In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

04 nov 2019, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, we waren gisterenochtend inderdaad naar de les met Matice :) . En ik ben op het nippertje droog gebleven. De les was net gedaan toen het begon te regenen. Hij heeft gisteren niet zijn best gedaan op de plein, maar dat had ik aldoor toen we vertrokken, want hij had weer zo'n dag dat hij ondeugend was en gewoonweg niet luisteren wou. In de namiddag zelfs mijn stem moeten verheffen toen hij het echt van alles aan het uitspoken was.
Maar nu is hij terug braaf. En ligt hier naast me te rusten.

Muddy Maddy, ventje jou geholpen met de kaartjes, dat vind ik lief van hem. En jouw sierspeld is( hopelijk) gemaakt. Wist niet dat jouw kim met mozarella zo calorierijk was. Als ik kook probeer ik gerechten te maken met zo weinig mogelijk calorieën , al moet ik eerlijk zijn dat dat ook niet altijd lukt.
Ik wens jou morgen veel succes bij de dokter en hoop dat alles zo goed mogelijk mag zijn.

HVT, Poes wijkt niet van jouw zijde en heeft duidelijk haar favoriete slaapplaatsje gevonden. En geef ze eens ongelijk :D :D .

MJ, jullie hebben vast een leuke dag gehad gisteren en een fijne babbel. Fijn voor jullie.

Anjelier, dus de Ukjes komen 1 dag per weekend bij jullie zodat zoon en schoondochter eens hun batterijtjes kunnen opladen en wat rusten. Vind dat echt lief van jullie. En Spaanse woef gezond moe als de ukjes geweest zijn :D .

Gisteren voor de hondenschool die nu een uurtje later begint, alles al gedaan van het licht HH. Toen ik thuis kwam mij omgekleed en de vuile jeans en jasje in de machine gestopt. En dan nog een machine keukenhanddoeken op 95°C ingestopt, de strijk ervan is voor vandaag samen met de gewone was die ik vandaag nog moet doen. En dan heb ik de Halloweentjes allemaal opgeruimd en in de box gestopt en mijn gewone accessoires terug gezet op de kasten. Manlief heeft de box dan terug naar beneden gebracht en terug op zijn plaats gezet. Manlief zijn verlof is bezig, hij was er aan toe. Woensdag gaan we een dagje shoppen in Roermond, daar mag Matice mee naar toe. En zondag vertrekken we terug naar Texel. Vooral warme kleding inpakken deze keer. Vandaag het gewone HH en de was en de strijk.

Ik wens iedereen een mooie maandag en stuur jullie heel veel liefs en dikke knuffel.

Oma-C

04 nov 2019, 09:20

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
zoals normaal deze tijd is het grijs en het heeft
vannacht weer goed geregend, gelukkig lag
ik toen in mijn warme bedje :lol:
Vandaag de gewone HH, en even naar de apotheek
en blokker, er zijn in de badkamer een paar
dingen gesneuveld die eigenlijk al een tijdje aan
vervanging toe waren, dus er nu werk van maken

clive, Matice met streken gisteren , de wind zal er
wel wat mee te maken hebben, ja en soms moet je
echt kordaat zijn.

anjelierken, niet alleen woef zal plat gelegen hebben
oma en opa zullen ook wel weten dat de kapoentjes
er geweest zijn... en mama moe ik kan het begrijpen
gaan werken en zo'n kleine kindjes, goed dat je
haar een beetje ontlast... sterkte...

Ik wens alle seizoentjes een fijne maandag ... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

