NACHTUILTJES(12)2024
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

Vandaag mosselen in roomsaus met minikroketten ps had teveel mosselen dus daarom terug mosselen .En dat is ook lekker toch voor mij .De twee viervoeters krijgen een kippenburger in de speciale oven bereid .Kinesist komt juist na de middag daarna eet ik pas .Gisteren zijn de boodschappen geleverd en het is niet duur om het te laten leveren .Maar ik kijk altijd naar de folder dat smaandags begint en bestel dan ,dan heb regelmatig een mooie som uitgespaard .In beginwist ik niet goed hoe het moest met 1 kopen en 1 gratis nu wel ja je moet het mar weten anders heb je het niet .Dat was de eerste keer bij mij maar nu weet ik het .Dus is het stukken goedkoper dan een hulp voor boodschappen ik kom nu niet of toch heel weinig nog in een winkel .Maar voordat ik de hulp stopgezet heb ik geprobeerd om mee te gaan .Maar geraakte moeilijk in een hogere auto en had daarna meer pijn om die vele inspanning te doen om in en uit de auto te stappen .Heb nu ook wel pijn maar die pijn is weg .Heb het zelfs moeilijk om een stoep af te gaan .Af en toe rijd ik met de bus naar stad maar dat opstappen en afstappen is lastig vooral als ze niet tegen de stoep staan .Maar ja zijn mijn zorgen wel .Zo onze korte toer is gedaan ontbijt is ook achter de kiezen nu even rusten en dan stof vegen dat duurt nu langer omdat er ene arm niet wil meewerken .En dan moet je voorzichtig dat er niks tegen de grond ga .En de rest zal ik wel zien wanneer .zondag passeert hier weer een koers en de 2 september de dames .Zo dit posten en even rusten geniet van jullie dag nachtuiltjes groetje

-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie zonnige morgen
Krakje, nee hier worden gelukkig maar geen bomen gekapt, alleen maar gesnoeid en droge takken eruit halen.
Het heeft wel de hele dag voor veel lawaai gezorgd vooral dat hakselen.
Mijn confituur, 't was er van bramen en gelukkig maar een potteke hoor.
Zoals je weet ben ik geen langslaper he maar net toen ik vanmorgen afspraak had om 7u30 bij de kapster kwam ik moeilijk wakker en uit bed
.
'k was nog op tijd hoor
en zit hier dus nu met een fris kort kopje.
Krakje, nee hier worden gelukkig maar geen bomen gekapt, alleen maar gesnoeid en droge takken eruit halen.
Het heeft wel de hele dag voor veel lawaai gezorgd vooral dat hakselen.
Mijn confituur, 't was er van bramen en gelukkig maar een potteke hoor.
Zoals je weet ben ik geen langslaper he maar net toen ik vanmorgen afspraak had om 7u30 bij de kapster kwam ik moeilijk wakker en uit bed
'k was nog op tijd hoor
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Blij dat de zon er ook weer is alhoewel het is weer precies langs achter zomer maar vooraan koude wind.
Gisteren al een beetje te laat, rond 17u mijn verplicht tourke gedaan, de zon trok al weg en het begon hard te waaien dus ( ik had al beweging gehad want veel gekookt omdat Sander op woensdag komt eten) kon ik al naar huis.
Ik ben een apart mooi boek aan 't lezen, de andere 2 las ik eerder:
Bloeitijd van Ulrika Lagerlöf in Zweden leven grootmoeder/kleindochter
Ze danste in de regen van Trude Teige wel soms hard uit de 2e oorlog
Niet meer dan één nacht van Catherine Walsch
Ik lees meestal in de namiddag, neem dan 2 Duitse films op maar ook deze zijn herhalingen die ik vroeger al zag. Deze namiddag sport en op VRT ook herhalingen, hebben ze serieus niets anders dan de Kampioenen?
Ik kijk nu eenmaal graag 's avonds TV, wel GEEN NIEUWS met al die miserie waaraan ik toch niets kan veranderen en waar ik dan weer neerslachtig van word.
Amai Rietjes, niet aangenaam die opkuis!
Krakje: uw strijk blijven liggen? We zijn op een leeftijd dat we zelf bepalen wanneer we wat gaan doen toch!
