In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Hallo iedereen,
Hier heeft het vandaag flink geregend, zeker 1 uur. Ben blij want het was echt nodig.
MM: mijn grootmoeder maakte wekelijks soep en deed daar ook altijd tapioca in. Dat moest maar 5 minuten meekoken. Denk niet dat dat nu nog wordt gedaan.
In de namiddag oppas bij de ukjes, morgen ook. Zoonlief en schoondochter komen later thuis van hun werk .De ukjes hadden elk van school een cadeautje mee voor moederdag, juf had gezegd dat ze het moesten verstoppen en zondag afgeven aan mama. Dus thuis verstopt. Toen mama thuiskwam , het eerste wat ukkemeisje1 zei was: " ik ga het cadeautje aan mama geven", ik zei nee , pas zondag, maar er was geen houden aan, ze zou en moest het afgeven
dus afgegeven, mama blij. Ukkepuk zag dit en wou het zijne ook afgeven , maar ... hij vond het niet meer, te goed weggestopt
; heb hem helpen zoeken , maar het niet gevonden. Ben eens benieuwd voor morgen of hij het toch gevonden heeft.
Dames, tot morgen allemaal.
Hier heeft het vandaag flink geregend, zeker 1 uur. Ben blij want het was echt nodig.
MM: mijn grootmoeder maakte wekelijks soep en deed daar ook altijd tapioca in. Dat moest maar 5 minuten meekoken. Denk niet dat dat nu nog wordt gedaan.
In de namiddag oppas bij de ukjes, morgen ook. Zoonlief en schoondochter komen later thuis van hun werk .De ukjes hadden elk van school een cadeautje mee voor moederdag, juf had gezegd dat ze het moesten verstoppen en zondag afgeven aan mama. Dus thuis verstopt. Toen mama thuiskwam , het eerste wat ukkemeisje1 zei was: " ik ga het cadeautje aan mama geven", ik zei nee , pas zondag, maar er was geen houden aan, ze zou en moest het afgeven
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Opgestaan toen mijn GSM, eigenlijk een half uurtje te laat, afging. Geen probleem, manlief werkt vandaag toch van thuis uit. Deze nacht constant wakker ondanks de medicatie, dan opgestaan en een tas warme melk gemaakt en deze voorzichtig naar boven gedaan, TV op en met kleine slokjes mijn melk opgedronken. Het is geen wondermiddel natuurlijk, maar heb dan toch nog een dik uurtje geslapen zonder wakker worden.
Gisteren was Manlief in Antwerpen gaan werken en had de tram genomen. Die ligt hier op 5 minuten wandelafstand. En dan ben ik hem ' s avonds samen met Matice gaan afhalen. De laatste was wild enthousiast toen hij baasje van de tram zag stappen. Want op de tram daarvoor zat hij niet en dat begreep hij niet helemaal.Enfin, manlief kreeg daar een begroeting van jewelste tot hilariteit van een aantal mensen die de tram wouden opstappen. Met de vraag of hij een Labradoodle was en wij voor de duizendste keer nee moesten zeggen, Matice is een Australische Cobberdog. Ik ga hem een shirt maken waarop staat, ik ben GEEN Labradoodle
Zo, ik ga naar de badkamer en ga me douchen. Kan ik meteen boven al alles doen.
Sorry, geen namen vandaag, maar wens iedereen een fijne dag en stuur jullie allemaal een dikke knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeiemorgen alle seizoentjes
Hier nog geen zon gezien vandaag
Gisteren is ze ook pas in de namiddag langsgekomen
voor een paar uurtjes en 't is nog altijd poederdroog....