04 nov 2019, 09:44

Goede morgen seizoentjes,

't is gene vetten van weer. moet er normaal niet door. schouder pruttelt tegen.
Oma C, sierspeld is gemaakt. ik zou dat ook gelast hebben, vroeger was ik daar een krak in, in de les
algemene opvoeding. dat was samen met de jongens van het beroeps. haalde 10/10 om een naadje te lassen. best dat moeder dat nooit geweten heeft ( te gevaarlijk). over moeder gesproken? die belde gisteren op, had nog maar net mijn ontbijt binnen van wat een K*t met peren dag zou worden. had op focus gezien dat ze nu fietstaxi's hebben. nou ze wou de prijs weten want ze ging alleen of met vriendin 1 naar hier komen, van het station naar mij met de fietstaxi :roll: 8O nu moet ik voor mogen uitvissen hoeveel zo'n taxi kost, maar het is niet de bedoeling om fietstaxi's zo te gebruiken. ze zijn vooral bedoelt op mensen moeilijk te been naar en van het ontmoetingscentrum te brengen.
Clive: kip met mozzarella is inderdaad calorierijk maar ook lekker. je kan wel mozzarella light gebruiken. ik heb nu de kip licht aangekruid met curry en op de mozzarella wat zwarte peper. omdat wij bijna nooit aardappelen of groenten eten is dat nog een "lichte" maaltijd. ik heb dan 's avonds een ronde kaas met look laten pikeren en twee lookstokbroden afgebakken maar dat manwijf had die kaas op de bodem van de oven gezet, wat resulteerde in woorden omdat hij een plaat had moeten gebruiken, en bakpapier! de keikop wilde dan z'n fout niet toegeven en heeft de afval van de look laten liggen. moest de soep weggooien ( ik maak nooit geen soep meer als ie zegt dat we gewoon een boterham met soep gaan eten- 1 tas preisoep met een hele rookworst is er gegeten.) lege potten stonden op het aanrecht te dansen en ik vloog uit. 't is een keikop. ik begrijp bv niet waarom ik morgen een afspraak voor hem moet maken als er zoiets als een telefoon bestaat? hij ziet al jaren hoe ik kaas in de oven doe. heb er een watje van gemaakt.
nu vandaag geen afwas, best, want mijn schouder pruttelt tegen. de gordijnen waren nog dicht en dat was niet naar de zin van Gimly. die heeft een zakje eten tegen maag en darm problemen gehad want deze week komt I. en het is niet de bedoeling ( en mag ook niet) dat zij na hem opruimt. ze zal al werk genoeg hebben boven en het is deze week geen weer om ramen en dergelijke te wassen.
ik mag elke week met een vochtig doekje de deur afvegen van het zand en ander fijn stof als het weken na elkaar k*t weer is.
ventje belde daarjuist. hij wilde weten hoe het ging. vroeg of ik iets ging halen van eten. want nu kan ik de trolley niet trekken. zal een gewone lookworst worden en een tas oplossoep. heb wel twee brikken uiensoep staan en een kip maar ga met die ui de duivel niet verzoeken. 't zal dus kip worden met extra kippensoepballetjes uit de vriezer.
Anjelier: fijn geravot met de ukjes, zodanig dat spaanse woef er moe van is. ja, dat zoon en schoondochter moe zijn, is te begrijpen. kwam er geen derde baby bij binnenkort? lange werkdagen en twee engergieke peuters. dan zou mijn apothekeres zich afvragen hoe de konijnenkwekers dat volhouden met 4, 5 kinderen. als je boodschappen gaat doen omstreeks het uur dat de school gedaan is, waan je je in een oosters land. Absurdistan.
MJ: lekker gaan eten. ik neem meestal ook altijd vis. ventje carnivoor tot aan zijn grote teen: een dikke steak.
HVT: Blijft Poes nu tot woensdag? wat jammer van d'r oogjes. je ziet ze daar op die foto lekker genieten.
Zo, ik ga nu koffie 2 opdrinken. dan pillen en eerlijk gezegd ben ik ze beu geslikt met al die bijwerkingen maar ik ga een schoon liberaal zijn en zeggen dat het voor mijn eigen goed is.
Fijne dag seizoentjes en pardon voor mijn bericht met gevloek. zit een beetje op mijn tandvlees.( vrees dat ik weer pancretitis heb)
ga straks na 't ontbijt als de buik zich kalm houdt, de kaartjes verder afwerken.
Cats Rule!

anjelierken

04 nov 2019, 15:23

Hallo iedereen,

MM: in januari komt ukje nr.3.

Heb hier alles al gedweild, ligt er terug proper bij.De ukjes met hun drankje of een potje yoghurt.
Bij hen thuis hebben ze een robot die stofzuigt en dweilt, die gebruiken ze dagelijks.
Als we s'middags eten , en er valt iets op de grond is Spaanse woef "stofzuiger" van dienst :D .

