In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Aan alle moeders en "moeders" van viervoeters, een heel fijne moederdag gewenst. Laat jullie maar eens goed verwennen. Van Matice heb ik een bloemenruiker gekregen en een fietsrugzak
HVT, van harte gefeliciteerd met de aankoop van jouw nieuwe fiets. Een gewone of ben je overgestapt naar een elektrische ?
Oma-C, laat jij jouw knieën nog maar wat rusten en geniet tenvolle van het bezoek van jouw dochter.
Anjelier, jij bent slim geweest, alles in huis te halen nu jullie straat is afgesloten. Gelukkig kunnen de kinderen na 15:00H naar jou toekomen. En ja, je hebt gelijk wat die ruit inslaan betreft, dan moet je de schade zelf betalen, maar als je daarmee naar de vrederechter stapt zou je wel je gelijk halen, denk ik. Maar je kunt dus beter zoals je zegt meteen de politie bellen. Eigenlijk hebben we toen kostbare tijd verloren door de eigenaar eerst te laten omroepen. Daar heb ik nog altijd een beetje schuldgevoel over.
Muddy Maddy, jij had dan gisteren een zalige voormiddag, daar je niet moest bellen naar jouw moeder
Helaas moet je dat vandaag wel doen, sterkte. En Gimly een nieuwe doos.
Deze nacht heb ik niet zo goed geslapen, had constant kramp in mijn voeten en moest dan opstaan en rond gaan wandelen. Ik heb dat al lang. Dacht dat ik een tekort aan magnesium had, maar bij de vorige bloedafname bleek dat niet het geval te zijn. Moet volgende week toch naar de dokter en ga dit toch aankaarten + dat ik de laatste maanden veel hoofdpijn heb. Zeer zeker geen migraine, maar zo'n zeurende hoofdpijn. En als ik dan een pijnstiller neem, is dat goed voor een uurtje en dan komt het terug. Heel vervelend. ( Sorry voor het klagen ).
We hadden gisterenavond een kaasshotel gegeten en onze bijna niet etende Matice is daar gek op. Hij heeft toen we gedaan hadden met eten , zijn kommetje gevuld met de rest van de kaas, die met noten dan wel niet en dat heeft hij in recordtempo opgegeten. Maar ja, ik kan hem moeilijk groot brengen op enkel kaas natuurlijk. Hij is ook al wakker en ligt rustig op zijn kussen met een knuffel van hem te spelen.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens iedereen een heel mooie en aangename dag.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
een fijne moederdag aan alle moeders : gewoon of een kattemama en/of een hondenmama.
Ik heb mijn kokkerikootje ( Gimly) al te eten gegeven en korrels erbij. hij was weer content mammie te zien.
de grote baas ligt nog op 1 oor. die zal er niet rap uit komen. ikzelf wilde nog wat slapen maar dan lukte het me niet meer. badkamer in, gezicht gewassen met die zeep zonder zeep en afgewerkt met een watje miscilair water. kwestie van mijn ogen open te kunnen houden want het is geen koffie die ik drink om wakker te worden. omdat die contramal zo slecht smaakt neem ik ze in met een sapje.
ik hoop dat P&T ze rap geleverd hebben. morgen komt mijn Tens en dat is ook vroeg op om de postbode niet te missen.
we hebben voorlopig een vaste die weet dat er hier pakjes van de buren mogen toekomen.
wij eten vandaag varkensgebraadje. maar ipv 500 gr is het tegen de 750 gr geworden. dat geraakt ook wel in de maag van ventje.
