In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Nu is het gestopt met regenen na een ganse voormiddag, de zon schijnt.
Ga straks ruiten wassen langs binnen, vele neusjes van Spaanse woef, weet je wel
.Manlief had gisteren afgestofd en gedweild in de living en keuken, maar de ruiten doet hij nooit
.Was eigenlijk een verrassing, wist niet dat manlief dit ging doen, toen ik terug kwam van doktersbezoek lag het er piekfijn bij.
Zo dadelijk via internet eens klevers bestellen van de ziekenbond, af en toe heb je die nog nodig.
Heb deze morgend al een bloemstukje gekocht voor schoonmoeder.Zus ging een bloemetje halen voor ons moeder.Gaan dat morgen al afgeven, ga ook een taartje bakken dat we in de cafetaria kunnen eten.Bij schoonmoeder gaan we zondag.
Dames, tot morgen allemaal.
Nu is het gestopt met regenen na een ganse voormiddag, de zon schijnt.
Ga straks ruiten wassen langs binnen, vele neusjes van Spaanse woef, weet je wel
Zo dadelijk via internet eens klevers bestellen van de ziekenbond, af en toe heb je die nog nodig.
Heb deze morgend al een bloemstukje gekocht voor schoonmoeder.Zus ging een bloemetje halen voor ons moeder.Gaan dat morgen al afgeven, ga ook een taartje bakken dat we in de cafetaria kunnen eten.Bij schoonmoeder gaan we zondag.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo iedereen,
Ik zal me met moederdag zelf moeten verwennen.
Hier wordt dat, als ze het al niet vergeten, niet in het buitenland zijn of andere bezigheden hebben, op 15 augustus gevierd.
Ik ben ergens aan begonnen....
Mijn zus is haar zolder aan het leeg maken.
Jongste is al een tijdje op zoek naar goede kastrollen.
Hij krijgt de zeer uitgebreide set van ons moeder die mijn zus eigenlijk voor haar kinderen mocht hebben.
Ik dacht die eens vlug af te wassen. Aheum, als ik volgende week rond ben zal ik blij zijn.
Mensen die anti-vaatwasser zijn, zouden vlug overtuigd zijn er toch ene te kopen.
Ware het niet dat die AMC kastrollen niet in de vaatwasser mogen.
Ons moeder had de slechte gewoonte haar afwaswater koud te laten worden, de potten laatst af te wassen en dan nog ze af te drogen met de schotelvod ipv met de handdoek...
Plak, plak, plak....en daarbij gebruikte ze olijfolie of druivenpitolie om te koken en te bakken....
Plakt nog wat meer.
PPPFFFFF ik kan ze natuurlijk ook zo aan de jongste overhandigen....
En toen ging ik mijn pas gekochte bloemen om in de bakken te planten even in de regen zetten.
Ontdekte ik dat de afvoergoot van het tuinhuis lek was, enfin, eerder verstropt door een hele boel vuil van de bomen van de buren...Die dan maar leeg gemaakt na eerst ander kleren aangedaan te hebben. Ondertussen alweer een propere sweater aangedaan, wegens de eerst kleddernat. Ik heb de grove middelen gebruikt en drinkwater of niet, de dakgoot met de spuit uitgespoten....Bah, sinds die duiven geen grote bomen meer hebben zitten die altijd op mijn dakje...En stinken jongens....Het zal best een vruchtbaar dakje zijn.
Ik zal me daar eens op toeleggen om dat af te spuiten in de zomer...
Even geen enkel sociale activiteit inlassen en doorbijten.
Zo dames de zon heeft goesting om er door te komen...
Ik zal me met moederdag zelf moeten verwennen.
Hier wordt dat, als ze het al niet vergeten, niet in het buitenland zijn of andere bezigheden hebben, op 15 augustus gevierd.
Ik ben ergens aan begonnen....
Mijn zus is haar zolder aan het leeg maken.
