In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

16 nov 2023, 12:45

Bekske :Dat is geen leuk nieuws voor jou . :-( //heel veel moed en sterkte . Ik hoop dat je iemand kan vinden om voor de hondjes te zorgen . Misschien valt het nog mee en mag je toch wat sneller naar huis na de behandeling . Tegenwoordig moeten de patiënten al heel snel naar huis . Maar ja, als je alleen woont , moet je ook aan jezelf denken . Ik leef met je mee .
Ook voor Oma C : wens ik een goed herstel .
Krakje : ook heel veel moed . Het is hier inderdaad bijna een "ziekenhoekje " zoals MM al schreef .
Clive en alle seizoentjes : heel veel groeten . ik denk aan jullie .

mariajohanna

16 nov 2023, 13:19

Ik dacht dat ook al, een 'ziekenhoekje'..... maar wat wil je, iedereen kan wat 'mankeren'...., hopelijk komt alles terug in orde...... uiteraard met geduld en boterhammen....

Iedereen fijne middag/namiddag trouwens (wij zijn juist klaar met middag-eten, nu de afwas. En neen, wij hebben geen afwasmachine, vind ik niet erg, had het vroeger ook niet dus mis ik het niet......

Dames hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

16 nov 2023, 13:58

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Ik heb wel tot heel laat geslapen en manlief heeft me met opzet laten liggen. Ik heb gewoon door het alarm doorgeslapen, maar ik weet wel waarom. Deze nacht om 04:00 wakker geworden van rugpijn die tot mijn benen straalde. Geprobeerd het te negeren, maar de pijn werd alsmaar erger. Dus was ik verplicht pijnstillers te nemen, uiteraard Brufen en een Tramadol. En dan ben ik tenslotte toch in slaap gevallen rond een uur of 05:00H. Me vandaag wat rustig houden.

Gisteren met Matice een half uurtje gaan wandelen toen het zonnetje scheen. Dat had ons beiden goed gedaan. Hij deed 2X een grote boodschap, maar heb altijd en overal poepzakjes mee, zodat ik alles kan opruimen. Heb daar zelf een hekel aan als mensen doen of ze het niet gezien hebben en het gewoon laten liggen. Het enige wat ik niet kan oprapen, is als we naar het bos gaan en hij zijn flexibele lijn aanheeft en dan 8 meter verder in een dicht struikgewas een grote boodschap doet. Ten eerste kun je daar nauwelijks door en ten tweede, daar gaan mensen echt niet lopen. Want dat is echt wel dicht struikgewas. Gisteren ben ik wel niet door het bos geweest, want met die constante regen is het daar enorm zompig en glad met al die gevallen natte blaren.

MM, kaartje van jouw schoonmoeder is vandaag aangekomen waarvoor dank.

Krakje, ik wil jou mijn excuses aanbieden voor die domme vraag die ik over jouw gehoor vroeg. Sorry daarvoor.

Voilà, ga me bezig houden met de strijk, er zijn ook dekbedhoezen bij. En dan boven alles opruimen, dat gaat vlug gedaan zijn, want heb daar gisteren grondig gepoetst. En dan het gelijkvloers dweilklaar maken voor morgen en dan pas begin ik aan de strijk.

Zo, ik wens iedereen een mooie dag, voor de zieken , moed , sterkte en veel beterschap en een warme knuffel voor jullie allemaal. Liefs.

anjelierken

16 nov 2023, 16:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

Allereerst veel beterschap voor de zieken en de herstellenden.

MM: rouwkaartje is aangekomen, waarvoor dank.

Volgens buienradar ging het in de namiddag regenen en regenen, wel , nog niks gezien .

Er zijn hier de laatste dagen al verschillende pakketten toegekomen ( met speelgoed), nu nog eens uitzoeken wat voor wie is. Daarvoor heb ik hulp nodig van schoondochter, die heeft daarvoor gezorgd. Ga niet te veel chocolade figuurtjes kopen.

Gisterenavond naar kookles van plaatselijke vrouwenbeweging, er zaten recepten bij die lekker waren, dus kunnen we die thuis ook klaarmaken. Er was 1 bij, waarvan ik dacht dat kinderen dat ook zouden lusten. Eens uittesten op de ukjes :D .

