In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

02 mar 2024, 23:12

Afbeelding

Remie

03 mar 2024, 05:30

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

03 mar 2024, 06:19

Afbeelding
marietteke schreef:
02 mar 2024, 15:40
Remie is nu gezellig om tv te kijken ,
want is een serieus koud windje buiten
En toch probeer ik, zoveel als mogelijk, 's morgens (heel) vroeg (als het begint te lichten) iedere dag 'n stukje polder te doen met 'tAfbeeldingvan tenminste 'n ½uurtje, het moet wel droog zijn hoor..!
O ja, natuurlijk ben 'k dan ook heel goed aangekleed voor zulk soort temperaturen. :wink:

Dus zo dadelijk zit er weer 'n fietstochtje in als ik zo de weersverwachting in onze omgeving bekijkt Marietteke:

Afbeelding

Ook lekker om effe je kop leeg te maken..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

03 mar 2024, 08:38

Goedemorgen en een fijne dag
Vandaag geen hondenschool
Ze hebben daar Vandaag 1 of andere wedstrijd
Speuren, appél en pakwerk.
Ga wel even kijken
En aangezien het zonnetje hier volop schijnt, ook nog wel ergens wandelen met 1 van de honden

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

03 mar 2024, 09:50

Goedemorgen allen ,

Marietteke , die ziekenhuisbezoeken zijn niet fijn . Is alles goed nu ?
Ja Z'bloemeke en Picasso zijn heel lieve attente mensen , dat had ik al gauw door.
Jadi , alles goed ?
Remie , fietsen in de vroege ochtend als de wereld verstild is , is geestelijk en fysiek goed , al is het maar een half uurtje .
Inge , ik heb deze winter ook weinig gefietst , was er ook geen weer voor .

Straks komen dochter en familie hier lunchen .

Alle leutertjes nog een fijne zondag .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

03 mar 2024, 10:20

mama-inge schreef:
02 mar 2024, 15:53
we waren op de fiets naar Emmen, 17,5 km gefietst
Weinig gedaan afgelopen winter, merk dat mijn conditie behoorlijk achteruit is gegaan
Dit snap ik niet helemaal Inge.

Als er één hier is die het meest in beweging is moet u dat wel zijn dacht ik toch.
U heeft 'n druk huishouden, 's morgens heel vroeg (in de nacht) en dan ook soms nog 's middags bezorgwijken.
De bezorgwijken doet u toch ook op de fiets dacht ik altijd begrepen te hebben, veel lopen en fietsen met volle tassen, of neemt u daar dan de auto voor?

Ook wandelt u regelmatig met de honden, dus met de conditie mag/zal dan toch weinig aan moeten mankeren..!

Of moet/gaat u soms meedoen aan de komende Olympische spelen Inge?
:wink:

Remie

03 mar 2024, 10:21

An-W schreef:
03 mar 2024, 09:50
Remie , fietsen in de vroege ochtend als de wereld verstild is , is geestelijk en fysiek goed , al is het maar een half uurtje .
U slaat AfbeeldingAn-W :wink:

mama-inge

03 mar 2024, 10:26

Ja, die beweging krijg ik zeker Remie, want dat gaat inderdaad met de fiets vol kranten en stukken waar gelopen word.
Maar ik merk dat, als ik dan een keer wat extra wil, zoals nu dat fietsen, dat ik dan daarna helemaal op ben.
En waar ik voorheen zowat elke avond samen met een vriendin in een uur 5 km liep, daar kom ik nu niet eens.
Mag al blij zijn dat het 3,5 km in een uur is en ook dan ben ik gaar.

jadi

03 mar 2024, 10:33

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Wat een weertje hé, . . de velden liggen hier in serieuze plassen. Kleine zwemkommetjes waar de meeuwen en andere vogels gretig gebruik van maken . "Laat de zon in je hart, . ." wie zingt dit ook al weer . Maar dat gaan we dus doen. .
Binnen het gezellig maken , met een koers in ons geval wordt (ons= zoon en ik) een westernfilm Ria Bravo.
Een tas koffie en een suikerwafel mini , ik probeer te vermageren .. woeha Even er bij zeggen dat het mij niet lukt .. Al dat lekkers daar kan ik niet aan weerstaan . .
@Remie Gute Nacht Freunde vind ik zo mooi . . . . ♥ Oesje die steltlopers dat wordt een hele klus om die samen te stellen (puzzel) . . Straks maar eerst mijn epistel.Blij te lezen dat je zo'n deugd hebt van uw fietstochtjes .
Mama-Inge geen zonnetje hier, maar pfff . . regen, zwaar bewolkt, fris , nat, rillig enz . .Geniet er van
An-W ja hoor alles goed, maar de ene dag is de andere niet natuurlijk. Bedankt om je bezorgdheid
Marietteke hopelijk is alles ok met je ventje nu ..Die resem kliniekbezoeken zijn niet aangenaam hé .. Maar wat moet, moet natuurlijk
Zonnebloemetje en Picske* even zwaaien naar jullie ♥
Wie ik nu nog vergeten ben sorry, het is niet bewust
Een iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: friet met stoverij.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

