welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

13 jun 2025, 21:04

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

13 jun 2025, 21:49

gisteren naar ziekenkas papieren weggedaan van kinesist,
en even gaan winkelen, vond niets naar mijn gading,
heb maar een leesboek en invulboek gekocht,
vandaag terug geweest voor E5 had nog een bon van 15€
die ik kon inwisselen, dus daar heb ik wel iets gevonden
de bon verviel morgen dus op het laatste opgekocht,
het was heel warm een beetje te veel van warmte,
binnen was het koeler, niet veel gedaan dan gerust,
blijf uit die bakkende zon, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

krakje

14 jun 2025, 21:13

hier deze voormiddag geregend weinig zon daarna,
zit met een mierenplaag in de kamer;
dus weer eens alles opkuisen en koffiegruis gestrooid
maar toen zag ik op het venster vele vliegende mieren,
zoon spuitbus genomen en gespoten, dus die mieren zijn weg,
afwachten wat verder word koffiegruis blijft nog een paar dagen liggen,
de was gedaan en morgen de strijk misschien, grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

15 jun 2025, 10:14

Afbeelding
hier weinig nieuws vele nachten met weinig slaap .Doordat ik niet durf vast slapen omwille van luna .MORGEN KOMT ER EEN ANDERE DIERENARTS KIJKEN JUIST NA DE MIDDAG .Hopelijk weet ik dan meer want luna wil amper eten braak haar medicijn uit .ook lig ze nu dag en nacht in haar manden ..Ze gaat van de ene mand naar de andere af en toe op een matje op de grond.In de tuin gaat ze amper moet haar meestal buiten dragen .Kortom er is geen verbetering integendeel .Met de avond staat ze de eerste aan deur om blokske rond de doen maar nog geen 10 minuten later slenter ze nog even en dan ga ze liggen .Dan word ze in de buggy gezet en als we op de plaats komt waar ze graag snuffelt en haar behoefte doet zetten we ze er even uit.Heb er geen goed gevoel bij heb nu al 60 jaar dat ik honden opvang nog nooit meegemaakt .Bij de meeste was het plots gedaan .Heb zelfs een poedel gehad die 28 jaar was .smorgens nog mee buiten geweest en ze gaat daarna op de zetel liggen waar ze gewoon was en een paar uurtjes was het afgelopen Iedere hond dat hiet vertrokken is naar de hondenhemel heeft me enorm pijn gedaan .Bij sommige duurde het een paar maanden voordat ik het verwerk had bij andere iets minder .Maar iedere hond heeft me verdriet gedaan als ze naar de hondenhemel gingen ondanks ik nooit zonder hond geweest ben .Heb altijd twee of drie honden gehad maar nu heb ik gezegd dit zijn de laatste .Er hebben al enkele mensen om hier terug een hond te plaatsen maar heb gezegd sorry het is genoeg geweest .Deze krijgen nog genoeg liefde,zorg,enz maar het is genoeg geweest .Vooral vecht ik tegen enorm verdriet .Tranen vloeien hier regelmatig nu maar de andere honden mogen het niet zien Vooral eentje die is zo gevoelig en geef me enorme steun zij is de jongste hier Zo ik wens iedereen het beste toe groetje

Oma-C

15 jun 2025, 10:55

Goeiemorgen Bekske,
ik wens je veel sterkte en steun toe :(
Afscheid nemen doet altijd pijn maar
je kan zo'n beestje toch niet te lang laten lijden
Luna kan niet zeggen of ze pijn heeft
en je ziet haar zo achteruit gaan... :roll:

jadi

15 jun 2025, 20:26

Afbeelding
Bekske veel kan ik daarop niet zeggen :cry: ..Wie weet is er toch nog een medicatie die vat heeft op Luna♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Bekske