gisteren was het hot-dogs en 's avonds de resterende sandwichbroodjes. die zijn wel iets te zoet voor met chaumes te eten. enfin, 't was eten. die afbakbroodjes zijn te rap hard. je kan er een de kop mee inslaan. gisteren was het ouder/grootouderdfeest van het schooltje aan de kerk en ook die gordijnen en slunsen kwamen kijken. ( zoveel te beter voor hun intregratie moet de school hebben gedacht.) de kindjes dichtbij huis moetsen wel thuis naar de wc. 't dochtertje van 4 had zo'n glitterfrakje aan. de zon scheen en dat twinkelede in de salon waar wij naar Major league zaten te kijken. het podium stond wel tegen de richting van het verleye plein, maar de wind zat iets schever en wij konden het per momenten horen. niet zo luid als die wijkfeesten waar de haartiest van dienst het dak van het podium probeerde te zingen en wij het in de salon met wat verbeelding konden meedoen. Wendy weet van wanten ( frankske was ook mee) zong maar 3 korte liedjes en bart karamel zong zijn marie-louise. ja, hallo. mijn ( enkele) rame, daverden. gelukkig is de andere kant van de wijk nu de pineut van hun wijkfeesten. hopelijk staat de foor er dit jaar want we gaan de punten gaan inwisselen nu ik niet meer lang recht kan staan. bij Linda aan het schietkraam kan ik nog ergens tegen leunen. verleden jaar met langs de achterkant te gaan ( covidmaatregelen) en een vent te zien die we echt niet wilden zien, nog 5 euro gevonden. ik keek naar de kabels op de grond en zag dat briefje liggen. direct mijn stok erop. ventje zei: we zouden de eigenaar moeten terug vinden. ja, maar dan kunnen ze allemaal zeggen dat ze 5 euro verloren hebben. we gingen ook oliebollen gaan halen tot ventje zei: dat is maar deeg in het vet. partypooper. dit jaar wil hij weer niet gaan. maar tegen dan werkt die tens goed en kan ik langer recht staan. ach, we zijn nog een juni als de wijkfeesten van start gaan. en ja, er is een rommelmarkt met de nadruk op rommel.
Clive: proficiat met de opening van de lounge. en zoals Anjelier zegt nooit zelf een ruit insmijten. dat is schade aan derden. je hebt goed gereageerd. ook bij een kindje direct de politie bellen. ventje heeft zo'n vader gekend die nooit zijn kleine naar de chrèche deed maar het die dag moest doen en vergat. kindje in loeihete auto in volle zon. Pas toen er tegen de namiddag iemand en sigaret ging roken en toevallig op de parking moest zijn werd er alarm geslagen. die ouders zijn nooit meer dezelde geweest.
Oma C: nog last van de knieën? en vandaag dochter op bezoek voor moederdag. ik snap nooit waarom 't stad dat op 15 augustus viert.
helena; veel succes met het kiezen van de fiets. en had je het fijn met je studievrienden in stad? de oudste komtvoor de bloembakken.
ventje heeft nog steeds last met zijn plantjes in leven te houden. de oogst nu de ldl gesloten is, is maar magertjes want als ik naar de fleurdelys wil, wil ventje niet. dan waait er plotseling een koude wind.
Terrasje mag ik vandaag vergeten want het is volzet met moederdag in de bistro.
straks naar moedertje bellen, mijn dochterlijke plicht doen. ventje heeft pech. die wilde 3 dvd 's kopen maar ze komen alle drie van een andere leverancier. hij was weer aan het mopperen dat hem nooit iets gegund wordt. het universum spant tegen hem. jaja. ik heb dat ook. als ik een boek wil, een zoekertje zet op een van de vele boekensites en nooit antwoord krijg? leren mee leven. hij was dan wel blij dat hij nu al in pensioen is en de rest van de familie moet werken. en dat zijn haar nu goed ligt. zijn loeder wilde hem ooi een" spastisch" kapsel aanmeten toen hij jonger was zodat hij er nog meer als een nerd ging uitzien want 't zoontje ging voor. na al die jaren zit dat ventje nog altijd dwars. ja , het zit mij ook dwars dat ze al meer dan 50 jaar een ander heeft en getrouwd bleef voor schoonvaders titel.
Fijne dag nog seizoentjes, keep safe geniet als er zon is en knuffel.
een fijne moederdag aan alle moeders : gewoon of een kattemama en/of een hondenmama.
Ik heb mijn kokkerikootje ( Gimly) al te eten gegeven en korrels erbij. hij was weer content mammie te zien.
de grote baas ligt nog op 1 oor. die zal er niet rap uit komen. ikzelf wilde nog wat slapen maar dan lukte het me niet meer. badkamer in, gezicht gewassen met die zeep zonder zeep en afgewerkt met een watje miscilair water. kwestie van mijn ogen open te kunnen houden want het is geen koffie die ik drink om wakker te worden. omdat die contramal zo slecht smaakt neem ik ze in met een sapje.
ik hoop dat P&T ze rap geleverd hebben. morgen komt mijn Tens en dat is ook vroeg op om de postbode niet te missen.
