In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

10 nov 2024, 11:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: over die aardappelen: bij ons thuis werd dat ook gedaan. In de herfst werd er een grote hoeveelheid (150 à 200 kg)aardappelen gekocht bij een boer en die werden in grote houten kuipen in de kelder gedaan . De aardappelen werden laag per laag uitgegoten en daar tussen werd poeder gestrooid. Dat zorgde ervoor dat er geen scheuten aankwamen. Dat poeder zal wel giftig geweest zijn, vermoed ik. Vòòr het schillen werden die goed gespoeld.

Vandaag thuisblijfdag, zal een rustig dagje worden. Manlief heeft nog last van zijn verkoudheid.

Tot morgen iedereen.

Helena van Troje

10 nov 2024, 12:15

En ik ben op zijn zondags de living aan het schuren met bruin zeep.
Dat gebeurt normaal gezien twee keer per jaar voor en na het stookseizoen.
Was deze keer niet gebeurd.
Gisteren heb ik beneden alles gedaan.
Ik ga er niet geraken voor de middag.
Deel één is gedaan, deel twee is voor seffens.
Nu alle meubels op zijn plaats zetten terug.
Deel twee is makkelijker.
Dan nog gang hall wc en we zijn er weer voor een half jaar vanaf.
Waarom doe ik dat zelf?
Omdat het dan naar mijn goesting gedaan is en grondig.
Plintjes en achter de kasten en zo van die dingen.
En deftig afgespoeld met water.

We zien wel of we straks nog zin hebben in een wandeling.

Een gezellige zondag iedereen.

Oma-C

10 nov 2024, 17:22

Afbeelding

Goeienavond allemaal :wink:
ja we nemen morgen sowieso een dag vrij
het is morgen 11 november, dus geniet van de vrije dag :)

Helena, als je vandaag zo hard gewerkt hebt
mag je morgen rusten, je wordt buiten toch nat
van die fijne smos die uit de lucht valt :roll: :)

Slaapwel iedereen en probeer gezond te worden of te blijven :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

10 nov 2024, 19:38

Het zal te strijken zijn morgen vrees ik en de boven stofzuigen.
Poets heeft een betaalde dag morgen hé!
Die moet dus ook niet komen...

Bekske

11 nov 2024, 08:17

Afbeelding

Afbeelding
weer zo een rare week deze week geen hulp voor boodschappen .Maar we trekken ons plan door aan huis te leveren .Want je moet toch eten hebben en liefst toch vers .Dus straks eens zien wat ik nodig heb en dan bestellen.Vrijdag de griepspuit gekregen en hij had weer van alles opgeschreven voor een verkoudheid .Ondanks ik zei dat ik liever geen medicijnen daarvoor neem .Ik gebruik zout water voor in de neus te doen .Alsook drink ik nu veel muntenthee maar dat vond hij niks zogezegd niks ondanks ik me daar altijd al goed heb geholpen.Dus veel geld voor het geen hij voorgeschreven had .Zoals de hoestsiroop is veel te zoet en een rare smaak vind ik ik neem er wel van maar niet zoals hij het wilde .En de rest ja neem ik ook minder ik gebruik liever waar ik me goed mee voel.Had ik op voorhand geweten wat hij voorgeschreven had had ik aan apotheker je moet dat niet mee brengen .In vervolg ga ik vragen wat heb je voorgeschreven .De muntenthee is enorm aangenaam om te drinken en het help voor de keel en hoesten .Waarom moet zo een fles hoestsiroop zo zoet en duur zijn begrijp het niet .Afijn ja iedere dag een beetje van nemen enverder men eigen middelen bij gebruiken .De medicijnen die ik dagelijks neem schrijft hij weinig van .Maar ja verder geen nieuws wens iedereen het beste toe groetje

Muddy Maddy

11 nov 2024, 09:00

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag is het 15 jaar geleden dat onze lieve Mies over de regenboogbrug gegaan is. :(
Moet ik straks ook op FB zetten voor degene die haar gekend hebben via mijn verhalen op de libelle. Waarom ze eigenlijk dat forum hebben weggepakt is me een raadsel. Wat ik wel weet is dat ze zeer hackbaar waren. Er was niet eens een webmaster en een moderator!
En nu heel dat magazine en anderen overgepakt is door DPG, zullen er wel nog besparingen volgen.

Gisteren de twee katten, allez Lilly toch toppezot gemaakt met een laserlampje. Als ze 's avonds buiten is krijg je haar ermee binnen. 'the red dot'. en ze kan kem niet pakken. wij vonden het hilarisch. Ik ben toch onder de douche geraakt en ventje heeft heel mijn lichaam ingesmeerd met bodylotion. dat gaat beter zijn voor je vel dan al die zalven en cremes. die helpen toch niet. ik heb dan een verse pyjamabroek aangedaan en een gewoon t-shirt.