16 jun 2025, 08:40

Afbeelding
juist na de middag komt er een andere dierenarts dus afwachten wat ze gaat zeggen kan niet anders spannend .Gisteren heeft ze een handvol geeten dat is beter dan niks maar veel te weinig .Het enige dat ze het meeste doet is liggen zelfs als ze drink.En dat doet ze de laatste dagen veel drinken .Maar ik heb nu slaaploze nachten want nu maak ze me het snachts wakker meerdere keren om haar buiten te zetten .Want ze gaat nog amper .De buurman zei gisteren avond tegen haar zie ons prinses eens liggen in haar wagen .Als ze niet meer wil lopen bekijk ze de buurman om te zeggen het is genoeg geweest leg me er maar in .Maar op haar lievelings paadje gekomen wil ze er nog evenuit om te snuffelen en haar behoefte te doen .De twee anderen vragen nu ook meer aandacht .Daisy laat zich nu goed strelen door de buurman maar dat heeft wel 16 maanden geduurd voordat hij ze eerst lichtjes mocht strelen .Maar nu krijgt ze er niet genoeg van .Men kleine schrikkenpiet iris mag hij pakken en even strelen .Maar dat heeft toch 9 maanden voordat hij haar mocht aanraken .Maar als de kinesist komt laat ze haar gewoon niet zien .Daisy die loopt nu al twee maanden rond als de kinesist hier is .DEZE TWEEHEBBEN EEN ZWARE RUGZAK TE DRAGEN VAN WAT ZE MEEGEMAAKT HEBBEN .Vooral iris die heeft van alles schrik maar is een grote flodderkonk ook iris is ook zo eentje .Luna word ook graag geknuffeld kortom ik heb veel steun van hen enz .Maar deze zullen men laatste zijn heb op meer dan 60 jaar genoeg honden een thuis gegeven .Zo ik wens iedereen het beste toe ps bedank oma c,krakje en jadi

krakje

16 jun 2025, 20:22

dochter heeft haar werkjes komen doen,
na de noen kwamen ze met onze tenen spelen,
dus alles weer bijgewerkt kunnen een paar weken tegen,
verder de dekens van de dieren gewassen,
voor eten gezorgd de tieners zijn weer aangeland bij ons,
en zo is het weer avond, warm weertje geniet er van als je er tegen kunt,
grtjs van krakje,

bekske hoop dat dierenarts jou verteld heeft wat ze echt mankeert,

Afbeelding

Bekske

17 jun 2025, 09:14

Afbeelding
na een slaaploze nacht weer zijn we paraat .vandaag komt de dierenarts terug .moest haar urine opvangen alsook poep.Ze had potjes gegeven om het erin de doen .Vang maar urine van een hond op niet simpel maar het is me toch gelukt .Ook heb ik poep opvangen het is wel lopend .Gisteren heeftze twee spuiten gekregen voor braken en diarree .Maar is nu nog aan braken enz.Heb zopas een mail gestuurd naar haar dat had ze gevraagd want ze moet die potjes komen halen .Gisteren na 4 minuten begon ze te slenteren enkele minuten later was het gedaan ging liggen dus de buggy in .Nochthans stond ze de kwispelen om mee buiten te gaan .Weet nu dat haar bloed alleen maar onderzocht is voor die ziekte .Maar verder niks .Ondanks de vorige arts heel goed wist van luna wat ze had .Zal straks horen wat er nog moet gebeuren en ofhet nog zin heeft .Ik zelf ben stikkapot van de zoveelste slaaploze nacht .Afijn zijn mijn zorgen wel.Nu lig ze weer in een mand want veel beweging zit er niet in .De twee anderen lijden er ook door dit te zien .En die vragen nu ook meer aandacht .Waardoor ik men huishoudelijk taken nu met de nacht doe zo verzet toch even mijn gedachte.Dus afwachten nu geniet van jullie dag groetje

Oma-C

17 jun 2025, 09:18

Afbeelding

Goeie dinsdagmorgen allemaal :wink:
Geniet van 't mooie weer en maak
er een fijne dag van...