03 mar 2024, 10:37

mama-inge schreef:
03 mar 2024, 10:26
Mag al blij zijn dat het 3,5 km in een uur is en ook dan ben ik gaar.
Tja Inge, u wordt ook ouder... net zoals de meeste van ons hier, heel normaal hoor dat het dan allemaal wat minder gaat..! Velen van ons kunnen daar ook over meepraten :)

Remie

03 mar 2024, 10:46

jadi schreef:
@Remie.. Oesje die steltlopers dat wordt een hele klus om die samen te stellen (puzzel) . .
In eerste instantie dacht ik dat ook Jadi, maar achteraf viel hij reuze mee, ben zeer benieuwd naar uw score :wink:

jadi

03 mar 2024, 11:24

Remie schreef:
03 mar 2024, 10:46
jadi schreef:
@Remie.. Oesje die steltlopers dat wordt een hele klus om die samen te stellen (puzzel) . .
In eerste instantie dacht ik dat ook Jadi, maar achteraf viel hij reuze mee, ben zeer benieuwd naar uw score :wink:
Jij bent nog altijd op kop . Maar het is je van harte gegund .. Chapeau man. . ♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

03 mar 2024, 12:20

een goeie middag alweer iedereen

sinds wij hier wonen is het precies veel rapper middag :roll: :D :D maar ja we slapen ook langer want we hebben veel minder te doen en als ik dan 5 tot 7 keer uit mijn bed moet springen 's nachts van de krampen dan ben ik natuurlijk niet uitgeslapen tegen de ochtend hé , en mijn ventje is zeker geen ochtendmens , dus nu dat we op pensioen zijn mogen we er nog wel een beetje van profiteren hé
in de inkomhal van het gastenverblijf tegenover ons appartement zag ik vannacht dat het licht aan blijft in de inkomhal toen ik eens een stapje in de wereld aan 't zetten was van de slaapkamer naar de living , dus zullen er wel gasten verblijven want als er niemand logeert dan is er geen licht
en zo is er hier altijd wel wat te zien als je in 't stad woont

jadi veel kijkplezier deze namiddag samen met je zoon en zo ben je dan ook niet alleen , en hier word het ook een tv namiddag met een film in de aanbieding
en je menu ziet er lekker uit , laat het smaken hé

inge ja tis zoals ik gisteren al zei en Remie heeft het ook juist , als je ouder word dan voel je dat alsmaar meer , dus maak je daar maar geen zorgen over want das een beetje normaal hoor

An dat zal bij jullie een gezellige dag worden met de familie voor de lunch , geniet er maar van hoor en laat het jullie smaken

Remie groot gelijk dat je efkes op de fiets springt als dat kan , en het weer daar bij jullie is blijkbaar toch beter dan hier , want hier is het nat en koud en zeker geen fietsweertje , en geniet vandaag maar weer van de koers op tv met tussenin een lekkere koffie samen met Gina

marietteke , al op bezoek geweest vandaag bij de 2 kleinkinderen :D :P en ze waren zeker héél blij

allé tis tijd om aan het middageten te beginnen

eerst een lekker soepje met spekjes
en daarna varkensgebraad in champignonsaus met puree en witloof

voor iedereen strakjes , Smakelijk en tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

03 mar 2024, 15:00

Fijne middag
Het is hier stralend mooi weer en 14 graden
Vanmorgen even bij het speuren gekeken, dat werd hier vlakbij gedaan
En vanmiddag op de hondenschool bij het pakwerk gekeken.
Had kruimeltje mee in de auto en daarna een flinke wandeling gemaakt in een bos daar in de buurt
Ook nog een bal gescoord voor de honden, was duur, maar als het goed is, zou hij lang mee moeten gaan.

Zonnebloemetje, ik maak me geen zorgen daarover hoor
Maar vind het wel irritant dat het zweet me overal langs loopt na wat extra inspanning
Maar ik ben ook nog niet helemaal fit, verkoudheid wil nog niet over.

Afbeelding

zonnebloemetje

03 mar 2024, 17:20

Afbeelding

ik heb lekkere wafeltjes gebakken en ze smaakten hoor bij de koffie
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***