ..
Jammer dat enkel het onkruid de bovenhand heeft : een gevecht dat nooit eindigt .. pff.
Ah, de zon komt erdoor ..
heel veel groeten aan alle seizoentjes : veel moed en sterkte voor wie het kan gebruiken..

-
Gimly zal 't nooit leren, gisteren was het bijna ventje met leesbril op die viel.
Er is een projectmanager komen kijken naar het huis maar helaas pinda kaas, omdat zus ventje en ventje niet wilde zakken tot 300.000 euro is de deal niet doorgegaan. Ja, hallo? 't veel meer waard dan dat en al dat werk dat er ingestoken is. Vooral door de andere kant want wij kunnen meestal niet omdat we te ver wonen.
Mao Brugge zit nit langer in mijn herte, gelik da liedje zegt. Mien herte è do slichte memories an.
'k gon blie zien ok niet mè moeten goan.
Allez. Gisteren een paar keer Rika moeten aansteken omdat het hier killig werd.
Zon schijnt. Wordt het een mooie dag? Hoop het, want de swiffer en de mop gaan hier overuren maken. Daarna nog rap een bloementje gaan halen en wat groenten en fruit. De blauwe zakken moeten buiten vandaag en ook 't karton. Gisteren weer avondophaling en ze hebben alles mee. Stond weer een niet goed geparkeerd want ze konden niet door....
En ze zijn moeten achteruit rijden.
Ga effen op FB en dan een kopje koffie.
Dan op U tube mijn playlist heraanleggen. Er staan er een paar op die toch wegmogen. Dan verder simmen. Maar tegen vanavond is er hier zeker gemopt en geswifferd.
Fijne dag seizoentjes
Gimly zal 't nooit leren, gisteren was het bijna ventje met leesbril op die viel.
Er is een projectmanager komen kijken naar het huis maar helaas pinda kaas, omdat zus ventje en ventje niet wilde zakken tot 300.000 euro is de deal niet doorgegaan. Ja, hallo? 't veel meer waard dan dat en al dat werk dat er ingestoken is. Vooral door de andere kant want wij kunnen meestal niet omdat we te ver wonen.
Mao Brugge zit nit langer in mijn herte, gelik da liedje zegt. Mien herte è do slichte memories an.
'k gon blie zien ok niet mè moeten goan.
Allez. Gisteren een paar keer Rika moeten aansteken omdat het hier killig werd.
Zon schijnt. Wordt het een mooie dag? Hoop het, want de swiffer en de mop gaan hier overuren maken. Daarna nog rap een bloementje gaan halen en wat groenten en fruit. De blauwe zakken moeten buiten vandaag en ook 't karton. Gisteren weer avondophaling en ze hebben alles mee. Stond weer een niet goed geparkeerd want ze konden niet door....
Ga effen op FB en dan een kopje koffie.
Dan op U tube mijn playlist heraanleggen. Er staan er een paar op die toch wegmogen. Dan verder simmen. Maar tegen vanavond is er hier zeker gemopt en geswifferd.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Hier heeft het deze morgend al een buitje gedaan. Het had natuurlijk meer mogen zijn .Nu is het volle zon.
Manlief is op ronde met zijn onkruidbrander, die doet elke week eens zijn toer en dan houd je dat goed onder controle.
Deze week met Spaanse woef naar DA geweest en alles was oké. Daar hebben we ook vriend van zoon gezien, die zijn hond binnenbracht voor een operatie.
Spaanse woef moet nu elke ochtend een "snoepje" eten voor zijn botten. Hij heeft geen artrose , maar je merkt dat hij voorzichtiger wordt bij het springen of zich neer te leggen en dit "snoepje" is ter preventie. Hij eet het graag.
Dit weekend is het thuisblijfweekend. Manlief moet maandag op onderzoek voor zijn darmen en vanaf vandaag mag hij bepaalde dingen niet meer eten.
Tot morgen, allemaal.
-

Voor allen een gezellige namiddag
met een koekje en een drankje, bedien jezelf!
Boodschappen zijn allemaal binnen, ik kan er weer tegen
Het is zonnig met een ferme koude wind en donkere wolken
zo nu en dan.......
Fijne dag nog aan iedereen en tot morgen, laptopje gaat toe
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ben weer thuis.
Het logies was aangenaam ingericht.
We werden ontvangen met koffie en koekjes.
Dat is ook de eerste keer in een vakantiewoning.
Het bed was zalig.
Wat ik ga missen is het feit dat op het moment dat je uit bed komt er een lichtje gaat branden onder het bed.
Heel praktisch als je 's nachts moet opstaan.
Er was best wat domotica in het huis aanwezig.
Ik heb een streek leren kennen die ik nog nooit bezocht had.
Herinneren jullie je nog de overstromingen in juli 2021?
De vallei van de AHR is toen ook heel erg getroffen geweest.
Heelder dorpen zijn daar weggeveegd door het water.
Ongelooflijk wat daar al opnieuw is opgebouwd!
We hebben verschillende steden en dorpen bezocht.
Toch ben ik blij dat ik weer thuis ben.
Ook al deden ze hun best om het niet te vermoeiend te maken.