Greetie: je komt hier toch bijna elke dag dus schuilt er in jou toch ook een muze!
Corry goed dat je nog goed gesoigneerd en bezocht wordt door je kinderen, doet deugd hé
Ik lees dat je veronderstelt dat memee-rietje en Yorkske nog komen lezen, hallo alle meelezers maar doe zoals ik kom ook nog eens binnen hier!
Groetjes aan Jadi, Bekske en aan allen die ik vergat, moet er nog terug in komen hé...
Gisteren al een beetje te laat, rond 17u mijn verplicht tourke gedaan, de zon trok al weg en het begon hard te waaien dus ( ik had al beweging gehad want veel gekookt omdat Sander op woensdag komt eten) kon ik al naar huis.
Ik ben een apart mooi boek aan 't lezen, de andere 2 las ik eerder:
Bloeitijd van Ulrika Lagerlöf in Zweden leven grootmoeder/kleindochter
Ze danste in de regen van Trude Teige wel soms hard uit de 2e oorlog
Niet meer dan één nacht van Catherine Walsch
Ik lees meestal in de namiddag, neem dan 2 Duitse films op maar ook deze zijn herhalingen die ik vroeger al zag. Deze namiddag sport en op VRT ook herhalingen, hebben ze serieus niets anders dan de Kampioenen?
Ik kijk nu eenmaal graag 's avonds TV, wel GEEN NIEUWS met al die miserie waaraan ik toch niets kan veranderen en waar ik dan weer neerslachtig van word.
Amai Rietjes, niet aangenaam die opkuis!
Krakje: uw strijk blijven liggen? We zijn op een leeftijd dat we zelf bepalen wanneer we wat gaan doen toch!
Greetie: je komt hier toch bijna elke dag dus schuilt er in jou toch ook een muze!
Corry goed dat je nog goed gesoigneerd en bezocht wordt door je kinderen, doet deugd hé
Ik lees dat je veronderstelt dat memee-rietje en Yorkske nog komen lezen, hallo alle meelezers maar doe zoals ik kom ook nog eens binnen hier!
Groetjes aan Jadi, Bekske en aan allen die ik vergat, moet er nog terug in komen hé...
Ivette
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Het is in Speedy Gonzales style dat ik langs kom
Hallo , ik ben er ook eens geraakt . Maar ik heb al veel gedaan hoor vandaag. Nu moet ik even in overdrive verder doen want ik heb een afspraak om 14u stipt op de afgesproken plek
Plikplak klikklak Rietjes , waren het ook confituurschoenen ? Hopelijk van niet man man man komt dat tegen
Hallo krakje fijne namiddag met veel babbelen gehad . De batterijtjes zijn weer opgeladen .
Greetie routine terug , eerlijk ik heb geen routine meer .. .
Corry fijn dat je bloemen kreeg van je dochter, het kan deugd doen .. zo'n attentie
Ivette een fijne leesnamiddag , ik ga koffie drinken met iemand van seniorennet van een andere topic ..
Aan Rietje en Yorkje zwaai zwaai . .
Bekske uw menu klinkt weer overheerlijk ..
Zo pagina is teneinde
Wens jullie een fijne namiddag toe
toedeloe
menu: koude schotel tomaatgarnaal van de traiteur dienst Colruyt ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
hallo goeien avond iedereen
gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest naar de ortopethie
en mijn breuken groeien goed aan elkaar , wel nog veel pijn, en volgende week
mag ik beginnen met lichte kiné en licht huishoudelijk werk
vandaag ben ik naar de dagkliniek geweest
porta-cat spoelen en bloed geven
en ben blij de uitslag is goed ben goed voor drie maand
en morgen naar de oogarts
want loop al zonder bril seder mijn val verleden jaar met mijn bokserogen
en mijn bril in een acht, dus moest nu weer wachten door een verse val
en ik hoop dan er dan een beetje rust komt
voor mij is dat allemaal goed nieuws en ben content
slaap wel iedereen en tot lees
gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest naar de ortopethie
en mijn breuken groeien goed aan elkaar , wel nog veel pijn, en volgende week
mag ik beginnen met lichte kiné en licht huishoudelijk werk
vandaag ben ik naar de dagkliniek geweest
porta-cat spoelen en bloed geven
en ben blij de uitslag is goed ben goed voor drie maand
en morgen naar de oogarts
want loop al zonder bril seder mijn val verleden jaar met mijn bokserogen
en mijn bril in een acht, dus moest nu weer wachten door een verse val
en ik hoop dan er dan een beetje rust komt
voor mij is dat allemaal goed nieuws en ben content
slaap wel iedereen en tot lees
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Meme-Rietje, 'k sta echt in bewondering voor jou Je bent een taaie
die gelukkig nooit de moed opgeeft.