we hebben voorlopig een vaste die weet dat er hier pakjes van de buren mogen toekomen.
wij eten vandaag varkensgebraadje. maar ipv 500 gr is het tegen de 750 gr geworden. dat geraakt ook wel in de maag van ventje.
gisteren was het hot-dogs en 's avonds de resterende sandwichbroodjes. die zijn wel iets te zoet voor met chaumes te eten. enfin, 't was eten. die afbakbroodjes zijn te rap hard. je kan er een de kop mee inslaan. gisteren was het ouder/grootouderdfeest van het schooltje aan de kerk en ook die gordijnen en slunsen kwamen kijken. ( zoveel te beter voor hun intregratie moet de school hebben gedacht.) de kindjes dichtbij huis moetsen wel thuis naar de wc. 't dochtertje van 4 had zo'n glitterfrakje aan. de zon scheen en dat twinkelede in de salon waar wij naar Major league zaten te kijken. het podium stond wel tegen de richting van het verleye plein, maar de wind zat iets schever en wij konden het per momenten horen. niet zo luid als die wijkfeesten waar de haartiest van dienst het dak van het podium probeerde te zingen en wij het in de salon met wat verbeelding konden meedoen. Wendy weet van wanten ( frankske was ook mee) zong maar 3 korte liedjes en bart karamel zong zijn marie-louise. ja, hallo. mijn ( enkele) rame, daverden. gelukkig is de andere kant van de wijk nu de pineut van hun wijkfeesten. hopelijk staat de foor er dit jaar want we gaan de punten gaan inwisselen nu ik niet meer lang recht kan staan. bij Linda aan het schietkraam kan ik nog ergens tegen leunen. verleden jaar met langs de achterkant te gaan ( covidmaatregelen) en een vent te zien die we echt niet wilden zien, nog 5 euro gevonden. ik keek naar de kabels op de grond en zag dat briefje liggen. direct mijn stok erop. ventje zei: we zouden de eigenaar moeten terug vinden. ja, maar dan kunnen ze allemaal zeggen dat ze 5 euro verloren hebben. we gingen ook oliebollen gaan halen tot ventje zei: dat is maar deeg in het vet. partypooper. dit jaar wil hij weer niet gaan. maar tegen dan werkt die tens goed en kan ik langer recht staan. ach, we zijn nog een juni als de wijkfeesten van start gaan. en ja, er is een rommelmarkt met de nadruk op rommel.
Clive: proficiat met de opening van de lounge. en zoals Anjelier zegt nooit zelf een ruit insmijten. dat is schade aan derden. je hebt goed gereageerd. ook bij een kindje direct de politie bellen. ventje heeft zo'n vader gekend die nooit zijn kleine naar de chrèche deed maar het die dag moest doen en vergat. kindje in loeihete auto in volle zon. Pas toen er tegen de namiddag iemand en sigaret ging roken en toevallig op de parking moest zijn werd er alarm geslagen. die ouders zijn nooit meer dezelde geweest.
Oma C: nog last van de knieën? en vandaag dochter op bezoek voor moederdag. ik snap nooit waarom 't stad dat op 15 augustus viert.
helena; veel succes met het kiezen van de fiets. en had je het fijn met je studievrienden in stad? de oudste komtvoor de bloembakken.
ventje heeft nog steeds last met zijn plantjes in leven te houden. de oogst nu de ldl gesloten is, is maar magertjes want als ik naar de fleurdelys wil, wil ventje niet. dan waait er plotseling een koude wind.
straks naar moedertje bellen, mijn dochterlijke plicht doen. ventje heeft pech. die wilde 3 dvd 's kopen maar ze komen alle drie van een andere leverancier. hij was weer aan het mopperen dat hem nooit iets gegund wordt. het universum spant tegen hem. jaja. ik heb dat ook. als ik een boek wil, een zoekertje zet op een van de vele boekensites en nooit antwoord krijg? leren mee leven. hij was dan wel blij dat hij nu al in pensioen is en de rest van de familie moet werken. en dat zijn haar nu goed ligt. zijn loeder wilde hem ooi een" spastisch" kapsel aanmeten toen hij jonger was zodat hij er nog meer als een nerd ging uitzien want 't zoontje ging voor. na al die jaren zit dat ventje nog altijd dwars. ja , het zit mij ook dwars dat ze al meer dan 50 jaar een ander heeft en getrouwd bleef voor schoonvaders titel.
