NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

31 aug 2025, 08:36

Afbeelding
in de vroege morgen hier muggenpis en je ziet aan gras dat het blij is met dit beetje nat.Al korte toer gedaan ondanks ik niet vast op de voeten sta en buiten adem ben .Maar ja nu rusten daarna ontbijt groetje

jadi

31 aug 2025, 08:54

Afbeelding
Goede zondagmorgen iedereen
We zijn gestart met pistoleekes en een tas zwart goud = koffie dus
De noodzakelijke pilletjes binnen , netjes gewassen en gekamd
De dag kan beginnen
Vandaag is er rommelmarkt in 't Stad. .En ja ik ga er naartoe kwestie
van eens buiten te zijn..Niet om rommel te kopen .
Hé hé Rietjes is terug van een deugd doende vakantie .. Fijn dat je er van genoten hebt.
Het moet al echt zwaar zijn tegen dat jij u zelf tegenkomt..
Maar ook dat heb je doorstaan en volgehouden en uw W . ook zo te lezen
Jullie zijn echt wel twee kastaars hoor .. Maar groot gelijk , zolang alles lukt waarom niet..
Dank voor de mooie foto's dat is echt meegenieten van op onze stoel . .
Oma-C mijn God op zo'n korte tijd twee mensen gestorven .. euch . . . mijn oprechte deelneming . En ja het verschot kan heel pijnlijk zijn. Hopelijk is er vlugge beterschap..
Greetie ola pola naar Knokke sjieke bedoening daar .. Geniet er van
Bekske al een mini wandelingetje gedaan lees ik
Meme-rietje en Corry ik zwaai even naar jullie
Nu begeef ik me op gevaarlijk terrein.. Die twee namen schieten in mijn gedachten..
Aan allen die ik ongewild vergeet ga ik ook zwaaien :zwaai zwaai
Geniet van de zon
toedeloe
menu: friet met ... naar keuze . . en ja in de frituur
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

31 aug 2025, 09:20

Afbeelding

Goedemorgen iedereen :wink:
Een aangename zondag vandaag,
Hier heeft het wat geregend vanmorgen
maar niet de moeite, toch is het gras er blij mee.

Het gaat hier van de lange arm vandaag
ik loop nu met een stok om wat steun te hebben
bijna niet geslapen vannacht, door die zere rug :roll:

Dank voor het medeleven met de overleden familie
naar de as-uitstrooiing kan ik niet , geraak niet in of uit een auto :oops:
maar ze zijn op de hoogte...en begrijpen het.

Dank jadi voor elke dag de opsomming van iedereen
zo kan ik het een beetje bijhouden...en ik zwaai ook
eens naar allen :lol: Afbeelding

Rietje, een fijne vakantie gehad, nu nog nagenieten :)

greetie geniet van de (mondaine) uitstap naar Knokke :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ivette

31 aug 2025, 11:29

Met Christa zo dadelijk naar een barbecue t.g.v. de Gitse badminton die 50 jaar bestaat, speelden wij ook nog bij !!! wellicht zullen er nog meer kennissen van haar zijn , mensen van mijn leeftijd zijn soms vergeten d&at ze nog badminton gespeeld hebben... salut, ze is daar!
Ivette

krakje

31 aug 2025, 14:38

deze voormiddag beetje regen, nu wat zon en bewolking,
ook de laatste dag van augustus is weer bijna voorbij,
morgen nieuwe schooldag voor de kinderen,
en zo gaan we stillekens naar de herfst toe,
de dagen zijn al korter dus nachten worden langer,
goed voor diegenen die graag lang slapen, zoals ik,
geniet van de dagen die nog mooi zijn, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