Ik heb net Lilly binnen gelaten en die heeft weer een dikke staart. En het mysterie van die dikke staart heeft zich al opgelost. Ze braakte een sprietje gras uit. Ze is nu weer buiten. ik vind dat er veel wind is. 24 km/uur zegt de meteo. de lucht is hier nu wel blauw, maar met wolken. Denk niet dat we zon zullen zien.

Ventje gaat ergens om brood moeten voor vandaag. Gisteren een ciabatabrood afgebakken. 't was nodig want die begon zichzelf al vacuum te trekken. ik zou dat allemaal in 't zicht moeten leggen want in de kast onder het kookfornuis daar kijk ik niet alle dagen. Er ligt daar ook veel dat naar de kringloop mag. Zoals die pizzasteen. kan niet in de oven. en dat steengrill/raclette ding. Die steen is zeer zwaar. ge moet lang wachten eer ge daar mee gaat gourmetten. En zo goed gaat dat dan ook niet want ge moogt daar voortdurend olie op doen anders bakt uw vleesje vast aan die steen. En ergens in een kast staat ook zo'n ding waar je ook mee kan fonduen. Maar dat is goedkope brol. gekregen als geschenk bij een of andere firma. Mag ook naar de kringloop.

Ventje gaat donderdag naar Brugge en zijn zus gaat dan eens tonen waar die kringloop is. De kringloop hier weten we niet eens liggen en als we die dan gaan vinden zal het weer op die moeilijke baan zijn waar ventje niet graag rijdt. das ook de baan naar het vliegveld. En verderop hebt ge Raversyde. dat is een soort oorlogsding. zou ik nu niet meer kunnen bezoeken wegens te veel trapkes. Ventje is er met den buro ooit geweest. schijnt dat het intressant is. denk dat ze er vandaag wel rondleidingen doen in verband met die wapenstilstand?
Help! Ik ken mijn geschiedenis niet meer.

Ventje is van plan vandaag chinees eten te doen als de chinees nog open is. volgend jaar zijn ze voorgoed toe. Alles verdwijnt hier. de nieuwbakken burgemeester zou beter subsidies geven aan handelszaken die hier kunnen komen.

ik ga een beetje verder doen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

11 nov 2024, 09:05

Afbeelding

Goede morgen iedereen, :wink:
11 november gedenkt men al de gesneuvelde soldaten,
we mogen ze niet vergeten, zij gaven hun leven voor onze vrede nu :roll:
(en er is nog zoveel oorlog op de wereld, arm mensdom!!) :oops:

Hier schijnt een dun zonnetje en alles ligt nat.....
laat ons hopen dat het zonnetje mag blijven :?
Een fijne maandag en veel sterkte aan hen die het nodig hebben....

clive

11 nov 2024, 10:46

Afbeelding

Goedmorgen Seizoentjes,

Tweede poging.

MM, niet zo'n leuke dag voor jullie sterkte.

11 november vandaag. We herdenken elkeen die voor ons gevochten hebben, zelf hun eigen leven hebben gegeven, zodat wij in een toch wel niet zo slecht land wonen, waar vrije meningsuiting geldt en we elke dag het voorrecht hebben op te kunnen staan in een land waar vrede heerst.

Gisteren na de strijk, een rustige dag gehad. Heb gekleurd. Vandaag ook nog een rustige dag , licht HH is al gedaan. Maar ga knutselen aan map nr4 van Matice. Heb nog een heel aantal foto's van Texel en reeds uittypte teksten van wat hij en wij daar gedaan hebben. Doe dat allemaal met gekleurd knutselpapier en hen daarvan nog meer dan genoeg liggen in de hobbykamer. Koop dat altijd allemaal in de ACT*ON. Dat is daar echt niet duur en is toch goed van kwaliteit. Moet veel knippen, maar heb een papierschaar.

Zo, had het licht HH in pyjama gedaan, ga nu badje in en ruim dan als laatste de badkamer op en stofzuig deze.

Beterschap aan hen die ziek zijn en een warme knuffel voor iedereen.

Helena van Troje

11 nov 2024, 12:40

@Bekske je kan op helena care of nexus health nakijken welke medicatie je arts je heeft voorgeschreven.
Je kan daar ook zien of het al afgehaald is en hoelang je voorschrift nog geldig is.

https://helena.care
https://www.nexuzhealth.com

@MM dat is heel interessant die site op Raversijde.
Wij hebben dat met de kleinkinderen gedaan de laatste keer dat we aan zee waren met "grootvake".
Er is daar in de buurt ook een archeologische opgraving van een vissersdorp.

Voor de rest hallo allemaal,

Ik heb al heel hard gewerkt vandaag.
De gele kamer is gestofzuigd en afgestoft.
Om de zoveel maand moet dat toch ook gebeuren.
Meestal een jobke voor de hulp.
Gezien die een uur minder komt hebben andere taken prioriteit.
Mijn kamer is ook grondig onder handen genomen.
De rest voor na het eten.