Fijne dag nog seizoentjes, keep safe geniet als er zon is en knuffel.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Voor alle mama's, plusmama's en oma's
een heel fijne moederdag gewenst ...ook die van beestjes
maak er een fijne dag van
Ja wie ernaar vroeg,
wit en een blauw been en de zwelling gaat niet goed weg
rustig aan en ijs opleggen want het gloeit zoals een kacheltje
Dochter komt vandaag en het zullen broodjes zijn
met allerlei beleg en slaatjes... ze wou niks anders
lang aan de kookpot staan is niet goed voor de onderdanen
morgen de dokter terug laten komen, het duurt me te lang
Groetjes allen en tot..........
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Desgevraagd Clive het is een elektrische geworden.
Anders was de deze zeker nog goed genoeg.
Het wordt een beetje zwaar telkens heel die trip naar de bib.
Ik kan dan voor de rest van de dag niet veel zinnigs meer doen.
Het was wel een dure affaire, maar ja...
Ik kan hem volgende week gaan halen.
Schoonzoon dacht hem dadelijk mee te krijgen, maar dat kwam niet goed.
Valies is zo goed als gemaakt.
Bijna of ik was een reserve paar schoenen vergeten.
Dat gaat me niet meer overkomen.
Ooit zijn we een jaar op een wandeling door een door nat geworden.
Ik had geen reserve jas en geen reserve schoeisel mee.
Op mijn huisslofjes naar het avondmaal in het restaurant.
Nog de frietketel leeg en proper maken want die moet ook mee.
Om 9:10 uur moet ik klaar staan.
Eventueel meelezende dieven: maak jullie geen illusies, ik heb een huiswachter...
Oef, toch nog even kunnen pauzeren, seffens komt de oudste mee helpen.
Hopelijk kom ik toe met potgrond...
Dames en dieren hou jullie goed, want ik neem geen pc mee.
Dus niet ongerust zijn ik ben weg tot vrijdag.
Anders was de deze zeker nog goed genoeg.
Het wordt een beetje zwaar telkens heel die trip naar de bib.
Ik kan dan voor de rest van de dag niet veel zinnigs meer doen.
Het was wel een dure affaire, maar ja...
Ik kan hem volgende week gaan halen.
Schoonzoon dacht hem dadelijk mee te krijgen, maar dat kwam niet goed.
Valies is zo goed als gemaakt.
Bijna of ik was een reserve paar schoenen vergeten.
Dat gaat me niet meer overkomen.
Ooit zijn we een jaar op een wandeling door een door nat geworden.
Ik had geen reserve jas en geen reserve schoeisel mee.
Op mijn huisslofjes naar het avondmaal in het restaurant.
Nog de frietketel leeg en proper maken want die moet ook mee.
Om 9:10 uur moet ik klaar staan.
Eventueel meelezende dieven: maak jullie geen illusies, ik heb een huiswachter...
Oef, toch nog even kunnen pauzeren, seffens komt de oudste mee helpen.
Hopelijk kom ik toe met potgrond...
Dames en dieren hou jullie goed, want ik neem geen pc mee.
Dus niet ongerust zijn ik ben weg tot vrijdag.
-
@ M-M en al wie het wenst te weten:
Waarom is Moederdag in Antwerpen op 15 augustus?
De Antwerpenaren vieren Moederdag al langer op 15 Augustus
In 1913 schreef toenmalig liberaal schepen Frans Van Kuyck in zijn pamflet dat
'De Dag Des Moeders” dat op 15 augustus alle moeders geëerd moeten worden.
De datum 15 augustus is geen toeval, dat is de naamdag van Maria, de moeder van Jezus.
De Amerikaanse Moederdag was nog niet bekend toen de Antwerpse,
liberaal denkende kunstenaar en schepen Frans Van Kuyck (1852-1915)
in 1913 een Moederdag introduceerde op 15 augustus, op de feestdag
van Maria Hemelvaart. Maria, de moeder van Jezus van Narareth,
is sinds 1124 de patrones is van de stad Antwerpen.
Met dank aan Google
Allen een fijne avond en een goeie nacht straks
tot morgen
Helena een fijne vakantie en succes met de el-fiets
Waarom is Moederdag in Antwerpen op 15 augustus?