Het is niet simpel met tien man samen te leven een hele dag.
Ik ben gewoonlijk helemaal alleen in huis.
Zet daarenboven zelden de radio aan...
Het was daar zaligmakend stil!
Nu ga ik een beetje "Thuis" inhalen.
Het logies was aangenaam ingericht.
We werden ontvangen met koffie en koekjes.
Dat is ook de eerste keer in een vakantiewoning.
Het bed was zalig.
Wat ik ga missen is het feit dat op het moment dat je uit bed komt er een lichtje gaat branden onder het bed.
Heel praktisch als je 's nachts moet opstaan.
Er was best wat domotica in het huis aanwezig.
Ik heb een streek leren kennen die ik nog nooit bezocht had.
Herinneren jullie je nog de overstromingen in juli 2021?
De vallei van de AHR is toen ook heel erg getroffen geweest.
Heelder dorpen zijn daar weggeveegd door het water.
Ongelooflijk wat daar al opnieuw is opgebouwd!
We hebben verschillende steden en dorpen bezocht.
Toch ben ik blij dat ik weer thuis ben.
Ook al deden ze hun best om het niet te vermoeiend te maken.
Het is niet simpel met tien man samen te leven een hele dag.
Ik ben gewoonlijk helemaal alleen in huis.
Zet daarenboven zelden de radio aan...
Het was daar zaligmakend stil!
Nu ga ik een beetje "Thuis" inhalen.
-
Een vrij grijze morgen maar 't zonnetje schijnt er achter, want ze komen vandaag de rest van het dak isoleren! Ikke blij natuurlijk. Al zal Lilly dat niet leuk vinden. Jammer voor haar natuurlijk. Ze heeft de zondag om bij te komen.
Ja, Helena van dat lichtje onder het bed had ik ook al gehoord. Ik heb daar een ander system. Aan mijn bed is er een leeslampje en dat gebruik ik. In de gang en aan de trap zijn er sensor lichtjes. Aan de badkamer hangt er een kindernachtlampje. Zo vind ik de schakelaar van het licht in de badkamer die buiten is vanwege het 'natte circuit'.
Buurman mag hier een dagje komen klussen. We hebben nog geen datum afgesproken. Maar de lijst is best lang aan het worden. Hij gaat natuurlijk betaald worden.
Gisteren een hele lijst aan overbodige apps weggehaald. Van die korte filmpjes. 't zijn altijd dezelfde acteurs! gelijk welke app, gelijk welk verhaal! Weg ermee.
Fijne dag seizoentjes
Een vrij grijze morgen maar 't zonnetje schijnt er achter, want ze komen vandaag de rest van het dak isoleren! Ikke blij natuurlijk. Al zal Lilly dat niet leuk vinden. Jammer voor haar natuurlijk. Ze heeft de zondag om bij te komen.
Ja, Helena van dat lichtje onder het bed had ik ook al gehoord. Ik heb daar een ander system. Aan mijn bed is er een leeslampje en dat gebruik ik. In de gang en aan de trap zijn er sensor lichtjes. Aan de badkamer hangt er een kindernachtlampje. Zo vind ik de schakelaar van het licht in de badkamer die buiten is vanwege het 'natte circuit'.
Buurman mag hier een dagje komen klussen. We hebben nog geen datum afgesproken. Maar de lijst is best lang aan het worden. Hij gaat natuurlijk betaald worden.
Gisteren een hele lijst aan overbodige apps weggehaald. Van die korte filmpjes. 't zijn altijd dezelfde acteurs! gelijk welke app, gelijk welk verhaal! Weg ermee.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede morgen iedereen,
Helena welkom terug na een fijne vakantie, en ja
het is nergens beter dan thuis, vooral als je wat ouder begint te worden....
al je eigen gewoontes weer opnemen, een fijn weekend
Wat dat lampje onder het bed betreft, ik heb er ook zo eentje
en in de hall zit er eentje in de elektra dat aangaat als er beweging is
dat is fijn 's nachts, en altijd veiliger dan naar een lichtknop zoeken.
M-M fijn dat de zolderwerken vandaag verdergaan, zo komt het klaar.
en kan alles weer op z'n plaats
Bekske een aangenaam weekend en sterkte ...
Hopelijk alles in orde met je zieke hond
Fijn weekend allemaal en sterkte aan wie het kan gebruiken
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ben content dat het eens goed regent, je ziet de beplanting zo opfleuren. Zo'n regenbui is het beste voor de planten. Moet ik ook niet gieten s' morgens en s' avonds.
Spijtig voor de vele schoolfeesten die dit weekend doorgaan, dat is plezanter als het buiten kan.
Deze voormiddag de boven gepoetst, vorige week was het er niet van gekomen.
Als warme maaltijd vandaag pannenkoeken. Manlief mag geen groenten, fruit en volkorenbrood eten gedurende 3 dagen. Voor morgen zal het rijstpap zijn.
HVT: fijn dat je een leuke reis hebt gehad, dat kan eens deugd doen. En zeker in een streek waar je nog nooit geweest bent. Er zijn hier in België nog veel verborgen pareltjes.
Tot morgen, allemaal.