Straks gaat weer alles kapot aan de droogte
en alles is al zo duur...maar ja erover zagen helpt ok niet
clive moet een mooi tafereel zijn aan de tram
Bekske, lange nachten hé als je wakker blijft...en pijn hebt
anjelierken, hopelijk vindt ukkepuk z'n cadeautje voor mama
nog op tijd maar er zijn nog 2 zoekdagen hé
Geniet allemaal van de vrijdag en straks van het weekend
groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
gisteren de zorgvolmacht gaan tekenen. gaf geen problemen. natuurlijk had ons moeder die bijlage met de som niet gezien waarop de notaris het blad eruit haalde. amai, als zorggever heb je nogal veel plichten. of is het lastnemer? enfin, 't is geregeld en moeder had haar begrafenis ook al geregeld. twee van de 4 liedjes die ze wilde mochten niet. de aula moet sereen zijn. dus ook geen 'number of the beast' voor ventje. ik wil 'Requim for two towers' uit lotr maar weet niet of dat zal mogen. enfin, we zijn nog zo ver niet. geen doodsbrieven, wel mond aan mond vertellen. een paar adressen maar wel prentjes en ze heeft er al een uitgezocht.
ik moet nog contact op nemen met de begrafenis ondernemer om te weten wat ze nu precies wou. ze kreeg een kaartje maar ik had geen bloemen mee daar we niet bij de knotwilg konden stoppen voor een plantje omdat we in een file zaten. moeder deed de deur open met haar telefoon in de hand. maar met de radio en airco aan kan ik dat niet horen. ze had beter naar de Nostalgie gebeld om een flash uit te zenden zoals ze doen bij het verkeer. moeder was een beetje op d'r kop gestuikt dat ik geen bloemen mee had. ja, maar ja, de ene keer wil je er en de andere keer niet. wat moet ik nu weten? enfin, ventje die nog naar de ldl moest bracht een boeket witte rozen mee en dan was het goed. mag zaterdag uitslapen. moet maar zondag bellen.
thuisgekomen had buurvrouw al aangebeld maar ja wij waren weg. twee pakjes. thee. thee om te vermageren waarschijnlijk. je moet tegenwoordig ook een beachbody hebben als moeder van een dochter(s). ik trek mij dat niet aan. heb ik dan maar de body van een aangespoelde walvis.
zijn ook naar de standaard geweest want ik heb kleurpotloden nodig voor het kaartjes maken. voor schoonbroer en zus heb ik nog tijd. die verjaren later in mei maar ik heb een verzoek voor een kaartje voor een huwelijk.en daarvoor heb ik die potloden nodig. ze zijn van het merk Bic. dat die aanstekers maakten wist ik, maar kleurpotloden? nog iets dat we weten.
toen ik uit de standaard kwam begon de rug wat tegen te pruttelen. pillen uitgewerkt. heb dan een pleister gelegd want de Tens is nog niet aangekocht. ik moet wachten tot ventje tijd heeft.
de vuilniswagen is nog niet geweest. vreemd. ze hebben zeker weer een andere route nu de zomer er aankomt.
over de zomer gesproken, ik maak normaal lentekaartjes voor de dokter en de praktijk maar nu zullen het zomerkaartjes zijn. ik heb gezien dat mijn twee vorige kaartjes al weg zijn.
we moeten een nieuwe parasol kopen voor achteraan op de koer aan de bbq. die kan knikken en dan hoef ik dat scherm niet aan te schaffen.
ventje heeft nog altijd moeite met de gekochte plantjes, ook de lavendel in leven te houden. hij heeft de groene vingers, ik niet.
Clive: ipv Matice een t-shirt aan te doen zou jij er een moeten dragen met het opschrift: neen, mijn hond is gèèn labradoodle. je kan dat laten maken. ik moet er ook nog een paar en moet weeral op zoek naar die site. als ik ze gevonden heb, geef ik ze door als je wilt.
Oma C: nog steeds last of is het aan het beteren? je dochter komt zondag en dan is het net moederdag. een mooi kado zou ik zeggen.
Helena, ik bedoel dat er hier met hun electriek fiets doorborstelen. mijn vader zat altijd als "backseatdriver" ventje erop attent te maken dat hij moest opletten voor die electric fietsen. ( en ook voor dit en voor dat)
Anjelier: hopelijk vind ukkepuk zijn kadootje terug.
MJ: druk, druk druk. ik merk het aan ventje. die heeft ook voor niets tijd.