De Antwerpenaren vieren Moederdag al langer op 15 Augustus
In 1913 schreef toenmalig liberaal schepen Frans Van Kuyck in zijn pamflet dat
'De Dag Des Moeders” dat op 15 augustus alle moeders geëerd moeten worden.
De datum 15 augustus is geen toeval, dat is de naamdag van Maria, de moeder van Jezus.
De Amerikaanse Moederdag was nog niet bekend toen de Antwerpse,
liberaal denkende kunstenaar en schepen Frans Van Kuyck (1852-1915)
in 1913 een Moederdag introduceerde op 15 augustus, op de feestdag
van Maria Hemelvaart. Maria, de moeder van Jezus van Narareth,
is sinds 1124 de patrones is van de stad Antwerpen.
Met dank aan Google
Allen een fijne avond en een goeie nacht straks
tot morgen
Helena een fijne vakantie en succes met de el-fiets
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Nog even binnen en buiten ..
Aan Oma C en Clive : voor jullie hoop ik op beterschap ..
Voor HVT : een fijne reis ! het weer zal alleszins wel meevallen .
Hier een stille moederdag .... // twee machines was gedraaid en al gestreken wat een beetje droog was want ik heb bewust geen droogkast en helaas hier ook geen wasdraad meer ( want de duiven zouden de was vuil maken .. ) Proper lakens op bed gelegd want het wordt warmer de komende dagen
De voorbije week heb ik nog enkele vervelende onderzoeken moeten laten doen in het ziekenhuis .. dat laat ik voorlopig niet meer doen ..... zucht / nu nog de resultaten afwachten ...
Ik hoop voor alle seizoentjes op een kalme nacht en een goede nachtrust ..
Aan Oma C en Clive : voor jullie hoop ik op beterschap ..
Voor HVT : een fijne reis ! het weer zal alleszins wel meevallen .
Hier een stille moederdag .... // twee machines was gedraaid en al gestreken wat een beetje droog was want ik heb bewust geen droogkast en helaas hier ook geen wasdraad meer ( want de duiven zouden de was vuil maken .. ) Proper lakens op bed gelegd want het wordt warmer de komende dagen
De voorbije week heb ik nog enkele vervelende onderzoeken moeten laten doen in het ziekenhuis .. dat laat ik voorlopig niet meer doen ..... zucht / nu nog de resultaten afwachten ...
Ik hoop voor alle seizoentjes op een kalme nacht en een goede nachtrust ..
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Bekske: bedankt voor de pb.
HVT: geniet van je reis.
Het was een leuke moederdag. In de voormiddag had manlief goed meegeholpen met de voorbereiding van het eten voor vanavond ( het was een koud buffet). In de namiddag kwamen de kinderen, hebben buiten gezeten, was goed in de zon, niet te warm. De ukjes konden hun prima vermaken in de tuin met het zoeken naar mieren.
De kuis is voor morgen, alles is al opgeruimd.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren ondanks het prachtige weer, veel geslapen
Oma-C, fijn dat je het verhaal van moederdag gedeeld hebt met ons. ik vier beiden
Hoop dat iedereen een mooie zondag achter de rug heeft.
.
Zo, daar ik gisteren bijna niets gedaan heb ga ik er nu al aan beginnen.
Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.
-

Goede morgen allen, een mooie lentedag
geniet ervan als je kan en maak er het beste van
Ik heb de dokter gebeld voor een nieuw huisbezoek
zo kan het niet blijven duren, ik kan niks aan dat
ene been verdragen
Ik zie wel wat ie zegt
wilde eend, sommige onderzoeken zijn heel vervelend
en helemaal niet leuk, maar ja.... als het moet....
Allen een fijne maandag en tot later....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik ben laat vandaag en mijn pakje ook. gelukkig is de buurtpolitie geprogrameerd. mijn pakje komt tussen nu en 20 voor 1.
de vloer ging er vandaag aan geloven maar Gimly besloot om een haarbal te produceren.