Jongste is al een tijdje op zoek naar goede kastrollen.
Hij krijgt de zeer uitgebreide set van ons moeder die mijn zus eigenlijk voor haar kinderen mocht hebben.
Ik dacht die eens vlug af te wassen. Aheum, als ik volgende week rond ben zal ik blij zijn.
Mensen die anti-vaatwasser zijn, zouden vlug overtuigd zijn er toch ene te kopen.
Ware het niet dat die AMC kastrollen niet in de vaatwasser mogen.
Ons moeder had de slechte gewoonte haar afwaswater koud te laten worden, de potten laatst af te wassen en dan nog ze af te drogen met de schotelvod ipv met de handdoek...
Plak, plak, plak....en daarbij gebruikte ze olijfolie of druivenpitolie om te koken en te bakken....
Plakt nog wat meer.
PPPFFFFF ik kan ze natuurlijk ook zo aan de jongste overhandigen....
En toen ging ik mijn pas gekochte bloemen om in de bakken te planten even in de regen zetten.
Ontdekte ik dat de afvoergoot van het tuinhuis lek was, enfin, eerder verstropt door een hele boel vuil van de bomen van de buren...Die dan maar leeg gemaakt na eerst ander kleren aangedaan te hebben. Ondertussen alweer een propere sweater aangedaan, wegens de eerst kleddernat. Ik heb de grove middelen gebruikt en drinkwater of niet, de dakgoot met de spuit uitgespoten....Bah, sinds die duiven geen grote bomen meer hebben zitten die altijd op mijn dakje...En stinken jongens....Het zal best een vruchtbaar dakje zijn.
Ik zal me daar eens op toeleggen om dat af te spuiten in de zomer...
Even geen enkel sociale activiteit inlassen en doorbijten.
Zo dames de zon heeft goesting om er door te komen...
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond allen
helena, ik heb ook AMC potten ,maar wist niet dat dat niet in de vaat machien mocht ,
ik steek er af en toe eens erin ,
ze zijn van 1974 ,dus al wat oud ,
nu zondag zijn we uitgenodigt bij mijn zus ,had een bloemetje op de markt moeten kopen,
shit ,er niet aan gedacht
fijne avond ,bisous
helena, ik heb ook AMC potten ,maar wist niet dat dat niet in de vaat machien mocht ,
ik steek er af en toe eens erin ,
ze zijn van 1974 ,dus al wat oud ,
nu zondag zijn we uitgenodigt bij mijn zus ,had een bloemetje op de markt moeten kopen,
shit ,er niet aan gedacht
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond allemaal,
Helena ik heb die AMC potten van in 1965 en ze zijn nog als nieuw
maar ik doe die niet in de vaatwasser, geen potten of pannen
daar gaat alleen vaatwerk in en glazen...ik heb het
nog nooit geriskeerd en al goed... de filters van de dampkap wel
en die komen er proper uit...ik zet die ook niet in de oven...
dat is niet bevorderlijk voor de handvatten en de dekseldoppen....
Als je 't na het koken niet laat aanplakken is dat gauw afgewassen
maar als ze een paar dagen moeten wachten op de afwas dan is het niet zo fijn
maar dat is met geen enkele pot of pan... ik hou het graag bij...
en niet op het aanrecht...
mammyretro, een fijne avond voor jou...
anjelierken de buitenkant van de ramen zou niet veel geholpen hebben
er was geregeld een ferme regenbui...
Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond verder en een goeie nachtrust
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
ja zo denk ik er ook over oma-C, maar ons moeder zat liever buiten in de hof dan binnen
volgens het boekje mag het wel in de vaatwasser
ik doe dat toch maar niet
maar amai ik ben er nog niet door hoor!
eerst te weken zetten in heel heet water
de geliefde soda durf ik niet te gebruiken
nu doe ik de handvatten met een wattenstaafje met Bref Cuisine...
op die manier ben ik nog effe bezig hé
mijn kastrollen gaan in de vaatwas hoor, er is niet veel dat daar niet in gaat hier
zelfs voor mij alleen zou ik het niet kunnen missen
eerder de linnendroger dan
volgens het boekje mag het wel in de vaatwasser
ik doe dat toch maar niet
maar amai ik ben er nog niet door hoor!
eerst te weken zetten in heel heet water
de geliefde soda durf ik niet te gebruiken
nu doe ik de handvatten met een wattenstaafje met Bref Cuisine...
op die manier ben ik nog effe bezig hé
mijn kastrollen gaan in de vaatwas hoor, er is niet veel dat daar niet in gaat hier
zelfs voor mij alleen zou ik het niet kunnen missen
eerder de linnendroger dan
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede vroege morgen seizoentjes,
had gisterenavond mijn anti-allergie pilletje vergeten nemen, dus vanmorgen wakker geworden met lopende neus en niesbuien. omdat ventje al niet kon slapen in het begin van de nacht, opgestaan.
Gisteren om een carref. bloemstuk geweest. te voet. nam nog andere zaken mee: was weer 1000 man sterk. kwam aan de bakkerijafdeling buurvrouw Joyce tegen samen met vriendin N. Joyce heeft dan beslist om mij mee te nemen naar huis. ben dan in de bistro gaan zitten tot zij buiten waren.
daar hebben we dan samen nog iets gedronken, gepraat en ik mag voor de muziek in de tent zorgen!
Iets dat ik graag doe: playlists samen stellen. Dat is voor de bbq die de 31 ste augustus wordt gehouden. de straat gaat dan nog niet openliggen. voor de nieuwjaarsdrink moeten we uitwijken naar het oude buurthuis. Heb Joyce dan nog onze soundbar gegeven, die wij wegens te oude tv niet kunnen gebruiken. ventje krijgt zijn gsm niet meer aan de praat. is zijn code vergeten.
we gaan dus met de landlijn naar boven moeten. Dus plantenschotel voor moeder gaan halen.
Zag buurman en kwam naar buiten met een enveloppe. hij moest niet raden wat erin zat. had hem een verjaardagkaartje gemaakt. Ik kreeg een Kus als bedanking! OOO, heeft er dàt iemand gezien?
hij gaat met buurvrouw een weekend weg. dus was op tijd. Ventje kwam dan thuis. was blij dat hij niet meer naar de carref. moest. was moe. heb een zwarte 3/4 broek gevonden in afgeprijsd in mijn maat. lag los in de bak, dus eerst gewassen. dan nog een topje kiezen voor erop, gijze nylonkousen enzwarte ballerina's. Klaar om te gaan eten met moeder. heb tegen kassierster in lidl gezegd: dag m'n zonnestraaltje. ( omdat ik d'r sympatiek vind) ze was blij met zo'n compliment, waarop ik zei, mss gaat nu de zon wel schijnen en ja, 's middags hadden we idd zon. ga dat meer moeten zeggen denk ik. Nu nog een koffie, en me dan bezig houden met de boerderij en m'n criminal cases. 's morgens kijk ik nooit tv, tenzij ze echt iets uitzenden dat me boeit.
Fijne zaterdag allen!
had gisterenavond mijn anti-allergie pilletje vergeten nemen, dus vanmorgen wakker geworden met lopende neus en niesbuien. omdat ventje al niet kon slapen in het begin van de nacht, opgestaan.
Gisteren om een carref. bloemstuk geweest. te voet. nam nog andere zaken mee: was weer 1000 man sterk. kwam aan de bakkerijafdeling buurvrouw Joyce tegen samen met vriendin N. Joyce heeft dan beslist om mij mee te nemen naar huis. ben dan in de bistro gaan zitten tot zij buiten waren.
daar hebben we dan samen nog iets gedronken, gepraat en ik mag voor de muziek in de tent zorgen!