Straks komt dochter , die komt cake bakken.Ze heeft 2 cakes nodig , en ik heb 2 cakevormen, kan ze die in 1 keer maken en bakken.Ze ging zelf de keuken opruimen zei ze.

Deze morgend al naar de tandarts geweest voor tandsteen te verwijderen.Ben weer goed voor 6 maanden.

Daarstraks een eerste eitje sinds maanden, ze zullen stilletjes aan terug beginnen leggen.Is elk jaar zo'n periode.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 nov 2019, 16:27

Afbeelding

Goede namiddag, het weer is nog meegevallen,
een paar buitjes maar niet erg...
Ik vind het wel koud, krijg geen warm...
Vanmorgen naar de apotheek geweest en moest
bij blokker zijn maar die zijn aan 't hernieuwen
en winkel is gesloten... oké dan terug naar huis
en om door te stappen was het warm,
en de plu is toch nat geworden :lol:

Verder geen nieuws... allen een fijne dag
en later een goeie nacht... ik sluit m'n bakje
groetjes allemaal :wink:

mammyretro

04 nov 2019, 18:06

goede avond,hier is het ook feest buiten
zon en regen,komen er vandaag,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

04 nov 2019, 20:12

Ik heb gisterenavond Poes verwisseld voor de student.
Vanmorgen al gedweild helemaal beneden.
Morgen komt C. Ik ga die boven aan het werk zetten.
Bedden verschonen en slaapkamers stofzuigen.
Strijken en ondertussen kan ik in de living alles afstoffen.
Kan zij daar dweilen.
Kunnen we samen de bedden opdekken.
Kan ze nog wat verder strijken.

Deze namiddag naar de lezing over literatuur
Het was een heel plezante uiteenzetting.
De moeite van de verplaatsing waard.

Morgen namiddag kine.
Het is heel erg nodig...
Dan nog wat boodschappen doen en een boek inleveren in de bib.
Ik zal de rest maar al verlengen.
Ben er niet aan toe gekomen deze week van te lezen.

Nog een aangename avond aan iedereen.

MM er zal morgen toch een afwasje op mij wachten vrees ik.
Teveel last om daar nu nog aan te beginnen.

mariajohanna

04 nov 2019, 20:35

Iedereen een fijne avond gewenst, dames.
Ja, die regen he, heb liever dat het eens goed doorregent, en dan gedaan. Maar neen, het moet zo van die smosregen zijn .......
En ze geven nog meer regen. En Frank maar verklaren dat we het nog zo hard nodig hebben ....
We zullen het er maar mee doen zeker, he?

Oei, omaC, Blokker gesloten..... Ik hoop dat het niet te lang duurt eer hij terug open gaat.

En er is een poes 'verwisseld voor een student' . Ook een heel verschil ! 😊 Hopelijk mis je niet teveel het warme poezenlijfje tegen je voetjes in bed.

MH, doe je nog de 20/20 'regel' ? Me dunkt dat je er goed tegenaan gaat. Niet teveel ineens, he, het zou zich kunnen werken ....

En nu nog wat tv kijken ....

Tot ... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

04 nov 2019, 21:44

Tja, MJ, Dat is zo met pozen.
De een week hoor of zie je niemand en de ander week staan ze aan te schuiven...
Zolang ik nog kan stappen doe ik zoveel mogelijk.
Want als dat zo voortgaat zie ik mij nog in ene rolstoel terecht komen.
Maar pas op hé want dan koop ik me zo een scootmobiel en uit de weg dan!!!!