't beestje kan er ook niet aan doen.
er was nochthans niemand hier die stress had.
zodra mijn pakje er is dan gaan we dat eens uitproberen. ik zou toch naar de bank moeten. om te storten.
moeder was gisteren in haar praten. ze ging nog naar het kleine carrf.-tje om een taartje. ze kookt nog zelden zelf, 't is allemaal opwarm.
mijn vader, ( moge hij in vrede rusten) kon nog geen ei bakken. tijdens moeder ziekenhuisopname voor d'r hart at hij alleen soep en stokbrood. toen ze bevallen was, gebruikte hij 1 vork, 1 mes, 1 bord en 1 glas dat hij afspoelde. grootmoeder kwam toch warm eten brengen voor haar "beer" van een zoon want ik was maar een " sprietlingske".
geen idee wat we gaan eten. het gebraadje was geslaagd. niet te droog. vnetje heeft de 4 restrende sneetjes tussen een broodje gestopt. de rest van de advocaat is op. was wel niet zo lekker dan die van de drankencentrale die artisanaal gemaakt is door de madam. en altijd schoon potjes die je nadien kan gebruiken. zo zaten mijn chilivlokken in zo'n potje die we 3 jaar geleden kregen voor ons nieuwjaar. die gingen ook op het gebraadje. verder alleen peper en zout gebruikt. de afwas er van zou ik nog moeten doen maar we zitten dus te wachten op 't wagentje van b-post. ventje staat onder de douche en straks is het aan mij. handdoeken leggen op dat ingebouwd stoeltje. gisteren had ik weinig pijn. ik wil dan ook dit weer voor een hele lange tijd.
moet nog een kaartje maken voor buufje. de oude buurvouw van Suus. en een begin maken voor die van schoonbroer en zus. die enkele dagen na elkaar verjaren. dat wordt opzenden dus er nu aan beginnen.
Ik wens Helena een fijne vakantie.
Oma C: jammer dat je nog zoveel pijn hebt in een knie. hopelijk moet je niet te lang wachten voor de huisarts op bezoek komt. hier moet je heel vroeg bellen en hopen dat je bij de eersten bent. en bedankt voor de info.
Anjelier heeft zich ook niet verveeld zo te lezen.
Wilde eend: gezondheidsproblemen met vervelende onderzoeken? ik weet nog goed dat ze een slokdarm onderzoek deden om te zien waar die slijmen vandaan kwamen en ik niet in slaap geraakte. de slaapdokter stond maar te kletsen met de verpleegster en zijn in opleiding zijnde collega, moest hem de tweede keer aantikken en zeggen dat mevrouw nog steeds wakker was. ze hadden tegen de wand van een ader geprikt en die was natuurlijk gesprongen door die inspuiting met "melk" ( propofanol) dan maar 't masker maar dan hadden ze te weinig gegeven en ik werd wakker tijdens de procedure. best eng hoor. in het andere ziekenhuis na mijn val van de trap hebben ze dat onderzoek ook gedaan en ik werd niet wakker tijdens de procedure. daar waren ze dus beter in. binnen twee jaar ( plan van de burgemeester) moeten ze samensmelten met het Damiaan om 1 groot Oostends ziekenhuis te hebben. wel, dan mag de burgervader eens investeren in modernisering want het is daar ouderwets en dat lijkt erg vuil die kamers. ( zeker de spoed) geen wonder dat ik r niet naartoe wil.
ik hoop dat de koer snel opwarmd want ik wil bbq.
schoonloeder heeft het nu in haar kop gestoken om een lift te zetten in haar huis. geen stoeltjeslift hoor maar 'n echte. Joost weet wel dat ze de centen er voor heeft. maar zeg nu zelf een lift in huis, een herenhuis,met hoeveel zal de waarde dan niet dalen? en dan kan ze er in vast blijven steken ook!
wij hadden in de beide appartementen waar we gewoond hebben een lift en als die niet waterpas met de vloer stond, stopte ik de boodschappen erin, drukte op de knop en deed de deur dicht. ondertussen nam ik de trap. mijn boodschappen waren eerder boven dan ik maar ik vetrouwde dat niet. heb ooit eens als klein kind in een vastgelopen lift gezeten met een verpleegster die plots hysterisch werd en een man die de knop van 't alarm niet direct vond. geen wonder dat ik niet graag een lift neem, maar ja, nu moet ik wel. gelukkig is ventje meestal mee. ook als die van wacht was en op ronde moest moest die de lift gebruiken. ik ging dan zijn lunch brengen en die aan de poort kenden mij al en ik mocht door zonder controle. ze moesten daar altijd mee lachen. ook als ventje een halve dag had de vrijdag en zijn collega moest doorwerken ging ik zijn lunch brengen wat Drk jaloers maakte.