Iets dat ik graag doe: playlists samen stellen. Dat is voor de bbq die de 31 ste augustus wordt gehouden. de straat gaat dan nog niet openliggen. voor de nieuwjaarsdrink moeten we uitwijken naar het oude buurthuis. Heb Joyce dan nog onze soundbar gegeven, die wij wegens te oude tv niet kunnen gebruiken. ventje krijgt zijn gsm niet meer aan de praat. is zijn code vergeten.
we gaan dus met de landlijn naar boven moeten. Dus plantenschotel voor moeder gaan halen.
Zag buurman en kwam naar buiten met een enveloppe. hij moest niet raden wat erin zat. had hem een verjaardagkaartje gemaakt. Ik kreeg een Kus als bedanking! OOO, heeft er dàt iemand gezien?
hij gaat met buurvrouw een weekend weg. dus was op tijd. Ventje kwam dan thuis. was blij dat hij niet meer naar de carref. moest. was moe. heb een zwarte 3/4 broek gevonden in afgeprijsd in mijn maat. lag los in de bak, dus eerst gewassen. dan nog een topje kiezen voor erop, gijze nylonkousen enzwarte ballerina's. Klaar om te gaan eten met moeder. heb tegen kassierster in lidl gezegd: dag m'n zonnestraaltje. ( omdat ik d'r sympatiek vind) ze was blij met zo'n compliment, waarop ik zei, mss gaat nu de zon wel schijnen en ja, 's middags hadden we idd zon. ga dat meer moeten zeggen denk ik. Nu nog een koffie, en me dan bezig houden met de boerderij en m'n criminal cases. 's morgens kijk ik nooit tv, tenzij ze echt iets uitzenden dat me boeit.
Fijne zaterdag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren nog een heel mooi kaartje uit de bus gehaald, met oprechte dank aan de lieve afzender.
Er is aardig veel geschreven leuk vind ik dat. Heb alles gelezen. Zou een overzichtje kunnen maken, maar typen is nog moeilijk omdat ook mijn hand is ingepakt.
Oma-C en Muddy Maddy, forceer mijn rechterarm niet hoor. Doe gewoon links wat ik kan. En til ook niets op. Dus niet ongerust zijn.
Manlief is gisteren alleen gaan boodschappen doen, ik mocht lekker thuisblijven. Vandaag de rest van de boodschappen gaan doen, nu gaan Matice en ik wel mee.
Zou de autobench moeten uitwassen, maar dat zal voor bij een paar weken zijn. Nu niet.
Zo, ik wens jullie allemaal een prettig weekend. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
hier schijnt de zon na een nachtelijke bui
maar zo heb ik het graag...
Vandaag wat vooruitwerken want morgen
komt m'n dochter nog eens van uit Holland
en dan is elke minuut kostbaar
Maar moederdag vieren wij pas op 15 augustus
clive, ambetant als je niet kan doen
wat je zou willen... maar als je nadien beter bent
kan je tevreden zijn...
M-M, een mooie taak als je dat graag doet:
muziek selecteren, alleen een beetje rekening houden
met het publiek dat aanwezig zal zijn... geniet ervan
en zorg voor je allergie....
Helena, als die potten zo vettig zijn zou ik wel soda
durven gebruiken, of een ontvetter...? 't is roestvrij staal
dat kan ertegen en azijn kan ook geen kwaad,
amuseer je nog met het werkje...
Aan ALLE seizoentjes een aangenaam weekend
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: als je geen soda durft gebruiken, zou ik dreft nemen, is ook een prima ontvetter.
Zo, taartje is al gebakken , is aan het afkoelen.Denk niet dat manlief meegaat naar ouders, zit met een zware verkoudheid.Sinds gisteren is het erger geworden.Ah ja, dat heeft zijn tijd nodig.
Bij de buren een drukke bedoening, die zijn aan het verhuizen.Ze gaan grote verbouwingen doen aan hun huis, en daarom gaan ze tijdelijk ergens anders wonen.