Kippetje staat te braden op het vuur. Als avondmaal kroketten met kip en appelmoes.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

16 nov 2023, 17:44

Goede avond allen :wink: Een droge dag vandaag en 7°
Ik heb me koest gehouden zoals me opgelegd was
en de rechterarm is stilaan aan het ontzwellen,
het blauw/zwart is er nog wel :oops:
Dat zal langer duren dan een week, maar ik heb tijd hè :)
Erg voor de mensen in de westhoek (en straks in de Walen?)
Maak het maar mee al die nattigheid, wanneer stopt het
en wat is het nadien?? Mijn kaars brandt voor allen in nood :?
en voor al wie last en pijn heeft, verzorg jullie goed want
we hebben maar één gezondheid, en het leven is kort :oops:

Een aangename dag verder en voor straks slaapwel :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

16 nov 2023, 19:59

Hartelijk dank aan degenen die een verjaardagskaartje stuurden.
Vandaag kwam het kaartje van MM en Clive aan.
MJ en Oma-C waren zeker op tijd.
Zoveel "huisvlijt" weeral.
Vier kaartjes op rij die handgemaakt zijn.
Ja, ik heb nog vriendinnen die graag kaartjes maken.
Maar de andere zijn me even lief hoor.
Ze staan hier voor mijn neus te pronken allemaal.

De gynaecologe gisteren dacht de eerste zijn om me te feliciteren.
Verkeerd gedacht dus...Jullie waren haar voor.
Vriendin uit de verre kempen belde daarstraks ook al goed op tijd.
Benieuwd of mijn kroost er gaat aan denken.

Gisteren en vandaag veel gedaan gekregen.
Morgen terug Latijn.
Op tijd opstaan alweer.

Ja, ik doe geen was omdat het zogezegd ging gieten deze namiddag.
Bleef het toch weer droog zeker.

Ik heb dus een nieuwe (tweede) slimme watermeter.
Ik heb de eerste prijs gewonnen in de challenge:"deze batterij gaat twintig jaar mee."
Niet dus.Ik ben de eerste klant bij wie het voorvalt.

De mijnheer van de vliegenramen is ook geweest en heeft de kapotte boel mee naar het fabriek.

Nu gaan we he voor vandaag bekeken houden en lekker lui voor de tv hangen.

Voorspoedig herstel aan alle zieken en succes met eventuele ingrepen.

clive

17 nov 2023, 07:35

Afbeelding

@ HVT, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Van harte gefeliciteerd van manlief, van mij en natuurlijk ook van Matice. Maak er een mooie dag van.

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.

wingerd

17 nov 2023, 08:22

PRETTIGE VERJAARDAG HVT !!! :D :D :D

mariajohanna

17 nov 2023, 09:24

Gelukkige verjaardag, MH ! :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

17 nov 2023, 09:33

Voor MH : een fijne verjaardag !
Afbeelding
Groetjes aan alle seizoentjes .

Muddy Maddy

17 nov 2023, 09:43

Goede morgen seizoentjes,

HAPPY BIRTHDAY Helena.

ben ik blij dat mijn kaartje op tijd is aangekomen. want met de post weet je nooit. Gisteren heeft het heel de dag geregend. nu zou het droog blijven. was online op zoek gegaan naar een kerstkadootje voor Suus als ze komt. met heel veel sjans krijg ik het op 21 december. had vroeger moeten reageren maar ik was er nog niet uit.
gaan volgende week naar de A. moeten voor spullen. theelichtjes onder andere, gewone kaarsen a.k.a Vinnykaarsen en nog wat spulletjes. ik heb onder andere nog een paar placemats nodig. en gewone servieten. ik heb ook nieuwe washandjes nodig. deze die ik heb beginnen een beetje te verslijten maar ja, ik heb ze van mijn moeder gekregen die ze dan weer al in de kast had liggen. een donsdeken en kussen voor de logeerkamer. misschien ook enkele theelichtjes op batterijen. ik zal wel zien als ik er ben. maar eerst moet het weer een beetje beter zijn.

