In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2023 (7)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Vanmorgen vroeg mijn
tochtje door de polder wat ingekort.Ik was gewaarschuwd door
, “ joh trek nou je dunne windjackje erbij aan, of neem het dan in ieder geval mee in je mandje, ’t is nog kouder dan je verwacht ’s morgens in deze tijd van ‘t jaar zo vroeg!”Maar ja, ikke toch, wat eigenlijk nooit voorkomt, eigenwijs en de wijze raad van haar in de wind geslagen… was ’n klein beetje dom dom dom van me..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
-
Dat hele verhaaltje van mijn Vlaamse Reus(je) was als geintje bedoeld Zonnebloemetje (was namelijk de laatste tijd nogal saai hier... vond ik althans hoor..!), maar dat begreep u waarschijnlijk ook al, ik kan namelijk 'bij wijze van spreken' nog geen vlieg kwaad doen hoor..!zonnebloemetje schreef: ↑18 mar 2024, 12:53ha ha ha Remie ieder zijn meug hé
ik zie de konijntjes liever rondhuppelen in het gras , en zo'n stukje vlees zal jou wel smaken zo te zien
Dit konijn en nog andere zie ik wel echt bijna dagelijks bij het (hobby)boertje hoor.

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, het zonnetje was er toen ik naar de buurtwinkel ging.
Wat beestjes betreft: Ooit vroeg mijn buurvrouw gaan we samen kippetjes kweken . Ok dus zo gezegd zo gedaan . Toen moesten die kippetjes ook nog naar de andere wereld geholpen worden .. En mijn ventje had dus ook die kippetjes zijn lopen . . Zo zei hij , ik ga NIET van die "kiekens" eten .. Ik :" waarom niet". .je eet dat toch ook . Ja zei hij maar dat zijn anonieme kiekens ..
Tja de buurvrouw zat dus met 10 kippetjes..
Enfin om het verhaal kort te maken , wij hadden later dan nog altijd twee kippetjes voor de eitjes .. En die bleven bij ons tot dat ze in de hemel verwacht werden .. Dus Zonnebloemetje hier idem ..
En wat konijn betreft, ik heb dit in mijn jeugdjaren gegeten mijn grootvader kweekte die . .
Maar nooit meer in mijn getrouwd leven, want ventje moest dit niet hebben . .
Remie dat is wel een joekel van een "keun" hoor .. (dialect voor konijn) Mooi beestje hé . .
Ik ga aan je puzzel beginnen amai ik schrok van die gezichten ..
En om niemand te vergeten aan ALLEN een fijne middag en namiddag
toedeloe
menu: dat wordt rundshamburger met bloemkool in witte saus (met veel nootmuskaat in njam njam)
* Als kind zei ik : nootmuskaat = note van skade
bisschop= visschop
enz. . .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Yuna
Natuurlijk is daar niks mis mee.
Ik wilde enkel zeggen dat ik liever wat meer "handwerk" aan een afbeelding heb.
Zelf wat bewerken of zelf een foto maken.
Maar dat gaat niet altijd en vraagt veel meer tijd dan met AI.
Hier nog een plaatje dat ik met AI gemaakt heb,
kwestie van een beetje op de hoogte te blijven van de mogelijkheden

Fijne dag nog iedereen.
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Straks koffie drinken bij mijn vriendin .
Er draait een was , die kan straks ook lekker naar buiten want het blijft droog.
Vanmiddag een stukje fietsen .
Wens jullie allemaal een fijne woensdag .

Straks koffie drinken bij mijn vriendin .
Er draait een was , die kan straks ook lekker naar buiten want het blijft droog.
Vanmiddag een stukje fietsen .
Wens jullie allemaal een fijne woensdag .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
Morgenstond geeft goud in de mond..
Bij mij was dit een meergranen boterhammetje en een kopje koffie puur natuur.
Dat zwarte goud kan wonderen doen 's morgens
Al is dat morgen moment voor mij nog altijd het zwaarste moment..
De zon is , dus genieten .
Ik ga straks nog eens buiten , vitamientje opdoen. .
Bob de robot (stofzuiger) is zijn werk aan het doen . Terwijl ik kan typen..
Een robot die ook nat over de vloer gaat, dat bestaat ook zegt mijn dochter. Iemand ervaring daar mee ? ..
@Rietjes daar ga je heel veel genot van hebben . Hopelijk mag de luifel veel zijn diensten bewijzen . .
Zo en nu mijn schoenen aan en op stap
En intussen middageten meebrengen dus:
menu kweetnie
Aan iedereen een fijne dag geniet er van , ik ga dat ook doen
Toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie zonnige woensdagmorgen iedereen
al een beetje van alles gedaan en zojuist ook van een lekkere koffie genoten
ik zit hier voor het open venster aan de straatkant aan de keukentafel met mijn laptop en tis hier heerlijk zitten terwijl ik het verkeer hoor en zie passeren
deze namiddag doe wij enkele nodige boodschappen want morgen zijn we ribedebie in de namiddag
jadi ik zal je morgen wel eens van alles vertellen over een robotstofzuiger die dweilt , want Celine heeft er ook één
An hier is er ook een was aan 't draaien , maar die gaat dadelijk de droogkast in
Remie hier dicht bij ons passeert vandaag de koers " Brugge - Depanne " en ik denk dat ze die ook wel op tv zullen tonen , dus veel kijkplezier nog
inge veel succes met de boodschappen
Yuna oooo wat mooi die tijger van jou , want das eigenlijk mijn lievelingsdier , echt prachtig hoor
marietteke het zal fietsweer zijn vandaag zo te zien
en nu ga ik verder doen sè
dadelijk een pot wafeldeeg maken om vanavond lekkere wafeltjes te bakken
tot later

al een beetje van alles gedaan en zojuist ook van een lekkere koffie genoten
ik zit hier voor het open venster aan de straatkant aan de keukentafel met mijn laptop en tis hier heerlijk zitten terwijl ik het verkeer hoor en zie passeren
deze namiddag doe wij enkele nodige boodschappen want morgen zijn we ribedebie in de namiddag
jadi ik zal je morgen wel eens van alles vertellen over een robotstofzuiger die dweilt , want Celine heeft er ook één
An hier is er ook een was aan 't draaien , maar die gaat dadelijk de droogkast in
Remie hier dicht bij ons passeert vandaag de koers " Brugge - Depanne " en ik denk dat ze die ook wel op tv zullen tonen , dus veel kijkplezier nog
inge veel succes met de boodschappen
Yuna oooo wat mooi die tijger van jou , want das eigenlijk mijn lievelingsdier , echt prachtig hoor
marietteke het zal fietsweer zijn vandaag zo te zien
en nu ga ik verder doen sè
dadelijk een pot wafeldeeg maken om vanavond lekkere wafeltjes te bakken
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***