Ik wacht op de voetenverzorgster
dan loop ik straks weer op wolkjes :)

Moed en sterkte aan de zieken... :?
Mooie spreuk bekske,
ze is ook voor jou van toepassing :roll:

krakje, doe rustig aan met dit warme weer... :?

Bekske

18 jun 2025, 08:58

Afbeelding
gisteren heeft dedierenarts zelf bloedonderonderzoek gedaan van luna .Ondanks ze met een zware ontsteking zit twijfelt ze nog of er geen tumor is .Maar ze gaat wachten voor echografie tot als luna iets hopelijk beter is want ze gaat nu vandaag medicijnen brengen .Hopelijk helpen de medicijnen .Maar als er op de echografie een tumor is ja dan laat ik ze vertrekken bij manier van spreken .IK WEET HET WAT VELE DENKEN MAAR ZE IS NOG NIET IN LEVENSGEVAAR .Dus nog even wachten even verder doen en hopen dat deze medicijnen haar gaan helpen .Ze is enorm rustig maar ze ligt enorm veel zo meer beweging moeten doen .Ik tracht nu even met haar in de tuin te gaan enkele keren per dag .Want zelf gaat ze amper ze heeft me zovele jaren plezier liefde gegeven .Dat ik met haar nog even wil vechten .Deze dierenarts zet zich in om te weten wat er aan de hand is .Het is niet alleen die cushing maar ook nog bijkomende klachten waar ze nu tegen vecht .Ben doodop maar zal trachten straks even te rusten nu gaan ze deze voormiddag de boodschappen leveren verder geen nieuws tenzij ik weer enkele valse mails ontvangen heb .Hoe ze de mensen willen bedriegen niet de geloven .Het is altijd goed uitkijken voor zo iets geniet van jullie dag groetje

Oma-C

18 jun 2025, 09:15

Sterkte Bekske, en hopelijk beterschap... :?
En ja héél goed oppassen met mail of telefoontjes
ze proberen je te bestelen waar je bijstaat!!!
Goede moed!

Bekske

18 jun 2025, 15:59

luna is zopas naar de hondenhemel vertrokken

krakje

18 jun 2025, 20:33

gisteren een drukke dag gehad, ons groepje van 4 vriendinnen
kwamen gisteren bij mij thuis om samen een tasje koffie of thee te drinken
met kleine versnaperingen, zoals kaasjes, tomaatjes en kleine worstjes,
om samen eens gezellig te praten, leuk geweest,
vandaag naar ziekenhuis controle van ogen, moment nog redelijk
al moeten ze het in oog houden, langs links zie ik de letters
op tv met een boogje zoals rimpel in water,
als nog erger word zal een inspuiting in oog moeten gebeuren,
na de noen buurvrouw bezoeken, ze heeft veel pijn in de knie,
operatie uitgesloten wegen ouderdom,
moment klaagt bijna iedereen van warmte;
ja is warm maar ik heb er veel deugd aan,
ik ga niet in de volle zon de warme lucht is goed zo,
geniet van wie het kan grtjs van krakje,

bekske lees juist dat Luna naar de hondenhemel is vertrokken,
het is altijd een moeilijke beslissing die genomen word,
het doet pijn maar je vriendje laten afzien doet ook pijn,
maar ik hoop dat Luna nu gelukkig is zonder pijn rust zacht lieve Luna
al kende ik je niet in echt maar ik zag je zo voor mij,
ook groetjes voor Oma-C

Afbeelding

Oma-C

18 jun 2025, 20:55

@ Bekske, mijn medeleven :(
Jammer om dit te moeten lezen maar nu
kan Luna vredig slapen en moet ze geen pijn meer hebben
Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte...
Nu is het tijd om voor jezelf zorgen want je hebt al
teveel zorgen gehad en te weinig rust....; :cry:
Jouw andere hondjes zullen ook droevig zijn
hopelijk krijg je er veel steun van :?
Tot later....