Muddy Maddy

05 nov 2019, 06:45

Goede morgen seizoentjes,

ik ben mee opgestaan want ik moet naar de dokter en wil een beetje deftig zijn. dus haar wassen enz... 't zal een reep ontbijtgranen worden en een potje yoghurt wegens geen fruit in de liel.
heb gisteren noedels met slavinders gemaakt. die moesten eerst op. ventje weer eens niet gekeken tot datum.... vanavond kippeburgers, er met toch brood gehaald worden, dus een paar pistolets.
Gisteren soep gemaakt: kip met extra soepballetjes. ik heb eerst de minuutsoep opgebruikt.
gekeken naar masterchef en komen eten, daarna de finale van Cold case.
heb al een lijstje gemaakt voor de dokter. daarna naar de apotheek, maar post nl zegt juist dat ze komen tussen 10 u 15 en 14 u 15. heb een nieuwe strijkplankovertrek besteld bij Blokker online. omdat ik niet genoeg had om te mogen bestellen heb ik nog zo'n staande keukenrol houder besteld.
moest toch zo ene hebben. zal wel briefje in bus zitten want ik ben niet veel thuis. vandaag nog eens naar de buro bellen want ventje zegt dat I. deze week niet komt. ik denk van wel.
Bofrost kwam ook weer aan m'n deur. ( niet opengedaan) de sneeuwkrabscharen zijn 5 euro duurder geworden en verder hebben we niet al te veel gevonden naar ons goesting. zal wel een visschoteltje uit de liedl worden. die was verleden jaar erg lekker. en een kreeft voor in de diepvries die dit jaar mss wel op zal geraken. hoewel we denken aan een gebakken ham met peperroomsaus van bij ene traiteur.
ipv fondue/gourmet. kaasschotel doen we elk jaar op kerstavond en doen dan geen oog dicht.
Gimly kwam op het opperdeck miauwen. ik was toch wakker. heb wel weer hoofdpijn. ons moeder is eraan voor de moeite. de fietstaxi's zijn voor de bewoners van de vuurtorenwijk alleen. er stond geen kostprijs op. ga dat vragen aan G. die zie ik toch op de vergadering van het comitè feest.
zal ik dan ook meteen de kostprijs van haar gemoteriseerde rolstoel vragen, HVT? gaat tot 38 km per uur. maar je mag na 2 keer dan de batterij vervangen. ze is er al eens mee gevallen. ze wilde van de platte garage stoeprand rijden, bleef haperen aan een stukje hoge. Gelukkig was P. d'r man thuis.
die heeft zich net geen hernia gehoffen.
de slavlinders had ik op een groter vuur moeten zetten want de noedels stonden op het vuur en de soep. met als resultaat dat ventje ze rauw opdiende. vlug 2 min in de microgolf en het was eetbaarder. ik eet geen rauw varkensvlees. ventje zou kilo's gehakt rauw eten maar ik merk dan dat ik last krijg van mijn buik. ga mijn yoghurtje ook eerder uit de ijskast halen want het kan een combi zijn van die pillen en koud eten. ons papa kon geen ijskoud bier drinken. dat moest lauw zijn. zo'n 'n beetje brits bier van vroeger.
dus klein afwasje van twee tassen van de weggegooide preisoep en twee borden met bestek.
heb gisteren ook een kleurwas gedaan want ik heb een trui nodig als ik naar de doc ga. en ze zaten allemaal in de was. Bij wish halve handschoenen gekocht en een nieuw horloge. heb een nieuw leeslampje en heb dus zonder met te moeten ergeren een paar blz in moonlight becomes you gelezen. Tot ventje moe werd, eerder dan ik en ik gestopt ben om even later ook in slaap te geraken.
Lees lampje is LED en dus fel. is wel korter dus geen dikke boeken meer.
Brussel komt vandaag hun "problemen" oplossen. zal ofwel blij ventje zijn of vies ventje.
zo, koffie is bijna op. dan wat wachten om pillen te nemen. ik heb nu zo'n hekel aan die pillen. pak ik geen anti- allergie, ik heb prijs. zal maar ook om vit.d vragen. ( en niet vergeten briefje voor dokter met alles erop mee te nemen naar de dokter- hetzelfde met boodschappenbriefjes.) na dokter om leesvoer en dan zie ik wel. die post nl daar wacht ik niet op. ventje passeert 's avonds toch langs het postpunt. en van wish kan het in de brievenbus.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

05 nov 2019, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma--C, je kreeg het niet warm gisteren, hoop dat je niks onder de leden hebt. Denk dat ze alle Blokkers aan het vernieuwen zijn, want de Blokker hier in shopping is een tijdje geleden ook gesloten geweest voor vernieuwing.

Anjelier, jij bent gisteren naar de tandarts geweest, manlief moet vandaag gaan op controle en om tandsteen te laten verwijderen. Ik ben de 2° december aan de beurt. Ook wij gaan 2X / jaar. En in januari Ukje 3. Het zal vlug zijn, want de tijd vliegt. Hoop dat de zwangerschap vlot verloopt voor schoondochter.