Hier wordt Moederdag altijd op de 2de zondag van mei gevierd, maar in het Antwerpse is het 15 augustus.
HVT: als je geen soda durft gebruiken, zou ik dreft nemen, is ook een prima ontvetter.
Zo, taartje is al gebakken , is aan het afkoelen.Denk niet dat manlief meegaat naar ouders, zit met een zware verkoudheid.Sinds gisteren is het erger geworden.Ah ja, dat heeft zijn tijd nodig.
Bij de buren een drukke bedoening, die zijn aan het verhuizen.Ze gaan grote verbouwingen doen aan hun huis, en daarom gaan ze tijdelijk ergens anders wonen.
Hier wordt Moederdag altijd op de 2de zondag van mei gevierd, maar in het Antwerpse is het 15 augustus.
-
Seffens eens kijken wat voor weer het wordt op de buienradar.
Ik ga op een of andere manier toch proberen de bloembak bij te vullen met potgrond.
Is grote vaste bloembak aan het huis.
Zakken potgrond van 40 liter waren veel goedkoper dan de kleine zakjes en ja we waren met twee hé de zusjes om ze te dragen.
Systeem met emmertje en kruiwagen of duveltje, zal nog zien.
Nog drie potten. Ik zet ze te week en als ik passeer aan de gootsteen in de keuken neem ik er een onder handen.
Dreft is een goede ontvetter inderdaad, van mijn handen ook.
De Bref helpt ook, maar dat durf ik er niet zolang op laten zitten.
Die ontwerpers zijn toch oenen hoor! Wie ontwerpt er nu zo een oor aan een kastrol waar je amper aan kan.
Tandenborstel en wattenstaafjes!!!!!het gerief om die af te wassen.
Nu denken jullie vast dat ik helemaal gek aan het worden ben, maar ik vind dat zo vies die potten.
Ons moeke zag het niet meer goed en kan die grote potten ook niet goed meer hanteren op het laatste denk ik.
Die wegen lood!
De zon is er, ik hoop dat ze blijft want er is ook nog was te doen.
Morgen zou ik toch graag een wandeling maken met de zomerwandelingen.
Ik ga op een of andere manier toch proberen de bloembak bij te vullen met potgrond.
Is grote vaste bloembak aan het huis.
Zakken potgrond van 40 liter waren veel goedkoper dan de kleine zakjes en ja we waren met twee hé de zusjes om ze te dragen.
Systeem met emmertje en kruiwagen of duveltje, zal nog zien.
Nog drie potten. Ik zet ze te week en als ik passeer aan de gootsteen in de keuken neem ik er een onder handen.
Dreft is een goede ontvetter inderdaad, van mijn handen ook.
De Bref helpt ook, maar dat durf ik er niet zolang op laten zitten.
Die ontwerpers zijn toch oenen hoor! Wie ontwerpt er nu zo een oor aan een kastrol waar je amper aan kan.
Tandenborstel en wattenstaafjes!!!!!het gerief om die af te wassen.
Nu denken jullie vast dat ik helemaal gek aan het worden ben, maar ik vind dat zo vies die potten.
Ons moeke zag het niet meer goed en kan die grote potten ook niet goed meer hanteren op het laatste denk ik.
Die wegen lood!
De zon is er, ik hoop dat ze blijft want er is ook nog was te doen.
Morgen zou ik toch graag een wandeling maken met de zomerwandelingen.
-

HI FIVE..
Hallo, allemaal een fijne dag vandaag... de zon
probeert haar best te doen, maar het is droog
dat is al aangenaam om buiten te komen...