Doorgaan en steeds weer opstaan is blijkbaar jouw moto.
Nee Jadi 't was geen klilklak plak 'k had er onmiddellijk kokend water opgegoten met een ferme scheute van D...t, je weet wel die groene die eigenlijk voor alles goed is.
Deze namiddag fietsritje gemaakt, amaai 't was duwen tegen de wind in.
die gelukkig nooit de moed opgeeft.
Doorgaan en steeds weer opstaan is blijkbaar jouw moto.
Nee Jadi 't was geen klilklak plak 'k had er onmiddellijk kokend water opgegoten met een ferme scheute van D...t, je weet wel die groene die eigenlijk voor alles goed is.
Deze namiddag fietsritje gemaakt, amaai 't was duwen tegen de wind in.
Oud maar niet Out
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
gewone dag als anders, wel de strijk is gedaan en ook de was,
gerust daarmee tot zaterdag, dan begint het weer opnieuw,
een mens heeft altijd werk, maar we zijn langzamer in alles,
of gaan de dagen rapper en daarom duurt het langer als een dag,
geniet van alles zoals je kunt, grtjs van krakje,
Greetie ja echt die muze van mij is nog altijd of verlof al enkel jaren dus die zie ik niet meer,
corry een mooi kindje, voor jou geen overuren meer, geld ook voor mij,
al goed dat je alles beetje aanvaart dat niet zo goed meer gaat, dat brengt jou in rust,
hallo bekske
Ritavdm echt was die confituur van bramen en die eet ik zo gaarne,
oef daar bij jou stonden die gekapte bomen niet, wel ik ben een beetje langslaper,
Yvette hier was er bijna geen wind, zo te zien fijne boeken,
jadi al veel gedaan op korte tijd om op tijd te zijn bij afspraak,
meme-rietje goed nieuws voor jou, breuken zijn goed, bloedwaarde ook,
en een nieuwe bril zal alles beetje goed komen, daarna heb je een verdiende rust te goed,

gerust daarmee tot zaterdag, dan begint het weer opnieuw,
een mens heeft altijd werk, maar we zijn langzamer in alles,
of gaan de dagen rapper en daarom duurt het langer als een dag,
geniet van alles zoals je kunt, grtjs van krakje,
Greetie ja echt die muze van mij is nog altijd of verlof al enkel jaren dus die zie ik niet meer,
corry een mooi kindje, voor jou geen overuren meer, geld ook voor mij,
al goed dat je alles beetje aanvaart dat niet zo goed meer gaat, dat brengt jou in rust,
hallo bekske
Ritavdm echt was die confituur van bramen en die eet ik zo gaarne,
oef daar bij jou stonden die gekapte bomen niet, wel ik ben een beetje langslaper,
Yvette hier was er bijna geen wind, zo te zien fijne boeken,
jadi al veel gedaan op korte tijd om op tijd te zijn bij afspraak,
meme-rietje goed nieuws voor jou, breuken zijn goed, bloedwaarde ook,
en een nieuwe bril zal alles beetje goed komen, daarna heb je een verdiende rust te goed,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Grijs tot nu toe nog geen regen!
Memerietje mooie uitslagen en strakjes zie je alles door een roze bril
Rietjes 't waren van die zuiderse rukwinden, fietste naar de bib en heb nog een ritje verder gedaan.
Krakje geen vroege vogel?
Bekske een flinke eter
Jadi kom in mijn plooi
Ze gingen vandaag komen voor de verwarming 't is nu maandag en 't is dan kermis hopelijk is de straat niet volledig afgesloten.
CORRY we zijn aan het aftellen hé
Yvette je boeken staan genoteerd
Spijtig heb ik niet opgeschreven wat ik gelezen heb, zoals jij.