Mammyretro, wij noemen dat hier duiveltjesweer. Leuk jou nog eens te lezen.

HVT, wat een grappige zin : poes verwisseld voor student :D . Hopelijk komt hij niet aan jouw voeten liggen :D :D . Genoten van de lezing gisteren? Succes bij de kine.

MJ, ik hou ook niet van die smosregen. Teveel om geen paraplu te gebruiken en te weinig om wel een paraplu te gebruiken. Is alles in orde gekomen met jouw computer ?

Muddy Maddy, wens jou veel succes bij de dokter. Toch nog verse soep gemaakt gisteren. Hoop dat de hoofdpijn vlug over gaat. Fijn dat je een nieuwe horloge en een leeslampje hebt.
En medicatie tja, ik moet ook veel medicatie nemen en soms ben ik het ook beu, maar neem ze toch alle dagen want anders zou mijn gezondheid nog sneller achteruit gaan.

Hoe stout Matice zondag was, hoe braaf hij gisteren was. En vandaag lijkt hij ook braaf te zijn. Voorlopig toch nog. Vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen + de was en de strijk.
Manlief gaat nu hij thuis is, wandelen met Matice, hij vertrekt wat later dan ik. Gisteren was het al donker aan het worden toen hij ging en zag toen dat het tuigje van Matice heel veel licht geeft in het donker. Maar dat wist ik al. Je ziet hem dus goed lopen, maar we houden onze krullenbol steeds aan de kant waar geen verkeer is als we met hem gaan wandelen.
Morgen naar Roermond shoppen en daar mag hij mee. Manlief moet een nieuwe golf hebben en waterdichte boots en ik zou een warme jas moeten hebben voor aan zee, geen outdoorjas wel, maar een gewone warme jas met kap en eentje die tegen een stootje kan. In Roermond is zowat alles met kortingen van 50% tot zelfs 80% als je geluk hebt. Het is buiten te doen, dus we hopen droog te blijven Maar het is wel de moeite waard daar naar toe te gaan, ze verkopen nu dan de herfst/ wintercollectie van vorig seizoen. Het is echt een dorpje op zich. Hoop dat we alles vinden.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een hele fijne dinsdag. Liefs.

Oma-C

05 nov 2019, 10:20

Afbeelding

Goede morgen iedereen hier in het seizoenenhoekje :)
Het heeft zo te zien vannacht weer geregend, alles ligt nat
maar momenteel regent het niet...

clive dank je voor ie overzichtje, zo ben ik weer helemaal bij
en veel succes bij het shoppen in Roermond
hopelijk vinden jullie alles wat je nodig hebt :wink:

M-M succes bij de dokter en de andere dingen die je gepland hebt :)

Helena, je, het geeft een verschil aan het voeteinde denk ik :lol: :lol:

anjelierken, hopelijk verloopt de zwangerschap goed
bij je schoondochter, januari zal er ook weeral rap zijn...

M-J, blokker was al een paar dagen toe en donderdag
gaat hij terug open....maar ik wist het niet omdat ik
niet zo dikwijls langs daar kom :roll:
ik loop niet in of langs winkels als ik niks nodig heb.

mammyretro, het is herfst en dan is er niet veel
anders te verwachten, 't kan nog erger.... :roll:

wilde eend, en al wie ik vergeet :oops: :oops: een fijne dag
hier komt de zon er door, maar dat kan maar schijn zijn
en is die seffens weer terug weg :roll: we zien wel....
tot later allemaal :wink:

clive

05 nov 2019, 12:35

Afbeelding
Goedemiddag,

Verandering van de planning. Vetrekken nu naar Roermond in plaats van morgen en dan poets ik morgen boven alles. Liefs aan jullie allen.

wilde eend 2

05 nov 2019, 15:14

Groetjes aan iedereen . Vandaag geen tijd om te reageren ....
Tot gauw !

Oma-C

05 nov 2019, 18:32

Afbeelding

Goede avond iedereen hier in dit hoekje :wink:
het is al vroeg donker, jammer is dat...
ik ga straks nog wat kruiswoord-puzzelen
zo gaat de avond ook voorbij... :?

Iedereen druk bezig.... :roll:
voor straks slaapwel en tot morgen :)