Pas nog de nodige boodschappen gedaan
voor het bezoek .... dat is nog altijd anders
als dat je alleen bent
Ik heb al mijn voorbereidingen gedaan
voor de komst van dochter morgen
zodat ik niet teveel meer moet bezig zijn
met het eten.....alles is voorbereid dus
makkelijk om op te zetten als ze aankomen
De tijd dat ze blijven is telkens al zo kort
Mijn zaterdagse wasje is ook bijna droog
dan nog een beetje strijken en opruimen
fijn en netjes als alles aan de kant is
Helena, ik gebruik meestal alleen een grote pot
om soep te koken de andere zijn klein en dat is rap afgewassen
en ja die mannen die die potten uitvinden moeten ze zelf nooit afwassen
maar dat is met veel dingen zo...ze beseffen niet
hoe moeilijk sommige dingen te onderhouden zijn
En morgen zou ook nog een goede dag zijn om buiten bezig te zijn...
Amuseer je ....
anjelierken beterschap voor de verkoudheid van je man...
Voor alle seizoentjes een gezellige dag verder en
een goeie avond voor straks... en tot morgen..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Fijne Moederdag aan alle seizoentjes!
Wij zijn gisteren onverwacht hèèl lang weggebleven volgens ons bontjasje op pootjes.
Het zat zo, Ventje wist de code niet meer van zijn gsm. aangezien hij oproepbaar is, moest dit euvel dus verholpen worden. Hij reed naar brugge, omdat de laatste keer hij daar in die oranje winkel geholpen was. ( probleem had zich al eens voorgedaan). komen daar aan, kereltje van wss 19 jaar zei dat dat niet mogelijk was om via de computer ventjes gegevens te vinden. Bon, hij stuurt ons naar de samsung repairshop want volgens kereltje is het een fabrieksinstellingscode. wij naar daar. Man moest de gevens hebben van het aankoopbewijs! aangezien onze gsm's gekocht zijn in mediamarkt, en er in brugge ook een is, zei ik tegen ventje om ginder te vragen of ze het aankoopbewijs telefonisch bij de andere winkel konden opvragen. Ok, wij naar ginder. Het ging wel moeilijk gaan zei verkoper. de repairshop vroeg 36 euro voor te resetten. Dan zei ventje: wat als ik nu een nieuw toestel koop, gaat het dan gaan. ja: was het antwoord en aangezien de gsms in oktober afbetaald zijn via het abonnement, stelt verkoper voor, een gsm met hogere capaciteit te kopen omdat het toestel van ventje voor veel dingen gebruikt wordt en niet alleen spellentjes. Dus: 'n nieuwe gsm. Dan zijn we rap iets gaan eten in de quack om dan te voet naar de standaard boekhandel te gaan want ik had van Gimly mijn moederdag nog te goed en dat was een boek van S. King. ( plan was in het terugkeren van brugge naar ons shoppingcentrumpje te gaan) Boek niet gevonden in de standaard, maar ik had in mediamarkt, de dvd van de verfilming van zijn boek 22/11/63 gevonden en twee boeken van 5 euro. in de standaard dan de kranten gehaald. Terug naar huis, maar niet langs het shopping want ik had al een kado ( en kreeg nog een petunia bij mijn boeken en dvd van mediamarkt) Thuisgekomen, kattelam. tijdens het eten van de hamburgers vroeg ventje: wat eten we morgen? ( vandaag dus) ik: we hebben veel keuze... en toen viel zijn 1 eurocent. Om 11 u 45 naar brugge om moeder op te pikken, bloemen en kaartje mee.
zijn dan begonnen kijken naar aflevering 1 van 22/11/63. daarna ben ik naar bed gegaan want ik was moe. ben vandaag nog een uur eerder opgestaan omdat ik niet meer kon slapen.
Tijdens het ineensteken van zijn nieuwe gsm, valt opeens ventjes andere 1 eurocent: hij had de simkaartcode moeten indrukken niet zijn gewone pin om te ontgrendelen! Aangezien dat verkoper gezegd had dat die serie telefoons beter zijn voor games, heb ik er ook een gekregen, maar de mijne is besteld. ( ventje had het laatste toestel: 'n blauwe) dus nu gaan we de kleuren van club brugge hebben want ik koos 'n zwart toestel, wit wordt rap vuil. ( gelukkig was de verkoper niet voor de cercle) Moet nog twee stukken krant uitlezen en twee magazines.