FF vraagt om een update te doen maar dat is voor straks hoor.
ventje zit te zoeken naar natvoer voor de katten. we moeten ook een herhalingsbestelling doen op zoo+. maar ook die is voor volgende maand. Dat we niet zonder vallen tijdens de feestdagen. en we hebben zeker zand nodig. lekker zacht zand voor de pootjes met babypoedergeur die ze dan buiten de bak smijten. :roll: beneden ligt er zo'n tapijt dat het zand opvangt maar dat is buiten Lilly gerekend. die graaft naar China en dus ligt het ook een heel eind buiten de bak. vreemd want boven doet ze dat niet. ze was weer laat vannacht met op mijn voeten te komen liggen en vanmorgen wilde ze me het bed uit. ze heeft alle trukjes van de foor gebruikt om mij uit bed te krijgen. naar boven spurten met de nodige commentaar, daarna naar beneden tot ze besefte dat ik niet ging opstaan. ze is dan maar naar beneden gegaan.
het is nog donker buiten en het ziet er naar uit dat het een donkere dag gaat blijven. lichtjes aansteken straks. theelichtjes.

Lily is nog altijd niet tot rust gekomen. speelt nu met broer "tikkie, jij bent em". maar Gimly wil niet. hij zit nu in "zijn" doos die dringend moet opgelapt worden met tape. er is met nieuwjaar iemand op gevallen. ( ikke) toen ik voor mijn pedicure ging had ik een blauwe plek op mijn voet van een lavalamp die erop gevallen was. Tieneke zei: het is maar 1 keer nieuwjaar. het is begonnen met het liedje "what shall we do with the drunken sailer" hopelijk dit jaar geen "drunken sailer".

Ik wens iedereen die op de sukkel is beterschap.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

17 nov 2023, 10:13

Afbeelding
oef heb iemand gevonden voor mijn dieren het was niet simpel want ik heb twee probleemhonden die een enorme schrik van de mensen hebben enz..Moest ik niemand gevonden hebben was de enige oplossing inslapen en dat deed ik niet graag .Want ik kan niet zonder honden heb van kleinsaf aan een hond gehad waarik moest voor zorgen .dus datis heel lang .Ik heb van mijn dieren nu enorme steun ook eentje dat me in oog houd die laat zien als ik een aanval van ademnood ga krijgen enz die waak over mij nu al maanden .Soms staat het water in haar ogen raar maar toch is het zo kinesist zei gisteren nog die voelt dat eriets op handen is want nu komt ze veel dicherbij dan gewoonlijk .AFIJN JA AFWACHTEN HETZIJN NU SPANNENDE DAGEN VOOR MIJ GENIET VAN JULLIE DAG GROETJE

Oma-C

17 nov 2023, 10:24

Afbeelding

Een hele fijne verjaardagwens aan Helena
Geniet van je dagje :lol:
------------------------------------------------------------------
Goede morgen allemaal de seizoentjes :wink:
Vannacht weer veel regen gehad, maar ik zit
hoog genoeg om er geen last van te hebben :roll: :oops:
Ik denk wel aan hen die wel met de voeten in het water staan
heel erg vind ik dat, onze overheid moet eens gaan kijken
in Nederland hoe ze het daar hebben opgelost :roll: :oops:
Duur ja maar er is geen angst meer voor overstromingen :(

Allen een gezellige dag, hier is de zon erdoor gekomen
voor zolang het duurt....geniet ervan...

Groetjes allen en tot later!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

17 nov 2023, 10:26

Afbeelding

anjelierken

17 nov 2023, 10:50

Afbeelding
HVT: proficiat, maak er een leuke dag van.

Hallo iedereen,

Bekske: gelukkig dat je iemand gevonden hebt voor de hondjes.
Er bestaat ook hondenoppasdienst , waarbij ze aan huis komen voor de verzorging en wandelen. Ik dacht daar zo ineens aan.

Op dit moment geen regen en windstil.
De tuin ligt er herfstachtig bij.

Het is hier stilletjes, manlief is aan het lezen, en Spaanse woef ligt op de zetel met de ogen toe.
Heb al een strijk achter de rug, ik strijk altijd machine per machine, zo is het nooit teveel.

Dames, tot morgen allemaal.

;