Fijne dag seizoentjes, hier schijnt de zon, hopelijk kunnen we vanmiddag een terrasje meepikken.keep safe en knuffel!
gisteren de zorgvolmacht gaan tekenen. gaf geen problemen. natuurlijk had ons moeder die bijlage met de som niet gezien waarop de notaris het blad eruit haalde. amai, als zorggever heb je nogal veel plichten. of is het lastnemer? enfin, 't is geregeld en moeder had haar begrafenis ook al geregeld. twee van de 4 liedjes die ze wilde mochten niet. de aula moet sereen zijn. dus ook geen 'number of the beast' voor ventje. ik wil 'Requim for two towers' uit lotr maar weet niet of dat zal mogen. enfin, we zijn nog zo ver niet. geen doodsbrieven, wel mond aan mond vertellen. een paar adressen maar wel prentjes en ze heeft er al een uitgezocht.
ik moet nog contact op nemen met de begrafenis ondernemer om te weten wat ze nu precies wou. ze kreeg een kaartje maar ik had geen bloemen mee daar we niet bij de knotwilg konden stoppen voor een plantje omdat we in een file zaten. moeder deed de deur open met haar telefoon in de hand. maar met de radio en airco aan kan ik dat niet horen. ze had beter naar de Nostalgie gebeld om een flash uit te zenden zoals ze doen bij het verkeer. moeder was een beetje op d'r kop gestuikt dat ik geen bloemen mee had. ja, maar ja, de ene keer wil je er en de andere keer niet. wat moet ik nu weten? enfin, ventje die nog naar de ldl moest bracht een boeket witte rozen mee en dan was het goed. mag zaterdag uitslapen. moet maar zondag bellen.
thuisgekomen had buurvrouw al aangebeld maar ja wij waren weg. twee pakjes. thee. thee om te vermageren waarschijnlijk. je moet tegenwoordig ook een beachbody hebben als moeder van een dochter(s). ik trek mij dat niet aan. heb ik dan maar de body van een aangespoelde walvis.
zijn ook naar de standaard geweest want ik heb kleurpotloden nodig voor het kaartjes maken. voor schoonbroer en zus heb ik nog tijd. die verjaren later in mei maar ik heb een verzoek voor een kaartje voor een huwelijk.en daarvoor heb ik die potloden nodig. ze zijn van het merk Bic. dat die aanstekers maakten wist ik, maar kleurpotloden? nog iets dat we weten.
toen ik uit de standaard kwam begon de rug wat tegen te pruttelen. pillen uitgewerkt. heb dan een pleister gelegd want de Tens is nog niet aangekocht. ik moet wachten tot ventje tijd heeft.
de vuilniswagen is nog niet geweest. vreemd. ze hebben zeker weer een andere route nu de zomer er aankomt.
over de zomer gesproken, ik maak normaal lentekaartjes voor de dokter en de praktijk maar nu zullen het zomerkaartjes zijn. ik heb gezien dat mijn twee vorige kaartjes al weg zijn.
we moeten een nieuwe parasol kopen voor achteraan op de koer aan de bbq. die kan knikken en dan hoef ik dat scherm niet aan te schaffen.
ventje heeft nog altijd moeite met de gekochte plantjes, ook de lavendel in leven te houden. hij heeft de groene vingers, ik niet.
Clive: ipv Matice een t-shirt aan te doen zou jij er een moeten dragen met het opschrift: neen, mijn hond is gèèn labradoodle. je kan dat laten maken. ik moet er ook nog een paar en moet weeral op zoek naar die site. als ik ze gevonden heb, geef ik ze door als je wilt.
Oma C: nog steeds last of is het aan het beteren? je dochter komt zondag en dan is het net moederdag. een mooi kado zou ik zeggen.
Helena, ik bedoel dat er hier met hun electriek fiets doorborstelen. mijn vader zat altijd als "backseatdriver" ventje erop attent te maken dat hij moest opletten voor die electric fietsen. ( en ook voor dit en voor dat)
Anjelier: hopelijk vind ukkepuk zijn kadootje terug.
MJ: druk, druk druk. ik merk het aan ventje. die heeft ook voor niets tijd.
Fijne dag seizoentjes, hier schijnt de zon, hopelijk kunnen we vanmiddag een terrasje meepikken.keep safe en knuffel!