Gimly is weer een dutje gaan doen. verslag moederdag morgen. Hoop dat m'n outfit goedgekeurd wordt, het kaartje ok is en de schaal ook mooi is.
Buurman zette gisteren mijn zelfgemaakt kaartje op zijn fb-tijdlijn en die is openbaar. heb een hartje gekregen van zijn dochter bij zijn tweede vrouw.
Oma C: geniet maar van moederdag met dochter.
Clive: manlief moet nu les volgen met Matice en jij aan de zijlijn.
HVT: hopelijk kan je wat in je tuin doen, en niet aan casserollen frotten.
Fijne zondag/moederdag allen!
Fijne Moederdag aan alle seizoentjes!
Wij zijn gisteren onverwacht hèèl lang weggebleven volgens ons bontjasje op pootjes.
Het zat zo, Ventje wist de code niet meer van zijn gsm. aangezien hij oproepbaar is, moest dit euvel dus verholpen worden. Hij reed naar brugge, omdat de laatste keer hij daar in die oranje winkel geholpen was. ( probleem had zich al eens voorgedaan). komen daar aan, kereltje van wss 19 jaar zei dat dat niet mogelijk was om via de computer ventjes gegevens te vinden. Bon, hij stuurt ons naar de samsung repairshop want volgens kereltje is het een fabrieksinstellingscode. wij naar daar. Man moest de gevens hebben van het aankoopbewijs! aangezien onze gsm's gekocht zijn in mediamarkt, en er in brugge ook een is, zei ik tegen ventje om ginder te vragen of ze het aankoopbewijs telefonisch bij de andere winkel konden opvragen. Ok, wij naar ginder. Het ging wel moeilijk gaan zei verkoper. de repairshop vroeg 36 euro voor te resetten. Dan zei ventje: wat als ik nu een nieuw toestel koop, gaat het dan gaan. ja: was het antwoord en aangezien de gsms in oktober afbetaald zijn via het abonnement, stelt verkoper voor, een gsm met hogere capaciteit te kopen omdat het toestel van ventje voor veel dingen gebruikt wordt en niet alleen spellentjes. Dus: 'n nieuwe gsm. Dan zijn we rap iets gaan eten in de quack om dan te voet naar de standaard boekhandel te gaan want ik had van Gimly mijn moederdag nog te goed en dat was een boek van S. King. ( plan was in het terugkeren van brugge naar ons shoppingcentrumpje te gaan) Boek niet gevonden in de standaard, maar ik had in mediamarkt, de dvd van de verfilming van zijn boek 22/11/63 gevonden en twee boeken van 5 euro. in de standaard dan de kranten gehaald. Terug naar huis, maar niet langs het shopping want ik had al een kado ( en kreeg nog een petunia bij mijn boeken en dvd van mediamarkt) Thuisgekomen, kattelam. tijdens het eten van de hamburgers vroeg ventje: wat eten we morgen? ( vandaag dus) ik: we hebben veel keuze... en toen viel zijn 1 eurocent. Om 11 u 45 naar brugge om moeder op te pikken, bloemen en kaartje mee.
zijn dan begonnen kijken naar aflevering 1 van 22/11/63. daarna ben ik naar bed gegaan want ik was moe. ben vandaag nog een uur eerder opgestaan omdat ik niet meer kon slapen.
Tijdens het ineensteken van zijn nieuwe gsm, valt opeens ventjes andere 1 eurocent: hij had de simkaartcode moeten indrukken niet zijn gewone pin om te ontgrendelen! Aangezien dat verkoper gezegd had dat die serie telefoons beter zijn voor games, heb ik er ook een gekregen, maar de mijne is besteld. ( ventje had het laatste toestel: 'n blauwe) dus nu gaan we de kleuren van club brugge hebben want ik koos 'n zwart toestel, wit wordt rap vuil. ( gelukkig was de verkoper niet voor de cercle) Moet nog twee stukken krant uitlezen en twee magazines.