Badkamer voor morgen.

anjelierken

11 nov 2024, 14:32

Afbeelding

Hallo iedereen,

Net thuis met Spaanse woef, heb even met hem een korte wandeling gedaan. Manlief voelt er zich te ziek voor. Die verkoudheid is blijkbaar hardnekkig. Tot hiertoe ben ik ervan gespaard gebleven.

De mollen hebben onze tuin gevonden. Dat is nu al een hele tijd dat onze gazon "herschapen" wordt in molshopen. Manlief veegt die elke dag open met de borstel, maar enkele uren later zijn er terug. Niet te doen. Naar het schijnt is die aarde prima potgrond , volledig vrij van ongedierte. Heb dat ooit eens gelezen. We zullen terug eens van die ultrasonen "dingen'' moeten kopen, dat helpt wel.

Manlief is naar het veldrijden aan het kijken in Niel. Toeval wil dat we daar vorige week gaan wandelen zijn. En het was daar in het centrum kermis. Een hele grote kermis, de ene attractie na de andere. Dat zie je niet veel meer. Medewandelaars (die daar woonden) vertelden over het veldrijden dat volgende week plaatsvond.

Tot morgen iedereen.

Oma-C

11 nov 2024, 21:05

Afbeelding

Allen een fijne avond en een goede nacht straks :wink:
Sterkte en beterschap aan onze zieken....

Bekske

12 nov 2024, 07:31

Afbeelding
helena bedankt voor je tip maar moet dat aan iemand vragen om me daar mee te helpen want ik ken weinig van pc kan wel er mee werken wat ik nodig heb groetje

Oma-C

12 nov 2024, 09:01

Afbeelding

Goede morgen iedereen, :wink:
hier grijs en nat maar het regent nu niet
Maak er toch een aangename dag van
sterkte aan wie het nodig heeft :)

Muddy Maddy

12 nov 2024, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

Dinsdag vandaag en nieuw leesvoer. ik ben bijgelezen. Nu nog megazin krijgen het boek: de hulp ziet alles te lezen en het zit snor.
Buurman is met de K9 brigade gaan wandelen.
Ik ga waarschijnlijk een sessie met dr h nodig hebben.
Ventje gaat pas donderdag naar het ouderlijke huis en moeder moet nog verwittigd worden. z'n zus kon een gratis wellnes gaan doen, speciaal voor personen in haar situatie.( BK en nu schildklierproblemen) het zal haar hopelijk deugd doen.
Gimly staat hier te bedelen om eten. Hij moet maar even wachten.
De regen heeft zo hard tegen de ramen gekletterd gisteren dat het nu nog niet droog is. En ik ga waarschijnlijk een andere ramenwasser moeten zoeken.

ventje gaat vandaag de keuken in orde brengen. ik ga na mijn sessie hier orde in de chaos scheppen.
En ik ben hier weer postpunt! GLS voor buurman. zeer vriendelijke koerier. wenste me een prettige dag nadat ik hem gezegd had dat ik buurman ging bellen. nu nog wachten tot buurman op bestemming is en z'n messenger leest. Daarom was de K9 brigade zo aan het blaffen! ze zijn nog beter dan een alarm. je weet altijd als er iemand aan de deur staat.

Ik heb Gimly eten gegeven en Lilly heeft korrels gegeten. Die is weer met de verkeerde poot uit bed gesprongen. Ze heeft dat veel in nu ze niet meer bij mij slaapt. Waarom ze zo'n ommeslag heeft gemaakt weet ik niet.
Vandaag zou met de reguliere post een voorlaatste pakje voor mij toekomen. Maar alleen ventje krijgt die mails. Voor de rest van de bestellingen is het wachten tot 6 december!

Ik ben nu helemaal mijn kluts kwijt. Ventje is blijkbaar weer in bed gekropen. En hij mag dringend eens zijn baard bijtrimmen! die baard ziet er woest uit. Past helemaal niet bij zijn haar dat er goed uitziet.
Nu, ik ga een kopje koffie maken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

12 nov 2024, 11:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Manlief is beter, denk dat het ergste achter de rug is.

Gisteren naar Jeroen Meus gekeken die een veggie schotel maakte, zag er lekker uit. Heb het recept uitgeprint maar de beschrijving is anders dan op tv. Maar ga het toch maken zoals op tv, was veel eenvoudiger. We eten meestal 1x per week veggie , is dan wel voor 2 dagen. Meestal is de hoeveelheid teveel voor ons.

Terug grijs en vochtig buiten, niet het meest aangename weer. Dus houden we ons maar binnen bezig. Bij zulk weer zie je niemand, de buren blijven ook binnen, er passeert hier niemand. Ja, zo zal het overal zijn, zeker.

Is al een tijdje geleden dat we MJ nog gelezen hebben, maar ja, die heeft het ook zo druk.

Tot morgen iedereen,