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Toen ik vanmorgen de gordijnen opende zag ik de overkant niet.
Zo mistig was het.
Nu is het grijs en triestig.
Hopelijk geraken vandaag mijn bloemen geplant.
Ik heb z gisteren toch een beetje regen kunnen laten meenemen.
Ik hoop dat mijn regenton een beetje bijgevuld is.
Ondertussen heb ik ook nog eens 17 bussen gevuld van vijf liter.
Alle beetjes helpen.
Nu nog de doucheduur van de student aan banden leggen....
Terug bezuiniging op water.
Ik heb al lang door dat de maand langer gaat zijn dan mijn centjes deze keer...
Bijvullen met vakantiegeld.
Dus bloemen planten vandaag en valies verder maken.
Iedere keer als ik aan iets denk leg ik het bij op de stapel.
Zal de lader van de gsm eens gaan zoeken.
Wat moet ik nu meenemen van garderobe?
Gaat het echt 25 graden worden?
Of zakt die temperatuur ineens weer?
Ik vind een valies maken altijd heem moeilijk met ons wispelturig weer.
Nog een gezellig dag gewenst aan allen.
Zo mistig was het.
Nu is het grijs en triestig.
Hopelijk geraken vandaag mijn bloemen geplant.
Ik heb z gisteren toch een beetje regen kunnen laten meenemen.
Ik hoop dat mijn regenton een beetje bijgevuld is.
Ondertussen heb ik ook nog eens 17 bussen gevuld van vijf liter.
Alle beetjes helpen.
Nu nog de doucheduur van de student aan banden leggen....
Terug bezuiniging op water.
Ik heb al lang door dat de maand langer gaat zijn dan mijn centjes deze keer...
Bijvullen met vakantiegeld.
Dus bloemen planten vandaag en valies verder maken.
Iedere keer als ik aan iets denk leg ik het bij op de stapel.
Zal de lader van de gsm eens gaan zoeken.
Wat moet ik nu meenemen van garderobe?
Gaat het echt 25 graden worden?
Of zakt die temperatuur ineens weer?
Ik vind een valies maken altijd heem moeilijk met ons wispelturig weer.
Nog een gezellig dag gewenst aan allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen,
de zon probeert, we zien wel wat we krijgen
De was is bijna uitgedraaid in de machine
dan laten drogen in de linnendroge want ik mag
niet veel rondlopen, mijn rechterbeen zwelt weer op
(Ja een ezel verslijt het eerste aan de poten hé)
Bekske dank voor je mooie bloemenplaatje
Allen een fijn weekend het wordt morgen mooi weer
geniet ervan..... groetjes allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
normaal rond dit uur neem ik de gsm en bel een nummer. dat hoef ik vandaag niet te doen. pas morgen. heerlijk om zo uit je bed te komen met een fris gezicht en rustig een taske thee te kunnen drinken die anders koud wordt.
beest ( die ik vanmorgen mijn kokkehaantje noemde) moet maar effe wachten op zijn natje en droogje. of....niet dus. hij moest en zo zijn eten willen. best. ik noem de kat verschillende koosnaampjes en telkens komt hij dan op een drafje snorrende af. ( als ik de enige ben die beneden is, welgeteld) hij moet dus eerst een soort "goede morgen" en dan eten. nu hij heeft een grote portie gehad.
mijn tens komt maandag toe. dan moet je zeker voor 9 uur uit je bed zijn. in schreef gisteren naar de madam van neef dat we ze niet vergeten zijn in al die heisa over de tweeling. ze gaf me een duim. arme Suzanne heeft de windpokken gehad en nu een licht griepje. 't schaapje. ik kreeg foto's ( die van de doop moet ik nog krijgen) en nu zie je duidelijk dat ze naar frè trekt. van mij zeiden ze dat ook. 't is heel haar vader wat mijn grootmoeder aan vaders kant natuurlijk graag te horen kreeg. langs moeders kant waren ze het er niet mee eens.
die haalden zowat het hele familie-album boven om te bewijzen dat ik op mjn moeder gelijk die dan op haar beurt op haar nicht gelijkt. vooral als ik mijn haar in een zijscheiding heb. Toen ik 16 was kon je me zo in die foto van moeder en haar nicht photoshoppen.