Gimly is weer een dutje gaan doen. verslag moederdag morgen. Hoop dat m'n outfit goedgekeurd wordt, het kaartje ok is en de schaal ook mooi is.
Buurman zette gisteren mijn zelfgemaakt kaartje op zijn fb-tijdlijn en die is openbaar. heb een hartje gekregen van zijn dochter bij zijn tweede vrouw.
Oma C: geniet maar van moederdag met dochter.
Clive: manlief moet nu les volgen met Matice en jij aan de zijlijn.
HVT: hopelijk kan je wat in je tuin doen, en niet aan casserollen frotten.
Fijne zondag/moederdag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, veel plezier in de tuin vandaag.
Oma-C, geniet van het bezoek van jouw dochter.
Anjelier, wij gaan na de hondenschool bloemetjes halen voor in de tuin.
Muddy Maddy, nieuwe GSM'S, wat leuk. De mijne moet eerst zowat uit elkaar vallen eer dat ik er een nieuwe koop. Manlief zou nu wel een andere kunnen gebruiken, maar ga wachten op zijn verjaardag. Maak er een leuke zondag van met jouw mooie outfit.
Vandaag moet manlief op de hondenplein met Matice. En het is voor een keertje droog. Ben benieuwd hoe dat gaat gaan. Manlief is wel strenger voor Matice dan ik. Niet dat ik hem niets verbied wat niet mag, maar ben zachter voor hem. Maar als ik dan mijn stem toch eens verhef, schrikt hij wel en houd hij op met wat hij aan het uitspoken was.
Zo , ik ga niet alle namen noemen, maar wens ieder van jullie een fijne zondag. Voor de mama's van Antwerpen een heel fijne Moederdag gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.
-

Goede zondagmorgen all seizoentjes
wakker geworden met zonneschijn dat is altijd aangenaam
Gisteravond nog een etentje gehad met zoon en schoondochter
mijn bedankje omdat ze altijd klaarstaan als ik vervoer nodig heb
't was gezellig zo een beetje meer tijd om te kletsen.. bij een glaasje wijn
clive, leuk dat je van de zijlijn kan toekijken nu...
't is zo eens iets anders
ik heb ook nog zo'n oude gsm,
voor wat ik hem nodig heb is het goed genoeg
M-M plezant een nieuwe gsm
"vooroorlogs ding" bij manier van spreken dan
ik gebruik het alleen om opgebeld te worden en een
berichtje te sturen met de kinderen, da's nog goed genoeg
een nokia hij is mer dan 10j oud, (ik haat telefoons)
Aan alle maatjes een gezellige dag, ik denk niet dat je buiten
kan zitten want 14° is nog wat frisjes.... maar bezig zijn of
achter glas kan het zalig zijn..
groeten en tot....
Geniet van de moederdag allemaal, hierbij een bloemetje...:

Groetjes allen en tot later...
-
Tsjoek tsjoek tsjoek het is hier een ouderwets stoomtreintje dat niet op gang geraakt vandaag.
We zullen eens gaan voelen hoe fris het is en de was ophangen.
Mijn archeologische wandeling ga ik moeten doorgeven aan een kennis, die te laat had ingeschreven en toch graag zou gaan. Het gaat niet lukken drie uur met gids, ook niet met vouwstoeltje mee. Grrrr....
Hier is het bewolkt en zonnig tussendoor.
We zullen eens gaan voelen hoe fris het is en de was ophangen.
Mijn archeologische wandeling ga ik moeten doorgeven aan een kennis, die te laat had ingeschreven en toch graag zou gaan. Het gaat niet lukken drie uur met gids, ook niet met vouwstoeltje mee. Grrrr....
Hier is het bewolkt en zonnig tussendoor.