jadi

31 aug 2025, 18:45

Afbeelding
Zo de laatste zondag van augustus begint aan zijn avonduren . .
De dag is voorbij gevlogen .. En ja op de rommelmarkt kregen we regen .. Gevolg was, de helft van de kramen hadden hun kraam al afgebroken en vertrokken . .
En klagen en zagen over , en het is al gans de zomer zo. We stellen alles op, en een uur later moeten we terug alles opkramen . Typisch Belgisch tja alsof België daar iets kan aan doen ..
enz enz . .
Deze namiddag dan naar een opgenomen film gekeken.. Nu naar de keuken gaande met het idee aan het avondeten te beginnen , dacht ik doe nog even mijn laptop open en kom ik jullie een fijne avond toewensen
Oma-C hopelijk wordt uw rug vlug beter, en kan je deze nacht beter slapen .. Een mens kan daar zo lamlendig van worden ..
Ivette genoten van de bbç hoop ik .. En heb je ook veel kennissen tegen gekomen zodat je een praatje kon maken
Krakje inderdaad het is van 21.30u donker. Niet te geloven dat ze al zoveel bladeren van de bomen waaien .. Een te warme zomer had ik ergens gelezen . De bomen hebben teweinig water aan hun voeten .. Het is een valse Herfst . . tja . . wie gaat zeggen
Zo ik heb mijn zegje gedaan . Morgen mogen kindjes terug naar school .. Dus een tumult aan ons schooltje, ik ben benieuwd .
Nog een fijne avond iedereen , geniet er van wat je ook doet
toedeloe
tot morgen ergens

Oma-C

31 aug 2025, 19:51

Afbeelding

Een paar keer een regenbuitje gehad
niet de moeite dat het begon :roll:
maar ja... we kunnen het niet veranderen :?

Slaapwel straks en tot.............. :?

greetie

01 sep 2025, 08:49

Afbeelding
De maïs wordt afgereden, de kinderen naar school, mooie herfstkleuren beginnen te komen SEPTEMBER is daar!

Knokke de tijd van toen is natuurlijk weg :), zou er nu niet meer speciaal naar toe rijden, geef mij maar Wenduine :D
Met de twee Ladies(boven de twintig :D) gezellige dag gehad, in de auto remde ik af en toe mee :), ze doet de baan dagelijks.
Het was zacht weer met af en toe lichte regen.
De horeca prijzen zijn hetzelfde als bij ons, zijn wel niet naar Het Zoute geweest!
Moe maar gelukkig :D
Greetie

jadi

01 sep 2025, 09:01

Afbeelding
Daar gaan we weer , ♪♫ https://www.youtube.com/watch?v=Ic4M4Df ... rt_radio=1 , . . . De schoolpoorten zijn met een grote zwaai open gegaan .. Sommige kindjes stapten gezwind door te poort . Zo van wij zijn hier de oudste , wij kennen dit hier goed .. Andere bekommerden zich voor kleine broer of zus.. En de mini nieuwelingen hielden mama en papa's handje goed vast .. Bonte kleren en fluor rugzakjes/boekentassen en zwem- turnzakken sierden de speelplaats ..
Zoekende oogjes , en sommige kleintjes begonnen te wenen toen mama/ papa vertrokken .
. . Er was zelf eentje jarig want papa droeg een grote doorschijnende doos met kleine cakejes in .. Dat wordt al smullen van de eerste dag . .
Daar gaan we weer . .. de toekomst van morgen .. de metser- advocaat- loodgieter -apotheker ... En ooit .... ooit als je geluk hebt in het leven staan één van jullie in mijn plaats hier te kijken door het venster .. Maar eerst moeten jullie nog veel mee maken in het leven..
Dit .. kwam allemaal in mijn gedachten toen ik op de terras met mijn tas koffie het jonge geweld stond gade te slaan .. O ja .. ik heb zelfs een drieling zijn passeren . .
Het lukt al niet meer om zonder pull te lopen in de morgen en avond vind ik
Hallo Oma-C hoe gaat het nu met u , lukt het al om zonder stok te stappen ? Hier is het deze morgen droog maar frisjes . . tja we zijn begonnen aan september.. Nu maar hopen dat we nog enkele mooie dagen hebben
Greetie de mais dat is een maand te vroeg .. Maar ik had het al gehoord van de boeren in mijn vroegere woonplaats.
Och Greetie dat hoor ik graag <<< de 2 lady's>>> . Dat meeremmen komt omdat we ook nog auto rijden , maar die gasten zijn rapper in reflexen hé .. Tja in de horeca is het niet goedkoop meer hé .. Neem je een steak /friet bv ; dan moet je nog 4 à5 € bij betalen voor een saus ..Wat vroeger stond naar "keuze"= inbegrepen dus
En nu vlieg ik er in .. Om te beginnen keuken opruimen , en dan even overdenken wat ik ga meebrengen van de markt
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: denk kip