over fotoschoppen gesproken, ik zou graag iemand vinden die een paar van mijn huwelijksfoto's herbewerkt. dat zal wel veel geld kosten denk ik. zo had het zoontje een foto genomen van mij op een stoel en in de openstaande deur zie je die papegaai van het bed van die tante. een profesional zou die fout niet gemaakt hebben maar 't moest goedkoop zijn nietwaar? want we woonden al 5 jaar samen en bla-bla-bla.
zit je daar dan aan tafel met de werkvrouw van je schoonmoeder die haar uitgenodigd had want kathleen was al jaren in de familie. je kent dat mens niet en zij spreekt ook niet tegen jou. zich voorstellen? is niet nodig. ook niet aan mijn moeder.
Sinds gisteren heeft Gimly een nieuwe grote doos waar hij kan inspringen. we hebben de kussenslopen binnengekregen. allemaal katjes.
Toen ik donderdag uit tuutje stapte zag ik op het troitoir allemaal bloedspatten liggen die leiden naar de voordeur van overbuurvrouw. je weet wel die een flesje Duvel tegen haar ster kreeg. dat moet een ferm gat geweest zijn. maar ja het heeft nog niet heel goed geregend.
dag 5 van mijn dieet is ingegaan. hoop dat volgende week er er paar grammen af zijn. gisteren een slaatje gegeten. en 's avonds garnaalkroketten. het pand van die broodjeszaak die te huur stond is weg. dus er komt een nieuwe zaak. maar wat zal het zijn? we hebben hier jaren geleden een wijnbar gehad. in het begin ging dat redelijk. er zat immers volk. ik ben daar ook nog geweest met ventje en mijn ex-vriendin mieke. ( kan je nagaan hoe lang het geleden is) door omstandigheden met ventje werk en conge daar een tijdje niet geweest tot we the long way naar de chinees namen en zagen dat het daar gesloten en vuil en vies was. later hoorde ik dat hij faillisement had moeten aanvragen en nu op een sociaal flatje woonde. de ex- concierge van het theater te brugge. daar heeft ie na zijn pensionering hiier die wijnbar gedaan. wat een flop. de opex is niet geschikt voor een wijnbar! En ook niet voor een rstaurant dat exotisch vlees aanbied in een zaal vol vliegen! Suus was juist bij mij voor de eerste keer en fluisterde in mijn oor nadat we de kaart bekeken hadden: ik lust hier niets. ik fluisterde terug: ik ook niet. juist door die vliegen. er zat wel veel volk dat uitsluitend frans sprak. en soms nederlands maar zo bekakt. alof zij het alleenrecht hadden om daar te zijn. ik ben dan te weten gekomen dat het mensen van petit paris waren die meegegaan waren met de zaak.
zo, ik ga op 't gemak mijn sapje drinken en dan de moord oplossen. ik heb te veel problemen om in te loggen in de boerderij.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel
normaal rond dit uur neem ik de gsm en bel een nummer. dat hoef ik vandaag niet te doen. pas morgen. heerlijk om zo uit je bed te komen met een fris gezicht en rustig een taske thee te kunnen drinken die anders koud wordt.
beest ( die ik vanmorgen mijn kokkehaantje noemde) moet maar effe wachten op zijn natje en droogje. of....niet dus. hij moest en zo zijn eten willen. best. ik noem de kat verschillende koosnaampjes en telkens komt hij dan op een drafje snorrende af. ( als ik de enige ben die beneden is, welgeteld) hij moet dus eerst een soort "goede morgen" en dan eten. nu hij heeft een grote portie gehad.
mijn tens komt maandag toe. dan moet je zeker voor 9 uur uit je bed zijn. in schreef gisteren naar de madam van neef dat we ze niet vergeten zijn in al die heisa over de tweeling. ze gaf me een duim. arme Suzanne heeft de windpokken gehad en nu een licht griepje. 't schaapje. ik kreeg foto's ( die van de doop moet ik nog krijgen) en nu zie je duidelijk dat ze naar frè trekt. van mij zeiden ze dat ook. 't is heel haar vader wat mijn grootmoeder aan vaders kant natuurlijk graag te horen kreeg. langs moeders kant waren ze het er niet mee eens.