Zou ik iedereen genoemd hebben? Zoniet een lieve groet
Greetie
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze vrijdagmorgen . .Ik ben in mijn nopjes . . ! ! ! Waarom euch ik weet het eigenlijk niet ..
De zon doet poging tussen de grauw grijze wolken . .Maar ik denk niet dat ze vandaag het zal overwinnen.
Straks ga ik mosselen halen , Bekske deed me watertanden maar die zullen dan voor morgen middag zijn .
De krant wil ik ook nog halen, in de namiddag maak ik dan woordzoekers en het kruiswoordraadsel kwestie van mijn geest te trainen . . .woeha
Meme-rietje wat positief nieuws dat we te lezen krijgen . Zo blij dat het voor je . . En nu nog uw aangepaste bril terug en je kan er weer een tijdje verder ..
Rietjes gelukkig was de plakboel beperkt .. Jammer van die lekkere confituur natuurlijk . Positief bekijken, en denken "scherven brengen geluk" Ik ben benieuwd wat het vandaag wordt , wandelen of fietsen of allebei
Hallo krakje , inderdaad ook mij blijft het al eens langer duren wanneer ik met iets klaar ben .. En eerlijk er blijft ook wel eens iets liggen met in mijn gedachten " dan" of "morgen" . .Tja maar die "dan of morgen" is heel rekbaar hi hi
Greetie ik heb een rood pulleke met knopen gekocht in Bel&Bo ze waren net binnen .. Volgende week komt hetzelfde pulleke toe zonder knopen dus een ensemble dat ga ik dan ook halen .. Ze gaan bellen als het binnen is
Zo mijn pagina is teneinde ..
Hoe zou het met Oma-C zijn , hopelijk wordt ze vlug beter; Oeps ik klik en zie dat Ivette ook al is geweest vandaag .. Ivette die Victor broeken ik probeer 7/8 broeken en soms is dit ok voor een lange broek voor mij ..
Aan iedereen een fijne vrijdag
toedeloe
menu: rest spaghetti de portie is net genoeg voor mij met een beetje emmentaler er op njam njam
Laatst gewijzigd door jadi op 22 aug 2025, 10:17, 3 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Omdat ik in de hitte altijd de zonnestores in mijn poort moest neerlaten en het gisteren niet nodig was heb ik wat genaaid: zoals gewoonlijk een T-shirt onderaan en de mouwen inkorten blijft een klus want ik zal nu ook wel niet mer groeien zeker. Mijn kasten hangen vol dus kijk ik goed als ik wat nieuw koop hoeveel werk ik er zal aan hebben! Ze maken niets voor kleintjes en nadat ik er praktisch dezelfde veranderingen aan doe passen mijn kleren zo goed dat ik me er comfortabel in voel.
Vanmorgen breekt mijn duur bovengebit al voor de 2e maal, ik heb er nu een oud gebit in gekleefd, niet zo handig maar beter dan zonder bovengebit toch. Dat volledig vals duur gebit en dat ik niet in auto rijd zijn 2 heel spijtige fouten in mijn leven waar er helaas niets meer aan te veranderen is!
Ik trek het niet lang want ik moet naar een begrafenis in onze kerk (langgeleden dat er in de kerk nog een begrafenis was!, meestal in private kring in de aula)van Rosa die bij de hooggeplaatste Gitsenaars kuiste en gastvrouw was in café de Engel, waar ze zo lang achter de toog stond dat ze in het rusthuis al wat dement de kantine bezoekers verder wilde bedienen...
Ik ben er mee weg tot later!
Vanmorgen breekt mijn duur bovengebit al voor de 2e maal, ik heb er nu een oud gebit in gekleefd, niet zo handig maar beter dan zonder bovengebit toch. Dat volledig vals duur gebit en dat ik niet in auto rijd zijn 2 heel spijtige fouten in mijn leven waar er helaas niets meer aan te veranderen is!
Ik trek het niet lang want ik moet naar een begrafenis in onze kerk (langgeleden dat er in de kerk nog een begrafenis was!, meestal in private kring in de aula)van Rosa die bij de hooggeplaatste Gitsenaars kuiste en gastvrouw was in café de Engel, waar ze zo lang achter de toog stond dat ze in het rusthuis al wat dement de kantine bezoekers verder wilde bedienen...
Ik ben er mee weg tot later!
Ivette