en wij weten nog steeds niet wat onze lunch zal zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep safe, beterschap aan de zieken en een knuffel.
ik ben laat vandaag en mijn pakje ook. gelukkig is de buurtpolitie geprogrameerd. mijn pakje komt tussen nu en 20 voor 1.
de vloer ging er vandaag aan geloven maar Gimly besloot om een haarbal te produceren.
er was nochthans niemand hier die stress had.
zodra mijn pakje er is dan gaan we dat eens uitproberen. ik zou toch naar de bank moeten. om te storten.
moeder was gisteren in haar praten. ze ging nog naar het kleine carrf.-tje om een taartje. ze kookt nog zelden zelf, 't is allemaal opwarm.
mijn vader, ( moge hij in vrede rusten) kon nog geen ei bakken. tijdens moeder ziekenhuisopname voor d'r hart at hij alleen soep en stokbrood. toen ze bevallen was, gebruikte hij 1 vork, 1 mes, 1 bord en 1 glas dat hij afspoelde. grootmoeder kwam toch warm eten brengen voor haar "beer" van een zoon want ik was maar een " sprietlingske".
geen idee wat we gaan eten. het gebraadje was geslaagd. niet te droog. vnetje heeft de 4 restrende sneetjes tussen een broodje gestopt. de rest van de advocaat is op. was wel niet zo lekker dan die van de drankencentrale die artisanaal gemaakt is door de madam. en altijd schoon potjes die je nadien kan gebruiken. zo zaten mijn chilivlokken in zo'n potje die we 3 jaar geleden kregen voor ons nieuwjaar. die gingen ook op het gebraadje. verder alleen peper en zout gebruikt. de afwas er van zou ik nog moeten doen maar we zitten dus te wachten op 't wagentje van b-post. ventje staat onder de douche en straks is het aan mij. handdoeken leggen op dat ingebouwd stoeltje. gisteren had ik weinig pijn. ik wil dan ook dit weer voor een hele lange tijd.
moet nog een kaartje maken voor buufje. de oude buurvouw van Suus. en een begin maken voor die van schoonbroer en zus. die enkele dagen na elkaar verjaren. dat wordt opzenden dus er nu aan beginnen.
Ik wens Helena een fijne vakantie.
Oma C: jammer dat je nog zoveel pijn hebt in een knie. hopelijk moet je niet te lang wachten voor de huisarts op bezoek komt. hier moet je heel vroeg bellen en hopen dat je bij de eersten bent. en bedankt voor de info.
Anjelier heeft zich ook niet verveeld zo te lezen.
Wilde eend: gezondheidsproblemen met vervelende onderzoeken? ik weet nog goed dat ze een slokdarm onderzoek deden om te zien waar die slijmen vandaan kwamen en ik niet in slaap geraakte. de slaapdokter stond maar te kletsen met de verpleegster en zijn in opleiding zijnde collega, moest hem de tweede keer aantikken en zeggen dat mevrouw nog steeds wakker was. ze hadden tegen de wand van een ader geprikt en die was natuurlijk gesprongen door die inspuiting met "melk" ( propofanol) dan maar 't masker maar dan hadden ze te weinig gegeven en ik werd wakker tijdens de procedure. best eng hoor. in het andere ziekenhuis na mijn val van de trap hebben ze dat onderzoek ook gedaan en ik werd niet wakker tijdens de procedure. daar waren ze dus beter in. binnen twee jaar ( plan van de burgemeester) moeten ze samensmelten met het Damiaan om 1 groot Oostends ziekenhuis te hebben. wel, dan mag de burgervader eens investeren in modernisering want het is daar ouderwets en dat lijkt erg vuil die kamers. ( zeker de spoed) geen wonder dat ik r niet naartoe wil.
ik hoop dat de koer snel opwarmd want ik wil bbq.
schoonloeder heeft het nu in haar kop gestoken om een lift te zetten in haar huis. geen stoeltjeslift hoor maar 'n echte. Joost weet wel dat ze de centen er voor heeft. maar zeg nu zelf een lift in huis, een herenhuis,met hoeveel zal de waarde dan niet dalen? en dan kan ze er in vast blijven steken ook!