die haalden zowat het hele familie-album boven om te bewijzen dat ik op mjn moeder gelijk die dan op haar beurt op haar nicht gelijkt. vooral als ik mijn haar in een zijscheiding heb. Toen ik 16 was kon je me zo in die foto van moeder en haar nicht photoshoppen.
over fotoschoppen gesproken, ik zou graag iemand vinden die een paar van mijn huwelijksfoto's herbewerkt. dat zal wel veel geld kosten denk ik. zo had het zoontje een foto genomen van mij op een stoel en in de openstaande deur zie je die papegaai van het bed van die tante. een profesional zou die fout niet gemaakt hebben maar 't moest goedkoop zijn nietwaar? want we woonden al 5 jaar samen en bla-bla-bla.
zit je daar dan aan tafel met de werkvrouw van je schoonmoeder die haar uitgenodigd had want kathleen was al jaren in de familie. je kent dat mens niet en zij spreekt ook niet tegen jou. zich voorstellen? is niet nodig. ook niet aan mijn moeder.
Sinds gisteren heeft Gimly een nieuwe grote doos waar hij kan inspringen. we hebben de kussenslopen binnengekregen. allemaal katjes.
Toen ik donderdag uit tuutje stapte zag ik op het troitoir allemaal bloedspatten liggen die leiden naar de voordeur van overbuurvrouw. je weet wel die een flesje Duvel tegen haar ster kreeg. dat moet een ferm gat geweest zijn. maar ja het heeft nog niet heel goed geregend.
dag 5 van mijn dieet is ingegaan. hoop dat volgende week er er paar grammen af zijn. gisteren een slaatje gegeten. en 's avonds garnaalkroketten. het pand van die broodjeszaak die te huur stond is weg. dus er komt een nieuwe zaak. maar wat zal het zijn? we hebben hier jaren geleden een wijnbar gehad. in het begin ging dat redelijk. er zat immers volk. ik ben daar ook nog geweest met ventje en mijn ex-vriendin mieke. ( kan je nagaan hoe lang het geleden is) door omstandigheden met ventje werk en conge daar een tijdje niet geweest tot we the long way naar de chinees namen en zagen dat het daar gesloten en vuil en vies was. later hoorde ik dat hij faillisement had moeten aanvragen en nu op een sociaal flatje woonde. de ex- concierge van het theater te brugge. daar heeft ie na zijn pensionering hiier die wijnbar gedaan. wat een flop. de opex is niet geschikt voor een wijnbar! En ook niet voor een rstaurant dat exotisch vlees aanbied in een zaal vol vliegen! Suus was juist bij mij voor de eerste keer en fluisterde in mijn oor nadat we de kaart bekeken hadden: ik lust hier niets. ik fluisterde terug: ik ook niet. juist door die vliegen. er zat wel veel volk dat uitsluitend frans sprak. en soms nederlands maar zo bekakt. alof zij het alleenrecht hadden om daar te zijn. ik ben dan te weten gekomen dat het mensen van petit paris waren die meegegaan waren met de zaak.
zo, ik ga op 't gemak mijn sapje drinken en dan de moord oplossen. ik heb te veel problemen om in te loggen in de boerderij.