Bekske

01 sep 2025, 09:30

Afbeelding

Oma-C

01 sep 2025, 09:35

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Ik ben tot hier geraakt met mijn stok
het was weer een hele inspanning
om uit de zetel te geraken want daar heb ik
met stukjes toch een beetje kunnen slapen
half recht zittend..in bed geraken was geen optie :roll:
op een gewone stoel gaan zitten gaat nog ietsje beter
Ach ja..... er zijn ergere dingen in de wereld
ik ga niet klagen dat helpt me ook niet vooruit :oops:

Jadi, ja terug school, veel ouders zullen ook weer blij zijn :)
ik kan me nog sommige eerste schooldagen herinneren :lol:

Voor allen een fijne 1e september, hier grijs, en geen wind
Maak er allemaal het beste van, dat ga ik ook proberen... :oops:

Ivette

01 sep 2025, 09:53

Oh Jadi of ik genoten heb gisteren?! Ik sta er versteld van hoeveel er op mij afkomen : dag Yvette, hoe ist, je ziet er goed uit! Vaak moet ik dan verwonderd terugkijken en bedremmeld vragen wie zij zijn, mijn buurMEISJE, is nu een jonge mama. Een dochter van een voetbalvriend van mijn man toonde foto's op haar smartphone, ik was zeer ontroerd en heb hen hartelijk laten groeten blij dat ook deze tachtigers er nog goed uitzien!
Heel het gemeentebestuur was present om de 50 jarige badmintonclub te vieren, oud spelers uit Brugge enz waren naar Gits afgezakt, vooral tussen de jongere spelers was het een blij weerzien. Ik heb vele van die jonge spelers 's middags aan mijn eettafel gehad als ze een tornooi speelden en niet over huis konden! dat was in de bloeiende en groeiende beginperiode van onze sporthal en badmintonclub!
Mijn "carrière" duurde niet zo lang dus luisterde ik best naar de goeie spelers, Christa was er ene van!
Het eten was lekker, gulle receptie lang geleden dat ik nog zo'n malse côte à l'os at, veel groenten.
Bij de crème kar hebben we niet gewacht, ik had rijsttaart gebakken en we dronken thuis nog koffie, Christa en Luc trokken nog naar cinema de Keizer in Lichtervelde voor Chantal op groot doek.
Nu nog beetje voortdoen, Vicky komt om 13u en moet nog eten maken voor 2 dagen (morgen markt)
Salut tot later!
Ivette

corry

01 sep 2025, 11:53

Afbeelding

Goedemiddag
Bloemenstoet te Blankenberge, ik was er ook :wink:
Vandaag eerste schooldag, rust aan de kust ! :wink:
Ben wel komen lezen en ook iets geschreven maar het lot was me niet goed gezind, poef tekst verdwenen. :oops:
Ivette haar patatjes ook op de wachtlijst heb de kaas noch niet.
Fijn Oma-C terug te lezen.
Rietjes terug, wat een schat aan foto’s mee.
Nog eentje van gisteren en dan weer naar dagelijkse dingen, straks bezoek vorige buurman.

Afbeelding

Tot in den draai
Laatst gewijzigd door corry op 01 sep 2025, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

01 sep 2025, 12:35

Gisteren alweer uithuizig en geen tijd om hier langs te komen :wink:

Tja thuiszitten zal ik later wel nog genoeg moeten doen denk ik dan.

Nog wat beelden van verleden week om aan te tonen dat het niet altijd even makkelijk was en dat de weergoden ook niet altijd goed gezind waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu weer de gewone gang van zaken : poetsen, koken en fietsen dus voor vandaag :lol:
Oud maar niet Out

krakje

01 sep 2025, 17:45

toch weer eens naar Heist naar de markt geweest,
afgesproken met mijn dochter, samen iets gaan drinken,
daarna de markt zelf, heb toch maar eens
een lange broek met rek erin en bijpassende bloes,
kon het niet laten hangen op een kraam,
zoon als chauffeur voor mij , lachte en zegde ze doet ons erfenis op,
al dat ze op doet hebben wij later geen last van om de delen, zegt mijn dochter,
en ook een handtas gekocht, dus voorlopig kan ik weer voort,
en het weer viel ook goed mee, geniet ervan grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.