wij hadden in de beide appartementen waar we gewoond hebben een lift en als die niet waterpas met de vloer stond, stopte ik de boodschappen erin, drukte op de knop en deed de deur dicht. ondertussen nam ik de trap. mijn boodschappen waren eerder boven dan ik maar ik vetrouwde dat niet. heb ooit eens als klein kind in een vastgelopen lift gezeten met een verpleegster die plots hysterisch werd en een man die de knop van 't alarm niet direct vond. geen wonder dat ik niet graag een lift neem, maar ja, nu moet ik wel. gelukkig is ventje meestal mee. ook als die van wacht was en op ronde moest moest die de lift gebruiken. ik ging dan zijn lunch brengen en die aan de poort kenden mij al en ik mocht door zonder controle. ze moesten daar altijd mee lachen. ook als ventje een halve dag had de vrijdag en zijn collega moest doorwerken ging ik zijn lunch brengen wat Drk jaloers maakte.
en wij weten nog steeds niet wat onze lunch zal zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep safe, beterschap aan de zieken en een knuffel.
Cats Rule!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Een nieuwe week, wat gaat de tijd snel.
De opkuis is hier gedaan, we zitten weer proper
Vanavond eten we de rest van het koud buffet, we hebben nog net genoeg voor ons 2. Had niet teveel gemaakt, anders heb je teveel over. Want de ukjes eten niet veel.
Volgende zondag moeten we naar een "optreden" van ukkemeisje 1. Die gaat elke week dansen , en nu geven ze een voorstelling. Ben eens benieuwd
Manlief en Spaanse woef zijn op wandel. Manlief neemt altijd Frolic mee, voor als ze tijdens het wandelen een andere hond tegenkomen. Daardoor moet Spaanse woef meer aandacht hebben voor zijn snoepje dan voor de andere hond. Nu de laatste tijd eet hij het niet graag meer, dus nu proberen met Zwan worstjes, denk dat meer succes zal hebben .Op aanraden van de hondentherapeut doen we dat, en het is al flink verbeterd. Af en toe loopt het nog eens fout, maar da's normaal volgens haar.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, is de dokter geweest gisteren ? En heeft hij iets gezegd, want zo'n pijn dat jij hebt, dat is echt niet normaal. Ik hoop van ganser harte dat jij jou terug helemaal fit gaat voelen. Ben bijna bang dat jij een breuk hebt opgelopen
Wilde eend, voor jou ook heel veel beterschap gewenst en dat er een einde mag komen aan die vervelende onderzoeken.
Muddy Maddy, de fictiereeks buurtpolitie is voor een klein deel opgenomen in het huis van een kennis van mij. Niet dat dat me over de streep trekt ernaar te kijken. Zie dat niet graag zo van zulke series. Pakje gisteren aangekomen ?
Anjelier, Spaanse Woef, een beetje te enthousiast als hij soortgenoten ziet ? Gelukkig heeft zijn therapeut een oplossing. Ik moest glimlachen, want Matice krijgt ook Frolic als snoepje als ik met hem ga wandelen en Zwanworstjes doen we alle dagen een blikje in zijn voeding zodat hij eet. En of je het nu gelooft of niet, het moeten worstjes van Zwan zijn. We hebben eens een veel goedkoper huismerk gekocht en daar trok hij zijn neus voor op. We voegen aan zijn hondenvoeding ook charcuterie toe en ook dat moet vers zijn en van de slager zijn, hij krijgt dan kippenwit, zure frut ( kipkap), frikadellenkoek en kalfsworst. Van alles 2 schijfjes en daar dan zijn worstjes over. Want zo eet hij tenminste. Ik wist op voorhand toen we besloten een Australische Cobberdog te halen, dat het matige eters waren, maar er stond niet bij, hoe matig. En ook niet hoe kieskeurig dit ras wel is. Ik vind het fijn dat jullie de hulp van een therapeut hebben ingeroepen voor Spaanse Woef. Hij is met zijn po*p in de goede boter gevallen bij jullie. Overlaatst waren we ergens iets aan het drinken op een terras en Matice was mee. Er zaten mensen naast ons en die vroegen welk ras dat was enz. Het gesprek kabbelde rustig voort over honden en op een bepaald moment kwam de therapeut ter sprake. Die mensen, die nooit een huisdier hadden gehad, vielen bijna van hun stoel. Die dachten werkelijk dat dat enkel in Amerika en zo bestond
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.