Fijne dag seizoentjes keep safe knuffel
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Het zonnetje schijnt en manlief heeft officieel het boventerras met lounge voor geopend verklaard
Matice ging meteen op zijn buitenplaidje liggen, want dat was mee ingepakt met alle buitenkussens voor de winter. Want hij mag niet in de lounge daar het lichtbeige kussens zijn en dat herinnerde hij zich nog. Hij heeft een buitenzetel waar hij wel mag inliggen ( een oudere kleine lounge), maar die staat beneden in de tuin en als wij boven zitten, ligt hij graag bij ons, op zijn plaid dus. Maar als één van ons of beiden in de tuin zijn, dan gaat hij daar wel op zijn duizendste gemak inliggen en valt er ook in slaap. Wij hebben het daarom in de schaduwkant gezet, net omdat hij daar vaak in slaap valt. Niet dat hij in volle zon ligt, dat is te gevaarlijk voor overhitting. Eenaantal jaar geleden in de zomer en het was toen echt tegen de 30°C aan, fietste ik naar shopping en parkeerde mijn fiets op een veilige plaats en plots hoorde ik een zielig geblaf. Ik keek rond waar dat dan vandaan kwam en zag niet meteen iemand met een hond. Ik ging door met het ( meermaals) sluiten van mijn fiets en hoorde het weer. En toen zag ik tot mijn grote verbazing een hond in een volledig afgesloten auto die in de blakende zon stond. Ik probeerde de deuren van die auto of die open waren, maar dat was niet zo. Ondertussen waren er meerdere mensen naast mij komen staan en één ervan schreef de nummerplaat op en die man ging shopping binnen om de eigenaar dringend te laten oproepen, maar helaas, die gaf er geen gehoor aan. Om een lang verhaal kort te maken, werd de politie gebeld. Die waren heel vlug daar, probeerden de deur eerst zonder schade te openen maar dat lukte niet. We stelden voor dat ze een slotenmaker zouden vorderen, maar de hond zijn toestand ging achteruit. Dus hebben ze toen de een ruit ingeslaan. Hond werd eruit gehaald, dat beestje kon nimmer op zijn poten staan. Ik liet hem drinken uit de kom van mijn handen terwijl de politie een dierenarts opriepen. Die zei al aan de telefoon zoveel mogelijk water over de hond te gooien. Door het feit dat het zo warm was, hadden de meesten wel een busje water mee. De dierenarts was er snel en de hond kreeg meteen een infuus, we hadden hem in de schaduw gelegd.
Dan ben ik doorgegaan, heb de politie bedankt en de dierenarts. Van de eigenaar van de auto was er nog steeds geen spoor. Ik was daar echt van aangedaan. Het is zoveel jaren geleden, maar denk er nog steeds aan als het warm is buiten. Nu ja, ik denk wel dat alles goed is gekomen met de hond in kwestie.
En nu ga ik doordoen.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wat een verhaal, arme hond.
Gelukkig was jij in de buurt Clive.
Succes met de plechtige opening van het boventerras met lounge.
Vandaag alles behalve wat ik in gedachten had.
Onverwachte ontmoeting met studievriendin in het stad.
Met etentje.
Misschien namiddag fiets kopen met schoonzoon.
Ik dacht verder bloemen te planten...
Zal voor morgen zijn met oudste zoon.
Nog de balkonbakken met pelargonium.
Het is maar magertjes van het jaar.
Geniet van de dag hoe je hem ook doorbrengt.
Gelukkig was jij in de buurt Clive.
Succes met de plechtige opening van het boventerras met lounge.
Vandaag alles behalve wat ik in gedachten had.
Onverwachte ontmoeting met studievriendin in het stad.
Met etentje.
Misschien namiddag fiets kopen met schoonzoon.
Ik dacht verder bloemen te planten...
Zal voor morgen zijn met oudste zoon.
Nog de balkonbakken met pelargonium.
Het is maar magertjes van het jaar.
Geniet van de dag hoe je hem ook doorbrengt.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Heb alles in huis voor morgen , als de kinderen komen .
Morgen worden er hier in de streek straten afgesloten voor een marathon, onze straat ook.
Daarom mijn voorzorgen genomen dat ik niet meer de deur uit moet. Heb tegen de kinderen gezegd om pas na 15 u te komen, dan zou het voorbij zijn. Een mens moet toch aan alles denken hé
Clive: zoiets vergeet je niet hé , ook al is het al jaren geleden. Wat een onverantwoord baasje was dat
Ik denk als je zoiets ziet, altijd direct de politie bellen .Want zelf mag je het raam niet inslaan, enkel de politie. Als je het zelf zou doen, kun je nog vervolgd worden voor schade aan een voertuig ( heb daar eens een artikel over gelezen).
ik ben laat maar om 6 uur in slaap gevallen verder de hele nacht wakker gelegen groetje